abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 16 november 2017 @ 21:32:53 #151
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_175120519
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:47 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Apart om dan deze film wel te kijken.
Hoezo? Die was sowieso bagger. Dan kun je die toch beter vermijden?
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 17 november 2017 @ 07:24:24 #152
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_175126087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:32 schreef V. het volgende:

[..]

Hoezo? Die was sowieso bagger. Dan kun je die toch beter vermijden?
#onpopulairemening: ik vond die, in beide uitvoeringen, beter.

Te zwaarmoedig, teveel verhaallijnen? Geen last van gehad.

Anyway, gisteren Justice League gekeken, flinke stijlbreuk met BvS vooralsnog. Mensen die hier wat op aan te merken hebben qua bad guy en plot en met droge ogen kunnen zeggen dat Avengers dat beter deed verliezen geloofwaardigheid. Het is qua verhaal een goede doorstart, geeft de bekende gezichten nieuwe mogelijkheden en nieuwe spelers een perspectief op hun eigen films terwijl het de context van de DCEU goed opbouwt.

De sfeer is lichtvoetig, naar mijn smaak iets té, waardoor het hier en daar haast als een klucht aanvoelt. Wellicht is het ook wel het team-aspect, ik had er bij Avengers ook last van dat niemand echt de tijd krijgt en dat het schurende van een jong team erin geschreven zit.

Beiden vermaken me uitstekend overigens.

Justice League zou ik een 7.5 geven.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 17 november 2017 @ 08:28:08 #153
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_175126450
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:32 schreef V. het volgende:

[..]

Hoezo? Die was sowieso bagger. Dan kun je die toch beter vermijden?
Voor het totale plaatje moet je hem gewoon kijken.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  vrijdag 17 november 2017 @ 08:50:44 #154
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_175126709
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 08:28 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Voor het totale plaatje moet je hem gewoon kijken.
MoS en BvS zijn redelijk belangrijk te noemen om er een touw aan vast te knopen iig.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_175128521
Justice League ook gisteren gezien, heb me ermee vermaakt maar toch voelde het niet goed op de een of andere manier. Geen verrassende dingen, been there done that gevoel, beetje de stijl van bvs qua looks maar geforceerd geprobeerd om avengers humor erbij te zetten. Soms werkte dat wel hoor maar het hele verhaal was te vluchtig zonder echt memorabele momenten. De badguy opnieuw zo een alien zonder achtergrond en die uiteindelijk makkelijk verslagen werd en je merkte dat er heel veel in geknipt was. Ik vond bvs helemaal niet zo slecht, en dacht gelijk na Justice League dat ik me daarmee eigenlijk meer vermaakt had.

Toch wil ik wel meer zien van cyborg, the flash en aquaman. Aan het team lag het ook niet, de hele film miste gewoon iets. Niet slecht maar zeker ook niet memorabel.

bij de aftercredit's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6.5
pi_175129658

Er met een open mind ingestapt en een leuke, onderhoudende film die misschien door de zogenaamde filmkenners als " een onsamenhangend geheel " werd omschreven maar ik deel die mening niet. Als je komt voor een typische sciencefiction actie film dat moet je deze mijden maar kom je voor wat sciencefiction als in Blade runner/Starwars setting met een luchtig verhaal, dan is deze film voor jou.

8 -
/10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2017 11:51:52 ]
pi_175130071
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 09:47 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
OtherLife (2017)

[ afbeelding ]

Australië
Sciencefiction / Mystery
96 minuten

geregisseerd door Ben C. Lucas
met Jessica De Gouw, Thomas Cocquerel en Shalom Brune-Franklin

Ren Amari is de uitvindster van het revolutionaire nieuwe geneesmiddel OtherLife dat het gevoel van tijd uitbreidt in de hersenen en de virtuele realiteit rechtstreeks in de geest van de gebruiker creëert. Met OtherLife voelen enkele seconden in het echte leven aan zoals uren of dagen vol avonturen. Terwijl Ren en haar collega's zich reppen om OtherLife te lanceren, gebruikt de overheid de drugs als radicale oplossing voor de overbevolking in gevangenissen. Als Ren zich hiertegen verzet wordt ze gebruikt als proefkonijn dat opgesloten zit in een virtuele gevangenis.

Goede Sci Fi. Goed verhaal dat redelijk goed is uitgewerkt, interessante futuristische technologie die je aan het denken zet... Goede plotwendingen. Af en toe valt het tempo een beetje weg maar dat is steeds van korte duur.

IMDB 6.3/10
Ik 7-/10
Het plot leek mij ook heel interessant, maar ik vond m maar wat traag op gang komen.... Heb m uitgezet :@ Misschien toch maar weer eens een kans geven? :o
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_175132508
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:51 schreef Iwanius het volgende:

Er met een open mind ingestapt en een leuke, onderhoudende film die misschien door de zogenaamde filmkenners als " een onsamenhangend geheel " werd omschreven maar ik deel die mening niet. Als je komt voor een typische sciencefiction actie film dat moet je deze mijden maar kom je voor wat sciencefiction als in Blade runner/Starwars setting met een luchtig verhaal, dan is deze film voor jou.

8 -
/10
Cara Delevingne :9~ :9~ :9~
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_175132697
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 12:13 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Het plot leek mij ook heel interessant, maar ik vond m maar wat traag op gang komen.... Heb m uitgezet :@ Misschien toch maar weer eens een kans geven? :o
Ik zou het nog een kans geven, Dit is een film die je helemaal moet hebben gezien om het volledig te kunnen appreciëren en begrijpen... ;)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175138563
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:35 schreef FireFox1 het volgende:

Cara Delevingne :9~ :9~ :9~
Cara Delevingne in bikini & underwear in Valerian.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2017 20:01:08 ]
pi_175142138

Loving Vincent (2017) - IMDb

Ik vind het moeilijk om een cijfer te geven. Ik ben in slaap gevallen. Verder is het erg jammer dat het is ingesproken in het Engels.

imbd:7,9
ik: 6 voor verhaal 8 voor het artistieke gedeelte.
  zondag 19 november 2017 @ 02:50:58 #162
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_175165377
La La Land (2016) - IMDb

Heb bijna een jaar gewacht met kijken ivm onze geluidsinstallatie (heb goed geluid, maar woonde tijdelijk ergens anders), wilde het niet kijken op een laptop ofzo. En geen spijt van gehad, genoten van de muziek, die maakte de film.

9.
  zondag 19 november 2017 @ 08:40:38 #163
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_175166137
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:18 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Loving Vincent (2017) - IMDb

Ik vind het moeilijk om een cijfer te geven. Ik ben in slaap gevallen. Verder is het erg jammer dat het is ingesproken in het Engels.

imbd:7,9
ik: 6 voor verhaal 8 voor het artistieke gedeelte.
Ik kon het zeer waarderen dat het als een detecive was opgezet.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 17:37:21 #164
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175175888
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:13 schreef HostiMeister het volgende:
Murder on the Orient Express (2017) - IMDb
[ afbeelding ]

Een heerlijke antieke whodunit, of zoals ze toen nog heette een murder mysterie. Naar het beroemde verhaal van Agatha Christie. De beste detective ter wereld, de Belgisch Hercule Poirot, wordt opgeroepen om naar London te komen en neemt de trein van Istanbul naar Calais, op de lijndienst van zijn vriend Mr. Bouc. Als een van de medepassagiers vermoord blijkt zijn, is het aan Poirot om de dader te vinden.

Acteerwerk is helemaal top, en hoe kan het anders ook met een sterrencast. Sfeer zit er goed in, doet me denken aan een lekkere luie zondag bij oma, in de winter, voor de antieke beeldbuis, Colombo kijken enzo. Film ziet er ook prachtig uit, goed geregisseerd. Mijn enige minpuntje is dat veel van de karakters, want het zijn er nog al wat, een beetje oppervlakkig overkomen terwijl ze juist zo boeiend zijn, maar goed, hoort er ook wel een beetje bij. Maar al met al een vermakelijke film.

Imdb: 6.8
Ik: 7.5
Vandaag gezien en helemaal met je eens. Hele vermakelijke film. Mijn cijfer een 8.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 17:45:31 #165
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175176038
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:40 schreef JayHovah het volgende:
A Perfect World (1993) - IMDb

[ afbeelding ]

[..]

Gisteravond kreeg ik een ingeving deze film weer eens te bekijken. Voor mij een groot stuk nostalgie, ik weet nog wel de eerste keer dat ik deze film zag ik een jaar of 14 was en hem samen met mijn moeder op een verloren avond keek. We wisten allebei niet wat we ervan moesten verwachten maar bij de aftiteling keken we elkaar aan met tranen in de ogen...

Warme gevoelens kreeg ik weer van de film, hele goeie cast en je leef mee en juich voor “The Bad Guy” en zijn slachtoffer.
Clint Eastwood zat in de regisseursstoel en ook dit keer levert hij weer een pareltje af. Heb je de film al gezien of is hij je onbekend, gewoon kijken!

IMDb: 7,9
Mijn cijfer: 8,5
Weet nog dat ik hem als 17-jarige in de bioscoop ging bekijken met een vriend van mij. We verwachtten destijds een goede actiefilm. :D.

Liepen beiden met tranen in de ogen weg. :').

Uitstekende en vooral mooie film. Toch wel een 8,5 - 9 waard.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_175177262
Justice League

Gisterenavond onder het genot van een colaatje en een zoute popcorn deze film gezien in de bioscoop. Ik had er goede hoop voor, want ik vond Batman vs Superman best goed en Wonder Woman ook zeker een aangenaam goede film.

Helaas had ik echter teveel hoop. Het begon al met vage CGI van Superman's gezicht (no spoilers overigens, dit gaat om een terugblik). De overige CGI was geen steek beter en de green screens waren in mijn ogen soms flink nutteloos (en ook nog eens alles behalve mooi uitgewerkt). Hadden ze makkelijk echt op kunnen nemen, lijkt me.

Naast die 'problemen' zijn de karakters best oké. Vooral Barry Allen/Flash vind ik wel vermakelijk, maar zou als irritant ervaren kunnen worden, haha.

Al met al toch best een prima film om weg te kijken, maar zeker geen goede film. Prima om met verstand op 0 op een doodgewone avond te kijken.

Edit: te vroeg op posten geklikt.. :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Broodjekipkorn op 19-11-2017 18:56:11 ]
That dude there. I need his prosthetic leg.
  maandag 20 november 2017 @ 12:05:46 #167
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_175192037
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:50 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Justice League

Gisterenavond onder het genot van een colaatje en een zoute popcorn deze film gezien in de bioscoop. Ik had er goede hoop voor, want ik vond Batman vs Superman best goed en Wonder Woman ook zeker een aangenaam goede film.

Helaas had ik echter teveel hoop. Het begon al met vage CGI van Superman's gezicht (no spoilers overigens, dit gaat om een terugblik). De overige CGI was geen steek beter en de green screens waren in mijn ogen soms flink nutteloos (en ook nog eens alles behalve mooi uitgewerkt). Hadden ze makkelijk echt op kunnen nemen, lijkt me.

Naast die 'problemen' zijn de karakters best oké. Vooral Barry Allen/Flash vind ik wel vermakelijk, maar zou als irritant ervaren kunnen worden, haha.

Al met al toch best een prima film om weg te kijken, maar zeker geen goede film. Prima om met verstand op 0 op een doodgewone avond te kijken.

Edit: te vroeg op posten geklikt.. :')
Ik heb het idee dat het een typisch Whedon-product is geworden waarbij de studio de harde cap op twee uur heeft gehouden. Dat heeft de film geen goed gedaan. Iets meer contrast en de digitaal weggepoetste snor van Cavil daargelaten (rampbesluit an sich) zou idd beter zijn.

Fingers crossed dat de Directors cut met JXL soundtrack ook nog uitkomt.

Qua oordeel: slecht is ie niet maar hij had zo makkelijk zoveel beter kunnen zijn. Ondanks eigen manko's heb ik me veel meer vermaakt met BvS destijds en ik neem dit Whedon redelijk kwalijk.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_175193638
Terra Formars

Het verhaal speelt zich af in het jaar 2599. De mensheid staat op het punt terug te keren naar Mars, nadat zij daar honderden jaren geleden mos en kakkerlakken hebben achtergelaten. Dit deden zij om het oppervlak van de planeet te 'terravormen' en zodoende de planeet bewoonbaar te maken. Maar wanneer ze landen op Mars treffen ze daar een kolonie van supersterke, mensachtige kakkerlakken aan.



Heb me er door heen kunnen slepen. Verder... "Japan" dus omschrijft het wel zo'n beetje. Niveau a la Attack on Titan.

IMDB: 4,8
Ik: 5
pi_175206321
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 09:47 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
OtherLife (2017)

[ afbeelding ]

Australië
Sciencefiction / Mystery
96 minuten

geregisseerd door Ben C. Lucas
met Jessica De Gouw, Thomas Cocquerel en Shalom Brune-Franklin

Ren Amari is de uitvindster van het revolutionaire nieuwe geneesmiddel OtherLife dat het gevoel van tijd uitbreidt in de hersenen en de virtuele realiteit rechtstreeks in de geest van de gebruiker creëert. Met OtherLife voelen enkele seconden in het echte leven aan zoals uren of dagen vol avonturen. Terwijl Ren en haar collega's zich reppen om OtherLife te lanceren, gebruikt de overheid de drugs als radicale oplossing voor de overbevolking in gevangenissen. Als Ren zich hiertegen verzet wordt ze gebruikt als proefkonijn dat opgesloten zit in een virtuele gevangenis.

Goede Sci Fi. Goed verhaal dat redelijk goed is uitgewerkt, interessante futuristische technologie die je aan het denken zet... Goede plotwendingen. Af en toe valt het tempo een beetje weg maar dat is steeds van korte duur.

IMDB 6.3/10
Ik 7-/10
Bedankt voor de tip, heb m vanavond gekeken, hij was goed :)
pi_175208314
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 22:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, heb m vanavond gekeken, hij was goed :)
^O^
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175210723
Suburbicon

Suburbicon (2017) - IMDb

Een film over een idyllisch all-American stadje aan het eind van de jaren '50. Een film over hoe die idylle niets meer dan een façade blijkt en hoe het allemaal aan duigen valt. Tragikomisch en een tikje absurd. Niet zo vreemd als het door de Coen Brothers geschreven is.

Op zich een aardige film, behalve dat het plot en de moraal er veel te dik bovenop liggen en de film focus lijkt te missen. Daardoor is de film wel vermakelijk, maar nooit echt boeiend. Ondanks het goede acteerwerk en de prettige dialogen is het niet een film die je lang bij zal blijven.

6/10
pi_175211576
Radius (2017)



Canada
Sciencefiction / Thriller
87 minuten

geregisseerd door Caroline Labrèche en Steeve Léonard
met Diego Klattenhoff, Charlotte Sullivan en Andrea Houssin

Een jonge man ontwaakt na een auto-ongeluk met geen herinnering over wie hij is. Terwijl hij zijn weg naar de stad zoekt voor hulp, komt hij alleen maar dode lichamen tegen. Allemaal hebben ze vreemde, lichte ogen. In eerste instantie denkt hij dat er een dodelijk virus in de lucht zit, maar al snel komt hij achter de gruwelijke waarheid die een reeks aan gebeurtenissen in gang zet.

Goed verhaal, mindere uitwerking. Het mysterie houden ze redelijk goed vast waardoor je benieuwd blijft. Helaas komt er een lang stuk die redelijk saai is. Als er eenmaal duidelijk is wat er aan de hand is komt er weer een beetje vaart in. Hier en daar een paar onlogische scènes en helaas wordt het mystery niet helemaal opgelost waardoor je met een paar belangrijke vragen achterblijft

IMDB 6.2/10
Ik 6+/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175235577
Justice League (2017) - IMDb


Mijn verwachting was bijzonder hoog echter viel het mij allemaal wat tegen en zet het eigenlijk de lijn qua niveau voort van een Wonder Woman of een Batman vs Superman. Niet slecht maar ook geen top zoals The Dark Knight of het niveau van veel films van Marvell.

Ik vind het jammer dat ze Justice League uitgebracht hebben voor de individuele films van bijvoorbeeld Batman of Aquaman, hierdoor heb je weinig binding met de karakters en heb je het gevoel dat er een zooitje ongeregeld bij elkaar komt zonder echte achtergrond en waar je als kijker je mee verbonden voelt. De volgorde qua tijdlijn klopt gewoon niet en dat merk je heel erg bij de films van DC.

Dat doen ze bij Marvell echt veel beter. The Defenders komen echt op een prachtige manier bij elkaar waar je als kijker ook echt op hoopt omdat ze allen al een serie hadden met duidelijke achtergrond en dan wordt je als kijker als het ware beloont om de dynamiek te zien tussen ieder personage. Als ze dan eindelijk bij elkaar komt wordt dat allemaal prachtig in scene gezet.

In het begin van de film waar vooral Batman in beeld komt weten ze een unieke duistere "Gotham" sfeer te creëren waar spanning zichtbaar is, dan heb je bijna een flashback qua gevoel naar de films van meneer Nolan. Echter neemt dat al snel af doordat ze het een soort van afrafelen; "we moeten alle personages bij elkaar krijgen en wel zo snel mogelijk, want dat werkt ook bij Marvell". Tevens is de villain gewoon een droeftoeter, met zijn buitenaardse krachten wat het er allemaal niet beter op maakt. DC moet terug naar "menselijke" villains zonder rare heksen of bovennatuurlijke wezens. Laten ze the Riddler of meneer pinguïn maar eens op een goede manier neerzetten.

Zo hier en daar wat domme grappen als de helden eenmaal bij elkaar zijn maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat de helden bij elkaar "horen". Wat losse personages op één screen. De film is verder bijzonder voorspelbaar en zelfs wat laf op de manier hoe er gevochten wordt, je weet vanaf het begin al wat er gaat gebeuren en hoe.

Desalniettemin een redelijke film maar voor mij als DC fan een behoorlijke tegenvaller waarvan ik vooraf gehoopt had op eindelijk weer een top film van DC.

IMDB 7.4
Ik 5.5
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 16:16:08 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175241977
Perfetti sconosciuti



Leuke film waarin een vriendengroep van middelbare leeftijd besluit een spelletje te gaan spelen. Dat spelletje is je telefoon op tafel leggen en elk bericht of telefoontje dat je krijgt hardop voorlezen en/of beantwoorden. Dit gaat natuurlijk faliekant mis wat grappige situaties oplevert maar ook vragen over hoe goed ken je je vrienden en wat hou je voor jezelf en wat niet. Ik vond het een vermakelijke film.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175244704
It (2017)

Alternatieve titels: It: Chapter One, It: Part 1 - The Losers' Club



Verenigde Staten
Thriller / Horror
135 minuten

geregisseerd door Andy Muschietti
met Jaeden Lieberher, Jeremy Ray Taylor en Sophia Lillis

'It' volgt een groep kinderen, beter bekend als de 'Losers club', in het kleine stadje Derry, Maine. Op een dag wordt het stadje geterroriseerd door het bloeddorstigste monster It dat het op de kinderen voorzien heeft. Dit monster, dat de vorm van een clown genaamd Pennywise aanneemt, komt lijnrecht tegenover het groepje kinderen te staan dat er alles aan zal moeten doen om hem te verdrijven.

Goede film. De originele is uit mijn jeugd en het is ook zo lang geleden dat ik die heb gezien. Dus ik kan me niet alles helder voor de geest halen, maar er zaten zeker veel herkenningspunten in en op basis daarvan kan ik wel stellen dat deze film een verbetering is, 'enger'...
Maar als horrorfilm op zichzelf is ook een prima film. Genoeg goede, scary scènes


IMDB 7.7/10
Ik 7.5/10.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  donderdag 23 november 2017 @ 08:56:39 #176
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_175253566
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Perfetti sconosciuti

[ afbeelding ]

Leuke film waarin een vriendengroep van middelbare leeftijd besluit een spelletje te gaan spelen. Dat spelletje is je telefoon op tafel leggen en elk bericht of telefoontje dat je krijgt hardop voorlezen en/of beantwoorden. Dit gaat natuurlijk faliekant mis wat grappige situaties oplevert maar ook vragen over hoe goed ken je je vrienden en wat hou je voor jezelf en wat niet. Ik vond het een vermakelijke film.
Ja mooie film vond ik dat :D
Maar behalve het vermakelijke vond ik het ook mooi dat er duistere en trieste dingen naar boven kwamen. Nou ja dat zeg je zelf ook eigenlijk :+
With the stars as her umbrella
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 09:38:56 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175254211
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 08:56 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ja mooie film vond ik dat :D
Maar behalve het vermakelijke vond ik het ook mooi dat er duistere en trieste dingen naar boven kwamen. Nou ja dat zeg je zelf ook eigenlijk :+
Ja op mij had het wel het effect dat ik het me af ging vragen wat er zou gebeuren als ik zelf aan zo'n spel mee zou doen. Mijn conclusie was eigenlijk niet zoveel :D (we hebben het in de kroeg na de film ook gedaan was niet spectaculair :D )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175254261
Mugen no Jûnin (2017)

Alternatieve titels: Blade of the Immortal, ?????


Japan / Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama
140 minuten


geregisseerd door Takashi Miike
met Takuya Kimura, Hana Sugisaki en Sôta Fukushi

Manji's jongere zus wordt voor zijn ogen vermoord. Met zijn gehavende lichaam neemt hij wraak. Een mysterieuze vrouw verschijnt voor zijn ogen en geeft hem eeuwige jeugd en onsterfelijkheid. Als Rin Asano's ouders worden gedood door de zwaardvechters van Itto Ryu en hun studio wordt verwoest vraagt ze aan Manji om haar lijfwacht te zijn. Samen gaan ze de strijd aan tegen de Itto Ryu.
Goede film. Een beetje de classic japanse samurai film. Met een vleugje fantasy. Alles ziet er vrij 'authentiek' uit, de kleding, omgeving, huizen, gebruiken... Het is een lange zit en er zitten een aantal uitgerekte dialogen tussen de actie maar het is de moeite waard. De actie is bovendien wel indrukwekkend.

Imdb 7/10
Ik 7/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  donderdag 23 november 2017 @ 14:12:46 #179
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_175259212
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja op mij had het wel het effect dat ik het me af ging vragen wat er zou gebeuren als ik zelf aan zo'n spel mee zou doen. Mijn conclusie was eigenlijk niet zoveel :D (we hebben het in de kroeg na de film ook gedaan was niet spectaculair :D )
Oh tof _O-
Ik heb mezelf die vraag ook gesteld maar kwam toch wel tot de conclusie dat ik de inhoud van mijn telefoon echt voor mezelf wil houden :')
With the stars as her umbrella
pi_175260481
Brimstone (2016) - IMDb In de begintijd dat veel Europeanen emigreerden naar Amerika om daar een nieuwe toekomst te beginnen, arriveert een nieuwe dominee in een bekrompen stadje. Deze dominee blijkt over een duistere achtergrond te beschikken en een doofstomme vrouw lijkt daar meer vanaf te weten.

Uitstekende thriller met wat Nederlandse invloeden, en dat bedoel ik letterlijk en figuurlijk. Het verhaal ontwikkeld zich een beetje a la Tarantino maar dan zonder de bizar lange dialogen. Soms erg ongemakkelijke scenes die spijkerhard aankomen. Een 8.

Lion (2016) - IMDb een straatarm Indiaas jochie van 5 jaar raakt door omstandigheden duizenden kilometers ver van huis hopeloos verdwaald in Calcutta. Hij weet miraculeus maanden in zijn eentje te overleven en wordt uiteindelijk geadopteerd door een Australisch stel. 25 jaar later begint hij zich af te vragen waar hij nu precies vandaan komt en begint de zoektocht naar zijn geboorteplaats en natuurlijke ouders in het immense India.

Ik had na slumdog millionaire, Life of Pi en The man who knew infinity het wel een beetje gehad met het Indiaase genre, maar dit is toch wel weer van een heel ander kaliber. Het kleine jochie speelt de sterren van de hemel in dit meeslepende drama. Film kakt alleen een beetje in als hij 25 jaar is, je hebt dan echt op een gegeven moment zoiets van man stap in godsnaam dat vliegtuig eens in. Prima: 7,5
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_175335952
Ik was er nog eentje vergeten:

American Made (2017) - IMDb in de jaren 70 is een TWA piloot (Tom Cruise) uitgekeken op zijn werk en besluit topsecret operaties uit te voeren voor de CIA. Eenmaal actief in dat werk is die kick nog niet voldoende en gaat hij op de terugweg drugs smokkelen voor het -beginnende- beruchte medallin kartel van Escobar. Uiteindelijk komen daar zelfs clandestiene wapensmokkels bij wat in de jaren '80 uitmondt in het Iran-contra schandaal.

Waargebeurd. Ik was nooit zo onder de indruk van Tom Cruise, dat superdeugzame, brave en tegennatuurlijk rechtvaardige personage in de MI cyclus/Jack Reacher/etc stond mij altijd behoorlijk tegen. Dit is echter een totaal andere rol en ik moet zeggen, hij slaat zich er met zijn charme behoorlijk doorheen want deze rol is hem op het lijf geschreven. Vlot verteld, leuk verhaal met een humoristische ondertoon en soms hilarische situaties: een 7,5
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  maandag 27 november 2017 @ 21:52:40 #182
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_175349715
Thank you for your service :

Film over een aantal Irak-veteranen die door hun ervaringen aldaar PTSS hebben, de film is gebaseerd op waargebeurde feiten. De film zet je aan het denken over de omgang van de maatschappij met deze veteranen. Zo blijkt dat voordat een veteraan hulp kan krijgen er zo maar 6 tot 9 maanden kunnen voorbij gaan.
Vond het verder geen echt bijzondere film maar wel een die me aan het denken heeft gezet, enkele overbodige scenes die m.i. niets aan het verhaal hadden toe te voegen hadden weg gelaten mogen worden. Amy Schummer die ook in deze film speelt in een kleine rol werd door mij en mijn partner in eerste instantie niet herkend, de rol die ze speelt heeft een inhoudt die ze er ook aan geeft. Voldoende maar niet ruim voldoende, mij betreft een 6,5
  dinsdag 28 november 2017 @ 09:26:06 #183
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_175355623
Alien: Covenant (2017) - IMDb



Tsja, wat zal ik zeggen? Na de drie sterren in Empire had ik een beetje hoop, maar hij viel me toch enigszins tegen. Laat ik positief beginnen: ik vond het fijn dat ze wat verder van Prometheus en dichter richting het oorspronkelijke Alienverse gingen. Terwijl ze toch de verhaallijn van Prometheus redelijk logisch door wisten te trekken. Ook fijn dat er lekkere heftige alien-attacks in zaten.

Verder vond ik de visuele vertelkracht ronduit meh, terwijl Scott daar normaliter zo goed in is. Ook de manier waarop de boel in gang wordt gezet: hoi, hier heb je een ruimteschip met allemaal kolonisten. O, er gaat iets mis, o de commandant verbrandt levend en is vriendje van de hoofdpersoon die even huilt en dan doorpakt. O een toevallige planeet, o laten we allemaal constant de slechtst mogelijke beslissingen nemen, o, ik adem iets in op een vreemde planeet en zeg daar niets over, o, binnen een paar uur ontwikkelt zich een alien in mij, o we worden bedreigd, laten we er allemaal een voor een op ons eentje op uit gaan... enzovoorts.

Nog los van alle verdere onlogica en overduidelijke cgi-aliens.

IMDb: 6.5
V.: 5
Ja inderdaad, V. ja.
pi_175373791
6 Below: Miracle on the Mountain (2017)

Alternatieve titel: Six Below



Verenigde Staten
Drama / Thriller
98 minuten

geregisseerd door Scott Waugh
met Josh Hartnett, Mira Sorvino en Sarah Dumont

Eric LeMarque is een voormalig Olympische ijshockeyspeler. Tijdens het snowboarden wordt hij plots verrast door een storm en strandt hij in de ijzige kou van de Sierra Nevada. Lemarque moet vechten voor zijn leven terwijl hij geconfronteerd wordt met zijn drugsverslaving en zijn zelfzuchtige gedrag.

Goede film. Ik hou wel van survivalfilms. Vooral als het waargebeurd is. Heftig verhaal; redelijk goed uitgewerkt. Mooie scenery met de juiste sfeer en muziek. De flashbacks, die er redelijk veel in zitten, had wel wat minder gemogen. Goed einde.

IMDB 5.7/10
Ik 6.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175373854
Kingsman: The Golden Circle (2017)



Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Avontuur
141 minuten

geregisseerd door Matthew Vaughn
met Taron Egerton, Mark Strong en Halle Berry

Vervolg op 'Kingsman: The Secret Service'. Eggsy en Merlin vertrekken naar de Verenigde Staten, wanneer bij een aanslag het hoofdkwartier van de 'Kingsman' wordt verwoest. Daar aangekomen ontdekken ze een Amerikaanse variant van hun organisatie, onder de naam 'Statesman'. Een organisatie die wordt geleid door een brute, succesvolle cowboy die Champagne heet.

Fantastische film! Uitstekend vervolg op het eerste deel. Deze film kent bijna alleen maar hoogtepunten. Actie is legio en kundig/speciaal in beeld gebracht. Herkenbaarheid, nieuwe dingen. Interessante 'futuristische' spionage technologie.
Zeer spectaculaire special effects. Zowat alle mogelijke cameratechnieken komen aan bod.. De juiste dosis humor, niet te veel, hier en daar maar dan wel echt leuke humor. Ik kan niks negatiefs over de film zeggen. het is een lange zit maar je verveelt je geen moment
.

IMDB 7.1/10
Ik 8.5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 29-11-2017 08:31:42 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175419115
Megan Leavey (2017)



Verenigde Staten
Drama / Biografie
116 minuten

geregisseerd door Gabriela Cowperthwaite
met Kate Mara, Tom Felton en Bradley Whitford

Het waargebeurde verhaal van Megan Leavey, korporaal bij het marinierskorps. Zij vormt met de militaire gevechtshond Rex een sterk duo. In Irak zullen de twee meer dan 100 missies volbrengen en daarbij talloze levens redden. Een geïmproviseerde bom zal hun trouw echter aan een test onderwerpen

Een goede film. Ik heb sowieso al een zwak voor films over/met honden. Zo vond ik A Dog's Purpose van dit jaar een magnifique film (inmiddels al een keer of 6 gezien, wel met verschillende mensen). Deze film is ook de moeite. Het is een goed, waargebeurd, verhaal dat goed is uitgewerkt. Het opleidingsgedeelte duurde misschien iets te lang en de echte actie erna had wat langer gemogenn maar over het algemeen kijkt de film zich lekker weg. Een aantal indrukwekkende, spannende scènes; maar ook een paar emotionele; verdrietige momenten enz

IMDB 7.1/10
Ik 7-/10.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:29:48 #187
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_175435753
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 1 december 2017 09:11 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

Een goede film. Ik heb sowieso al een zwak voor films over/met honden. Zo vond ik A Dog's Purpose van dit jaar een magnifique film (inmiddels al een keer of 6 gezien, wel met verschillende mensen)

Herkenbaar. Ik heb Marley&Me al 10 keer gezien en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Hachi, die vond ik ook ZO mooi, haha. Dus ik ga jouw tip zeker kijken!

[ Bericht 9% gewijzigd door Mike op 01-12-2017 22:22:07 ]
pi_175448305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:29 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik heb Marley&Me al 10 keer gezien en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Hachi, die vond ik ook ZO mooi, haha. Dus ik ga jouw tip zeker kijken!
Ja dat zijn ook hele mooie films. Veel plezier met A Dog's Purpose, en zet de tissues maar alvast klaar ;)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 2 december 2017 @ 15:22:09 #189
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175450414
Kynodontas (2009) - IMDb

What.
The.
Fuck.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 2 december 2017 @ 16:02:45 #190
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_175451142
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:29 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik heb Marley&Me al 10 keer gezien en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Hachi, die vond ik ook ZO mooi, haha. Dus ik ga jouw tip zeker kijken!
Onze hond heeft een eigen album op Facebook, Miley & Me.
  zaterdag 2 december 2017 @ 16:03:16 #191
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_175451156
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:22 schreef EP3 het volgende:
Kynodontas (2009) - IMDb

What.
The.
Fuck.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk he, nu die film kijken over die kleine piemeltjes in een witte kubus.
pi_175456571
De film die ik nu kijk? Better Watch Out (2016) - IMDb De eerste film die ik ooit ga uitzetten. 0/10

Dat hier ooit een cent in is gestoken... Als herpes kanker kreeg, dan was dit het aids-kind. Zelfs deze downloaden is verspilling van je geld.

Niet alleen zijn de acteurs slecht, de personages zijn totaal onuitstaanbaar en het hele verhaal slaat nergens op. Iedereen die aan deze film heeft meegewerkt, moet worden aangeklaagd. En iedereen die het kijkt ook. Weet je wat? Sluit mij ook maar op, liefst in een cel met skinheads met grote pikken die mijn horizon 24/7 verbreden, want wat ben ik een faggot dat ik mezelf dit door mijn strot heb laten schuiven.

Misschien nog wel het ergste zijn de recensies op het internet. Rotten Tomatoes geeft het 91%?! Ze moeten onder schot gehouden zijn terwijl ze die teksten schreven, want poppenkasten zijn vermakelijker dan deze onderhuidse granuloma van een wanvertoning.

Ik ga naar een witte muur kijken voor wat goed vermaak vanavond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamina op 02-12-2017 20:35:03 ]
1 + 1 = blauw
pi_175456811
Dat hoofdrolspelertje was ook echt onuitstaanbaar! Kan je beter The Babysitter van netflix kijken.
pi_175456952
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:38 schreef Xan21 het volgende:
Dat hoofdrolspelertje was ook echt onuitstaanbaar! Kan je beter The Babysitter van netflix kijken.
Het is alsof die knul deze film zelf geschreven, geregisseerd en betaald heeft van zijn eigen zakgeld. Van een miljoen per week als verwend strontjoch.

Wat de eff.

Ik denk dat de enige reden is dat dit nog recensies kreeg boven de 0,0% is dat er maar liefst één acteur in zit van Stranger Things. Wat een natte kak.

Dit is een horror in de zin dat als je van films houdt, dan is dit de meest verschrikkelijke film die je ooit gaat zien.

|:( x1000

[ Bericht 12% gewijzigd door Kamina op 02-12-2017 20:48:58 ]
1 + 1 = blauw
  zondag 3 december 2017 @ 00:40:19 #195
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175462479
The dark tower

Verkracht. Als je de boeken hebt gelezen en ook maar enige liefde voor die serie hebt moet je de film eigenlijk niet kijken. In dat opzicht zou ik de film een. 3 geven.

Als je de film los kan zien van de boeken en gewoon een vermakelijke fantasy sci fi wil kijken dan moet je het doen. In dat opzicht geef ik het een 7.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 3 december 2017 @ 11:59:37 #196
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_175466823
quote:
8s.gif Op zondag 3 december 2017 00:40 schreef jogy het volgende:
The dark tower

Verkracht. Als je de boeken hebt gelezen en ook maar enige liefde voor die serie hebt moet je de film eigenlijk niet kijken. In dat opzicht zou ik de film een. 3 geven.

Als je de film los kan zien van de boeken en gewoon een vermakelijke fantasy sci fi wil kijken dan moet je het doen. In dat opzicht geef ik het een 7.
Gezeik altijd over die boeken. :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 3 december 2017 @ 13:46:27 #197
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175469052
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:59 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Gezeik altijd over die boeken. :')
Nou, ik ben geen purist maar deze verfilming had gewoon een andere titel moeten krijgen en op zichzelf moeten staan. Prima film als je het niet vergelijkt met de daadwerkelijke boeken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 20:26:51 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175476650
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:03 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Leuk he, nu die film kijken over die kleine piemeltjes in een witte kubus.
Die is tof!

http://m.imdb.com/title/tt1410261/

O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 3 december 2017 @ 20:27:57 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175476676
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:22 schreef EP3 het volgende:
Kynodontas (2009) - IMDb

What.
The.
Fuck.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha goede samenvatting wel!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 3 december 2017 @ 22:57:32 #200
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175480067
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 20:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Haha goede samenvatting wel!
Deed me meteen sterk denken aan O+ The Lobster O+. De manier van filmen, de zwarte humor en de droge/emotieloze manier van handelen en communiceren. En bij die film had ik ook al een enorme WTF. Kwam al vrij snel tot de conclusie dat het dus wel dezelfde regisseur moest zijn. - Ben nu dus een enorme fan van... even opzoeken... Yorgos Lanthimos. - Op naar zijn volgende film(s), :7.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175481003
Baby Driver (2017) - IMDb

Wat een hype om niks zeg -O- verschrikkelijk saaie, voorspelbare standaard hollywoodfilm. Las dat de muziek zo bijzonder was maar dat is alleen zo als je normaal naar marco borsato luistert. Standaard soul en funk, niks bijzonders. Absolute bagger.

4.5/10
Wie dit leest is hek.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 09:01:57 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175483722
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 22:57 schreef EP3 het volgende:

[..]

Deed me meteen sterk denken aan O+ The Lobster O+. De manier van filmen, de zwarte humor en de droge/emotieloze manier van handelen en communiceren. En bij die film had ik ook al een enorme WTF. Kwam al vrij snel tot de conclusie dat het dus wel dezelfde regisseur moest zijn. - Ben nu dus een enorme fan van... even opzoeken... Yorgos Lanthimos. - Op naar zijn volgende film(s), :7.
Ik had dogtooth gezien voordat ik the lobster had gezien, en ik moet zeggen dat the lobster wel een stukje toegankelijker is. The lobster vind ik een meesterwerk, ben ook benieuwd waarmee hij hierna aankomt.

Eens kijken of The Killing of a Sacred Deer (2017) - IMDb ergens draait.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 december 2017 @ 09:48:59 #203
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175484444
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 09:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik had dogtooth gezien voordat ik the lobster had gezien, en ik moet zeggen dat the lobster wel een stukje toegankelijker is. The lobster vind ik een meesterwerk, ben ook benieuwd waarmee hij hierna aankomt.

Eens kijken of The Killing of a Sacred Deer (2017) - IMDb ergens draait.
Vind ze beide erg goed. ( Volgens mij heb ik The Lobster ook een 9/10 gegeven. ) Maar Dogtooth is wel veel heftiger en dreigender, idd. The Lobster is vooral een komedie, dus uiteraard veel luchtiger en toegankelijker. Maar de WTF-factor is in beide gevallen iig torenhoog, :D.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 09:51:10 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175484478
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:48 schreef EP3 het volgende:

[..]

Vind ze beide erg goed. ( Volgens mij heb ik The Lobster ook een 9/10 gegeven. ) Maar Dogtooth is wel veel heftiger en dreigender, idd. The Lobster is vooral een komedie, dus uiteraard veel luchtiger en toegankelijker. Maar de WTF-factor is in beide gevallen iig torenhoog, :D.
Als je ooit in een absurdistische humor bui bent moet je de hierboven aangekondigde film "symbol" ook eens kijken: Shinboru (2009) - IMDb zit erg leuk in elkaar en heeft ook een goede wtf factor :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 december 2017 @ 09:59:01 #205
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175484609
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 09:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je ooit in een absurdistische humor bui bent moet je de hierboven aangekondigde film "symbol" ook eens kijken: Shinboru (2009) - IMDb zit erg leuk in elkaar en heeft ook een goede wtf factor :D
Ga ik zeker doen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 4 december 2017 @ 10:02:34 #206
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_175484659
Get Out (2017) - IMDb



Prima film, lekker spannend al zou ik het bij lange na geen horror noemen. Ik vind het meer een griezelige thriller. De toon vond ik erg tof, vooral de cringe die de hele tijd wordt opgeroepen is echt fijn. Goed knipoog-gehalte, goed geacteerd (extra kudos to Allison Williams).

Het enige dat ik niet begrijp is de enorme hype rond deze film. Vrijwel overal binnengehaald als de ontdekking van het jaar, op dit moment gaat 'ie aan de leiding in het Empire-jaaroverzicht, Jordan Peele wordt bejubeld als een uniek talent, terwijl ik gewoon denk: lekker filmpje voor de zaterdagavond, klaar.

Sterker nog, een deel van de plot heeft best veel weg van een van mijn guilty pleasures The Skeleton Key (2005) - IMDb dus kwa originaliteit valt het ook wel mee.

Conclusie: prima film, lekker spannend, goed gemaakt en top geacteerd, maar ook weer niet de film van het jaar.

IMDb: 7,7
V.: 7.5
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 21:45:41 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175516405
Investigation of a Citizen Above Suspicion (Italian: Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto)



Een crimi uit 1970 met een nogal kafkaesque verhaal. Een politie chef vermoord zijn minnares en probeert vervolgens zichzelf aan te geven. Erg goed gedaan vooral dat het niet volledig over the top is, het zou zo kunnen gebeuren. Helemaal in italië waar mensen met macht nogal eens boven de wet lijken te leven. Ik vond het een verassende insteek voor een verhaal wat goed gebracht is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175532193
The Crucifixion (2017)



Verenigd Koninkrijk / Roemenië
Horror / Mystery
92 minuten

geregisseerd door Xavier Gens
met Sophie Cookson, Corneliu Ulici en Brittany Ashworth

Een priester belandt in de gevangenis, omdat hij verantwoordelijk gehouden wordt voor de dood van een non. Op de non voerde hij een duiveluitdrijving uit. Een journaliste besluit zich in de zaak te verdiepen. Zij wil uitzoeken of de priester daadwerkelijk schuldig is aan moord, of dat er misschien iets anders verantwoordelijk is voor de dood van de non.

Redelijk goede horrorfilm. Een verhaal met potentie dat redelijk goed is uitgewerkt. Juiste setting: een middeleeuws Roemeens dorpje. De sfeer hebben ze ook vrij goed weten weer te geven. Er hadden misschien wat meer schrikmomenten in mogen zitten, maar die wat erin zitten zijn iig van goede kwaliteit :)

IMDB 5/10
Ik 6+/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175532327
American Assassin (2017)



Verenigde Staten
Actie / Thriller
111 minuten

geregisseerd door Michael Cuesta
met Dylan O'Brien, Michael Keaton en Taylor Kitsch

'American Assassin' volgt de opkomst van Mitch Rapp, een rekruut van een Black-Ops team van de CIA onder leiding van oorlogsveteraan Stan Hurley. Het duo wordt door directeur Irene Kennedy aangestuurd onderzoek te doen naar enkele willekeurige aanvallen op zowel militaire als civiele doeleinden. Samen ontdekken ze een patroon dat leidt tot een gezamenlijke missie naar een moordlustige agent.

Als 'fan' van Scott Adkins was dit een tegenvaller voor mij :) Hij speelt hier weliswaar niet de hoofdrol, maar ik had m wel meer screentime gegund dan die 15 min ofzo, sjonge jonge :)
Verder een goede actiefilm. Het is wel vrij voorspelbaar, niet origineel verhaal. Maar er is genoeg actie en de film kijkt lekker weg voor een avondje..

IMDB 6.3/10
Ik 6.5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 06-12-2017 19:32:59 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175553451
War Machine (2017)



Verenigde Staten
Komedie / Oorlog
122 minuten

geregisseerd door David Michôd
met Brad Pitt, Topher Grace en Emory Cohen

In 'War Machine' staat de hooggeplaatste generaal Glen McMahon (Brad Pitt) centraal. McMahon, die verschillende bijnamen draagt, waaronder 'Glenimal', heeft een dodelijke reputatie en krijgt de leiding over de oorlog in Afghanistan. Om de oorlog voor eens en altijd te kunnen winnen hanteert hij een totaal nieuwe, radicale aanpak.

Tegenvaller. Een erg saaie film. Zo goed als geen actie. Alleen dialogen Enzo... Het zou een comedy moeten zijn, maar ik heb geen 1 keer gelachen. die overdreven stem van Pitt was zelfs irritant op den duur

6.1/10
3/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175571708
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:23 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
War Machine (2017)

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Komedie / Oorlog
122 minuten

geregisseerd door David Michôd
met Brad Pitt, Topher Grace en Emory Cohen

In 'War Machine' staat de hooggeplaatste generaal Glen McMahon (Brad Pitt) centraal. McMahon, die verschillende bijnamen draagt, waaronder 'Glenimal', heeft een dodelijke reputatie en krijgt de leiding over de oorlog in Afghanistan. Om de oorlog voor eens en altijd te kunnen winnen hanteert hij een totaal nieuwe, radicale aanpak.

Tegenvaller. Een erg saaie film. Zo goed als geen actie. Alleen dialogen Enzo... Het zou een comedy moeten zijn, maar ik heb geen 1 keer gelachen. die overdreven stem van Pitt was zelfs irritant op den duur

6.1/10
3/10
vond hem nog wel aardig, maar wel jammer dat als netflix zo een naam weet te strikken, ze hem dan een film laten maken die er bij andere studio's waarschijnlijk niet doorheen gekomen was. Zijn nog wat voorbeelden van films met bekende acteurs op Netflix die anders nooit gemaakt waren met die acteurs.

Hopelijk is dat met Bright (met Will Smith) anders
pi_175632602
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:02 schreef V. het volgende:
Get Out (2017) - IMDb

[ afbeelding ]

Prima film, lekker spannend al zou ik het bij lange na geen horror noemen. Ik vind het meer een griezelige thriller. De toon vond ik erg tof, vooral de cringe die de hele tijd wordt opgeroepen is echt fijn. Goed knipoog-gehalte, goed geacteerd (extra kudos to Allison Williams).

Het enige dat ik niet begrijp is de enorme hype rond deze film. Vrijwel overal binnengehaald als de ontdekking van het jaar, op dit moment gaat 'ie aan de leiding in het Empire-jaaroverzicht, Jordan Peele wordt bejubeld als een uniek talent, terwijl ik gewoon denk: lekker filmpje voor de zaterdagavond, klaar.

Sterker nog, een deel van de plot heeft best veel weg van een van mijn guilty pleasures The Skeleton Key (2005) - IMDb dus kwa originaliteit valt het ook wel mee.

Conclusie: prima film, lekker spannend, goed gemaakt en top geacteerd, maar ook weer niet de film van het jaar.

IMDb: 7,7
V.: 7.5
Deze zojuist gezien. Aardig filmpje, maar niet veel meer dan dat. Jammer dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het werd daardoor nergens écht spannend of mysterieus. Acteerwerk was van de meeste spelers wel oké.

Verder snap ik de hype dus ook niet zo.

7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 21:45:06 ]
pi_175638510
Mamma Mia was gister op Net5 dus jaaaa!!

Ik kan er niet veel over kwijt dit is de tweede keer dat ik hem zag blijft echt heerlijk.

Ik houd van ABBA muziek en ik vind het ook leuk dat er wat onbekendere liedjes in de film zitten het verhaal is ook super goed.

[ Bericht 75% gewijzigd door rikardo42 op 11-12-2017 13:52:28 ]
pi_175647995
Wind River (2017) - IMDb In een indianenreservaat in het ijskoude en onherbergzame Wyoming wordt een jonge knappe Indiaanse vrouw dood gevonden. Voordat ze doodvroor had ze mijlenlang blootvoets door de sneeuw gerend(!). De FBI zoekt assistentie van een ervaren jager van de Fish and Wildlife Service om de dader(s) op te sporen. Die jager (Jeremy Renner, van o.a. The Hurt Locker) heeft zo zijn eigen redenen om hieraan mee te doen.

Waargebeurd. De film heeft een hoge IMDB rating maar in mijn ogen is het een gewone standaard whodunnit thriller die zich enkel onderscheidt door de mooie natuurplaatjes. Het achterliggende drama van de jager komt wat slecht uit de verf en de ontknoping is relatief snel, maar het achterliggende drama achter de Indiaanse vrouw liegt er niet om. Een 6,5


Mother! (2017) - IMDb tamelijk zwaar gehypte film over een vrij typisch stel wat in de middle of nowhere woont. Op een dag krijgen ze een onuitgenodige gast die hun relatie zwaar op de proef zal stellen.

Het is een film die je of geweldig of helemaal niks vind. Het is een beetje in de trant van vrij zweverige films met existentiële vraagstukken zoals Tree of Life en The Fountain. Derhalve niet geschikt voor een avondje luchtig vermaak. De film staat bomvol (bijbelse) symboliek dus verwacht na de aftiteling het nodige oeverloze geouwehoer over allerlei verwijzingen, interpretaties en verwijzingen met je medekijkers. Als je daar van houdt is dit je film. De mijne is het zeker niet: een 6.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  maandag 11 december 2017 @ 18:28:46 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_175651328
Wakefield (2016) - IMDb

met Bryan Cranston.Gaat over een man die op een dag van zijn werk thuis komt en besluit zich te verstoppen op zijn eigen zolder, van zijn vrouw en kinderen. Hij houdt dit maanden vol terwijl zijn gezin denkt dat hij vermist/overleden is. Apart verhaal, had best wat potentie. Ook veel scenes waarbij we moesten gniffelen. Het einde is echter heel erg raar, we hebben allebei zitten vloeken op de aftiteling :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_175663403
Escape Room

Escape Room (2017) - IMDb

Wat een bagger. Je kijkt anderhalf uur naar een verdomd slechte imitatie van Saw met acteurs die er uit zien en zich gedragen alsof ze hun eerste gig na de pornoindustrie hebben gescoord. Het plot is slecht, het heeft niet de inventiviteit of het motief van de gemiddelde Saw-film. Je hebt geen idee wie of wat achter de Escape Room steekt. In dit geval bouwt het niet de spanning op maar vraag je je af waar je naar zit te kijken. De acteurs zijn matig maar de dialogen zijn absoluut de negatieve uitblinker. Ongelooflijk slecht geschreven. Het is een anderhalf uur durend cringefest waarin de schrijver er in is geslaagd om werkelijk geen énkele dialoog goed te laten zijn. Ik heb zelden een film gezien met zoveel zinloze filler text. Het enige waar de film op het eind dan nog wel in slaagt is om een open einde te houden waardoor je je toch een beetje af gaat vragen of je niet naar een eventueel tweede deel zal gaan. Maar dan denk je terug aan de rillingen die letterlijk over je rug lopen als je de hersenloze gesprekken tussen de karakters moet volgen en besluit je de volgende keer lekker thuis te blijven.

Wat. Een. Stront.

2/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Mystikvm op 12-12-2017 08:44:54 ]
pi_175663958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:00 schreef planethugo het volgende:

[..]

vond hem nog wel aardig, maar wel jammer dat als netflix zo een naam weet te strikken, ze hem dan een film laten maken die er bij andere studio's waarschijnlijk niet doorheen gekomen was. Zijn nog wat voorbeelden van films met bekende acteurs op Netflix die anders nooit gemaakt waren met die acteurs.

Hopelijk is dat met Bright (met Will Smith) anders
Tja, het is maar net van welke humor je een beetje houdt. Maar inderdaad, dat zie je de laatste tijd wel vaker, grote namen in flutfilms...
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175663979
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:15 schreef mister_white het volgende:
Wind River (2017) - IMDb In een indianenreservaat in het ijskoude en onherbergzame Wyoming wordt een jonge knappe Indiaanse vrouw dood gevonden. Voordat ze doodvroor had ze mijlenlang blootvoets door de sneeuw gerend(!). De FBI zoekt assistentie van een ervaren jager van de Fish and Wildlife Service om de dader(s) op te sporen. Die jager (Jeremy Renner, van o.a. The Hurt Locker) heeft zo zijn eigen redenen om hieraan mee te doen.

Waargebeurd. De film heeft een hoge IMDB rating maar in mijn ogen is het een gewone standaard whodunnit thriller die zich enkel onderscheidt door de mooie natuurplaatjes. Het achterliggende drama van de jager komt wat slecht uit de verf en de ontknoping is relatief snel, maar het achterliggende drama achter de Indiaanse vrouw liegt er niet om. Een 6,5


Mother! (2017) - IMDb tamelijk zwaar gehypte film over een vrij typisch stel wat in de middle of nowhere woont. Op een dag krijgen ze een onuitgenodige gast die hun relatie zwaar op de proef zal stellen.

Het is een film die je of geweldig of helemaal niks vind. Het is een beetje in de trant van vrij zweverige films met existentiële vraagstukken zoals Tree of Life en The Fountain. Derhalve niet geschikt voor een avondje luchtig vermaak. De film staat bomvol (bijbelse) symboliek dus verwacht na de aftiteling het nodige oeverloze geouwehoer over allerlei verwijzingen, interpretaties en verwijzingen met je medekijkers. Als je daar van houdt is dit je film. De mijne is het zeker niet: een 6.
haha, deze 2 hebben we ook op een schijfje staan, maar nog niet gekeken...
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175664055
Mayhem (2017)



Verenigde Staten
Horror / Actie
86 minuten

geregisseerd door Joe Lynch
met Steven Yeun, Samara Weaving en Steven Brand

Derek Cho (Steven Yeun) is als jurist werkzaam bij een succesvolle advocatenkantoor. Hij staat op het punt om ontslagen te worden, wanneer er plots een levensgevaarlijk virus uitbreekt in het gebouw. De overheid grijpt onmiddellijk in en sluit het hele gebouw af om de buitenwereld te beschermen. Paniek slaat toe tussen de werknemers die nu samen opgesloten zijn. Derek besluit samen met Melanie (Samara Weaving), een ontevreden cliënt, een bloederige weg te banen naar de bovenste verdieping om zijn corrupte werkgevers te confronteren met alle gevolgen van dien.

Leuke film voor een avondje, niet diepgaand. Het is geen origineel verhaal maar leuk uitgewerkt, ludiek, met een knipoog. Bij de beschrijving staat horror, actie maar met die horror valt het wel mee. Ze hadden er wel nog comedy bij mogen zetten want er zit vele humor in en bij een paar scènes dubbel gelegen. Veel is overdreven, blood and gore :)

IMDB 6.5/10
Ik 6.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:58:09 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_175669353
To the Bone (2017) - IMDb

Gisteren gekeken op Netflix (daar is-ie net recent op gezet). Hoofdrolspeelster Lily Collins is de dochter van Phil en speelt overtuigend een meisje met anorexia dat terecht komt in een huis met medepatiënten na vier mislukte opnames. Ik vond het een ontroerende film, herkenbaarheid ook wel her en der (niet met eetstoornissen, meer met het gezinstherapie deel in de film). Verrassend: Keanu Reeves als therapeut.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_175687831
Mother! (2017)



Verenigde Staten
Drama / Horror
121 minuten

geregisseerd door Darren Aronofsky
met Jennifer Lawrence, Javier Bardem en Michelle Pfeiffer

'Mother' volgt een stel dat een rustig bestaan leidt. Als er op een dag onuitgenodigde gasten hun huis binnenkomen, wordt dat bestaan ernstig verstoord. Het gevolg is dat de relatie van het stel danig op de proef wordt gesteld.

Een beetje een tegenvaller. Had er meer van verwacht. Het is een rare film. De film komt moeilijk op gang. Veel onnodige en te uitgerekte scènes, waardoor het soms saai kan zijn.. Het mystery-aspect hebben ze wel goed neergezet. Ze houden het mystery goed vast en naarmate de film vordert wordt het steeds mysterieuzer tot uiteindelijk ronduit bizar. Daarna wordt het een complete chaos met een hoge wtf-factor gepaard met een paar erg heftige scènes. Het einde snapte ik niet echt...

IMDB 6.9/10
Ik 6.5/10

quote:
Mother! (2017) - IMDb tamelijk zwaar gehypte film over een vrij typisch stel wat in de middle of nowhere woont. Op een dag krijgen ze een onuitgenodige gast die hun relatie zwaar op de proef zal stellen.

Het is een film die je of geweldig of helemaal niks vind. Het is een beetje in de trant van vrij zweverige films met existentiële vraagstukken zoals Tree of Life en The Fountain. Derhalve niet geschikt voor een avondje luchtig vermaak. De film staat bomvol (bijbelse) symboliek dus verwacht na de aftiteling het nodige oeverloze geouwehoer over allerlei verwijzingen, interpretaties en verwijzingen met je medekijkers. Als je daar van houdt is dit je film. De mijne is het zeker niet: een 6.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 13-12-2017 16:50:38 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 13 december 2017 @ 11:51:28 #222
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175690543
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:21 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Mother! (2017)

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 13 december 2017 @ 12:12:41 #223
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_175691050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:21 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 13 december 2017 @ 12:19:25 #224
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_175691204


Murder on the Oriënt Express.

Leuke whodunit naar het gelijknamige boek van Agatha Christie.
Grote namen op de affiche met oa. Kenneth Branagh, Penelope Cruz, Willem Dafoe, Judi Dench, Michelle Pfeifer en Johnny Depp.

Ik geef 'm net geen 8 vanwege het trage einde.
  woensdag 13 december 2017 @ 12:33:58 #225
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_175691569
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:21 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Mother! (2017)

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Drama / Horror
121 minuten

geregisseerd door Darren Aronofsky
met Jennifer Lawrence, Javier Bardem en Michelle Pfeiffer

'Mother' volgt een stel dat een rustig bestaan leidt. Als er op een dag onuitgenodigde gasten hun huis binnenkomen, wordt dat bestaan ernstig verstoord. Het gevolg is dat de relatie van het stel danig op de proef wordt gesteld.

Een beetje een tegenvaller. Had er meer van verwacht. Het is een rare film. De film komt moeilijk op gang. Veel onnodige en te uitgerekte scènes, waardoor het soms saai kan zijn.. Het mystery-aspect hebben ze wel goed neergezet. Ze houden het mystery goed vast en naarmate de film vordert wordt het steeds mysterieuzer tot uiteindelijk ronduit bizar. Daarna wordt het een complete chaos met een hoge wtf-factor gepaard met een paar erg heftige scènes

IMDB 6.9/10
Ik 6.5/10

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:51 schreef EP3 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')