abonnement Unibet Coolblue
pi_174212382
Uitgerekende data:

2017

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena (meisje)
25 november: twist02 (jongen)

2 december: Zonnestraal02 (jongen)
3 december: ***Waterdruppel & Norther*** (jongen)
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc (jongen)
13 december: elliebell (jongen)
15 december: Pannenkoekenmix (jongen)
30 december: vencodark (meisje)

2018

1 januari: minilot

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N.
15 maart: SilverSjoiis (tweeling, 2 meisjes)
15 maart: Little Miss Naughty
19 maart: Aventura (meisje)
30 maart: DonnaRush
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe

2 mei: Elleska
8 mei: L0t..
9 mei: Philomijn
11 mei: DorothyGale
17 mei: Jagartrut
18 mei: ***VitaBella***

3 juni: DagenNachtdromer
4 juni: Kleurdoos

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 05-10-2017 20:41:09 ]
pi_174212392
quote:
3s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:16 schreef Pannenkoekenmix het volgende: Wij hebben deze, mooi blauw. Maar niet zo blauw dat het voor een meisje niet kan. Hij is nou wel ¤100 goedkoper nou dan toen wij hem kochten, dat had ik liever niet gezien. :D Heel fijn aan deze wagen is dat hij niet zo hoog is en ik er makkelijk overheen kan kijken. Hij rijdt ook heel erg lekker. *; [ afbeelding ]
Ook mooi! Jullie hebben een grote zak aan de onderkant, erg handig! Die van ons is ook niet echt hoog, maar ik dacht dat hoger wel handiger zou zijn. Vooral met de baby er in doen en eruit halen. Maar daar za ik wel aan wennen.
Protčge moi de mes désirs.
pi_174212403
Mooie wagens hebben jullie!

Hier de Joolz Day Quadro Blu, ook nog steeds heel blij mee. Hij rijdt zo soepel!
pi_174212588
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ook mooi! Jullie hebben een grote zak aan de onderkant, erg handig! Die van ons is ook niet echt hoog, maar ik dacht dat hoger wel handiger zou zijn. Vooral met de baby er in doen en eruit halen. Maar daar za ik wel aan wennen.
Wij kozen bewust voor deze lage optie, omdat ik klein ben. Mijn lief is wat langer maar die vindt hem ook heel fijn rijden. Zo fijn dat hij ook echt al met de wagen wil rijden als het mooi weer is, ook zonder baby. Mannen en wagens. :')

Hij wil ook echt graag dat de baby snel komt. Niet nu natuurlijk want dat zou veel te vroeg zijn maar zijn geduld raakt wel op. Ik vind het zo lief! O+

Die Joolz is ook heel mooi Malteser. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 15:32:23 #5
382129 crew  Donna
pi_174212613
Haha mijn vriend heeft zondagavond, nadat we de kinderwagen opgehaald hadden, ook steeds rondjes door de woonkamer gelopen. De wagen staat nu boven, op de babykamer. O+
pi_174212748
Mooie wagens Duman en Pannenkoekenmix, je kunt inderdaad altijd met accessoires het opvrolijken :Y

Ik vind het wel lekker dat die van ons best hoog is, ondanks dat ik klein ben. Voor mijn man is het ook wel prettig met zijn 1.88. Vanavond ga ik inderdaad een paar rondjes rijden door de woonkamer _O- O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174212784
Hier nog wagenloos. Eerst maar eens een draagzakdoekdingeswhatever. :) Me daarin verdiepen probeer ik op de todolijst van volgende week te krijgen. :+

En ondertussen duim ik uiteraard voor DG. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_174213015
Wij hebben alvast zo een gekocht (Joolz Geo) was onwijs in de aanbieding met allemaal zooi erbij ook
Lekker hoog en dat is fijn omdat we allebei lang zijn. Hij staat nu nog in dozen ingepakt in de berging omdat we eerst nog moeten verhuizen en dat is makkelijker als het in dozen zit.

Hoop op een goeie echo DG. Mijn vrouw had een periode ook wat bloedverlies maar dat was niks gelukkig.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174213017
Zo opgelucht! Alles was goed, kleintje lag in een goed hoekje van de baarmoeder in een gesloten en mooi vruchtzakje. Met goed kloppend hartje O+ En ook de grootte voor de termijn was prima :)

Ongelofelijk..

Er was inderdaad een bloeding te zien op de echo als een zwarte streep. Ver van het vruchtzakje vandaan en deze is nu bijna over. Waarschijnlijk van de innesteling.

Nu even bijkomen van vandaag :P
pi_174213036
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:50 schreef DorothyGale het volgende:
Zo opgelucht! Alles was goed, kleintje lag in een goed hoekje van de baarmoeder in een gesloten en mooi vruchtzakje. Met goed kloppend hartje O+ En ook de grootte voor de termijn was prima :)

Ongelofelijk..

Er was inderdaad een bloeding te zien op de echo als een zwarte streep. Ver van het vruchtzakje vandaan en deze is nu bijna over. Waarschijnlijk van de innesteling.

Nu even bijkomen van vandaag :P
Fijn!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174213059
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:50 schreef DorothyGale het volgende:
Zo opgelucht! Alles was goed, kleintje lag in een goed hoekje van de baarmoeder in een gesloten en mooi vruchtzakje. Met goed kloppend hartje O+ En ook de grootte voor de termijn was prima :)

Ongelofelijk..

Er was inderdaad een bloeding te zien op de echo als een zwarte streep. Ver van het vruchtzakje vandaan en deze is nu bijna over. Waarschijnlijk van de innesteling.

Nu even bijkomen van vandaag :P
Wat fijn!! O+ Kan me voorstellen dat je er enorm van in de rats zat :{ :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174213132
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:50 schreef DorothyGale het volgende:
Zo opgelucht! Alles was goed, kleintje lag in een goed hoekje van de baarmoeder in een gesloten en mooi vruchtzakje. Met goed kloppend hartje O+ En ook de grootte voor de termijn was prima :)

Ongelofelijk..

Er was inderdaad een bloeding te zien op de echo als een zwarte streep. Ver van het vruchtzakje vandaan en deze is nu bijna over. Waarschijnlijk van de innesteling.

Nu even bijkomen van vandaag :P
Wat fijn! O+ Inderdaad ongelofelijk als je bedenkt wat er allemaal uit is gekomen. Nou even lekker uitrusten, dat zul je wel nodig hebben ja.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_174213141
Oooh DG goes nieuws, wat fijn!!
  donderdag 5 oktober 2017 @ 15:58:00 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174213185
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:50 schreef DorothyGale het volgende:
Zo opgelucht! Alles was goed, kleintje lag in een goed hoekje van de baarmoeder in een gesloten en mooi vruchtzakje. Met goed kloppend hartje O+ En ook de grootte voor de termijn was prima :)

Ongelofelijk..

Er was inderdaad een bloeding te zien op de echo als een zwarte streep. Ver van het vruchtzakje vandaan en deze is nu bijna over. Waarschijnlijk van de innesteling.

Nu even bijkomen van vandaag :P
jeetje, ik had er geen goed gevoel bij! Mijn eigen ervaring is dat bloed nooit goed is! Hopelijk ben je nu wat geruster. En wat fijn dat je je baby in wording nog even hebt gezien.
pi_174213208
Och DG, wat fijn dat het goed was. Gek eigenlijk dat dat gewoon kan ondanks bloed. Kloppend hartje ook O+ Heel blij voor jullie!
pi_174213259
Wat een opluchting, DG! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_174213392
Oh wat fijn DG! O+

Wij hebben het trouwens gisteravond aan mijn familie verteld, mijn moeder en zusje waren helemaal door het dolle heen :D en mijn altijd nuchtere broertje vond het toch ook wel heel leuk dat hij oom wordt. M'n moeder kon spontaan niet meer slapen vannacht en heeft de babykamer lopen inrichten _O- toen ik een opmerking maakte van: ik zie het wel dan he?! Zei ze: nee joh, babykamer voor bij mij thuis! :o

:') _O-
pi_174213417
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:50 schreef DorothyGale het volgende:
Zo opgelucht! Alles was goed, kleintje lag in een goed hoekje van de baarmoeder in een gesloten en mooi vruchtzakje. Met goed kloppend hartje O+ En ook de grootte voor de termijn was prima :)

Ongelofelijk..

Er was inderdaad een bloeding te zien op de echo als een zwarte streep. Ver van het vruchtzakje vandaan en deze is nu bijna over. Waarschijnlijk van de innesteling.

Nu even bijkomen van vandaag :P
Wat fijn zeg! Zenuwslopend, maar gelukkig met goede afloop *O*
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 16:12:04 #19
382129 crew  Donna
pi_174213449
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:09 schreef VitaBella het volgende:
Oh wat fijn DG! O+

Wij hebben het trouwens gisteravond aan mijn familie verteld, mijn moeder en zusje waren helemaal door het dolle heen :D en mijn altijd nuchtere broertje vond het toch ook wel heel leuk dat hij oom wordt. M'n moeder kon spontaan niet meer slapen vannacht en heeft de babykamer lopen inrichten _O- toen ik een opmerking maakte van: ik zie het wel dan he?! Zei ze: nee joh, babykamer voor bij mij thuis! :o

:') _O-
\
Hahahah wat leuk. Mijn schoonouders hebben de babykamer al klaar. Bij hun thuis dan.

Wij hebben nog niks :')
pi_174213495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:12 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

\
Hahahah wat leuk. Mijn schoonouders hebben de babykamer al klaar. Bij hun thuis dan.

Wij hebben nog niks :')
Geweldig dat enthousiasme! :D

Met mijn 7w6 heb ik daar nog niet eens over nagedacht. Zijn al zoveel dingen die we (vind ik) al best vroeg moeten regelen. Probeer me daar nu meer mee bezig te houden.
pi_174213555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:50 schreef DorothyGale het volgende:
Zo opgelucht! Alles was goed, kleintje lag in een goed hoekje van de baarmoeder in een gesloten en mooi vruchtzakje. Met goed kloppend hartje O+ En ook de grootte voor de termijn was prima :)

Ongelofelijk..

Er was inderdaad een bloeding te zien op de echo als een zwarte streep. Ver van het vruchtzakje vandaan en deze is nu bijna over. Waarschijnlijk van de innesteling.

Nu even bijkomen van vandaag :P
Yesss, wat goed! Wat een opluchting. O+
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 16:19:27 #22
382129 crew  Donna
pi_174213595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:50 schreef DorothyGale het volgende:
Zo opgelucht! Alles was goed, kleintje lag in een goed hoekje van de baarmoeder in een gesloten en mooi vruchtzakje. Met goed kloppend hartje O+ En ook de grootte voor de termijn was prima :)

Ongelofelijk..

Er was inderdaad een bloeding te zien op de echo als een zwarte streep. Ver van het vruchtzakje vandaan en deze is nu bijna over. Waarschijnlijk van de innesteling.

Nu even bijkomen van vandaag :P
Wauw, super!
pi_174213672
Goed nieuws dus DG! *O*
pi_174213754
Oh DG, wat ongelooflijk fijn! Mijn hormonen doen hun werk en zit ik hier in tranen, omdat jouw echo goed is. Wat een opluchting!
pi_174213822
Oh...wat fijn DG! Wat een opluchting!
pi_174213985
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:09 schreef VitaBella het volgende:
Oh wat fijn DG! O+

Wij hebben het trouwens gisteravond aan mijn familie verteld, mijn moeder en zusje waren helemaal door het dolle heen :D en mijn altijd nuchtere broertje vond het toch ook wel heel leuk dat hij oom wordt. M'n moeder kon spontaan niet meer slapen vannacht en heeft de babykamer lopen inrichten _O- toen ik een opmerking maakte van: ik zie het wel dan he?! Zei ze: nee joh, babykamer voor bij mij thuis! :o

:') _O-
Ah wat lief O+ Leuk he zulke reacties :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174214542
Fijn DG! Hele opluchting! Bloedverlies blijft heel vervelend. Ik heb het dus ook 3 weken gehad en kijk nog steeds na elke toiletgang of het ok is. Verder nu niet meer ongerust, sinds ik 'm goed voel schoppen O+

Verder sinds gisteren 30 weken zwanger! Voelt toch wel als een mijlpaal. Vanochtend controle bij vk, bloeddruk goed (daalt alleen maar, maar ook niet te laag), suikertest was goed, ijzer goed. Dus ik kan weer gerust verder m'n baby afbakken O+

Ik ben eigenlijk nog nauwelijks in babyzaken geweest, alleen nog even kort in de Prénatal. Wil binnenkort wel even met vriend heen, om alle kleine dingen die we moeten hebben te halen. Welke adviseren jullie? Baby dump bijvoorbeeld een aanrader? Heb eigenlijk geen zin meerdere af te lopen, geloof dat babywinkels niet zo aan mij besteed zijn :@
pi_174214553
DG wat een opluchting.

Malteser ben je de dag nog doorgekomen? Ik duim voor je :*
pi_174214599
Een knuffel voor DG. O+ Wat een opluchting na zo'n grote schrik zal dat zijn!

quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:06 schreef elliebell het volgende:
Ik ben eigenlijk nog nauwelijks in babyzaken geweest, alleen nog even kort in de Prénatal. Wil binnenkort wel even met vriend heen, om alle kleine dingen die we moeten hebben te halen. Welke adviseren jullie? Baby dump bijvoorbeeld een aanrader? Heb eigenlijk geen zin meerdere af te lopen, geloof dat babywinkels niet zo aan mij besteed zijn :@
Ik ga gewoon alles online bestellen, vind ik een stuk prettiger dan babywinkels. :) En wat klein spul bij de HEMA, als ik daar toch langsloop bij het boodschappen doen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_174214655
En:

quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:06 schreef elliebell het volgende:
Verder sinds gisteren 30 weken zwanger! Voelt toch wel als een mijlpaal. Vanochtend controle bij vk, bloeddruk goed (daalt alleen maar, maar ook niet te laag), suikertest was goed, ijzer goed. Dus ik kan weer gerust verder m'n baby afbakken O+
Yay, fijn! Congrats met de dertig weken! *O*

Ik moet zo. Aangezien ik een afspraak heb met de leukste (als in :9 ) verloskundige van de praktijk, keertje extra douchen (net vijf kilometer gelopen) en een beetje optutten. :7 Haalt hopelijk mijn brein even vandaan bij het feit dat er ook gebloedprikt moet worden. }:| :r

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 05-10-2017 17:17:46 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:23:16 #31
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174214893
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:09 schreef minilot het volgende:
Een knuffel voor DG. O+ Wat een opluchting na zo'n grote schrik zal dat zijn!

[..]

Ik ga gewoon alles online bestellen, vind ik een stuk prettiger dan babywinkels. :) En wat klein spul bij de HEMA, als ik daar toch langsloop bij het boodschappen doen.
Ik vind het juist leuker om in winkels te kopen en beetje te neuzen.
Wel minder goed voor de bankrekening.

Ben net terug van middagje winkelen en ik heb alle unisex dingetjes van z8 newborn gekocht. :')
En eigenlijk wil ik ook al gaan kijken voor een kinderwagen, maar ik ben bang dat mijn vriend schrikt van de Stokke prijzen (want zo ččn moet ik). ;(
pi_174214958
DG wat fijn O+
pi_174215177
Elliebel, veel van de praktische dingen qua verzorging heb ik online besteld zodat ik er zelf niet mee hoef te sjouwen. Maar dingen zoals de kinderwagen ben ik voor bij de babydump en de prenatal geweest, daar kom je al een heel eind. In Utrecht waar ik dan heen ging zitten ze heel dicht bij elkaar op de meubelboulevard dus wat ik dan bij de ene niet kon vinden haalde ik bij de andere.

En ik heb echt een heleboel van mijn zussen over kunnen nemen :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174215203
Oh SC, z8 is zo'n leuk merk O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174215349
HEMA heeft vandaag 2+1 gratis op veel baby-artikelen (ledikant- en wiegdekens, lakens, hydrofielen, spuugdoekjes, enz) dus mocht je nog wat nodig hebben!

Ik ben op van de zenuwen, we gaan zo Twix naar Oma brengen en dan naar de VK.
pi_174215473
DG wat fijn dat alles goed blijkt te zijn. hopelijk stopt het bloeden nu ook snel.

succes Malteser

[ Bericht 14% gewijzigd door Elleska op 05-10-2017 18:00:47 ]
pi_174215526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:48 schreef Malteser het volgende:
HEMA heeft vandaag 2+1 gratis op veel baby-artikelen (ledikant- en wiegdekens, lakens, hydrofielen, spuugdoekjes, enz) dus mocht je nog wat nodig hebben!

Ik ben op van de zenuwen, we gaan zo Twix naar Oma brengen en dan naar de VK.
Ik duim voor jullie :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174215612
Duimen draaien Malteser!!
pi_174215884
Succes Malteser mijn duimen draaien O+
pi_174215909
Malteser ik duim ook voor je!

Dg ik was helemaal opgelucht voor je!
pi_174216533
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:50 schreef DorothyGale het volgende:
Zo opgelucht! Alles was goed, kleintje lag in een goed hoekje van de baarmoeder in een gesloten en mooi vruchtzakje. Met goed kloppend hartje O+ En ook de grootte voor de termijn was prima :)

Ongelofelijk..

Er was inderdaad een bloeding te zien op de echo als een zwarte streep. Ver van het vruchtzakje vandaan en deze is nu bijna over. Waarschijnlijk van de innesteling.

Nu even bijkomen van vandaag :P
*O* *O* *O*
pi_174216644
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:48 schreef Malteser het volgende:
HEMA heeft vandaag 2+1 gratis op veel baby-artikelen (ledikant- en wiegdekens, lakens, hydrofielen, spuugdoekjes, enz) dus mocht je nog wat nodig hebben!

Ik ben op van de zenuwen, we gaan zo Twix naar Oma brengen en dan naar de VK.
😘😘😘
Protčge moi de mes désirs.
pi_174217455
Ik ben gewoon plaatsvervangend zenuwachtig voor Malteser. Steeds fok openen :')
pi_174217534
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:27 schreef Songeur het volgende:
Ik ben gewoon plaatsvervangend zenuwachtig voor Malteser. Steeds fok openen :')
Precies dit. Ik hoop zo op een mooie termijnecho. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174217581
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:27 schreef Songeur het volgende:
Ik ben gewoon plaatsvervangend zenuwachtig voor Malteser. Steeds fok openen :')
Dit!
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 19:35:11 #46
382129 crew  Donna
pi_174217659
Jaaa ik ook. Zou was vouwen maar zit steeds te refreshen
pi_174217868
Nog zo'n nieuwsgierige hier. Go kleintje van malteser! :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174217920
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:27 schreef Songeur het volgende:
Ik ben gewoon plaatsvervangend zenuwachtig voor Malteser. Steeds fok openen :')
ja hč!
pi_174218006
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:27 schreef Songeur het volgende:
Ik ben gewoon plaatsvervangend zenuwachtig voor Malteser. Steeds fok openen :')
+1 :D
pi_174218298
Zo spannend voor Malteser! Hoop dat alles okee is!
pi_174218373
Ik wil iedereen nog even bedanken voor de meelevende reacties. Dat doet me echt enorm goed O+

Veel vrouwen met bloedverlies trouwens -O-

Het is een wonder dat alles het nog doet, want ik heb inderdaad veel bloed verloren. En nog steeds, want ik ben alweer met mijn tweede maandverbandje bezig :{

Ik probeer dan maar de echo te visualiseren. En voor de rest moet ik gewoon vertrouwen hebben dat alles goed is. Gelukkig staat voor donderdag de 10 weken echo gepland. Dat geeft wel een beetje rust.

En dan ga ik nu naar bed.. ben echt bekaf van deze heftige dag. Gelukkig gaan we aankomend weekend er even samen uit *;
pi_174218636
Ik kwam ook even kijken of er nieuws van Malteser was, hoop op een mooie echo!
pi_174219190
*lurkt voor Malteser*
S. 2014
J. 2016
pi_174219396
*O* O+ *O*
Een prachtige termijnecho gehad!

Sethiwe en SacreCoeur, we gaan voor de datumdrieling!
pi_174219424
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:40 schreef Malteser het volgende:
*O* O+ *O*
Een prachtige termijnecho gehad!

Sethiwe en SacreCoeur, we gaan voor de datumdrieling!
*O* *O* *O* *O* O+
pi_174219440
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:40 schreef Malteser het volgende:
*O* O+ *O*
Een prachtige termijnecho gehad!

Sethiwe en SacreCoeur, we gaan voor de datumdrieling!
yesss!!!!! Meid wat goed! Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
pi_174219491
Oh Malteser wat fijn!! O+ :'( O+

DG, en wat een goed nieuws bij jou ook! O+ Kan me voorstellen dat het ergens ook -op een vreemde manier- geruststellend is dat je die bloeding nu zelf hebt kunnen zien. Zo van: het zit er inderdaad, maar staat los van je kindje (klinkt een beetje stom zo; hopelijk snap je wat ik bedoel :* ).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174219583
O+ Jaaaa Malteser, wat fijn!!! *O*
pi_174219626
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:40 schreef Malteser het volgende:
*O* O+ *O*
Een prachtige termijnecho gehad!

Sethiwe en SacreCoeur, we gaan voor de datumdrieling!
*O* jaaaaa *O*
pi_174219657
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:40 schreef Malteser het volgende:
*O* O+ *O*
Een prachtige termijnecho gehad!

Sethiwe en SacreCoeur, we gaan voor de datumdrieling!
*O* *O* *O* O+ *O* *O* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_174219662
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:40 schreef Malteser het volgende:
*O* O+ *O*
Een prachtige termijnecho gehad!

Sethiwe en SacreCoeur, we gaan voor de datumdrieling!
O+ Wat superfijn! *O*
pi_174219671
*O* *O* *O* voor Malteser O+
pi_174219732
Gefeliciteerd! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_174219776
Malteser! O+ O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:52:46 #65
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174219822
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:40 schreef Malteser het volgende:
*O* O+ *O*
Een prachtige termijnecho gehad!

Sethiwe en SacreCoeur, we gaan voor de datumdrieling!
Leuk!!
pi_174220290
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:40 schreef Malteser het volgende:
*O* O+ *O*
Een prachtige termijnecho gehad!

Sethiwe en SacreCoeur, we gaan voor de datumdrieling!
*O* *O* *O* *O* *O*
Wat een super nieuws!!!
pi_174220426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:52 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Leuk!!
Wil jij bewust niet in de OP?
pi_174220447
Ik krijg net te horen dat een vriendin zwanger is en we schelen maar 3 weken! Hoe tof is dit?! :D Onze eerste kindjes schelen 9 maanden en zijn zoooo leuk samen. Ik ben helemaal in de gloria. *O* Zeker omdat het niet zo makkelijk ging en ze afgelopen zomer een miskraam heeft gehad.
pi_174220501
Malteser, wat fijn!
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:16:28 #70
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174220541
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wil jij bewust niet in de OP?
Niet bewust, het maakt me niet uit :P
pi_174220602
Is iemand handig genoeg om mooie headers te maken voor de OP? Vind deze altijd zo magertjes als ik hem zie. O-)
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 21:22:58 #72
382129 crew  Donna
pi_174220747
Jaaaaa Malteser *O* *O* *O* *O*
pi_174221046
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:16 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Niet bewust, het maakt me niet uit :P
Wat je wilt! Ik zet je er graag bij maar geheel aan jou!
pi_174221232
Malteser O+
Make your own kind of music.
pi_174221288
Gefeliciteerd malteser *O*
pi_174221307
Yay voor Malteser! :*

Hier het bloedprikdrama weer achter de rug. :') Dit keer niet eens bij overgegeven: ik zeg progressie! :+

IJzergehalte even afwachten, evenals antistoffen rhesusfactor. Als dat laatste in orde is dan hoef ik gedurende de zwangerschap vanaf nu geen bloed meer te prikken! Ik duim.

Verder was alles helemaal goed. Ukkie groeit naar behoren, mijn gewicht neemt heel kalmpjes toe en prima hartslag van de beeb en goeie bloeddruk van mij. Jeej!

Morgen afspraak maken voor de reguliere groeiecho @ 30 weken *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_174221320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:35 schreef CassElliot het volgende:
Malteser O+
Hoe gaat het met jouw? O+
pi_174221518
Malteser, wat ontzettend fijn! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_174221887
Dankjewel allemaal! Zo lief!
De opluchting is enorm. We zijn dolgelukkig!

Minilot, goed van jou! Ik zal duimen voor geen bloed meer prikken. Wanneer hoor je de uitslag?
pi_174222051
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Malteser, wat fijn!
Wat ben je stil de laatste week? Gaat het wel goed?
pi_174222137
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:52 schreef Malteser het volgende:
Minilot, goed van jou! Ik zal duimen voor geen bloed meer prikken. Wanneer hoor je de uitslag?
Door de paniek helemaal vergeten te vragen. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_174222719
Wat fijn Malteser! :)
pi_174222728
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:40 schreef Malteser het volgende:
*O* O+ *O*
Een prachtige termijnecho gehad!

Sethiwe en SacreCoeur, we gaan voor de datumdrieling!
Oh, wat fijn!! O+ *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174223835
Goed nieuws Malteser en Minilot *O* *O* *O*

Weet iemand trouwens vanaf welk moment je bij de vk het hartje kan horen? We hebben volgende week afspraak en zijn dan 15+4.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174224171
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:50 schreef Karstman het volgende:
Goed nieuws Malteser en Minilot *O* *O* *O*

Weet iemand trouwens vanaf welk moment je bij de vk het hartje kan horen? We hebben volgende week afspraak en zijn dan 15+4.
Ik heb het met 6 weken al gehoord O+
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:02:31 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174224245
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:50 schreef Karstman het volgende:
Goed nieuws Malteser en Minilot *O* *O* *O*

Weet iemand trouwens vanaf welk moment je bij de vk het hartje kan horen? We hebben volgende week afspraak en zijn dan 15+4.
Ja dan allang!
pi_174224465
Thanks voor baby winkel tips! Ga ook online wel kopen, maar merk ook dat ik dan enorm verdwaal in alles wat je kan kopen, dus een dagje winkelen is wel efficiënter denk ik ook voor alle praktische dingen die we nog moeten halen.

Malteser, wat fijn! *O*
pi_174227292
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:50 schreef Karstman het volgende:
Goed nieuws Malteser en Minilot *O* *O* *O*

Weet iemand trouwens vanaf welk moment je bij de vk het hartje kan horen? We hebben volgende week afspraak en zijn dan 15+4.
Is daar nog niet naar geluisterd? :o
Ik heb ‘m met 6 weken gehoord. En gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 06-10-2017 07:52:33 ]
Protčge moi de mes désirs.
pi_174227348
Ik heb ook nog nooit een hartje gehoord, wel gezien O+
pi_174227407
Waaauw DG en Malteser wat een geweldig nieuws!!! Fijn dat je nu weet waar het bloed vandaan komt! En Malteser heb je nu iets meer vertrouwen? :) Krijg je nu nog regelmatig een echo?

Minilot die zich optut voor de knappe vlos, fantastisch _O- Score voor het niet overgeven!

En Vita wat leuk dat je het verteld hebt. O+ En die reactie van je moeder :D Super!

Sacre aan het babyshoppen, thanks nu ga ik op de site van Z8 kijken :')

Ja Jagar hoe is het met jou??

Ik heb vandaag een bruiloft. Ik ben benieuwd of m'n iniminibabybump niet ofvalt in het (strakke) jurkje dat ik aan wil doen...
Dit, dat, alles.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:27:59 #91
382129 crew  Donna
pi_174227503
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:50 schreef Karstman het volgende:
Goed nieuws Malteser en Minilot *O* *O* *O*

Weet iemand trouwens vanaf welk moment je bij de vk het hartje kan horen? We hebben volgende week afspraak en zijn dan 15+4.
Dan iig al ruim! Het kan met de doptone gemakkelijk zodra de baarmoeder iets boven het schaambot uit komt en dat is rond de 11 weken al.

Bij de echo's ook nooit gehoord?? Wij hebben bij alle (ook vroege) echo's even een paar sec mogen luisteren en bij de eerste VK controle met 13 weken met de doptone lekker even wat langer.
pi_174227523
Hier ook rond de 15 weken pas hoor. Met 7 en 11 weken hebben we het hartje gezien, maar puur luisteren werd pas de controle erna gedaan.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174227667
Raar. Met 6, 8, 11 en 15 weken heb ik het hartje steeds zowel gezien als gehoord (15 niet gezien).
Protčge moi de mes désirs.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:31:50 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_174227996
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 07:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Raar. Met 6, 8, 11 en 15 weken heb ik het hartje steeds zowel gezien als gehoord (15 niet gezien).
dat is niet raar, niet alle (=de meeste) verloskundigenpraktijken geven elke controle een echo en zo vroeg in de zwangerschap is de hartslag vaak nog niet met een doppler te vinden ;)
disclaimer
pi_174228045
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat is niet raar, niet alle (=de meeste) verloskundigenpraktijken geven elke controle een echo en zo vroeg in de zwangerschap is de hartslag vaak nog niet met een doppler te vinden ;)
Een echo niet, dat weet ik. Maar voor zover ik weet ga je vaak met 8 en 12 weken ook op controle. Over het algemeen is vanaf week 8 het hartje goed te horen. Ging er dan ook vanuit dat er even wordt geluisterd. Blijkbaar niet, dus. :)
Protčge moi de mes désirs.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:51:36 #96
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174228238
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 06:56 schreef Philomijn het volgende:

Sacre aan het babyshoppen, thanks nu ga ik op de site van Z8 kijken :')

Ik adviseer je sterk om dat niet te doen :'(

Ik heb ook nog geen hartje gehoord, wel gezien.
Ze vertelde met de 8 weken intake dat ze het hartje niet beluisteren om een speciale reden (stress ofzo?).
pi_174228255
Hier wordt er voor 12 weken niet geluisterd omdat je het wel kan horen, maar het heel moeilijk is om de juiste plek te vinden. Zelfs met 15 weken duurde het een minuut of 5 voor ze het hartje had gevonden.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174228282
:o
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:55:11 #99
382129 crew  Donna
pi_174228285
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:52 schreef Krisvc het volgende:
Hier wordt er voor 12 weken niet geluisterd omdat je het wel kan horen, maar het heel moeilijk is om de juiste plek te vinden. Zelfs met 15 weken duurde het een minuut of 5 voor ze het hartje had gevonden.
Ik werd met 13 weken vooraf ook gewaarschuwd dat het soms even kon duren, maar ze had 'm er amper op of het hartje knalde al uit het apparaat. Was heel fijn, zo snel.
Maar moest me dus geen zorgen maken als ze het eerst niet kon vinden.
En soms kunnen ze het ook helemaal niet vinden en moet het echo-apparaat erbij (daar was ik echt bang voor, de stresssssssssssssss).
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:45:42 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_174228989
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Een echo niet, dat weet ik. Maar voor zover ik weet ga je vaak met 8 en 12 weken ook op controle. Over het algemeen is vanaf week 8 het hartje goed te horen. Ging er dan ook vanuit dat er even wordt geluisterd. Blijkbaar niet, dus. :)
dat verschilt erg per praktijk. Bij ons is de eerste controle sowieso pas rond 16 weken eigenlijk.

Overigens vond ik m zelf destijds al rond de 7-8 weken met mijn angelsounds. Na een half uur zoeken wel ;)
disclaimer
pi_174229015
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 06:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Is daar nog niet naar geluisterd? :o
Ik heb ‘m met 6 weken gehoord. En gezien.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 07:27 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Dan iig al ruim! Het kan met de doptone gemakkelijk zodra de baarmoeder iets boven het schaambot uit komt en dat is rond de 11 weken al.

Bij de echo's ook nooit gehoord?? Wij hebben bij alle (ook vroege) echo's even een paar sec mogen luisteren en bij de eerste VK controle met 13 weken met de doptone lekker even wat langer.
Bij beide echo's (8,5 en 11,5 weken) zat geen geluid en bij de eerste afspraak bij de vk vlak na de tweede echo is er ook niet geluisterd. Sindsdien nergens meer geweest dus hoop dat we volgende week het kunnen horen. Dus het zal wel zijn zoals Krisvc zegt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174229142
Errr. Het is een lekker boeltje bij het echobureau. Of ik misschien morgen kan komen.

Ehm. JA! Valt vast weinig te zien, maar ik ben al gelukkig als ik weet dat het niet weer een BO is..
pi_174229169
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:38 schreef minilot het volgende:
Hier nog wagenloos. Eerst maar eens een draagzakdoekdingeswhatever. :) Me daarin verdiepen probeer ik op de todolijst van volgende week te krijgen. :+

En ondertussen duim ik uiteraard voor DG. :*
Voor draagdoekinfo kan iedereen sowieso bij mij terecht! (Consulente en ik werk al jaren voor Oscha)
pi_174229194
EN DG wat fijn dat alles goed is! Doodeng man!
pi_174229240
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:54 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Voor draagdoekinfo kan iedereen sowieso bij mij terecht! (Consulente en ik werk al jaren voor Oscha)
Ik hou het in mijn achterhoofd! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:00:07 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174229243
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat verschilt erg per praktijk. Bij ons is de eerste controle sowieso pas rond 16 weken eigenlijk.

Overigens vond ik m zelf destijds al rond de 7-8 weken met mijn angelsounds. Na een half uur zoeken wel ;)
ik heb ook een angelsounds, voor een tientje overgenomen via Marktplaats, vond het eerst onzin maar heeft toch wel zekerheid. Ik had 'm met 13, 5 weken binnen, en elke keer dat ik het doe vind ik het hartje na een minuut en meestal sneller. Nu gebruik ik 'm eigenlijk al bijna niet meer omdat ik de baby voel. Ik voelde haar al met 12.2 weken. Wel fijn dus. Maar goed, het geld van de angelsounds vind ik echt welbesteed.
pi_174229299
Yay, pakje van Amazon!
Daar zijn ze dan, natuurkundige principes in kauw- en bekwijlbare dikke kartonnen boekjes. *) O+






Ik ga ook heus wel nuttige dingen kopen hoor. Echt. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_174229346
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat is niet raar, niet alle (=de meeste) verloskundigenpraktijken geven elke controle een echo en zo vroeg in de zwangerschap is de hartslag vaak nog niet met een doppler te vinden ;)
Idd :Y

Wij doen vroege echo en eerste intake rond 8-9 wkn, en de termijnecho met rest van controle rond 11 weken. De volgende controle is dan 4 weken later en dan ben je 15 weken.

Luisteren doen we liever niet met die vroege echo's omdat de frequentie voor geluid hoger is dan voor beeld. Maw er wordt meer door je kind heen gejaagd. Voor echo's wordt nog steeds gebruik gemaakt van het ALARA principe; As Low As Reasonably Achievable. Dat betekent niet onnodig vaak echoën en niet met onnodig hoge frequenties.
:)
pi_174229400
Gefeliciteerd Malteser met de goede echo. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_174229435
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Idd :Y

Wij doen vroege echo en eerste intake rond 8-9 wkn, en de termijnecho met rest van controle rond 11 weken. De volgende controle is dan 4 weken later en dan ben je 15 weken.

Oh, mijn eerste stond ook gepland rond de 8 weken. Maar ivm bloedingen mocht ik eerder komen. Toen hebben we eerst het hartje gehoord en daarna gezien.

Ik wist dat het niet overal hetzelfde was (natuurlijk), maar ik vond het erg geruststellend om het hartje te horen.
Protčge moi de mes désirs.
pi_174229456
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat verschilt erg per praktijk. Bij ons is de eerste controle sowieso pas rond 16 weken eigenlijk.

Overigens vond ik m zelf destijds al rond de 7-8 weken met mijn angelsounds. Na een half uur zoeken wel ;)
16 weken? Wow, ik zou dat echt niet uit kunnen houden. :P

Dat is wel fijn! Wat had ik die nu graag gewild. Neemt toch een stukje zorgen weg. :)
Protčge moi de mes désirs.
pi_174229572
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, mijn eerste stond ook gepland rond de 8 weken. Maar ivm bloedingen mocht ik eerder komen. Toen hebben we eerst het hartje gehoord en daarna gezien.

Ik wist dat het niet overal hetzelfde was (natuurlijk), maar ik vond het erg geruststellend om het hartje te horen.
Met minder dan 8 weken uitwendig met doptone gehoord??

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 06-10-2017 10:26:56 ]
:)
pi_174229603
Als ik die prille onzekerheid zo lees vind ik het geloof ik niet zo erg dat ik er pas achter kwam dat ik zwanger was toen ik al zowat tien weken was. (Innestelingsbloeding aangezien voor ongesteldheid + onregelmatige cyclus, vandaar :))
Let me see you stripped down to the bone
pi_174229694
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Met 8 weken uitwendig met doptone gehoord??
Uitwendig, ja. Maar ik durf niet meer te zeggen of het doptone was of tijdens de echo zelf. Weet niet of daar verschil in zit.
Die met 6 weken was enkel inwendig, de rest allemaal uitwendig.
Protčge moi de mes désirs.
pi_174229717
VK praktijk hier doet echo rond de 8 weken, dan weer rond de 12 weken voor de termijn echo. Hartje laten horen doen ze pas na de 12 weken. Iets met verhoogde frequentie of straling of. Ik weet het niet meer precies :P
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:29:18 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174229726
Ik denk dat je een doptone en een echokop door elkaar haalt duman. Dat zijn twee verschillende dingen :)

Mignonne heeft 't goed uitgelegd. Echo is voor beeld en een doptone is voor geluid.
pi_174229753
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:29 schreef Aventura het volgende:
Ik denk dat je een doptone en een echokop door elkaar haalt duman. Dat zijn twee verschillende dingen :)
Dat weet ik. Maar dat doet niet af aan het feit dat ik wel het hartje heb gehoord, waar het hier om ging. :P
Protčge moi de mes désirs.
pi_174229762
Ik had een termijnecho met twaalf weken, toen met vijftien weken een supersnelle pre-NIPT-echo en daarna de uitgebreide 20 weken-echo.
De volgende is een groei-echo met 30 weken.

Hartje luisteren is wél tot nu toe bij elke controle.


Maar goed, ik kwam natuurlijk ook pas vrij laat voor het eerst bij de verloskundige aankakken, wegens tamelijk vertraagd benul van zwangerschap :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_174229766
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Uitwendig, ja. Maar ik durf niet meer te zeggen of het doptone was of tijdens de echo zelf. Weet niet of daar verschil in zit.
Die met 6 weken was enkel inwendig, de rest allemaal uitwendig.
Dat zal dan wel tijdens de echo zelf zijn geweest.
:)
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:31:20 #120
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174229772
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dat weet niet. Maar dat doet niet af aan het feit dat ik wel het hartje heb gehoord, waar het hier om ging. :P
Ja dat kan want dat kan ook bij een echo :)
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:32:58 #121
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174229806
Is het niet ook zo dat je met een doptone de werking van het hart (zoals de hartkleppen etc) ook beter kunt horen? Dus of dat wel functioneert zoals het hoort?
pi_174229834
Trouwens Minilot, wat fijn dat het beter ging met bloedprikken. Ik hoop heel heel erg dat je niet nog een keer hoeft bloed te prikken! En wat een leuke boekjes kocht je :) Er zitten hier op het forum volgens mij genoeg mensen die ervaring hebben met draagdoeken! Is ook een apart topic over, ik raad dragen echt aan O+

Malteser heeft een goede termijnecho gehad! *O* Ik hoop voor jou dat je nu wat meer vertrouwen gaat krijgen!
pi_174229878
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dat weet niet. Maar dat doet niet af aan het feit dat ik wel het hartje heb gehoord, waar het hier om ging. :P
Ja maar dat legde ik hier boven dus uit. Met een doptone luister je voorbij de 12 weken pas en doorgaans komt dat neer op rond 15 weken ofzo voor het eerst.

Voor die tijd echo's, ofwel inwendig ofwel uitwendig, beiden kan. Als je het hartje zíet kloppen dan doet je kindje het en is er dus in principe geen reden om het ook nog te laten hķren. Zeker niet omdat er voor geluid dus meer frequentie nodig is dan voor beeld. Daarom adviseren de NLse ver. voor echoscopisten (en intl ver v gyns) dus om niet te luisteren indien niet nodig en niet teveel echo's te maken.

Ik probeerde dit uit te leggen omdat je aangaf het bizar te vinden dat iemand bij 15 wkn het hartje voor het eerst hoort. Dat is dus standaard zorg :)
:)
pi_174229924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:32 schreef Aventura het volgende:
Is het niet ook zo dat je met een doptone de werking van het hart (zoals de hartkleppen etc) ook beter kunt horen? Dus of dat wel functioneert zoals het hoort?
Hangt er beetje van af. Ik luister met doptone wel altijd naar de hartkleppen en hartritme etc. Maar dat is meer de standaardcontrole, alleen een echo is echt geschikt om hartafwijkingen op te sporen. En zelfs dan wordt met de 20 wkn echo nog zo'n 40% van hartafwijkingen gemist.
:)
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:46:07 #125
382129 crew  Donna
pi_174230087
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja maar dat legde ik hier boven dus uit. Met een doptone luister je voorbij de 12 weken pas en doorgaans komt dat neer op rond 15 weken ofzo voor het eerst.

Voor die tijd echo's, ofwel inwendig ofwel uitwendig, beiden kan. Als je het hartje zíet kloppen dan doet je kindje het en is er dus in principe geen reden om het ook nog te laten hķren. Zeker niet omdat er voor geluid dus meer frequentie nodig is dan voor beeld. Daarom adviseren de NLse ver. voor echoscopisten (en intl ver v gyns) dus om niet te luisteren indien niet nodig en niet teveel echo's te maken.

Ik probeerde dit uit te leggen omdat je aangaf het bizar te vinden dat iemand bij 15 wkn het hartje voor het eerst hoort. Dat is dus standaard zorg :)
Ja dat is waar, het is ook standaard. Bij ons liet ze het alleen maar een paar secondes horen omdat ik een missed abortion gehad heb. Dat was alleen bij de 2 vroege echo's. Ik weet niet zeker of we het bij de termijnecho gehoord hebben.
Maar heb het wel op USB. O+
pi_174230143
DG & Malteser, fijn van de goede echo's! :*

En mini die het bloedprikken heeft overleefd! En wat een toffe boekjes!

Ik heb een eerste afspraak staan bij de verloskundige op 25 oktober, volgens mij ben ik dan 7 weken. Ik vind het vrij vroeg, is dat normaal? Verder is vriendlief wel echt heel lief, heel oplettend op wat ik niet mag eten :D hij doet de kattenbak :D en vanochtend zei hij nog dat het echt wel allemaal goed gaat komen en dat horen had ik gewoon nog even nodig... Ik ben nog steeds als de dood voor de reacties vanuit onze omgeving, maar aan de andere kant, wat hebben zij er eigenlijk mee te maken :D
pi_174230435
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:49 schreef Aure het volgende:
DG & Malteser, fijn van de goede echo's! :*

En mini die het bloedprikken heeft overleefd! En wat een toffe boekjes!

Ik heb een eerste afspraak staan bij de verloskundige op 25 oktober, volgens mij ben ik dan 7 weken. Ik vind het vrij vroeg, is dat normaal? Verder is vriendlief wel echt heel lief, heel oplettend op wat ik niet mag eten :D hij doet de kattenbak :D en vanochtend zei hij nog dat het echt wel allemaal goed gaat komen en dat horen had ik gewoon nog even nodig... Ik ben nog steeds als de dood voor de reacties vanuit onze omgeving, maar aan de andere kant, wat hebben zij er eigenlijk mee te maken :D
Wat fijn dat er wat acceptatie komt! Die reacties uit de omgeving kunnen ook weleens onverwacht positief zijn. Maar eerst zelf wennen aan het idee, daar heeft je omgeving veel minder lang voor nodig. ;)

Met zeven weken een eerste afspraak is volgens mij wel redelijk normaal. Dan kunnen jullie alvast kennis maken en jullie vragen stellen.

Mijn baby is weer druk vandaag, vannacht ook al. Ik lag er een uurtje wakker van en mijn lief heeft ook nog een hele tijd babyspartel gevoeld terwijl ik sliep. Hij vond het wel knap dat ik daar doorheen kon slapen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_174230501
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:56 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat ben je stil de laatste week? Gaat het wel goed?
Alles in orde Hier! Ik heb vrijdag mijn proefschrift naar de drukker gestuurd, dus was druk. En maandag zijn we getrouwd in Nederland en nu zijn we op vakantie in Polen, met erg slecht Internet! Alles goed hier!
pi_174231238
Jagaaaaar! *O* Helemaal een getrouwde vrouw nu! :7 :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:49 schreef Aure het volgende:
Verder is vriendlief wel echt heel lief, heel oplettend op wat ik niet mag eten :D hij doet de kattenbak :D en vanochtend zei hij nog dat het echt wel allemaal goed gaat komen en dat horen had ik gewoon nog even nodig...
Ha, lief zeg! O+

quote:
..maar aan de andere kant, wat hebben zij er eigenlijk mee te maken :D
Precies! Hou dat vast. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_174231559
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Alles in orde Hier! Ik heb vrijdag mijn proefschrift naar de drukker gestuurd, dus was druk. En maandag zijn we getrouwd in Nederland en nu zijn we op vakantie in Polen, met erg slecht Internet! Alles goed hier!
Gefeliciteerd!! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_174231694
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja maar dat legde ik hier boven dus uit. Met een doptone luister je voorbij de 12 weken pas en doorgaans komt dat neer op rond 15 weken ofzo voor het eerst.

Voor die tijd echo's, ofwel inwendig ofwel uitwendig, beiden kan. Als je het hartje zíet kloppen dan doet je kindje het en is er dus in principe geen reden om het ook nog te laten hķren. Zeker niet omdat er voor geluid dus meer frequentie nodig is dan voor beeld. Daarom adviseren de NLse ver. voor echoscopisten (en intl ver v gyns) dus om niet te luisteren indien niet nodig en niet teveel echo's te maken.

Ik probeerde dit uit te leggen omdat je aangaf het bizar te vinden dat iemand bij 15 wkn het hartje voor het eerst hoort. Dat is dus standaard zorg :)
Ik geloof je, hoor. Ik vond het raar omdat mijn ervaring anders was. :)
Mijn vk (beiden) heeft wel steeds het hartje laten horen. Ben benieuwd waarom ze dat gedaan hebben als het niet standaard is. 🤔

Hoe denk jij over de Anglesound e.d.?
Protčge moi de mes désirs.
pi_174231891
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Alles in orde Hier! Ik heb vrijdag mijn proefschrift naar de drukker gestuurd, dus was druk. En maandag zijn we getrouwd in Nederland en nu zijn we op vakantie in Polen, met erg slecht Internet! Alles goed hier!
Hé wat een goed nieuws! Dubbel gefeliciteerd! *O*
pi_174232309
Jagar, proficiat!! Wat een leuk nieuws!

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 06:56 schreef Philomijn het volgende:
Waaauw DG en Malteser wat een geweldig nieuws!!! Fijn dat je nu weet waar het bloed vandaan komt! En Malteser heb je nu iets meer vertrouwen? :) Krijg je nu nog regelmatig een echo?

We gaan er nu proberen wat langer tussen te laten. De termijnecho was wel echt het kantelpunt voor mij. Ik merk echt opluchting nu. Hopelijk kan ik dat gevoel nu langer vast houden.
pi_174232314
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik geloof je, hoor. Ik vond het raar omdat mijn ervaring anders was. :)
Mijn vk (beiden) heeft wel steeds het hartje laten horen. Ben benieuwd waarom ze dat gedaan hebben als het niet standaard is. 🤔

Hoe denk jij over de Anglesound e.d.?
Ik ben geen fan van angelsounds om 2 redenen.

1. Het kan voor heel veel stress en onzekerheid zorgen als het je niet lukt om het hartje te vinden.

2. Het kan voor valse geruststelling zorgen. Je zou de eerste niet zijn die zn baby beduidend minder voelt bewegen en dan zichzelf geruststeld met zo'n angelsound ipv de eigen vk of gyn te bellen. En helaas zou je dan ook de eerste niet zijn die veel te laat pas aan de bel trekt bij zorgverleners met alle gevolgen van dien.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap het wel zo'n angelsounds. En ik luisterde zelf ook met mn eigen doptone, ik begrijp het gevoel echt wel. Maar wees je bij gebruik wel bewust van deze nadelen. En bij minder beweging voelen ALTIJD je vk/gyn bellen, nooit zelf gaan zoeken.
:)
pi_174232403
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:36 schreef mignonne het volgende:
-goeie argumenten-
Wat ontzettend tof toch: een verloskundige in dit topic. O+
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:47:55 #136
382129 crew  Donna
pi_174232575
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:36 schreef Malteser het volgende:
Jagar, proficiat!! Wat een leuk nieuws!

[..]

We gaan er nu proberen wat langer tussen te laten. De termijnecho was wel echt het kantelpunt voor mij. Ik merk echt opluchting nu. Hopelijk kan ik dat gevoel nu langer vast houden.
Dat was het voor mij ook Malteser. Al vind ik nu de periode tussen de 2 VK controles wel lang (4 weken). De termijnecho was er net voor en de 20 weken echo komt er straks net na.
Misschien dat we daarom toch een pretecho gaan doen om het geslacht te bepalen, kunnen we toch tussendoor nog even ons kindje bekijken. Of misschien even hartje luisteren op het VK spreekuur. Ik weet het nog niet.

Aan de ene kant wil ik het niet en aan de andere kant toch een beetje onzeker.
pi_174232973
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van angelsounds om 2 redenen.

1. Het kan voor heel veel stress en onzekerheid zorgen als het je niet lukt om het hartje te vinden.

2. Het kan voor valse geruststelling zorgen. Je zou de eerste niet zijn die zn baby beduidend minder voelt bewegen en dan zichzelf geruststeld met zo'n angelsound ipv de eigen vk of gyn te bellen. En helaas zou je dan ook de eerste niet zijn die veel te laat pas aan de bel trekt bij zorgverleners met alle gevolgen van dien.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap het wel zo'n angelsounds. En ik luisterde zelf ook met mn eigen doptone, ik begrijp het gevoel echt wel. Maar wees je bij gebruik wel bewust van deze nadelen. En bij minder beweging voelen ALTIJD je vk/gyn bellen, nooit zelf gaan zoeken.
Duidelijk. :)

Minder beweging, bedoel je dat in de weken dat je je baby heel vaak gewoon hard voelt schoppen, of ook als je je baby net een paar weken hebt gevoeld?

Ik voel al een paar dagen niks meer, en maak me daar best wel ongerust over. Ik ben bijna 18 weken, overal lees je dat je dan je baby pas voelt, maar ik voelde hem/haar al langer. Vanavond ga ik vliegen, dus ben dan ook ver weg van de vk. Vraag me af of ik moet bellen, of niet.

Stom dit. Als iemand anders dit had gepost, had ik meteen gereageerd met “bellen!”. Maar zelf die stap nemen is toch wel groot, vind ik.
Protčge moi de mes désirs.
pi_174233429
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Duidelijk. :)

Minder beweging, bedoel je dat in de weken dat je je baby heel vaak gewoon hard voelt schoppen, of ook als je je baby net een paar weken hebt gevoeld?

Ik voel al een paar dagen niks meer, en maak me daar best wel ongerust over. Ik ben bijna 18 weken, overal lees je dat je dan je baby pas voelt, maar ik voelde hem/haar al langer. Vanavond ga ik vliegen, dus ben dan ook ver weg van de vk. Vraag me af of ik moet bellen, of niet.

Stom dit. Als iemand anders dit had gepost, had ik meteen gereageerd met “bellen!”. Maar zelf die stap nemen is toch wel groot, vind ik.
Nee vanaf 26 weken ongeveer is het wel de bedoeling dat je je baby dagelijks voelt en dan ook aan de bel trekt. Als je je nu zorgen maakt kun je de vk bellen maar meer dan met doptone luisteren kunnen ze nu niet voor je doen natuurlijk.
:)
pi_174233568
Gefeliciteerd Jagar! Wat leuk O+ en fijn van je proefschrift.

Veel plezier in Polen!
pi_174233945
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van angelsounds om 2 redenen.

1. Het kan voor heel veel stress en onzekerheid zorgen als het je niet lukt om het hartje te vinden.

2. Het kan voor valse geruststelling zorgen. Je zou de eerste niet zijn die zn baby beduidend minder voelt bewegen en dan zichzelf geruststeld met zo'n angelsound ipv de eigen vk of gyn te bellen. En helaas zou je dan ook de eerste niet zijn die veel te laat pas aan de bel trekt bij zorgverleners met alle gevolgen van dien.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap het wel zo'n angelsounds. En ik luisterde zelf ook met mn eigen doptone, ik begrijp het gevoel echt wel. Maar wees je bij gebruik wel bewust van deze nadelen. En bij minder beweging voelen ALTIJD je vk/gyn bellen, nooit zelf gaan zoeken.
3. Hoeveel zwangeren wel niet naar hun eigen hartslag aan het luisteren zijn... Dat ze op het spreekuur dan zeggen: goh, hij gaat wel erg snel hč? Thuis gaat het veel trager.
pi_174233963
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:51 schreef WupWup het volgende:

[..]

3. Hoeveel zwangeren wel niet naar hun eigen hartslag aan het luisteren zijn... Dat ze op het spreekuur dan zeggen: goh, hij gaat wel erg snel hč? Thuis gaat het veel trager.
Dat ook ja :Y
:)
pi_174234310
Toch maar gebeld, zit nu in de wachtkamer.
Protčge moi de mes désirs.
pi_174234922
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:47 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Dat was het voor mij ook Malteser. Al vind ik nu de periode tussen de 2 VK controles wel lang (4 weken). De termijnecho was er net voor en de 20 weken echo komt er straks net na.
Misschien dat we daarom toch een pretecho gaan doen om het geslacht te bepalen, kunnen we toch tussendoor nog even ons kindje bekijken. Of misschien even hartje luisteren op het VK spreekuur. Ik weet het nog niet.

Aan de ene kant wil ik het niet en aan de andere kant toch een beetje onzeker.
Heel begrijpelijk. Tussendoor gewoon even laten luisteren op het spreekuur, of een pretecho inderdaad!
Hier hebben ze ook een hartjesspreekuur maar helaas op mijn werkdag. Maar bij mij zal er nooit meer dan 3 weken tussen de afspraken zitten.
pi_174234937
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Toch maar gebeld, zit nu in de wachtkamer.
Succes! En goede reis alvast.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:54:48 #145
382129 crew  Donna
pi_174235371
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Toch maar gebeld, zit nu in de wachtkamer.
Succes!
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:56:47 #146
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174235412
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk. Tussendoor gewoon even laten luisteren op het spreekuur, of een pretecho inderdaad!
Hier hebben ze ook een hartjesspreekuur maar helaas op mijn werkdag. Maar bij mij zal er nooit meer dan 3 weken tussen de afspraken zitten.
is dat op eigen verzoek? Want ook al weet men hier van mijn miskramen, toch betekent dat geen andere behandeling.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:57:54 #147
382129 crew  Donna
pi_174235438
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk. Tussendoor gewoon even laten luisteren op het spreekuur, of een pretecho inderdaad!
Hier hebben ze ook een hartjesspreekuur maar helaas op mijn werkdag. Maar bij mij zal er nooit meer dan 3 weken tussen de afspraken zitten.
Ja ik had ook gewoon elke 3 weken kunnen vragen. Zelfs wel om de week, maar was toen zo blij dat ik er niet aan gedacht heb. :')
Maar even kijken wat ik ga doen. Voel nu ook nog niks natuurlijk, dus het is lastig om dat vertrouwen te houden.
pi_174235564
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Succes! En goede reis alvast.
Dankjewel!

quote:
0s.gif Op
vrijdag 6 oktober 2017 14:54 schreef DonnaRush het volgende:


[..]

Succes!
Dankjewel!

Ik mocht even spieken omdat ik vanavond ga vliegen, anders moest ik het weekend afwachten.
Maaar het aapje is gedraaid, waardoor ik hem/haar niet meer voel. Ligt nu al in de startpositie voor de bevalling. :P
Hartje klopt nog mooi, maagje was gevuld en ik heb 5 vingertjes kunnen tellen omdat hij/zij weer zwaaide. :)
Ik ga met een gerust hart vliegen vanavond!
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:05:49 #149
382129 crew  Donna
pi_174235596
Heerlijk Duman, goede reis!
pi_174235618
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dankjewel!

[..]

Dankjewel!

Ik mocht even spieken omdat ik vamavond ga vliegen, anders moest ik het weekend afwachten.
Maaar het aapje is gedraaid, waardoor ik hem/haar niet meer voel. Hartje klopt nog mooi, maagje was gevuld en ik heb 5 vingertjes kunnen tellen omdat hij/zij weer zwaaide. :)
Ik ga met een gerust hart vliegen vanavond!
Goed om te horen!! Ik heb het vaak ook hoor, soms hele dagen voel ik kindje heel veel en dan ineens weer 2-3 dagen niks. Ze hebben nog ruimte genoeg.

Goede vlucht vanavond, en geniet ervan met je man :*
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:14:03 #151
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174235766
Wat fijn duman, goede reis!
pi_174235798
Heel fijn Duman! Goede reis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:18:25 #153
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_174235840
DG & Malteser, wat heerlijk dat jullie echo's goed waren! <3

KD, Aventura en PE (toch??)- Jullie hier :D zo leuk! Van harte nog (beter laat dan nooit enz)

8777 veel beterschap voor je vriendin (vrouw?), niet niks al die zorgen!

Duman wat een goede geruststelling! Veel plezier op vakantie!

Ik merk dat het mij nog steeds aan de energie ontbreekt om actief mee te posten. Ik lees wel alles, maar zo'n dijk van een post tikken komt er bijna nooit van en dan voel ik me toch schuldig als ik er weer zelf doorheen kom fietsen :') Da's echt een OUD-dingetje hč?

Ik heb door véél bloedverlies na 21 wk tijdens de vorige zwangerschap ook een angelsounds aangeschaft en daar ben ik zo blij mee geweest. Telkens na bloedverlies (waarvoor de oorzaak nooit is vastgesteld, maar wel als medisch weinig bedreigend werd gezien doordat problemen met bijv de placenta of baarmoedermondlengte uitgesloten waren) kon ik zo even een paar seconden luisteren - dat is niet anders dan wat de gyn zou doen en het scheelde me een ritje naar het ZH. Bij harde buiken, verminderd leven, meer bloedverlies dan anders of anderszins zorgen heb ik overigens wel altijd de juiste zorgverlener ingeschakeld. Desalniettemin vond ik het erg fijn.

Ik heb hem nu net terug, had hem uitgeleend. Ik pak er niet veel naar, maar mja. Af en toe is het toch lekker. Door de ervaring met dat ding geloof ik wel dat ik mijn eigen hartslag kan onderscheiden van die van beeb :+

Het is geen heilige graal, maar bij juist gebruik denk ik in sommige situaties wel een uitkomst.

Hier overigens al 19 weken :o man, de tijd vliegt! Ik voel frummel inmiddels elke dag wel een keertje, dat blijft zķ ontzettend bijzonder O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:18:57 #154
409579 LuDann
All the way
pi_174235855
Malteser, wat ontzettend fijn van de goede termijnecho. O+ Heb je er nu wat meer vertrouwen in?

DG, wat een schrik zo met zoveel bloed zeg. Gelukkig is alles goed. Hopelijk houdt het bloeden nu ook snel op.

Jagar, ben je getrouwd? :o Joh, gefeliciteerd! En ook met het naar de drukker brengen van je proefschrift! *O*
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:19:39 #155
409579 LuDann
All the way
pi_174235866
Oh, ik loop een beetje achter geloof ik. :P Internetissues.

Duman, wat fijn dat alles gewoon goed was, goede reis!
pi_174235902
Pfff bruine afscheiding, ik weet heust wel dat het niet meteen iets hoeft te betekenen maar daar gaat het beetje vertrouwen dat ik had opgebouwd. En natuurlijk denk ik nu dat er buikpijn komt. Verloskunde kon er nog niks over zeggen, wil wel kijken of mijn afspraak een weekje naar voren geschoven kan worden.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:23:27 #157
409579 LuDann
All the way
pi_174235930
Ik ben blij, ziekenhuis en VK hebben overleg gehad en ik mag, zoals ik gevraagd had, tot 37 weken bij de VK blijven lopen. O+ Een aantal dingen moeten wel in het ziekenhuis, zoals 24 weken afspraak om bevalplannen te bespreken, suikertest en groeiecho's, maar de controles mag de VK doen. *O*

Overigens denkt de VK dat mijn buik voorloopt vooral door een afwijkende vorm van mijn baarmoeder. Ik heb een hartvormige baarmoeder is met de 20 weken echo gezien, en ze denkt dat mijn baarmoeder misschien wat langwerpiger is bijvoorbeeld, of wat meer naar voren gekanteld. Hierdoor lijk ik verder dan ik ben en is op het oog mijn buik ook groter. Het zou ook het niet indalen van Wolk 2 jaar terug kunnen verklaren.
pi_174236209
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:56 schreef Aventura het volgende:

[..]

is dat op eigen verzoek? Want ook al weet men hier van mijn miskramen, toch betekent dat geen andere behandeling.
Nee, komt niet door de miskramen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174236983
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:38 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, komt niet door de miskramen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_174237609
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174237640
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah op die fiets. Dat topic lees ik nooit eigk dus zo los staat het er wat vreemd :D
:)
pi_174237653
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ah op die fiets. Dat topic lees ik nooit eigk dus zo los staat het er wat vreemd :D
Ja, toen ik het terug las na jouw opmerking, snapte ik het. Sorry!
pi_174237824
Jagärtrut gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Proefschrift ingeleverd zal ook veel rust geven!
Fijne vakantie.

KrisvC fijn dat je weer mag lopen, wordt je weer wat mobieler.

DND, hopelijk valt het mee, kan mij de de terugval van je vertrouwen voorstellen.

Ludann fijn dat je bij verloskundige onder controle kan blijven voorlopig.

DUMAN fijn dat controle goed was, goede reis en veel plezier
pi_174240673
LuDann, fijn van je controles bij de VK. Merk aan mezelf dat ik de VK laagdrempeliger vind dan het zkh.

DnD, spannend hoor. Hopelijk de 17e (was dat de datum?) een goede echo.

Kimpossible, misschien typisch een OUD ding maar ik had het de afgelopen tijd ook wel. Steeds maar weer over de stress posten en nog wat weinig energie en geheugen om ook uitgebreid op anderen te reageren. Maar schrijf mee met wat je mee wilt schrijven. Er zijn geen regels of etiquette.
Heb je deze zwangerschap geen bloedingen?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:44:32 #165
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_174240841
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 19:37 schreef Malteser het volgende:
LuDann, fijn van je controles bij de VK. Merk aan mezelf dat ik de VK laagdrempeliger vind dan het zkh.

DnD, spannend hoor. Hopelijk de 17e (was dat de datum?) een goede echo.

Kimpossible, misschien typisch een OUD ding maar ik had het de afgelopen tijd ook wel. Steeds maar weer over de stress posten en nog wat weinig energie en geheugen om ook uitgebreid op anderen te reageren. Maar schrijf mee met wat je mee wilt schrijven. Er zijn geen regels of etiquette.
Heb je deze zwangerschap geen bloedingen?
Ja nou dat idd!

Tot 7 wk wel gehad (na mk vorig jaar erg spannend), maar nu is het rustig gelukkig! Bij dochter begon het pas met 21 weken dus ik houd mijn hart nog wel een beetje vast. Misschien heeft het wel met de grootte van de beeb cq het gewicht van/in de baarmoeder te maken? We hebben nu in ieder geval al een keer een hele goede afloop mogen meemaken, dus ik hoop dat dat rust geeft in het geval dat het toch weer los gaat.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_174240933
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 19:44 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja nou dat idd!

Tot 7 wk wel gehad (na mk vorig jaar erg spannend), maar nu is het rustig gelukkig! Bij dochter begon het pas met 21 weken dus ik houd mijn hart nog wel een beetje vast. Misschien heeft het wel met de grootte van de beeb cq het gewicht van/in de baarmoeder te maken? We hebben nu in ieder geval al een keer een hele goede afloop mogen meemaken, dus ik hoop dat dat rust geeft in het geval dat het toch weer los gaat.
Hopelijk blijft het deze keer weg! Dat zou het allerbeste zijn.
pi_174241091
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 19:37 schreef Malteser het volgende:
LuDann, fijn van je controles bij de VK. Merk aan mezelf dat ik de VK laagdrempeliger vind dan het zkh.

DnD, spannend hoor. Hopelijk de 17e (was dat de datum?) een goede echo.

Kimpossible, misschien typisch een OUD ding maar ik had het de afgelopen tijd ook wel. Steeds maar weer over de stress posten en nog wat weinig energie en geheugen om ook uitgebreid op anderen te reageren. Maar schrijf mee met wat je mee wilt schrijven. Er zijn geen regels of etiquette.
Heb je deze zwangerschap geen bloedingen?
goed geheugen! Heb contact gehad met de verloskundige en we mogen maandag om half elf komen. Dus hoef gelukkig niet meer zo lang te wachten!
pi_174241134
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 19:57 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

goed geheugen! Heb contact gehad met de verloskundige en we mogen maandag om half elf komen. Dus hoef gelukkig niet meer zo lang te wachten!
Wat fijn. Hoe ver zou je dan zijn? Al kans om dan het hartje te zien of is dat nog te vroeg?
pi_174241325
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 19:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat fijn. Hoe ver zou je dan zijn? Al kans om dan het hartje te zien of is dat nog te vroeg?
ik hoop het heel erg. Ben vandaag als het goed is 6.1 dus op maandag 6.4
pi_174241454
Wat een hoop onzekerheid hier de laatste tijd! Een hele dikke :* voor iedereen die 'm kan gebruiken!

Duman, goeie reis!

LuDann, wat fijn dat je gewoon bij de vk mag blijven!

Hier weer een werkweek af kunnen strepen, nog maar 3 te gaan! :s)
Ik kijk nu wel echt een stuk meer uit naar m'n verlof dan de vorige keer. Toen was tot 36 weken werken een eitje, maar merk wel dat het nu echt een stuk zwaarder is. Heb me voorgenomen om nog even 3 weken te bikkelen en dan de boel ook écht de boel te laten (19 weken lang! *) ).
Niemand is onmisbaar, dus ik vast ook niet :7

Morgen lekker wat kleine babyspulletjes shoppen O+ want dat schiet er de laatste tijd een beetje bij in (plus we hebben nog een hoop van nr. 1 natuurlijk).

Oh, en geen aandelen, maar ik zit serieus al een half uur te kwijlen bij deze webshop, die hebben echt de coolste babypakjes! O+
Zeg nou zelf, zoiets heeft elke baby nodig voor z'n eerste Kerst, toch? :D ~:)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174241602
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:17 schreef twist02 het volgende:

Oh, en geen aandelen, maar ik zit serieus al een half uur te kwijlen bij deze webshop, die hebben echt de coolste babypakjes! O+
Zeg nou zelf, zoiets heeft elke baby nodig voor z'n eerste Kerst, toch? :D ~:)
[ afbeelding ]
Ik ben nog lang niet zwanger, maar krijg op fb continu advertenties van deze webshop en echt, als ik wel zwanger was had ik die hele shop leeg gekocht O+
pi_174241682
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:17 schreef twist02 het volgende:.

Oh, en geen aandelen, maar ik zit serieus al een half uur te kwijlen bij deze webshop, die hebben echt de coolste babypakjes! O+
Zeg nou zelf, zoiets heeft elke baby nodig voor z'n eerste Kerst, toch? :D ~:)
[ afbeelding ]
Ik kom even uit meeleesmodus voor een waarschuwing.Ik krijg hiervan ook steeds hele leuke advertenties op FB, maar in de reacties lees je héél veel slechte ervaringen van mensen die iets heel anders of zelfs helemaal niets ontvingen.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_174241711
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:10 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

ik hoop het heel erg. Ben vandaag als het goed is 6.1 dus op maandag 6.4
Mijn duimen draaien maandag!
pi_174241874
Twist, nog 3 weken, dat is echt aftellen! Heerlijk joh.
En die pakjes O+.

Ik besprak gisteren met man wat we eigenlijk nodig hebben en we kwamen tot de conclusie dat het ophield bij wat nieuwe hydrofielen en een eerste pakje. De rest hebben we nog. En uiteraard krijgt deze baby heus niet alles van grote broer aan dus naast een eerste pakje volgt wellicht ook een tweede of derde.
Maar niet teveel want we willen het geslacht niet weten en het shopt zo heerlijk online vanuit het kraambed ;).
Twix krijgt overigens een nieuwe kamer maar dat zat al in de planning voor deze baby bleef plakken O+. We starten morgen met het maken van de inbouwkast op zijn nieuwe kamer. Twijfelen nog over peuterbed of meteen éénpersoons maar dat is meer voor het andere topic. Mijn hormonen zagen een leuk peuterbed bij Petite Amélie....
pi_174242298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:28 schreef Taartje het volgende:

[..]

Ik kom even uit meeleesmodus voor een waarschuwing.Ik krijg hiervan ook steeds hele leuke advertenties op FB, maar in de reacties lees je héél veel slechte ervaringen van mensen die iets heel anders of zelfs helemaal niets ontvingen.
Oh dank voor de waarschuwing! :o Zal eens zoeken naar reviews ja, da's sowieso wel slim :Y

Edit: hmm, daar word je inderdaad niet vrolijk van -O-
De lange levertijd staat op zich wel duidelijk op de site, maar dan nog...

[ Bericht 11% gewijzigd door twist02 op 06-10-2017 21:21:55 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:19:46 #176
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174242947
Wat fijn dat je zulke goede zorg krijgt, Malteser.

Ik heb net een pakje gekocht voor het chickie. Heel mooi en natuurlijk hysterisch duur (Noppies). Ik barstte bijna in tranen uit bij de kassa :')
Gewoon omdat ik dit zo lang gehoopt had en het nu gewoon zover lijkt te zijn.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:20:41 #177
382129 crew  Donna
pi_174242975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 21:19 schreef Aventura het volgende:
Wat fijn dat je zulke goede zorg krijgt, Malteser.

Ik heb net een pakje gekocht voor het chickie. Heel mooi en natuurlijk hysterisch duur (Noppies). Ik barstte bijna in tranen uit bij de kassa :')
Gewoon omdat ik dit zo lang gehoopt had en het nu gewoon zover lijkt te zijn.
:* :* :* :*
Het is ECHT!
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:21:23 #178
382129 crew  Donna
pi_174242992
Ik heb net de Ouders van Nu (Etos) doos opgehaald. Die is leuk zeg!

Of ik ben gewoon snel blij, kan ook. Ik hou van cadeautjes (en gratis dingen).
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:23:24 #179
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174243038
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 21:21 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb net de Ouders van Nu (Etos) doos opgehaald. Die is leuk zeg!

Of ik ben gewoon snel blij, kan ook. Ik hou van cadeautjes (en gratis dingen).
Ja, zitten prima bruikbare dingen in! En wat bladen, altijd leuk. Wel altijd een vals telefoonnummer opgeven :D
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:27:08 #180
382129 crew  Donna
pi_174243101
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 21:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, zitten prima bruikbare dingen in! En wat bladen, altijd leuk. Wel altijd een vals telefoonnummer opgeven :D
Jaa, dat had ik hier laatst gelezen (vast ook van jou) haha. Werd ik deze week 2x gebeld door privé, dacht ik even dat ik toch m'n nummer had ingevuld bij zo'n doos, maar het was Eneco (ook met gezeur, helaas).
Krijg wel bakken met mails van al die dozen, maar de stomme meld ik gewoon af en sommige zijn best leuk.
pi_174244184
Bij de Etos- en Prenataldozen krijg je alcoholvrije bier en mojito. De enige dozen die denken aan de mama ipv de baby. 8-)
Protčge moi de mes désirs.
pi_174244225
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:15 schreef VitaBella het volgende:
Heel fijn Duman! Goede reis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En, hoe ging het vertellen? O+
Protčge moi de mes désirs.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:23:09 #183
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174244262
Klopt. Dat Finley spul is trouwens zoo lekker. Alleen dan niet de mojitovariant, maar de grapefruitsmaak. Soms ben ik zo toe aan wat anders dan water, thee of mierzoete frisdrank. Dit smaakt wel echt als een cocktail of aperitief vind ik.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:32:53 #184
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174245828
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:23 schreef Aventura het volgende:
Klopt. Dat Finley spul is trouwens zoo lekker. Alleen dan niet de mojitovariant, maar de grapefruitsmaak. Soms ben ik zo toe aan wat anders dan water, thee of mierzoete frisdrank. Dit smaakt wel echt als een cocktail of aperitief vind ik.
De pompelmoes is nķg lekkerderder.
Ik kan niet meer zo goed tegen prik helaas. ;(
pi_174246907
Is het normaal dat ik niks voel? Op gevoelige borsten in de ochtend na? Geen moeheid, misselijkheid en wat dies zij meer...
pi_174249246
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Is het normaal dat ik niks voel? Op gevoelige borsten in de ochtend na? Geen moeheid, misselijkheid en wat dies zij meer...
Je bent toch nog maar heel pril zwanger?
De kwaaltjes kunnen ook later pas optreden.
Ene heeft er meer en eerder last van dan de ander.
pi_174249294
Ik begon pas wat te voelen na zes weken... (Halloooo misselijkheid.)

Oh Aventura...... je bent zwanger vrouw!!!!!!

Vita hoe was het vertellen?? Verslag graag :D Lijkt me zo'n bijzonder moment!

Hmmm die dozen... misschien moet ik die ook maar eens gaan halen dan >:)

Oh en Jagar een getrouwde vrouw! Gefeliciteerd!!
Dit, dat, alles.
pi_174249309
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 21:19 schreef Aventura het volgende:

Ik heb net een pakje gekocht voor het chickie. Heel mooi en natuurlijk hysterisch duur (Noppies). Ik barstte bijna in tranen uit bij de kassa :')
Gewoon omdat ik dit zo lang gehoopt had en het nu gewoon zover lijkt te zijn.
O+ :'( O+
Het is zover, je krijgt een dochter! O+
pi_174249316
Ja Vita, ben ook benieuwd hoe het is gegaan?

Die dozen, ik had bij Twix alleen die van Babydump (omdat we daar toevallig wat ophaalden) en die van Prénatal (gratis Pampers). Maar zo geen zin in al die spam er omheen.
Etos hoor ik goede verhalen over, dus misschien zwicht ik nog met een fake telefoonnummer.
pi_174249558
Al die samples uit de dozen zijn wel allemaal leuk en aardig maar ze gaan niet op.
Ik heb van onze zoon nog zo veel over. :')
pi_174249579
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Is het normaal dat ik niks voel? Op gevoelige borsten in de ochtend na? Geen moeheid, misselijkheid en wat dies zij meer...
Ik heb alle goede zwangerschappen 0 misselijkheid gehad en amper gevoelige borsten.

Alleen bij de BO megamisselijk, geloof dat de HCG waarden dan de pan uitrijzen ofzo (al zou ik niet weten waarom)
pi_174249617
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:10 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

ik hoop het heel erg. Ben vandaag als het goed is 6.1 dus op maandag 6.4
Vandaag 5.6 toch? Als ik uitga van mijn enige referentiecyclus dan zijn we beide 3 Juni uitgerekend (ik gok zelf dat ik 4 dagen teruggezet word omdat ik echt pas laat pos. Testte.

Bij de jongste had ik met 5.2 een kloppend hartje (heb m op Youtube staan) vandaag ben ik of 5.6 of 5.2.. om 13:50 echo!
pi_174249633
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 21:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, zitten prima bruikbare dingen in! En wat bladen, altijd leuk. Wel altijd een vals telefoonnummer opgeven :D
Mijn achternaam is Prins, als ze bellen met 'spreek ik met mevrouw Prina?' Dan weet ik al hoe laat het is en ontken ik alles 😂
pi_174249932
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:37 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jouw? O+
Lief dat je het vraagt :* Het gaat best goed nu, maar ik heb het echt bizar druk en raak daarom moeilijk aangehaakt. Sorry dus dat ik steeds zo binnen kom vallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik de babydozen dit jaar oversla. Wij hebben alles nog liggen van de vorige keer :D

Nog even een verlaat jompeltje voor de goede echo's van Malteser en DG O+ Wat zul jij geschrokken zijn DG.
Malteser, fijn dat er zo met je wordt meegedacht en fijn dat je wat geruststelling hebt kunnen halen uit de termijnecho. Ik vond het echt zo fijn om je aankondiging te zien op jeweetwel O+ Schoot gelijk vol.
Jagar getrouwd *O* Gefeliciteerd!
8777 hoe gaat het nu?
Aventura, wat een bijzonder moment O+
Make your own kind of music.
pi_174251421
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:34 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Vandaag 5.6 toch? Als ik uitga van mijn enige referentiecyclus dan zijn we beide 3 Juni uitgerekend (ik gok zelf dat ik 4 dagen teruggezet word omdat ik echt pas laat pos. Testte.

Bij de jongste had ik met 5.2 een kloppend hartje (heb m op Youtube staan) vandaag ben ik of 5.6 of 5.2.. om 13:50 echo!
klopt. Maar mijn cyclus is maar 25 dagen. Maar ik verwacht ook nog wel terug gezet ga worden hoor. Mijn eisprong was sowieso al een dag te laat.

Wat spannend zometeen al je echo!!!! Heb je nog duimers nodig of heb je er wel vertrouwen in?
pi_174251458
Wat een goede post CE. Het klinkt positief, ik ben blij het te horen.

Jagär gefeliciteerd!!

Duman, ik hoop dat de reis vlot verliep en jullie een mooi weerzien hebben gehad!

Ooh dozen ik hou daarvan! Even kijken wat we dit keer gaan bestellen.
15 weken vandaag, yay!
pi_174251598
@ Mabawa; dankjewel! M’n reis verliep goed, aapje heeft papa eindelijk ontmoet. O+

De stress van de afgelopen dagen omdat ik de baby niet voelde is na de vluchten als sneeuw voor de zon verdwenen. Aapje houdt blijkbaar niet van vliegen, en liet dat flink merken. :') Typisch weer.
Protčge moi de mes désirs.
pi_174252484
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:02 schreef CassElliot het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed om te horen dat je goed bent aangekomen, Duman!
pi_174252564
CE, wat fijn dat het wat beter gaat. Dat dit maar door mag zetten. :* O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174252569
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:17 schreef twist02 het volgende:


Oh, en geen aandelen, maar ik zit serieus al een half uur te kwijlen bij deze webshop, die hebben echt de coolste babypakjes! O+
Zeg nou zelf, zoiets heeft elke baby nodig voor z'n eerste Kerst, toch? :D ~:)
[ afbeelding ]
Ook even uit lurk, 90% van die shop kan je vinden op AliExpres. Ben je iets beter beschermd qua kopen en leveren.
pi_174252971
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 06:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je bent toch nog maar heel pril zwanger?
De kwaaltjes kunnen ook later pas optreden.
Ene heeft er meer en eerder last van dan de ander.
Ja! Ik heb 3 oktober getest en toen kreeg ik dit...
https://imgur.com/a/PCTXq

Vermoed dat bevruchting rond 10/11 heeft plaatsgevonden. Dus ben nu dan 5 weken toch?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:50:08 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174253054
Spugen etc hķeft niet hč. Ik kreeg pas na een week of 8 gevoelige borsten, dat is overigens wel alleen maar erger geworden, en tussen de 9-11 weken was ik een beetje misselijk, maar niet tot overgeven aan toe ofzo.
pi_174253058
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:24 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik heb alle goede zwangerschappen 0 misselijkheid gehad en amper gevoelige borsten.

Alleen bij de BO megamisselijk, geloof dat de HCG waarden dan de pan uitrijzen ofzo (al zou ik niet weten waarom)
Aha ok. Nou ja ik heb dus niks. Ben niet moe. Geen vreetbuien? Geen misselijkheid, niks... vraag me af of het wel goed zit.
pi_174253277
Ik ben ruim zes maanden zwanger en heb nu pas heel af en toe wat opborrelend maagzuur. De afgelopen maanden nul komma nul keer echt misselijk of moe geweest. Zegt niks. Gewoon geluk hebben! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_174253384
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja! Ik heb 3 oktober getest en toen kreeg ik dit...
https://imgur.com/a/PCTXq

Vermoed dat bevruchting rond 10/11 heeft plaatsgevonden. Dus ben nu dan 5 weken toch?
Kwaaltjes zoals misselijkheid beginnen vaak zo rond de zes weken. Bij mijn zwangerschappen kreeg ik extreme misselijkheid vanaf week zeven. Daarvoor alleen af en toe beetje duizelig. Ik wil je niet bangmaken verder hoor. 😬
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174253470
CE, vit D kan inderdaad veel doen met je gemoedstoestand. Wat zou het fijn zijn als zoiets relatief simpels het verschil kan maken!

Aventura, ik kreeg een brok in mijn keel van je verhaal. Echt zo geweldig: een meisje voor jullie.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174253552
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij de Etos- en Prenataldozen krijg je alcoholvrije bier en mojito. De enige dozen die denken aan de mama ipv de baby. 8-)
Hier ook nog appel cider 0% ook erg lekker :o

Ik heb hier wel wel 2 etos dozen gekregen, 1 winkel was net verbouwt en toen konden ze mijn code niet scannen. Krijg ik 3 maanden later een herinnering dat ik nog een doos moet ophalen. Altijd leuk :D ( bij babydump hetzelfde maar gezegd dat ik er al 1 had )

Hier dachten we even gister dat het zo ver zou zijn, helaas vals alarm.

Verder mag ik niet klagen over de kwaaltjes maar mijn arme heupen hebben er echt genoeg van gehad. weeg nu ook bijna 100 kilo pffff. Alles staat klaar je mag nu wel komen kleintje O+

Is er al nieuws van Frummel of lees ik daar overheen ?

[ Bericht 4% gewijzigd door Aloria op 07-10-2017 13:39:52 ]
pi_174254588
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:11 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Kwaaltjes zoals misselijkheid beginnen vaak zo rond de zes weken. Bij mijn zwangerschappen kreeg ik extreme misselijkheid vanaf week zeven. Daarvoor alleen af en toe beetje duizelig. Ik wil je niet bangmaken verder hoor. 😬
Ah ok. Dan wacht ik geduldig af. :D
pi_174255394
CE wat ontzettend fijn om te horen dat het wat beter met je gaat. Het is je gegund :* Als ik het goed begrepen heb, heb je nu al een webwinkel. Zou je de link willen delen, eventueel via pm/dm. Ben heel benieuwd!

Aventura, je berichtje over dat pakje O+ Het zullen mijn hormonen wel zijn maar dikke tranen hier. Oh en de noppies collectie voor meisjes is ontzettend leuk O+
pi_174255725
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:16 schreef Franny_G het volgende:
CE, vit D kan inderdaad veel doen met je gemoedstoestand. Wat zou het fijn zijn als zoiets relatief simpels het verschil kan maken!

Aventura, ik kreeg een brok in mijn keel van je verhaal. Echt zo geweldig: een meisje voor jullie.
Dat zou echt zo flauw zijn hč? Daarom vroeg ik ook aan de huisarts of hij het wilde prikken, omdat ik het lullig zou vinden als zoiets simpels de oorzaak kan zijn van zoveel donker. En blijkbaar heb ik dus vitamine-D-monsters O+ Ik slikte namelijk al extra vitamine D deze zwangerschap, maar dat verdwijnt allemaal zo mijn baby in, denk ik.. Grootverbruikers.

Olivia en Songeur, ik heb inderdaad een webwinkel met bewuste en natuurlijke producten en informatie voor (aanstaande) ouders en hun kinderen! We gaan heel erg uitbreiden, want we hebben veel meer ruimte in de winkel dan dat we nu hebben, dus ik mag van alles uitkiezen om de planken mee te vullen en dat is zķ gaaf om te mogen doen O+ (en ik gooi natuurlijk ook gelijk mijn eigen mandje vol O-) )
Make your own kind of music.
pi_174256165
Met vitamine D ook handig om je magnesiumvoorraad op peil te houden want dat kan dat gaan aanspreken en dan heb je opnieuw donker. Mijn ervaring :@.
pi_174256228
Foliumzuur? Moet dat of niet per se?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:48:53 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174256324
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
Foliumzuur? Moet dat of niet per se?
Ja Jezus... Jij was toch niet dom?
Lees even een standaard lijstje wat handig is.
Foliumzuur is toch wel algemene kennis dacht ik zo, maar check even oudersvannu.nl oid
Of een gemiddelde verloskundigesite, staat ook op wat handig is wel en niet te doen en wel en niet te eten/drinken en zulks.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174256338
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja Jezus... Jij was toch niet dom?
Lees even een standaard lijstje wat handig is.
Foliumzuur is toch wel algemene kennis dacht ik zo, maar check even oudersvannu.nl oid
Of een gemiddelde verloskundigesite, staat ook op wat handig is wel en niet te doen en wel en niet te eten/drinken en zulks.
Ben nooit zwanger geweest. Ga zo naar winkel en dat dan aanschaffen.
pi_174256350
Ja omschakelen van foliumzuur naar methylfolaat kan ook helpen :@.
pi_174256477
Ben 1 keer naar sauna geweest terwijl ik zwanger was, grrr. Wist het toen nog niet.
pi_174257923
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:21 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Dat zou echt zo flauw zijn hč? Daarom vroeg ik ook aan de huisarts of hij het wilde prikken, omdat ik het lullig zou vinden als zoiets simpels de oorzaak kan zijn van zoveel donker. En blijkbaar heb ik dus vitamine-D-monsters O+ Ik slikte namelijk al extra vitamine D deze zwangerschap, maar dat verdwijnt allemaal zo mijn baby in, denk ik.. Grootverbruikers.

Olivia en Songeur, ik heb inderdaad een webwinkel met bewuste en natuurlijke producten en informatie voor (aanstaande) ouders en hun kinderen! We gaan heel erg uitbreiden, want we hebben veel meer ruimte in de winkel dan dat we nu hebben, dus ik mag van alles uitkiezen om de planken mee te vullen en dat is zķ gaaf om te mogen doen O+ (en ik gooi natuurlijk ook gelijk mijn eigen mandje vol O-) )
Vitamine D gebrek kan echt gekke dingen met iemand doen, dat heb ik dit voorjaar gemerkt. Ik slik voortaan altijd maar extra en vooral in de winter nam ik me voor. Zoals ik me toen voelde was echt niet tof lichamelijk iedere 2 weken buikgriep/griep/ontstoken ogen, geestelijk in de put... dan maar een extra pilletje dagelijks.

Ik hoop dat het je helpt :* en gefeliciteerd met je eigen winkel!
pi_174260033
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:02 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt :* Het gaat best goed nu, maar ik heb het echt bizar druk en raak daarom moeilijk aangehaakt. Sorry dus dat ik steeds zo binnen kom vallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn dat het goed gaat! O+ :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_174260087
Gefeliciteerd Maghrebijnse! *O*
pi_174260089
Nou, hier een dikke week teruggezet hoor (wellicht ook logischer qua zw. testen en geen idee wbt cyclus) waarschijnlijk een volle week later een ovulatie gehad en nu dus ipv 5.5 4.5. (er was een schattig vruchtzakje te zien, baarmoederslijmvlies etc, alles zag er mooi uit voor een pril zwangerschapje :P Dus nu toch maar even twee weken wachten voor wat meer zekerheid :)
pi_174260448
Ik denk dat wij precies even lang zwanger zijn KD :D maar ik heb pas de 25e mijn eerste afspraak. Super spannend vind ik het nu al. Maar gelukkig gaat mijn vriend wel zijn best doen om mee te gaan, en er staat een vriendin op standby voor als het hem door zijn werk toch niet lukt O+
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:42:48 #222
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_174260767
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja Jezus... Jij was toch niet dom?
Lees even een standaard lijstje wat handig is.
Foliumzuur is toch wel algemene kennis dacht ik zo, maar check even oudersvannu.nl oid
Of een gemiddelde verloskundigesite, staat ook op wat handig is wel en niet te doen en wel en niet te eten/drinken en zulks.


[ Bericht 11% gewijzigd door vincenzo78 op 07-10-2017 18:51:02 ]
pi_174260804
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:31 schreef Aure het volgende:
Ik denk dat wij precies even lang zwanger zijn KD :D maar ik heb pas de 25e mijn eerste afspraak. Super spannend vind ik het nu al. Maar gelukkig gaat mijn vriend wel zijn best doen om mee te gaan, en er staat een vriendin op standby voor als het hem door zijn werk toch niet lukt O+
Dat gok ik ook, wanneer deed jij je eerste test? Ik heb de 20e weer een checkup.
Op zich klopt het allemaal volgens het plaatje (en ook het feit dat ik bij mijn andere zw. schappen veel vroeger positief testte met die van kruidvat (nu dus 4 dagen NA mijn 'nod' heel licht positief) geeft al aan dat die hele cyclus naar de mallemoer was (omdat ik dus echt ook deze cyclus gestopt ben met de pil) dus ik gok dat mijn UD meer richting 11Juni gaat :P
pi_174260822
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:42 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
HORRORMONEEEEEEES
pi_174260903
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:17 schreef BellaaElisa het volgende:
Gefeliciteerd Maghrebijnse! *O*
Dankjewel!!
  Moderator zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:50:15 #226
382129 crew  Donna
pi_174260948
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Donna op 07-10-2017 18:55:09 ]
pi_174261051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:18 schreef Kleurdoos het volgende:
Nou, hier een dikke week teruggezet hoor (wellicht ook logischer qua zw. testen en geen idee wbt cyclus) waarschijnlijk een volle week later een ovulatie gehad en nu dus ipv 5.5 4.5. (er was een schattig vruchtzakje te zien, baarmoederslijmvlies etc, alles zag er mooi uit voor een pril zwangerschapje :P Dus nu toch maar even twee weken wachten voor wat meer zekerheid :)
Een schattig vruchtzakje O+ Zo klinkt het wel heel lief. Ik heb rond die termijn ook een echo gehad, en dan zie je inderdaad nog nagenoeg niks. VK was toen heel enthousiast en ik dacht alleen maar, ja eh er zit nog niks.
pi_174261514
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:53 schreef Songeur het volgende:

[..]

Een schattig vruchtzakje O+ Zo klinkt het wel heel lief. Ik heb rond die termijn ook een echo gehad, en dan zie je inderdaad nog nagenoeg niks. VK was toen heel enthousiast en ik dacht alleen maar, ja eh er zit nog niks.
als ik het nu goed uitreken aan de hand van zw. testen (exht mega negatievie CB een dag voor een positieve bijv) 4 dagen na nod, zou ik nu dus op zijn max 5.2 zijn en op zijn minst rond de 4.5 (te vroeg getest dus)
pi_174262479
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Dat gok ik ook, wanneer deed jij je eerste test? Ik heb de 20e weer een checkup.
Op zich klopt het allemaal volgens het plaatje (en ook het feit dat ik bij mijn andere zw. schappen veel vroeger positief testte met die van kruidvat (nu dus 4 dagen NA mijn 'nod' heel licht positief) geeft al aan dat die hele cyclus naar de mallemoer was (omdat ik dus echt ook deze cyclus gestopt ben met de pil) dus ik gok dat mijn UD meer richting 11Juni gaat :P
1 oktober testte ik positief, maar we zijn maar 1 keer onzorgvuldig geweest (20 sep) dus rond die tijd mijn eisprong gehad en dat was dus meteen raak :')
pi_174263317
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:44 schreef Aure het volgende:

[..]

1 oktober testte ik positief, maar we zijn maar 1 keer onzorgvuldig geweest (20 sep) dus rond die tijd mijn eisprong gehad en dat was dus meteen raak :')
Ik gok hier ook zoiets idd! 19/20 en de 28e een vroeg positieve test
pi_174263379
Vetergympen aan- en uittrekken lijkt wel met de dag onhandiger te gaan. *) Grappig!
#buikindeweg
Let me see you stripped down to the bone
pi_174263478
Herkenbaar Mini. Ik droeg al weken instappertjes, lekker makkelijk en niet te warm. Maar ik zit nu ineens vast aan bergschoenen. Ze aankrijgen is een euh, uitdaging. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174263511
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:18 schreef Kleurdoos het volgende:
Nou, hier een dikke week teruggezet hoor (wellicht ook logischer qua zw. testen en geen idee wbt cyclus) waarschijnlijk een volle week later een ovulatie gehad en nu dus ipv 5.5 4.5. (er was een schattig vruchtzakje te zien, baarmoederslijmvlies etc, alles zag er mooi uit voor een pril zwangerschapje :P Dus nu toch maar even twee weken wachten voor wat meer zekerheid :)
Wel blij mee of word het nu nagelbijten?
pi_174263548
CE, wat ontzettend fijn dat het wat beter lijkt te gaan met je! O+

Minilot, heel herkenbaar _O- Bukken begint steeds lastiger te gaan en als ik weer overeind kom ben ik soms buiten adem :')

Wij waren vanmiddag naar de bioscoop en de kleine was echt superdruk tijdens de actiescenes, was echt zo leuk, zo heb ik haar nog niet eerder meegemaakt O+ Man kon haar ook heel goed voelen :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174263876
Voor de geīnteresseerden: het vertellen was heel leuk! M'n vader begon al met hele verhalen over als hij later met al zijn kleinkinderen zit (dit wordt zijn eerste :')) en m'n stiefmoeder kreeg waterige oogjes. Mijn halfzusje van 8 vond het superleuk dat ze tante werd en ging m'n halfbroertje halen die helemaal enthousiast kwam knuffelen (wat ik heel bijzonder vind voor een stoere puber van 12 O+) m'n 'hele' broertje en zusje had ik het woensdag al verteld en die waren al door het dolle heen haha
pi_174265355
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:17 schreef minilot het volgende:
Vetergympen aan- en uittrekken lijkt wel met de dag onhandiger te gaan. *) Grappig!
#buikindeweg
Ik vind vooral scheren lastig. :') ;(
pi_174265477
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind vooral scheren lastig. :') ;(
Dat is echt het voordeel van heel lang zijn. Ik had in m'n vorige zwangerschap echt 0,0 last van dat soort dingen, zelfs niet met 41 weken. Alleen bikinilijn scheren werd op een gegeven moment lastig, dus daar maar gewoon mee gestopt...
pi_174265782
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind vooral scheren lastig. :') ;(
Lang leve waxen!! :D
pi_174266024
Hoe vinden jullie die babymoov dreambelt ? Is die aan te raden? Ik merk echt dat mn buik ondersteuning nodig heeft, máár welke? :D #noob :')

Mn buik heeft echt een groeispurt onder gaan. Misschien weer eens tijd voor een buikfoto :@
pi_174266165
Rena krijgt een actie baby O+ super leuk !

Vitabella wat fijn dat ze zo leuk reageerden. O+
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:54:45 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174266505
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:42 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja je hebt gelijk, sorry
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174266834
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:40 schreef BellaaElisa het volgende:
Misschien weer eens tijd voor een buikfoto :@
Jaaa! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_174267046
BE, nog nooit van die dreambelt gehoord. Maar dat draag je gewoon onder je kleren of wat? Oh en doen die buikfoto! O+

VB, wat leuk die reacties.

Zou t door geluid van de bios kunnen komen Rena? Heb je je nog wel op de film kunnen focussen :D
pi_174267266
Foliumzuur van Hema prima? De Etos en Kruidvat zijn hier gesloten vanwege een verbouwing en alleen de Hema verkocht ze.
pi_174267535
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat is echt het voordeel van heel lang zijn. Ik had in m'n vorige zwangerschap echt 0,0 last van dat soort dingen, zelfs niet met 41 weken. Alleen bikinilijn scheren werd op een gegeven moment lastig, dus daar maar gewoon mee gestopt...
Bij mijn zoon ging ik die ochtend van bevallen nog even scheren voor ik naar het ziekenhuis ging, dat ging een beetje. :D
Maar nu moet ik echt mijn buik al een beetje optillen en onhandig staan.
Een beetje weghalen vind ik wel prettig. :P
pi_174269559
Ik ben verdrietig. Man had hand op mijn buik en ik zei ooooh ze reageert op je O+ hij vond het ook helemaal leuk ondanks dat hij nog niks voelde. Vervolgens zegt ie ja gek dan he dat je met deze termijn nog abortus kan doen. En nu denk ik daar natuurlijk al de hele avond aan en ben ik helemaal verdrietig. Volgens mij ben ik ook een beetje hormonaal :')
pi_174269607
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:06 schreef Songeur het volgende:
BE, nog nooit van die dreambelt gehoord. Maar dat draag je gewoon onder je kleren of wat? Oh en doen die buikfoto! O+

Het kan onder je kleren gedragen worden en/of erover, ook voor het slapen schijnt het goed te zijn.
Hier de link ;
https://www.baby-dump.nl/(...)m-belt-grijs/111321/ :D
pi_174270745
Sorry dat ik zo binnenval.Zit mobiel op vakantiepark.vanavond weer last gehad van bloedingen. Drie keer en dan stroomt er heel veel bloed uit en dan stopt het. Heb geen krampen of buikpijn.
Wel veel innestelingsbloed dan :{
Blijf het naar vinden...
pi_174271018
DG, dat is ook naar! Op de echo was de bloeding ook nog te zien toch? Dan zat er waarschijnlijk nog wat, wat er nu uitkomt? Geen pijn is een goed teken denk ik. Zou anders even bellen met vk, kan je even checken of zij het ook nog ok vinden. Sterkte!
pi_174271125
Ik heb de vk een sms gestuurd, durfde niet te bellen. Fijn dat je nog op bent en reageert, hier nuchter onder blijven is niet mijn sterkste punt :)
pi_174272035
DG, het mag nu wel gedaan zijn met bloedingen zeg. Wat een spanning voor je ;( ik hoop dat het snel stopt! Fijne vakantie!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174272583
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:06 schreef Songeur het volgende:
Zou t door geluid van de bios kunnen komen Rena? Heb je je nog wel op de film kunnen focussen :D
Dat zou ik bijna denken haha, of door mijn gelach dat ze lekker heen en weer geschud werd, het was wel een gezellige afleiding ook omdat ik haar nog niet eerder zo actief heb gevoeld O+ Krijg toch nog een actieve buikbaby op het (bijna) eind haha.

Bella, ik heb zelf een babybelt van Anita, is volgens mij vergelijkbaar, en het bevalt mij goed! Ik draag hem wel alleen naar mijn werk, omdat je banden en buikspieren er lui van kunnen worden.

DG, wat naar al dat bloedverlies, kan me voorstellen dat het beangstigend is ondanks de echo pas :{ :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174272673
Bella, ik had bij Twix ook een buikband van Anita. Zwart maat S. Geen idee hoe slank je bent maar je mag hem voor verzendkosten overnemen om te proberen.
pi_174272682
DG, wat naar. Er was bloed te zien op de echo dus ik zou me kunnen voorstellen dat dat nog naar buiten komt maar het brengt zoveel spanning met zich mee. Ik zou daar ook niet nuchter onder kunnen blijven. Maar vrees ook dat je niet meer kunt doen dan afwachten en eventueel regelmatig kijken met de echo hoe de situatie nu is. Sterkte :*.
pi_174273983
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:22 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Wel blij mee of word het nu nagelbijten?
Voor de herberekende termijn ziet het er netjes uit.. met 4.5 mag je bijv al blij zijn dat je het zakje ziet zitten bijv (4.3mm ;)) dus nu gewoon netjes afwachten :)
pi_174274905
Dorothy wat onzettend naar nog zoveel bloedverlies. Ook al was het bloed te zien op de echo, logischerwijs kan dat er nog uitkomen. Toch voelt dit niet fijn en zou zeker vk nog even bellen om te kijken zodat je ook weet of je nog meer kan verwachten :*
pi_174275297
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 08:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Voor de herberekende termijn ziet het er netjes uit.. met 4.5 mag je bijv al blij zijn dat je het zakje ziet zitten bijv (4.3mm ;)) dus nu gewoon netjes afwachten :)
mooi zo! Als je een duimer nodig hebt... ;)
pi_174275506
Ik weet niet wat het is maar ben deze zwangerschap eigenlijk nooit misselijk of iets geweest maar de laatste weken af en toe ineens duizelig en misselijk. -O-
Meer mensen die dat pas later in de zwangerschap kregen?
pi_174275752
Sterkte Dorothy, hopelijk weet je snel waar je aan toe bent. :*

Venco een week of twee geleden was ik ook ineens een paar dagen misselijk. En afgelopen week ook weer. Volgens mij is het redelijk normaal, doordat je maag minder ruimte krijgt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 10:43:26 #260
382129 crew  Donna
pi_174275757
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:21 schreef vencodark het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ben deze zwangerschap eigenlijk nooit misselijk of iets geweest maar de laatste weken af en toe ineens duizelig en misselijk. -O-
Meer mensen die dat pas later in de zwangerschap kregen?
Ben natuurlijk pas 15 weken, maar heb wel gehoord dat kwaaltjes als misselijkheid en duizeligheid ook pas later in de zwangerschap kunnen komen.
Als je erg duizelig blijft misschien even je bloeddruk laten checken?
pi_174276808
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:21 schreef vencodark het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ben deze zwangerschap eigenlijk nooit misselijk of iets geweest maar de laatste weken af en toe ineens duizelig en misselijk. -O-
Meer mensen die dat pas later in de zwangerschap kregen?
misselijk en duizelig kan ook komen van een sluimerende blaasontsteking (ik ben nooit misselijk (zwanger ook niet) alleen als ik een blaasontsteking heb, andere symptomen heb ik niet dan
pi_174277043
Heb woensdag weer een controle. De laatste keer, 3 weken terug, had ik te laag ijzergehalte en te lage bloeddruk. Voor dat ijzergehalte slik ik nu tabletjes. Wel het idee dat de misselijkheid sindsdien meer geworden is.
Had nu sinds vrijdag niet geslikt omdat ze op waren en toch vanmorgen misselijk.
Misschien inderdaad omdat de baby nu hoger zit.
pi_174277068
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:46 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

misselijk en duizelig kan ook komen van een sluimerende blaasontsteking (ik ben nooit misselijk (zwanger ook niet) alleen als ik een blaasontsteking heb, andere symptomen heb ik niet dan
Gekeken bij de symptomen maar herken daar verder niets aan.
pi_174277185
En door groeiende baby en baarmoeder raakt je maag natuurlijk ook meer in de verdrukking. Dat kan zeker ook misselijkheid geven. Duizeligheid kan van laag hb en bloeddruk wel komen!
pi_174277863
Vencodark, ik las er pas in mijn zwangerschapsapp over dat dat nu ook voor kan komen!

Ik heb vanaf vanochtend 5 uur echt best wat oefenweeen gehad }:| Heb er even over gedacht de VK te bellen, want af en toe was het best venijnig al in rug, buik en benen. Maar toen bedacht ik me dat als het na een warme douche afneemt het gelukkig alleen voorwerk is en dat deed het ook. Maar het was echt onplezierig, mijn lichaam oefent in ieder geval al goed op wat het moet gaan doen. :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174279805
Hoe erg is grote stress voor een baby-in-buik van 11 weken?
We reden vanmorgen naar mijn Omaatje en op de snelweg kapte onze auto ermee. Ik reed en kreeg de melding "minder motorvermogen". Nou, dat dekte de lading niet echt want ik kon niets meer en de auto viel stil. Proberen te starten resulteerden in niets. Man de auto half in de berm geduwd en terwijl hij Twix eruit haalde, deed ik nog één startpoging. En de motor sloeg aan. Met een gangetje van 80 naar de eerstvolgende afrit gereden, brrrrr.
En nee, de stress zat hem niet in de kapotte auto. Maar wel in de locatie. Midden op de snelweg.
pi_174279999
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 14:40 schreef Malteser het volgende:
Hoe erg is grote stress voor een baby-in-buik van 11 weken?
We reden vanmorgen naar mijn Omaatje en op de snelweg kapte onze auto ermee. Ik reed en kreeg de melding "minder motorvermogen". Nou, dat dekte de lading niet echt want ik kon niets meer en de auto viel stil. Proberen te starten resulteerden in niets. Man de auto half in de berm geduwd en terwijl hij Twix eruit haalde, deed ik nog één startpoging. En de motor sloeg aan. Met een gangetje van 80 naar de eerstvolgende afrit gereden, brrrrr.
En nee, de stress zat hem niet in de kapotte auto. Maar wel in de locatie. Midden op de snelweg.
Ah wat een schrik! :{
Maak je om de baby niet te druk. Stress is schadelijk als het om langdurige ernstige stress gaat. Dit was een kort voorval. :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174280202
Om baby zal ik me geen zorgen maken Malteser, beetje stress kan zo'n kleintje wel hebben. Extreme langdurige stress kan schadelijk zijn, als je in oorlogsgebied woont bijvoorbeeld volgens mijn vk. Maar wat schrikken zeg, pff midden op de snelweg :*
pi_174280519
Sinds gisteravond gelukkig geen bloedingen meer gehad. De vk belde vanochtend en ze maakte zich geen zorgen. Maar als het nog een keer gebeurt is het handig dat er meteen een echo wordt gemaakt.

Vanavond ben ik weer thuis en lees dan op m'n gemak even bij :)
pi_174282454
Wow Malteser wat schrikken! Naar de garage geweest?

Rena voorweeën... Zou het later nog doorzetten?

KD een beste zet terug in de tijd! Viel het je tegen?

DorothyG wat naar zeg van het bloed! Ik hoop voor je dat dat snel klaar is!!
Dit, dat, alles.
pi_174282861
Malteser, wat eng! Kan me voorstellen dat de schrik er goed inzit, vanavond maar even rustig aan doen!

Philo, als ik er weer last van krijg bel ik gelijk de VK, ze mag nog wel een week of 4 blijven zitten nu die kleine boef :o Buik voelt heel zwaar aan als ik loop, maar geen kramp meer gehad *even afkloppen* Heb morgenavond sowieso een afspraak staan dus dan kan ik dat allemaal vragen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174283807
De auto staat bij de garage, dat komt wel goed. Dat stilstaan op de snelweg was echt naar.
Maar goed, inmiddels een paar uur later en we kunnen er alweer om lachen.

Rena, hopelijk alleen 'gewoon' voorwerk. Lag de baby al goed ingedaald?
pi_174284050
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:42 schreef rena het volgende:
Malteser, wat eng! Kan me voorstellen dat de schrik er goed inzit, vanavond maar even rustig aan doen!

Philo, als ik er weer last van krijg bel ik gelijk de VK, ze mag nog wel een week of 4 blijven zitten nu die kleine boef :o Buik voelt heel zwaar aan als ik loop, maar geen kramp meer gehad *even afkloppen* Heb morgenavond sowieso een afspraak staan dus dan kan ik dat allemaal vragen.
Hoe ver ben je nou ook alweer week of 33/34? Dan mag ze inderdaad nog wel even blijven zitten! Volgens mij is voorwerk rond die termijn ook niet heel gek hoor. Gewoon goed in de gaten houden, fijn dat je morgen toch naar vk moet!
pi_174284597
Ah ja ik was te lui om in de OP te kijken. Blijven zitten waar je zit rena-baby!

Vandaag laatste wedstrijd van m'n teamsport gehad. Ze weten nog niet dat ik zwanger ben, dat moet ik nog vertellen. Baal zo dat ik moet stoppen maar vergeef het mezelf natuurlijk nooit als ik een elleboog in m'n buik krijg/val en er gebeurt iets met le bebe.
Dit, dat, alles.
pi_174285133
DG, bwuh wat naar steeds, dat bloedverlies ;( Ik duim dat het snel stopt, want dit lijkt me behoorlijk slopend zo! :*

Malteser, jeetje wat een schrik zeg! :o Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!
Qua stress sluit ik me aan bij de rest; zulke korte stress-momenten (hoe intens ook) zijn zeker niet schadelijk voor de kleine :*
Op zulke momenten draait je lijf vooral op (nor)adrenaline, terwijl het bij langdurige stress meer om cortisol gaat (en dat laatste is met name slecht, op langere termijn)

Rena, kan me voorstellen dat dat ook even spannend was. Gelukkig nam het snel weer af. Volgens mij is voorwerk bij deze termijn inderdaad niet heel gek hoor. Lijkt me inderdaad goed om het wel even te benoemen bij de vk.
Hopelijk heeft het vooral geholpen met een beetje indalen en evt. je lijf alvast wat voorbereiden, maar verder mag jullie dame inderdaad nog wel even lekker blijven zitten ;)

Oké, wie begon er pas geleden ook alweer over het merk Z8? Bedankt hč... }:|
Kon me niet inhouden, dus er zijn 2 superschattige outfitjes onderweg! O+ ;)

Gisteren bij de Babydump ook nog een hoop klein spul (bij)gehaald, dus binnenkort maar eens even goed kijken of/wat we nog nodig hebben. En vandaag het rolgordijntje opgehangen op de babykamer, een nieuwe lamp uitgezocht; al met al gaat het opeens lekker vlot allemaal O+
Alleen een geboortekaartje moeten we binnenkort wel echt even achteraan...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door twist02 op 08-10-2017 20:33:01 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174286682
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:19 schreef Philomijn het volgende:
Wow Malteser wat schrikken! Naar de garage geweest?

Rena voorweeën... Zou het later nog doorzetten?

KD een beste zet terug in de tijd! Viel het je tegen?

DorothyG wat naar zeg van het bloed! Ik hoop voor je dat dat snel klaar is!!
Het was jammer maar ergens te verwachten :) dus was snel over mijn teleurstelling heen :)
pi_174288506
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:59 schreef Songeur het volgende:

[..]

Hoe ver ben je nou ook alweer week of 33/34? Dan mag ze inderdaad nog wel even blijven zitten! Volgens mij is voorwerk rond die termijn ook niet heel gek hoor. Gewoon goed in de gaten houden, fijn dat je morgen toch naar vk moet!
33 weken inderdaad, heb vanmiddag de hele middag op de bank gelegen en dan is er niks aan de hand, maar net even uit eten geweest met schoonfamilie en daarna weer zo'n strakke zeurende buik. Ik word wel een beetje gek van mezelf }:| Gelukkig ben ik morgen ook vrij, kan ik het even rustig aan doen.

Malteser; ik durf niet zeker te zeggen of ze al ingedaald is, ik kan nog heel goed normaal lopen, geen gewaggel nog dus ik denk van niet als ik de andere ervaringen over indalen zo lees.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174288797
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:50 schreef twist02 het volgende:
Rena, kan me voorstellen dat dat ook even spannend was. Gelukkig nam het snel weer af. Volgens mij is voorwerk bij deze termijn inderdaad niet heel gek hoor. Lijkt me inderdaad goed om het wel even te benoemen bij de vk.
Hopelijk heeft het vooral geholpen met een beetje indalen en evt. je lijf alvast wat voorbereiden, maar verder mag jullie dame inderdaad nog wel even lekker blijven zitten ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben heel benieuwd ook wat de VK er over zegt en of de kleine meid inderdaad toch een beetje indaalt wat dat zeurende gevoel verklaart. Lig nu weer lekker op de bank en dan voel ik me beter.

Wat geweldig om te zien dat buikje, je ziet hem echt heen en weer bewegen O+

Het beste wat ik tot nu toe op beeld heb is dit;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174290552
Bewegende buik filmpjes O+ zoooo leuk

Lekker rustig aandoen inderdaad Rena! Een dagje bankhangen is niet verkeerd, nu kan het nog :D
pi_174293897
Rena woeha wat een cool filmpje!! Ik liet 'm aan m'n man zien. Zegt ie: ik zie niks.
Ik zeg: maar je ziet die hele buik toch bewegen? En daar steekt iets uit.
Hij: ja maar ze is toch ook gewoon aan het ademen?

:') mannen :{w :P
Dit, dat, alles.
pi_174293998
Rena, dat golven van je buik vind ik ook altijd zo leuk ja! :D O+
Laatste week werken toch? Dan kun je daarna pas echt lekker uitrusten! :)

Philo :D ik zal de volgende keer even stoppen met ademhalen! ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174294275
Oh ja scuzi, jij was het twist :D
Dit, dat, alles.
pi_174294280
Hier helderrood bij afvegen. Ik word er iebelig van. Het is niet veel, maar toch .,
pi_174294615
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Hier helderrood bij afvegen. Ik word er iebelig van. Het is niet veel, maar toch .,
Altijd vervelend, ondanks dat het niet veel is. Hopelijk blijft t zo en wordt het niet meer! :*
pi_174295041
dat is even schrikken, kleurdoos. Hopenlijk wordt het niet meer!
pi_174295146
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 07:51 schreef twist02 het volgende:
Rena, dat golven van je buik vind ik ook altijd zo leuk ja! :D O+
Laatste week werken toch? Dan kun je daarna pas echt lekker uitrusten! :)

Philo :D ik zal de volgende keer even stoppen met ademhalen! ;)
Nog 4 dagen inderdaad :) Ik ben er ineens echt aan toe :+

Blijf maar gewoon ademen hoor!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174295156
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Hier helderrood bij afvegen. Ik word er iebelig van. Het is niet veel, maar toch .,
Nee he :{ Hopelijk blijft het hierbij!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174295341
Zo, helemaal bijgelezen :)

Jagärtrut nog gefeliciteerd met je huwelijk *O*

Wat fijn dat je nu in de 'safe zone' zit Aventura, na alles wat er is gebeurd. Lekker shoppen nu :Y O+

Wat heerlijk Cass Elliot dat je weer van je zwangerschap kan genieten en dat je binnenkort een winkel opent! En wat goed van de vitamine D, hopelijk lost het veel op.

Spannend Aloria, je bent er bijna :s)

Wat mooi hoe je familie reageerde VitaBella toen je vertelde over je zwangerschap. Ook je broertje van 12 O+

Wat eng Malteser, als de auto het zo begeeft midden op de snelweg :X . Kan me voorstellen dat je meteen bang bent voor de baby vanwege de stress. Maar zoals hier eerder gezegd, dat is niet nodig.

Mooie buikvideos Twist02 en Rena, zo leuk om de bewegingen van de baby te zien! Sterkte met de laatste werkdagen Rena :)
pi_174295368
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Hier helderrood bij afvegen. Ik word er iebelig van. Het is niet veel, maar toch .,
Oh wat naar -O- Hopelijk is het onschuldig en wordt het niet meer.
pi_174295654
Wat superleuk die bewegende buiken O+

KD, hopelijk is het niks! Lijkt me wel schrikken.

Ik heb voor het eerst gevoelige borsten en ik vind het maar vervelend :') Verder ben ik eindelijk weer een beetje opgeknapt en voel ik me daardoor een stuk beter dan vorige week! De emo huilbuien zijn (vooralsnog) ook voorbij. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in en kijk zelfs al uit naar de eerste echo O+ (duurt nog wel even...)
pi_174296316
Het wordt niet meer, 'gewoon' weer bruin. Licht menstruatieachtig gevoel, net als voorgaande dagen, wat ik zo raar vind, is dat iedereen steeds zegt dat het waarschijnlijk een innestelingsbloeding is. Maar als je al duidelijk een Vruchtzakje hebt enzo, dan zijn we toch al vet voorbij de innesteling?!
pi_174296335
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:21 schreef Aure het volgende:
Wat superleuk die bewegende buiken O+

KD, hopelijk is het niks! Lijkt me wel schrikken.

Ik heb voor het eerst gevoelige borsten en ik vind het maar vervelend :') Verder ben ik eindelijk weer een beetje opgeknapt en voel ik me daardoor een stuk beter dan vorige week! De emo huilbuien zijn (vooralsnog) ook voorbij. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in en kijk zelfs al uit naar de eerste echo O+ (duurt nog wel even...)
Heb jij geen menstruatieachtige Krampjes of steekjes verder?
pi_174296414
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Het wordt niet meer, 'gewoon' weer bruin. Licht menstruatieachtig gevoel, net als voorgaande dagen, wat ik zo raar vind, is dat iedereen steeds zegt dat het waarschijnlijk een innestelingsbloeding is. Maar als je al duidelijk een Vruchtzakje hebt enzo, dan zijn we toch al vet voorbij de innesteling?!
Vervelend KD! Lijkt me ook sterk een innestelingsbloeding. Ik heb het bij 2 zwangerschappen gehad en beide keren had ik het 4 dagen voor nod wat logischer klinkt qua innesteling. De innesteling vind plaats 7 a 10 dagen na bevruchting geloof ik.
Maar goed ik ben ook maar een leek. Hopelijk is het niets, rustig aan!
♥ J & S
pi_174296456
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Het wordt niet meer, 'gewoon' weer bruin. Licht menstruatieachtig gevoel, net als voorgaande dagen, wat ik zo raar vind, is dat iedereen steeds zegt dat het waarschijnlijk een innestelingsbloeding is. Maar als je al duidelijk een Vruchtzakje hebt enzo, dan zijn we toch al vet voorbij de innesteling?!
Het kan wel een tijdje duren voordat dat bloed is gezakt en eruit komt (ik heb een keer een kleine bloeding in een paar echo's gevolgd, zo'n zwarte plek die steeds ergens anders zat, heel gek om te zien). Het kan ook nog een klein bloedinkje zijn van seksen of niesen of zulks toch? Spannend KD, ik hoop op iets onschuldigs.

Wiebelbuiken O+
Make your own kind of music.
pi_174296458
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:57 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Heb jij geen menstruatieachtige Krampjes of steekjes verder?
Anderhalve week geleden echt heel erg tot afgelopen vrijdag ongeveer, maar inmiddels niet echt meer nee. Maar ik was toen ook wel ziek (alles wat ik at kwam er aan de andere kant meteen weer uit zeg maar :') ) Dus ik weet ook niet zo goed wat ik nou waarvan had.
pi_174296747
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Het wordt niet meer, 'gewoon' weer bruin. Licht menstruatieachtig gevoel, net als voorgaande dagen, wat ik zo raar vind, is dat iedereen steeds zegt dat het waarschijnlijk een innestelingsbloeding is. Maar als je al duidelijk een Vruchtzakje hebt enzo, dan zijn we toch al vet voorbij de innesteling?!
Ik zit nu bijna op tien weken en de bloedingen die ik heb gehad werden ook innestelingsbloedingen genoemd. Wat waarschijnlijk een hematoom heeft veroorzaakt.
pi_174296768
heb jij geen bloedingen meer, DG?
pi_174296804
Fijn dat je een beetje begint te wennen Aure! Wanneer heb je de eerste echo?

DG, nog bloedverlies gehad?

KD, innesteling kan volgens mij. Bloed kan namelijk ook een tijdje blijven zitten in je baarmoeder voordat het eruit komt. Ik had op mijn echo met 6 weken ook een beetje zichtbaar bloed, gyn zei dat dat waarschijnlijk van de innesteling was. Dat kon of verdwijnen of eruit komen. Heb nooit wat gezien maar kan dus wel!
pi_174296809
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:19 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Ik zit nu bijna op tien weken en de bloedingen die ik heb gehad werden ook innestelingsbloedingen genoemd. Wat waarschijnlijk een hematoom heeft veroorzaakt.
Het grootste deel van het bloedverlies blijft ook gewoon onverklaarbaar. Ook bij mij hebben ze uiteindelijk geen goede reden gevonden, maar toch een gezonde baby in de buik nu :Y

Hopelijk blijft het wel rustig nu Kleurdoos!
En hoe is het bij jou nu DG, weer gestopt?
pi_174296841
Na zaterdagavond heb ik geen grote bloedingen meer gehad, verlies nu nog wel steeds bruin bloed. Aanstaande donderdag hebben we de 10 weken echo en als het zo blijft wil ik die laten staan. Mijn gevoel zegt dat alles okee is, maar als ik bloed zie slaat wel elke keer mijn hoofd op hol.

Gelukkig heb ik een fijne verloskundige en jullie hier op het forum O+
pi_174297174
fijn, DG!

En vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')