abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 oktober 2017 @ 19:57:26 #26
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174357701
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:56 schreef sungid.hallo het volgende:

[..]

Als jij constant wordt gepest door mensen uit het buitenland ga jij toch ook uiteindelijk met je landgenoten optrekken? Op het moment dat je niet wordt getolereerd door de ene groep ga je er een vormen met de mensen die jou wel tolereren.
Nee die angst, komt die zomaar vanuit het niets?
pi_174357744
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben niet tolerant voor mensen die een normen- en waardenstelsel uit de zesde eeuw hanteren.
Los van het feit dat die normen en waarden veelal superieur zijn, kan je toch sowieso tolerant zijn ten aanzien van mensen die er andere normen en waarden op na houden?
pi_174357770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tolerantie als medicijn werkt al 50 jaar niet.
Wat nu ?

Overigens boeit het de gemiddelde Nederlander totaal niet wat er in verwegistan voor moslims precies boem zeggen. Hun boeit dat hun dochter niet meer naar het zwembad durft omdat ze daar lastig gevallen wordt door moslims. Hun boeit dat omas rollator gisteren omver geduwd werd door moslims die haar handtasje wilden stelen. Hun boeit dat de poortjes van de metro weer eens niet opengaan omdat een moslim ze kapot heeft lopen trappen. Hun boeit dat ze een nieuwe voetbalscheidsrechter moeten zoeken omdat de vorige is doodgetrapt door "goeie jongens". Etc.

En die rotjochies zelf ? Die kunnen Afganistan, Syrie,Irak, Palestina etc. niet eens aanwijzen op een wereldkaart en kunnen zelfs de simpelste vragen over de situatie aldaar niet beantwoorden. Ze gebruiken het misschien als smoesje -maar meer dan dat is het niet.
Allemaal misdrijven waar niemand een voorstander van kan zijn toch? De resultaten zijn inderdaad bekend. Er zijn relatief meer Marokkaanse jongeren in de criminaliteit dan autochtone jongeren. Nu is het alleen de vraag wat daarvan de oorzaak is en wat de oplossing. Daarin verschillen wij volgens mij van mening. De een vindt het een goede zaak dat de moskeen worden gesloten en de koran wordt verboden, terwijl de oorzaak van criminaliteit altijd ligt bij een slechte sociale atmosfeer. Dat los je niet op door die jongens alleen maar meer te discrimineren.
pi_174357788
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben niet tolerant voor mensen die een normen- en waardenstelsel uit de zesde eeuw hanteren.
Wat er dus maar heel weinig zijn dus gelukkig heb je daar weinig mee te maken.
pi_174357801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:54 schreef sungid.hallo het volgende:

[..]

Daesh is meer een scheldwoord voor IS, zijn ze zelf een groot tegenstander van. Ik ben zelf daarnaast niet het slachtoffer, en natuurlijk moet je niet tolerant zijn voor moslims die aanslagen plegen en dat soort dingen, maar de oorzaak van criminaliteit heeft niets te maken met religie. Criminaliteit is een direct gevolg van een slechte sociale en economische situatie, soms of vaak veroorzaakt door onder andere racisme op de arbeidsmarkt.
Criminaliteit heeft niets met religie te maken?

Ten eerste had ik het helemaal niet over criminaliteit, ten tweede is dat vrij dubieus. In sommige gevallen heeft criminaliteit wel met geloof te maken. Bijvoorbeeld bij vandalisme waarbij zich expliciet richt op homo's of ongelovigen.

En dan is criminaliteit wel weer een gevolg van discriminatie op de arbeidsmarkt? Ja, ook daar geldt een zelfde verhaal. Als mensen geen werk kunnen vinden, is criminaliteit een alternatief. Aan de andere kant is Nederland een land met een ruim sociaal vangnet, dus dat zal in de praktijk ook wel meevallen.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:00:39 #31
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_174357805
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:55 schreef sungid.hallo het volgende:

[..]

Als mensen alleen maar met elkaar om gaan om die reden worden dat broeinesten voor radicalisme, precies wat we niet willen.
Obvious troll is obvious - doe als de rest. Negeer die halve gare.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_174357821
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat een aperte bullshit. Ik ken veel Turken die alleen interactie hebben met Turken, zeker de oudere generatie. Niet een daarvan radicaliseert. Wat een onzin, echt waar. :')
Nee, daar is ook niets mis, maar over het algemeen gaan jongeren bij elkaar vaak criminele activiteiten uitoefenen, dus daar ligt het probleem.
pi_174357914
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:00 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Obvious troll is obvious - doe als de rest. Negeer die halve gare.
Houd je snavel. :{w

quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:01 schreef sungid.hallo het volgende:

[..]

Nee, daar is ook niets mis, maar over het algemeen gaan jongeren bij elkaar vaak criminele activiteiten uitoefenen, dus daar ligt het probleem.
Net had je het over radicaliseren, nu over criminele activiteiten. Wat is het nu?

Er zijn tal van voorbeelden waar mensen zich alleen omringen door mensen van hun eigen sociale/culturele/religieuze achtergrond. Denk bijvoorbeeld aan gereformeerden, die gaan privé vaak ook alleen met gelijkgezinden om. Vormt dat een probleem? Niet alleen religieus trouwens. Ook sociale klasse. Legio hoogopgeleide/welgestelde mensen die alleen omgaan met mensen met eenzelfde achtergrond.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 20:05:25 ]
pi_174357943
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Criminaliteit heeft niets met religie te maken?

Ten eerste had ik het helemaal niet over criminaliteit, ten tweede is dat vrij dubieus. In sommige gevallen heeft criminaliteit wel met geloof te maken. Bijvoorbeeld bij vandalisme waarbij zich expliciet richt op homo's of ongelovigen.

En dan is criminaliteit wel weer een gevolg van discriminatie op de arbeidsmarkt? Ja, ook daar geldt een zelfde verhaal. Als mensen geen werk kunnen vinden, is criminaliteit een alternatief. Aan de andere kant is Nederland een land met een ruim sociaal vangnet, dus dat zal in de praktijk ook wel meevallen.
Het komt in de basis altijd neer op hebzucht. In de huidige consumptiemaatschappij nemen mensen nu eenmaal niet meer genoegen met mager sociaal vangnet. Ik ben NIET een voorstander voor criminaliteit als alternatief daarvoor, integendeel zelfs, maar het kan ze niet kwalijk worden genomen als je ziet wat de huidige 'geluksnormen' zijn, zoals een duur horloge of auto bijvoorbeeld. Maar dat is weer een ander onderwerp.
pi_174358031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Houd je snavel. :{w

[..]

Net had je het over radicaliseren, nu over criminele activiteiten. Wat is het nu?

Er zijn tal van voorbeelden waar mensen zich alleen omringen door mensen van hun eigen sociale/culturele/religieuze achtergrond. Denk bijvoorbeeld aan gereformeerden, die gaan privé vaak ook alleen met gelijkgezinden om. Vormt dat een probleem? Niet alleen religieus trouwens. Ook sociale klasse. Legio hoogopgeleide/welgestelde mensen die alleen omgaan met mensen met eenzelfde achtergrond.
Ja, maar het gaat dan ook om het contrast met de rest van de bevolking. Gereformeerden hebben een relatief kleine afwijking van de rest van de nederlandse bevolking, aangezien ze ook christelijk zijn, maar bij moslims uit het buitenland is contrast met de rest van de bevolking gigantisch, al is het maar de thuissituatie, taal of religie. Zij kunnen zich maar moeilijk identificeren met de nederlandse identiteit, om deze factoren.
pi_174358063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:07 schreef sungid.hallo het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat dan ook om het contrast met de rest van de bevolking. Gereformeerden hebben een relatief kleine afwijking van de rest van de nederlandse bevolking, aangezien ze ook christelijk zijn, maar bij moslims uit het buitenland is contrast met de rest van de bevolking gigantisch, al is het maar de thuissituatie, taal of religie. Zij kunnen zich maar moeilijk identificeren met de nederlandse identiteit, om deze factoren.
Goed, ander voorbeeld: Chinezen. Die segregeren veel meer dan moslims. Waarom is dat volgens jou een probleem?
pi_174358139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:47 schreef Hamzoef het volgende:
Ik geloof nog wel dat spanningen op zullen lopen, maar moslims zijn sterker dan de in grote mate feminiene Europeanen. Met Europeanen bedoel ik dat specifiek West Europeanen. In Oost Europa zal dat allicht anders liggen.
Mijn Poolse Collega's hebben anders een bloedhekel aan moslims.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174358165
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:11 schreef halfway het volgende:

[..]

Mijn Poolse Collega's hebben anders een bloedhekel aan moslims.
Dat bedoel ik ja.
pi_174358311
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goed, ander voorbeeld: Chinezen. Die segregeren veel meer dan moslims. Waarom is dat volgens jou een probleem?
Iedere bevolking groep is weer een hele ander situatie, maar goed. Mogelijke verklaring: heb je ooit iemand horen zeggen dat alle chinese restaurants dicht moeten en dat niemand door een Chinese wijk heen durft te lopen? Er heerst over het algemeen een positiever beeld van chinezen dan over moslims, wat weer benadrukt dat alle vooroordelen die er over moslims bestaan puur dingen zijn die mensen zichzelf en anderen hebben aangepraat. Menig moslim zal je vertellen dat ze totaal niets te maken hebben met enige vorm van islamitisch fundamentalisme.
pi_174358363
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ja.
Best storend toch al als je erover nadenkt? Een bloedhekel hebben aan moslims. Misschien allemaal deporteren dus? We zijn al best ver weggezakt als dit normale standaarden zijn, het haten van een hele bevolkingsgroep.
pi_174358495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:17 schreef sungid.hallo het volgende:
Best storend toch al als je erover nadenkt? Een bloedhekel hebben aan moslims. Misschien allemaal deporteren dus?
We hadden het nu toch over Nederland, niet over Polen?
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:22:28 #42
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_174358544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:17 schreef sungid.hallo het volgende:

[..]

Best storend toch al als je erover nadenkt?
Kijk naar wat hij post. Het is een logische consequentie van hoe personen zoals hij zich opstellen. Hij vreest niet eens voor die consequenties hier, want -en ik parafraseer- alle mannen in west europa zijn immers feminien. En met feminien bedoelt 'ie zoiets als "hangen niet zonder diploma onder aan de sociaal maatschappelijke ladder met een joint in hun bek op een pleintje om bejaarden te bedreigen en minderjarige meisjes aan te randen."
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_174358552
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:17 schreef sungid.hallo het volgende:

[..]

Best storend toch al als je erover nadenkt? Een bloedhekel hebben aan moslims. Misschien allemaal deporteren dus? We zijn al best ver weggezakt als dit normale standaarden zijn, het haten van een hele bevolkingsgroep.
Ik weet dat het in Polen een stuk erger is dan hier, ook met knokploegen enzo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174358577
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:22 schreef AgLarrr het volgende:
En met feminien bedoelt 'ie zoiets als "hangen niet zonder diploma onder aan de sociaal maatschappelijke ladder met een joint in hun bek op een pleintje om bejaarden te bedreigen en minderjarige meisjes aan te randen."
Misinterpretatie.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:24:12 #45
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_174358609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Misinterpretatie.
Vertel, wat maakt de gemiddelde moslimman mannelijker dan zijn West-Europese counterpart?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_174358640
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:22 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Kijk naar wat hij post. Het is een logische consequentie van hoe personen zoals hij zich opstellen. Hij vreest niet eens voor die consequenties hier, want -en ik parafraseer- alle mannen in west europa zijn immers feminien. En met feminien bedoelt 'ie zoiets als "hangen niet zonder diploma onder aan de sociaal maatschappelijke ladder met een joint in hun bek op een pleintje om bejaarden te bedreigen en minderjarige meisjes aan te randen."
Op wie reageer je nu eigenlijk?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174358667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Vertel, wat maakt de gemiddelde moslimman mannelijker dan zijn West-Europese counterpart?
Opvoeding.
pi_174358708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:59 schreef sungid.hallo het volgende:
aarvan de oorzaak is en wat de oplossing. Daarin verschillen wij volgens mij van mening. De een vindt het een goede zaak dat de moskeen worden gesloten en de koran wordt verboden, terwijl de oorzaak van criminaliteit altijd ligt bij een slechte sociale atmosfeer. Dat los je niet op door die jongens alleen maar meer te discrimineren.
Weet je dat zeker ? Een groot deel van de problematiek met moslims lijkt voortgekomen te zijn uit het feit dat ze hier nooit iets hoefden te doen. Alles werd voor ze geregeld en ze gegeven. Ze hoefden niets te verdienen.

Tsja. Dat is niet zo goed voor je eergevoel natuurlijk - als je alles zomaar krijgt.
Dus misschien is het leven moeilijker maken zodat ze weer trots kunnen zijn wel degelijk het beste dat we kunnen doen.
pi_174358721
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Misinterpretatie.
Ja, ik begreep het ook al niet helemaal. = feminiem
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:27:47 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_174358734
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Opvoeding.
Jaaaa, en, wat verschilt er dan zo in die opvoeding? Moslim jongetjes worden verminkt aan hun piemel en door de imam afgeranseld met de riem en dat compenseren ze de rest van hun leven door overmannelijk te doen of ... ?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')