abonnement Unibet Coolblue
pi_173580683
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:32 schreef Homey het volgende:

[..]

Verder is D66 het schoolvoorbeeld van een partij dat van revolutionair naar oer-conservatief is gegaan, naarmate ze meer 'one of the boys' werden.
Ben benieuwd wat er met D66 gebeurt als Pechtold eindelijk weg is. Hij en een paar van die D66 europarlementariërs hebben echt een ongezonde invloed op die partij.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 4 september 2017 @ 12:52:33 #127
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173580721
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:32 schreef Homey het volgende:

[..]

Geen specifiek fan van Baudet, maar die demonisering maakt het alleen maar populairder. Schelden is een teken van zwakte. Apart ook dat vaak rechtse politici heel erg persoonlijk worden afgemaakt in de media, terwijl populisten als Jesse Klaver nooit echt kritische vragen krijgen. Uiteindelijk zijn het allemaal populisten die veel liegen, links of rechts.

Verder is D66 het schoolvoorbeeld van een partij dat van revolutionair naar oer-conservatief is gegaan, naarmate ze meer 'one of the boys' werden.
Volgens mij ben ik 5 dikke alinea's tamelijk inhoudelijk ingegaan op wat de FvD is en wat het representeert. Dat neemt nog niet weg dat de beweegredenen van Baudet om van zijn denktank "die nooit een politieke partij zou worden" een politieke partij te maken voornamelijk monetair zijn. Meneer leefde als niet al te succesvolle spreker tamelijk boven zijn stand, en het persoonlijk faillissement zat eraan te komen, totdat meneer zijn kans zag en de Kamerzetel (+ bijbehorende donaties) met de gouden eieren met twee handen aangreep. Ik heb geen bronnen om het te bewijzen dus ik zal er over ophouden, maar die kerel is echt geen zuivere koffie.

Verder vind ik het nog wel een verschil of een bestaand politicus, die al langer meedraait en meerdere ballast met zich meedraagt, de boel verdraait dan als een nieuweling op het toneel zonder enige geschiedenis onzuiver is over z'n intenties.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_173580767
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2017 12:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Deze discussie is hier al zo vaak gevoerd. Jij vindt FvD een PVV-achtige partij maar een heleboel mensen vinden van niet.
Maar hebben die mensen dan gelijk? Of betogen ze dit vooral om hun eigen straatje schoon te vegen?
Immers de FvD profileert zich zeer nadrukkelijk als alternatief voor de FvD (iets beschaafder maar feitelijk grotendeels dezelfde standpunten). Ze kiezen ook heel nadrukkelijk om vooral in dezelfde vijver (mensen die teleurgesteld zijn in de gevestigde politiek en best heel boos zijn op buitenlanders) te gaan vissen.
quote:
Dus ook al kun je het je niet voorstellen... voor veel mensen is FvD een serieus alternatief voor D66 en andere partijkartel partijen.
Enkele tientallen mensen is ook al veel, dus dit zegt me niet zoveel. Je kunt immers amper twee partijen vinden die verder uit elkaar staan als de FvD en D66. Uitgesproken progressief tegenover uitgesproken conservatief, kosmopolitisch tegenover nationalistisch, open ten opzichte van andere culturen tegenover bang voor andere culturen, voor marktwerking in vele sectoren tegenover voor meer overheidsgrip op de economie en samenleving etc.

het lijkt me enkel een alternatief voor de 'kartelpartijen' als je al heel dicht bij dergelijke standpunten staat. Dus delen van afwijkende vleugels van partijen als VVD, CDA, CU en SGP. Van D66 naar FvD overstappen lijkt me gewoon heel sterk.
pi_173580819
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:32 schreef Homey het volgende:

[..]

Geen specifiek fan van Baudet, maar die demonisering maakt het alleen maar populairder. Schelden is een teken van zwakte. Apart ook dat vaak rechtse politici heel erg persoonlijk worden afgemaakt in de media, terwijl populisten als Jesse Klaver nooit echt kritische vragen krijgen. Uiteindelijk zijn het allemaal populisten die veel liegen, links of rechts.

Verder is D66 het schoolvoorbeeld van een partij dat van revolutionair naar oer-conservatief is gegaan, naarmate ze meer 'one of the boys' werden.
Zeer bijzondere serie uitspraken. Als je dit gelooft, dan moet je bijna in een parallel universum leven :P
pi_173580865
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat er met D66 gebeurt als Pechtold eindelijk weg is. Hij en een paar van die D66 europarlementariërs hebben echt een ongezonde invloed op die partij.
Het lijkt me dat het een progressieve partij is en blijft. Die gaan ook erg ongelukkig worden van de komende Christenconservatieve coalitie die ze aan een meerderheid helpen.
Ze spreken ook een vrij selectief publiek aan van over het algemeen wat hoger opgeleide mensen die vrij positief in het leven staan met een open blik naar de buitenwereld. Als ze een heel andere koers kiezen, dan zijn ze die kiezers zo kwijt.
pi_173580936
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Bedankt voor de geschiedenisles. Klinkt een beetje als de huidige politieke problematiek in een ander jasje en het willen opbreken van het partijkartel zoals FvD nu wil.

[..]

De politiek wordt tegenwoordig niet meer in de greep gehouden voor confessionele partijen dus niet heel gek dat FvD niet bezig is om de macht van confessionele partijen te breken. De politiek wordt tegenwoordig in de greep gehouden door een plucheplakkende wereldburger elite die ideologisch met alle winden meewaait naar mate het hun globaliserende agenda en eigen carrière uit komt. Een andere strijd in een andere tijd.

Ben het er niet mee eens dat FvD alle progressieve veranderingen wil terugdraaien. FvD is niet anti-abortus of anti-euthanasie. FvD is niet anti-homorechten of pro-rassendiscriminatie. FvD ageert wel tegen doorgeslagen progressivisme... zoals genderneutrale wc's, ongebreidelde opvang van asielzoekers, de zieligheidsindustrie en gesubsidieerde klaagclubjes, en een godsdienst als de Islam dat alles maar mag en beschermd wordt onder valse voorwendselen.

[..]

Ben het met je eens dat de democratische vernieuwingen die FvD voorstaat nog mager en vaag zijn en nog lang niet uitgewerkt en uitgekristalliseerd zijn. Maar je hebt het zelf over "langzaam van de grond af opbouwen", iets wat FvD juist aan het doen is met het organiseren van debatbijeenkomsten, zomerscholen, een actieve jongerenorganisatie, actieve social media, regelmatig gemeenten bezoeken en samenwerking zoeken met lokale partijen. FvD zoekt echt het contact en de participatie van de burger.

Of de intenties van Baudet wel of niet oprecht zijn zal nog moeten blijken. Ik zie nog geen reden om aan die intenties te twijfelen.
Hier sluit ik me bij aan, goede analyse
pi_173580963
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:52 schreef Euribob het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik 5 dikke alinea's tamelijk inhoudelijk ingegaan op wat de FvD is en wat het representeert. Dat neemt nog niet weg dat de beweegredenen van Baudet om van zijn denktank "die nooit een politieke partij zou worden" een politieke partij te maken voornamelijk monetair zijn. Meneer leefde als niet al te succesvolle spreker tamelijk boven zijn stand, en het persoonlijk faillissement zat eraan te komen, totdat meneer zijn kans zag en de Kamerzetel (+ bijbehorende donaties) met de gouden eieren met twee handen aangreep. Ik heb geen bronnen om het te bewijzen dus ik zal er over ophouden, maar die kerel is echt geen zuivere koffie.

Verder vind ik het nog wel een verschil of een bestaand politicus, die al langer meedraait en meerdere ballast met zich meedraagt, de boel verdraait dan als een nieuweling op het toneel zonder enige geschiedenis onzuiver is over z'n intenties.
Vaag verhaal dat samenhangt door afkeer jegens een persoon. Hij is geen zuivere koffie dus zijn intenties zijn onzuiver dus hij verdraait de boel. Komt op mij over als een cirkelredenering.
pi_173580966
quote:
2s.gif Op maandag 4 september 2017 13:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat het een progressieve partij is en blijft. Die gaan ook erg ongelukkig worden van de komende Christenconservatieve coalitie die ze aan een meerderheid helpen.
Het lijkt mij al jaren dat als D'66 deelneemt aan een rechtse regering dat ze dit betalen met flink zetelverlies.
1982 pvda stapt uit het kabinet, cda en d'66 verder... d'66 van 17 naar 6 zetels
2006 na kabinet met cda en vvd gaat d'66 van 6 naar 3 zetels (dat ritaverdonkkabinet)

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 04-09-2017 13:20:33 ]
pi_173580985
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat er met D66 gebeurt als Pechtold eindelijk weg is. Hij en een paar van die D66 europarlementariërs hebben echt een ongezonde invloed op die partij.
de meerderheid van de D66 leden en stemmers is het met je oneens. want de koers die D66 sinds Pechtold aan de macht is gekomen vaart is alleen maar populairder geworden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_173581140
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:52 schreef Euribob het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik 5 dikke alinea's tamelijk inhoudelijk ingegaan op wat de FvD is en wat het representeert. Dat neemt nog niet weg dat de beweegredenen van Baudet om van zijn denktank "die nooit een politieke partij zou worden" een politieke partij te maken voornamelijk monetair zijn. Meneer leefde als niet al te succesvolle spreker tamelijk boven zijn stand, en het persoonlijk faillissement zat eraan te komen, totdat meneer zijn kans zag en de Kamerzetel (+ bijbehorende donaties) met de gouden eieren met twee handen aangreep. Ik heb geen bronnen om het te bewijzen dus ik zal er over ophouden, maar die kerel is echt geen zuivere koffie.

Verder vind ik het nog wel een verschil of een bestaand politicus, die al langer meedraait en meerdere ballast met zich meedraagt, de boel verdraait dan als een nieuweling op het toneel zonder enige geschiedenis onzuiver is over z'n intenties.
Jij speelt heel erg op de persoon. Heeft Baudet jouw vriendinnetje ingepikt? Zo komt het over.
FvD is aan het groeien, omdat je de bestaande partijen niet hoort over de enorme paradox van het integratie vraagstuk, namelijk dat de autochtone Nederland niet nationalistisch mag zijn en open moet staan voor anderen, terwijl minderheden dat niet hoeven. Die mogen wel heel religieus, nationalistisch en gesloten zijn. Dat gaat natuurlijk niet werken. Het mandaat is voor iedereen, niet voor een deel. De implicatie is altijd dat moslims gediscrimineerd worden bijvoorbeeld. Dat gebeurt, maar waarom zouden moslims niet hartstikke racistisch zijn? Ooit een neger zien werken in een kebab zaak? Ooit een Turkse vrouw met een neger op straat gezien?

Het racisme is pas verdwenen als iedereen beticht kan worden racisme, en niet alleen blanken. Het racisme is pas verdwenen als je ook 'the racism of lowered expectations' (google deze term) uit de bestaande politiek en beleid haalt. Die vorm van racisme is veel wijdverspreider dan traditioneel racisme van extreem-rechts. Zoveel NGO's teren daarop.
  maandag 4 september 2017 @ 13:30:55 #136
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173581164
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Bedankt voor de geschiedenisles. Klinkt een beetje als de huidige politieke problematiek in een ander jasje en het willen opbreken van het partijkartel zoals FvD nu wil.
Ja, er zijn wel verbanden. Het uiteindelijke doel is alleen anders.

quote:
[..]

De politiek wordt tegenwoordig niet meer in de greep gehouden voor confessionele partijen dus niet heel gek dat FvD niet bezig is om de macht van confessionele partijen te breken. De politiek wordt tegenwoordig in de greep gehouden door een plucheplakkende wereldburger elite die ideologisch met alle winden meewaait naar mate het hun globaliserende agenda en eigen carrière uit komt. Een andere strijd in een andere tijd.
Je eerste zin insinueert dat FvD ook de macht van de confessionele partijen zou proberen te breken als die het nu nog voor het zeggen hadden. Ik denk dat je je daarin vergist. Baudet heeft namelijk (ongeveer) hetzelfde einddoel als de confessionelen/het CDA en de VVD. Net zoals van Mierlo destijds ongeveer hetzelfde einddoel had als de PvdA/de progressieven. Het opblazen van het systeem was niet het doel op zich. De hervormingen zijn een middel om het politieke doel te bereiken. Voor van Mierlo was dat een politiek systeem waar de confessionelen hun controle kwijt zouden zijn, Voor Baudet is het er een waar, zoals je zelf al zegt, de kosmopolitische wereldburger zijn controle kwijt is.

Punt is dus dat de D66'er (als we even generaliseren) die kosmopolitische wereldburger is, en daarom is het voor hen totaal niet interessant of voordelig om over te stappen naar FvD. Mensen die het systeem willen veranderen zijn niet tevreden met het systeem, D66'ers zijn dat op dit moment wel degelijk.

quote:
Ben het er niet mee eens dat FvD alle progressieve veranderingen wil terugdraaien. FvD is niet anti-abortus of anti-euthanasie. FvD is niet anti-homorechten of pro-rassendiscriminatie. FvD ageert wel tegen doorgeslagen progressivisme... zoals genderneutrale wc's, ongebreidelde opvang van asielzoekers, de zieligheidsindustrie en gesubsidieerde klaagclubjes, en een godsdienst als de Islam dat alles maar mag en beschermd wordt onder valse voorwendselen.
Alle is wellicht wat te sterk gesteld, maar het is wel degelijk een tegenbeweging. Dat was een beetje mijn punt.

quote:
[..]

Ben het met je eens dat de democratische vernieuwingen die FvD voorstaat nog mager en vaag zijn en nog lang niet uitgewerkt en uitgekristalliseerd zijn. Maar je hebt het zelf over "langzaam van de grond af opbouwen", iets wat FvD juist aan het doen is met het organiseren van debatbijeenkomsten, zomerscholen, een actieve jongerenorganisatie, actieve social media, regelmatig gemeenten bezoeken en samenwerking zoeken met lokale partijen. FvD zoekt echt het contact en de participatie van de burger.
Hoho, ze zijn hun eigen partij aan het opbouwen. Dat is echt wel een wezenlijk verschil. Niks algemeen belang, alles wat je opnoemt zijn tekenen van het opzetten van een professionele organisatie. Dat is gewoon partijbelang. Dit zijn dingen die elke politieke partij doet. Alleen als je stelt dat Forum = Directe Democratie dan zou je kunnen stellen dat ze bezig zijn met het opzetten van een directe democratie in Nederland, maar daar vind ik hun plannen omtrent dit onderwerp op dit moment toch echt te vaag voor.

quote:
Of de intenties van Baudet wel of niet oprecht zijn zal nog moeten blijken. Ik zie nog geen reden om aan die intenties te twijfelen.
En ik dus wel. Maar goed, als ik daar ook maar een beetje concreet bewijs van had was ik al wel naar de media gestapt. Hier gaan we niet uitkomen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 4 september 2017 @ 13:34:43 #137
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173581210
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:28 schreef Homey het volgende:

[..]

Jij speelt heel erg op de persoon. Heeft Baudet jouw vriendinnetje ingepikt?
Nee, ik heb verhalen gehoord en zelf ook genoeg zien. Maar goed zoals ik al zei geen keiharde bewijzen, dus ik zal erover ophouden.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 4 september 2017 @ 13:39:45 #138
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173581255
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 13:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vaag verhaal dat samenhangt door afkeer jegens een persoon. Hij is geen zuivere koffie dus zijn intenties zijn onzuiver dus hij verdraait de boel. Komt op mij over als een cirkelredenering.
Nee. Hij doet het voor het geld en daarom zijn z'n intenties om de democratie te hervormen onzuiver. Dat ik niet in het bezit ben van z'n bankrekeningen maakt het een beetje een zwak verhaal maar het is geen drogreden.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 13:40:29 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173581266
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:28 schreef Homey het volgende:

[..]

Jij speelt heel erg op de persoon. Heeft Baudet jouw vriendinnetje ingepikt? Zo komt het over.
FvD is aan het groeien, omdat je de bestaande partijen niet hoort over de enorme paradox van het integratie vraagstuk, namelijk dat de autochtone Nederland niet nationalistisch mag zijn en open moet staan voor anderen, terwijl minderheden dat niet hoeven. Die mogen wel heel religieus, nationalistisch en gesloten zijn. Dat gaat natuurlijk niet werken. Het mandaat is voor iedereen, niet voor een deel. De implicatie is altijd dat moslims gediscrimineerd worden bijvoorbeeld. Dat gebeurt, maar waarom zouden moslims niet hartstikke racistisch zijn? Ooit een neger zien werken in een kebab zaak? Ooit een Turkse vrouw met een neger op straat gezien?

Het racisme is pas verdwenen als iedereen beticht kan worden racisme, en niet alleen blanken. Het racisme is pas verdwenen als je ook 'the racism of lowered expectations' (google deze term) uit de bestaande politiek en beleid haalt. Die vorm van racisme is veel wijdverspreider dan traditioneel racisme van extreem-rechts. Zoveel NGO's teren daarop.
Wat een enorme bak onzin. Ik heb inderdaad turkse vrouwen met zwarte mannen gezien, twee deuren verder van mij woont een marokkaanse die getrouwd is met een antilliaan. Dus wat praat je nou voor onzin?

Racisme komt overal voor, alleen in het achterlijke denken van FvD'ers worden blanken zogenaamd achtergesteld en als enige van racisme beschuldigd. Meestal omdat het gewoon waar is en als veruit de grootste en machtiste bevolkingsgroep in Nederland is het ook vrij logisch dat racisme van blanken een grotere impact heeft. Als je te dom bent om dat te begrijpen dan heb ik echt medelijden met je.

Edit: Voor het geval je twijfelt aan het feit of racisme overal voorkomt: https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_India

[ Bericht 1% gewijzigd door Tijger_m op 04-09-2017 13:50:07 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173581271
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:30 schreef Euribob het volgende:
En ik dus wel. Maar goed, als ik daar ook maar een beetje concreet bewijs van had was ik al wel naar de media gestapt. Hier gaan we niet uitkomen.
als je ziet hoe baudet is omgesprongen met de waarheid tijdens het Ukraine referendum dan is er volgens mij genoeg bewijs om te twijfelen aan zijn intenties.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_173581279
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:28 schreef Homey het volgende:

[..]

Jij speelt heel erg op de persoon. Heeft Baudet jouw vriendinnetje ingepikt? Zo komt het over.

Kan wel kloppen hoor, ik heb Baudet bijvoorbeeld zelf een paar jaar geleden nog als spreker geboekt voor een evenement wat ik organiseerde. Daar kwamen misschien vijftig tot honderd man op af en de beloning was een fles wijn.

Als je daar al heen moet om te praten heb je meestal moeite om er van rond te komen, en de verkopen van zijn boeken waren nu ook niet dusdanig groot dat hij helemaal binnen is gelopen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173581353
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:28 schreef Homey het volgende:

[..]

FvD is aan het groeien, omdat je de bestaande partijen niet hoort over de enorme paradox van het integratie vraagstuk, namelijk dat de autochtone Nederland niet nationalistisch mag zijn en open moet staan voor anderen, terwijl minderheden dat niet hoeven. Die mogen wel heel religieus, nationalistisch en gesloten zijn
wat een onzin van wie mag de autochtone Nederland niet nationalistisch zijn? een autochtone Nederland mogen net zo religieus, nationalistisch en gesloten zijn als ze zelf willen. zolang ze maar geen wetten overtreden. Maar dat geld precies het zelfde voor minderheden.

Nederland is een vrij land en iedereen mag binnen de grenzen van de wet zijn en doen wat hij of zij wil.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 4 september 2017 @ 13:51:17 #143
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173581375
quote:
15s.gif Op maandag 4 september 2017 13:39 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee. Hij doet het voor het geld en daarom zijn z'n intenties om de democratie te hervormen onzuiver. Dat ik niet in het bezit ben van z'n bankrekeningen maakt het een beetje een zwak verhaal maar het is geen drogreden.
Dit lijkt mij meer iets voor BNW, geef je jezelf even een schopje? :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_173581578
quote:
2s.gif Op maandag 4 september 2017 13:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kan wel kloppen hoor, ik heb Baudet bijvoorbeeld zelf een paar jaar geleden nog als spreker geboekt voor een evenement wat ik organiseerde. Daar kwamen misschien vijftig tot honderd man op af en de beloning was een fles wijn.

Als je daar al heen moet om te praten heb je meestal moeite om er van rond te komen, en de verkopen van zijn boeken waren nu ook niet dusdanig groot dat hij helemaal binnen is gelopen.
Ja, dus?
pi_173581580
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:14 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

de meerderheid van de D66 leden en stemmers is het met je oneens. want de koers die D66 sinds Pechtold aan de macht is gekomen vaart is alleen maar populairder geworden.
Ik bedoel ook niet te zeggen dat D66 zal instorten, maar ben meer gewoon benieuwd of ze dan dezelfde koers blijven varen als nu (negatief in mijn ogen) of dat ze dan wat meer terug gaan keren naar het vroegere D66 (positief). Waarschijnlijk dat eerste, zoals je zegt, gezien de ledengroei en zetelgroei de laatste jaren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173581605
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:48 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

wat een onzin van wie mag de autochtone Nederland niet nationalistisch zijn? een autochtone Nederland mogen net zo religieus, nationalistisch en gesloten zijn als ze zelf willen. zolang ze maar geen wetten overtreden. Maar dat geld precies het zelfde voor minderheden.

Nederland is een vrij land en iedereen mag binnen de grenzen van de wet zijn en doen wat hij of zij wil.
Ik bedoelde niet wat wel of niet mag juridisch gezien. Het gaat erom hoe de media en politiek daar mee omgaan. Vroeger op school waren Nederlandse vlaggetjes verboden, maar Turkse en Marokkaanse vlaggetjes niet. Klein bier wellicht, maar zo zijn veel van dit soort voorbeelden. Tekenend vind ik ook dat in de Tweede Kamer nergens de Nederlandse vlag te zien is.
pi_173581608
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:05 schreef Homey het volgende:

[..]

Ja, dus?
Nou ja, ik heb verder geen inzage in zijn rekening, maar ik geloof wel in het verhaal van Euribob dat hij wat boven zijn stand leefde qua financiën. Dat hoorde ik ook wel vaker om me heen in die periode.

Of hij daarom de politiek in is gegaan durf ik niet te zeggen, en ook al is het wel zo, dan is het vast niet de enige. Bovendien, ook al is het zo, dan kan hij alsnog voor veel mensen een belangrijk geluid laten horen, en daar mag hij ook best voor betaald worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173581654
quote:
2s.gif Op maandag 4 september 2017 14:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb verder geen inzage in zijn rekening, maar ik geloof wel in het verhaal van Euribob dat hij wat boven zijn stand leefde qua financiën. Dat hoorde ik ook wel vaker om me heen in die periode.

Of hij daarom de politiek in is gegaan durf ik niet te zeggen, en ook al is het wel zo, dan is het vast niet de enige. Bovendien, ook al is het zo, dan kan hij alsnog voor veel mensen een belangrijk geluid laten horen, en daar mag hij ook best voor betaald worden.
Wel heel erg vergezicht imo. Je kan er niks mee. Past in het patroon van de media om Baudet te demoniseren. Dit soort verhalen hoor je niet over Jesse Klaver bijvoorbeeld, terwijl je genoeg dirt over hem kan vinden (zo heeft hij nooit een studie afgemaakt, of een normale baan gehad).
pi_173581723
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat een enorme bak onzin. Ik heb inderdaad turkse vrouwen met zwarte mannen gezien, twee deuren verder van mij woont een marokkaanse die getrouwd is met een antilliaan. Dus wat praat je nou voor onzin?

Racisme komt overal voor, alleen in het achterlijke denken van FvD'ers worden blanken zogenaamd achtergesteld en als enige van racisme beschuldigd. Meestal omdat het gewoon waar is en als veruit de grootste en machtiste bevolkingsgroep in Nederland is het ook vrij logisch dat racisme van blanken een grotere impact heeft. Als je te dom bent om dat te begrijpen dan heb ik echt medelijden met je.

Edit: Voor het geval je twijfelt aan het feit of racisme overal voorkomt: https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_India
Jouw persoonlijke anekdotes (klinkt al verzonnen overigens) wordt ondergesneeuwd door de statistieken. Gemengd trouwen onder Marokkaanse en Turkse vrouwen is uiterst minimaal. Veel lager dan onder Hollandse dames. Ga eens langs 100 Turkse kebabzaken, je zult geen neger zien. Racisme is virulent in die gemeenschap, zeker jegens negers, joden, homo's, etcetera. In de media hoor je hier niets over. In dat opzicht goed dat FvD wat omdraait, puur voor de balans. Opvallend feitje: de bijeenkomsten van Groen-Links zijn 100% blank, weigeren zij soms negers aan de deur?
pi_173581732
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:11 schreef Homey het volgende:

[..]

Wel heel erg vergezicht imo. Je kan er niks mee. Past in het patroon van de media om Baudet te demoniseren. Dit soort verhalen hoor je niet over Jesse Klaver bijvoorbeeld, terwijl je genoeg dirt over hem kan vinden (zo heeft hij nooit een studie afgemaakt, of een normale baan gehad).
Dit hoor ik niet uit de media, he. Dit zijn gewoon verhalen van mensen die Baudet in die periode kenden (want ik heb het nu over ongeveer vier jaar geleden) die ik toen gehoord heb, en ook mijn eigen ervaring met hem.

Het enige wat ik echt feitelijk kan bevestigen is dat hij met liefde de hele avond blijft hangen als hij gratis mag drinken :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')