abonnement Unibet Coolblue
pi_174443432
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 23:58 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

En jij herinnert mij er aan waarom ik links zo kut vind: uitkeringen omhoog en bedrijven kapot maken.
Stel je eens een bedrijf voor met alleen maar rechtse werknemers!
pi_174443490
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel je eens een bedrijf voor met alleen maar rechtse werknemers!
Hedgefunds?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_174443504
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:03 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waar maak je uit op dat ik bedrijven wil doodmaken?
Oh en hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik uitkeringen zou willen verhogen?
Wat mij betreft moet werk lonen, dus uitkeringen bevriezen en zorgen dat ook slechtbetaalde banen lonend worden. (In vergelijking met de wmb bv te hoge bijstandsuitkeringen.)

Ik ben wel redelijk rechts. Maar geef je hierin gelijk. Als je met minimumloon nog allerlei toeslagen nodig hebt (vindt de overheid) om fatsoenlijk rond te komen, is er wat mis.
Make my day!
pi_174443574
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:10 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ben wel redelijk rechts. Maar geef je hierin gelijk. Als je met minimumloon nog allerlei toeslagen nodig hebt (vindt de overheid) om fatsoenlijk rond te komen, is er wat mis.
Armoede in Nederland is een kwestie van keuze.
pi_174443593
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:10 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ben wel redelijk rechts. Maar geef je hierin gelijk. Als je met minimumloon nog allerlei toeslagen nodig hebt (vindt de overheid) om fatsoenlijk rond te komen, is er wat mis.
En dat is naar mijn idee dus iets wat partijen die zeggen er voor de arbeider te zijn ook zouden moeten nastreven.
Anders moeten ze maar een partij voor de bijstandstrekker oprichten of zo.

Let wel bijstand is bedoelt als tijdelijk vangnet, andere uitkeringen ligt anders.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_174443602
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Armoede in Nederland is een kwestie van keuze.
Armoede is uitermate relatief.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_174443609
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Armoede in Nederland is een kwestie van keuze.
Armoede?
Onze eigen overheid geeft aan dat je met minimumloon kennelijk subsidies nodig hebt.
Maw: je loon is te laag.

Ze herverdelen jouw en mijn inkomen omdat anderen te weinig verdienen.
Make my day!
pi_174443627
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:16 schreef agter het volgende:

[..]

Armoede?
Onze eigen overheid geeft aan dat je met minimumloon kennelijk subsidies nodig hebt.
Maw: je loon is te laag.

Ze herverdelen jouw en mijn inkomen omdat anderen te weinig verdienen.
Kan nu niet zeggen dat ik mij er erg druk om kan maken.
pi_174443696
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:16 schreef Rangono het volgende:

[..]

Kan nu niet zeggen dat ik mij er erg druk om kan maken.
Niet?
Als mensen werken vind je niet dat ze van een minimumloon fatsoenlijk rond zouden moeten kunnen komen?

Dat vind ik behoorlijk onethisch, er bestaat zoiets als genetische ongelijkheid.
(Resultaat meritocratie en dat is vrijwel onvermijdelijk in een democratie.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_174443728
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Niet?
Als mensen werken vind je niet dat ze van een minimumloon fatsoenlijk rond zouden moeten kunnen komen?

Dat vind ik behoorlijk onethisch, er bestaat zoiets als genetische ongelijkheid.
(Resultaat meritocratie en dat is vrijwel onvermijdelijk in een democratie.)
Hoe kom je erbij dat men van een minimumloon niet fatsoenlijk rond kan komen? en wat is: 'fatsoenlijk'?
  maandag 16 oktober 2017 @ 00:24:22 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174443772
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]

En dat is naar mijn idee dus iets wat partijen die zeggen er voor de arbeider te zijn ook zouden moeten nastreven.
Anders moeten ze maar een partij voor de bijstandstrekker oprichten of zo.

Let wel bijstand is bedoelt als tijdelijk vangnet, andere uitkeringen ligt anders.
Bijstand is tegenwoordig ook bedoeld voor gehandicapten. Dankzij VVD
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 oktober 2017 @ 00:25:07 #37
408813 crew  trein2000
pi_174443783
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat men van een minimumloon niet fatsoenlijk rond kan komen? en wat is: 'fatsoenlijk'?
Omdat je allerlei subsidies krijgt van de overheid. (Denk bijvoorbeeld aan zorgtoeslag.)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 16 oktober 2017 @ 00:25:32 #38
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174443786
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat men van een minimumloon niet fatsoenlijk rond kan komen? en wat is: 'fatsoenlijk'?
Omdat de koopkracht van minimumloon 20% lager ligt dan in 1985.

Verder is dat ook niet de mentaliteit waarmee de samenleving vooruit komt
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174443794
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat de koopkracht van minimumloon 20% lager ligt dan in 1985.

Verder is dat ook niet de mentaliteit waarmee de samenleving vooruit komt
Geen antwoord.
pi_174443802
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat je allerlei subsidies krijgt van de overheid. (Denk bijvoorbeeld aan zorgtoeslag.)
Ook geen antwoord. Ik vraag niet op welke manier mensen minder overhouden, ik vraag hoe men erbij komt dat mensen niet 'fatsoenlijk' gaan kunnen rondkomen van hun minimumloon.
pi_174443827
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat men van een minimumloon niet fatsoenlijk rond kan komen? en wat is: 'fatsoenlijk'?
Fatsoenlijk is idd arbitrair, ik zou graag een flink verschil zien met een bijstandsuitkering ter bevordering van de wil om te werken.
(Ik denk dat het minimumloon niet heel veel bestedingsruimte geeft.)
Daarnaast hebben we het grote probleem dat als mensen dan weer net iets meer verdienen dat ze allerlei toeslagen/steun (zorgtoeslag/huurtoeslag etc.) kwijtraken, ik vind dat problematisch, werken moet lonen ook aan de onderkant van de maatschappij/loongebouw.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_174443835
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:29 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Fatsoenlijk is idd arbitrair, ik zou graag een flink verschil zien met een bijstandsuitkering ter bevordering van de wil om te werken.
(Ik denk dat het minimumloon niet heel veel bestedingsruimte geeft.)
Daarnaast hebben we het grote probleem dat als mensen dan weer net iets meer verdienen dat ze allerlei toeslagen/steun (zorgtoeslag/huurtoeslag etc.) kwijtraken, ik vind dat problematisch, werken moet lonen ook aan de onderkant van de maatschappij/loongebouw.
Ik ben het wel met je eens, hoor. Maar kan mij er gewoon niet druk om maken. Wij leven in een geweldig land (zeker op wereldniveau). Mag men ook wel eens wat vaker benadrukken.
  maandag 16 oktober 2017 @ 00:32:37 #43
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174443858
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:26 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ook geen antwoord. Ik vraag niet op welke manier mensen minder overhouden, ik vraag hoe men erbij komt dat mensen niet 'fatsoenlijk' gaan kunnen rondkomen van hun minimumloon.
Lekker op water en brood zetten. Wordt de maatschappij vast beter van
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 16 oktober 2017 @ 00:33:54 #44
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174443868
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:29 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Fatsoenlijk is idd arbitrair, ik zou graag een flink verschil zien met een bijstandsuitkering ter bevordering van de wil om te werken.
(Ik denk dat het minimumloon niet heel veel bestedingsruimte geeft.)
Daarnaast hebben we het grote probleem dat als mensen dan weer net iets meer verdienen dat ze allerlei toeslagen/steun (zorgtoeslag/huurtoeslag etc.) kwijtraken, ik vind dat problematisch, werken moet lonen ook aan de onderkant van de maatschappij/loongebouw.
Men heeft onlangs nog de bijstand met 2000 euro verlaagd.

Op een gegeven moment houdt het gewoon op.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174443871
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bijstand is tegenwoordig ook bedoeld voor gehandicapten. Dankzij VVD
Wat mij betreft is de bijstand bedoeld als tijdelijk opvangnet en niet voor mensen die daar inzitten zonder zicht op of de mogelijkheid tot betaalde arbeid hebben.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_174443879
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:30 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, hoor. Maar kan mij er gewoon niet druk om maken. Wij leven in een geweldig land (zeker op wereldniveau). Mag men ook wel eens wat vaker benadrukken.
Ja dat klopt daarom zei ik ook dat armoede een nogal relatief begrip is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_174443888
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Niet?
Als mensen werken vind je niet dat ze van een minimumloon fatsoenlijk rond zouden moeten kunnen komen?

Dat vind ik behoorlijk onethisch, er bestaat zoiets als genetische ongelijkheid.
(Resultaat meritocratie en dat is vrijwel onvermijdelijk in een democratie.)
Het is een verkapte werkgeverssubsidie. Dat minimumloon nu.
Make my day!
pi_174443902
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:35 schreef agter het volgende:

[..]

Het is een verkapte werkgevers subsidie. Dat minimumloon nu.
Dat werken zou moeten lonen lijkt me expliciet in het belang van werkgevers.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_174443986
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Men heeft onlangs nog de bijstand met 2000 euro verlaagd.

Op een gegeven moment houdt het gewoon op.
Ik volg dat niet precies maar ik vind dat mensen die uit de bijstand gaan werken er fors op vooruit moeten gaan, linksom of rechtsom.
Wat ik zei, ik zie de bijstand als het (tijdelijke) sociale vangnet zoals het bedoeld is/was, niet voor gehandicapten maar ik vermoed dat dat genuanceerder ligt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 16 oktober 2017 @ 08:07:09 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174445167
Tsja, dankzij neoliberale politiek is er al 30 jaar massawerkloosheid :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')