abonnement Unibet Coolblue
pi_173542147
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:58 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Er zijn verschillende varianten van de evolutietheorie.
Welke dan? :D
quote:
Maar wie is volgens de evolutietheorie dan de gemeenschappelijk voorouder van mensen en apen? Is dat de chimpansee of de bonobo?
wat
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173542154
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:58 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Er zijn verschillende varianten van de evolutietheorie. Maar wie is volgens de evolutietheorie dan de gemeenschappelijk voorouder van mensen en apen? Is dat de chimpansee of de bonobo?
Nee, allebei niet. De chimpansee en bonobo zijn óók huidige dieren die afstammen van dezelfde gemeenschappelijke voorouder.



Geen van deze dieren "stammen wij vanaf". De mens stamt van dezelfde voorouder af als álle dieren (en trouwens ook planten) maar hoe korter geleden ze zijn "afgetakt", hoe meer de dieren genetisch op ons lijken.
pi_173542232
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel mogelijk. Mensen bestaan al vele tienduizenden jaren en in die tijd is de rolverdeling constant veranderd. Ik ken geen jagers/verzamelaars meer, bijvoorbeeld.

Ook is de rolverdeling tussen mannen en vrouwen per cultuur verschillend en dus niet per se afhankelijk van onze soort.
Ja, en dat verschil in cultuur bepaald ook hoe situaties verlopen in een land. Zoals de toekomst ervan en of er snel en vaak vooruitgang wordt geboekt of juist niet. En meer dingen. Maar dan nog kun je niet echt zeggen dat jouw cultuur superieur is aan een andere cultuur. Wel kunnen culturen soms met elkaar botsen, en dat kan wel problemen veroorzaken.

Je moet je cultuur vooral niet opdringen aan primitieve stammen in Afrika of Amerika. Dat is immoreel. Je kunt ze de kans geven om jouw cultuur te proberen, misschien in jouw land. Maar groepen mensen uitmoorden omdat ze het niet eens zijn met jouw visie is cruel en crimineel.
pi_173542240
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, allebei niet. De chimpansee en bonobo zijn óók huidige dieren die afstammen van dezelfde gemeenschappelijke voorouder.

[ afbeelding ]

Geen van deze dieren "stammen wij vanaf". De mens stamt van dezelfde voorouder af als álle dieren (en trouwens ook planten) maar hoe korter geleden ze zijn "afgetakt", hoe meer de dieren genetisch op ons lijken.
Interessant.
pi_173542252
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:04 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ja, en dat verschil in cultuur bepaald ook hoe situaties verlopen in een land. Zoals de toekomst ervan en of er snel en vaak vooruitgang wordt geboekt of juist niet. En meer dingen. Maar dan nog kun je niet echt zeggen dat jouw cultuur superieur is aan een andere cultuur. Wel kunnen culturen soms met elkaar botsen, en dat kan wel problemen veroorzaken.

Je moet je cultuur vooral niet opdringen aan primitieve stammen in Afrika of Amerika. Dat is immoreel. Je kunt ze de kans geven om jouw cultuur te proberen, misschien in jouw land. Maar groepen mensen uitmoorden omdat ze het niet eens zijn met jouw visie is cruel en crimineel.
Ik zie niet per se hoe dit relevant is, maar ik ben het verder wel aardig met je eens in dezen. :P
pi_173542393
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel mogelijk. Mensen bestaan al vele tienduizenden jaren en in die tijd is de rolverdeling constant veranderd. Ik ken geen jagers/verzamelaars meer, bijvoorbeeld.

Ook is de rolverdeling tussen mannen en vrouwen per cultuur verschillend en dus niet per se afhankelijk van onze soort.
De mens bestaat al 200.000 jaar en het grootste deel van die tijd waren wij jagers-verzamelaars. Het was altijd handiger dat de mannen gingen jagen en oorlog voeren en dat de vrouwen gingen verzamelen en de kinderen verzorgen. Dat is het grootste deel van de menselijke geschiedenis de rolverdeling geweest.

Maar goed, er zijn voldoende statistische analyses om aan te tonen dat mannen meer agressie hebben, vrouwen meer empathie, dat mannen en vrouwen een verschillende uitdrukking geven aan hun seksualiteit. Dat is allemaal onderzocht en begrepen en telkens is de conclusie hetzelfde: gecorrigeerd voor culturele verschillen zijn er biologische verschillen tussen mannen en vrouwen die leiden tot een verschil in gedrag die ook voortvloeit uit psychologische verschillen tussen mannen en vrouwen.
pi_173542954
Het is de schuld van de homo's.

pi_173543063
:') Wat......... de ..... huh
pi_173545369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:03 schreef Firewarrior het volgende:
Wat is volgens jullie de oorzaak van misogynie (vrouwenhaat) en misandrie (mannenhaat)?
Domheid.

Wat is de politieke relevantie hier van?
  zaterdag 2 september 2017 @ 17:05:06 #35
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173545411
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:02 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Domheid.

Wat is de politieke relevantie hier van?
Lijkt mij ook echt frustrerend om gewoon een heel geslacht te haten.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173545880
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:02 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Domheid.

Wat is de politieke relevantie hier van?
Dit is een kunstwerk!
  zaterdag 2 september 2017 @ 17:30:52 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173545977
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:02 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Domheid.

Wat is de politieke relevantie hier van?
Omdat de hele genderdiscussie inmiddels zwaar gepolitiseerd is.

( :r )
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 2 september 2017 @ 17:35:28 #38
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_173549444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:53 schreef Nintex het volgende:
Het is onmogelijk om een rollenverdeling die minimaal 2017 jaar bestaan heeft te veranderen.
Het is van generatie op generatie door gegeven.
Want voor het jaar 0 waren er geen mensen? :D
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 20:09:40 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173549514
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:28 schreef Hexagon het volgende:
Goed, we geven het een kans, graag normal reageren
Waarop valt hier in godsnaam normaal te reageren?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 20:11:47 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173549557
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:05 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Want voor het jaar 0 waren er geen mensen? :D
In het jaar 0 is mysoginie ingesteld. Wist je dat niet? Komt zo van God als kado bij de geboorte van zijn zoon. Echt waar. :')
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173549562
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:19 schreef Puddington het volgende:

[..]

Leuk dat je over biologische feiten begint. Er is namelijk geen consistent mannen-en vrouwenbrein:

https://www.google.nl/amp(...)male-and-female.html

[..]

Er is dus niet eens een biologische basis voor man/vrouw verschillen, in ieder geval niet bij mensen. Bij dieren zie je het wel, zoals jij zegt, maar dat zijn dieren.

(je kunt overigens ook voor dieren zeggen dat rollen niet voor elke soort opgaan, leeuwinnen jagen bijvoorbeeld terwijl manlief de hele dag op z'n gat ligt).
Volgens mij staat daar toch duidelijk dat er verschillen zijn in de hersenen van mannen en vrouwen.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog tal van andere biologische verschillen, zoals hormoonverschillen, verschillen in grootte/kracht, verschillen in seksualiteit.

''Er is dus niet eens een biologische basis voor man/vrouw verschillen, in ieder geval niet bij mensen.'' is dus een onwaar.
  maandag 4 september 2017 @ 10:57:42 #43
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173579068
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 11:25 schreef hugecooll het volgende:
Ik geloof niet dat veel mannen vrouwen haten
Precies. ''Misogynie'' is gewoon een woord dat duurder en sjieker klinkt dan ''seksisme'', dus de feminaziekliek heeft het woord hartelijk omarmd, zonder zich druk te maken over de betekenis. Men doelt ook zelden op echte vrouwenhaat, maar bijvoorbeeld een vrouw in bikini reclame laten maken voor een auto wordt al bestempeld als 'misogynie'.

Het is tegenwoordig al even betekenisloos als ''racisme'' of ''islamofobie''. Een slappe stok waar men mee slaat, maar die tegenstanders zelden tot nooit raakt.
  maandag 4 september 2017 @ 12:41:34 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173580571
De vrouwenhaters die op FOK! voorbij zie komen zijn vooral gefrustreerde, vaak maagdelijke, mannen die niet mee kunnen komen in de moderne man-vrouw verhoudingen en die het niet voor elkaar krijgen een leuke vrouw aan de haak te slaan. En ze zijn erg onzeker over of ze in een eventuele relatie uberhaupt voor zichzelf kunnen opkomen nu het niet meer vanzelfsprekens is dan mannen de baas zijn.

Dan is het feminisme een fijn iets om op af te kunnen reageren en de schuld te geven van je eigen onvermogen.
pi_173585169
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:41 schreef Hexagon het volgende:
De vrouwenhaters die op FOK! voorbij zie komen zijn vooral gefrustreerde, vaak maagdelijke, mannen die niet mee kunnen komen in de moderne man-vrouw verhoudingen en die het niet voor elkaar krijgen een leuke vrouw aan de haak te slaan. En ze zijn erg onzeker over of ze in een eventuele relatie uberhaupt voor zichzelf kunnen opkomen nu het niet meer vanzelfsprekens is dan mannen de baas zijn.

Dan is het feminisme een fijn iets om op af te kunnen reageren en de schuld te geven van je eigen onvermogen.
Dat gaat niet echt voor mij op, 't is gewoon zo dat ik mijn soulmate niet heb gevonden of dat ze niet naast me woont. Seks is overrated, dat ik maagd ben interesseert me niet. Ik leef celibatair, maar ik was wel onzeker over of ik in die relatie voor mezelf op kon komen idd, dat gebeurt wel in meer relaties dan alleen liefdesrelaties.

Maar via dat celibaat word ik dus spiritueel niet te veel afgeleid of zo. Ik weet het niet precies, sorry.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')