abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 september 2017 @ 11:49:35 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173927519
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:41 schreef BlackLining het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Voor wat ik zo hoor, heb je meer nadeel door de verkeerde rijstijl die je jezelf aanleert op een schakelbrommer, dan dat je voordeel hebt omdat je het schakelpookje omhoog of omlaag kunt duwen.

Kunnen schakelen is natuurlijk ook maar een minimaal deel van de techniek. Uitwijkoefening, vertragingsoefening, etc. Dan wordt het interessant :)
Iemand die nog nooit voetschakel heeeft gereden is de eerste paar ritten natuurlijk wel veel meer bezig met dat pookje als iemand die dat al automatisch doet. Voor de rest is het inderdaad heel veel AFleren denk ik.. Ik 'kon' ook al autorijden voor ik ging lessen, maar mijn instructeur had dat denk ik liever niet gehad, want dan leer je je ook dingen aan waar je examinator echt niet blij van wordt, en die dingetjes leer je heel slecht af. Ik heb denk ik 10.000 keer gehoord dat ik met 2 klauwen moest sturen, en dat die rechter niet op de pook hoort enzo :')˛
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173927573
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.

[ afbeelding ]
Goeie brommert wel.

Stiekem mis ik wel het "altijd doorraggen"

[ Bericht 10% gewijzigd door Nero22 op 22-09-2017 12:02:00 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_173927598
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:54 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Goeie brommert wel.
[ afbeelding ]
En ook niet zo duur.
pi_173928074
Ik had na wat gekloot met een andere rijschool 8 lessen nodig in totaal. Maar die duurden wel twee uur. :P In totaal heb ik er iets van 20 uur in zitten ofzo.

Maar ik denk dat het allemaal bar weinig zin heeft en dat meneer of überhaupt geen motorrijlessen heeft, of er vanzelf weer mee kapt want duur en toch niet zo makkelijk als gedacht. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_173928554
Ik heb alleen al 16 uur over AVB gedaan. Maargoed, de enige tweewieler die ik kon besturen was mijn fiets.
pi_173929805
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:02 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb alleen al 16 uur over AVB gedaan. Maargoed, de enige tweewieler die ik kon besturen was mijn fiets.
Ik heb ook lang over AVB gedaan ja. AVD was wat dat betreft echt appeltje eitje, ook weinig lessen voor gehad. Maar ik had ook oprecht een hele goede instructeur, ook al was het wel een lul. :') Ik zie ook absoluut meer op tegen de bijzondere verrichtingen van het overgangsexamen dan tegen de rest van 't examen. :{
Your opinion of me is none of my business.
pi_173930256
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Bij iedereen is dat anders. Bij de proefles zei de instructeur dat ik bovengemiddeld was dus ik ga echt geen 2000 euro uitgeven aan een motorrijbewijs. Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.

[ afbeelding ]
¤ 2000 is sowieso extreem volgens mij. Je hoeft dus niet bovengemiddeld te zijn om minder dan ¤ 2000 kwijt te zijn aan rijlessen+examens. :+

Maar wacht even, 250r? Klinkt alsof je nog te jong bent voor A zonder beperkingen, dus <24j... Op die leeftijd hebben mensen vaker teveel zelfvertrouwen inderdaad. ;) Probeer de volgende les de langzame slalom en het achtje maar. :Y
pi_173930634
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:16 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb ook lang over AVB gedaan ja. AVD was wat dat betreft echt appeltje eitje, ook weinig lessen voor gehad. Maar ik had ook oprecht een hele goede instructeur, ook al was het wel een lul. :') Ik zie ook absoluut meer op tegen de bijzondere verrichtingen van het overgangsexamen dan tegen de rest van 't examen. :{
Eitje. _O- Straatje keren is echt het lastigste wat je kan krijgen.

Ik moest AVD overdoen. Ik reed nog te veel als een automobilist ofzo :')
pi_173931421
AVB en ADV in 1x, met 28 uur les gehaald
pi_173931716
Ik heb het niet bijgehouden. Ook geen pakket genomen. Gewoon lekker gelest totdat ik zelf vond dat ik eraan toe was om examen te doen en toen aangegeven bij mijn instructeur die het ook goed idee vond.
pi_173932641
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:56 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Eitje. _O- Straatje keren is echt het lastigste wat je kan krijgen.

Ik moest AVD overdoen. Ik reed nog te veel als een automobilist ofzo :')
Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.
pi_173932659
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:38 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

¤ 2000 is sowieso extreem volgens mij. Je hoeft dus niet bovengemiddeld te zijn om minder dan ¤ 2000 kwijt te zijn aan rijlessen+examens. :+

Maar wacht even, 250r? Klinkt alsof je nog te jong bent voor A zonder beperkingen, dus <24j... Op die leeftijd hebben mensen vaker teveel zelfvertrouwen inderdaad. ;) Probeer de volgende les de langzame slalom en het achtje maar. :Y
Nee. Ik ga direct voor A2. Ik ben 24j. :') Ha ha!

Voor de auto had ik alles in 1 keer gehaald op mijn 19de. Hoeveel lessen? 15.

Denk dat ik voor de motor ook zoiets ga doen. Dan ben ik ongeveer duizend euro kwijt.
pi_173932882
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:03 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.
Je wordt geheid vaste klant bij het CBR (met de al veel te lange wachttijden) als je als automobilist gaat rijden. ;) Weten hoe automobilisten zich kunnen gedragen is een pluspunt, maar je als een automobilist gaat gedragen op de motor is onwenselijk. :D

quote:

[..]

Nee. Ik ga direct voor A2. Ik ben 24j. :') Ha ha!

Voor de auto had ik alles in 1 keer gehaald op mijn 19de. Hoeveel lessen? 15.

Denk dat ik voor de motor ook zoiets ga doen. Dan ben ik ongeveer duizend euro kwijt.
Waarom zou je voor A2 gaan als je 24 bent? :') 15 lessen (van ieder 1,5u) + AVB&AVD:
15x1,5u = 22,5u á ¤ 50 = ¤ 1125
Examens:
AVD = ¤ 108,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 200 in totaal)
AVB = ¤ 61,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 100 in totaal)

;)

Vergeet je je motorkleding niet trouwens? :Y AVB deed ik gewoon met de kleding van de rijschool (behalve helm+laarzen+handschoenen), maar voor AVD heb ik wel een pak gekocht.

Dure hobby. :P
pi_173935010
Rijles topic is elders. Hoor het wel wanneer je van het asfalt geschraapt wordt of en rijontzegging hebt
pi_173936247
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je wordt geheid vaste klant bij het CBR (met de al veel te lange wachttijden) als je als automobilist gaat rijden. ;) Weten hoe automobilisten zich kunnen gedragen is een pluspunt, maar je als een automobilist gaat gedragen op de motor is onwenselijk. :D

[..]

Waarom zou je voor A2 gaan als je 24 bent? :') 15 lessen (van ieder 1,5u) + AVB&AVD:
15x1,5u = 22,5u á ¤ 50 = ¤ 1125
Examens:
AVD = ¤ 108,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 200 in totaal)
AVB = ¤ 61,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 100 in totaal)

;)

Vergeet je je motorkleding niet trouwens? :Y AVB deed ik gewoon met de kleding van de rijschool (behalve helm+laarzen+handschoenen), maar voor AVD heb ik wel een pak gekocht.

Dure hobby. :P
Nee. Ik ga 10 lessen van 1,5 uur nemen. Motorpak heb ik al. Gratis gekregen van een vriend. Ha ha! :')

De kosten die ik nog moet maken: ongeveer 930 euro.
pi_173936663
quote:

[..]

Gast, hef jezelf op.
pi_173938518
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Gast, hef jezelf op.
Tief op, gezwel. :')
pi_173939386
Pleurt zelf op, dit is geen lestopic
pi_173939409
Okay, het is wel weer mooi geweest :Y.

Het lestopic kun je inderdaad ergens anders vinden. Hier om precies te zijn:
PTA / Motorrijles #75 - If you're going to get off, stop first!
pi_173940140
- weg, zie mijn post hierboven -

[ Bericht 94% gewijzigd door Anne op 23-09-2017 00:49:03 ]
  zaterdag 23 september 2017 @ 02:51:26 #171
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173941078
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:16 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die rijschool enorm aan jou gaat verdienen. Ik wens je in ieder geval heel veel success met in 10 uur je voertuigbeheersing en verkeersdeelname te halen.
Nou nou, is ook afhankelijk van het cbr.

Toen ik op ging voor mn AVB was er een meisje voor me die letterlijk niks kon. Alles rechtop, nooit van afschuinen gehoord en geen flauw benul van wat ze fout deed toen ze de langzame slalom deed stationair zonder slippende koppeling.

Maar wel geslaagd. De examinatoren klagen regelmatig over het niveau van de kandidaten maar laten ze met regelmaat wel gewoon slagen. In ieder geval in Arnhem.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173942049
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 02:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Toen ik op ging voor mn AVB was er een meisje voor me die letterlijk niks kon. Alles rechtop, nooit van afschuinen gehoord en geen flauw benul van wat ze fout deed toen ze de langzame slalom deed stationair zonder slippende koppeling.

Maar wel geslaagd. De examinatoren klagen regelmatig over het niveau van de kandidaten maar laten ze met regelmaat wel gewoon slagen. In ieder geval in Arnhem.
Ze heeft van te voren vast wel wat hand en spandiensten verricht om te slagen.
pi_173943887
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 02:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Natuurlijk hangt dat af van je examinator. Ik had een kerel die mij bij AVD liet zakken omdat ik op een snelwegoprit geen vrachtwagen ging inhalen. Was een met twee stroken die dan later ritsen en een invoegstrook wordt, maar ik had geen idee hoe lang ik had voordat we moesten ritsen. Vrachtwagen was voor mij de oprit op gegaan, ik kreeg een paar seconden later groen en moest volgens de examinator dus vol gas langs die vrachtwagen blazen, zonder te weten of ik genoeg ruimte had om het te halen. Wat ik deed was er juist even achter blijven rijden omdat ik liever vijf seconden later op de snelweg zit dan mezelf om een boom vouw, en dat was blijkaar 'geen motor rijden'. Defensief rijden was ineens geen vereiste meer, ofzo :')

Maargoed, uiteindelijk toch gehaald en iedere cent waard ^O^
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_173944128
Genoeg over rijlessen en examens, daar is een ander topic voor.

Vandaag is trouwens wel een mooie rijdag. Gaan jullie nog de weg op?
  zaterdag 23 september 2017 @ 12:52:54 #175
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_173945039
Net bij Goedhart geweest, was nog lekker rustig. En natuurlijk weer op de Ninja 650 gezeten. Die. Wil. Ik! :( :9~ O+
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le męme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_173945112
ik ben gisteren bij goedhart geweest want ik had geen zin in die drukte :') vanmorgen even aan het klooien geweest en heb nu voor en achter weer dezelfde knippers hangen :') linksachter deed het nog wel maar leek alsof er een dimmer opzat overdag bijna niet te zien. nu 4 nieuwe chinaknippers voor 20 euro erop gezet en kijken hoelang die het uithouden.
pi_173945768
Twee uurtjes gok ik _O-
pi_173947721
Net zelf van Utrecht naar Zutphen gereden. De Achterhoek is wel heel fijn rijden 8-)
pi_173949216
Verdomme. Ik moet vrijdag alweer voor onderhoud naar de garage. Vorige keer was in maart en ben nu weer iets van 10,000 km verder. Leuk, zo'n hobby. :')

Maar! Nieuw bandje en kettingset, dus ik kan er dan weer goed tegenaan. :9
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_173949345
hmm ik zit op 9500km sinds maart, wel verdeeld over 3 motoren :+
pi_173950737
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:15 schreef Maegrim het volgende:
hmm ik zit op 9500km sinds maart, wel verdeeld over 3 motoren :+
Ik op 2000 vanaf augustus, op 1 motor. Schiet ook al aardig op.
pi_173960274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 12:09 schreef DW457 het volgende:
Genoeg over rijlessen en examens, daar is een ander topic voor.

Vandaag is trouwens wel een mooie rijdag. Gaan jullie nog de weg op?
Ik ga in de modder spelen 8-)

Maar dan wel zonder motor
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 24 september 2017 @ 11:33:06 #183
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_173961260
Alleen zaterdagochtend nog wat kunnen rijden. Volgende week kan ik wel maar dan begint juist een periode van anderhalve week regen :')
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le męme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zondag 24 september 2017 @ 15:40:00 #184
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_173966849
Dit soort dagen vind ik eigenlijk nooit echt fijn rijden, je weet dat je weer de drukte in gaat en dat ze ook overal weer controleren.
Dan ga ik liever doordeweeks dan op een zondag waar het weer goed uit pakt.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173967583
Sinds gister terug uit de Ardennen, 1e week 4 dagen gereden helaas niet echt mooi weer af en toe een buitje en nat asfalt...

Vorige week zaterdag was het echt een mooie dag beetje zoals vandaag, lucht in de bandjes tank vol lekker warm gereden. Leuke bochten combi met goed asfalt op veel wegen houd dat nogal de wensen over, dan ga je vanzelf niet zo hard kan ik je vertellen dikke groeven in het wegdek en gaten.

Even een auto inhalen en dan mooi dat boggie pakken dacht ik!!! Ik weet niet wat ik deed maar ipv remmen gaf ik gas, motor komt rechtop en zo rechtdoor de struiken in :') :') :') :') :')

Net of de gashendel bleef klemmen in de handschoen ofzo.
Voorvelg, spiegeltje, bandlek, wat kappen los/scheef...
Maja weekend dus verzekering etc alles zat dicht.

Toen dat nummer op de groenekaart maar gebeld, berger kwam hij heeft mij afgezet bij het huisje.
Afgelopen maandag melding etc in werking gezet, ja kan wel 3 weken duren voordat ze de motor komen ophalen etc.. -O- -O- -O-

Word ik afgelopen vrijdag al gebeld door de dealer ja we hebben je motor gisteravond al binnen !
We gaan hem even wassen en dan schade opnemen en dan maken we hem weer als nieuw!!

*O* *O* *O* *O*

Maar als je dan in het huisje zit en alles bezinkt even dan ben je toch wel vies blij dat je niks gebroken hebt/ziekenhuis dit dat.
Motor is ook wel kut jaar voor "gewerkt" maja risico van het vak, en goed verzekerd !
Deze week nog lekker vakantie
  zondag 24 september 2017 @ 16:33:51 #186
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_173968654
Deze week een weekje vrij. Morgen rondje Veluwe rijden. Daar was ik dit jaar nog niet geweest. En Ardennen /zuid Limburg ben ik al vaak genoeg
Net efkes anges
pi_173968728
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Deze week een weekje vrij. Morgen rondje Veluwe rijden. Daar was ik dit jaar nog niet geweest. En Ardennen /zuid Limburg ben ik al vaak genoeg
Heb je een navi ?
pi_173969583
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:03 schreef Geerd het volgende:
[hop zo de struik in]
Kerel wat doe je nou ;(
pi_173969959
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:01 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Kerel wat doe je nou ;(
Sja iets niet helemaal zoals moest gaan |:(
Morgen even schadeformulieren invullen op kantoor, misschien einde van de middag al wel bericht als de schade man langs is geweest en hoe en wat...

Zat toch wel met een puntje, toen de motor weer rechtopstond geen oliepeil in het glas.....
Alleen als ik hem vrij schuin hield.

Nog gekeken in de bosjes niks te zien..ook geen olie druppels op de fiets.
Blok alles nog heel geen schrammetje.
Op de bergingsauto stond die wat hoger onder het blok gekeken niks.

Anders zou die nog wel nalekken zou je zeggen.
3L olie verdwijnt niet zomaar toch :P

Beetje kut gevoel nog over misschien toch wel total loss.. en dan ?
Wat krijg je dan uitgekeerd etc
  zondag 24 september 2017 @ 17:33:51 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173970301
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:03 schreef Geerd het volgende:
Sinds gister terug uit de Ardennen, 1e week 4 dagen gereden helaas niet echt mooi weer af en toe een buitje en nat asfalt...

Vorige week zaterdag was het echt een mooie dag beetje zoals vandaag, lucht in de bandjes tank vol lekker warm gereden. Leuke bochten combi met goed asfalt op veel wegen houd dat nogal de wensen over, dan ga je vanzelf niet zo hard kan ik je vertellen dikke groeven in het wegdek en gaten.

Even een auto inhalen en dan mooi dat boggie pakken dacht ik!!! Ik weet niet wat ik deed maar ipv remmen gaf ik gas, motor komt rechtop en zo rechtdoor de struiken in :') :') :') :') :')

Net of de gashendel bleef klemmen in de handschoen ofzo.
Voorvelg, spiegeltje, bandlek, wat kappen los/scheef...
Maja weekend dus verzekering etc alles zat dicht.

Toen dat nummer op de groenekaart maar gebeld, berger kwam hij heeft mij afgezet bij het huisje.
Afgelopen maandag melding etc in werking gezet, ja kan wel 3 weken duren voordat ze de motor komen ophalen etc.. -O- -O- -O-

Word ik afgelopen vrijdag al gebeld door de dealer ja we hebben je motor gisteravond al binnen !
We gaan hem even wassen en dan schade opnemen en dan maken we hem weer als nieuw!!

*O* *O* *O* *O*

Maar als je dan in het huisje zit en alles bezinkt even dan ben je toch wel vies blij dat je niks gebroken hebt/ziekenhuis dit dat.
Motor is ook wel kut jaar voor "gewerkt" maja risico van het vak, en goed verzekerd !
Deze week nog lekker vakantie
Sjit, da's minder ;( .. als je verder zelf maar niks hebt.. :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173970395
quote:
11s.gif Op zondag 24 september 2017 17:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sjit, da's minder ;( .. als je verder zelf maar niks hebt.. :{
Dikke knie, maar idd dan besef je wel weer even als je gewoon kan lopen en je eigen reet kan afvegen etc best wel fijn :P
pi_173970416
Van ff wassen en schade opnemen naar mogelijk Total loss? ;(
  zondag 24 september 2017 @ 17:40:21 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173970425
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:38 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dikke knie, maar idd dan besef je wel weer even als je gewoon kan lopen en je eigen reet kan afvegen etc best wel fijn :P
Ja, je wordt er weer even bewust van dat je toch maar een soort winegummetje bent ipv iron knight.. ik ken het gevoel :')
  zondag 24 september 2017 @ 17:41:16 #194
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173970437
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:40 schreef Salatrel het volgende:
Je weet het nooit; een half graadje in je balhoofd en je bent klaar.
pi_173970484
quote:
14s.gif Op zondag 24 september 2017 17:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, je wordt er weer even bewust van dat je toch maar een soort winegummetje bent ipv iron knight.. ik ken het gevoel :')
Ja idd nogal....
pi_173970520
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:40 schreef Salatrel het volgende:
Stuk uit velg gewoon, dusja beste klapper wel gehad denk ik....
OP het oog zag het er allemaal nog wel goed uit maja.
pi_173971273
Balen man. :( maar goed, zelf niets ernstigs, dat is het belangrijkste.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 24 september 2017 @ 19:06:01 #198
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_173972090
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:35 schreef Geerd het volgende:

[..]

Heb je een navi ?
ja, hoezo?
Net efkes anges
pi_173972225
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 19:06 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

ja, hoezo?
Dan kun je een leuke route maken of gewoon vanaf het scherm rijden :P
Anders zit je toch vaak weer op die N wegen te kutten.
  zondag 24 september 2017 @ 19:21:12 #200
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_173972470
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 19:11 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dan kun je een leuke route maken of gewoon vanaf het scherm rijden :P
Anders zit je toch vaak weer op die N wegen te kutten.
ah op die fiets. Heb er inderdaad een route liggen. Ook genoeg kleinere wegen erin
Net efkes anges
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')