je staat erinquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:57 schreef Voszje het volgende:
Oeh, mag ik nu ook in de OP? Ik rijd een X5 (E70) xDrive 30d.
ik ook, geen idee wat dat betekende eerlijk gezegd want ik heb m'n auto ook gewoon nog, kan je wel weghalen als je dat wiltquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:07 schreef Voszje het volgende:
[..]
Thanks! Ik sta nu ook bij de Oldbies/afvoeren?
Misschien een lijstje van users die niet meer in de topics komen? Zo erg zal het ook niet zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ook, geen idee wat dat betekende eerlijk gezegd want ik heb m'n auto ook gewoon nog, kan je wel weghalen als je dat wilt
ok dan haal ik ons beiden uit die onderstequote:Op maandag 9 oktober 2017 11:13 schreef Voszje het volgende:
[..]
Misschien een lijstje van users die niet meer in de topics komen? Zo erg zal het ook niet zijn.
edit: Gevonden. In het vorige topic heeft TS een nieuw lijstje gemaakt, inderdaad om de oude gegevens eruit te filteren.
Top!quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ok dan haal ik ons beiden uit die onderste
donequote:Op maandag 9 oktober 2017 11:23 schreef Voszje het volgende:
[..]
Top!
Deze foto mag er eventueel nog bij, als het niet te veel moeite kost.
[ afbeelding ]
Ik vind het mijn auto nog wel waard om dit te fixen. En het zijn aardige vlekken wat 'ie achterlaatquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
die van mij lekt ook maar het verhelpen kost wat teveel, dan maar af en toe wat bijvullen
Deze mag, hoeft 'ie de tekst niet eens aan te passenquote:Op maandag 9 oktober 2017 14:16 schreef Hyperdude het volgende:
In de OP staat nog een Photobucket plaatjen van mij. Die doen het niet meer.
Kan je ook wel een vervanger voor zoeken wmb.
Ligt daar een plas olie onder?quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Deze mag, hoeft 'ie de tekst niet eens aan te passen
[ afbeelding ]
Haha assh*le! Ja ik zou niet in de meertjes daar boven gaan zwemmenquote:
Ik vind juist verbruik minder erg. Dat is iets intern. De lekkage is makkelijker te vinden (hoop ik). Maar er wordt ook wel wat aan gedaan hoor, alleen ik moet er eerst nog mee naar Frankrijk en de garage had helaas nog geen tijd daarvoor. Dus daarna maar langsquote:Op maandag 9 oktober 2017 19:09 schreef -Richard- het volgende:
Olieverbruik is 1. Maar aan lekkage heb ik echt wel een hekel omdat je dat gewoon vaak beter kunt fixen, een hoop werk is het soms wel.
Eigenlijk moet je dan met je Peugeot gaan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 19:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik vind juist verbruik minder erg. Dat is iets intern. De lekkage is makkelijker te vinden (hoop ik). Maar er wordt ook wel wat aan gedaan hoor, alleen ik moet er eerst nog mee naar Frankrijk en de garage had helaas nog geen tijd daarvoor. Dus daarna maar langs
Lekker goedkoop oorpluggen aanschaffen in LUX.quote:Op maandag 9 oktober 2017 19:43 schreef Voszje het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dan met je Peugeot gaan.
quote:Op maandag 9 oktober 2017 19:43 schreef Voszje het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dan met je Peugeot gaan.
Haha ja wel aan gedacht, maar dan moeten we met 2 auto's.. Dus dan maar met 1 grote. En inderdaad, het is wel wennen dat de 106 hoog in de toeren loopt op de snelweg. Het is geen kmvreter maar in de bergen in FR is het wél weer leuk!quote:Op maandag 9 oktober 2017 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lekker goedkoop oorpluggen aanschaffen in LUX.
Sorry, dat bedoelde ik ook inderdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2017 19:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik vind juist verbruik minder erg. Dat is iets intern. De lekkage is makkelijker te vinden (hoop ik). Maar er wordt ook wel wat aan gedaan hoor, alleen ik moet er eerst nog mee naar Frankrijk en de garage had helaas nog geen tijd daarvoor. Dus daarna maar langs
Ah ninja edit! Haha ja die routes daar heb ik wel vaak gereden, maar helaas niet met zo een gave bak.. En ga nu naar de Vogezen, kijken of daar wat leuks te rijden is.quote:Op maandag 9 oktober 2017 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lekker goedkoop oorpluggen aanschaffen in LUX.
Harry heeft nog wel een mooie route naar Antibes in de aanbieding.
Held.
Zie dat mijn zin juist weet niet helemaal duidelijk is. Ik vind verbruik dus erger dan lekken, daar komt het op neer hahaquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:48 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Sorry, dat bedoelde ik ook inderdaad.
Vraag je nou aan TS om plaatjes te zoeken van jouw auto?quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:16 schreef Hyperdude het volgende:
In de OP staat nog een Photobucket plaatjen van mij. Die doen het niet meer.
Kan je ook wel een vervanger voor zoeken wmb.
Je denkt, ik rij al in een E46, dan ga ik ook lekker aan elk cliché voldoen? Lekker boenke-boenke met je dreunende bassen door de straat in je oude BMW?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 23:04 schreef LethalNinja het volgende:
Het heerlijkste in mijn BMW is de combinatie van sportief rijden en genieten van mijn muziek. Voor de muziek denk ik echter dat een speaker achterin vervangen moet worden. Wellicht moeten dan ook meteen alle speakers vervangen worden ik weet het niet.
Iemand tips? Ik zag op veel grote inbouwsites dat de auto minimaal van 2005 moet zijn maar ik kan mij niet voorstellen dat er voor de E46 geen mogelijkheden meer zijn.
Ehm nee dat vraagt 'ie niet. Zijn auto stond waar je nu het photobucket plaatje ziet (boven Albula Pas CH). Hij bedoelt dat daar wel een andere BMW mag staan nu. Daarom liet ik de foto van mijne op de vorige pagina zien, die foto is ook op de Albula Pas gemaakt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 23:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Vraag je nou aan TS om plaatjes te zoeken van jouw auto?
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het een foto is van jouw eigen auto. Niet een of ander willekeurig plaatje van het internet.
Ah, op die manier. Ik dacht bij z'n naam.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 00:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ehm nee dat vraagt 'ie niet. Zijn auto stond waar je nu het photobucket plaatje ziet (boven Albula Pas CH). Hij bedoelt dat daar wel een andere BMW mag staan nu. Daarom liet ik de foto van mijne op de vorige pagina zien, die foto is ook op de Albula Pas gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Sowieso, raampjes open, 50 cent uit de speakers..quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 23:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Je denkt, ik rij al in een E46, dan ga ik ook lekker aan elk cliché voldoen? Lekker boenke-boenke met je dreunende bassen door de straat in je oude BMW?
Thanks!quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 23:15 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dit setje speelt heerlijk : https://www.carhifitwente.nl/Audio-System-R165-EVO-BMW-E46
Toen wij een nieuwe speaker in lieten bouwen, was er serieus een vent die zei dat hij die nieuwe speakers wilde zodat iedereen zou weten dat hij het was die de straat in reed.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 08:45 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Sowieso, raampjes open, 50 cent uit de speakers..
Hmm, ja, best apart om bekend te willen staan als 'oh, die lul weer'.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 08:58 schreef Voszje het volgende:
[..]
Toen wij een nieuwe speaker in lieten bouwen, was er serieus een vent die zei dat hij die nieuwe speakers wilde zodat iedereen zou weten dat hij het was die de straat in reed.
Heb jij het btw zelf ingebouwd of laten doen bij een BMW specialist of een audio bedrijf? ik heb zojuist in elk geval een berichtje gestuurd naar mijn BMW specialist in de buurt met de vraag wat het daar kost.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 23:15 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dit setje speelt heerlijk : https://www.carhifitwente.nl/Audio-System-R165-EVO-BMW-E46
Beidequote:Op woensdag 11 oktober 2017 00:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Ik dacht bij z'n naam.
Merci!quote:Op donderdag 12 oktober 2017 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee, voor het ontluchten van het koelsysteem hoeft de motor niet te draaien.
ontluchtingsnippel loshalen en vullen tot er geen luchtbelletjes meer uitkomen.
Ik doe alles altijd zelf.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:51 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Heb jij het btw zelf ingebouwd of laten doen bij een BMW specialist of een audio bedrijf? ik heb zojuist in elk geval een berichtje gestuurd naar mijn BMW specialist in de buurt met de vraag wat het daar kost.
Ik doe het wel draaiend. gewoon vlakquote:Op donderdag 12 oktober 2017 09:59 schreef rival het volgende:
Zeg BMW experts
Koelsysteem ontluchten van een E46... Wel of niet met draaiende motor? Wel of niet de neus omhoog?
Bij mijn E36 was het draaiende motor en de neus omhoog... Maar hoe de E46 ontluchten? Ik lees tegenstrijdige berichten
Volgens mij ook.quote:Op maandag 16 oktober 2017 21:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik doe het wel draaiend. gewoon vlak
quote:Op donderdag 12 oktober 2017 16:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, uitlezen kan ik met m'n iCarsoft i910. Alkmaar
Heb iemand gevonden! De nokkenassensor is defect. dat verklaard wel wat ik met rijden al voelde!quote:
18,5 is nog steeds best veel geld vind ik. Waarvoor wil je hem kopen? Gezien je het hebt over de "waardevasteheid" is het voor jezelf of als beleggingsproduct?quote:
't idee, ouch, om daar te staan met al die mensen die kijken van wtf ..... Gelukkig heb ik voor dit soort momenten dan mijn ANWB lidmaatschap maar de schaamte lijkt mij best pijnlijk gelukkig nog niet meegemaakt.quote:Op maandag 16 oktober 2017 23:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
mijn ervaring ook....
Ijsje aan het eten op parkeer terrein vd mac, met draaiende motor..... BAM!!! fucking harde knal... was de toevoerleiding van mn radiateur afgebroken..... spoot ff heel mn warme motor onder dus DIKKE rookwolken eronder vandaan haha
Overal rode kvs onder die auto vandaan.. al die mensen kijken hahaha..
Heerlijk
E46 of E93? 2007 is het introductie jaar dus kan beidequote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:38 schreef MaximumRush het volgende:
Aanbod gekregen om een 335 cabrio uit 2007 met 140K km. Auto is perfect onderhouden bij de dealer. Kan hem meekrijgen voor 18,5.
Wat denken jullie? Doen? Lijkt mij wel een vrij waardevaste auto en durf er ook wel op te gokken dat ze binnen een paar jaartjes gaan stijgen in de prijs.
E93, E46 heb je geen 335i van.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 18:19 schreef boegschroef het volgende:
[..]
E46 of E93? 2007 is het introductie jaar dus kan beide
Ik ga hem gewoon gebruiken als daily. Ik vind het overigens geen "gewone BMW cabrio". Een 335i E93 in goede staat is nu al vrij schaars en gewild.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 17:24 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
18,5 is nog steeds best veel geld vind ik. Waarvoor wil je hem kopen? Gezien je het hebt over de "waardevasteheid" is het voor jezelf of als beleggingsproduct?
Mijn overtuiging is dat de meeste auto's niet in waarde stijgen, dat is in elk geval niet zo bij een "gewone BMW cabrio". Als jij hem koopt voor 18,5 is hij een jaar later misschien "nog maar" 16k waard. // my 2 cents
Staan nu al aardig wat kms. op de telllr. Denk niet dat je er vanuit moet gaan dat je geen afschrijving hebt. Zou incalculeren dat je normaal afschrijft. Als dat niet zo is, heb je tzt. een meevaller.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 18:33 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik ga hem gewoon gebruiken als daily. Ik vind het overigens geen "gewone BMW cabrio". Een 335i E93 in goede staat is nu al vrij schaars en gewild.
Importbak met 140K km voor 31K.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 18:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Staan nu al aardig wat kms. op de telllr. Denk niet dat je er vanuit moet gaan dat je geen afschrijving hebt. Zou incalculeren dat je normaal afschrijft. Als dat niet zo is, heb je tzt. een meevaller.
Wat kost een goede E46 M3?
Het is natuurlijk smaak, maar mooier dan die ga je ze niet vinden. Wat een prachtige bak!quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 19:15 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Importbak met 140K km voor 31K.
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=lr&pos=14
Auto staat nog geen eens online en er zijn al mensen voor komen kijken. Mijn hart zegt ja, mijn verstand twijfelt nog. Ook twijfel of ik dan mijn huidige auto hou en af en toe ritjes maak om de km stand laag te houden.
Tot aan een elektrisch inklapbare trekhaak.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 19:55 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Het is natuurlijk smaak, maar mooier dan die ga je ze niet vinden. Wat een prachtige bak!
Wat betreft de waarde van een 335i e93, ze zullen nog niet snel in waarde stijgen. Maar dalen ook niet. Ik ga er dan wel vanuit dat de wagen vol opties zit.
Je ziet de E93 maar weinig op de weg, of dit positief of negatief is weet ik niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:08 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Tot aan een elektrisch inklapbare trekhaak.
Dat is zeker waar. Ik heb daar weer het voordeel mee dat ik onderdelen tegen inkoopprijs kan krijgen. Mocht ik hem kopen overweeg ik sowieso om een CIC systeem te laten retrofitten. Ik rij nu een E60LCI, dus denk dat dat gaat tegenvallen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 21:11 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Je ziet de E93 maar weinig op de weg, of dit positief of negatief is weet ik niet.
Ik heb zelf een E93 330 met een M-pakket, hier heb ik best lang naar moeten zoeken om een nette te vinden. Bedenk dat het een 10 jaar oude auto is, die bom vol met techniek zit wat zeker het eeuwige leven niet heeft. Vorig jaar ging de GSM/TV module stuk en dat geintje kostte me 700 euro en ik heb 8 maanden (!!) moeten wachten tot het onderdeel bij de dealer op voorraad was.
Even een update, heb hem vandaag gekocht.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:38 schreef MaximumRush het volgende:
Aanbod gekregen om een 335 cabrio uit 2007 met 140K km. Auto is perfect onderhouden bij de dealer. Kan hem meekrijgen voor 18,5.
Wat denken jullie? Doen? Lijkt mij wel een vrij waardevaste auto en durf er ook wel op te gokken dat ze binnen een paar jaartjes gaan stijgen in de prijs.
Nice! Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 17:55 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Even een update, heb hem vandaag gekocht.
Ga je de voorkant ook nog aanpakken?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
vandaag de schokdempers van de achteras vervangen bij m'n e46...
Voorlopig niet.quote:Op zondag 22 oktober 2017 23:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ga je de voorkant ook nog aanpakken?
Hoe komt zoiets?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:32 schreef Hyperdude het volgende:
Cuppende bandjes.
Auto doet al een tijdje een beetje geluiden maken. Beetje of je over van de onderbroken witte strepen rijdt op een 80 km. weg.
Dit weekend winterbandjes er op; daar is niets bijzonders aan te zien BTW.
[ afbeelding ]
Dit is de binnenzijde van de zomerband van de achteras. Andere kant hetzelfde. Zit nog 2-3 mm. op, maar laat er volgend jaar wel nieuwe opzetten. En even uitlijnen.
Bandenspanning was vrij constant volgens RFT-scherm en wat aan de hoge kant, maar binnen voorschrift.
Hier staat wel een duidelijke uitleg, geloof ik.quote:
Vorige BMW ook neg. camber. Maar daar zag je alleen iets meer slijtage aan de binnenzijde. Niet dat cuppen. Waarschijnlijk toch wat anders of een combi van oorzaken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Negatieve camber hebben de meeste (RWD) BMW’s toch wel achter? Dan zou je eerder gewoon camber wear moeten hebben, denk ik. Zal mijne ook eens checken.
PS: Lekker kontje hoor, zo een F11.
Hier kun je zien dat de mijne dat ook heeft (vergeleken met voorwielen). Zal van de week eens kijken of ik rare slijtages of gewoon wat camber slijtage.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vorige BMW ook neg. camber. Maar daar zag je alleen iets meer slijtage aan de binnenzijde. Niet dat cuppen. Waarschijnlijk toch wat anders of een combi van oorzaken.
[ afbeelding ]
Verbaas mij trouwens hoe op verschillende oude foto's het er steeds weer anders uitziet. Horizontale en vlakke ondergrond en volle/lege kofferbak scheelt veel.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hier kun je zien dat de mijne dat ook heeft (vergeleken met voorwielen). Zal van de week eens kijken of ik rare slijtages of gewoon wat camber slijtage.
[ afbeelding ]
Klopt ja, heb er ook één waar ‘ie schuin staat en daar lijkt het wel een drifter aan één kant. Vind dat mijn E34 sowieso wel wat achterover hangt. Zeker als ‘ie wat dagen stilstaat, is ‘ie flink verlaagd (niveauregeling heeft dan geen druk meer).quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verbaas mij trouwens hoe op verschillende oude foto's het er steeds weer anders uitziet. Horizontale en vlakke ondergrond en volle/lege kofferbak scheelt veel.
Dies wel heel ergquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Cuppen komt als je je banden te hard oppompt. Dan gaan ze bol staan en slijt het midden te snel. Dit merk je ook als je op de snelweg over een lijn rijd en de achterkant gaat wiebelen.
Dit waren mijn vorige bandjes:
[ afbeelding ]
China of merk-ratel?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
zaterdag had ik m'n ratel gesloopt. er is een palletje afgebroken van een onderdeel uit het binnenwerk van de ratel.
[ afbeelding ]
wel handig van zo'n doehetzelf garage dat je meteen gereedschap kunt huren.
auto is gisteren probleemloos door de keuring gekomen.
Sinds ik een keer een kruisleutel met mijn handen, en voeten , heb afgebroken, koop ik geen goedkoop gereedschap meer.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
vidaxl, dat zal vast China zijn. voor 5 euro een nieuwe bij AliExpress
Voor een bandenwissel is zo'n ¤15-20 ding van de Aldi/Lidl goed genoeg.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik wil nog eens een goeie momentsleutel kopen. Maar om nou 100 euro af te tikken voor iets wat je eens per maand misschien gebruikt...
Uitlijn rapportje. Mankeerde eigenlijk niet zoveel aan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dies wel heel erg
Foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Ziet er iets anders uit. Je ziet het cuppen een beetje aan die schuine schaduwen aan de binnenzijde. Volgens mij is een hoge bandenspanning niet alleen de oorzaak van cuppen, maar kan wel mede oorzaak zijn.
Dus ga ik morgen naar de Euromaster
Normaliter doe ik uitlijnen om de 50000 km oid. Nu wat eerder.
Je zit toch in de USSR?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:31 schreef Voszje het volgende:
De winterbanden zitten eronder, op tijd voor de sneeuw.
Klopt. Dashcam zit er al in, overigens.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je zit toch in de USSR?
Hoef je alleen nog maar je dashcam te installeren om je auto winterklaar te maken.
Hier ook.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:45 schreef Voszje het volgende:
[..]
Klopt. Dashcam zit er al in, overigens.
Ik heb tot nog toe één vermakelijke gebeurtenis gezien, bleek die dashcam niet op te nemen. Het SD kaartje deed het niet meer. Nu start de boel automatisch op en wordt alles keurig opgenomen. Op naar het volgende barrel dat een wiel verliest.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hier ook.
Gewoon NL.
Nu nog een toffe meteoriet of vermakelijk ongeluk.
Gaaf project zeg!! Succesquote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:25 schreef boegschroef het volgende:
Afgelopen zaterdag begonnen met de uitbouw van de m52b28.
De E30:
[ afbeelding ]
Samen:
[ afbeelding ]
Blok eruit:
[ afbeelding ]
Filmpje over de werkzaamheden, youtube heeft het filmpje donkerder gemaakt, ik moet nog even kijken of ik dat kan/ga herstellen:
Ondertussen besteld en binnen:
- e34 carter met aanzuigbuis, pijlstok en pakking
- e36 motorsteunen
- nieuwe ECU zonder EWS, ABS, revlimit 7000, lichte tune.
- nieuwe olie en filter
Volgende klus:
- blok schoonmaken, stuurbekrachtiging en airco eraf en e34 carter plaatsen.
- m20 blok uit de e30
- rembekrachtiger aanpassen
- m52 passen en meten in de e30. Ik hoop voor het nieuwe jaar een heel eind te zijn.
Klinkt als een vaccuum door verstopping. Hoor je het ook als je de ontluchting losmaakt? gesis?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:52 schreef rival het volgende:
Ik heb de “nieuwe” e46 goed laten ontluchten. Goed gevuld met koelvloeistof...
Als ik nu een stukje rij en later de pijlstok check staat die helemaal opende bodem.. draai ik dan de ontluchting los komt ie netjes omhoog en staat hij waar hij hoort.
Iemand een idee waarom?
Het is meer borrelen wat ik hoor ...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:02 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Klinkt als een vaccuum door verstopping. Hoor je het ook als je de ontluchting losmaakt? gesis?
ik heb hem pas 2 weken... en ik rij er nauwelijks mee.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
moet je telkens koelvloeistof bijvullen? en is dat elk jaar of om de paar maanden?
op die ene keer na check ik altijd met koud. de ervaringen die ik post over het te laag staan maar wel omhoog komen wanneer ik de ontluchting los maak zijn ook bij koud.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:40 schreef boegschroef het volgende:
Het min-max peil op het reservoir is alleen te gebruiken met een koude motor.
Dat het omhoog komt als de dop eraf gaat is normaal door het uitzetten van de vloeistof. Maar dit mag je niet als niveau aanhouden.
Zelfs onder de motorkap goed gepoetst.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 19:33 schreef pvdplanet het volgende:
Die 25000km intervallen van BMW zijn mij te lang. Na 6500km leek het mij tijd voor een flush en
nieuwe olie
...
Mooi ding!quote:Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef Stage het volgende:
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe auto,
zie http://forum.fok.nl/topic/2344442
Uiteindelijk heb ik toch maar wat meer uitgegeven als de 30k en een 4 serie gekocht.
[ afbeelding ]
Het is een 420 gran coupe in de kleur Champagner Quarz.
Zal eerdaags wat meer foto's plaatsen.
Mooi zeg!quote:Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef Stage het volgende:
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe auto,
zie http://forum.fok.nl/topic/2344442
Uiteindelijk heb ik toch maar wat meer uitgegeven als de 30k en een 4 serie gekocht.
[ afbeelding ]
Het is een 420 gran coupe in de kleur Champagner Quarz.
Zal eerdaags wat meer foto's plaatsen.
Altijd voor de 2 liter gaan.quote:Op maandag 16 oktober 2017 20:04 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Je mag mij alvast in het rijtje zetten!
Over 2 weken wordt mijn F30 318i geleverd door Kalfsbeek. 😍
Was ie kapot?quote:
Nice, hoe bevalt deze tov van de E46 coupé?quote:Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef Stage het volgende:
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe auto,
zie http://forum.fok.nl/topic/2344442
Uiteindelijk heb ik toch maar wat meer uitgegeven als de 30k en een 4 serie gekocht.
[ afbeelding ]
Het is een 420 gran coupe in de kleur Champagner Quarz.
Zal eerdaags wat meer foto's plaatsen.
Nee hij zat vol. Ging er van in de noodloop.quote:
Still looking goodquote:Op maandag 6 november 2017 20:47 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bimmer gereinigd na weekend Nordschleife. Olie vervangen.
Alleen nog 19 november Droomautodag op Zandvoort voor zieke kinderen en daarna gaat hij in winterslaap.
Vreemd. Deel 1 klinkt als een lege accu. Maar als hij het plots wel doet is het idd eerder de startmotor.quote:Op zaterdag 11 november 2017 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag weigerde de startmotor van m'n e46. ik hoorde de relais meerdere keren achter elkaar klikken, dat was alles. De accu leek mij voldoende op spanning. Het was een kwartier na een rit van 150 km. recentelijk is het electrische laadsysteem doorgemeten, 13,8 volt met draaiende motor.
het lijkt dat m'n startmotor heeft geweigerd. vermoedelijk slijtage. ik had hulp gehaald om 'm aan te duwen, daarna draaide de startmotor ineens wel....
tijd om m'n startmotor eens nader te onderzoeken.
Leg een lange stok en baksteen in je auto neer. Flinke klap erop geven zorgt er vaak voor dat het mechanisme weer werkt. Vlak schiet het tandwiel niet uit.quote:Op zaterdag 11 november 2017 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag weigerde de startmotor van m'n e46. ik hoorde de relais meerdere keren achter elkaar klikken, dat was alles. De accu leek mij voldoende op spanning. Het was een kwartier na een rit van 150 km. recentelijk is het electrische laadsysteem doorgemeten, 13,8 volt met draaiende motor.
het lijkt dat m'n startmotor heeft geweigerd. vermoedelijk slijtage. ik had hulp gehaald om 'm aan te duwen, daarna draaide de startmotor ineens wel....
tijd om m'n startmotor eens nader te onderzoeken.
Dan klikt je start relais niet.quote:Op zaterdag 11 november 2017 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag weigerde de startmotor van m'n e46. ik hoorde de relais meerdere keren achter elkaar klikken, dat was alles. De accu leek mij voldoende op spanning. Het was een kwartier na een rit van 150 km. recentelijk is het electrische laadsysteem doorgemeten, 13,8 volt met draaiende motor.
het lijkt dat m'n startmotor heeft geweigerd. vermoedelijk slijtage. ik had hulp gehaald om 'm aan te duwen, daarna draaide de startmotor ineens wel....
tijd om m'n startmotor eens nader te onderzoeken.
Dat denk ik ook. Of een lekstroom ergens.quote:Op zaterdag 11 november 2017 23:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Dan klikt je start relais niet.
Accu is verrot.
Nu weet ik waarvan ik de wagen herken.. jij zit ook op de fansitequote:Op maandag 13 november 2017 16:18 schreef boegschroef het volgende:
Ondertussen heb ik het oude m20 blok eruit en de m52 alvast gepast. Het lijkt erop dat het allemaal goed gaat passen:
[ afbeelding ]
Wow, dat is wel een dure grap dan, die roest. Heb je zoveel last? Mijne heeft ook wel wat roest, maar dat is getaxeerd op iets van 1000 euro. Dat is zelfs incl. het vervangen van de voorruit, want zit wat roest op de A-stijl (heb wel een ruitverzekering).quote:Op dinsdag 14 november 2017 15:01 schreef LethalNinja het volgende:
Dure ochtend qua aankomende kosten.
Roest: bij de achterwielen roest, volgens de specialist zou 't op 1600 euro komen qua kosten. Bij beide kanten moet dan een stuk worden vervangen, overspoten in de juiste kleur etc
Audio: als ik de bas omhoog zet dan komt er een soort gekraak door de muziek. BMW specialist vewees mij hiervoor door naar de audio specialist. Ik vraag mij af of ik nu dan echt een nieuwe audio set moet laten inbouwen of dat 't (vervangen? / inbrengen van een subwoofer genoeg is voor de lage tonen).. Websites voor audio oplossingen komen ook aan op kosten van rond de 1000 tot 2000
Klopt, 10 jaar lid, nog geen 200 postsquote:Op dinsdag 14 november 2017 13:27 schreef rival het volgende:
[..]
Nu weet ik waarvan ik de wagen herken.. jij zit ook op de fansite
Mbt roest, ik heb bij de wielkasten dus wat plekjes ik heb er verder weinig last van maar ik heb zoiets van "wat als 't zich verspreid als een kanker gezwel? ik weet ook niet hoe snel dat gaat"...quote:Op dinsdag 14 november 2017 15:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Wow, dat is wel een dure grap dan, die roest. Heb je zoveel last? Mijne heeft ook wel wat roest, maar dat is getaxeerd op iets van 1000 euro. Dat is zelfs incl. het vervangen van de voorruit, want zit wat roest op de A-stijl (heb wel een ruitverzekering).
Audio zou ik eerst even uitzoeken wat de boosdoener is. Als je nog een BMW headunit hebt en dat is bijvoorbeeld de boosdoener, kun je die vaak wel voor weinig op marktplaats vinden. Of meteen een mooie originele 16:9 navi er in. Of misschien is er wel een box de boosdoener, of een losse kabel.
yup standaard BMW headunitquote:Op woensdag 15 november 2017 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
is de audio bron al onderzocht. ik neem aan dat je de standaard bmw headunit gebruikt.
jammer dat er geen headphone aansluiting op zit, zodat je de speakers/kabels kunt uitsluiten.
slechts m'n kentekenplaat hoor ik meeresoneren als de riedeltjes goed staan te stampen met verhoogde bass
zou dat kraken dan niet weg zijn als je er een sub bij zet?quote:Op dinsdag 14 november 2017 23:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als ik de bas wat opschroef gaat het ook kraken. En heb het duurste audiosysteem van toen (10 speakers, geen sub). Dus misschien moet je dan meer gaan aanpassen inderdaad.
Geen idee. Maar dat is alleen als ik in de HU de bas heel hoog zet. Ik had de stereo net even behoorlijk hard en dat klonk best netjes al zeg ik het zelf, voor een 23 jaar oud setje. Zover ik weet is het een 3-weg en 2-weg setje, totaal dus 10 speakers met een kleine versterker. En dat laatste is volgens mij ook het eerste wat je moet vervangen dan, met de filters. Maar meer verstand heb ik er ook niet van..quote:Op woensdag 15 november 2017 17:54 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
zou dat kraken dan niet weg zijn als je er een sub bij zet?
Hopelijk heb ik zaterdag tijd om langs de auto audio specialist te gaan. Ben wel benieuwd wat ze daar zeggen en wat het aanpassen/ vervangen gaat kosten. Een beetje roest bij de wielen is vervelend maar niet 100% van de muziek kunnen genieten is nog erger. Dat ik nu nauwelijks tot geen bas heb vind ik jammer.quote:Op donderdag 16 november 2017 01:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Geen idee. Maar dat is alleen als ik in de HU de bas heel hoog zet. Ik had de stereo net even behoorlijk hard en dat klonk best netjes al zeg ik het zelf, voor een 23 jaar oud setje. Zover ik weet is het een 3-weg en 2-weg setje, totaal dus 10 speakers met een kleine versterker. En dat laatste is volgens mij ook het eerste wat je moet vervangen dan, met de filters. Maar meer verstand heb ik er ook niet van..
Maar weet je precies waar je installatie uit bestaat? Misschien heb je alleen de HU en geen extra versterker? Denk dat je met een composet al wat op schiet. Wil je het meteen goed doen kan het hard gaan met de kosten, dat heb ik al wel gezien. Zou ook wel mijn gehele installatie (behalve de HU) willen vervangen, maar als je dat van een goed merk doet ben je alweer gauw veel centjes verder. Zo slecht is mijn huidige installatie ook weer niet.. Geld stop ik nu liever in de techniek en later in de roest.quote:Op donderdag 16 november 2017 23:08 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hopelijk heb ik zaterdag tijd om langs de auto audio specialist te gaan. Ben wel benieuwd wat ze daar zeggen en wat het aanpassen/ vervangen gaat kosten. Een beetje roest bij de wielen is vervelend maar niet 100% van de muziek kunnen genieten is nog erger. Dat ik nu nauwelijks tot geen bas heb vind ik jammer.
@ Richard: tja de speakers achterin zijn dus vervangen door twee nieuwe Sony speakers. Dus wellicht de versterker die 't niet lukt om de lage tonen overal te krijgen? of wellicht toch wat in de bedrading tja koffie dik kijken natuurlijk voor mij als leek.
Ik weet niet waar de installatie uit bestaat. Wat is een composet (en ja ik heb 't al in google ingevoerd maar ik kwam er nog steeds niet uit )...quote:
Ja dat is gewoon een setje, meestal met filter(s).quote:Op vrijdag 17 november 2017 10:02 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik weet niet waar de installatie uit bestaat. Wat is een composet (en ja ik heb 't al in google ingevoerd maar ik kwam er nog steeds niet uit )...
Ik zie wel een setje speakers is dat wat je bedoelt?
Eindelijk weet ik wat de oorzaak is van het probleem, ik had achteraf al eerder naar een audio specialist moeten gaan al dat piekeren is niet goed voor me. Enfin, wat ik nu heb met 't geluid is een combinatie van dat de originele bmw headunit niet genoeg power kan leveren voor speakers waarvan die van voor waarschijnlijk al een tijdje over hun beste tijd zijn en 't ontbreken van een subwoofer.quote:Op donderdag 16 november 2017 23:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar weet je precies waar je installatie uit bestaat? Misschien heb je alleen de HU en geen extra versterker? Denk dat je met een composet al wat op schiet. Wil je het meteen goed doen kan het hard gaan met de kosten, dat heb ik al wel gezien. Zou ook wel mijn gehele installatie (behalve de HU) willen vervangen, maar als je dat van een goed merk doet ben je alweer gauw veel centjes verder. Zo slecht is mijn huidige installatie ook weer niet.. Geld stop ik nu liever in de techniek en later in de roest.
nette oprit holy shit waar is dit? Drente ofzo? auto mag er uiteraard ook wezenquote:Op zaterdag 18 november 2017 15:01 schreef -Richard- het volgende:
Zei iemand winterwielen?
[ afbeelding ]
Ja moet even onkruid wieden haha! De blaadjes zooi is net opgeruimd.. Is in Provincie Groningenquote:Op zaterdag 18 november 2017 15:05 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
nette oprit holy shit waar is dit? Drente ofzo? auto mag er uiteraard ook wezen
ho ho ik was dus niet sarcastisch met "mooie oprit" dat bedoelde ik dus echt als in "lekker veel ruimte hier kan je meerdere auto's parkeren "... Ik zat qua omgeving niet ver weg, in Groningen heb je ook veel huizen met een grote oprit (zelf paar jaar in Grunn gewoond ).quote:Op zaterdag 18 november 2017 15:25 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ja moet even onkruid wieden haha! De blaadjes zooi is net opgeruimd.. Is in Provincie Groningen
Even laten uitlezen, misschien een software update dat het oplost?quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:39 schreef Hyperdude het volgende:
Laatste 2 dagen 10 ritjes van 2x2,5 km. naar de stort met zooi uit de tuin. Zag op de terugweg dat de cijfertjes van km. teller, klok en temp. niets deden. Rest meters werkte normaal en aan onderzijde zaten van die rode streepjes die normaal aanwezig zijn als contact aan staat maar motor uit. Geloof ik.
Thuis gekomen auto op slot gedaan en 30 min. later weer starten en weer naar de stort. Alles weer normaal.
Op de stort ben ik zo klaar; motor blijft draaien of blijft op contact. Weet de auto door alle aan-/uit gedoe even niet meer of ie uit of aan staat, of is er iets kaduuk?
Normale situatie:
[ afbeelding ]
2011 F11 523i
Uitlezen ben ik zoizo van plan. En even kijken/afwachten of de storing zich gaat herhalen.quote:Op zaterdag 25 november 2017 22:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Even laten uitlezen, misschien een software update dat het oplost?
Zit nog, net, in de garantie. Maar kabeltje ga ik maar eens bestellen.quote:Op zondag 26 november 2017 08:51 schreef boegschroef het volgende:
Onze F11’jes slaan alles maar dan ook echt alles op. Als er iets is geweest kan je dit zien in de geschiedenis van die module, staat zelfs datum, tijd en km stand bij
Ik heb zelf deze kabel: http://m.ebay.com/itm/ENE(...)8:g:AQEAAOSwZVlXmv3O
Je kan hem goedkoper zelf maken maar die tijd wilde ik er niet insteken. Kan je meteen zelf je kaarten updaten enz.
Ja het viel me mee, maar 'paar 100 euro' moet eigenlijk 6x 100 euro zijn haha Voor een pakkinkje is dat natuurlijk aardig veel, maar ja. Had ik maar geen V8 moet hebben. Ruimte zit zo vol gestampt.quote:Op maandag 27 november 2017 21:46 schreef Hyperdude het volgende:
Valt eigenlijk wel mee dus.
Het ontbreken van al die, lekke, slangetjes en shit is toch wel een voordeel van elektriek. Jammer van al die accu's en de soundtrack.
Wut? Why?quote:
mwoah, mijn olielekkagetje pas geleden was een O-ringetje van 10 ct.. Uiteindelijke rekening van het vervangen lag een factortje 2,5 hoger als bij jouquote:Op maandag 27 november 2017 19:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
BMW weer opgehaald. Afgelopen maandag weggebracht voor de olielekkage. Toen ik naar de garage wilde gaan liep hij heel beroerd op benzine, maar op LPG wel goed. Dus was precies op tijd.. Ze vonden alleen een los slangetje van de klepsmering, en na die weer goed vast te hebben gezet loopt hij weer goed. Toch raar, maar schijnbaar heeft benzine daar meer last van dan LPG. Hopelijk komt het niet terug.. Olielekkage kwam door kapotte pakking van de kap van de distributieketting. Die is (zoals bijna alles met een V8 in een E34) lastig te bereiken dus ben weer een paar 100 euro lichter.. Een voordeel: de distributieketting zag er verder goed uit, dus die kan nog wel even voort.
Damn, dat is niet mis! Krukaskeerring ofzo? Toch is het wel pijnlijk, vooral als 'ie net een beurtje heeft gehad die al niet mals was (in aug, 10k terug, 1650 euro)quote:Op dinsdag 28 november 2017 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mwoah, mijn olielekkagetje pas geleden was een O-ringetje van 10 ct.. Uiteindelijke rekening van het vervangen lag een factortje 2,5 hoger als bij jou
Magoed, net als bij jou geldt: dik doen, dik rijden, dik betalen bij ellende, that's life
neuwp, olieringetje tussen het blok en het spruitstuk. Olie liep dus de koppeling in die ook meteen de kliko in kon.quote:Op woensdag 29 november 2017 16:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Damn, dat is niet mis! Krukaskeerring ofzo? Toch is het wel pijnlijk, vooral als 'ie net een beurtje heeft gehad die al niet mals was (in aug, 10k terug, 1650 euro)
Pfff dat is echt een flinke operatie zeg! Maar wel beter dat ze er achter zijn gekomen. Zou je over paar 1000km weer zitten met een gebraden koppeling.. Ook een keer aan de beurt geweest met koppeling en tweemassavliegwiel van mijn toenmalige A4 1.9 TDI quattro. Dat was ook al een dure grapquote:Op woensdag 29 november 2017 16:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
neuwp, olieringetje tussen het blok en het spruitstuk. Olie liep dus de koppeling in die ook meteen de kliko in kon.
Ik dacht dat ik de koppeling had gesmoked na het chippen, dat was ook de opdracht; koppeling/drukgroep en lager vervangen.. Klopte ook wel een beetje, alleen net effe anders als ik had verwacht; olie liep zo het huis in, dus hele koppeling was zeiknat van de olie. Bovenkant blok strippen, föhn eraf, complete brandstofsysteem eraf, spruitstuk eraf.. Meteen een stelmotortje mee laten vervangen en er kwamen uiteraard nog wat issues bij, duhhuh.
Eigk zou hij nu dus weer aan de klapjap en op de bank moeten
was niet echt te missen zeg maarquote:Op woensdag 29 november 2017 16:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Pfff dat is echt een flinke operatie zeg! Maar wel beter dat ze er achter zijn gekomen. Zou je over paar 1000km weer zitten met een gebraden koppeling.. Ook een keer aan de beurt geweest met koppeling en tweemassavliegwiel van mijn toenmalige A4 1.9 TDI quattro. Dat was ook al een dure grap
Maar hey, het is wel een leuke hobby hoor!
nieuwerwetse auto's gebruiken vaak akelig dure olie helaas idd.. Ouderwetse olie was al duur, maar synthetische high grade is soms echt belachelijk duur.. Alsof je Chateau Briand in je motor gooit zodat hij er even op niveau mee kan gorgelen de volgende 25k km (als je mazzel hebt).quote:Op woensdag 29 november 2017 16:57 schreef Hojdhopper het volgende:
Net mijn E87 naar de dealer gebracht voor een service check (eerste sinds aankoop). Eigenlijk alles prima, maar stond wel even te kijken dat olie verversen 200 euro kost.
Niet echt neequote:Op woensdag 29 november 2017 17:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
was niet echt te missen zeg maar
[ afbeelding ]
9 liter? Da's volgens mij nog meer dan er in mijn 4 liter V8 gaatquote:Op woensdag 29 november 2017 17:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nieuwerwetse auto's gebruiken vaak akelig dure olie helaas idd.. Ouderwetse olie was al duur, maar synthetische high grade is soms echt belachelijk duur.. Alsof je Chateau Briand in je motor gooit zodat hij er even op niveau mee kan gorgelen de volgende 25k km (als je mazzel hebt).
Ik betaal voor mijn olie 8 eur per liter geloof ik als ik een beetje shop, en ik heb 9 liter nodig, plus 2 luchtfilters, een interieurfilter, oliefilter, brandstoffilter.. Gaat heel hard in je knip
En das een standaard oliebeurtje
Verversen hier 11 liter.quote:Op woensdag 29 november 2017 17:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Niet echt nee
[..]
9 liter? Da's volgens mij nog meer dan er in mijn 4 liter V8 gaat
Zo, wist niet dat bij nieuwere motoren ook meteen meer olie er in zat. 13 liter zeg, pfff! Wat ik zo gauw online kan vinden is dat er 7,5 liter in mijne gaat.quote:Op woensdag 29 november 2017 18:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verversen hier 11 liter.
Zit 13 liter in het hele ding.
Geen BMWquote:Op woensdag 29 november 2017 19:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zo, wist niet dat bij nieuwere motoren ook meteen meer olie er in zat. 13 liter zeg, pfff! Wat ik zo gauw online kan vinden is dat er 7,5 liter in mijne gaat.
Ooooh da's ook een oudje! Maar wel een lekkerreeeeee. Lekker vol blokje dusquote:
Versnellingsbak heeft zelfs een externe oliekoeler. Blok heeft 2 oliekoelers. Eéntje in rechtervoorspatbord. Daar kan je voelen of je een beetje hebt doorgetrapt.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ooooh da's ook een oudje! Maar wel een lekkerreeeeee. Lekker vol blokje dus
Ah vandaar ook zoveel liter! Dat is dus motor en bak? Want mijn automaatje heeft ook wel wat vloeistof 😄quote:Op woensdag 29 november 2017 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Versnellingsbak heeft zelfs een externe oliekoeler. Blok heeft 2 oliekoelers. Eéntje in rechtervoorspatbord. Daar kan je voelen of je een beetje hebt doorgetrapt.
11 liter verversen is alleen motorolie.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah vandaar ook zoveel liter! Dat is dus motor en bak? Want mijn automaatje heeft ook wel wat vloeistof 😄
Niet echt in het blok zelf, letterlijk.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Sjees, gaat echt veel dus in zo een boxer. Had ik niet verwacht!
Lokale dealer benaderen over de Value Service. Het hoeft echt niet zo duur, maar bij een dealer is alles duurder dan een beunhaas. Dat is natuurlijk vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 29 november 2017 16:57 schreef Hojdhopper het volgende:
Net mijn E87 naar de dealer gebracht voor een service check (eerste sinds aankoop). Eigenlijk alles prima, maar stond wel even te kijken dat olie verversen 200 euro kost.
Ik zocht tevergeefs op zijn kanaal naar een video met lopende motor. Wat een beest! Subaru 6-pitters, lekker 😎quote:Op woensdag 29 november 2017 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet echt in het blok zelf, letterlijk.
Dry sump.
Ben een echte Reihe-6 fan, maar zou bijna mijn eigen 917 gaan bouwen, om de 12 cil. boxer.
Ja dat is logisch, maar wilde hem voor deze eerste service beurt na aankoop (afgelopen mei) eens naar de dealer brengen. Maar aan de andere kant, je krijgt dan wel een gratis software update en wat andere kleine dingetjes, een taxi naar huis en eentje die je weer ophaalt, en wel echt persoonlijke service.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:02 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Lokale dealer benaderen over de Value Service. Het hoeft echt niet zo duur, maar bij een dealer is alles duurder dan een beunhaas. Dat is natuurlijk vanzelfsprekend.
http://www.debeier.nl/bmw/pagina/service/bmwvalueservice
Bedankt voor de hint.quote:Op zondag 26 november 2017 08:51 schreef boegschroef het volgende:
Onze F11’jes slaan alles maar dan ook echt alles op. Als er iets is geweest kan je dit zien in de geschiedenis van die module, staat zelfs datum, tijd en km stand bij
Ik heb zelf deze kabel: http://m.ebay.com/itm/ENE(...)8:g:AQEAAOSwZVlXmv3O
Je kan hem goedkoper zelf maken maar die tijd wilde ik er niet insteken. Kan je meteen zelf je kaarten updaten enz.
Boekje?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:50 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand hoe je de richting van de koplampen kunt veranderen op een recente 6 serie?
quote:Note: When driving on the opposite side of the road to the side driven on in the country the vehicle was registered, it is imperative that vehicles fitted with Active or Adaptive Headlamps have this feature disabled. This is done by utilising the “dip beam” position on the light switch and not the “automatic headlamp” switch position.
In all cases the owners manual Driving Hints section should be referred to for information.
For Headlamp masking foil part numbers please refer to the latest version of EPC/ETK section 63 lights.
F series
Headlamp type
Required adjustment for continental driving
5 series F07, F10, F11
Halogen
Flat "Z" beam no adjustment required, to build date March 2011 mechanical adjustment is possible although not necessary
5 series F07, F10, F11
Xenon
Flat "Z" beam no adjustment required, to build date March 2011 mechanical adjustment is possible although not necessary
6 series F12, F13
Xenon
Flat "Z" beam no adjustment required
6 series F12, F13
LED
Flat "Z" beam no adjustment required
7 series F01/2
Xenon
Headlamp beam foils required
X3 F25
Halogen
Headlamp beam foils required
X3 F25
Xenon
Flat "Z" beam no adjustment required, to build date March 2011 mechanical adjustment is possible although not necessary
1 series F20
Halogen
Headlamp beam foils required
1 series F20
Xenon
Flat "Z" beam no adjustment required
3 series F30
Halogen
Headlamp beam foils required
3 series F30
Xenon
Flat "Z" beam no adjustment required
uǝɓɐʍ ǝᴉooWquote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:30 schreef nelisb het volgende:
Hoi ik kom hier ook posten 🎉!
Vandaag gekocht, vrijdag ophalen. Heb nu een Audi A4 uit 2009, dus werd tijd voor iets nieuwers.
Deze is uit 2013. 93k op de teller.
316.
[ afbeelding ]
Woon je in Australië?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:30 schreef nelisb het volgende:
Hoi ik kom hier ook posten 🎉!
Vandaag gekocht, vrijdag ophalen. Heb nu een Audi A4 uit 2009, dus werd tijd voor iets nieuwers.
Deze is uit 2013. 93k op de teller.
316.
[ afbeelding ]
plakt op de wegquote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:30 schreef nelisb het volgende:
Hoi ik kom hier ook posten 🎉!
Vandaag gekocht, vrijdag ophalen. Heb nu een Audi A4 uit 2009, dus werd tijd voor iets nieuwers.
Deze is uit 2013. 93k op de teller.
316.
[ afbeelding ]
19 jaar oud.quote:Op woensdag 3 januari 2018 15:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ter vermaak bij Jet Cars , een grijze BMW e46 voor 920 euro.
'verlopen apk'
http://ccdb.autoselect.nl(...)ars2&kenteken=XHVR18
[ afbeelding ]
Alle lampjes op het dashboard doen het, en hij is lekker op temperatuur.quote:Op woensdag 3 januari 2018 15:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ter vermaak bij Jet Cars , een grijze BMW e46 voor 920 euro.
'verlopen apk'
http://ccdb.autoselect.nl(...)ars2&kenteken=XHVR18
[ afbeelding ]
Die temp. meter baart mij wel een beetje zorgen.quote:Op donderdag 4 januari 2018 09:16 schreef boegschroef het volgende:
Ach, voor 150 een apk erbij en je kan een jaar zorgeloos rijden
Uiteraard geprobeerd. 3 stuks. Alle 3 origineel Apple.quote:
Ga morgen wel even langs de dealer.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:43 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm .. zal niet ondersteund zijn dan vrees ik.
Beetje fatsoenlijke leasebak?quote:Op zaterdag 6 januari 2018 15:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kutzooi.. moet mn E46 weg doen..
Lease auto..
Wel leuk enzo maar kan die E46 niet erbij houden.. kost me 100 euro zonder te rijden per maand b
Maar wel lekker luukse wachtruimte.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 16:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Of stallen ergens. Mijn 540i gaat ook even de stalling in voor 'project Noordkaap met een Audi'. En waarschijnlijk is de koppelomvormer kapot.. Jammer dat ZF dat niet even zei voordat ik een beurt a 600 euro liet uitvoeren destijds. Na al die kilometers ben ik er eindelijk achter. Maar goed, duur, dus nu even lekker in de TDI rijden.
Mwa, renault clio.. kan erger maja..quote:Op zaterdag 6 januari 2018 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Beetje fatsoenlijke leasebak?
Kan je de BMW niet gebruiken voor je privekilometertjes?
Je bent toch helemaal nooit verplicht om een lease-auto privé te rijden en bijtelling te moeten dokken?quote:Op zaterdag 6 januari 2018 17:09 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Mwa, renault clio.. kan erger maja..
en ik mag gewoon prive rijden ermee, dat is wel erg lekker.. tankpas erbij..
Maja gaat wel pijn doen.. ouwe trouwe BMW weg doen
Klopt, heb de keus gekregen.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 17:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je bent toch helemaal nooit verplicht om een lease-auto privé te rijden en bijtelling te moeten dokken?
Ik zou die Clio lekker alleen zakelijk gebruiken, niks geen bijtelling voor een schraapbak betalen.
Aha dus toch eigen keuze, dacht ik al.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 17:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Klopt, heb de keus gekregen.
Maar ik heb ff gerekend, en het zou dom zijn om niet te doen..
Ik ben hetzelfde kwijt voor de bmw met alleen woon werk verkeer.
Met die clio kan ik heel nederland door zonder kosten. Vaak in de zomer maak ik nogal wat km’s..
En tis een diesel, dus ff naar t buitenland is ook leuk dan... bij de grens ff volgooien en dan goedkoop int buitenland tanken..
Daarbij, op de E46 staat nu 365K..
2e blok er al in.. kwestie van tijd voor er weer iets duurs aankomt.
Nee hij moet weg..
Haha ja dat hebben ze zeker! Ga ze tzt nog wel even aanschrijven hoor. Het plan is om in maart te gaan Heb een A4 B5 1.9 TDI quattro gekocht, heeft nog maar 452.000km gelopenquote:Op zaterdag 6 januari 2018 16:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar wel lekker luukse wachtruimte.
Wanneer vertrek je?
Kost teveel wat ik wil.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 17:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Aha dus toch eigen keuze, dacht ik al.
Dan is het ook niet terecht om een jankverhaaltje te houden dat hij weg moet, je kiest er zelf voor om privé een goedkopere auto te rijden.
Dat hij toch al weg moet vanwege de leeftijd kan zijn, maar dan had je er ook voor kunnen kiezen om privé een andere BMW te gaan rijden.
3-serie hoekt veel lekkerder dan zo'n logge 5quote:Op zaterdag 6 januari 2018 17:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Kost teveel wat ik wil.
Dus dan maar “gratis” in een fwd gebakkie rijden..
Kan wel sparen in de tussentijd voor een leuke 5 serie
USB kan alleen je IPhone opladen. Anders ben je verplicht om eentje van de BMW aan te schaffen, die is behoorlijk duur, maar werkt dan wel.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 17:35 schreef nelisb het volgende:
Vraagje.
Heb vandaag een 316 gekocht.
Uit 2013.
USB aansluiting en Aux zitten naast elkaar.
Sluit ik mijn iPhone 8 aan + originele Apple USB kabel.
Zegt de Bmw deze kabel wordt niet ondersteund.
Enig idee?
Thanks! Ga ik daarvoor. Na deze auto zal zo’n kabel wel meevallen.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 18:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
USB kan alleen je IPhone opladen. Anders ben je verplicht om eentje van de BMW aan te schaffen, die is behoorlijk duur, maar werkt dan wel.
Prachtbak. Wordt ook maar duurder en duurder.quote:Op zondag 7 januari 2018 17:50 schreef pvdplanet het volgende:
Morgen een flink stuk rijden om wellicht onze 3e zescilinder BMW aan te schaffen (in plaats van de MX-5)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een fantastisch ontwerp
Noice, waarom ben je eigenlijk niet voor de gele gegaan? die vond ik qua kleur wel gaver.quote:Op zondag 7 januari 2018 17:50 schreef pvdplanet het volgende:
Morgen een flink stuk rijden om wellicht onze 3e zescilinder BMW aan te schaffen (in plaats van de MX-5)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een fantastisch ontwerp
Mooie auto hoor veel plezier ermee!quote:Op zondag 7 januari 2018 17:50 schreef pvdplanet het volgende:
Morgen een flink stuk rijden om wellicht onze 3e zescilinder BMW aan te schaffen (in plaats van de MX-5)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een fantastisch ontwerp
Jaloeeeers! Zo eentje wil ik ook nog een keer 😍quote:Op zondag 7 januari 2018 17:50 schreef pvdplanet het volgende:
Morgen een flink stuk rijden om wellicht onze 3e zescilinder BMW aan te schaffen (in plaats van de MX-5)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een fantastisch ontwerp
Prima verzameling! 🤤quote:Op maandag 8 januari 2018 22:07 schreef pvdplanet het volgende:
Open rijden was eigenlijk het doel, we verliezen een MX-5
Ik heb retestrakke Z4 Coupe's gezien maar m'n vrouw vind ze niet mooi.
het Beierse deel van het wagenpark is nu lekker overzichtelijk met 3 zescilinders met elk hun eigen karakter en doel:
BMW E36 325i
BMW E87 130i
BMW Z4 2.5i
Deze auto doet me altijd denken aan Patrickquote:Op zondag 7 januari 2018 17:50 schreef pvdplanet het volgende:
Morgen een flink stuk rijden om wellicht onze 3e zescilinder BMW aan te schaffen (in plaats van de MX-5)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een fantastisch ontwerp
Haha wat een flapdrol. Het viel me overigens wel mee, vooral hard op de snelweg rijden (kan iedereen). Die ‘drift’ laat al zien dat ‘ie minder goed kan rijden dan dat ‘ie denkt.quote:Op maandag 8 januari 2018 23:03 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Deze auto doet me altijd denken aan Patrick
Al had hij wel een ///M
Wauw die Z4 lijkt wel nieuw! Erg mooi zeg. Zou de 4 net zo iconisch worden als de Z3 coupe? Die Z3 stijgen enorm in waarde.quote:Op maandag 8 januari 2018 20:50 schreef pvdplanet het volgende:
De Z3 was fantastisch rauw en liefde op het eerste gezicht, maar de staat van deze Z4 was dusdanig goed dat het verstand gewonnen heeft van de emotie! Perfect uitgeruste auto, retestrak sturend en wel dagelijks te gebruiken. Werkelijk net zo mooi als op de foto's!
http://gijsjansenauto.com/z4lci/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lastig vind ik dat. Je wilt inderdaad een mooie auto maar je weet als je met zo een kmstand (die 40k bijv.) gaat rijden hij heel snel in waarde daalt. Je betaalt op dat moment voor die lage kmstand. Had dat ook beetje met mijn 540i, die had 216k gereden wat voor zo een oude auto en fijne uitvoering al redelijk laag is (niet heel laag nee, maar je komt ze vaker boven de 300.000km tegen). Maar gebruik 'm gewoon als daily en inmiddels heeft 'ie 260.000km, toch alweer een sloot meer.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:43 schreef pvdplanet het volgende:
Er stond een perfecte zwarte Z3 cabrio met slechts 40000km op de teller. Zonde om daar mee te rijden.
Vraagprijs 19995 dacht ik.
De Z4 cabrio verliest weinig waarde mits minder dan 100000 km
Ja zoooo snel gaat het ook weer niet. Zeker als je 'm voor erbij hebt. In ieder geval een mooie wagen! Heerlijke 6-pitter er in, wat wil je nog meer?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:59 schreef pvdplanet het volgende:
Voor ons zijn auto's meer als een vervoermiddel en blijven ze lang in bezit. De herverkoopwaarde is dan niet zo belangrijk. Maar mocht het toch zo ver komen dan is het geen waardeloos ding.
Ik heb de MX-5 voor een prikkie weggedaan (6 jaar in bezit) in de wetenschap dat het een bekende is met een garage die goed voor de auto zal zorgen. Hij heeft ook een E30 316i uit 1990 trouwens...
Ik gebruik het vaak op de andere manier, ik snap ook nooit zo goed die zorgen bij hoge km stand. een 20 jaar oude wagen met 40k op de teller krijgt ook kwaaltjes door het stilstaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lastig vind ik dat. Je wilt inderdaad een mooie auto maar je weet als je met zo een kmstand (die 40k bijv.) gaat rijden hij heel snel in waarde daalt. Je betaalt op dat moment voor die lage kmstand. Had dat ook beetje met mijn 540i, die had 216k gereden wat voor zo een oude auto en fijne uitvoering al redelijk laag is (niet heel laag nee, maar je komt ze vaker boven de 300.000km tegen). Maar gebruik 'm gewoon als daily en inmiddels heeft 'ie 260.000km, toch alweer een sloot meer.
Zo bedoel ik het ook niet hoor, heb het puur over de waarde. Een oudere auto met een (extreem) lage kilometerstand is uniek en dus vaak een stuk duurder dan eentje met 2 ton er op. Ik heb nog een Audi met 450.000km er op, ook een Volvo gehad met 610.000km, dus daar ben ik niet zo bang voorquote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:27 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik gebruik het vaak op de andere manier, ik snap ook nooit zo goed die zorgen bij hoge km stand. een 20 jaar oude wagen met 40k op de teller krijgt ook kwaaltjes door het stilstaan.
2 jaar geleden nog een F11 gekocht met 2,5 ton op de teller voor een belachelijk laag bedrag (iets van 13K) Inmiddels 300K erop, en ik zou hem ondertussen zeker voor 12K kwijt kunnen en geen enkel probleem gehad. Dat is slechts 500 euro afschrijving per jaar
Bij "klassiekers", zoals bv. een Z3CP, is de km. stand, van veel meer belang dan bij een "niet-klassieker".quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet hoor, heb het puur over de waarde. Een oudere auto met een (extreem) lage kilometerstand is uniek en dus vaak een stuk duurder dan eentje met 2 ton er op. Ik heb nog een Audi met 450.000km er op, ook een Volvo gehad met 610.000km, dus daar ben ik niet zo bang voor
Helemaal waar inderdaad. Maar zelfs als het een simpele Astra uit de jaren '90 zou zijn met een extreem lage kilometerstand is het wat de gek er voor geeft.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij "klassiekers", zoals bv. een Z3CP, is de km. stand, van veel meer belang dan bij een "niet-klassieker".
Geef mij maar zo'n teller die bij 99999 weer op nul springt.
Recent nog G-Klasse bekeken. 1987.
67000
167000
267000
367000
467000
567000
Kan allemaal.
Enige wat je zeker weet, is dat ie niet is teruggedraaid.
Geef mij maar een Kadett City met zo'n 2.3!? Ascona blokkie er in.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Helemaal waar inderdaad. Maar zelfs als het een simpele Astra uit de jaren '90 zou zijn met een extreem lage kilometerstand is het wat de gek er voor geeft.
...
Haha da's beter dan een Astra ja!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geef mij maar een Kadett City met zo'n 2.3!? Ascona blokkie er in.
Bedacht nog dat een Vauxhall Chevette nog toffer was.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha da's beter dan een Astra ja!
Mooi, manquote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:33 schreef pvdplanet het volgende:
Wat een auto! Nooit gedacht ooit 3 iconische BMW's te kunnen bezitten
...
Mijn compagnon heeft een XC90 Hybride, 2jaar oud. ¤110K. Ding heeft net 4 weken bij de dealer gestaan, niet voor het eerst. Kennelijk moeilijk die hybridetechniek als je geen Prius bent.quote:Op donderdag 18 januari 2018 09:54 schreef StretchingKoala het volgende:
hmm, kreeg dinsdag foutmelding tijdens het tijden van tekort aan koelvloeistof.
Maar direct full electric gezet en naar de garage gereden, ze konden niets vinden en denken aan een software fout.
Vandaag gaan ze de zoveelste update doen.....merk dat na iedere update de accucapaciteit verder afneemt. Ik weet dat je geen wonderen mag verwachten maar 40% afname na 2 jaar vind ik niet acceptabel en is ook in mijn dossier vastgelegd.
Benieuwd wat BMW nederland zal zeggen (waarschijnlijk niets want het is winter bla bla bla bla)
Heb nu een 320d mee...je merkt toch wel dat die een stuk lichter is dan de 330E
Wellicht idd.....het rijdt overigens nog steeds echt prima. Maar ik ben denk ik 1 van de weinigen die de auto niet puur enkel voor de bijtelling gekocht heeft. Mijn woon werk is 12km, ik kon dus 100% electrisch op en neer met kantoordagen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 09:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn compagnon heeft een XC90 Hybride, 2jaar oud. ¤110K. Ding heeft net 4 weken bij de dealer gestaan, niet voor het werkt. Kennelijk moeilijk die hybridetechniek als je geen Prius bent.
Hmm niet hetgeen je wil lezen als je op je eigen 330e zit te wachten... In juni komt de mijne.quote:Op donderdag 18 januari 2018 09:54 schreef StretchingKoala het volgende:
hmm, kreeg dinsdag foutmelding tijdens het tijden van tekort aan koelvloeistof.
Maar direct full electric gezet en naar de garage gereden, ze konden niets vinden en denken aan een software fout.
Vandaag gaan ze de zoveelste update doen.....merk dat na iedere update de accucapaciteit verder afneemt. Ik weet dat je geen wonderen mag verwachten maar 40% afname na 2 jaar vind ik niet acceptabel en is ook in mijn dossier vastgelegd.
Benieuwd wat BMW nederland zal zeggen (waarschijnlijk niets want het is winter bla bla bla bla)
Heb nu een 320d mee...je merkt toch wel dat die een stuk lichter is dan de 330E
Ow ja...rijdt echt super. Je merkt wel iets van het gewicht in de bochten ten opzichte van de benzine/diesels, maar de combo hybrid + benzine turbo is wel erg vermakelijk. Al is de auto ook erg aantrekkelijk om rustig mee te rijden, daar nodigt die ook echt toe uit.quote:Op donderdag 18 januari 2018 10:22 schreef afterburner het volgende:
[..]
Hmm niet hetgeen je wil lezen als je op je eigen 330e zit te wachten... In juni komt de mijne.
Bevalt de auto verder wel?
Ik word "gedwongen" om hybride te gaan rijden. Ik rij nu een Clio RS (heb altijd Renault gereden), maar ben dat ding echt meer dan zat, hoop gezeur en ellende met de auto gehad.quote:Op donderdag 18 januari 2018 10:29 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Ow ja...rijdt echt super. Je merkt wel iets van het gewicht in de bochten ten opzichte van de benzine/diesels, maar de combo hybrid + benzine turbo is wel erg vermakelijk. Al is de auto ook erg aantrekkelijk om rustig mee te rijden, daar nodigt die ook echt toe uit.
Ik mis wel wat bagage ruimte nu er is een kleine is bijgekomen, dus blij dat ik mijn oude touring naar prive gehaald heb want kind + hond met 330E is niet de beste optie, hehe.
Let wel op met de turbo en warm rijden want het is ook zo aantrekkelijk om het gas in te peuten als je de snelweg opdraait en wegschiet als een pijl...maar dan is je blok nog compleet koud. Ik lease niet dus let daar wel goed op.
Vorige week naar Frankfurt geweest en stukje lopen sparren met 2 andere 3 series...dat was erg vermakelijk. Winterbanden komen overigens grip te kort als je te snel veel gas geeft dan spint ie door. Zomerbanden rijden veel fijner, dat verschil is veel groter ten opzichte van mijn vorige bmw's.
Heb de mijne in Nederland achteraf laten bekleden en in combo met glazen dak maakt het na bijna 2 jaar nog steeds dat ik dagelijks met veel plezier instap. (en ook beter voor de bijtelling)
Weet je zeker dat eco minder pk is? Bij benzine/diesel is eco alleen minder gasresponse, zelfde pk en 0-100 sprint.quote:Op donderdag 18 januari 2018 11:01 schreef StretchingKoala het volgende:
Gewoon je rechtervoet rustig houden :-) en niet teveel toeren maken dan is er niets aan de hand.
Anders de eco stand aanzetten, dan heb je minder PK en maak je minder toeren.
Kreeg dat verhaal ook te horen dat het tegenwoordig minder kwaad kan maar geloof daar niets van.
Gewicht merk je toch weinig van gezien je geen dagelijks vergelijkingsmateriaal hebt. Auto stuurt nog steeds als een echte BMW alleen bij echt bochtig merk je het gewicht wel. Tevens ook bij het remmen, maar dat valt allemaal reuze mee hoor.
Al met al krijg voor de een relatief lage prijs een full options auto met een bak PK's waarmee je heerlijk rustig boodschappen kan doen en altijd de beste plekjes hebt in de parkeergarage :-)
Misschien zijn ze intussen ook wel duurder geworden. Pond is ook aardig gezakt tov. een paar jaar geleden. Van wanneer is die uitzending?quote:Op zondag 18 februari 2018 17:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
op Discover Channel was de Wheeler Dealers aflevering over de E39 M5. Mike koopt even een M5 uit 2000 voor 4000 pond. eenmaal aan het einde verkoopt 'ie 'm voor 6500 pond. de prijzen in Engeland zijn nog altijd ver beneden wat er hier voor kan worden neergelegd. een M5 uit 2000 begint bij 14000 euro....
De cabrio weg gedaan ja? En nu, andere BMW of?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 11:53 schreef Mr.Ping het volgende:
Mijn BMW is vandaag verkocht, dus ik heb wat spulletjes over.
Jep! Ik heb nu tijdelijk een Cooper S, maar er moet wel iets anders komen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:40 schreef -Richard- het volgende:
[..]
De cabrio weg gedaan ja? En nu, andere BMW of?
Probeer maar eens een Porsj.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 20:20 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Jep! Ik heb nu tijdelijk een Cooper S, maar er moet wel iets anders komen.
Maar dat hoeft geen BMW te zijn.
Ik vind het laatste model Boxster mooi, maar daarvoor...quote:
i3.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 11:27 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik vind het laatste model Boxster mooi, maar daarvoor...
Het probleem is dat ik elke dag korte stukjes (7 min) naar mijn werk rijd, en dat vond de 330 niet fijn.
Een kleinere auto/cabrio zou beter zijn, maar een VW, of een Audi durf ik met de TFSI motoren niet aan.
Kleine stukkies vindt een Porsche ook niet leuk.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 11:27 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik vind het laatste model Boxster mooi, maar daarvoor...
Het probleem is dat ik elke dag korte stukjes (7 min) naar mijn werk rijd, en dat vond de 330 niet fijn.
Een kleinere auto/cabrio zou beter zijn, maar een VW, of een Audi durf ik met de TFSI motoren niet aan.
Druk hier.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Vraagje, ik ben er laatst door de dealermeneer op attent gemaakt dat van de achterbank mijn middelste gordel mist.
...
Iemand een idee?
Niemand rijdt meer BMWquote:Op donderdag 15 maart 2018 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Druk hier.
Niet handiger/goedkoper om op de sloop te halen?
Niemand die kan lezen/posten rijdt meer BMWquote:
Ja de M52 rommelt lekker door, dus hoef ik geen verhalen te plaatsenquote:
Bandjes van BMW? Of alleen voor BMW?quote:Op donderdag 15 maart 2018 19:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niemand die kan lezen/posten rijdt meer BMW
Of te duur. Vanmiddag ¤550 afgetikt voor 2 bandjes.
Maar ik zou dus op de sloop kijken. Die gordel gebruikt niemand. En je hebt direct de goeie onderdelen voor weinig te pakken.
Goodyear 275/40/18 RFT.quote:Op donderdag 15 maart 2018 20:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bandjes van BMW? Of alleen voor BMW?
Heb je al een Zoë aangeschaft dan?quote:
Valt mee iddquote:Op donderdag 15 maart 2018 21:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goodyear 275/40/18 RFT.
Niks bijzonders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |