abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:25:29 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174477034
De VRT geeft een nogal lang en meanderend verhaal, dus hieronder alleen de conclusie. In het artikel kun je de methodologie vinden.

quote:
De studie bevestigt eerder, algemeen aanvaard onderzoek dat de oude ideeën over ras ondergraaft. Je kan huidskleur niet gebruiken om mensen te classificeren, net zomin als je andere complexe eigenschappen zoals lichaamslengte kunt gebruiken, zei Tishkoff. "Er is zo veel diversiteit onder Afrikanen, dat er niet zoiets bestaat als een Afrikaans ras."

De verschillen tussen sommige Afrikaanse groepen onderling zijn immers minstens zo groot als de verschillen tussen sommige Afrikaanse groepen en Europeanen. En dan is het moeilijk vol te houden dat de Afrikanen, die onderling zozeer verschillen, één ras zouden vormen.
Mooi, hebben we dat ook weer duidelijk. Kunnen al die rare theorietjes over hoog testosteron en laag IQ ook naar de prullenbak.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:29:23 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174477170
quote:
Kunnen al die rare theorietjes over hoog testosteron en laag IQ ook naar de prullenbak.
_O-
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:31:30 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_174477247
Denk eerder dat het culturele verschillen zijn die wel voor problemen zorgen
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:32:48 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174477281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De VRT geeft een nogal lang en meanderend verhaal, dus hieronder alleen de conclusie. In het artikel kun je de methodologie vinden.

[..]

Mooi, hebben we dat ook weer duidelijk. Kunnen al die rare theorietjes over hoog testosteron en laag IQ ook naar de prullenbak.
Dit is geen wetenschap maar politiek-correct wensdenken.
Voor ik dit topic opende las ok toevallig dit:https://www.nu.nl/gezondh(...)gaderverkalking.html
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:35:49 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174477372
En dit natuurlijk!

[ Bericht 59% gewijzigd door LXIV op 17-10-2017 19:48:42 ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174477391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De VRT geeft een nogal lang en meanderend verhaal, dus hieronder alleen de conclusie. In het artikel kun je de methodologie vinden.

[..]

Mooi, hebben we dat ook weer duidelijk. Kunnen al die rare theorietjes over hoog testosteron en laag IQ ook naar de prullenbak.
Dus er zijn grote onderlinge verschillen, maar die hebben magisch geen betrekking op IQ. Ok.
pi_174477404
Toevallig vandaag op NU.nl:

'Blanke mannen die veel sporten hebben vaker slagaderverkalking'

quote:
Blanke mannen die vaker dan gemiddeld sporten hebben meer kans op het krijgen van slagaderverkalking dan blanke mannen die minder bewegen en alle donkere mannen.
Als er op het gebied van slagaderverkalking al verschillen zijn met de donkere medemens is het aannemelijk dat er op meer gebieden verschillen zijn.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:37:09 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174477410
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
...

Mooi, hebben we dat ook weer duidelijk. Kunnen al die rare theorietjes over hoog testosteron en laag IQ ook naar de prullenbak.
Maar kunnen ze nog wel hard lopen? ;)
That's the question.
Wat een PC-geneuzel weer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:38:25 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174477449
De conclusie door TS gesteld volgt niet uit de OP.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:39:09 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174477473
quote:
"Als je iemand op straat vraagt: 'Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen rassen?', zullen ze antwoorden: 'Huidskleur'", zei Sarah A. Tishkoff aan de New York Times.
Ja onder andere ja

Ik denk dat de gemiddelde persoon deze bosjesman ook gewoon mede op basis van zijn huidskleur een neger noemt. En dat is hij natuurlijk ook, ook al noemt dat artikel zijn huidskleur heel mooi 'beige'.


Bij Aziaten heb je bijv. ook dat ze gemiddeld korter zijn, ander haar en weinig lichaamsbeharing hebben. Blanken zijn bleker, kunnen allerlei verschillende kleuren haar en ogen hebben, hebben doorgaans meer lichaamsbeharing.. De gemiddelde neger is donkerder en heeft een brede neus, kroeshaar etc.

Huidskleur is gewoon een van de indicatoren.
pi_174477493
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:35 schreef LXIV het volgende:
En dit natuurlijk! [ afbeelding ]
Ik zie "a6XzoJ" staan, bedoelde je dit:
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_174477500
Zoals in de bron staat, was dit allang duidelijk. Dit onderzoek gaat dus echt niet het verschil maken voor de mensen die er toch in willen geloven.
pi_174477653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
De conclusie door TS gesteld volgt niet uit de OP.
Dit.

Aardig artikeltje, die ook op het -alles behalve nieuwe- punt van de OP ingaat: http://theness.com/neurologicablog/index.php/does-race-exist/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 19:48:27 ]
pi_174477675
Doet alleen niets af aan het feit dat Afrikaanse migranten de 'negatieve lijstjes' aanvoeren.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:56:39 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174477898
Als je de mensheid moet verdelen in 2 groepen (of rassen, wat maakt het uit), dan zijn dat de sub-sahara Afrikanen en de rest van de gehele mensheid. De rest heeft namelijk Neanderthal-DNA, wat Afrikanen geheel ontberen. Dat is wellicht maar enkele procenten van ons DNA, maar vergeet niet dat het effectieve verschil tussen een chimpansee en een mens ook maar een paar procent is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174477911
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mooi, hebben we dat ook weer duidelijk. Kunnen al die rare theorietjes over hoog testosteron en laag IQ ook naar de prullenbak.
Jij koppelt er je eigen conclusie aan, maar dat maakt het niet waar. De conclusie is, dat er niet één Afrikaans ras is.
Dat lijkt me zonneklaar. Een Egyptenaar ziet er heel anders uit dan een Ghanees.
Dat bewijst alleen maar dat er heel veel diversiteit in Afrika is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je kan huidskleur niet gebruiken om mensen te classificeren,
Hier moet staan je kans huidskleur niet gebruiken als enige parameter om mensen te kwalificeren. Dit is wel een essentieel verschil..
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:58:25 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174477937
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij koppelt er je eigen conclusie aan, maar dat maakt het niet waar. De conclusie is, dat er niet één Afrikaans ras is.
Dat lijkt me zonneklaar. Een Egyptenaar ziet er heel anders uit dan een Ghanees.
Dat bewijst alleen maar dat er heel veel diversiteit in Afrika is.

[..]

Hier moet staan je kans huidskleur niet gebruiken als enige parameter om mensen te kwalificeren. Dit is wel een essentieel verschil..
Huidskleur is een volstrekt irrelevante parameter eigenlijk en alleen ontstaan als aanpassing op de hoeveelheid zonlicht in de leefomgeving.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174478086
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Huidskleur is een volstrekt irrelevante parameter eigenlijk en alleen ontstaan als aanpassing op de hoeveelheid zonlicht in de leefomgeving.
Dat maakt het nog niet irrelevant.
pi_174478537
De evolutietheorie is ook allang bekend, toch zijn er nog miljarden achterlijken die in een almachtige god geloven.
Racist
pi_174478598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:24 schreef Toga het volgende:
De evolutietheorie is ook allang bekend, toch zijn er nog miljarden achterlijken die in een almachtige god geloven.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:33:38 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174478835
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet irrelevant.
Ik vind het irrelevant omdat wanneer dat het enige verschil zou zijn, je inderdaad niet van verschillende mensenrassen zou kunnen spreken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174478987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:56 schreef LXIV het volgende:
Als je de mensheid moet verdelen in 2 groepen (of rassen, wat maakt het uit), dan zijn dat de sub-sahara Afrikanen en de rest van de gehele mensheid. De rest heeft namelijk Neanderthal-DNA, wat Afrikanen geheel ontberen. Dat is wellicht maar enkele procenten van ons DNA, maar vergeet niet dat het effectieve verschil tussen een chimpansee en een mens ook maar een paar procent is.
Stond toevallig nog op de FP een paar dagen geleden:
http://www.ibtimes.co.uk/(...)nderthal-dna-1642023

:7
pi_174479011
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is een theorie omdat het niet te bewijzen valt (of in ieder geval, erg lastig), maar elk weldenkend mens, waaronder veel Christenen, zijn het er gewoon mee eens.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:42:00 #24
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_174479095
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja onder andere ja

Ik denk dat de gemiddelde persoon deze bosjesman ook gewoon mede op basis van zijn huidskleur een neger noemt. En dat is hij natuurlijk ook, ook al noemt dat artikel zijn huidskleur heel mooi 'beige'.
[ afbeelding ]
Maar zijn huid is juist vrij licht. Hij heeft echter een aantal typische kenmerken die met de Khoisan worden geassocieerd (breed gezicht, smalle ogen met huidplooi, prominente jukbeenderen, "peppercorn"-haar, en inderdaad ook een geelachtige huid) en op grond daarvan zou je hem ook als zodanig kunnen classificeren als dat gevraagd zou worden

De man hieronder zou ik dan weer (overwegend) Europide noemen, in weerwil van zijn huidskleur:
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:43:28 #25
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174479155
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar zijn huid is juist vrij licht. Hij heeft echter een aantal typische kenmerken die met de Khoisan worden geassocieerd (breed gezicht, smalle ogen met huidplooi, prominente jukbeenderen, "peppercorn"-haar, en inderdaad ook een geelachtige huid) en op grond daarvan zou je hem ook als zodanig kunnen classificeren als dat gevraagd zou worden

De man hieronder zou ik dan weer (overwegend) Europide noemen, in weerwil van zijn huidskleur:
[ afbeelding ]
Jaja en als ik nu gok dat ie uit de regio India/Pakistan komt, dan ben ik zeker racist? :T
pi_174479203
Overigens, dat zwarte Amerikanen minder goed scoren op IQ tests komt o.a door hun achtergrond (wonen vaak in arme wijken) en een fenomeen genaamd 'stereotype threat', wat kortgezegd inhoudt dat je waarmaakt wat mensen van jou en je sociale groep vinden.

Hebben ze ook getest met een groep mensen uit Japan die stelselmatig wordt genegeerd en als 'minder' en 'dommer' wordt gezien. De Japanners uit deze groep scoorden toen ze in Japan woonden gemiddeld gezien lager op iq tests dan normale Japanners. Diezelfde mensen verhuisden naar Amerika, deden daar toen een iq test en, nu niemand meer een idee had dat ze anders waren dan andere Japanners in hun tradities, normen en waarden, scoorden ze even hoog als normale Japanners in hun thuisland.

Tot zover je berichtje over dat 'ras' effect zou hebben op iq: dat is niet zo. Dat is niet genetisch, maar cultuurgebonden.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:46:10 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174479259
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar zijn huid is juist vrij licht. Hij heeft echter een aantal typische kenmerken die met de Khoisan worden geassocieerd (breed gezicht, smalle ogen met huidplooi, prominente jukbeenderen, "peppercorn"-haar, en inderdaad ook een geelachtige huid) en op grond daarvan zou je hem ook als zodanig kunnen classificeren als dat gevraagd zou worden

De man hieronder zou ik dan weer (overwegend) Europide noemen, in weerwil van zijn huidskleur:
[ afbeelding ]
Enigzins. ik denk een Pakistaan? Zijn neus is alleen te breed, maar beslist niet iemand uit Afrika.
Oost-Afrikanen overigens zijn ondanks hun zwarte huidskleur ook vaak feitelijk blank.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:50:12 #28
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174479448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:44 schreef dopemin het volgende:
Overigens, dat zwarte Amerikanen minder goed scoren op IQ tests komt o.a door hun achtergrond (wonen vaak in arme wijken) en een fenomeen genaamd 'stereotype threat', wat kortgezegd inhoudt dat je waarmaakt wat mensen van jou en je sociale groep vinden.

Hebben ze ook getest met een groep mensen uit Japan die stelselmatig wordt genegeerd en als 'minder' en 'dommer' wordt gezien. De Japanners uit deze groep scoorden toen ze in Japan woonden gemiddeld gezien lager op iq tests dan normale Japanners. Diezelfde mensen verhuisden naar Amerika, deden daar toen een iq test en, nu niemand meer een idee had dat ze anders waren dan andere Japanners in hun tradities, normen en waarden, scoorden ze even hoog als normale Japanners in hun thuisland.

Tot zover je berichtje over dat 'ras' effect zou hebben op iq: dat is niet zo. Dat is niet genetisch, maar cultuurgebonden.
Iq is toch deels erfelijk?
Heb ik altijd geleerd, iig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:54:43 #29
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174479714
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Iq is toch deels erfelijk?
Heb ik altijd geleerd, iig.
Net als de aanleg voor andere dingen
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:54:50 #30
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_174479721
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Enigzins. ik denk een Pakistaan? Zijn neus is alleen te breed, maar beslist niet iemand uit Afrika.
Oost-Afrikanen overigens zijn ondanks hun zwarte huidskleur ook vaak feitelijk blank.
Kochi, Zuid-India, blijkbaar.
pi_174481412
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:54 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Kochi, Zuid-India, blijkbaar.
Ja, Zuid-India (Dravidians). De Tamils in Sri Lanka behoren ook tot die etnische groep: Dravidiërs. Een Indiase bevolkingsgroep met een omvang van ongeveer 200 miljoen mensen. Te herkennen aan de zachte gelaatstrekken met een diepbruine huidskleur. Die zijn naar Zuid-India verdrongen door immigratie van Indo-Aryans richting het Indiase subcontinent zoveel eeuwen voor christus. De rest van India wonen voornamelijk Indo-Aryans. Die zijn veel lichter qua huidskleur.


Dravidian subgroups

https://en.wikipedia.org/wiki/Dravidian_people

[ Bericht 12% gewijzigd door Aipen op 17-10-2017 23:17:24 ]
pi_174481579
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Iq is toch deels erfelijk?
Heb ik altijd geleerd, iig.
Deels. Maar niet alle zwarten zijn dom en alle blanken zijn slim. Gemiddeld zijn de iq scores hetzelfde (mits je dus die zaken als cultuur, verleden en stereotypering weglaat).
pi_174482519
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zwaartekracht ook. In de wetenschap betekent theorie iets anders dan 'we weten het niet zeker'. Een theorie kan wel degelijk bewezen zijn.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:11:09 #34
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_174482673
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus er zijn grote onderlinge verschillen, maar die hebben magisch geen betrekking op IQ. Ok.
Dit
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_174482928
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit is geen wetenschap maar politiek-correct wensdenken.
De strohalmgrijpers die een chihuahua net zoveel hont vinden als een husky.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_174484706
Dit topic is het bewijs dat er een screening moet komen over wie of niet een wetenschappelijke artikel mag lezen. De conclusies die hier worden getrokken zijn nogal simplistisch of zelfs volledig naast de zaak.
pi_174486318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:44 schreef dopemin het volgende:
Overigens, dat zwarte Amerikanen minder goed scoren op IQ tests komt o.a door hun achtergrond (wonen vaak in arme wijken) en een fenomeen genaamd 'stereotype threat', wat kortgezegd inhoudt dat je waarmaakt wat mensen van jou en je sociale groep vinden.

Hebben ze ook getest met een groep mensen uit Japan die stelselmatig wordt genegeerd en als 'minder' en 'dommer' wordt gezien. De Japanners uit deze groep scoorden toen ze in Japan woonden gemiddeld gezien lager op iq tests dan normale Japanners. Diezelfde mensen verhuisden naar Amerika, deden daar toen een iq test en, nu niemand meer een idee had dat ze anders waren dan andere Japanners in hun tradities, normen en waarden, scoorden ze even hoog als normale Japanners in hun thuisland.

Tot zover je berichtje over dat 'ras' effect zou hebben op iq: dat is niet zo. Dat is niet genetisch, maar cultuurgebonden.
Dat klinkt als een onwaarschijnlijk onderzoek. Dat men mensen van dezelfde bevolkingsgroep zowel in Japan als in de VS testte lijkt een meer realistische opzet voor zo'n studie. En in dat geval kan selection bias een rol spelen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_174486485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:56 schreef LXIV het volgende:
De rest heeft namelijk Neanderthal-DNA, wat Afrikanen geheel ontberen. Dat is wellicht maar enkele procenten van ons DNA, maar vergeet niet dat het effectieve verschil tussen een chimpansee en een mens ook maar een paar procent is.
Je vergelijkt hier appels met peren. Dat Neanderthal DNA is waarschijnlijk ook zo'n 98-99% identiek met homo sapiens sapiens DNA, dus het effectieve verschil als gevolg van dat Neanderthal-DNA is dan veel kleiner dan een paar procent (ik gok zo'n 0.06-0.2%).
pi_174486490
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:44 schreef dopemin het volgende:
Overigens, dat zwarte Amerikanen minder goed scoren op IQ tests komt o.a door hun achtergrond (wonen vaak in arme wijken) en een fenomeen genaamd 'stereotype threat', wat kortgezegd inhoudt dat je waarmaakt wat mensen van jou en je sociale groep vinden.

Hebben ze ook getest met een groep mensen uit Japan die stelselmatig wordt genegeerd en als 'minder' en 'dommer' wordt gezien. De Japanners uit deze groep scoorden toen ze in Japan woonden gemiddeld gezien lager op iq tests dan normale Japanners. Diezelfde mensen verhuisden naar Amerika, deden daar toen een iq test en, nu niemand meer een idee had dat ze anders waren dan andere Japanners in hun tradities, normen en waarden, scoorden ze even hoog als normale Japanners in hun thuisland.

Tot zover je berichtje over dat 'ras' effect zou hebben op iq: dat is niet zo. Dat is niet genetisch, maar cultuurgebonden.
Volgens mij is het effect van stereotype threat zwaar overdreven:

https://www.psychologytod(...)rstated-and-oversold
  woensdag 18 oktober 2017 @ 04:20:02 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174486913
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Doet alleen niets af aan het feit dat Afrikaanse migranten de 'negatieve lijstjes' aanvoeren.
Dat komt omdat er van de grote hoeveelheid Afrikaanse volkeren slechts een paar naar Europa komen. Wanneer heb jij voor het laast een Bosjesman of Pygmee in die lijstjes gezien? Kenianen, Masai of Zoeloes? Om er maar een paar te noemen.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 04:33:34 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174486922
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja onder andere ja

Ik denk dat de gemiddelde persoon deze bosjesman ook gewoon mede op basis van zijn huidskleur een neger noemt. En dat is hij natuurlijk ook, ook al noemt dat artikel zijn huidskleur heel mooi 'beige'.
[ afbeelding ]

Bij Aziaten heb je bijv. ook dat ze gemiddeld korter zijn, ander haar en weinig lichaamsbeharing hebben. Blanken zijn bleker, kunnen allerlei verschillende kleuren haar en ogen hebben, hebben doorgaans meer lichaamsbeharing.. De gemiddelde neger is donkerder en heeft een brede neus, kroeshaar etc.

Huidskleur is gewoon een van de indicatoren.
De Bosjesmannen wonen (deels) in Zuid-Afrika. U weet wel, het land van de Apartheid. Daar kenden ze drie soorten mensen:
- blanken (Europeanen)
- zwarten/negers (zoals Nelson Mandela)
- kleurlingen (vaak immigranten uit Azië, o.a. via VOC)

Ik vraag me af waar de Bosjesmannen onder vielen. Of die donkere man uit Zuid-India.
pi_174486934
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daarom word het ook evolutietheorie genoemd, en geen wetenschap, waarom je daar zo de nadruk op wil leggen terwijl je de koran wel voor waarheid aanneemt is gewoon lachwekkend.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174487497
Was er niet zo een raar onderzoek dat negers een extra botje hadden?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_174487534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 07:58 schreef raptorix het volgende:
Was er niet zo een raar onderzoek dat negers een extra botje hadden?
Kunnen ze daarom zo hard rennen?
pi_174487602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:38 schreef dopemin het volgende:

[..]

Deels. Maar niet alle zwarten zijn dom en alle blanken zijn slim. Gemiddeld zijn de iq scores hetzelfde (mits je dus die zaken als cultuur, verleden en stereotypering weglaat).
Ondanks dat ik erken dat er zeker genetische verschillen te bemerken zijn (ook terug te vinden dat bepaalde ziekten onder bepaalde bevolkingsgroepen eigenlijk niet of amper voorkomen terwijl her bij anderen wel veel voorkomt, ongeacht dieet en leefstijl), heb ik nooit gedacht dat IQ een van die factoren was.

IQ is genetisch en cultureel bepaald voornamelijk, voor zover ik weet.

Dat neemt niet weg dat bepaalde soorten kanker bij Aziaten amper voorkomen, negroïde mensen over het algemeen ook een andere spiersamenstelling hebben dan blanken enzovoorts.
pi_174487755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 05:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daarom word het ook evolutietheorie genoemd, en geen wetenschap, waarom je daar zo de nadruk op wil leggen terwijl je de koran wel voor waarheid aanneemt is gewoon lachwekkend.
De evolutietheorie is een wetenschappelijke theorie, met nadruk op de wetenschap. Het is een verklaring van het ontstaan van zowel de complexiteit van de levende organismes op aarde als de overeenkomsten tussen deze organismes. Omdat het een verklaring is zal het ook nooit een wet worden, maar het blijft wetenschap.

Vanuit de evolutietheorie zijn ook voorspellingen gemaakt die later zijn gemeten. Hierdoor is redelijk zeker te stellen dat de theorie in het beginsel klopt en er geen grote gaten in zitten.
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 08:46:16 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174487837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:35 schreef LXIV het volgende:
En dit natuurlijk! [ afbeelding ]
Ja leuke principal component analyse, daar komt altijd het meeste verschil uit daar is deze analyse op gemaakt. Welke inputs zijn er gegeven want dit plaatje alleen zegt niets.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174487868
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De VRT geeft een nogal lang en meanderend verhaal, dus hieronder alleen de conclusie. In het artikel kun je de methodologie vinden.

[..]

Mooi, hebben we dat ook weer duidelijk. Kunnen al die rare theorietjes over hoog testosteron en laag IQ ook naar de prullenbak.
Onzin. Blank is blank. Zwart is zwart. Ik bespeur hier weer een linkse vorm van doelbewuste kleurenblindheid. Het wordt hier met de dag gekker. 8)7
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 08:50:50 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174487878
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:38 schreef dopemin het volgende:

[..]

Het is een theorie omdat het niet te bewijzen valt (of in ieder geval, erg lastig), maar elk weldenkend mens, waaronder veel Christenen, zijn het er gewoon mee eens.
Wat is er niet te bewijzen aan de evolutietheorie?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 08:52:52 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174487894
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onzin. Blank is blank. Zwart is zwart. Ik bespeur hier weer een linkse vorm van doelbewuste kleurenblindheid. Het wordt hier met de dag gekker. 8)7
Mens is mens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 oktober 2017 @ 08:55:18 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174487913
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 01:03 schreef Broomer het volgende:

[..]

Je vergelijkt hier appels met peren. Dat Neanderthal DNA is waarschijnlijk ook zo'n 98-99% identiek met homo sapiens sapiens DNA, dus het effectieve verschil als gevolg van dat Neanderthal-DNA is dan veel kleiner dan een paar procent (ik gok zo'n 0.06-0.2%).
Dat klopt. Ik wilde er enkel mee aangeven dat een heel klein verschil in DNA al hele grote gevolgen kan hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174487923
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik wilde er enkel mee aangeven dat een heel klein verschil in DNA al hele grote gevolgen kan hebben.
Maar gelukkig hoeven we geen DNA af te nemen en kunnen we het gewoon met het blote oog zien.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174487936
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:15 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Ondanks dat ik erken dat er zeker genetische verschillen te bemerken zijn (ook terug te vinden dat bepaalde ziekten onder bepaalde bevolkingsgroepen eigenlijk niet of amper voorkomen terwijl her bij anderen wel veel voorkomt, ongeacht dieet en leefstijl), heb ik nooit gedacht dat IQ een van die factoren was.

IQ is genetisch en cultureel bepaald voornamelijk, voor zover ik weet.
De IQ-test is zelf een cultureel fenomeen. Pseudo-wetenschap waaruit veel te verregaande conclusies worden getrokken. Ik vind het helemaal niet raar dat culturele bagage de score nogal beinvloedt.

Ik wil best geloven dat intelligentie niet precies in gelijke mate is verdeeld over de verschillende delen van de wereldbevolking. Alleen is dat niet erg relevant aangezien mensen individueel enorm veel meer in intelligentie verschillen dan bevolkingsgroepen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174487964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zie "a6XzoJ" staan, bedoelde je dit:
[ afbeelding ]
Waar staan deze waarden voor?
pi_174488131
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zie "a6XzoJ" staan, bedoelde je dit:
[ afbeelding ]
En wat betekent deze grafiek? :?
pi_174488136
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mens is mens.
Hont is hont, maar er zijn ook sterkere en slimmere varianten.
pi_174488186
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onzin. Blank is blank. Zwart is zwart. Ik bespeur hier weer een linkse vorm van doelbewuste kleurenblindheid. Het wordt hier met de dag gekker. 8)7
Het gaat erom dat je aan huidskleur geen conclusies op andere vlakken kan verbinden.

Als je zelf een witte huidskleur hebt dan ben je daar zelf het bewijs voor. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2017 09:23:30 ]
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 09:23:42 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174488188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:00 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Waar staan deze waarden voor?
Principal component 1 en principal component 2

Een principal component analyse is een multidimensionale analyse je neemt allerlei dimensies kan van alles zijn, zeg maar gewoon waarden. Bijvoorbeeld prijs gewicht kleur en vorm van producten, dan projecteer je dat zo in twee dimensies PC1 en PC2 zodat je het meeste verschil kan zien. Dat is het plaatje waar je naar kijkt.

Zonder te weten welke dimensies daar in gestopt zijn kun je hier niet zoveel van zeggen, het zegt ook niets over hoe groot die verschillen zijn. Wat het wel zegt dat er dus groepen bij elkaar clusteren en dat er dus eigenschappen overeenkomen tussen die groepen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174488197
Dit is mooi!
Als er geen verschillende rassen zijn, kan er dus ook geen sprake zijn van onderscheid maken op basis van ras.
Dus racisme bestaat niet! *O*
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:24:41 #60
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174488198
Slecht nieuws voor de cultuurmarxisten. Kunnen ze niet langer alle blanken over een kam scheren.

De linkse racisten zullen hier vast omheen gaan lullen.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:27:11 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174488218
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit is geen wetenschap maar politiek-correct wensdenken.
Voor ik dit topic opende las ok toevallig dit:https://www.nu.nl/gezondh(...)gaderverkalking.html
Ja joh, al die wetenschappers hebben die genen uit hun duim gezogen.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:32:07 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174488265
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onzin. Blank is blank. Zwart is zwart. Ik bespeur hier weer een linkse vorm van doelbewuste kleurenblindheid. Het wordt hier met de dag gekker. 8)7
Ja joh, ontkent gewoon keihard wetenschappelijke resultaten. Veel gekker moet het inderdaad niet worden.
pi_174488274
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mens is mens.
Het is een onzinsprookje te geloven dat mensen gelijk zijn aan elkaar.

Dat zijn ze niet.

De menselijke geschiedenis als de huidige tijdsgeest laat geen ander beeld zien.

Stop deze doldwaze ideologische leugens. Het is gif voor het gezonde verstand.
pi_174488279
Sjw topic :)


Links progressief gelul.

Dat ras en kleur niet hetzelfde zijn is nieuws???? Komt eerder dom over dat je dat als nieuwtje wilt brengen.

Je bent dan ook geen racist als je bijv kut zwarten zegt daar zwart zijn geen ras is. Je bent hier aan het discrimineren (onderscheid maken op uiterlijke kenmerk) Dit weet toch iedereen die zich er eeen beetje in verdiept/enige intresse heeft?

En aub niet gaan geloven in nep definities zoals onze rechters. Het marrokaanse ras bestaat niet d66ers! Het spijt me .

[ Bericht 23% gewijzigd door HendrikV op 18-10-2017 09:39:21 ]
pi_174488363
Ik houd het lekker bij het onderzoek van Tatu Vanhanen haha ja tog?
pi_174488398
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:32 schreef HendrikV het volgende:

En aub niet gaan geloven in nep definities zoals onze rechters. Het Marokkaanse ras bestaat niet D66ers! Het spijt me .

Dat zouden ze wel willen. :)

Het wordt met de dag gekker hier in dit land.
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 10:28:39 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174489180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is een onzinsprookje te geloven dat mensen gelijk zijn aan elkaar.

Dat zijn ze niet.

De menselijke geschiedenis als de huidige tijdsgeest laat geen ander beeld zien.

Stop deze doldwaze ideologische leugens. Het is gif voor het gezonde verstand.
Het is ook onzin te geloven dat dat de mens uit twee of een aantal groepjes bestaat en dat er binnen die groepjes geen verschillen bestaan.

Het is nog grotere onzin een soort recht te ontlenen aan een eventueel verschil. En nog grotere onzin om het ene beter dan het andere te noemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Beste debater 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 11:10:04 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174489859
Griezelig gewoon, hoe salonfähig bij sommigen hier die ranzig racistische meuk is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174490195
Onderverdeling in rassen is toch alleen een dingetje in de antropologie? In de biologie (exacte wetenschap) is dit nooit zo geweest/ allang ontkracht?
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_174490375
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Griezelig gewoon, hoe salonfähig bij sommigen hier die ranzig racistische meuk is.
Wat is het nu? Bestaan er rassen of niet ? Is marrokaan een ras ? Is zwart een ras ?

http://www.natuurinformat(...)base.nl/i001207.html
pi_174490378
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:00 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Waar staan deze waarden voor?
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:17 schreef Igen het volgende:

[..]

En wat betekent deze grafiek? :?
Kan je beter aan LXIV vragen, ik heb enkel gezocht welke image hij bedoelde. PC 1 en PC 2 zullen de 2 hoofdcomponenten zijn, maar Principal Component Analysis kan je op eender welke gegevens toepassen. Neem aan dat het hier genetische markers betreft (" It's often used to visualize genetic distance and relatedness between populations"). Als je een hoop waarden per individu hebt (bvb repeat-count waarden voor 37 verschillende STR markers), maar die waarden zijn onderling niet allemaal onafhankelijk (net zoals gewicht, BMI en lichaamslengte niet onafhankelijk zijn), dan reduceer je met PCA die waarden tot een kleiner aantal "hoofdcomponenten" die de belangrijkste variantie verklaren (bvb 2 componenten die 90% van de variantie verklaren).
Hier is een voorbeeld: http://journals.plos.org/(...)journal.pone.0030950
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_174490393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:29 schreef Windhapper het volgende:
Onderverdeling in rassen is toch alleen een dingetje in de antropologie? In de biologie (exacte wetenschap) is dit nooit zo geweest/ allang ontkracht?
D66 rechters zijn het iig niet met je eens.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 11:43:18 #73
455560 Logic91
Always stay rational
pi_174490414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De VRT geeft een nogal lang en meanderend verhaal, dus hieronder alleen de conclusie. In het artikel kun je de methodologie vinden.

[..]

Mooi, hebben we dat ook weer duidelijk. Kunnen al die rare theorietjes over hoog testosteron en laag IQ ook naar de prullenbak.
Inderdaad. We zijn allemaal een ras: de homo sapiens. We komen allemaal oorspronkelijk uit Afrika. Een gegeven wat al lang bekend is in de evolutionaire biologie natuurlijk. That's it. Deal with it zou ik zeggen tegen alle racisten.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  woensdag 18 oktober 2017 @ 11:48:42 #74
455560 Logic91
Always stay rational
pi_174490515
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit is geen wetenschap maar politiek-correct wensdenken.
Voor ik dit topic opende las ok toevallig dit:https://www.nu.nl/gezondh(...)gaderverkalking.html
http://science.sciencemag(...)0/11/science.aan8433


Het is een studie die is gepubliceerd in een van de meest gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften ter wereld maar omdat het niet in het straatje past van FOK-user LXIV is het niets meer dan ''politiek-correct wensdenken''. :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_174490523
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:43 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Inderdaad. We zijn allemaal een ras: de homo sapiens. We komen allemaal oorspronkelijk uit Afrika. Een gegeven wat al lang bekend is in de evolutionaire biologie natuurlijk. That's it. Deal with it zou ik zeggen tegen alle racisten.
Je zegt dt er geen verschillende rassen zijn. En in de zin erna heb je het over mensen die onderscheid maken op basis van ras ?

Ook heb ik nog nooit iemand over ras horen zeiken (wel als je marrokanen als ras ziet:p)

Wel over kleur, geaardheid,religie,flaporen,hazellip enz dit alles hoort onder discriminatie maar dat weet jij ook wel mag ik hopen.
pi_174490903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:24 schreef aegir_de_viking het volgende:
Dit is mooi!
Als er geen verschillende rassen zijn, kan er dus ook geen sprake zijn van onderscheid maken op basis van ras.
Dus racisme bestaat niet! *O*
Niet helemaal waar. Juist omdat de menshed niet in rassen onder te verdelen valt, is racisme heel makkelijk te classificeren: onderscheid op basis van ras. Kon je de mens namelijk wel zo onderverdelen, moest je eerst nog bepalen of het een reëel onderscheid is.
pi_174491059
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De IQ-test is zelf een cultureel fenomeen. Pseudo-wetenschap waaruit veel te verregaande conclusies worden getrokken. Ik vind het helemaal niet raar dat culturele bagage de score nogal beinvloedt.

Ik wil best geloven dat intelligentie niet precies in gelijke mate is verdeeld over de verschillende delen van de wereldbevolking. Alleen is dat niet erg relevant aangezien mensen individueel enorm veel meer in intelligentie verschillen dan bevolkingsgroepen.
In de context van bijvoorbeeld massa-immigratie is dat juist wel relevant.
pi_174491064
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is ook onzin te geloven dat dat de mens uit twee of een aantal groepjes bestaat en dat er binnen die groepjes geen verschillen bestaan.

Het is nog grotere onzin een soort recht te ontlenen aan een eventueel verschil. En nog grotere onzin om het ene beter dan het andere te noemen.
Tja maar deze 'onzin' is wel de werkelijkheid van alledag. Niet natie of kleur gebonden.

Dan kun je jezelf afvragen wat de grootste onzin is. Het volhouden van een misplaatst idealistisch sprookje dat ons wijsmaakt dat de mens daar geen onderscheid in maakt of de harde werkelijkheid van alledag die ons laat zien dat de mens hier wel degelijk een onderscheid in maakt.

Nogmaals, ik ben een realist en allesbehalve een idealist.
pi_174491507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:21 schreef Rangono het volgende:

[..]

In de context van bijvoorbeeld massa-immigratie is dat juist wel relevant.
In het geval van ongecontroleerde massa-immigratie wellicht wel, hoewel als het ongecontroleerd is kun je er toch niets mee. Als je gericht immigratie toelaat dan zal het per definitie om individuen gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174491527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In het geval van ongecontroleerde massa-immigratie wellicht wel, hoewel als het ongecontroleerd is kun je er toch niets mee. Als je gericht immigratie toelaat dan zal het per definitie om individuen gaan.
Punt is nou net dat gecontroleerde-immigratie nogal onrealistisch is als het om gehele volksstammen gaat.
pi_174491621
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:49 schreef Rangono het volgende:

[..]

Punt is nou net dat gecontroleerde-immigratie nogal onrealistisch is als het om gehele volksstammen gaat.
Het ontgaat mij dan ook volledig hoe daarmee het landsbelang gediend zou zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174491894
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik wilde er enkel mee aangeven dat een heel klein verschil in DNA al hele grote gevolgen kan hebben.
Inderdaad. We delen 60% DNA-blokken met een BANAAN!





(Nu officieel in het stenen tijdperk!)











[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2017 13:11:41 ]
pi_174491960
Er zijn 2 rassen.

Homo`s en Marokannen.
pi_174491975
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:14 schreef HendrikV het volgende:
Er zijn 2 rassen.

Homo`s en Marokannen.
Bedankt voor uw bijdrage.
Vergeet uw hosti niet.
wooblabalurg
pi_174492070
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Bedankt voor uw bijdrage.
Vergeet uw hosti niet.
Ik ben niet van de kerk, vandaar dat ik de laatste zin niet echt kan plaatsen. Waarom moet ik een broodje niet vergeten?
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 13:25:31 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174492177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja maar deze 'onzin' is wel de werkelijkheid van alledag. Niet natie of kleur gebonden.

Dan kun je jezelf afvragen wat de grootste onzin is. Het volhouden van een misplaatst idealistisch sprookje dat ons wijsmaakt dat de mens daar geen onderscheid in maakt of de harde werkelijkheid van alledag die ons laat zien dat de mens hier wel degelijk een onderscheid in maakt.

Nogmaals, ik ben een realist en allesbehalve een idealist.
Of je kunt zien dat de mens hier onderscheid in maakt en blijven uitleggen dat het onderscheid onzinnig is.

Als als boer je veld onder water staat kun je zeggen "mijn veld staat onderwater" of je kunt een pomp aanschaffen... dat laatste kun je idealistisch noemen maar dan liever dat dan onveranderlijk onder het mom van "realistisch".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174493182
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Of je kunt zien dat de mens hier onderscheid in maakt en blijven uitleggen dat het onderscheid onzinnig is.

Als als boer je veld onder water staat kun je zeggen "mijn veld staat onderwater" of je kunt een pomp aanschaffen... dat laatste kun je idealistisch noemen maar dan liever dat dan onveranderlijk onder het mom van "realistisch".
Ja, maar men erkent niet dat het veld onderwater staat (ignorance), of in elk geval niet dat daar consequenties aan vastzitten (idealistisch).
  Beste debater 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 14:43:02 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174493485
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja maar deze 'onzin' is wel de werkelijkheid van alledag. Niet natie of kleur gebonden.

Dan kun je jezelf afvragen wat de grootste onzin is. Het volhouden van een misplaatst idealistisch sprookje dat ons wijsmaakt dat de mens daar geen onderscheid in maakt of de harde werkelijkheid van alledag die ons laat zien dat de mens hier wel degelijk een onderscheid in maakt.

Nogmaals, ik ben een realist en allesbehalve een idealist.
Nogal logisch; jij wil dat de realiteit er een is waarin het een goed idee is om individuen op zaken als ras - zo dat dus al bestaat - te beoordelen, dus noem je dit ook maar de realiteit. Lekker makkelijk en verre van realistisch, eerder een geperverteerde vorm van idealisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 14:44:38 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174493522
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar men erkent niet dat het veld onderwater staat (ignorance), of in elk geval niet dat daar consequenties aan vastzitten (idealistisch).
Er wordt wel erkend dat het veld onderwater staat. Sterker nog er wordt precies gekeken hoever het onderwater staat, en ziet dat dat een paar cm is en dat een pomp genoeg is om het op te lossen.

Zelfs terwijl er mensen vanaf de kant staan te roepen er liggen meters water op dat veld joh, begin er niet aan, man al dat water.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 14:48:35 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174493599
De enige reden om mensen in groepen op te delen is om het verschil tussen die groepen groter te maken. En iedereen vind dan vervolgens zelf dat hij bij de "goede" groep zit die meer verdient dan de andere: anders zaten we toch niet in een apart groepje.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174493798
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er wordt wel erkend dat het veld onderwater staat. Sterker nog er wordt precies gekeken hoever het onderwater staat, en ziet dat dat een paar cm is en dat een pomp genoeg is om het op te lossen.

Zelfs terwijl er mensen vanaf de kant staan te roepen er liggen meters water op dat veld joh, begin er niet aan, man al dat water.
:D

Ik wil even zeggen dat ik dit één van de mooiste analogieën ooit vind en met deze post maak je het nog mooier. _O-
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 16:15:38 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174495162
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:59 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

:D

Ik wil even zeggen dat ik dit één van de mooiste analogieën ooit vind en met deze post maak je het nog mooier. _O-
:X sorry
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174495189
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er wordt wel erkend dat het veld onderwater staat. Sterker nog er wordt precies gekeken hoever het onderwater staat, en ziet dat dat een paar cm is en dat een pomp genoeg is om het op te lossen.

Zelfs terwijl er mensen vanaf de kant staan te roepen er liggen meters water op dat veld joh, begin er niet aan, man al dat water.
Dat idee heb ik absoluut niet. Elke poging tot onderzoek is namelijk in de kiem gesmoord. Dus goed, men erkent dat het veld onder water staat, maar durft niet te concluderen of dat nou komt door regenval of de doorgebroken dijk. (Om de analogie maar even uit te breiden, of te verkrachten - ik ben 'm even kwijt). M.a.w., je kan prima een pomp kopen - en dat helpt misschien een beetje-, echter als je niet naar de dijk durft te kijken, dan kan je pompen wat je wilt, maar je gewas zal verstikken (zie oa 't sociale stelsel).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2017 16:19:50 ]
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 16:19:06 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174495215
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat idee heb ik absoluut niet. Elke poging tot onderzoek is namelijk in de kiem gesmoord.
Volgensmij komt dat voornamelijk omdat letterlijk elk onderzoek in die richting voor een politieke kar gespannen wordt.

En dat is ook het enige doel dat velen hebben als ze willen dat er meer dit soort onderzoeken gedaan worden. De enige reden om mensen in groepen te verdelen is om één van de groepen te benadelen of bevoordelen, er is geen andere reden voor. En dat staat los van of de opdeling van die groep wetenschappelijk gegrond is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174495257
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij komt dat voornamelijk omdat letterlijk elk onderzoek in die richting voor een politieke kar gespannen wordt.
Ja, of de angst dat de uitkomst politiek gebruikt zal worden. Wel begrijpelijk gezien de historie in W-Europa en de VS, maar hoe zit het met de rest van de wereld?
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 16:27:14 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174495358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, of de angst dat de uitkomst politiek gebruikt zal worden. Wel begrijpelijk gezien de historie in W-Europa en de VS, maar hoe zit het met de rest van de wereld?
Nee hoor niet alleen de angst er stond recent een stukje in nature waarin werd afgeraden om dit soort paden te bewandelen omdat het altijd politiek gebruikt wordt. Met voorbeelden erin.

Dat is het hele probleem, als je iets in die richting vind gaan mensen er naar handelen, daar kun je alle milford en andere psychologische experimenten op loslaten. Als je mensen in groepen opdeelt dan wordt daar politiek gebruik van gemaakt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 16:56:20 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174495881
Het vertekend ook gewoon

Als je deze lijst neemt en je gaat er vanuit dat de standaard deviatie in lengte gelijk is https://en.wikipedia.org/(...)man_height_worldwide

En je vergelijkt ons met amerikanen dan komt daar uit dat 42% van de nederlanders langer is dan een amerikaan (het overlappende stuk is 68%)



Maar dat betekent ook dat er maar een handjevol extreem lange mensen een lengte hebben die in amerika niet voorkomt...

Moet je daarom nederlanders anders behandelen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174495942
Wie heeft het over anders behandelen? . Het gaat er toch om of er soorten/rassen/supgroepen weet ik het wat bestaan onder mensen. Zoals je een afrikaanse olifant en een aziatische olifant hebt.
pi_174495976
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Het vertekend ook gewoon

Als je deze lijst neemt en je gaat er vanuit dat de standaard deviatie in lengte gelijk is https://en.wikipedia.org/(...)man_height_worldwide

En je vergelijkt ons met amerikanen dan komt daar uit dat 42% van de nederlanders langer is dan een amerikaan (het overlappende stuk is 68%)

[ afbeelding ]

Maar dat betekent ook dat er maar een handjevol extreem lange mensen een lengte hebben die in amerika niet voorkomt...

Moet je daarom nederlanders anders behandelen?
Meer beenruimte op intercontinentale vluchten zou wel fijn zijn...
Whatever...
  woensdag 18 oktober 2017 @ 17:01:48 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174495986
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Het vertekend ook gewoon

Als je deze lijst neemt en je gaat er vanuit dat de standaard deviatie in lengte gelijk is https://en.wikipedia.org/(...)man_height_worldwide

En je vergelijkt ons met amerikanen dan komt daar uit dat 42% van de nederlanders langer is dan een amerikaan (het overlappende stuk is 68%)

[ afbeelding ]

Maar dat betekent ook dat er maar een handjevol extreem lange mensen een lengte hebben die in amerika niet voorkomt...

Moet je daarom nederlanders anders behandelen?
Ja, Nederlanders zullen overwegend meer aandoeningen hebben die met lengte te maken hebben.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 17:02:32 #101
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174496007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:59 schreef HendrikV het volgende:
Wie heeft het over anders behandelen? . Het gaat er toch om of er soorten/rassen/supgroepen weet ik het wat bestaan onder mensen. Zoals je een afrikaanse olifant en een aziatische olifant hebt.
Het gaat erom dat het concept 'ras' biologisch gezien compleet waardeloos is.
pi_174496011
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:X sorry
Was positief bedoeld. :P
pi_174496025
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:29 schreef _--_ het volgende:

[..]

_O-
Voor jou persoonlijk houden we laag IQ er nog wel even in.
pi_174496045
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het concept 'ras' biologisch gezien compleet waardeloos is.
Nee hoor ;) jij doet het zo voorkomen wat mag. Er waarde aan toekennen daar gaat het niet om ;) das emo gelul.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 17:12:58 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174496175
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:04 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Nee hoor ;) jij doet het zo voorkomen wat mag. Er waarde aan toekennen daar gaat het niet om ;) das emo gelul.
Nee, die wetenschappers concluderen dat op basis van onderzoek. Het begrip 'ras' heeft geen plaats in een biologische discussie omdat je er helemaal niets mee kunt.
pi_174496254
Vroeger dacht men zelfs dat er regionale verschillen in ras waren. Er is in Nederland ergens zo'n rariteitenkabinet waarin je o.a. schedels met labels als 'schedel van een hagenaar' en 'schedel van iemand met weinig verstand' kunt vinden.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 17:22:37 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174496308
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:43 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Inderdaad. We zijn allemaal een ras: de homo sapiens. We komen allemaal oorspronkelijk uit Afrika. Een gegeven wat al lang bekend is in de evolutionaire biologie natuurlijk. That's it. Deal with it zou ik zeggen tegen alle racisten.
Homo sapiens is een soort en geen ras
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174496401
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 17:32:10 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174496422
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Meer beenruimte op intercontinentale vluchten zou wel fijn zijn...
Voor de Amerikanen ja want er zijn meer lange Amerikanen dan Nederlanders puur door het gegeven dat er veel meer Amerikanen zin. Dus procentueel minder maar absoluut meer dan in Nederland. Dat maakt statistiek zo lastig. Het is een relatieve benadering van absolute problemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174496868
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:43 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Inderdaad. We zijn allemaal een ras: de homo sapiens. We komen allemaal oorspronkelijk uit Afrika. Een gegeven wat al lang bekend is in de evolutionaire biologie natuurlijk. That's it. Deal with it zou ik zeggen tegen alle racisten.
Als er maar één ras bestaat, dan zijn er logischerwijs ook geen racisten.
pi_174497123
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Nee hoor niet alleen de angst er stond recent een stukje in nature waarin werd afgeraden om dit soort paden te bewandelen omdat het altijd politiek gebruikt wordt. Met voorbeelden erin.

Dat is het hele probleem, als je iets in die richting vind gaan mensen er naar handelen, daar kun je alle milford en andere psychologische experimenten op loslaten. Als je mensen in groepen opdeelt dan wordt daar politiek gebruik van gemaakt.
Dat zei ik toch? De angst dat het politiek gebruikt zal worden: vanwege een politiek (op basis van milford bv) argument besluit de wetenschapper het niet te onderzoeken omdat het politiek gebruikt kan worden.
pi_174497172
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Als er maar één ras bestaat, dan zijn er logischerwijs ook geen racisten.
Nee, dat is niet logisch. Als ras niet bestaat, dan onderscheiden racisten mensen op basis van iets wat niet bestaat.
pi_174497316
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij komt dat voornamelijk omdat letterlijk elk onderzoek in die richting voor een politieke kar gespannen wordt.

En dat is ook het enige doel dat velen hebben als ze willen dat er meer dit soort onderzoeken gedaan worden. De enige reden om mensen in groepen te verdelen is om één van de groepen te benadelen of bevoordelen, er is geen andere reden voor. En dat staat los van of de opdeling van die groep wetenschappelijk gegrond is.
Vind je dat er onderzoek naar de genetische basis van bijvoorbeeld intelligentie gedaan moet worden? Ik vind dat zeker nuttig. En als dat gebeurt, ontkom je er bijna niet aan dat je ook naar afkomst gaat kijken. Dat moet je namelijk bij elk grootschalig genomisch onderzoek in de gaten houden. Bepaalde varianten kunnen namelijk een veel groter effect hebben in de ene genetische achtergrond, maar niet zo belnagrijk in een andere. Het is dan bijna een soort van "collateral damage" die zeker misbruikt kan worden (afhankelijk van het resultaat).
pi_174497470
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 05:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daarom word het ook evolutietheorie genoemd, en geen wetenschap, waarom je daar zo de nadruk op wil leggen terwijl je de koran wel voor waarheid aanneemt is gewoon lachwekkend.
Omdat dat de één Gods woord is, en de ander door een mens geschreven.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:49:07 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174497601
quote:
Grappig maar wat klopt er niet aan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174499333
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Grappig maar wat klopt er niet aan?
De gedachte erachter was niet zozeer het verzamelen maar dat je mogelijk aan een schedel zou moeten kunnen zien dat het bv om een Hagenaar zou gaan en dat het relevant zou zijn voor enig vorm van onderzoek. En dat is het niet.
pi_174500610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat dat de één Gods woord is, en de ander door een mens geschreven.
De koran is ook gewoon door de mens geschreven, net als de bijbel en de torah, als je wekelijk van mening bent dat dat niet zo is kan ik je meteen niet meer serieus nemen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 21:54:16 #118
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_174502405
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

De koran is ook gewoon door de mens geschreven, net als de bijbel en de torah, als je wekelijk van mening bent dat dat niet zo is kan ik je meteen niet meer serieus nemen.
Dat is het hele idee van de koran natuurlijk; het is een dictaat van God. Dat is ook het essentiële verschil met de bijbel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 22:16:42 #119
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174502973
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:40 schreef Hamzoef het volgende:

Omdat dat de één Gods woord is, en de ander door een mens geschreven.
Wake up, numbfuck. 'Gods woord' is ook door de mens geschreven. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 18 oktober 2017 @ 23:12:21 #120
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_174504554
De paper waarin naar verwezen wordt (zoek maar hoe je voorbij een paywall komt): http://science.sciencemag(...)0/11/science.aan8433

Ik quote:

quote:
The derived rs56203814 and rs10424065 (T) alleles associated with dark pigmentation are present only in African populations
en

quote:
At rs6510760 and rs11233285, the ancestral (G) and (T) alleles, respectively, associated with light pigmentation are nearly fixed in Europeans and East Asians and are common in San as well as Ethiopian and Tanzanian populations with Afroasiatic ancestry.
en

quote:
We observed significant associations between genotypes at rs6510760 and rs11233285 (...). In each case, the alleles associated with dark pigmentation correlate with decrease gene expression.
en in hun conclusie:

quote:
(...) our results indicate the both light and dark alleles at MFSD12, DDB1, OCA2 and HERC2 have been segregating in the hominin lineage for hundreds of thousands of years.
Kortom, journalisten lezen alleen headlines en niet de paper zelf.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 23:15:15 #121
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174504611
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:12 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
De paper waarin naar verwezen wordt (zoek maar hoe je voorbij een paywall komt): http://science.sciencemag(...)0/11/science.aan8433
pi_174505498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, dat is niet logisch. Als ras niet bestaat, dan onderscheiden racisten mensen op basis van iets wat niet bestaat.
Het klopt dat mensen andere mensen onderscheiden. Dat is een normaal verschijnsel. Maar dat onderscheid kan niet gemaakt worden op basis van rassen, want die bestaan niet. Dus kunnen het ook geen racisten zijn. Racisme is dus een onzinwoord.
pi_174506108
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 00:12 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Het klopt dat mensen andere mensen onderscheiden. Dat is een normaal verschijnsel. Maar dat onderscheid kan niet gemaakt worden op basis van rassen, want die bestaan niet. Dus kunnen het ook geen racisten zijn. Racisme is dus een onzinwoord.
discriminatie (op uiterlijke kenmerken / gebreken / etc / etc) niet.

we zijn allemaal van het ras homo-sapiens.. andere mensensoorten zijn er niet meer. Daarom is het ook wel mooi dat iemand als Trump het onder zijn mismanagement over 'racial tensions' heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 19-10-2017 01:13:16 ]
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 09:02:37 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174508102
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, Nederlanders zullen overwegend meer aandoeningen hebben die met lengte te maken hebben.


Even ter illustratie in verhouding gezet.. de density is nu in miljoenen mensen



Je ziet nu dat ondanks dat nederlanders in verhouding veel langer zijn (stippelijnen) er toch veel meer amerikanen lang zijn... amerikanen moeten dus net zo goed investeren in aandoeningen die met lengte te maken hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174508173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, die wetenschappers concluderen dat op basis van onderzoek. Het begrip 'ras' heeft geen plaats in een biologische discussie omdat je er helemaal niets mee kunt.
Pseudowetenschappers. Trap toch niet in deze onzin. Knettergek volkje.

Zwart is zwart, blank is blank. Het ene ras heeft wel spleetogen en het andere ras niet. Dus genoeg onderscheidende raciale kenmerken.

Gaan we straks het onderscheid tussen honden en katten ook nog ontkennen? :')
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 09:14:29 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174508233
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Pseudowetenschappers. Trap toch niet in deze onzin. Knettergek volkje.

Zwart is zwart, blank is blank. Het ene ras heeft wel spleetogen en het andere ras niet. Dus genoeg onderscheidende raciale kenmerken.

Gaan we straks het onderscheid tussen honden en katten ook nog ontkennen? :')
:o ik heb ook gemerkt dat ongeveer 50% van de mensheid borsten heeft en de andere helft niet :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 09:15:16 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174508242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Pseudowetenschappers. Trap toch niet in deze onzin. Knettergek volkje.

Zwart is zwart, blank is blank. Het ene ras heeft wel spleetogen en het andere ras niet. Dus genoeg onderscheidende raciale kenmerken.

Gaan we straks het onderscheid tussen honden en katten ook nog ontkennen? :')


twee katten :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174508270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Toevallig vandaag op NU.nl:

'Blanke mannen die veel sporten hebben vaker slagaderverkalking'

[..]

Als er op het gebied van slagaderverkalking al verschillen zijn met de donkere medemens is het aannemelijk dat er op meer gebieden verschillen zijn.
Zeker, denk bijvoorbeeld aan huidskleur.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174508315
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o ik heb ook gemerkt dat ongeveer 50% van de mensheid borsten heeft en de andere helft niet :o
Daarom noemen we een man een man en een vrouw een vrouw.

Oh wacht eens even, dat mag vandaag de dag door al die opgelegde hysterie niet meer. Nu is iedereen gender neutraal. Bestaat meneer of mevrouw niet meer. 8)7

Als ik twintig jaar geleden in de toekomst van vandaag had kunnen kijken. Mijn tong zou op de grond vallen van verbijstering. De samenleving wordt met ieder opeenvolgend jaar gekker. :)
pi_174508328
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zeker, denk bijvoorbeeld aan huidskleur.
Inkoppertje :')

Maar er zullen wel meerdere verschillen zijn, fysiek gezien zijn donkere mensen vaak atletischer, het is niet voor niets dat ze zo goed zijn in bijvoorbeeld loopsporten, ook veel donkere spelers in de NBA. Volgens mij is hun bouw zelfs beter schikt voor loopsport, waarom zouden er alleen "positieve" verschillen kunnen zijn tussen de verschillende rassen?
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 09:26:19 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174508375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarom noemen we een man een man en een vrouw een vrouw.

Oh wacht eens even, dat mag vandaag de dag door al die opgelegde hysterie niet meer. Nu is iedereen gender neutraal. Bestaat meneer of mevrouw niet meer. 8)7

Als ik twintig jaar geleden in de toekomst van vandaag had kunnen kijken. Mijn tong zou op de grond vallen van verbijstering. De samenleving wordt met ieder opeenvolgend jaar gekker. :)
Ja een man noemen we een man en een vrouw een vrouw maar nogsteeds hetzelfde ras terwijl de verschillen groter zijn dan de verschillen tussen rassen. Je wilt het beestje een naampje geven, noem het dan huidskleur of afkomst prima. Maar doe nou niet alsof de verschillen enorm zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 09:29:21 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174508446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Inkoppertje :')

Maar er zullen wel meerdere verschillen zijn, fysiek gezien zijn donkere mensen vaak atletischer, het is niet voor niets dat ze zo goed zijn in bijvoorbeeld loopsporten, ook veel donkere spelers in de NBA. Volgens mij is hun bouw zelfs beter schikt voor loopsport, waarom zouden er alleen "positieve" verschillen kunnen zijn tussen de verschillende rassen?
Deze "verschillen" vallen alleen op in de uitersten, kijk nog eens naar die grafiekjes die ik postte, als er al een verschil is is dat verschil maar toepasbaar op enkele individuen, de outliers. de rest zit gewoon in dezelfde schaal.

In het voorbeeld van lange nederlanders zijn we gemiddeld een erg lang volk maar zullen er maar een aantal mensen absoluut langer zijn dan de langste amerikaan.

Bij sporten zoek je de maxima van zo'n curve.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174508463
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja een man noemen we een man en een vrouw een vrouw maar nogsteeds hetzelfde ras terwijl de verschillen groter zijn dan de verschillen tussen rassen. Je wilt het beestje een naampje geven, noem het dan huidskleur of afkomst prima. Maar doe nou niet alsof de verschillen enorm zijn.
Volgens mij gaat het er vooral om of rassen/ondersoorten/subgroepen bestaan. En waar dan de grens ligt is weer een 2de/ daar is (te?) weinig studie naar gedaan. Dat de diversiteit in dna in afrika erg groot is in vergelijking met de rest van de wereld was alllang bekend.
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 09:31:59 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174508496
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:30 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er vooral om of rassen/ondersoorten/subgroepen bestaan. En waar dan de grens ligt is weer een 2de/ daar is (te?) weinig studie naar gedaan. Dat de diversiteit in dna in afrika erg groot is was alllang bekend.
Volgensmij is het niet meer zo'n interesant concept biologisch gezien. Er word nu gewoon meer naar fylogentische bomen gekeken en die kun je oneindig opdelen in kleinere groepjes totdat je bij enkele organismen uitkomt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174508499
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:30 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er vooral om of rassen/ondersoorten/subgroepen bestaan. En waar dan de grens ligt is weer een 2de/ daar is (te?) weinig studie naar gedaan. Dat de diversiteit in dna in afrika erg groot is in vergelijking met de rest van de wereld was alllang bekend.
De mensen die zo voor diversiteit zijn, zijn meestal dezelfde mensen die daarna roepen dat we ECHT allemaal HETZELFDE zijn!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 09:32:54 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174508507
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:32 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

De mensen die zo voor diversiteit zijn, zijn meestal dezelfde mensen die daarna roepen dat we ECHT allemaal HETZELFDE zijn!
Dat zijn mensen die gewoon tegen uitsluiten zijn om welke voorwaarden dan ook. Terwijl de mensen die tegen diversiteit zijn het liefst zo veel mogelijk uitsluiten van "hun groep".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174508526
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:12 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
De paper waarin naar verwezen wordt (zoek maar hoe je voorbij een paywall komt): http://science.sciencemag(...)0/11/science.aan8433

Ik quote:

[..]

en

[..]

en

[..]

en in hun conclusie:

[..]

Kortom, journalisten lezen alleen headlines en niet de paper zelf.
Dus eigenlijk praten we in dit topic over iets wat helegaar niet beweerd wordt in het scientific paper.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174508628
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja een man noemen we een man en een vrouw een vrouw maar nogsteeds hetzelfde ras terwijl de verschillen groter zijn dan de verschillen tussen rassen. Je wilt het beestje een naampje geven, noem het dan huidskleur of afkomst prima. Maar doe nou niet alsof de verschillen enorm zijn.
Waarom zou je een raciaal kenmerk niet mogen benoemen voor wat het is? Bijpassend bij dat specifieke ras? Men schiet hier volkomen door in het zogenaamde correcte. Net zoals die gender neutrale flauwekul. Het is echt te krankzinnig voor woorden.

Dit kun je toch geen gezonde ontwikkeling meer noemen? Dit neigt naar een vorm van collectieve waanzin.

Ik kan heus wel het verschil zien tussen een etnische afkomst en een raciale oorsprong. Moeten we ook vooral blijven doen om misstanden te voorkomen. En ja, er bestaat vermenging tussen rassen. Daar zijn genetisch al de verschillen bepaald, is het ene gen dominanter dan het gen van het andere ras. Dat zie je ook in uiterlijkheden zoals huidskleur en haargroei.

Het is toch van de zotte dat we dit soort biologische feitelijkheden maar gaan ontkennen omdat sommigen het gebruik van het woord ras niet correct vinden? Ik vind het een idiote en zelfs gevaarlijke ontwikkeling om bestaande kennis zomaar te willen gaan ontkennen. Puur om een eigen mening erdoor te drukken. Alsof we vanaf morgen alleen nog accepteren dat de aarde in zeven dagen is geschapen en we de evolutie gaan ontkennen.
pi_174508767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:41 schreef Elzies het volgende:

Waarom zou je een raciaal kenmerk niet mogen benoemen voor wat het is? Bijpassend bij dat specifieke ras? Men schiet hier volkomen door in het zogenaamde correcte. Net zoals die gender neutrale flauwekul. Het is echt te krankzinnig voor woorden.

Dit kun je toch geen gezonde ontwikkeling meer noemen? Dit neigt naar een vorm van collectieve waanzin.

Ik kan heus wel het verschil zien tussen een etnische afkomst en een raciale oorsprong. Moeten we ook vooral blijven doen om misstanden te voorkomen. En ja, er bestaat vermenging tussen rassen. Daar zijn genetisch al de verschillen bepaald, is het ene gen dominanter dan het gen van het andere ras. Dat zie je ook in uiterlijkheden zoals huidskleur en haargroei.

Het is toch van de zotte dat we dit soort biologische feitelijkheden maar gaan ontkennen omdat sommigen het gebruik van het woord ras niet correct vinden? Ik vind het een idiote en zelfs gevaarlijke ontwikkeling om bestaande kennis zomaar te willen gaan ontkennen. Puur om een eigen mening erdoor te drukken. Alsof we vanaf morgen alleen nog accepteren dat de aarde in zeven dagen is geschapen en we de evolutie gaan ontkennen.
Wrs omdat je dus niets kan ontlenen aan de kleur alleen. Mensen met dezelfde huidskleur hoeven niet dezelfde genetische afwijkingen te hebben. Of dat als het gemiddeld iq in Afrika 65 is, dat de Nederlanders met een (recent) Afrikaans verleden gemiddeld dommer zijn dan Niet-Afrikaanse Nederlanders.

Dat is wat anders dan concluderen dat mensen met een donkere huidskleur in ons leefgebied wel allemaal extra vitamine D nodig hebben. Andere genetische opbouw, identieke huidskleur, identieke aanverwante klachten te verwachten. Zegt niets over de mens die erachter zit.

Een boxer leeft anders dan een beagle, beide zijn honden. Maar niet elke gevlekte kortharige hond is een Beagle, maar de kans is wel groot dat die hond dezelfde huidverzorging nodig heeft. Je hoeft dus niet eerst de soort te weten om de verschillen of overeenkomsten te benoemen. De hond kan verder identiek zijn aan de boxer, maar toch de vachtverzorging van een Beagle nodig hebben.
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 10:00:47 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174508861
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom zou je een raciaal kenmerk niet mogen benoemen voor wat het is? Bijpassend bij dat specifieke ras? Men schiet hier volkomen door in het zogenaamde correcte. Net zoals die gender neutrale flauwekul. Het is echt te krankzinnig voor woorden.

Dit kun je toch geen gezonde ontwikkeling meer noemen? Dit neigt naar een vorm van collectieve waanzin.

Ik kan heus wel het verschil zien tussen een etnische afkomst en een raciale oorsprong. Moeten we ook vooral blijven doen om misstanden te voorkomen. En ja, er bestaat vermenging tussen rassen. Daar zijn genetisch al de verschillen bepaald, is het ene gen dominanter dan het gen van het andere ras. Dat zie je ook in uiterlijkheden zoals huidskleur en haargroei.

Het is toch van de zotte dat we dit soort biologische feitelijkheden maar gaan ontkennen omdat sommigen het gebruik van het woord ras niet correct vinden? Ik vind het een idiote en zelfs gevaarlijke ontwikkeling om bestaande kennis zomaar te willen gaan ontkennen. Puur om een eigen mening erdoor te drukken. Alsof we vanaf morgen alleen nog accepteren dat de aarde in zeven dagen is geschapen en we de evolutie gaan ontkennen.
Er wordt niets ontkent, er zijn verschillen, het heeft ook niets met correctheid te maken. Het heeft te maken met het karretje waar deze verschillen voor gespannen worden. Men wil het namelijk gebruiken om het ene groepje beter dan het andere groepje te vinden en daarom anders behandelen. In het voorbeeld voor vit. D supplementen voor donkere mensen is dat een mooi gegeven omdat ze er baat bij hebben. Alleen willen de meeste mensen er niet alleen mensen mee helpen maar vooral bepaalde groepen door benadelen.

Wat het grote gevaar is is dat gemiddelden dan als de norm gezien gaan worden. Als er een groep is die gemiddeld meer gespierd is dan betekent dat nogsteeds dat het merendeel gelijk gespierd is binnen de groepen. Als je dan beleid gaat maken op die gespierheid, de gespierde groep mag van de arbo meer tillen ofzo, dan benadeel je minder gespierden in de gespierde groep en bevoordeel je de minder gespierden in minder gespierde groep.

Daarom is verschillen benoemen alleen geen goede zaak en moet er vooral benoemd worden hoe groot die verschillen zijn en of die grote rechtvaardigd om mensen anders te behandelen. Helaas wordt er bij elk verschil dat gevonden wordt alle data genegeerd om maar te roepen "zie je wel 'ze' zijn anders" en daarmee worden allerlei schandalige dingen gerechtvaardigd.

Daarom is het beter om er van uit te gaan dat we in principe gelijk zijn en de eventuele verschillen individueel te beoordelen en daar dan naar te handelen.

Wij zijn gemiddeld langer dan amerikanen maar dat is nog geen reden om een amerikaan van 1.81m anders te behandelen dan een nederlander van 1.81m
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174508890
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er wordt niets ontkent, er zijn verschillen, het heeft ook niets met correctheid te maken. Het heeft te maken met het karretje waar deze verschillen voor gespannen worden. Men wil het namelijk gebruiken om het ene groepje beter dan het andere groepje te vinden en daarom anders behandelen. In het voorbeeld voor vit. D supplementen voor donkere mensen is dat een mooi gegeven omdat ze er baat bij hebben. Alleen willen de meeste mensen er niet alleen mensen mee helpen maar vooral bepaalde groepen door benadelen.

Wat het grote gevaar is is dat gemiddelden dan als de norm gezien gaan worden. Als er een groep is die gemiddeld meer gespierd is dan betekent dat nogsteeds dat het merendeel gelijk gespierd is binnen de groepen. Als je dan beleid gaat maken op die gespierheid, de gespierde groep mag van de arbo meer tillen ofzo, dan benadeel je minder gespierden in de gespierde groep en bevoordeel je de minder gespierden in minder gespierde groep.

Daarom is verschillen benoemen alleen geen goede zaak en moet er vooral benoemd worden hoe groot die verschillen zijn en of die grote rechtvaardigd om mensen anders te behandelen. Helaas wordt er bij elk verschil dat gevonden wordt alle data genegeerd om maar te roepen "zie je wel 'ze' zijn anders" en daarmee worden allerlei schandalige dingen gerechtvaardigd.

Daarom is het beter om er van uit te gaan dat we in principe gelijk zijn en de eventuele verschillen individueel te beoordelen en daar dan naar te handelen.
En als je erop blijft hameren dat iedereen gelijk is dan creeer je ook de verwachting dat alle uitkomsten ook gelijk zullen zijn. En als bepaalde bevolkingsgroepen dan minder presteren dan voelen zij zich gediscrimineerd, want dat is de enige reden die overgebleven is waarom ze minder presteren.

En zo creeer je onvrede in je samenleving, wat je nu terugziet overal in het westen.
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 10:06:21 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174508920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En als je erop blijft hameren dat iedereen gelijk is dan creeer je ook de verwachting dat alle uitkomsten ook gelijk zullen zijn. En als bepaalde bevolkingsgroepen dan minder presteren dan voelen zij zich gediscrimineerd, want dat is de enige reden die overgebleven is waarom ze minder presteren.

En zo creeer je onvrede in je samenleving, wat je nu terugziet overal in het westen.
Dan ga je er dus vanuit dat "prestatie" volledig genetisch bepaald is.

Cue nature/nurture debat.

Btw hamer ik er niet op dat iedereen gelijk is maar plijt ik er juist voor om te blijven realiseren dat iedereen verschillend is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 19 oktober 2017 @ 10:15:13 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174509002
biodiversiteit is de reden waarom we nog bestaan, verder zal de geografische biotoop waarin men leeft natuurlijk voor de grootste verschillen leiden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 10:17:25 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174509026
quote:
3s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:15 schreef Re het volgende:
biodiversiteit is de reden waarom we nog bestaan, verder zal de geografische biotoop waarin men leeft natuurlijk voor de grootste verschillen leiden
Inderdaad alleen hoe snel dat gaat weet ik niet. Over het algemeen gaat de evolutie niet zo snel. En zo geïsoleerd leven mensen niet meer dus de factor van de biotoop zal denk ik wel iets minder worden dankzij snellere vervoersmiddelen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 19 oktober 2017 @ 10:21:19 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174509077
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad alleen hoe snel dat gaat weet ik niet. Over het algemeen gaat de evolutie niet zo snel. En zo geïsoleerd leven mensen niet meer dus de factor van de biotoop zal denk ik wel iets minder worden dankzij snellere vervoersmiddelen.
nee dat zal zijn vaart niet zo lopen en wellicht toch het voordelige biodiverse in stand houden. Ik wind het wel grappig dat het wel gelijk politicologisch wordt gemaakt, terwijl dat nonsens is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 10:22:20 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174509085
quote:
3s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:21 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat zal zijn vaart niet zo lopen en wellicht toch het voordelige biodiverse in stand houden. Ik wind het wel grappig dat het wel gelijk politicologisch wordt gemaakt, terwijl dat nonsens is
Het grote probleem met dit soort studies, het krijgt altijd een politieke implicatie helaas.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 19 oktober 2017 @ 10:25:45 #147
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174509143
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het grote probleem met dit soort studies, het krijgt altijd een politieke implicatie helaas.
ja het misplaatste superioriteitsdenken of inferieuriteitsgevoel laat dat wel zien
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_174509514
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er wordt niets ontkent, er zijn verschillen, het heeft ook niets met correctheid te maken. Het heeft te maken met het karretje waar deze verschillen voor gespannen worden. Men wil het namelijk gebruiken om het ene groepje beter dan het andere groepje te vinden en daarom anders behandelen. In het voorbeeld voor vit. D supplementen voor donkere mensen is dat een mooi gegeven omdat ze er baat bij hebben. Alleen willen de meeste mensen er niet alleen mensen mee helpen maar vooral bepaalde groepen door benadelen.

Wat het grote gevaar is is dat gemiddelden dan als de norm gezien gaan worden. Als er een groep is die gemiddeld meer gespierd is dan betekent dat nogsteeds dat het merendeel gelijk gespierd is binnen de groepen. Als je dan beleid gaat maken op die gespierheid, de gespierde groep mag van de arbo meer tillen ofzo, dan benadeel je minder gespierden in de gespierde groep en bevoordeel je de minder gespierden in minder gespierde groep.

Daarom is verschillen benoemen alleen geen goede zaak en moet er vooral benoemd worden hoe groot die verschillen zijn en of die grote rechtvaardigd om mensen anders te behandelen. Helaas wordt er bij elk verschil dat gevonden wordt alle data genegeerd om maar te roepen "zie je wel 'ze' zijn anders" en daarmee worden allerlei schandalige dingen gerechtvaardigd.

Daarom is het beter om er van uit te gaan dat we in principe gelijk zijn en de eventuele verschillen individueel te beoordelen en daar dan naar te handelen.

Wij zijn gemiddeld langer dan amerikanen maar dat is nog geen reden om een amerikaan van 1.81m anders te behandelen dan een nederlander van 1.81m
Het is een misplaatste opvatting te beweren dat mensen gelijk zijn aan elkaar. Als ideaalbeeld misschien, maar de praktijk als de menselijke geschiedenis laat een heel ander beeld zien.

Ik heb enkele regels uit jouw reactie aangehaald en daar trek ik toch eigen gevormde conclusies uit die niet als eenduidig kunnen worden beschouwd.

Vanuit een biologisch standpunt bestaan er gewoon raciale verschillen. Kenmerken die behoren bij dat type ras. Wat is er mis mee om dat als zodanig te benoemen? Ik zie daar geen poging tot racisme of onderdrukking in. Een ander misschien wel, maar dat geeft die ander toch geen recht alleen zijn mening erdoor te willen drukken?

Het ene ras heeft kenmerken waardoor het op een bepaald vlak zichzelf beter weet te ontwikkelen, maar dat betekent per definitie niet dat het ene ras beter of slechter zou zijn. Een ander ras kan weer kenmerkende eigenschappen hebben die het weer unieker maakt ten opzichte van dat andere ras.

En bovendien globaliseert de wereld en zie je volop vermengingen. Maar dat neemt niet weg dat we een term als het Aziatische ras ineens niet meer als zodanig mogen benoemen. Dan schieten we mijnsinziens teveel door.
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 10:52:20 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174509646
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is een misplaatste opvatting te beweren dat mensen gelijk zijn aan elkaar. Als ideaalbeeld misschien, maar de praktijk als de menselijke geschiedenis laat een heel ander beeld zien.

Ik heb enkele regels uit jouw reactie aangehaald en daar trek ik toch eigen gevormde conclusies uit die niet als eenduidig kunnen worden beschouwd.

Vanuit een biologisch standpunt bestaan er gewoon raciale verschillen. Kenmerken die behoren bij dat type ras. Wat is er mis mee om dat als zodanig te benoemen? Ik zie daar geen poging tot racisme of onderdrukking in. Een ander misschien wel, maar dat geeft die ander toch geen recht alleen zijn mening erdoor te willen drukken?

Het ene ras heeft kenmerken waardoor het op een bepaald vlak zichzelf beter weet te ontwikkelen, maar dat betekent per definitie niet dat het ene ras beter of slechter zou zijn. Een ander ras kan weer kenmerkende eigenschappen hebben die het weer unieker maakt ten opzichte van dat andere ras.

En bovendien globaliseert de wereld en zie je volop vermengingen. Maar dat neemt niet weg dat we een term als het Aziatische ras ineens niet meer als zodanig mogen benoemen. Dan schieten we mijnsinziens teveel door.
Dit artikel geeft juist aan dat "het asizaltische ras" inderdaad niet meer zo te benoemen zou zijn, of het afrikaanse ras. Als je dat wil benoemen moet je specifieker zijn, noem dat gewoon welke genen je belangrijk vind en definieer de groep met die en die snp's of de groep met die en dat genotype als groep. (in dat artikel staat beschreven dat als je alleen al op huidskleur test en snp's die daarbij geassocieerd worden je veel te veel groepen in afrika hebt om ze één ras te noemen)

Als je iets op een bepaalde eigenschap wilt baseren kun je toch gewoon veel beter op de eigenschap selecteren. Neem bijvoorbeeld lengte, als je beleid wilt maken voor lange mensen dan kun je het beste beleid maken op lange mensen dan beleid maken op nederlanders, want er zijn ook niet lange nederlanders. Hetzelfde geldt voor de subgroep die jij noemt neem aziaten die lactose intolerant zijn, het is verstandig dat die geen melk drinken maar het onzinnig dat aziaten die niet lactose intollerant zijn te verbieden melk te drinken. Kortom je moet statistische verdelingen niet abosoluut nemen maar behandelen als dat een statistische verdeling. En je kunt beter kenmerkende eigenschappen aan personen hangen dan aan hele groepen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174509717
Politiek correct onderzoek. Als de bewijzen de andere kant opgewezen hadden was het nooit gepubliceerd
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 11:04:15 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174509869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:56 schreef Royy het volgende:
Politiek correct onderzoek. Als de bewijzen de andere kant opgewezen hadden was het nooit gepubliceerd
Je hebt het artikel zeker niet gelezen. De conlcusie van het artikel is namelijk welke genetische loci zijn geassocieerd met pigmentatie van de huid in mensen. Ik weet niet wat je bedoeld met de andere kant op wijzen? Andere loci, meer loci, minder loci. meer varianten minder varianten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174509954
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit artikel geeft juist aan dat "het asizaltische ras" inderdaad niet meer zo te benoemen zou zijn, of het afrikaanse ras. Als je dat wil benoemen moet je specifieker zijn, noem dat gewoon welke genen je belangrijk vind en definieer de groep met die en die snp's of de groep met die en dat genotype als groep. (in dat artikel staat beschreven dat als je alleen al op huidskleur test en snp's die daarbij geassocieerd worden je veel te veel groepen in afrika hebt om ze één ras te noemen)

Je hoeft in principe niet de term Afrikaans of Aziatisch te gebruiken. Je kunt ook spreken over het negroïde ras of het gele ras. Zo werd het vroeger ook genoemd.

Maar dan krijg je weer mensen die het woord negroïde weer racistisch vinden en zo blijven we aan de gang.
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 11:22:57 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174510253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je hoeft in principe niet de term Afrikaans of Aziatisch te gebruiken. Je kunt ook spreken over het negroïde ras of het gele ras. Zo werd het vroeger ook genoemd.

Maar dan krijg je weer mensen die het woord negroïde weer racistisch vinden en zo blijven we aan de gang.
Dan ga je er dus vanuit dat er een dualiteit is maar wat dit artikel dus laat zien (ik raad je aan het te lezen) is dat er dus niet. Met andere woorden hoe donker iemand is is te correleren aan 4 SNPs nabij de genen SLC24A5, MFSD12, DDB1/TMEM138 and OCA2/HERC2, en dat daar dus nogal wat variaties in zitten. Je kunt dus beter genotypisch definiëren wat je bedoeld met negroïde want als je alleen bedoeld donkere huid dan moet je eerst maar eens gaan definïeren hoe donker dan want dat varieert nogal en vervolgens welke genen waarvan een donker en een lichte variant bestaat een negroide persoon dan moet hebben... alle 4? Of is 1 ook al voldoende?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174510389
quote:
11s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:52 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Wrs omdat je dus niets kan ontlenen aan de kleur alleen. Mensen met dezelfde huidskleur hoeven niet dezelfde genetische afwijkingen te hebben. Of dat als het gemiddeld iq in Afrika 65 is, dat de Nederlanders met een (recent) Afrikaans verleden gemiddeld dommer zijn dan Niet-Afrikaanse Nederlanders.

Dat is wat anders dan concluderen dat mensen met een donkere huidskleur in ons leefgebied wel allemaal extra vitamine D nodig hebben. Andere genetische opbouw, identieke huidskleur, identieke aanverwante klachten te verwachten. Zegt niets over de mens die erachter zit.

Een boxer leeft anders dan een beagle, beide zijn honden. Maar niet elke gevlekte kortharige hond is een Beagle, maar de kans is wel groot dat die hond dezelfde huidverzorging nodig heeft. Je hoeft dus niet eerst de soort te weten om de verschillen of overeenkomsten te benoemen. De hond kan verder identiek zijn aan de boxer, maar toch de vachtverzorging van een Beagle nodig hebben.
Ga nu eens een pit-bul met een beagle vergelijken......en vraag je eens af, hoeveel mensen zijn gebeten door een pit-bul en hoeveel door een beagle....

Toch wel een bewijs dat er een groot verschil is tussen de rassen. Het ene ras is nl. veel agressiever dan het andere.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 11:35:34 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174510493
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:29 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ga nu eens een pit-bul met een beagle vergelijken......en vraag je eens af, hoeveel mensen zijn gebeten door een pit-bul en hoeveel door een beagle....

Toch wel een bewijs dat er een groot verschil is tussen de rassen. Het ene ras is nl. veel agressiever dan het andere.
Dan moet je ook kijken hoe rassen tot stand zijn gekomen bij honden. Vergelijk het maar eens met wolven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174510517
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan moet je ook kijken hoe rassen tot stand zijn gekomen bij honden. Vergelijk het maar eens met wolven.
En bedoel je daarmee dat zwarte mensen van andere apen afstammen dan blanken?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 11:39:57 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174510545
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:37 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En bedoel je daarmee dat zwarte mensen van andere apen afstammen dan blanken?
Nee daar bedoel ik mee dat pit-buls zijn geselecteerd op agressiviteit. En dat dat soort extreem strenge selectie in de natuur amper plaatsvind.

Er zijn ook geen chihuahua achtige varianten van wolven of mensen...

Er zijn wel mensen die dat soort selectie hebben proberen toe te passen op mensen maar laten we die kant maar niet op gaan.

En zelfs dan geloof ik dat er zeker pit-bulls zijn die weigeren te happen :P het zijn allemaal verdelingen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174512898
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee daar bedoel ik mee dat pit-buls zijn geselecteerd op agressiviteit. En dat dat soort extreem strenge selectie in de natuur amper plaatsvind.

Er zijn ook geen chihuahua achtige varianten van wolven of mensen...

Er zijn wel mensen die dat soort selectie hebben proberen toe te passen op mensen maar laten we die kant maar niet op gaan.

En zelfs dan geloof ik dat er zeker pit-bulls zijn die weigeren te happen :P het zijn allemaal verdelingen.
het zijn allemaal verdelingen.....dat zeg ik toch
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Beste debater 2022 donderdag 19 oktober 2017 @ 13:54:15 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174513044
aandoenlijk, al die lieden hier die kosten wat kost wetenschappelijk bewijs voor hun gevoel van misplaatste superioriteit op basis van de kleur van hun velletje willen hebben. Alles om dat prehistorisch en volkomen irrationeel idee van ras maar te kunnen handhaven onder het mom van 'realisme'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 19 oktober 2017 @ 13:56:23 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174513097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je hoeft in principe niet de term Afrikaans of Aziatisch te gebruiken. Je kunt ook spreken over het negroïde ras of het gele ras. Zo werd het vroeger ook genoemd.

Maar dan krijg je weer mensen die het woord negroïde weer racistisch vinden en zo blijven we aan de gang.
Dat valt wel mee. Racistisch wordt het pas wanneer je aan die term 'inherente en genetisch bepaalde' waarden en tekorten gaat toekennen en op basis van dat groepsdenken individuen gaat voortrekken dan wel beschadigen.

Echt, je spreekt steeds van dat realisme van je, maar in feite is je hele wereldbeeld natuurlijk totaal irrationeel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174513158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Racistisch wordt het pas wanneer je aan die term 'inherente en genetisch bepaalde' waarden en tekorten gaat toekennen en op basis van dat groepsdenken individuen gaat voortrekken dan wel beschadigen.

Echt, je spreekt steeds van dat realisme van je, maar in feite is je hele wereldbeeld natuurlijk totaal irrationeel.
Ik ken zo best een heleboel groepen die voorgetrokken moeten worden, jij mag raden wie.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Beste debater 2022 donderdag 19 oktober 2017 @ 13:59:39 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174513165
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:59 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ik ken zo best een heleboel groepen die voorgetrokken moeten worden, jij mag raden wie.
Positieve discriminatie is dan ook gewoon discriminatie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174513816
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan ga je er dus vanuit dat er een dualiteit is maar wat dit artikel dus laat zien (ik raad je aan het te lezen) is dat er dus niet. Met andere woorden hoe donker iemand is is te correleren aan 4 SNPs nabij de genen SLC24A5, MFSD12, DDB1/TMEM138 and OCA2/HERC2, en dat daar dus nogal wat variaties in zitten. Je kunt dus beter genotypisch definiëren wat je bedoeld met negroïde want als je alleen bedoeld donkere huid dan moet je eerst maar eens gaan definïeren hoe donker dan want dat varieert nogal en vervolgens welke genen waarvan een donker en een lichte variant bestaat een negroide persoon dan moet hebben... alle 4? Of is 1 ook al voldoende?
Ieder individueel mens kent een eigen unieke vingerafdruk. Dat weerhoudt toch niet om iemand mens te noemen. Het gaat niet alleen om de sterkte van iemands huiskleur maar ook om andere typische kenmerken.

Ik beweer nergens dat het een statisch geheel is. Voor hetzelfde geldt ziet de mens er over tweeduizend jaar volkomen anders uit. Dan zal je het weer een andere benaming moeten geven.
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 15:07:12 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174514750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ieder individueel mens kent een eigen unieke vingerafdruk. Dat weerhoudt toch niet om iemand mens te noemen. Het gaat niet alleen om de sterkte van iemands huiskleur maar ook om andere typische kenmerken.

Ik beweer nergens dat het een statisch geheel is. Voor hetzelfde geldt ziet de mens er over tweeduizend jaar volkomen anders uit. Dan zal je het weer een andere benaming moeten geven.
Waarom zouden we daar nu niet vast mee beginnen... :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 15:07:38 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174514760
Trouwens ik vind baksteenrood wel een mooie huiskleur O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174516819
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, die wetenschappers concluderen dat op basis van onderzoek. Het begrip 'ras' heeft geen plaats in een biologische discussie omdat je er helemaal niets mee kunt.
Nee, het enige dat die wetenschappers concluderen is dat je de negroïde medemensen niet onder één ras kunt benoemen omdat er verschillende rassen onder de negroïde medemensen bestaan.

Verder blijkt ook uit onderzoeken dat bepaalde medische behandelingen bij het ene menselijk ras beter aanslaan dan bij het andere. Je kunt er dus weldegelijk iets mee.

Al was het maar commercieel. De eisen die een Japanner aan de zitruimte in een auto stelt is anders dan die een Germaan aan die zitruimte stelt. Gewoon een simpel voorbeeld.
pi_174517193
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, het enige dat die wetenschappers concluderen is dat je de negroïde medemensen niet onder één ras kunt benoemen omdat er verschillende rassen onder de negroïde medemensen bestaan.

Verder blijkt ook uit onderzoeken dat bepaalde medische behandelingen bij het ene menselijk ras beter aanslaan dan bij het andere. Je kunt er dus weldegelijk iets mee.

Al was het maar commercieel. De eisen die een Japanner aan de zitruimte in een auto stelt is anders dan die een Germaan aan die zitruimte stelt. Gewoon een simpel voorbeeld.
Maar is die Japanner kleiner door genen, of door voeding?

Als je een Japanner dezelfde voeding geeft als de gemiddelde Nederlander, al vanaf zijn geboorte, krijg je dan niet dezelfde ontwikkeling die je ook jarenlang bij Nederlanders ziet, het generatie op generatie steeds langer worden...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_174517264
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee daar bedoel ik mee dat pit-buls zijn geselecteerd op agressiviteit. En dat dat soort extreem strenge selectie in de natuur amper plaatsvind.

Er zijn ook geen chihuahua achtige varianten van wolven of mensen...

Er zijn wel mensen die dat soort selectie hebben proberen toe te passen op mensen maar laten we die kant maar niet op gaan.

En zelfs dan geloof ik dat er zeker pit-bulls zijn die weigeren te happen :P het zijn allemaal verdelingen.
Dat soort selectie vindt bij mensen ook plaats alleen veel langzamer.
Vooral de cultuur speelt daar een rol in: Mannen die in die cultuur hoog in aanzien staan planten zich meer voort waardoor dat type genen uiteindelijk meer voorkomt dan in culturen waar heel andere eigenschappen een hoog aanzien geven.
pi_174518359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, het enige dat die wetenschappers concluderen is dat je de negroïde medemensen niet onder één ras kunt benoemen omdat er verschillende rassen onder de negroïde medemensen bestaan.

Verder blijkt ook uit onderzoeken dat bepaalde medische behandelingen bij het ene menselijk ras beter aanslaan dan bij het andere. Je kunt er dus weldegelijk iets mee.
Je moet hier niet het woord ras gebruiken, niet omdat het niet PC is, maar omdat het wetenschappelijk gezien invalide is, zoals je in de eerste paragraaf aangeeft. Afkomst is misschien beter, en dan, zeker in het geval van mensen van Afrikaanse afkomst, veel specifieker, zoals Yoruba, bosjesman, of zoiets dergelijks. Alhoewel daar ook wat haken en ogen aanzitten.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:55:48 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174518553
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Pseudowetenschappers. Trap toch niet in deze onzin. Knettergek volkje.

Zwart is zwart, blank is blank. Het ene ras heeft wel spleetogen en het andere ras niet. Dus genoeg onderscheidende raciale kenmerken.

Gaan we straks het onderscheid tussen honden en katten ook nog ontkennen? :')
Wat maakt deze mensen precies pseudowetenschappers?
pi_174518697
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat maakt deze mensen precies pseudowetenschappers?
Goede vraag. Dat mag wel even onderbouwd worden, en dan niet vanuit de onderbuik.
pi_174519818
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wake up, numbfuck. 'Gods woord' is ook door de mens geschreven. :)
Dat is jouw mening, geen feit.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:57:03 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174519866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:54 schreef Hamzoef het volgende:

Dat is jouw mening, geen feit.
Nee, hoor. Dat is een feit. Zowel de Koran als de bijbel zijn namelijk niet door God zelf geschreven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174520025
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Dat is een feit. Zowel de Koran als de bijbel zijn namelijk niet door God zelf geschreven.
Waar het om gaat is dat het een pure overlevering is, van het woord van god via Djibril.
Dat is iets anders dan een mens dat iets verzint, en dat neerpent.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:08:55 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174520158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:03 schreef Hamzoef het volgende:

Waar het om gaat is dat het een pure overlevering is, van het woord van god via Djibril.

En wie zegt dat? Precies, een mens. :)

Is toch mooi hoe gelovigen zichzelf van alles wijsmaken om de fabel in stand te houden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:29:06 #176
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_174520707
Wat zou dan de reden zijn dat Afrika op politiek,sociaal en ecomomisch gebied zo laag scoort?
pi_174520775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:29 schreef kibo het volgende:
Wat zou dan de reden zijn dat Afrika op politiek,sociaal en ecomomisch gebied zo laag scoort?
Kort door de bocht gezegd van dag tot dag leven ipv sparen, plannen, investeren.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174522675
:')
pi_174522798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:29 schreef kibo het volgende:
Wat zou dan de reden zijn dat Afrika op politiek,sociaal en ecomomisch gebied zo laag scoort?


Afrika is volgens velen volgens mij een land ipv een continent. Daarnaast vind je ook in Azie schrijnende armoede, maar daar pakken we liever individuele landen ipv het hele continent. Als je selectief gaat lopen zoeken kun je het zo inkleuren zoals je zelf wil.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 20:36:30 #180
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_174523028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat het een pure overlevering is, van het woord van god via Djibril.
Dat is iets anders dan een mens dat iets verzint, en dat neerpent.
De meest objectieve documentatie vind je in de aarde zelf, niet in religieuze geschriften die mede gebaseerd zijn op eeuwenoude orale tradities.
pi_174523387
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat maakt deze mensen precies pseudowetenschappers?
Omdat ze iets beweren wat niet correct is volgens de opvattingen van Elzies
Zeg maar zijn politiekecorrectheid. Hij ontkent de deskundigheid van de onderzoekers. Das makkelijker afserveren.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 20:54:38 #182
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_174523779
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Kort door de bocht gezegd van dag tot dag leven ipv sparen, plannen, investeren.
Daar heb je dan ook meer dan het IQ van een varken voor nodig.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_174523865
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:54 schreef Eiwitshake het volgende:
Daar heb je dan ook meer dan het IQ van een varken voor nodig.
Dat gaat niet om IQ maar instelling. Dus die racistische bullshit ga ik niet in mee.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 19 oktober 2017 @ 20:58:21 #184
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_174523946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat gaat niet om IQ maar instelling. Dus die racistische bullshit ga ik niet in mee.
Aight
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_174523952
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Pseudowetenschappers. Trap toch niet in deze onzin. Knettergek volkje.

Zwart is zwart, blank is blank. Het ene ras heeft wel spleetogen en het andere ras niet. Dus genoeg onderscheidende raciale kenmerken.

Gaan we straks het onderscheid tussen honden en katten ook nog ontkennen? :')
Hm.

Mij valt juist op dat "zwarte" mensen meestal helemaal niet zwart zijn. Allerlei bruintinten, maar niet zwart.

Daarom is het moderne "witte" mensen ook zo raar. Blanken zijn echt nooit wit.
pi_174548695
‘Indien wij de specifieke kenmerken van een bepaald ras willen leren kennen, is het niet voldoende om één enkel individu te bestuderen. Wij zouden ze één voor één moeten bestuderen en zelfs dan weten wij nog niet veel van dat ras als geheel, eenvoudig omdat de karaktereigenschappen van de enkeling niet op het ras in zijn geheel van toepassing zijn.’
(Max Heindel)
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_174551684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:29 schreef Begripvol het volgende:
‘Indien wij de specifieke kenmerken van een bepaald ras willen leren kennen, is het niet voldoende om één enkel individu te bestuderen. Wij zouden ze één voor één moeten bestuderen en zelfs dan weten wij nog niet veel van dat ras als geheel, eenvoudig omdat de karaktereigenschappen van de enkeling niet op het ras in zijn geheel van toepassing zijn.’
(Max Heindel)

Het mooie van wetenschap is dat 't voortdurend in beweging is en het dus niet statisch is. Dus ja, er zullen ook nog wel oude citaten bestaan die bv aangeven dat "de brontosaurus een imposant dier was" maar als men er anno de 20e eeuw achtergekomen is dat de brontosaurus niet heeft bestaan dan kan het zijn dat je data of informatie niet meer up-to-date is.
pi_174551731
Mijn complimenten aan Bosbeetle. Dat je het zo geduldig steeds weer uitlegt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_174557701
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:43 schreef Logic91 het volgende:
Inderdaad. We zijn allemaal een ras: de homo sapiens. We komen allemaal oorspronkelijk uit Afrika. Een gegeven wat al lang bekend is in de evolutionaire biologie natuurlijk. That's it. Deal with it zou ik zeggen tegen alle racisten.
Vertel jij maar even aan een dobermann dat hij gelijk is aan een chihuaha en zich niet zo moet aanstellen.
Eens kijken of hij dat snapt _O-

"We zijn allemaal homo sapiens" is natuurlijk een geweldige dooddoener, net alsof er daaronder niks te verdelen valt.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:48 schreef Logic91 het volgende:
Het is een studie die is gepubliceerd in een van de meest gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften ter wereld maar omdat het niet in het straatje past van FOK-user LXIV is het niets meer dan ''politiek-correct wensdenken''. :')
En jij denkt dat wetenschappers altijd volledig objectief en onafhankelijk zijn en zich niets aantrekken van ''politiek-correct wensdenken'' ? 8)7
pi_174557843
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Vertel jij maar even aan een dobermann dat hij gelijk is aan een chihuaha en zich niet zo moet aanstellen.
Eens kijken of hij dat snapt _O-

"We zijn allemaal homo sapiens" is natuurlijk een geweldige dooddoener, net alsof er daaronder niks te verdelen valt.
Oh zeker, dat kan. Maar het begrip "ras" is daar niet geschikt voor; dat gebruiken we voor het onderscheid tussen sapiens sapiens en sapiens idaltu.

Daarnaast bestaan "pure" volken niet meer - ook jij hebt wat negerDNA in je :P
  Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:00:56 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174558230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat soort selectie vindt bij mensen ook plaats alleen veel langzamer.
Vooral de cultuur speelt daar een rol in: Mannen die in die cultuur hoog in aanzien staan planten zich meer voort waardoor dat type genen uiteindelijk meer voorkomt dan in culturen waar heel andere eigenschappen een hoog aanzien geven.
Klopt maar dus veel minder strikt. Vooral omdat volledige uitsluiting van voortplanting bij mensen minder voorkomt dan bij bijvoorbeeld het 'kweken' van hondensoorten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174558911
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Oh zeker, dat kan. Maar het begrip "ras" is daar niet geschikt voor; dat gebruiken we voor het onderscheid tussen sapiens sapiens en sapiens idaltu.

Daarnaast bestaan "pure" volken niet meer - ook jij hebt wat negerDNA in je :P
Dat is geen wetmatigheid, maar een simpele keuze.

"We" hebben er voor gekozen om alle mensen één soort te noemen zonder rassen.

Ook andere keuzes zijn mogelijk en werden in het verleden ook gemaakt.
pi_174558940
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:53 schreef Ouder1 het volgende:
Dat soort selectie vindt bij mensen ook plaats alleen veel langzamer.
Vooral de cultuur speelt daar een rol in: Mannen die in die cultuur hoog in aanzien staan planten zich meer voort waardoor dat type genen uiteindelijk meer voorkomt dan in culturen waar heel andere eigenschappen een hoog aanzien geven.
Juist ja. Daarom planten moslims zich in onze cultuur meer voort dan niet-moslims?
  Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:56:20 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174558970
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 15:52 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is geen wetmatigheid, maar een simpele keuze.

"We" hebben er voor gekozen om alle mensen één soort te noemen zonder rassen.

Ook andere keuzes zijn mogelijk en werden in het verleden ook gemaakt.
En inmiddels kunnen we gewoon aan de basepaar volgorde zien dan die klasifisering erg lastig is, vaak zijn er veel meer groepen dan we denken. Vroeger werd het op basis van phenotype gedaan en nu op basis van genotype.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:25:55 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174559321
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En inmiddels kunnen we gewoon aan de basepaar volgorde zien dan die klasifisering erg lastig is, vaak zijn er veel meer groepen dan we denken. Vroeger werd het op basis van phenotype gedaan en nu op basis van genotype.
Het is helemaal niet lastig. Een kind van vijf kan die classificatie feilloos opmaken
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:28:25 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174559352
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is helemaal niet lastig. Een kind van vijf kan die classificatie feilloos opmaken
Nee hoor want een kind van vijf zou mensen met een volledig verschillend genotype op basis van fenotype in dezelfde groep zetten.

Zo zijn er twee vrij verschillende groepen olifanten die wij al jaren de Afrikaanse olifant hebben genoemd.

Je kunt wel fenotypisch categoriseren maar dat zegt niet zoveel over genetische eigenschappen, daarvoor kun je veel beter naar genotype kijken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174559381
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Afrika is volgens velen volgens mij een land ipv een continent. Daarnaast vind je ook in Azie schrijnende armoede, maar daar pakken we liever individuele landen ipv het hele continent. Als je selectief gaat lopen zoeken kun je het zo inkleuren zoals je zelf wil.
Allemaal leuk en aardig, maar het valt lastig te ontkennen dat grote delen van Afrika nog zitten in de overgangsperiode traditionalisme-modernisme. Met vampierjacht als gevolgd..... lmao
pi_174559397
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:31 schreef Rangono het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar het valt lastig te ontkennen dat grote delen van Afrika nog zitten in de overgangsperiode traditionalisme-modernisme. Met vampierjacht als gevolgd..... lmao
Weet je ook specifiek welke landen het goed doen en welke landen niet?
pi_174559427
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Weet je ook specifiek welke landen het goed doen en welke landen niet?
Grosso modo
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:57:48 #200
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_174559699
'Racisme' is niet valide als je verschillende gradaties van evolutie van het zelfde ras discrimineert. :P
pi_174559887
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Oh zeker, dat kan. Maar het begrip "ras" is daar niet geschikt voor; dat gebruiken we voor het onderscheid tussen sapiens sapiens en sapiens idaltu.

Daarnaast bestaan "pure" volken niet meer - ook jij hebt wat negerDNA in je :P
I agree , ik denk in ondersoorten/subgroepen enz geef het beesje een naam we weten allemaal wat er bedoeld wordt.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:12:05 #202
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_174559950
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee hoor want een kind van vijf zou mensen met een volledig verschillend genotype op basis van fenotype in dezelfde groep zetten.

Zo zijn er twee vrij verschillende groepen olifanten die wij al jaren de Afrikaanse olifant hebben genoemd.

Je kunt wel fenotypisch categoriseren maar dat zegt niet zoveel over genetische eigenschappen, daarvoor kun je veel beter naar genotype kijken.
Het genotype alleen zegt ook niet genoeg als je fenotype wil koppelen aan het genotype. Hierbij moet je ook denken aan genregulatie door bijv methylatie van histonen of post-translationele modificaties. Op genotype niveau verschillen mensen op enkele SNPs, maar de studie toont aan dat het wel degelijk mogelijk is om afkomst te kunnen inschatten wanneer er een systeembiologie benadering gebruikt wordt. Het klopt dat hiermee niet een “Afrikaans” ras aangetoond kan worden, maar dat geldt net zo goed voor het “Europese” ras. Tussen Europeanen en Afrikanen kunnen er echter wel verschillen gevonden worden wanneer er wordt gekeken naar huidskleur.

Het blijft echter de vraag of dat genoeg is om te spreken van een verschillend ras. De een vindt van wel, de ander van niet. Aangezien we dit wel bij dieren doen, ben ik van mening dat dit voldoende is, maar er is geen strakke definitie van een “ras” op genetisch gebied.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:01:06 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174560800
Precies het is gewoon een lastige terminologie. Soorten zijn al lastig maar wel iets makkelijker dat is te definiëren als kunnen geen vruchtbaar nageslacht van elkaar krijgen. Ras is gewoon een erg troebele term.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174560897
Voorlopig dan toch maar blijven discrimineren.
wooblabalurg
pi_174561408
“Ras” is een term uit de fokkerij. De term wordt wel gebruikt voor allerlei dieren waarmee gefokt wordt, de variaties in fenotype die zijn ontstaan door die fokkerij, maar niet voor wilde dieren waarmee niet gefokt wordt en waar een natuurlijke variatie speelt.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_174562706
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 01:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het mooie van wetenschap is dat 't voortdurend in beweging is en het dus niet statisch is. Dus ja, er zullen ook nog wel oude citaten bestaan die bv aangeven dat "de brontosaurus een imposant dier was" maar als men er anno de 20e eeuw achtergekomen is dat de brontosaurus niet heeft bestaan dan kan het zijn dat je data of informatie niet meer up-to-date is.
Elk kind kan hoogbegaafdheid ontwikkelen als het kind op de juiste wijze begeleid wordt ongeacht tot welk ras dit kind behoort.

Wat jammer is dat er vaak in Nederland allochtone kinderen worden achtergesteld, terwijl wij bij dozijnen hoogopgeleide techneuten importeren om die vacatures te vervullen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Begripvol op 21-10-2017 19:46:59 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_174562801
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:38 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Elk kind kan hoogbegaafdheid ontwikkelen als het kind op de juiste wijze begeleid wordt ongeacht tot welk ras dit kind behoort.
Is hoogbegaafdheid iets dat je aan kunt leren? Dat mag je best onderbouwen.
pi_174563076
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:38 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Elk kind kan hoogbegaafdheid ontwikkelen als het kind op de juiste wijze begeleid wordt ongeacht tot welk ras dit kind behoort.
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:42 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Is hoogbegaafdheid iets dat je aan kunt leren? Dat mag je best onderbouwen.
Hoogbegaafdheid ontwikkel je. Dat kan met geduld en tact, maar het kan ook met dwang. Vraag maar aan die ouders met een 'hoogbegaafd' kind hoe zij dat doen. Als ze eerlijk zijn, dan zou je ze waarschijnlijk gelijk veroordelen.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_174563084
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:42 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Is hoogbegaafdheid iets dat je aan kunt leren? Dat mag je best onderbouwen.
Het is vooral iets dat mensen zich laten aanpraten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174563233
"Hoogbegaafdheid" is niet zeldzaam en komt voor bij 2% van de bevolking. Er zijn dus alleen in Nederland al 340.000 "hoogbegaafden"!

Het is een beetje lulkoek. Iedereen met een IQ van 130 of meer heet "hoogbegaafd". Mijn IQ is 169, maar ik voel me totaal niet begaafd.
pi_174563526
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:51 schreef Begripvol het volgende:

[..]


[..]

Hoogbegaafdheid ontwikkel je. Dat kan met geduld en tact, maar het kan ook met dwang. Vraag maar aan die ouders met een 'hoogbegaafd' kind hoe zij dat doen. Als ze eerlijk zijn, dan zou je ze waarschijnlijk gelijk veroordelen.
Er zit een genetische factor in die je niet kunt oefenen.

Maar je kunt iq-testen wel oefenen. Logisch denkvermogen ook. Intelligentie is niet volledig nstatisch.

Zie het als topsport. Je hebt wel talent nodig om de echte top te bereiken, dit naast hard werken. Maar zonder talent kun je met hard werken ook ver komen. Een prestatie als Usain bolt of Messi zul je dan echter niet neerzetten. Die hebben en keihard gewerkt en enorm veel talent.

Overigens ben ik volgens de boekjes hoogbegaafd. Maar juist daardoor voel ik me soms enorm dom. Alleen anderen blijken dat dan nog enorm goed en slim te vinden.
Whatever...
pi_174563592
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:56 schreef Bivox.Silentic het volgende:
"Hoogbegaafdheid" is niet zeldzaam en komt voor bij 2% van de bevolking. Er zijn dus alleen in Nederland al 340.000 "hoogbegaafden"!

Het is een beetje lulkoek. Iedereen met een IQ van 130 of meer heet "hoogbegaafd". Mijn IQ is 169, maar ik voel me totaal niet begaafd.
Mijn uw is geen 169 maar 145 en ik merk echt wel dat ik me moet aanpassen bij 'gewone' mensen. En ik herken een 'soortgenoot' meteen.

Altijd erg grappig om te merken dat je dan gewoon niet hoeft in te houden. Ik vind het helemaal tof om iemand tegen te komen die veel slimmer is dan ik. Bijna altijd leerzaam.
Whatever...
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:16:13 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174563777
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De IQ-test is zelf een cultureel fenomeen. Pseudo-wetenschap waaruit veel te verregaande conclusies worden getrokken. Ik vind het helemaal niet raar dat culturele bagage de score nogal beinvloedt.

Ik wil best geloven dat intelligentie niet precies in gelijke mate is verdeeld over de verschillende delen van de wereldbevolking. Alleen is dat niet erg relevant aangezien mensen individueel enorm veel meer in intelligentie verschillen dan bevolkingsgroepen.
Na, een iq test meet wel degelijk iets, maar geen intelligentie, je meet vooral zaken die aangeleerd zijn in scholing, opvoeding en cultuur. Mensen met een andere achtergrond scoren anders.
Het blijft echter merkwaardig dat een methode die is oa ontwikkeld door een wetenschapsfraudeur als Cyril Burt nog steeds gezien wordt als een wetenschappelijk instrument om intelligentie te meten.
Maar goed, dit soort psychologie is ook nauwelijks een wetenschap te noemen, kijk maar naar bv Roos Vonk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174563807
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Na, een iq test meet wel degelijk iets, maar geen intelligentie, je meet vooral zaken die aangeleerd zijn in scholing, opvoeding en cultuur. Mensen met een andere achtergrond scoren anders.
Het blijft echter merkwaardig dat een methode die is oa ontwikkeld door een wetenschapsfraudeur als Cyril Burt nog steeds gezien wordt als een wetenschappelijk instrument om intelligentie te meten.
Maar goed, dit soort psychologie is ook nauwelijks een wetenschap te noemen, kijk maar naar bv Roos Vonk
Inderdaad.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:18:48 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174563840
Je kan trouwens trainen op iq testen, paar keer testjes doen en de antwoorden dan controleren en je scoort zo 10-15 punten hoger. Als je goed weet hoe die testen werken kan je enorm hoog scoren, ook daar is op te trainen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174564052
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is vooral iets dat mensen zich laten aanpraten.
Uh?

Hoogbegaafdheid bestaat niet?
pi_174564077
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Mijn uw is geen 169 maar 145 en ik merk echt wel dat ik me moet aanpassen bij 'gewone' mensen. En ik herken een 'soortgenoot' meteen.

Altijd erg grappig om te merken dat je dan gewoon niet hoeft in te houden. Ik vind het helemaal tof om iemand tegen te komen die veel slimmer is dan ik. Bijna altijd leerzaam.
Hier ben je niet speciaal. Iedere fokker heeft een IQ boven de 140 en uiteraard een piemel van 30 cm.
pi_174564115
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:26 schreef Rangono het volgende:

[..]

Uh?

Hoogbegaafdheid bestaat niet?
Het is vooral de zoveelste exponent van de labeltjescultuur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174564310
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is vooral de zoveelste exponent van de labeltjescultuur.
Mwau, ik zie toch wel 'afwijkend' gedrag bij de hoogbegaafde (zijn er twee) die ik ken. Tikkeltje autistisch.
pi_174564865
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:27 schreef Rangono het volgende:

[..]

Hier ben je niet speciaal. Iedere fokker heeft een IQ boven de 140 en uiteraard een piemel van 30 cm.
Klopt. Die van mij is helaas slechts 24cm... ben ik toch nog speciaal...
Whatever...
pi_174564919
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan trouwens trainen op iq testen, paar keer testjes doen en de antwoorden dan controleren en je scoort zo 10-15 punten hoger. Als je goed weet hoe die testen werken kan je enorm hoog scoren, ook daar is op te trainen.
Zeker. Je kunt ze tot op zekere hoogte oefenen.

Echter zijn er ook wel testen die je niet zomaar overal op internet kunt vinden en die echt niet zo eenvoudig zijn als de 'standaardtestjes'.

Intelligentie is in de psychologie een van de beter te meten grootheden. Dat het niet exact is, is duidelijk. Maar met een paar goede testen krijg je echt wel een idee waar iemand ongeveer staat qua intelligentie.
Whatever...
pi_174564945
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker. Je kunt ze tot op zekere hoogte oefenen.

Echter zijn er ook wel testen die je niet zomaar overal op internet kunt vinden en die echt niet zo eenvoudig zijn als de 'standaardtestjes'.

Intelligentie is in de psychologie een van de beter te meten grootheden. Dat het niet exact is, is duidelijk. Maar met een paar goede testen krijg je echt wel een idee waar iemand ongeveer staat qua intelligentie.
Intelligentie is geen grootheid.
pi_174565213
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:04 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Intelligentie is geen grootheid.
Wat jij wilt. Het is in ieder geval een van de beter onderzochte zaken in de psychologie. En er is veel discussie over, zeker. Maar intelligentie, iq, g, diverse types intelligentie en hun correlatie... Over het algemeen correleren ze goed met een goed afgenomen IQ-test.

Maar on-topic. Ras, fenotype, genetische markers... het boeit zo weinig. Er zijn zeker volkeren die als groep behoorlijk veel overeenkomsten hebben en je kunt zelfs wat wangslijm insturen en daarmee zien bloed van welke volkeren je in je hebt (of genen eigenlijk). Bij honden zouden bepaalde geisoleerde groepen dieren met specifiek fenotype een ras worden genoemd. Bij mensen niet, of wel, whatever. Het lijkt soms wel of verschillen die er zijn er niet mogen zijn ofzo. Het boeit wel als ze meer kans hebben op sikkelcelanemie, of diabetes, of op een andere manier een fysiologische 'afwijking' hebben waardoor een dokter ze beter anders kan behandelen.
Whatever...
pi_174565766
Patton Oswalt zegt het perfect in zijn nieuwste netflix special;

"There were pure races for like the first 20 minutes, then everybody started fucking everybody."
<hr>
pi_174565799
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat jij wilt. Het is in ieder geval een van de beter onderzochte zaken in de psychologie. En er is veel discussie over, zeker. Maar intelligentie, iq, g, diverse types intelligentie en hun correlatie... Over het algemeen correleren ze goed met een goed afgenomen IQ-test.

Maar on-topic. Ras, fenotype, genetische markers... het boeit zo weinig. Er zijn zeker volkeren die als groep behoorlijk veel overeenkomsten hebben en je kunt zelfs wat wangslijm insturen en daarmee zien bloed van welke volkeren je in je hebt (of genen eigenlijk). Bij honden zouden bepaalde geisoleerde groepen dieren met specifiek fenotype een ras worden genoemd. Bij mensen niet, of wel, whatever. Het lijkt soms wel of verschillen die er zijn er niet mogen zijn ofzo. Het boeit wel als ze meer kans hebben op sikkelcelanemie, of diabetes, of op een andere manier een fysiologische 'afwijking' hebben waardoor een dokter ze beter anders kan behandelen.

Mee eens. Uit politiek correcte overwegingen heeft men besloten dat er geen mensenrassen zijn. Want als die er wel waren, dan zou dat racisme in de hand werken.

En racisme, ja, dat is zo'n beetje het ergste dat er is tegenwoordig.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:45:57 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174565929
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker. Je kunt ze tot op zekere hoogte oefenen.

Echter zijn er ook wel testen die je niet zomaar overal op internet kunt vinden en die echt niet zo eenvoudig zijn als de 'standaardtestjes'.

Intelligentie is in de psychologie een van de beter te meten grootheden. Dat het niet exact is, is duidelijk. Maar met een paar goede testen krijg je echt wel een idee waar iemand ongeveer staat qua intelligentie.
Ik heb erover dat ze principieel trainbaar zijn, en, als dat lang en goed doet, met begeleiding, je heel hoog kan scoren. Je kan eea meten, maar de resultaten van iemand die een andere culturele en sociale achtergrond heeft zijn niet eenvoudig vergelijkbaar. Iemand die nog nooit bv een foto heeft gezien, (een indiaan in de amazone die nooit contact heeft gehad) kan een fotoafdruk maar heel slecht intrepreteren, omdat deze nooit met deze concepten in aanraking is geweest.
De vraag die je je goed moet stellen is, wat is intelligentie?
Een persoon die uitermate goed in staat is zich in een academisch milieu resultaten te bereiken en baanbrekend onderzoek te doen is in zijn culturele, sociale en maatschappelijk context zeer intelligent.
Een persoon die iets soortgelijks doet maar in een geheel andere context, bv jager verzamelaar in binnenlanden van Papua Nieuw Guinea of als touareg in de sahara.
Ga je nu deze mensen testen met westerse acadmische testen, dan zijn de resultaten zeer evident niet vergelijkbaar.
Andere culturele, maatschappelijke en sociale achtergrond heeft heel duidelijk een invloed op de score.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Beste debater 2022 zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:54:28 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174566129
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:40 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Mee eens. Uit politiek correcte overwegingen heeft men besloten dat er geen mensenrassen zijn. Want als die er wel waren, dan zou dat racisme in de hand werken.

En racisme, ja, dat is zo'n beetje het ergste dat er is tegenwoordig.
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174566854
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat jij wilt. Het is in ieder geval een van de beter onderzochte zaken in de psychologie. En er is veel discussie over, zeker. Maar intelligentie, iq, g, diverse types intelligentie en hun correlatie... Over het algemeen correleren ze goed met een goed afgenomen IQ-test.

Maar on-topic. Ras, fenotype, genetische markers... het boeit zo weinig. Er zijn zeker volkeren die als groep behoorlijk veel overeenkomsten hebben en je kunt zelfs wat wangslijm insturen en daarmee zien bloed van welke volkeren je in je hebt (of genen eigenlijk). Bij honden zouden bepaalde geisoleerde groepen dieren met specifiek fenotype een ras worden genoemd. Bij mensen niet, of wel, whatever. Het lijkt soms wel of verschillen die er zijn er niet mogen zijn ofzo. Het boeit wel als ze meer kans hebben op sikkelcelanemie, of diabetes, of op een andere manier een fysiologische 'afwijking' hebben waardoor een dokter ze beter anders kan behandelen.

pi_174567015
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb erover dat ze principieel trainbaar zijn, en, als dat lang en goed doet, met begeleiding, je heel hoog kan scoren. Je kan eea meten, maar de resultaten van iemand die een andere culturele en sociale achtergrond heeft zijn niet eenvoudig vergelijkbaar. Iemand die nog nooit bv een foto heeft gezien, (een indiaan in de amazone die nooit contact heeft gehad) kan een fotoafdruk maar heel slecht intrepreteren, omdat deze nooit met deze concepten in aanraking is geweest.
De vraag die je je goed moet stellen is, wat is intelligentie?
Een persoon die uitermate goed in staat is zich in een academisch milieu resultaten te bereiken en baanbrekend onderzoek te doen is in zijn culturele, sociale en maatschappelijk context zeer intelligent.
Een persoon die iets soortgelijks doet maar in een geheel andere context, bv jager verzamelaar in binnenlanden van Papua Nieuw Guinea of als touareg in de sahara.
Ga je nu deze mensen testen met westerse acadmische testen, dan zijn de resultaten zeer evident niet vergelijkbaar.
Andere culturele, maatschappelijke en sociale achtergrond heeft heel duidelijk een invloed op de score.
Zeker. Intelligentie is bewezen niet statisch. En een test kun je ook trainen, zeker als je weet wat de test exact vraagt. Learning to the test is een groot probleem in ons huidige onderwijs. Waar men niet zozeer vaardigheden en denkstrategie aanleert, maar trucjes die je heel specifiek kunt toepassen. In de echte wereld veelal nutteloos.

In feite is learning to the test een soort van faken, of misbruik maken van een slechte meetmethode van iets anders. Dat is bij intelligentie en een IQ test zeker ook zo. In veel 'gewone' gevallen werkt het, bij bijzondere gevallen absoluut niet. Die bosjesman ook niet. Terwijl hij /zij waarschijnlijk sterker is dan vrijwel alle moderne mensen, enorm veel kennis bezit en ook nog zo slim is om met jagen daadwerkelijk wat te vangen.

(en geloof me, ik heb gejaagd. survivalcursussen gedaan, met moderne hulpmiddelen was het nog een drama, ik kan nu wel goed vuur maken trouwens, maar jagen - zonder honden, geweren met scopes en drijvers... dat is zo moeilijk).

Ben het met je eens dat context zeer belangrijk is. Ik denk dat intelligentie wel te maken heeft met binnen een context te begrijpen wat er nodig is om succesvol te zijn, in mijn optiek echter kunnen slimme mensen overal snel uit de voeten. Ze doorzien patronen sneller dan anderen en daarmee kun je je voordeel doen. Ook met jagen en verzamelen.

Een slimme jager-verzamelaar kan na enige introductie hoger scoren op een iq-test dan een domme jager-verzamelaar uit de zelfde stam.
Whatever...
pi_174567330
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 22:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker. Intelligentie is bewezen niet statisch. En een test kun je ook trainen, zeker als je weet wat de test exact vraagt. Learning to the test is een groot probleem in ons huidige onderwijs. Waar men niet zozeer vaardigheden en denkstrategie aanleert, maar trucjes die je heel specifiek kunt toepassen. In de echte wereld veelal nutteloos.

In feite is learning to the test een soort van faken, of misbruik maken van een slechte meetmethode van iets anders. Dat is bij intelligentie en een IQ test zeker ook zo. In veel 'gewone' gevallen werkt het, bij bijzondere gevallen absoluut niet. Die bosjesman ook niet. Terwijl hij /zij waarschijnlijk sterker is dan vrijwel alle moderne mensen, enorm veel kennis bezit en ook nog zo slim is om met jagen daadwerkelijk wat te vangen.

(en geloof me, ik heb gejaagd. survivalcursussen gedaan, met moderne hulpmiddelen was het nog een drama, ik kan nu wel goed vuur maken trouwens, maar jagen - zonder honden, geweren met scopes en drijvers... dat is zo moeilijk).

Ben het met je eens dat context zeer belangrijk is. Ik denk dat intelligentie wel te maken heeft met binnen een context te begrijpen wat er nodig is om succesvol te zijn, in mijn optiek echter kunnen slimme mensen overal snel uit de voeten. Ze doorzien patronen sneller dan anderen en daarmee kun je je voordeel doen. Ook met jagen en verzamelen.

Een slimme jager-verzamelaar kan na enige introductie hoger scoren op een iq-test dan een domme jager-verzamelaar uit de zelfde stam.
Bijzondere redenatie. Echt jagen met bijvoorbeeld een pijl en boog vereist nog veel meer dan patronen herkennen een goede oog-hand coördinatie, kracht en vermogen om je zo geruisloos mogelijk voort te bewegen, enzovoort. Intelligentie is niet één of ander magische eigenschap die je goed maakt om alles.
En hoeveel zogenaamd vreselijk intelligente mensen zijn er wel niet die totaal niet mee kunnen komen in de hedendaagse maatschappij omdat het ze bijvoorbeeld aan basale sociale vaardigheden ontbreekt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:45:55 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174567382
Het ging om de validiteit van iq testen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:48:35 #232
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_174567447
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij zou eerst eens moeten controleren wat "theorie" betekend voor je dit denkt te moeten highlighten ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:49:21 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174567456
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 22:48 schreef wdn het volgende:

[..]

Jij zou eerst eens moeten controleren wat "theorie" betekend voor je dit denkt te moeten highlighten ;)
Soms is intelligentie heel gemakkelijk te testen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174567509
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Soms is intelligentie heel gemakkelijk te testen
Indoctrinatie kan helaas ook de meest intelligente mensen in hele domme dingen laten geloven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:56:43 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174567628
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 22:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Indoctrinatie kan helaas ook de meest intelligente mensen in hele domme dingen laten geloven.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Meme_(memetica)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174569173
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Het ging om de validiteit van iq testen
Volgens mij geldig binnen de groep die is gebruikt om de normale verdeling vast te stellen. Eigenlijk zoals gewoonlijk bij een 'black box model'. Waarbij je output en input meet en niet exact weet wat er tussen gebeurt. Het model zegt alleen iets over het bestudeerde (wat dan ook in voldoende mate, herhaalbaar is bemeten). Dat is het lastige met intelligentie. We gebruiken allerlei afgeleiden om een enkel getal samen te stellen.

Extrapoleren van dat soortmodellen is zeer riskant. De reden waarom ingenieurs en chemici liever werken met universeel geldige modellen.

Wat dat betreft heb je gelijk.

Echter in de westerse samenleving werkt een IQ test wel als indicator en dat is ook best goed onderzocht. Maargoed, er zijn tig mensen en wetenschappers die het allemaal onzin vinden. Door afgunst, met goede redenen of omdat ze psychologie sowieso niet als iets exacts zien.
Whatever...
pi_174569311
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 22:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bijzondere redenatie. Echt jagen met bijvoorbeeld een pijl en boog vereist nog veel meer dan patronen herkennen een goede oog-hand coördinatie, kracht en vermogen om je zo geruisloos mogelijk voort te bewegen, enzovoort. Intelligentie is niet één of ander magische eigenschap die je goed maakt om alles.
En hoeveel zogenaamd vreselijk intelligente mensen zijn er wel niet die totaal niet mee kunnen komen in de hedendaagse maatschappij omdat het ze bijvoorbeeld aan basale sociale vaardigheden ontbreekt?
Lees je wel? Waar denk je dat deze eigenschappen zijn geevolueerd? Niet tijdens onze 8000 jaar landbouw. En zeker niet onze 300 jaar wetenschap.

Overigens hoor je zelden van de mensen die wel meekunnen. Het stereotype van intelligente mensen zoals 'rainman' kennen we nu wel. In de praktijk is allang laten zien dat hogere gemiddelde intelligentie vrij sterk correleert met succes in onze westerse samenleving. Voor bepaald werk heb je een minimum aan talent en vaardigheden nodig. Dat zijn dezelfde vaardigheden waarmee je een mammoet vangt met een clubje mensen en wat speren.

Maargoed, het is offtopic. Volgens mij is ras historisch gezien ook maar een indeling op fenotype binnen de zelfde soort; dwz onderling kunnen er vruchtbare kindjes gemaakt worden. Met het gebruik van genetica hebben biologen de criteria wellicht wat aangepast.

Uiteindelijk is het allemaal leuk en aardig. Maar het zal discriminatie op basis van huidskleur niet stoppen. Discriminatie is niet echt rationeel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Spanky78 op 22-10-2017 00:26:39 ]
Whatever...
pi_174569668
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 00:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lees je wel? Waar denk je dat deze eigenschappen zijn geevolueerd? Niet tijdens onze 8000 jaar landbouw. En zeker niet onze 300 jaar wetenschap.
Ik vraag me af of jij wel leest.
Vreemde interpretatie van de evolutionaire biologie ook. Ik stel feitelijk dat er veel meer factoren relevant zijn dan enkel 'intelligentie / patroonherkenning'.
Wat heeft dat te maken met de evolutionaire geschiedenis van de mens?

quote:
Overigens hoor je zelden van de mensen die wel meekunnen. Het stereotype van intelligente mensen zoals 'rainman' kennen we nu wel. In de praktijk is allang laten zien dat hogere gemiddelde intelligentie vrij sterk correleert met succes in onze westerse samenleving. Voor bepaald werk heb je een minimum aan talent en vaardigheden nodig. Dat zijn dezelfde vaardigheden waarmee je een mammoet vangt met een clubje mensen en wat speren.
Uiteraard correleert dat, maar een correlatie zegt verder niets over de vraag in hoeverre andere factoren een rol spelen tenzij je vrij zeker bent van het causale aspect en er sprake is van een perfecte samenhang.
Maar stellen dat de onderliggende factoren die je succesvol maken in de hedendaagse maatschappij exact dezelfde zijn als degene die benodigd zijn om een succesvolle jager te zijn. Sterker nog, die onderliggende factoren verschillen in de hedendaagse wereld al van cultuur tot cultuur.
Het is een beetje als stellen dat je als topman uit het bedrijfsleven ook profvoetballer had kunnen worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174569746
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 00:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maargoed, het is offtopic. Volgens mij is ras historisch gezien ook maar een indeling op fenotype binnen de zelfde soort; dwz onderling kunnen er vruchtbare kindjes gemaakt worden. Met het gebruik van genetica hebben biologen de criteria wellicht wat aangepast.

Uiteindelijk is het allemaal leuk en aardig. Maar het zal discriminatie op basis van huidskleur niet stoppen. Discriminatie is niet echt rationeel.
Het criterium van vruchtbare kinderen wordt niet op rasniveau, maar op soortniveau gehanteerd. Ras zit onder subsoort in de taxonomie en is meestal een redelijk arbitraire indeling die niet echt op vaststaande criteria is gebaseerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174569776
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 00:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het criterium van vruchtbare kinderen wordt niet op rasniveau, maar op soortniveau gehanteerd. Ras zit onder subsoort in de taxonomie en is meestal een redelijk arbitraire indeling die niet echt op vaststaande criteria is gebaseerd.
JA, dat zeg ik. BINNEN de soort.
Whatever...
pi_174569779
God is evolution, evolution is God in eternity!
(Begripvol)

‘Indien wij de specifieke kenmerken van een bepaald ras willen leren kennen, is het niet voldoende om één enkel individu te bestuderen. Wij zouden ze één voor één moeten bestuderen en zelfs dan weten wij nog niet veel van dat ras als geheel. Eenvoudig, omdat de karaktereigenschappen van de enkeling niet op het ras in zijn geheel van toepassing zijn.’
(Max Heindel)

[ Bericht 0% gewijzigd door Begripvol op 22-10-2017 00:44:57 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_174572209
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Soms is intelligentie heel gemakkelijk te testen
Correct, is daar is een IQ-test voor, en daar scoor ik structureel >135. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')