abonnement Unibet Coolblue
pi_174543426
quote:
Twintig uur per week voor een camera, duizenden euro's aan donaties en deals met grote bedrijven. Dat is het leven van een streamer op Twitch, het grootste videoplatform voor gamers ter wereld. Dit weekend is in Californië het grootste Twitch-event van de wereld: Twitchcon.

Twitch is een soort YouTube voor gamers, maar met een belangrijk verschil: het draait allemaal om livestreaming. Al jaren is het dé site om live e-sporten te kijken. En dan gaat het zowel om grote gametoernooien als om mensen die gamen en dat live streamen.

Marcella en Mathia zijn zulke streamers. Marcella heeft ruim 43.000 volgers, Mathia bijna 20.000. Elke dag gamen ze een uur of vier voor hun volgers, met wie ze ook samen spelen.
https://nos.nl/op3/artike(...)-vrienden-maakt.html

Dit moet toch het meest trieste fenomeen zijn dat ik in tijden heb gelezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2017 18:45:48 ]
pi_174543433
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:44 schreef Friek_ het volgende:

[..]


Deze keihard knallen. _O_
Doe jij dat ook met je buren?
pi_174543459
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

https://nos.nl/op3/artike(...)-vrienden-maakt.html

Dit moet toch het meest trieste fenomeen zijn dat ik in tijden heb gelezen.
Als je er als fan heen gaat wel, als streamer is het gewoon een week lang veel geld verdienen, de tering zuipen en neuken.
pi_174543486
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

waaraan bijna 200 mensen meededen

Hoeveel inwoners telt Rotterdam?
Iets meer dan dat inderdaad :P was een internetpoll in een Rotterdamse nieuwbouwwijk onder de rook van Zoetermeer
pi_174543493
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

https://nos.nl/op3/artike(...)-vrienden-maakt.html

Dit moet toch het meest trieste fenomeen zijn dat ik in tijden heb gelezen.
quote:
De combinatie vrouw-webcam-streamen kan mensen op het verkeerde been zetten. Dat is niet helemaal zonder kern van waarheid (NSFW), maar daar gaat het bij heel veel streamers en hun kijkers niet om
Vast niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174543494
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

https://nos.nl/op3/artike(...)-vrienden-maakt.html

Dit moet toch het meest trieste fenomeen zijn dat ik in tijden heb gelezen.
Een kennis van mij doet het ook. Dost zich helemaal uit voor haar volgers. Uiteindelijk kijken ze alleen maar vanwege haar. Zij is groot in beeld, League of Legends is maar een kleine postzegel in de hoek. Veel kijkers zijn van die incels en MGOTW'ers.

Het is ook echt een kutleven. Uren moet je zitten gamen om je "community" tevreden te houden. Ik zou gillend gek worden, je kunt niet even vrij nemen.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:49:34 #58
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174543507
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

https://nos.nl/op3/artike(...)-vrienden-maakt.html

Dit moet toch het meest trieste fenomeen zijn dat ik in tijden heb gelezen.


Mathia in haar 'woman-cave', zoals ze het zelf noemt

_O_
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:50:00 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_174543518
Ik hoor toch liever Portishead dan Mogwai.

pi_174543523
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mathia in haar 'woman-cave', zoals ze het zelf noemt

_O_
Fedora op tafel :')
pi_174543534
Door Mogwai zit ik er helemaal in. Inderdaad whiskytijd!

pi_174543543
Jullie kennen zeker niet de streamster kaceytron?
pi_174543562
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:53:44 #64
104871 remlof
Europees federalist
pi_174543590
quote:
Flikker eens op met die kutfascist.
pi_174543604
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Flikker eens op met die kutfascist.
Ivanchuck ?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:54:57 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_174543617
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:54 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ivanchuck ?
Nee, die met dat nepbaardje.
pi_174543632
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Flikker eens op met die kutfascist.
Heb jij angst dat je positie in het gedrang komt?
pi_174543638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is ook echt een kutleven. Uren moet je zitten gamen om je "community" tevreden te houden. Ik zou gillend gek worden, je kunt niet even vrij nemen.
Punt is dat die kippetjes er natuurlijk wel aanlokkelijk uitzien en ze hier nog wel even op kunnen teren. Boven je dertigste zoiets doen gaat toch iets lastiger, vrees ik. Maar ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat zoiets leuk is om te doen. Felle lamp op je bakkes, lekker acteren en vier uur aan een stuk gamen.
pi_174543682
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Punt is dat die kippetjes er natuurlijk wel aanlokkelijk uitzien en ze hier nog wel even op kunnen teren. Boven je dertigste zoiets doen gaat toch iets lastiger, vrees ik. Maar ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat zoiets leuk is om te doen. Felle lamp op je bakkes, lekker acteren en vier uur aan een stuk gamen.
4uur?

Als student is het wel een lekker bijbaantje en sommigen verdienen er in principe genoeg mee als een fulltime baan.
pi_174543689
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Punt is dat die kippetjes er natuurlijk wel aanlokkelijk uitzien en ze hier nog wel even op kunnen teren. Boven je dertigste zoiets doen gaat toch iets lastiger, vrees ik. Maar ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat zoiets leuk is om te doen. Felle lamp op je bakkes, lekker acteren en vier uur aan een stuk gamen.
Als je zo'n stream kijkt zie je ook geen ruk van de game. Het enige wat je hoort zijn irritante geluidjes en dingen die door het beeld schieten als iemand weer eens geld heeft gedoneerd. De streamer is ook de hele tijd alleen maar bezig om mensen te bedanken, van een echt gesprek is geen sprake.

Er zijn wel uitzonderingen. Zoals één of andere ouwe gast die Truck Simulator speelt en over zijn leven vertelt. Maar ik kijk liever naar YouTubers die van tevoren hun gameplay opnemen en later uploaden. Die zijn tenminste gewoon bezig met uitleggen wat ze aan het doen zijn.
pi_174543703
Des te leuker des te onzekerder, ieder van hun heeft iets waardoor ze denken ze zijn niet knap.
pi_174543709
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Punt is dat die kippetjes er natuurlijk wel aanlokkelijk uitzien en ze hier nog wel even op kunnen teren. Boven je dertigste zoiets doen gaat toch iets lastiger, vrees ik. Maar ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat zoiets leuk is om te doen. Felle lamp op je bakkes, lekker acteren en vier uur aan een stuk gamen.
Je kunt honderden of duizenden euro's verdienen door elke dag een paar uur achter je pc tegen wat lui te praten. Ach ach wat een drama is het toch.
pi_174543715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als je zo'n stream kijkt zie je ook geen ruk van de game. Het enige wat je hoort zijn irritante geluidjes en dingen die door het beeld schieten als iemand weer eens geld heeft gedoneerd. De streamer is ook de hele tijd alleen maar bezig om mensen te bedanken, van een echt gesprek is geen sprake.

Er zijn wel uitzonderingen. Zoals één of andere ouwe gast die Truck Simulator speelt en over zijn leven vertelt. Maar ik kijk liever naar YouTubers die van tevoren hun gameplay opnemen en later uploaden. Die zijn tenminste gewoon bezig met uitleggen wat ze aan het doen zijn.
Ligt er ook heel erg aan naar welke stream je kijkt.

Zo heb je een stream met 40.000 viewers, maar waar de focus gewoon puur op de gameplay ligt (shroud).
pi_174543726
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

4uur?

Als student is het wel een lekker bijbaantje en sommigen verdienen er in principe genoeg mee als een fulltime baan.
quote:
Elke dag gamen ze een uur of vier voor hun volgers, met wie ze ook samen spelen.
Zoals vermeld in het artikel waar ik naar linkte.
pi_174543727
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je kunt honderden of duizenden euro's verdienen door elke dag een paar uur achter je pc tegen wat lui te praten. Ach ach wat een drama is het toch.
Ik heb het eens geprobeerd ook om op te zetten, maar ik kreeg de overlay etc niet goed en toen ben ik maar gestopt.

Poker streamen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')