Iemand die nog nooit voetschakel heeeft gereden is de eerste paar ritten natuurlijk wel veel meer bezig met dat pookje als iemand die dat al automatisch doet. Voor de rest is het inderdaad heel veel AFleren denk ik.. Ik 'kon' ook al autorijden voor ik ging lessen, maar mijn instructeur had dat denk ik liever niet gehad, want dan leer je je ook dingen aan waar je examinator echt niet blij van wordt, en die dingetjes leer je heel slecht af. Ik heb denk ik 10.000 keer gehoord dat ik met 2 klauwen moest sturen, en dat die rechter niet op de pook hoort enzo ²quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:41 schreef BlackLining het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Voor wat ik zo hoor, heb je meer nadeel door de verkeerde rijstijl die je jezelf aanleert op een schakelbrommer, dan dat je voordeel hebt omdat je het schakelpookje omhoog of omlaag kunt duwen.
Kunnen schakelen is natuurlijk ook maar een minimaal deel van de techniek. Uitwijkoefening, vertragingsoefening, etc. Dan wordt het interessant
Goeie brommert wel.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.
[ afbeelding ]
En ook niet zo duur.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:54 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Goeie brommert wel.
[ afbeelding ]
Ik heb ook lang over AVB gedaan ja. AVD was wat dat betreft echt appeltje eitje, ook weinig lessen voor gehad. Maar ik had ook oprecht een hele goede instructeur, ook al was het wel een lul. Ik zie ook absoluut meer op tegen de bijzondere verrichtingen van het overgangsexamen dan tegen de rest van 't examen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 13:02 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb alleen al 16 uur over AVB gedaan. Maargoed, de enige tweewieler die ik kon besturen was mijn fiets.
¤ 2000 is sowieso extreem volgens mij. Je hoeft dus niet bovengemiddeld te zijn om minder dan ¤ 2000 kwijt te zijn aan rijlessen+examens.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Bij iedereen is dat anders. Bij de proefles zei de instructeur dat ik bovengemiddeld was dus ik ga echt geen 2000 euro uitgeven aan een motorrijbewijs. Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.
[ afbeelding ]
Eitje. Straatje keren is echt het lastigste wat je kan krijgen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:16 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb ook lang over AVB gedaan ja. AVD was wat dat betreft echt appeltje eitje, ook weinig lessen voor gehad. Maar ik had ook oprecht een hele goede instructeur, ook al was het wel een lul. Ik zie ook absoluut meer op tegen de bijzondere verrichtingen van het overgangsexamen dan tegen de rest van 't examen.
Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Eitje. Straatje keren is echt het lastigste wat je kan krijgen.
Ik moest AVD overdoen. Ik reed nog te veel als een automobilist ofzo
Nee. Ik ga direct voor A2. Ik ben 24j. Ha ha!quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
¤ 2000 is sowieso extreem volgens mij. Je hoeft dus niet bovengemiddeld te zijn om minder dan ¤ 2000 kwijt te zijn aan rijlessen+examens.
Maar wacht even, 250r? Klinkt alsof je nog te jong bent voor A zonder beperkingen, dus <24j... Op die leeftijd hebben mensen vaker teveel zelfvertrouwen inderdaad. Probeer de volgende les de langzame slalom en het achtje maar.
Je wordt geheid vaste klant bij het CBR (met de al veel te lange wachttijden) als je als automobilist gaat rijden. Weten hoe automobilisten zich kunnen gedragen is een pluspunt, maar je als een automobilist gaat gedragen op de motor is onwenselijk.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.
Waarom zou je voor A2 gaan als je 24 bent? 15 lessen (van ieder 1,5u) + AVB&AVD:quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee. Ik ga direct voor A2. Ik ben 24j. Ha ha!
Voor de auto had ik alles in 1 keer gehaald op mijn 19de. Hoeveel lessen? 15.
Denk dat ik voor de motor ook zoiets ga doen. Dan ben ik ongeveer duizend euro kwijt.
Nee. Ik ga 10 lessen van 1,5 uur nemen. Motorpak heb ik al. Gratis gekregen van een vriend. Ha ha!quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je wordt geheid vaste klant bij het CBR (met de al veel te lange wachttijden) als je als automobilist gaat rijden. Weten hoe automobilisten zich kunnen gedragen is een pluspunt, maar je als een automobilist gaat gedragen op de motor is onwenselijk.
[..]
Waarom zou je voor A2 gaan als je 24 bent? 15 lessen (van ieder 1,5u) + AVB&AVD:
15x1,5u = 22,5u á ¤ 50 = ¤ 1125
Examens:
AVD = ¤ 108,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 200 in totaal)
AVB = ¤ 61,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 100 in totaal)
Vergeet je je motorkleding niet trouwens? AVB deed ik gewoon met de kleding van de rijschool (behalve helm+laarzen+handschoenen), maar voor AVD heb ik wel een pak gekocht.
Dure hobby.
Gast, hef jezelf op.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.
Nou nou, is ook afhankelijk van het cbr.quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:16 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die rijschool enorm aan jou gaat verdienen. Ik wens je in ieder geval heel veel success met in 10 uur je voertuigbeheersing en verkeersdeelname te halen.
Ze heeft van te voren vast wel wat hand en spandiensten verricht om te slagen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 02:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Nou nou, is ook afhankelijk van het cbr.
Toen ik op ging voor mn AVB was er een meisje voor me die letterlijk niks kon. Alles rechtop, nooit van afschuinen gehoord en geen flauw benul van wat ze fout deed toen ze de langzame slalom deed stationair zonder slippende koppeling.
Maar wel geslaagd. De examinatoren klagen regelmatig over het niveau van de kandidaten maar laten ze met regelmaat wel gewoon slagen. In ieder geval in Arnhem.
Natuurlijk hangt dat af van je examinator. Ik had een kerel die mij bij AVD liet zakken omdat ik op een snelwegoprit geen vrachtwagen ging inhalen. Was een met twee stroken die dan later ritsen en een invoegstrook wordt, maar ik had geen idee hoe lang ik had voordat we moesten ritsen. Vrachtwagen was voor mij de oprit op gegaan, ik kreeg een paar seconden later groen en moest volgens de examinator dus vol gas langs die vrachtwagen blazen, zonder te weten of ik genoeg ruimte had om het te halen. Wat ik deed was er juist even achter blijven rijden omdat ik liever vijf seconden later op de snelweg zit dan mezelf om een boom vouw, en dat was blijkaar 'geen motor rijden'. Defensief rijden was ineens geen vereiste meer, ofzoquote:Op zaterdag 23 september 2017 02:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Nou nou, is ook afhankelijk van het cbr.
Toen ik op ging voor mn AVB was er een meisje voor me die letterlijk niks kon. Alles rechtop, nooit van afschuinen gehoord en geen flauw benul van wat ze fout deed toen ze de langzame slalom deed stationair zonder slippende koppeling.
Maar wel geslaagd. De examinatoren klagen regelmatig over het niveau van de kandidaten maar laten ze met regelmaat wel gewoon slagen. In ieder geval in Arnhem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |