abonnement Unibet Coolblue
pi_173450009
quote:
Filmklassieker Gone With the Wind geschrapt na klachten over racisme
Vandaag, 13:10
MEMPHIS - Hoewel het Orpheum theater in Memphis (Tennessee) de filmklassieker Gone with the Wind al 34 jaar lang op de programmering heeft staan, is daaraan nu een einde gekomen. De film van bijna vier uur is geschrapt wegens vermeend racisme. De prent zou het beeld van de plantagecultuur in het zuiden van de VS romantiseren. Het theater heeft laten weten Gone with the Wind in 2018 niet te zullen vertonen.

Voorzitter van Orpheum heeft verklaard dat een 'organisatie die als missie heeft om te entertainen en te onderwijzen, niet langer een film kan vertonen die voor een groot deel van de gemeenschap pijnlijk is.'



De ophef ontstond daags na 11 augustus, toen het theater de klassieker voor het laatst liet zien. Toen de mars van neonazi's in het Amerikaanse Charlottesville uit de hand liep, ontstonden er protesten op sociale media, waarin ook de vertoning van Gone With the Wind aan de kaak werd gesteld.

Tegenstanders van de film menen dat Gone with the Wind onnodig kwetstend is voor de overwegend zwarte bevolking van Memphis, de stad waar bijna vijftig jaar geleden Martin Luther King om het leven werd gebracht. De klassieker zou de zwarte bevolking te simplistisch wegzetten en het slavenverleden verheerlijken.
http://www.telegraaf.nl/f(...)d_racistisch___.html

Die doorgedraaide huillinksen en ander progressief schorem kunnen blijkbaar niet eens meer tegen een film zelfs of ze voelen zich gekwetst, of proberen braafjes de wereld te verbeteren door geschiedenis, cultuur, of de realiteit te ontkennen. En ze worden geholpen en gevoed door een zekere radicale demografische verandering die in traditioneel blankenlanden plaatsvindt. Een waarbij ze de rollen van racisme en discriminatie nu het liefst omgekeerd zien worden.

[ Bericht 23% gewijzigd door sp3c op 29-08-2017 20:41:12 ]
  maandag 28 augustus 2017 @ 21:06:16 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173450029
Zoals gezegd in de OP: eerste keer dat een zwarte actrice een filmprijs won. En uitgerekend die film willen ze bannen.

MLK zou zich echt omdraaien in zijn graf. De kleur van je huid is nu belangrijker dan ooit. Het bepaalt of je een mens bent (zwart) of een duivel (blank).
pi_173450123
Het is bizar dit soort ontwikkelingen. Oorlog nadert.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173450148
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:09 schreef DoubleUU het volgende:
Oorlog nadert.
Oorlog van de keyboard warriors?
pi_173450157
Alsof een film geen geromantiseerd beeld zou mogen schetsen :')
pi_173450198
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oorlog van de keyboard warriors?
Een oorlog onder blanken, de een voor de islam en such, de ander tegen, en de partij die tegen is krijgt ook nog van katoen van de islaamsoldaatjes. Wat al best wel gaande is, zeg maar.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173450218
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:10 schreef bamibij het volgende:
Alsof een film geen geromantiseerd beeld zou mogen schetsen :')
Precies. Fuck that. Ze zouden trots moeten zijn op die zwarte vrouw in die oude film.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173450224
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:11 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Een oorlog onder blanken, de een voor de islam en such, de ander tegen, en de partij die tegen is krijgt ook nog van katoen van de islaamsoldaatjes. Wat al best wel gaande is, zeg maar.
Geloof je het zelf :') Of versta je onder oorlog wat geflame op internetfora?
pi_173450244
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Geloof je het zelf :') Of versta je onder oorlog wat geflame op internetfora?
Ken jij het Nederlandse sentiment?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173450283
Die nieuwe facisten lijken toch steeds meer op die oude
pi_173450308
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:14 schreef WodanIsGroot het volgende:
Die nieuwe facisten lijken toch steeds meer op die oude
[ afbeelding ]
Antifa is idd totaal gestoord, neo-fascisten.
Het is wel handig dat ze tegen zichzelf demonsteren, dat demonstreert ook wel weer hun domheid.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173450328
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:13 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ken jij het Nederlandse sentiment?
Ja, maar ik ken ook de Nederlandse volksaard: veel geblaat, weinig wol. Lethargisch. Niet bereid tot actie, tenzij dat hun individu rechtstreeks getroffen wordt. Een Nederlander gaat zijn comfortabele leventje echt niet opgeven om letterlijk oorlog te gaan om een non-issue als de dezen.
pi_173450395
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, maar ik ken ook de Nederlandse volksaard: veel geblaat, weinig wol. Lethargisch. Niet bereid tot actie, tenzij dat hun individu rechtstreeks getroffen wordt. Een Nederlander gaat zijn comfortabele leventje echt niet opgeven om letterlijk oorlog te gaan om een non-issue als de dezen.
Guerrilla-oorlog is allang aan de gang, je hebt al genoeg dorpen waar een dorpswacht snachts door de straten loopt. Het is niet meer iets kleins ofzo.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173450410
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:09 schreef DoubleUU het volgende:
Het is bizar dit soort ontwikkelingen. Oorlog nadert.
Er is al een soort oorlog gaande in Memphis en St Louis. Dat zijn de twee gevaarlijkste Amerikaanse steden in het hele land, wat betreft moorden en criminaliteit. Ook helemáál toevallig dat de bevolking daar overwegend zwart is? Ik geloof niet in dat soort toeval.
pi_173450450
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:17 schreef Hdero het volgende:

[..]

Er is al een soort oorlog gaande in Memphis en St Louis. Dat zijn de twee gevaarlijkste Amerikaanse steden in het hele land, wat betreft moorden en criminaliteit. Ook helemáál toevallig dat de bevolking daar overwegend zwart is? Ik geloof niet in dat soort toeval.
Ik ook niet, en het is ook gewoon wetenschappelijk bewezen. Maar als je er wat over zegt, ben je automatisch racist.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  maandag 28 augustus 2017 @ 21:19:30 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173450470
Wat een belachelijke reden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173450479
quote:
13s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:19 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een belachelijke reden.
Wat een belachelijke post.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173450499
Nou.. Kunnen we ook gaan wachten tot alle Tarantino films in de ban worden gedaan.. In al zijn films komt wel een 'niggah' in voor.

Misschien toch maar weer verder gaan met dvd collectie uitbreiden, strsks kan je niets leuks meer kopen door die huilie's :(
pi_173450512
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:17 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Guerrilla-oorlog is allang aan de gang, je hebt al genoeg dorpen waar een dorpswacht snachts door de straten loopt. Het is niet meer iets kleins ofzo.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _

Een buurtwacht / what's app groep oorlog noemen. :')

Mag ik vragen hoe oud jij bent? Niet om denigrerend te doen, maar gewoon om het voor mezelf in perspectief te plaatsen.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2017 21:21:20 ]
pi_173450523

Dit gaan ze dan ook heel snel aanpakken neem ik aan?

Toch?

Of niet omdat...
pi_173450524
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:20 schreef Meike26 het volgende:
Nou.. Kunnen we ook gaan wachten tot alle Tarantino films in de ban worden gedaan.. In al zijn films komt wel een 'niggah' in voor.

Misschien toch maar weer verder gaan met dvd collectie uitbreiden, strsks kan je niets leuks meer kopen door die huilie's :(
Precies Meike, zo kan je duizenden films afschaffen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173450542
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _

Een buurtwacht / what's app groep oorlog noemen. :')

Mag ik vragen hoe oud jij bent? Niet om denigrerend te doen, maar gewoon om het voor mezelf in perspectief te plaatsen.
Mag ik dan weten of jij gelooft in een God? Gewoon om alles in perspectief te plaatsen..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  maandag 28 augustus 2017 @ 21:22:48 #23
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173450560
dan maar verplicht De hut van Oom Tom of the color of purple of Bloeddiamant kijken

of de mini serie noord en zuid :-)
of zakka zoeloe

beide zijn de beste mini series die ik ooit gezien heb , en de film die ik eerder beschreef zijn ook zeer goed
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173450565
Alle western klassiekers gaan er natuurlijk dan ook aan geloven.
pi_173450587
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:22 schreef DrMabuse het volgende:
Alle western klassiekers gaan er natuurlijk dan ook aan geloven.
Uiteraard, in die films bestond slavernij nog grotendeels. Het is bizar.
Nemen we dan ook alle oscars enzo in beslag?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173450755
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:23 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Uiteraard, in die films bestond slavernij nog grotendeels. Het is bizar.
Nemen we dan ook alle oscars enzo in beslag?
Meer vanwege de indianen....ik bedoel de Native Americans...
pi_173450959
Bizar, die film schetst alleen maar een tijdsbeeld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173451509
Nou ik vind het een mooie film en blijf hem kijken :)

Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173452127
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:22 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Mag ik dan weten of jij gelooft in een God? Gewoon om alles in perspectief te plaatsen..
Ja.

Nu jij.
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:11:01 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173452215
Tja TS, dit is gewoon ondernemersvrijheid. Of ben je zo'n extreemlinks figuur die een soort politburo wil die bioscopen het uitzenden van films oplegt?
  Beste debater 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 22:12:31 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173452257
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:18 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik ook niet, en het is ook gewoon wetenschappelijk bewezen. Maar als je er wat over zegt, ben je automatisch racist.
Wat is bewezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173452695
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:11 schreef Hexagon het volgende:
Tja TS, dit is gewoon ondernemersvrijheid. Of ben je zo'n extreemlinks figuur die een soort politburo wil die bioscopen het uitzenden van films oplegt?
Het gaat me niet zozeer om de vrijheid om zo'n besluit te nemen, het gaat mij om de redenen die erachter steken. Oftewel er gaat een groepje huilies op sociale media protesteren, en dan ga je als bedrijf bezwijken en toegeven en naar hun pijpen dansen. Dat is eigenlijk een groot zwaktebod, schandalig, en getuigt van een erg bekrompen en populistisch wereldbeeld. En ze hebben toegegeven waarom ze de film verbieden.

Vrijheid van pers en meningsuiting en het uitdragen van geloof en opvattingen zijn veel belangrijker dan de gekwetste gevoelens van bepaalde groeperingen. Het is net alsof het aantal mensen die achter een bepaalde opvatting staan uitmaakt of dat standpunt klopt.

Ooit geloofden we met zn allen dat de aarde plat was, en dat was dus fout. Wie niet daarin geloofde was eng, moeilijk, en kwaadaardig. Zie je gelijkenissen met de geschiedenis?

Een soortgelijk iets deed de Amerikasnse justitie ook, zodra een politieagent betrokken was bij een schietpartij en groepjes mensen de straat opgingen om te protesteren, bondden ze in en gaf ze volkomen gelijk. Door de agent aan te klagen. En weet je wel hoeveel agenten evt vrij zijn gesproken? Het merendeel. Ook is die buurtwacht uit Florida hier een voorbeeld van.

Oftewel je moet als rechtsapparaat, instelling, bedrijf of orgsnisatie boven populisme, sensatie, onderbuiksgevoelens, en hetzes staan. Anders is het hek van de dam.
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:27:23 #33
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_173452739
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:11 schreef Hexagon het volgende:
Tja TS, dit is gewoon ondernemersvrijheid. Of ben je zo'n extreemlinks figuur die een soort politburo wil die bioscopen het uitzenden van films oplegt?
Daar heb je een punt. Er ligt een gouden kans voor filmtheaters die films vertonen die politiek ter discussie staan. Ik ben benieuwd hoe daarop gereageerd gaat worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat daar expliciete nazi-propaganda wordt vertoond, maar films als Gone with the wind en andere serieuze films die plotseling uit de gratie gevallen zijn.
Non possumus non loqui
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:32:11 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173452867
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:27 schreef Knip het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Er ligt een gouden kans voor filmtheaters die films vertonen die politiek ter discussie staan. Ik ben benieuwd hoe daarop gereageerd gaat worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat daar expliciete nazi-propaganda wordt vertoond, maar films als Gone with the wind en andere serieuze films die plotseling uit de gratie gevallen zijn.
In de VS heerst absolute vrijheid van meningsuiting dus je kan er films vertonen die je wilt.

Maar ook om films niet te vertonen, ook al is de reden belachelijk
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:45:21 #35
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_173453164
Ronduit belachelijk! Tijdens de amerikaanse revolutie burgeroorlog dacht men in het zuiden zo. En dan is het nog allemaal redelijk gematigd in beeld gebracht. Zo kan je elke film wel maar 30 jaar houdbaar verklaren en daarna vernietigen vanwege een veranderd tijdsbeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fietsertje70 op 28-08-2017 22:51:23 ]
  Beste debater 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 22:46:43 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173453195
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ronduit belachelijk! Tijdens de amerikaanse revolutie dacht men in het zuiden zo. En dan is het nog allemaal redelijk gematigd in beeld gebracht. Zo kan je elke film wel maar 30 jaar houdbaar verklaren en daarna vernietigen vanwege een veranderd tijdsbeeld.
burgeroorlog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:51:33 #37
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_173453326
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

burgeroorlog.
fixed
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:53:58 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173453389
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:27 schreef Knip het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Er ligt een gouden kans voor filmtheaters die films vertonen die politiek ter discussie staan. Ik ben benieuwd hoe daarop gereageerd gaat worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat daar expliciete nazi-propaganda wordt vertoond, maar films als Gone with the wind en andere serieuze films die plotseling uit de gratie gevallen zijn.
En dan vervolgens door een goed georganiseerde twitter-campagne ten gronde gericht worden.

Bedrijven kunnen daar heel slecht mee omgaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173453413
Glijdende schaal he. Wanneer je kritiek hebt op het een, geldt dat ook voor dit en dat, en zus en zo. Beelden, films, alles wordt er nu bijgehaald.
pi_173453530
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ronduit belachelijk! Tijdens de amerikaanse revolutie burgeroorlog dacht men in het zuiden zo. En dan is het nog allemaal redelijk gematigd in beeld gebracht. Zo kan je elke film wel maar 30 jaar houdbaar verklaren en daarna vernietigen vanwege een veranderd tijdsbeeld.
Dat is toch niets nieuws?
Of denk jij dat 'der ewige jude' nog regelmatig vertoond wordt als normale film?
Make my day!
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:16:01 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173453851
quote:
3s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dan vervolgens door een goed georganiseerde twitter-campagne ten gronde gericht worden.

Bedrijven kunnen daar heel slecht mee omgaan.
Als je je rug al niet recht kunt houden tegen wat getwitter.
pi_173453935
Ik heb de film nooit gezien. Beetje gemis is dat wel, maar ja vooruit. Ik kan er niet over oordelen. Wel over de serie Roots btw, uitgezonden volgens mij in 1977.
Zouden ze nu ook Roots verbieden binnenkort, omdat Afro-Amerikanen simplistisch overkomen daarin?

[ Bericht 17% gewijzigd door Ryan3 op 28-08-2017 23:25:27 ]
I´m back.
pi_173454018
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je je rug al niet recht kunt houden tegen wat getwitter.
Mwah, op zich snap ik dat wel hoor. Tweets hebben de vervelende neiging om een eigen leven te gaan leiden en ineens totaal onverwacht tot wereldnieuws opgeblazen te worden, het beste voorbeeldje daarvan is nog wel wat er met Justine Sacco is gebeurd: https://www.nytimes.com/2(...)C7D36B3C82B7&gwt=pay
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:26:10 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454062
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je je rug al niet recht kunt houden tegen wat getwitter.
'Wat getwitter' is een flinke onderschatting van de invloed van twitter op de algemene opinie. Je kunt dat leuk vinden of niet, maar het is nou eenmaal een feit. De hierboven genoemde Justine Sacco is een van de vele voorbeelden.

Twitter witchhunts kunnen extreem effectief zijn. Het probleem is dat mensen uiteraard dat niet zo erg vinden zolang het doelwit in hun ogen gerechtvaardigd is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fir3fly op 28-08-2017 23:31:40 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:32:22 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173454179
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

'Wat getwitter' is een flinke onderschatting van de invloed van twitter op de algemene opinie. Je kunt dat leuk vinden of niet, maar het is nou eenmaal een feit. De hierboven genoemde Justine Sacco is een van de vele voorbeelden.
Het is niet alsof de complete natie nu die film uitkotst. Dus wanneer je een film niet wil uitzenden vanwege wat tweets van SJW's dan ben je toch ook een slappe lul.
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:36:00 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454251
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is niet alsof de complete natie nu die film uitkotst. Dus wanneer je een film niet wil uitzenden vanwege wat tweets van SJW's dan ben je toch ook een slappe lul.
Het gaat in dit geval niet om tweets.

Kom op zeg, doe in ieder geval alsof je enig idee hebt waar je over lult :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173454284
:')

Meer past er niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173454354
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval niet om tweets.

Kom op zeg, doe in ieder geval alsof je enig idee hebt waar je over lult :').
Wat dan?
Ik heb altijd wel begrepen dat het een monumentale film was uit 1939, verder niets eigenlijk.
Heb jij hem gezien, ik niet.
I´m back.
pi_173454367
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:
:')

Meer past er niet.
Nou ja, ik ben benieuwd of ze ook wat tegen Roots hebben eigenlijk.
I´m back.
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:43:26 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173454391
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval niet om tweets.

Kom op zeg, doe in ieder geval alsof je enig idee hebt waar je over lult :').
Jij begint over twitter
pi_173454394
Noors end saus?
A.k.a. North and South, iemand die nog gezien btw?
Ik niet, was toen student en had geen tv.
Patrick Swayze, grote filmheld van dirty dancing, speelde daarin een figuur uit de South btw.
I´m back.
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:44:43 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173454400
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat dan?
Ik heb altijd wel begrepen dat het een monumentale film was uit 1939, verder niets eigenlijk.
Heb jij hem gezien, ik niet.
Los daarvan moet een bioscoophouder zelf weten wat hij wel en niet wil uitzenden.

Sommigen denken dat deze man kennelijk wetten kan invoeren of recht kan spreken
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:45:03 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454405
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij begint over twitter
Ja, maar jij leest weer eens niet de context. Zoals gewoonlijk eigenlijk. Doe maar eens wat beter je best.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:45:15 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454408
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sommigen denken dat deze man kennelijk wetten kan invoeren of recht kan spreken
Stropop.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173454410
quote:
The Orpheum has made this determination early in response to specific inquiries from patrons,” the statement reads. “The Orpheum appreciates feedback on its programming from all members of the mid-south community. The recent screening of ‘Gone With the Wind’ at the Orpheum on Friday, August 11, 2017, generated numerous comments. The Orpheum carefully reviewed all of them.” The statement continues, “As an organization whose stated mission is to ‘entertain, educate and enlighten the communities it serves,’ the Orpheum cannot show a film that is insensitive to a large segment of its local population.” As Deadline notes, the population of Memphis is 64 percent black.
http://www.salon.com/2017(...)ver-racial-concerns/

Ik heb de film nooit gezien, maar als een verkoper/producent merkt een groot deel van zijn klanten een bepaald product niet kan waarderen, dan is het normaal dat men iets doet aan het product. Simpel managementgebeuren.
Als veel donkere mensen de film, een verhaal met een achtergrond van een racistische slavensamenleving, niet kunnen waarderen dan is het gewoon een kwestie van fatsoen om daar rekening mee te houden.
Goeie beslissingen.... *O*
pi_173454416
Katy Perry is al racistisch bezig als ze dreadlocks draagt en Taylor Swift als ze te weinig zwarte acteurs in haar clips vertoont. Terwijl de kracht van de westerse cultuur juist is dat we zaken uitwisselen zoals witten die blues en rapmuziek maken en zwarten die in keurig zakelijk pak rondlopen.
standaarddrinker
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:45:55 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454419
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.salon.com/2017(...)ver-racial-concerns/

Ik heb de film nooit gezien, maar als een verkoper te horen krijgt dat een groot deel van zijn klanten een bepaald product niet kan waarderen, dan is het normaal dat men iets doet aan het product.
Als veel donkere mensen de film, een verhaal met een achtergrond van een racistische slavensamenleving, niet kunnen waarderen dan is het gewoon een kwestie van fatsoen om daar rekening mee te houden.
Goeie beslissingen.... *O*
Of men kan gewoon niet naar de film gaan.

Dat fascisten als jij dit een goede beslissing vinden zegt al genoeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173454426
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Los daarvan moet een bioscoophouder zelf weten wat hij wel en niet wil uitzenden.

Sommigen denken dat deze man kennelijk wetten kan invoeren of recht kan spreken
Op zich wel idd. Film, en iedere kunstvorm wmb staat buiten dit soort manieren van censuur.
I´m back.
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:46:37 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173454427
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, maar jij leest weer eens niet de context. Zoals gewoonlijk eigenlijk. Doe maar eens wat beter je best.
Wat is de context dan precies?
pi_173454448
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.salon.com/2017(...)ver-racial-concerns/

Ik heb de film nooit gezien, maar als een verkoper/producent merkt een groot deel van zijn klanten een bepaald product niet kan waarderen, dan is het normaal dat men iets doet aan het product. Simpel managementgebeuren.
Als veel donkere mensen de film, een verhaal met een achtergrond van een racistische slavensamenleving, niet kunnen waarderen dan is het gewoon een kwestie van fatsoen om daar rekening mee te houden.
Goeie beslissingen.... *O*
Ja, en als ze nou een volle zaal hadden getrokken?
I´m back.
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:48:16 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454455
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat is de context dan precies?
Ja doei, lees het zelf maar eens een keertje. Tip: begin bij de OP.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173454479
Iemand hier überhaupt die film gezien of wat?
I´m back.
pi_173454485
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb de film nooit gezien. Beetje gemis is dat wel, maar ja vooruit. Ik kan er niet over oordelen. Wel over de serie Roots btw, uitgezonden volgens mij in 1977.
Zouden ze nu ook Roots verbieden binnenkort, omdat Afro-Amerikanen simplistisch overkomen daarin?
Wie zou die film verbieden ?
Als een omroep of bioscoop die film niet wilt vertonen , dan is dat een managementsbeslissing.
Dat is niet verbieden.

Als ik een bioscoop run, dan wil ik ook bepaalde films niet vertonen, en anderen juist wel... en veel films die veel publiek trekt, ook al vind ik het een shitfilm.
  Beste debater 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 23:51:31 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454490
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:50 schreef Ryan3 het volgende:
Iemand hier überhaupt die film gezien of wat?
Vond er geen flikker aan; nul gevechtsscènes, allemaal romantisch geneuzel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173454518
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:22 schreef RAVW het volgende:
dan maar verplicht De hut van Oom Tom of the color of purple of Bloeddiamant kijken

of de mini serie noord en zuid :-)
of zakka zoeloe

beide zijn de beste mini series die ik ooit gezien heb , en de film die ik eerder beschreef zijn ook zeer goed
Zakka zoeloe :')
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:53:53 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173454526
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja doei, lees het zelf maar eens een keertje. Tip: begin bij de OP.
Ik zie vooral een of andere politiek correctte bioscoopdirecteur die gebruik maakt van zijn recht om zijn eigen programmering te doen. Kennelijk kan hij volgens de logica van velen hier aan eenieder een verbod op die film opleggen.
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:54:41 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454535
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kennelijk kan hij volgens de logica van velen hier aan eenieder een verbod op die film opleggen.
Nee, dat is niet zo. Domme stropop weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:54:49 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173454539
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:50 schreef Ryan3 het volgende:
Iemand hier überhaupt die film gezien of wat?
Nee, lijkt me geen drol aan eigenlijk
pi_173454540
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en als ze nou een volle zaal hadden getrokken?
Dan kan dat een reden zijn om die film te vertonen.
Als het management weet dat vele andere vaste bezoekers het niet kunnen waarderen dan is het een reden de film niet te vertonen.
Of gewoon....... het management vind iets een kutfilm . En heeft geen zin daar aan te verdienen..Dus niet draaien.
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:55:32 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454551
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan kan dat een reden zijn om die film te vertonen.
Als het management weet dat vele andere vaste bezoekers het niet kunnen waarderen dan is het een reden de film niet te vertonen.
Of gewoon....... het management vind iets een kutfilm . En heeft geen zin daar aan te verdienen..Dus niet draaien.
En de gevoelens van de mensen die het wel een goede film vinden en graag hadden willen komen? Tellen die ook?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:55:58 #71
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_173454555
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:50 schreef Ryan3 het volgende:
Iemand hier überhaupt die film gezien of wat?
ja, ik heb hem gezien, al heel wat jaartjes geleden.(toen ik 12 was ofzo). Ik heb ook een toneelversie gezien en dat was een jaar of 5 geleden.
pi_173454558
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zie vooral een of andere politiek correctte bioscoopdirecteur die gebruik maakt van zijn recht om zijn eigen programmering te doen. Kennelijk kan hij volgens de logica van velen hier aan eenieder een verbod op die film opleggen.
Misschien is het management gewoon normaal fatsoenlijk. Niks te politiek
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:56:30 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173454566
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Domme stropop weer.
Wat is je problem dan? Als we ons al druk moeten maken over de programmering van iedere bioscoop op deze wereld.
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:56:40 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454568
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Misschien is het management gewoon normaal fatsoenlijk.
Nee, dat zijn ze dus niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:57:04 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454570
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat is je problem dan?
Dat jij niet kunt lezen.

En dat is mod :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173454571
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vond er geen flikker aan; nul gevechtsscènes, allemaal romantisch geneuzel
Ja, Sara O'Hara, soutern bell par exemple en Rhett Butler? :D.
Mensen kijken beter naar Roots wmb of kan dat ook niet? Ik weet niet.
North and South heb ik gemist.
Al weer een tijd geleden een film gezien over de burgeroorlog uit 2003 met o.a. Nicole Kidman: Cold Mountain, die ik wel goed vond en wel weer een keer terug wil zien.
I´m back.
  Beste debater 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 23:57:19 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454573
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, lijkt me geen drol aan eigenlijk
Korte samenvatting:

Beetje dommige Southern Belle verliest echtgenoot aan het front, moet de plantage zelf runnen, wordt verliefd op recalcitrante oorlogsprofiteur, the end.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173454576
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En de gevoelens van de mensen die het wel een goede film vinden en graag hadden willen komen? Tellen die ook?
Dat moet je aan het bioscoopmanagement vragen.
Maar huur die film, download het ergens , leen het.
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:57:55 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454583
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat moet je aan het bioscoopmanagement vragen.
Ik vraag het aan jou. Jij bent het met ze eens.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 23:57:57 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454584
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, Sara O'Hara, soutern bell par exemple en Rhett Butler? :D.
Mensen kijken beter naar Roots wmb of kan dat ook niet? Ik weet niet.
North and South heb ik gemist.
Al weer een tijd geleden een film gezien over de burgeroorlog met uit 2003 met o.a. Nicole Kidman: Cold Mountain, die ik wel goed vond en wel weer een keer terug wil zien.
GLORY is de beste burgeroorlog film.. de openingsscene van de slag bij Antietam is gruwelijk realistisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173454591
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:55 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

ja, ik heb hem gezien, al heel wat jaartjes geleden.(toen ik 12 was ofzo). Ik heb ook een toneelversie gezien en dat was een jaar of 5 geleden.
En?
I´m back.
  Beste debater 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 23:58:41 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454596
Gettysburg is ook goed, maar wel 4 uur lang..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173454599
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan kan dat een reden zijn om die film te vertonen.
Als het management weet dat vele andere vaste bezoekers het niet kunnen waarderen dan is het een reden de film niet te vertonen.
Of gewoon....... het management vind iets een kutfilm . En heeft geen zin daar aan te verdienen..Dus niet draaien.
Zo is het hier niet gegaan, krijg ik de indruk.
I´m back.
pi_173454606
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gettysburg is ook goed, maar wel 4 uur lang..
Welk is dat?
Moet zeggen dat ik na 4 x lezen nog niet een goed idee kreeg van wat daar gebeurde hoor. Behoorlijk chaotisch.
I´m back.
pi_173454607
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Korte samenvatting:

Beetje dommige Southern Belle verliest echtgenoot aan het front, moet de plantage zelf runnen, wordt verliefd op recalcitrante oorlogsprofiteur, the end.
front?
ohhhhh de man stierf voor een racistische slavensamenleving...... wat een smiecht en ook hoe triest voor hem
  Beste debater 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 23:59:49 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454609
North and South heeft goede battle scenes (Manassas, Antietam) maar ook veeeeeeeeel te veel romantisch geneuzel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:01:32 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454633
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welk is dat?
Moet zeggen dat ik na 4 x lezen nog niet een goed idee kreeg van wat daar gebeurde hoor. Behoorlijk chaotisch.
Beslissende slag, juli 1863, drie dagen. Lee dacht dat hij onoverwinnelijk was en sloeg de raad van pragmaticus Longstreet - die omdat hij én Republikeins én Katholiek én pro-rechten voor zwarten werd na 1865 uiteraard na de oorlog in het Zuiden overal de schuld van kreeg - in de wind, lanceerde de fatale Pickett's Charge, verloor duizenden mannen en moest terugtrekken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173454638
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
North and South heeft goede battle scenes (Manassas, Antietam) maar ook veeeeeeeeel te veel romantisch geneuzel.
Ja, helaas toen niet meegekregen, studeerde, geen tv, zag misschien een halve aflevering ergens. Patrick werd wel opgeleid in West Point en zag dat de arbeiders bij zijn Noordelijke vriend eigenlijk slechter werden behandeld dan de slaven op de plantage van zijn vader in ieder geval, dat weet ik nog wel. Dat was an sich wel een punt natuurlijk.
I´m back.
pi_173454646
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beslissende slag, juli 1863, drie dagen. Lee dacht dat hij onoverwinnelijk was en sloeg de raad van pragmaticus Longstreet - die omdat hij én Republikeins én Katholiek én pro-rechten voor zwarten werd na 1865 uiteraard na de oorlog in het Zuiden overal de schuld van kreeg - in de wind, lanceerde de fatale Pickett's Charge, verloor duizenden mannen en moest terugtrekken.
Ik weet wel dat dat de beslissende slag was, en weet van Pickett's charge ook, maar ik dacht dat je een film bedoelde...
I´m back.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:02:52 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173454648
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Misschien is het management gewoon normaal fatsoenlijk. Niks te politiek
Ik vind het een stel softies die overgevoeligheid faciliteren
pi_173454651
quote:
10s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zo is het hier niet gegaan, krijg ik de indruk.
Wat ik las net.... het management kreeg de indruk dat vele vaste bezoekers het niet konden waarderen.
Of je moet bedoelen dat pressiegroepen publiciteit zochten zoals FvD, PVV en ander rechts tuig BNN/VARA konden intimideren/overtuigen een bepaalde docu niet in hun politieke straatje niet uit te zenden.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:03:37 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454656
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat ik las net.... het management kreeg de indruk dat vele vaste bezoekers het niet konden waarderen.
Of je moet bedoelen dat pressiegroepen publiciteit zochten zoals FvD, PVV en ander rechts tuig BNN/VARA konden intimideren/overtuigen een bepaalde docu niet in hun politieke straatje niet uit te zenden.
Ga je nog antwoord geven of niet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:03:43 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454658
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet wel dat dat de beslissende slag was, maar ik dacht dat je een film bedoelde...
Ja, van Ted Turner, 1993... heel degelijk maar zeer lang... en ook gebalanceerd; gaat echt om de slag, niet zozeer om politiek... en glansrol van Berenger als mijn favoriete generaal aller tijden, James Longstreet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173454664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat ik las net.... het management kreeg de indruk dat vele vaste bezoekers het niet konden waarderen.
Of je moet bedoelen dat pressiegroepen publiciteit zochten zoals FvD, PVV en ander rechts tuig BNN/VARA konden intimideren/overtuigen een bepaalde docu niet in hun politieke straatje niet uit te zenden.
Ik denk dat ze idd gewoon net als Jessias zijn film de boel hebben gepresst, maar dan van de andere kant. Maar goed, mijn idee ervan.
I´m back.
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:05:00 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454670
Scene uit de film, Berenger (links) als Longstreet, Sheen als Lee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173454672
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind het een stel softies die overgevoeligheid faciliteren
Of gewoon redelijke mensen ... ken ook.
Overigens.... als ik een theaterdirecteur zou zijn zou ik geen zwartepiettheater programmeren.
Dat is hardstikke niet politiekcorrect. Maar ik doe het niet.
pi_173454682
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, van Ted Turner, 1993... heel degelijk maar zeer lang... en ook gebalanceerd; gaat echt om de slag, niet zozeer om politiek... en glansrol van Berenger als mijn favoriete generaal aller tijden, James Longstreet
Okee, wist ik niet, ga ik nog even zoeken dan.
Mijn favoriete figuur is uiteraard Lincoln.
En William Tecumsah Sherman als generaal. Alleen al die middelname.
I´m back.
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:06:06 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454683
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet wel dat dat de beslissende slag was, en weet van Pickett's charge ook, maar ik dacht dat je een film bedoelde...
Ken je GLORY?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173454686
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ga je nog antwoord geven of niet?
Stel eens een vraag.
Op een rustige manier.
Misschien antwoord ik wel.
pi_173454688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ken je GLORY?
Nee. ?
I´m back.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:07:22 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454694
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Stel eens een vraag.
Op een rustige manier.
Misschien antwoord ik wel.
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En de gevoelens van de mensen die het wel een goede film vinden en graag hadden willen komen? Tellen die ook?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:07:33 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee. ?
Beste civil war film ooit... 1989.

De openingsscene, slag van Antietam 1862, is ontzettend realistisch. Let wel op: schokkende beelden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173454698
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Scene uit de film, Berenger (links) als Longstreet, Sheen als Lee.
[ afbeelding ]
Ga ik opzoeken, door al dat geouwehoer in de VS, weer alles gelezen en gezien over de civil war afgelopen tijd...
I´m back.
pi_173454704
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Korte samenvatting:

Beetje dommige Southern Belle verliest echtgenoot aan het front, moet de plantage zelf runnen, wordt verliefd op recalcitrante oorlogsprofiteur, the end.
Beetje kort door de bocht. In feite gaat het boek over de stad Atlanta.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:08:12 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173454706
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Of gewoon redelijke mensen ... ken ook.
Overigens.... als ik een theaterdirecteur zou zijn zou ik geen zwartepiettheater programmeren.
Dat is hardstikke niet politiekcorrect. Maar ik doe het niet.
Dat is je goed recht. Ik zou het expres wel doen. Gewoon om weerstand te bieden aan de oprukkende zeursamenleving.
pi_173454709
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beste civil war film ooit... 1989.

De openingsscene, slag van Antietam 1862, is ontzettend realistisch. Let wel op: schokkende beelden.
Okee, wist ik niet. Heb civil war nooit helemaal goed bestudeerd, en afgelopen tijd weer een inhaalslagje gemaakt eigenlijk.
I´m back.
pi_173454718
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beste civil war film ooit... 1989.

De openingsscene, slag van Antietam 1862, is ontzettend realistisch. Let wel op: schokkende beelden.
Wat vind jij btw van die docuserie over de civil war van Ken Burns?
I´m back.
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:10:03 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454719
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, wist ik niet. Heb civil war nooit helemaal goed bestudeerd, en afgelopen tijd weer een inhaalslagje gemaakt eigenlijk.
Wel heel heftig... de filmmaker vertelde dat 'ie in het begin een afgrijselijke scene van een noordelijke officier die geraakt wordt in het hoofd door een mortier (en dus zijn hele hoofd verliest) includeerde om de notie van de civil war als een bloedloze, romantische strijd te ontkrachten

Gaat daarna vooral over het eerste zwarte regiment Unie soldaten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:10:28 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173454725
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat vind jij btw van die docuserie over de civil war van Ken Burns?
Perfect... genuanceerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173454733
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is je goed recht. Ik zou het expres wel doen. Gewoon om weerstand te bieden aan de oprukkende zeursamenleving.
Niet opgelet in zp-debat? Het zijn de zogenaamde pietaanhangers die de grootste zeurpieten zijn.
Voor mij een reden om weerstand te bieden tegen dat soort zeur politieke correctheid
Hoe agressiever die aanhangers, hoe meer discriminerend ze zijn ...
pi_173454749
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wel heel heftig... de filmmaker vertelde dat 'ie in het begin een afgrijselijke scene van een noordelijke officier die geraakt wordt in het hoofd door een mortier (en dus zijn hele hoofd verliest) includeerde om de notie van de civil war als een bloedloze, romantische strijd te ontkrachten

Gaat daarna vooral over het eerste zwarte regiment Unie soldaten.
Tja, dat mensen denken dat het een romantisch Napoleonistisch oorlogje was. En die waren al niet romantisch. Pff, wat denk je van de 2de slag in the wilderness. Met de skeletten van de eerste slag tussen hun tentjes...
I´m back.
pi_173454760
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Perfect... genuanceerd.
Klopt idd, vond het echt heel goed gemaakt, in 1990 al weer hè. Zelfde als the world at war uit 1973 over wo2 van de BBC, kun je je studenten gewoon laten zien wmb.
The West ook van Burns als producer, idem.
I´m back.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:16:46 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173454795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet opgelet in zp-debat? Het zijn de zogenaamde pietaanhangers die de grootste zeurpieten zijn.
Voor mij een reden om weerstand te bieden tegen dat soort zeur politieke correctheid
Hoe agressiever die aanhangers, hoe meer discriminerend ze zijn ...
Hoe vervelend veel van die pro pieten lui ook zijn. Die zijn dit hele gezeik niet begonnen.

Ik heb gewoon geen zin in een samenleving vol tere zieltjes die zich overal door gekwetst kunnen voelen en waarmee tot in den treure rekening mee gehouden moet worden. Soms moet je gewoon eens "Stel je niet aan" kunnen roepen.
pi_173454819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe vervelend veel van die pro pieten lui ook zijn. Die zijn dit hele gezeik niet begonnen.
Zeker wel... ze zijn in de meerderheid en schreeuwen en zeiken het hardst.

quote:
Ik heb gewoon geen zin in een samenleving vol tere zieltjes die zich overal door gekwetst kunnen voelen
Je weet dat je nu een stropop gebruikt? Heel zwak voor jou doen
pi_173454821
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe vervelend veel van die pro pieten lui ook zijn. Die zijn dit hele gezeik niet begonnen.

Ik heb gewoon geen zin in een samenleving vol tere zieltjes die zich overal door gekwetst kunnen voelen en waarmee tot in den treure rekening mee gehouden moet worden. Soms moet je gewoon eens "Stel je niet aan" kunnen reopen.
Die anti-pieten verhaspelen de Amerikaanse geschiedenis met de onze helaas. Wij Zijn Niet De 51ste Staat Van De VS. We zijn Rip van Winkle. We zijn de Knickerbockers.
I´m back.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:20:23 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeker wel... ze zijn in de meerderheid en schreeuwen en zeiken het hardst.

[..]

Je weet dat je nu een stropop gebruikt? Heel zwak voor jou doen
Zoals gewoonlijk weer geen antwoord dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173454850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die anti-pieten verhaspelen de Amerikaanse geschiedenis met de onze helaas. Wij Zijn Niet De 51ste Staat Van De VS. We zijn Rip van Winkle. We zijn de Knickerbockers.
Als je nou schrijft " sommige anti-pieten" dan heb je een waarheid.
ik ben antipiet en ik zie die verhaspeling niet in mijn standpunten.
pi_173454862
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk weer geen antwoord dus.
Stel dan een vraag.
Op een rustige manier.
Nu verwijt je mij 2x achtereen dat ik je niet antwoordt.
En je stelt de vraag niet ...
pi_173454867
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je nou schrijft " sommige anti-pieten" dan heb je een waarheid.
ik ben antipiet en ik zie die verhaspeling niet in mijn standpunten.
Nee, okee, sommige idd.
Maar het is te ver gegaan, niemand kan het meer serieus nemen nu.
I´m back.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:24:31 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173454874
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Stel dan een vraag.
Op een rustige manier.
Nu verwijt je mij 2x achtereen dat ik je niet antwoordt.
En je stelt de vraag niet ...
Ik ben er wel weer klaar mee, fascistische idioot.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173454911
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik ben er wel weer klaar mee, fascistische idioot.
Waarom ben ik een fascist.?
Ik weet dat het makkelijk schelden is..... vooral als je te lui bent om normale kritiek en vragen te formuleren.
Maar wat wilde je eigenlijk vragen ? Svp normaal rustig formuleren
pi_173454949
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom ben ik een fascist.?
Ik weet dat het makkelijk schelden is..... vooral als je te lui bent om normale kritiek en vragen te formuleren.
Maar wat wilde je eigenlijk vragen ? Svp normaal rustig formuleren
Ach ja, voor fascist uitgemaakt worden maakt tegenwoordig ook niets meer uit. Trouwens dat deed men 30 jaar of langer geleden ook al te pas en on te pas, dus wat dat betreft is er ook niets veranderd. En iedereen doet het tegenwoordig dus ja... het is bijna een beetje merkwaardig als je niet door deze of gene voor fascist wordt uitgescholden. Beetje NLse traditie ook. Ik zou er niet echt verschrikkelijk zwaar aan tillen in ieder geval.
I´m back.
pi_173455007
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach ja, voor fascist uitgemaakt worden maakt tegenwoordig ook niets meer uit. Trouwens dat deed men 30 jaar of langer geleden ook al te pas en on te pas, dus wat dat betreft is er ook niets veranderd. En iedereen doet het tegenwoordig dus ja... het is bijna een beetje merkwaardig als je niet door deze of gene voor fascist wordt uitgescholden. Beetje NLse traditie ook. Ik zou er niet echt verschrikkelijk zwaar aan tillen in ieder geval.
Ik lig er niet wakker van.
Maar het is wel asociaal. Het gebeurt steeds meer op FOK!
Maar misschien dat zo'n troller een serieuze poging doet zijn verwijt te onderbouwen.
Dat kan weer fun zijn *O*
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:45:00 #124
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173455043
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:05 schreef Hdero het volgende:

[..]

Die doorgedraaide huillinksen en ander progressief schorem kunnen blijkbaar niet eens meer tegen een film zelfs of ze voelen zich gekwetst, of proberen braafjes de wereld te verbeteren door geschiedenis, cultuur, of de realiteit te ontkennen. En ze worden geholpen en gevoed door een zekere radicale demografische verandering die in traditioneel blankenlanden plaatsvindt. Een waarbij ze de rollen van racisme en discriminatie nu het liefst omgekeerd zien worden.
Heb je die film ooit gezien? Er is geen greintje twijfel over mogelijk dat die film heftig fout is. Het is van begin tot eind een verheerlijking van de de slavenhoudende zuiderling.
pi_173455044
Ik sla deze over :'). Maar is het geen idee om een algemeen topic over dit soort zaken te maken?
pi_173455048
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik lig er niet wakker van.
Maar het is wel asociaal. Het gebeurt steeds meer op FOK!
Maar misschien dat zo'n troller een serieuze poging doet zijn verwijt te onderbouwen.
Dat kan weer fun zijn *O*
Punt is wrs dat jij wel vindt dat een verbod op die film wel valt te billijken en die Fir3fly niet.
Ik zeg al ik heb de film niet gezien, dus kan er niet echt over oordelen.
Daar waar mensen in dit topic die de film wel hebben gezien zeggen dat het gewoon een soort lovestory is en dat veel van die heikele thema's helemaal niet worden aangeroerd.
Tja, ben je een fascist als je zo'n film wil verbieden?
Ben je een fascist als je akkoord gaat met die eigenaar van de bioscoop die de film niet draait?
Opmerkelijk is het wel: je krijgt wat berichten van mensen die willen dat je de film niet draait, omdat negers afgebeeld worden als een beetje domme lui en dus draai je die film niet.
Een film die generaties van Amerikanen gewoon gezien hebben en die vrij beroemd is.
Ik zeg al what's next? De serie Roots uit 1977?
Allemaal gekkigheid wmb.
I´m back.
pi_173455087
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Heb je die film ooit gezien? Er is geen greintje twijfel over mogelijk dat die film heftig fout is. Het is van begin tot eind een verheerlijking van de de slavenhoudende zuiderling.
O, toch, echt?
Ik krijg de indruk van mensen die hem wel gezien hebben dat het een soort The way we were-achtige film met Robert Redford en Barbara Streisand.

Ik plug hem even:


Okee, Barbara Streisand is wel een vrouw die me fascineert in ieder geval. Althans zoals ze jaartje of 40 geleden was. Wrs omdat ze zo mooi lelijk is, denk ik btw, ik weet niet wat dat is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 29-08-2017 01:00:54 ]
I´m back.
pi_173455114
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is wrs dat jij wel vindt dat een verbod op die film wel valt te billijken en die Fir3fly niet.
Is er een verbod? Ik dacht dat het een managementbesluit is.
quote:
Ik zeg al ik heb de film niet gezien, dus kan er niet echt over oordelen.
Mee eens. Ik heb die film ook niet gezien of ergens diep in de vorige eeuw een stuk.

quote:
Tja, ben je een fascist als je zo'n film wil verbieden?
Lijkt me niet. Maar wie zegt dat dan . Dat is toch niet aan de orde?
quote:
Ben je een fascist als je akkoord gaat met die eigenaar van de bioscoop die de film niet draait?
Misschien in de ogen van die Fly wel ?
pi_173455163
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is er een verbod? Ik dacht dat het een managementbesluit is.

[..]

Mee eens. Ik heb die film ook niet gezien of ergens diep in de vorige eeuw een stuk.

[..]

Lijkt me niet. Maar wie zegt dat dan . Dat is toch niet aan de orde?

[..]

Misschien in de ogen van die Fly wel ?
Ja, nou ja, weet je wat het is, ik word wat ongemakkelijk bij mensen die alles willen verbieden. Ik zal dat soort mensen niet wegzetten als fascist. Tenzij ze Barbara Streisand weghalen. Maar ik kan er werkelijk geen nacht minder om slapen als een bioscoop ergens in de middle of nowhere in de VS een film niet gaat draaien. Ik denk ook dat de reactie straks zal zijn in de VS dat veel bioscopen de film juist wel draaien.
Verbieden is wel gekte, zeker tegenwoordig.
I´m back.
pi_173455228
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, weet je wat het is, ik word wat ongemakkelijk bij mensen die alles willen verbieden.
Die mensen bestaan niet. Kijk wel nuchter naar je formulering ..... key is het woord "alles"
Maar het management neemt een besluit. Wel of niet. Er is geen verbod .
Het is een soort managementsbesluit als BNN/VARA deed door de docu Jelle niet uit te zenden.
En het management heeft niet de film racistisch genoemd . Dat is de misleiding in de TT.

Als ik bioscoopmanager was dan zou ik bepaalde films niet vertonen en anderen zeker wel.
Wat ik niet vertoon is geen verbod... immers het is mijn taak de programmering te regelen.
Films met geweld zal ik eerder niet vertonen. Al te kleffe romantische films... denk ik ook vaak van hummmmmm, :{w
En als een bepaalde film te veel slavernij en racisme laat zien, dan is het ook niet mijn fun.
Maar snap ik het goed dat de politiekecorrecte moraal van sommige users is om die juist wel te laten zien ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 29-08-2017 01:19:20 ]
pi_173455270
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die mensen bestaan niet. Kijk wel nuchter naar je formulering ..... key is het woord "alles"
Maar het management neemt een besluit. Wel of niet. Er is geen verbod .
Het is een soort managementsbesluit als BNN/VARA deed door de docu Jelle niet uit te zenden.
Geen verbod.
En het management heeft niet de film racistisch genoemd . Dat is de misleiding in de TT.

Als ik bioscoopmanager was dan zou ik bepaalde films niet vertonen en anderen zeker wel.
Wat ik niet vertoon is geen verbod... immers het is mijn taak de programmering te regelen.
Films met geweld zal ik eerder niet vertonen. Al te kleffe romantische films... denk ik ook vaak van hummmmmm, :{w
En als een bepaalde film te veel slavernij en racisme laat zien, dan is het ook niet mijn fun.
Maar snap ik het goed dat de politiekecorrecte moraal van sommige users is om die juist wel te laten zien ?
Dit is in ieder geval de aanleiding uit OP:

quote:
Volgens tegenstanders van de film zou Gone with the Wind door zijn simplistische portrettering van Afro-Amerikanen onnodig kwetsend zijn voor de overwegend zwarte bevolking van Memphis, de Amerikaanse stad waar bijna vijftig jaar geleden dominee en burgerrechtenactivist Martin Luther King werd doodgeschoten.

Bovendien zou de kaskraker met in de hoofdrollen Vivien Leigh en Clark Gable (als de knappe avonturier Rhett Butler) zich schuldig maken aan dezelfde misstand als waar de neonazis in Charlottesville of de voorstanders van het behoud van omstreden standbeelden als die van de Zuidelijke generaal uit de Amerikaanse Burgeroorlog Robert E. Lee van worden beschuldigd. Namelijk het zonder gêne verheerlijken van de mythische 'Old South' en het slavenverleden.
Ik kan dat niet beoordelen aangezien ik de film niet heb gezien. Ik weet wel dat het een klassieker is, uit 1939. Enige wat ik weet.
Maar nu wordt niet alleen een standbeeld, maar ook een film gezien als iets dat... erased, uitgegomd moet worden uit de geschiedenis?
Tja, ik vind dat kantje boord, wat de beheerders van de bioscoop er ook van vinden. Ik zou als beheerder daar wel lak aan hebben, althans eerst even de verzekeringspolis checken dan... wrs heeft het ook veel met dat laatste te maken?

Heb jij btw die serie gezien Roots toen in 1977? Gaan ze die binnenkort ook aanvallen, denk je?
I´m back.
pi_173455330
Ryan, Roots is een heel andere film als GWTW

Roots zet de geschiedenis van de slavernij weer, terwijl GWTW die tijd eigenlijk romantiseert. En daar zit hem de kneep. Er was natuurlijk niks romantisch aan de slavernij. Maar ik blijf het een mooie film vinden.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173455365
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:35 schreef maryen65 het volgende:
Ryan, Roots is een heel andere film als GWTW

Roots zet de geschiedenis van de slavernij weer, terwijl GWTW die tijd eigenlijk romantiseert. En daar zit hem de kneep. Er was natuurlijk niks romantisch aan de slavernij. Maar ik blijf het een mooie film vinden.
Werkelijk romantiseert de film het slavendom? Ik weet dat dus niet. Of romantiseert het the South als een soort English gentry? Een soort Engelse adel dus?

Roots was net als de serie Holocaust trouwens niet alleen in de VS, maar net zo goed in NL een eye-opener, dat weet jij wrs ook nog als je in 65 bent geboren.
Tja en je hield je ogen daar niet droog bij, weet ik wel nog. Het heeft onze generatie ook erg gevormd. Series op tv, meer dan wat je mee kreeg van je familie en van school trouwens.

Zegt Baudet tegenwoordig weer: ja, maar zijn allemaal joden in Hollywood. Je word van die gast helemaal gek wmb hoor. Nemen allemaal 20- en 30-jarigen van hem over ook nog, dat is helemaal de ellende.

Django unchained gezien van Tarantino btw?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 29-08-2017 01:46:50 ]
I´m back.
pi_173455388
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Werkelijk romantiseert de film het slavendom? Ik weet dat dus niet. Of romantiseert het the South als een soort English gentry? Een soort Engelse adel dus?

Roots was net als de serie Holocaust trouwens niet alleen in de VS, maar net zo goed in NL een eye-opener, dat weet jij wrs ook nog als je in 65 bent geboren.
Tja en je hield je ogen daar niet droog bij, weet ik wel nog. Het heeft onze generatie ook erg gevormd. Series op tv, meer dan wat je mee kreeg van je familie en van school trouwens.

Zegt Baudet tegenwoordig weer: ja, maar zijn allemaal joden in Hollywood. Je word van die gast helemaal gek wmb hoor. Nemen allemaal 20- en 30-jarigen van hem over ook nog, dat is helemaal de ellende.
Ach ja tis een romantische film, het meisje heeft een zwarte "big mama" als een soort surrogaat moeder. Volgens mij ging het niet echt over de slavenhandel

Ja Roots was echt een mooie serie, ik kan mij ook niet heugen dat we op de lagere school het over de slavenhandel hebben gehad. Wel over Anne Frank en de 2e wereldoorlog
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173455392
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Django unchained gezien van Tarantino btw?
Nee, nu moet ik eerlijk zeggen ik ben niet zo'n DiCaprio fan
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173455399
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:47 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ach ja tis een romantische film, het meisje heeft een zwarte "big mama" als een soort surrogaat moeder. Volgens mij ging het niet echt over de slavenhandel

Ja Roots was echt een mooie serie, ik kan mij ook niet heugen dat we op de lagere school het over de slavenhandel hebben gehad. Wel over Anne Frank en de 2e wereldoorlog
Ja, lagere school hebben wij het niet eens over wo2 gehad, alleen op gegeven moment de hoofdonderwijzer (toen jaar of 33 of 35, in ieder geval jonger dan mijn moeder) die er over begon, omdat-ie als kind onder vuur had gelegen toen de geallieerden Breskens gingen veroveren. En VWO-middelbare school 0, niks over de Holocaust, nakkes, helemaal niets, nichts, gar nichts, ne rien, aucun, pas du tout, nothing, ziltch. Wel over hoe Hitler aan de macht kwam, dat wel. Maar ja, was maar 35 tot 30 jaar later uiteindelijk. 40-45. Ik had een leraar, relaxed verder, maar die gebruikte geen boeken en typte zijn eigen verhalen. En roken in de klas en zijn broek onder de witte krijtstrepen... te erg voor woorden eigenlijk. Mijn vader was paar keer bij hem langs geweest en vond hem wel een geschikte gast btw.

Ergens wel vreemd dat je gewoon niets leerde over de Holocaust in de jaren 70 op VWO-middelbare school.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 29-08-2017 02:23:47 ]
I´m back.
pi_173455404
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:49 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Nee, nu moet ik eerlijk zeggen ik ben niet zo'n DiCaprio fan
Ja, dat is wel een heftige film weer hoor, kan ik je aanraden. Stukje South zit daar in, zeg maar.
I´m back.
pi_173455411
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een heftige film weer hoor, kan ik je aanraden. Stukje South zit daar in, zeg maar.
Oke misschien ga ik hem nog eens kijken.

Maarja ze doen hun best maar om de hele geschiedenis uit te wissen, ik slaap er niet minder om
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173455416
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:57 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Oke misschien ga ik hem nog eens kijken.

Maarja ze doen hun best maar om de hele geschiedenis uit te wissen, ik slaap er niet minder om
Nee, ja, ik slaap er ook niet minder om in feite wat die lui doen in de VS.
I´m back.
pi_173455424
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ja, ik slaap er ook niet minder om in feite wat die lui doen in de VS.
Ik maak me straks wel weer druk om ZP ;)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173455430
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 02:00 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik maak me straks wel weer druk om ZP ;)
Maakt mij geen reet uit 1) geen kleine kinderen meer en 2) verandert niets buiten paar grote steden aan ZP.
Verder ja, eind september krijgen we weer de volle laag.
I´m back.
pi_173455437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 02:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maakt mij geen reet uit 1) geen kleine kinderen meer en 2) verandert niets buiten paar grote steden aan ZP.
Verder ja, eind september krijgen we weer de volle laag.
IK ben ook uit de kleine kinderen maar hoop op kleinkinderen die met ZP opgroeien :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173455444
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 02:04 schreef maryen65 het volgende:

[..]

IK ben ook uit de kleine kinderen maar hoop op kleinkinderen die met ZP opgroeien :)
Ik vond er zelf geen reet aan, sterker nog we kregen een echte gepatenteerde zp over de vloer altijd (van de vereniging van mijn vader), en ik kneep hem wel een beetje altijd. Slecht geweten wrs. :P.
Hadden toen nog een roe bij zich hè, in de provincie.
I´m back.
pi_173455499
Moeten ze niet toegeven aan zulke domme SWJ hypes toch?
Ik zie de laatste vaak dergelijke berichten voorbij komen. Wat ik vooral niet snap is dat mensen nog overstag gaan ook. Waarom? Zeg gewoon hoepel op met je domme SWJ gedoe. Simpel zat toch.
pi_173455512
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 02:28 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Moeten ze niet toegeven aan zulke domme SWJ hypes toch?
Ik zie de laatste vaak dergelijke berichten voorbij komen. Wat ik vooral niet snap is dat mensen nog overstag gaan ook. Waarom? Zeg gewoon hoepel op met je domme SWJ gedoe. Simpel zat toch.
Ja, mijn idee.
Maar wrs zijn ze bang dat als SJWs brandstichten dat dan hun verzekering niet uitbetaalt.
Zal wel zoiets zijn.
I´m back.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 02:41:06 #146
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_173455544
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De kleur van je huid is nu belangrijker dan ooit. Het bepaalt of je een mens bent (zwart) of een duivel (blank).
Natuurlijk joh, bedenk er meteen een hoop onzin bij om zelf weer even in de slachtofferrol te kunnen duiken :') :'(

Dat er hier een hoop onterecht gehuild wordt door achterlijke "burgerrechtenorganisaties" spreekt voor zich. Maar de onzin die jij er dan meteen weer even bij bedenkt is te triest voor woorden.
Krekker is de bom!
pi_173455633
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 02:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Natuurlijk joh, bedenk er meteen een hoop onzin bij om zelf weer even in de slachtofferrol te kunnen duiken :') :'(

Dat er hier een hoop onterecht gehuild wordt door achterlijke "burgerrechtenorganisaties" spreekt voor zich. Maar de onzin die jij er dan meteen weer even bij bedenkt is te triest voor woorden.
Hier is de verdeeldheid nog niet zo ver, in de VS zijn ze wel erg aan het doorslaan.
Scholen die dagen willen dat blanke leerlingen en leraren niet welkom zijn.
Politieke leiders in de democratische partij die ronduit vertellen dat blanke mensen hun mond dicht moeten houden.
De uitspraak "old white men" een denigrerende uitspraak als het gaat om mensen in de politiek.
En dan de protesten waar heel wat mensen aan de linkerzijde oproepen voor minder rechten voor blanken en meer rechten voor minderheden.
Het uitbannen van deze film is de zoveelste knieval naar de progressieven.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 05:58:35 #148
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173455765
Mensen kunnen blijkbaar geen conflicterende meningen of informatie aan (in de USA). Een film die geschrapt wordt omdat het "insensitive" is.. zo creëer je een echokamer met alleen maar zelfbevestiging. Facebook algoritmes helpen daar ook lekker mee.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 06:33:50 #149
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173455957
Opnieuw wordt vergeten dat het om fictie gaat en niet om een documentaire. Gone with the wind is een liefdesverhaal tegen de achtergrond van de burgeroorlog die om slavernij draaide: tegen de ACHTERGROND. Dus een schetsmatig decor van oorlog en slavernij. Op de voorgrond dat liefdesverhaal. En die film duurt úren. Als je bij zo'n epos de oorlog en de slavernij realistischer wilt neerzetten zit je makkelijk een paar dagen in de bios. Verder zou het dom zijn om van een film uit 1939 te eisen dat gebeurtenissen uit de 19e eeuw worden getoond met de normen en waarden van nu. Bovendien kun je wel zien aan zo'n film waar de zwarte haat van nu (deels) vandaan komt en dat is ook relevant.

Overigens moet de slotzin niet vergeten worden: het einde is geen verheerlijking van "de witten", in tegendeel. Het verwende kreng Scarlett krijgt niet wat ze begeert. Het is beslist geen feel-good movie.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 06:41:29 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173455975
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je je rug al niet recht kunt houden tegen wat getwitter.
Als een beetje getwitter (met al snel bijval van sjw vanover de hele wereld) ertoe leidt dat er onvoldoende mensen kijken, kan dat op den duur je faillissement betekenen.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:13:39 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173456066
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:50 schreef Ryan3 het volgende:
Iemand hier überhaupt die film gezien of wat?
Ja, heel lang geleden, early 80s. Het voelde als een marteling, zo lang duurt dat drama. Het einde zag ik pas de volgende dag.
Zo'n film kijk ik geen tweede keer.
pi_173456180
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:50 schreef Ryan3 het volgende:
Iemand hier überhaupt die film gezien of wat?
Ikke! En meerdere keren. Eerste keer toen ik begin seventies op school zat. Eerst hadden we boek moeten lezen, wat erg goed voor ons Engels was: dikke pil.
En natuurlijk moest er in die tijd gediscussieerd worden.
Toen al kwam het punt naar voren, dat er om filmtechnische redenen af en toe wel een heel romantisch beeld van de slavernij werd gebracht (in film veel meer dan in boek). Toch vond ik toen, en nu nog, dat boek/film wel degelijk een goed beeld geeft van de gigantische sociale veranderingen na de burgeroorlog, zowel voor blank als voor zwart.
In boek/film speelt echter zoveel meer (goed/kwaad, sociale status,,opportunisme, trouw, verraad, en liefde bijvoorbeeld).
De film is dus niet gemaakt met het doel de kijkers zand in de ogen te strooien door de slavernij te romantiseren. Ook niet om een totaalbeeld van de slavernij te geven. Trouwens, de slavernij wordt ook niet verdedigd, in tegendeel.
Maar zeker ik deel de kritiek dat het beeld van de slavernij in de film erg geromantiseerd is. In de tijd dat de film werd gemaakt (vlak voor WOII) is aan dat aspect voorbij gegaan. Vergeet niet dat dat een totaal andere tijd was: dezelfde tijd waarin Mocking Bird is uitgekomen, dat zegt wel genoeg.

Toch blijf ik het een bijzonder goed boek/goede film vinden. Als je met kinderen/jongeren naar de film kijkt zou je altijd het kritiekpunt van de geromantiseerde slavernij naar voren kunnen brengen. Maar al het andere maakt deze film voor mij toch tot cultureel erfgoed dat moet blijven.
pi_173456198
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:35 schreef maryen65 het volgende:
Ryan, Roots is een heel andere film als GWTW

Roots zet de geschiedenis van de slavernij weer, terwijl GWTW die tijd eigenlijk romantiseert. En daar zit hem de kneep. Er was natuurlijk niks romantisch aan de slavernij. Maar ik blijf het een mooie film vinden.
War Roots betreft: ooit zal men ook die serie niet meer willen vertonen, omdat men daarin de vrijheidsdrang van de slaven volledig koppelt aan hun wens om hun Afrikaanse herkomst recht te doen. Toen, in 1977, was dat erg "in". Nu speelt dat al bijna niet meer, en ik voorspel je dat die benadering in de toekomst sterk veroordeeld zal worden.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:56:54 #154
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173456255
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik ben er wel weer klaar mee, fascistische idioot.
Het enige wat je de hele godganse tijd in dit topic post zijn dit soort dingen. Zou het je niet eens sieren een enkele keer gewoon normaal of zelfs inhoudelijk te posten? En dat meen ik oprecht.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173456280
Ik weet een simpele oplossing voor "racisme": laten we de geschiedenis wissen. Alle geschiedenis boeken verbranden.
pi_173456364
Wat is toch die drang van de SJW'ers om zaken uit het verleden in deze tijd te plaatsen. Bekijk die film met de ogen van nu maar met de wetenschap dat hij in een andere tijd is gemaakt. Verdiep je in 'die tijd' en accepteer dat deze film een tijdsbeeld van 'die tijd' neerzet naar de normen en waarden zoals ze destijds golden. En niet zoals deze nu gelden. Verbaas je er eventueel over dat dat toen 'normaal' was. Gebruik de film eventueel als educatie. Iedereen mag een eigen mening hebben over deze film, maar het zover laten komen dat een filmtheater besluit tot censuur en in zeker zin beperking van de vrijheid van expressie gaat gewoon te ver. Daarbij vraag ik me ook af of dit theater die film bant om de 'superieur morele' reden of omdat hij graag zijn theater wil behouden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:22:56 #157
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173456422
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 07:45 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

War Roots betreft: ooit zal men ook die serie niet meer willen vertonen, omdat men daarin de vrijheidsdrang van de slaven volledig koppelt aan hun wens om hun Afrikaanse herkomst recht te doen. Toen, in 1977, was dat erg "in". Nu speelt dat al bijna niet meer, en ik voorspel je dat die benadering in de toekomst sterk veroordeeld zal worden.
Het geeft wel een tijdsbeeld weer van hoe er in 1977 naar zwarten werd gekeken en deels ook hoe zij naar zichzelf keken in die tijd. En dat sluit aan bij een film als Coming to America. Dat is belangrijk om je van bewust te zijn, dat het niet altijd zo was als nu.
Net of je in 1977 een film maakt over gastarbeiders die terug willen keren en dat nu de #wijblijvenhier fractie dat wil verbieden omdat het een fout beeld geeft.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:39:42 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173456519
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 06:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als een beetje getwitter (met al snel bijval van sjw vanover de hele wereld) ertoe leidt dat er onvoldoende mensen kijken, kan dat op den duur je faillissement betekenen.
Want de hele wereld trekt wat aan van SJW's? Die lui hebben veel macht zeg.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:46:48 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173456580
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:50 schreef Ryan3 het volgende:
Iemand hier überhaupt die film gezien of wat?
Ja heb de film wel gezien en vind het wat overtrokken allemaal. De film heeft niet de insteek om zwarten belachelijk te maken oid. Het is gewoon een lang episch verhaal wat wel mooi verfilmd is. Als het nou om The Birth of a Nation ging...

Aan de andere kant is dit gewoon ondernemersvrijheid. Kan dr niet zo mee zitten eigenlijk. Uitspraken dat dit gaat uitdraaien op oorlog vind ik eigenlijk nog meer overdreven :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:47:04 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173456583
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeker wel... ze zijn in de meerderheid en schreeuwen en zeiken het hardst.

Vast, maar hun gedrag is louter reactief. Deze hele ellende is begonnen door een stel drammers die maar door blijven emmeren over ZP. En los daarvan ga ik mijn standpunt over ZP niet aanpassen door het trieste gedrag van enkele andere pro's.

Ik zie ZP als een van de gevechten tegen de grote zeursamenleving die 100% politiek correct, overlastvrij en risicoloos is. Ik wil niet in een samenleving wonen waar ik alles dat ik doe op een schaaltje moet gaan wegen of alles dat ik doe of zeg wel keurig verantwoord is. Daar rukken we op deze manier steeds verder naar op.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:50:25 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173456612
GwtW nooit gezien, draak van drie uur.
Birth of a Nation staat hier in de kast, half afgekeken, een nog grotere draak.
Roots staat hier ook in de kast. Grijsgespeeld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173456730
Dit soort voorbeelden zijn totaal niet nieuw. In mijn jeugd ontstond een vergelijkbare discussie over het kinderboekenweek geschenk van Thea Beckman; die beschreef de situatie in het slavernij verleden en daar ontstond een hele discussie over dat het boek discrimineerde, terwijl het (fictieve) geschiedschrijving was.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)boek-6982842-a841354

Hier, dat speelde dus in 1991; 26 jaar geleden.

Ik kan me niet voorstellen dat het zo'n vaart zal lopen. Zolang we het maar niet zo enorrm lopen uit te vergroten met allen...
pi_173456732
Deze sneeuwvlok mentaliteit lijkt steeds meer terrein te winnen.

De mentaliteit van "niemand mag zich nog gekwetst voelen, verontwaardigd zijn, iets zien en/of meemaken dat niet in het ideale plaatje van de persoon in kwestie past".

Wat gaat er allemaal nog volgen?

Misdaadfilms? Seksfilms? Politieseries?

Muziekclips? Muziek?

Oorlogsfilms? Oorlogsmusea? Voormalige concentratiekampen?

Kinderfilms? Kinderboeken?

Boeken? Teksten? Woorden?

Die lijst kan echt echt heel lang gaan worden als hier maar aan toegegeven gaat worden.

Een hellend vlak kan zo heel erg en heel gevaarlijk gaan hellen.

Het lijkt me beter dat het verstand weer de overhand gaat nemen en de sneeuwvlok emoties wat vaker in de kast blijven.
pi_173456766
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 08:50 schreef Copycat het volgende:
GwtW nooit gezien, draak van drie uur.
Birth of a Nation staat hier in de kast, half afgekeken, een nog grotere draak.
Roots staat hier ook in de kast. Grijsgespeeld.
quote:
GwtW nooit gezien, draak van drie uur.
Een film nooit gezien hebben maar toch een oordeel hebben.

Dat is knap.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:12:08 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173456788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:10 schreef DrMabuse het volgende:

Een film nooit gezien hebben maar toch een oordeel hebben.

Dat is knap.
En dan weet je mijn mening niet eens over de nieuwe peuterserie van NTR ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173456801
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dan weet je mijn mening niet eens over de nieuwe peuterserie van NTR ...
Met jouw instelling weet ik daar alles van.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:14:03 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173456814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:13 schreef DrMabuse het volgende:

Met jouw instelling weet ik daar alles van.
Frankly my dear ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173456839
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Frankly my dear ...
Oh je baseert je mening op quotes.

  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:17:39 #169
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173456851
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:16 schreef DrMabuse het volgende:

Oh je baseert je mening op quotes.
Als jij dat zo wil zien, dan mag jij dat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:17:55 #170
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_173456854
Song, song of the south
Sweet potato pie and I shut my mouth
Gone, gone with the wind
There ain't nobody looking back again…

We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_173456870
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gettysburg is ook goed, maar wel 4 uur lang..
Ja topfilm! Zou hem wel uitspreiden over 2 of 3 avondjes :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:23:21 #172
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173456919
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:07 schreef DrMabuse het volgende:
Deze sneeuwvlok mentaliteit lijkt steeds meer terrein te winnen.

De mentaliteit van "niemand mag zich nog gekwetst voelen, verontwaardigd zijn, iets zien en/of meemaken dat niet in het ideale plaatje van de persoon in kwestie past".

Wat gaat er allemaal nog volgen?

Misdaadfilms? Seksfilms? Politieseries?

Muziekclips? Muziek?

Oorlogsfilms? Oorlogsmusea? Voormalige concentratiekampen?

Kinderfilms? Kinderboeken?

Boeken? Teksten? Woorden?

Die lijst kan echt echt heel lang gaan worden als hier maar aan toegegeven gaat worden.

Een hellend vlak kan zo heel erg en heel gevaarlijk gaan hellen.

Het lijkt me beter dat het verstand weer de overhand gaat nemen en de sneeuwvlok emoties wat vaker in de kast blijven.
Ik ben benieuwd of de klagende partijen een vergelijking met de PMRC kunnen waarderen.

Maar eigenlijk zou dat ideaal zijn: hebben ze hun zegje kunnen doen en bewustwording gecreëerd en kunnen de mensen die graag hun eigen beslissingen willen nemen gewoon blijven kijken/luisteren/whatever.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:37:15 #173
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173457100
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:50 schreef Ryan3 het volgende:
Iemand hier überhaupt die film gezien of wat?
Nee. Nooit gezien. Doctor Zhivago was al een enorme marteling. Maar ja soms moet je zo nu en dan om een meid aan de haak te slaan naar dit soort onzin kijken.😁

Dit soort films zijn natuurlijk wel mooi. Maar is dat nu ook racistisch? Prachtige film

[ Bericht 15% gewijzigd door Cherna op 29-08-2017 09:42:38 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:39:10 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173457117
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 08:12 schreef Montagui het volgende:
Wat is toch die drang van de SJW'ers om zaken uit het verleden in deze tijd te plaatsen. Bekijk die film met de ogen van nu maar met de wetenschap dat hij in een andere tijd is gemaakt. Verdiep je in 'die tijd' en accepteer dat deze film een tijdsbeeld van 'die tijd' neerzet naar de normen en waarden zoals ze destijds golden. En niet zoals deze nu gelden. Verbaas je er eventueel over dat dat toen 'normaal' was. Gebruik de film eventueel als educatie. Iedereen mag een eigen mening hebben over deze film, maar het zover laten komen dat een filmtheater besluit tot censuur en in zeker zin beperking van de vrijheid van expressie gaat gewoon te ver. Daarbij vraag ik me ook af of dit theater die film bant om de 'superieur morele' reden of omdat hij graag zijn theater wil behouden.
Echte SJW'ers zijn volledig van de realiteit los geraakt.
pi_173457142
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 08:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het geeft wel een tijdsbeeld weer van hoe er in 1977 naar zwarten werd gekeken en deels ook hoe zij naar zichzelf keken in die tijd. En dat sluit aan bij een film als Coming to America. Dat is belangrijk om je van bewust te zijn, dat het niet altijd zo was als nu.
Net of je in 1977 een film maakt over gastarbeiders die terug willen keren en dat nu de #wijblijvenhier fractie dat wil verbieden omdat het een fout beeld geeft.
dat ja, precies. Het verandert zo snel. Gastarbeidersfilm prima voorbeeld. 👍
Dit topic doet me ook denken aan het beeldenstormtopic.
pi_173457147
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik ben er wel weer klaar mee, fascistische idioot.
Nu pas?
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:44:35 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173457183
Ik kan me best voorstellen dat een bioscoop geen JIm Crow-propaganda wil tonen, zelfs al is het nog zo goed gemaakt.
pi_173457218
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 01:21 schreef Ryan3 het volgende:

Maar nu wordt niet alleen een standbeeld, maar ook een film gezien als iets dat... erased, uitgegomd moet worden uit de geschiedenis?
Die film zit in de archieven. Er is niks erased.
Er staan ook guillotines in musea en nog veel meer in de boeken.
Ook niet meer in actieve dienst.

quote:
Heb jij btw die serie gezien Roots toen in 1977? Gaan ze die binnenkort ook aanvallen, denk je?
Een discussie daarover kan best positief uitvallen.
Nee, nooit gezien. Ik had geen zin in de horrorscenes.
Daarom ga ik de Tolk van Java ook niet lezen. Maar meer aandacht voor dit soort geschiedenis is wel positief.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:52:26 #179
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173457288
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die film zit in de archieven. Er is niks erased.
Er staan ook guillotines in musea en nog veel meer in de boeken.
Ook niet meer in actieve dienst.

[..]

Een discussie daarover kan best positief uitvallen.
Nee, nooit gezien. Ik had geen zin in de horrorscenes.
Daarom ga ik de Tolk van Java ook niet lezen. Maar meer aandacht voor dit soort geschiedenis is wel positief.
[ afbeelding ]
Ik vraag me werkelijk af of je denkt dat het merendeel van de mensen zich niet voldoende bewust is welke misstanden zich in het verleden af hebben gespeeld.
pi_173457331
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zoals gezegd in de OP: eerste keer dat een zwarte actrice een filmprijs won. En uitgerekend die film willen ze bannen.

MLK zou zich echt omdraaien in zijn graf. De kleur van je huid is nu belangrijker dan ooit. Het bepaalt of je een mens bent (zwart) of een duivel (blank).
Ik voel mijn satanistische roots met de dag invloedrijker worden. ~O>
pi_173458228
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:52 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik vraag me werkelijk af of je denkt dat het merendeel van de mensen zich niet voldoende bewust is welke misstanden zich in het verleden af hebben gespeeld.
Wat betreft racisme in het heden en verleden. Ja, onvoldoende
Wat betreft slavernij in het heden en verleden. Ja , onvoldoende
Wat betreft Nederlands kolonialisme . Ja, onvoldoende
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:23:44 #182
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173458627
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat betreft racisme in het heden en verleden. Ja, onvoldoende
Wat betreft slavernij in het heden en verleden. Ja , onvoldoende
Wat betreft Nederlands kolonialisme . Ja, onvoldoende
Hmmz. Op een aantal rare snuiters na zul je niet veel mensen treffen die denken dat het allemaal wel meeviel of erger nog: die tijden terug willen zien.

Neerbuigende houding tov mensen van buiten hun (kleur)clubje komt inderdaad nog veel te veel voor. En daar lijkt me echt praten ipv protesteren en op internet kwaad doen het beste middel tegen. My two cents ;)
pi_173459281
Als ik een film om wat voor reden dan ook niet wil zien dan ga ik er niet naar kijken in de bioscoop. Maar misschien is dat te logisch.
Conscience do cost.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:17:30 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173459524
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:06 schreef ems. het volgende:
Als ik een film om wat voor reden dan ook niet wil zien dan ga ik er niet naar kijken in de bioscoop. Maar misschien is dat te logisch.
En als die bioscoop geen zin heeft om racistische films te laten zien, doen ze dat niet. Maar dat is kennelijk te logisch, gezien al het gehuil in dit topic.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:30:25 #185
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_173459750
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat ik las net.... het management kreeg de indruk dat vele vaste bezoekers het niet konden waarderen.
Of je moet bedoelen dat pressiegroepen publiciteit zochten zoals FvD, PVV en ander rechts tuig BNN/VARA konden intimideren/overtuigen een bepaalde docu niet in hun politieke straatje niet uit te zenden.
Gisteren al uitgemaakt voor nazi en nu voor rechts tuig. Alleen omdat ik FvD heb gestemd.
Alleen omdat ik een andere visie heb? He, is dat nou niet precies hetzelfde als wat je dat rechtse tuig verwijt?
pi_173460096
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En als die bioscoop geen zin heeft om racistische films te laten zien, doen ze dat niet.
Uiteraard. De film is niet racistisch maar ze moeten natuurlijk zelf weten wat ze draaien.
quote:
Maar dat is kennelijk te logisch, gezien al het gehuil in dit topic.
Dat heeft dan ook meer te maken met de aanstellerij omtrent racisme en de eenvoudige manier waarop je zo'n film eventueel kan vermijden mocht je aanleg hebben voor beledigd-zijn.
Conscience do cost.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:00:17 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173460254
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:49 schreef ems. het volgende:

[..]

Uiteraard. De film is niet racistisch maar ze moeten natuurlijk zelf weten wat ze draaien.
Dat theater is het niet met je eens. :)
quote:
[..]

Dat heeft dan ook meer te maken met de aanstellerij omtrent racisme en de eenvoudige manier waarop je zo'n film eventueel kan vermijden mocht je aanleg hebben voor beledigd-zijn.
Het heeft er vooral mee te maken dat een boel mensen er heel slecht tegen kunnen als er gepraat wordt over racisme. Dat is namelijk niet policor en moet verzwegen worden.
pi_173460307
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat theater is het niet met je eens. :)
Zo blijkt.

quote:
Het heeft er vooral mee te maken dat een boel mensen er heel slecht tegen kunnen als er gepraat wordt over racisme. Dat is namelijk niet policor en moet verzwegen worden.
Verzonnen censuur.
Conscience do cost.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:09:58 #189
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173460386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Zo blijkt.
Misschien ben je al te stellig in je bewering.
quote:
[..]

Verzonnen censuur.
Nee hoor. Je kunt niets racistisch noemen zonder dat een hele kudde rechtse policors je komt vertellen dat je dat toch echt niet mag zeggen.
pi_173460404
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat betreft slavernij in het heden en verleden. Ja , onvoldoende

Met dit ben ik het zeker eens. Zo lijken de meeste mensen te denken dat het merendeel van de slaven vroeger zwart was.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:11:21 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173460406
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee hoor. Je kunt niets racistisch noemen zonder dat een hele kudde rechtse policors je komt vertellen dat je dat toch echt niet mag zeggen.
:'). Calimero.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173460428
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien ben je al te stellig in je bewering.
Misschien niet.

quote:
Nee hoor. Je kunt niets racistisch noemen zonder dat een hele kudde rechtse policors je komt vertellen dat je dat toch echt niet mag zeggen.
En jij voelt je daardoor sterk gecensureerd?
Conscience do cost.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:12:35 #193
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173460429
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:'). Calimero.
Kom nou, de ironie gaat vast niet aan jou verloren.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:12:56 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173460434
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien niet.

[..]

En jij voelt je daardoor sterk gecensureerd?
Ja, vreselijk. Gedemoniseerd zelfs.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:13:57 #195
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173460452
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kom nou, de ironie gaat vast niet aan jou verloren.
Absoluut niet. Vandaar de ' :') '.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173460465
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, vreselijk. Gedemoniseerd zelfs.
Allicht kan je daaraan werken.
Conscience do cost.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:14:47 #197
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173460466
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Absoluut niet. Vandaar de ' :') '.
Dat is wel een heel fijne reactie, ja.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:15:11 #198
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173460478
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Allicht kan je daaraan werken.
Neuh, zij kunnen ook ophouden met hun policor.
pi_173461882
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat betreft racisme in het heden en verleden. Ja, onvoldoende
Wat betreft slavernij in het heden en verleden. Ja , onvoldoende
Wat betreft Nederlands kolonialisme . Ja, onvoldoende
Je wekt inderdaad al jarenlang, en forumbreed, de indruk dat je vindt dat jouw mening op meer is gebaseerd dan de mening van iemand anders.
Alsof je denkt dat je bewuster leeft, meer nadenkt, dan anderen.
In dit topic, over een film die je nooit hebt gezien, heeft dat schoolmeesterstoontje dan wel een komisch effect.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_173461990
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:37 schreef OllieA het volgende:

[..]

Je wekt inderdaad al jarenlang, en forumbreed, de indruk dat je vindt dat jouw mening op meer is gebaseerd dan de mening van iemand anders.
Ik vind dat ik meer gelijk heb dan anderen . Is toch normaal?
Iedereen denkt toch dat ie gelijk heeft.
Als jij daar meent arrogantie in te zien... Soms wel.... Ook heel normaal. Zeker op FOK
quote:
In dit topic, over een film die je nooit hebt gezien, heeft dat schoolmeesterstoontje dan wel een komisch effect.
okeee... je hebt geen argumenten wát ik nou verkeerd zie en dan maar uitlachen.
Lachen is gezond, dat wel.
pi_173462171
Lopen hier nu werkelijk mensen enorm te huilen omdat een bioscoop besluit een film die 80 jaar oud is niet meer ieder jaar te draaien?

Waarom zou een bioscoop dat niet mogen beslissen? het is gewoon een bedrijf die een film wel of niet programmeert omdat ze er een commercieel succes van verwachten of niet, en zolang dat hun eigenvrije keuze is van dat bedrijf, is het hun goed recht een film wel of niet te programmeren.

Als je het daar niet mee eens bent, kun je zelf bv best een vertoning zelf organiseren, niemand die je dat verbied
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:54:19 #202
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173462182
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:37 schreef OllieA het volgende:

[..]

Je wekt inderdaad al jarenlang, en forumbreed, de indruk dat je vindt dat jouw mening op meer is gebaseerd dan de mening van iemand anders.
Alsof je denkt dat je bewuster leeft, meer nadenkt, dan anderen.
In dit topic, over een film die je nooit hebt gezien, heeft dat schoolmeesterstoontje dan wel een komisch effect.
Oh, de ironie.
pi_173462250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:30 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Gisteren al uitgemaakt voor nazi en nu voor rechts tuig. Alleen omdat ik FvD heb gestemd.
Iemand heeft je voor nazi uitgemaakt. Welkom in de club . Ik ben gisteren uitgescholden voor fascist .
Heb ik je rechts tuig genoemd ?
Dat herinner ik me niet. Maar ben jij dan een van de mensen die BNN/VARA onder druk heeft gezet. Daar weet ik niks van. Hoe deed je'dat ? Brief schrijven ofzo

quote:
Alleen omdat ik een andere visie heb? He, is dat nou niet precies hetzelfde als wat je dat rechtse tuig verwijt?
ik heb je geen rechts tuig genoemd, of je bent FvD-lid en andere FvD'ers hebben wel actie gevoerd en die noemde ik indirect rechts tuig.
Dat was niet omdat zij een andere visie hebben op zich, maar omdat ze een mogelijke positieve beeldvorm van de vijand Jesse Klaver willen blokkeren.
PVV ? Die deed toch met Wilders erg lief en teder over katten met Jinek ?
Zo lief en teder is die man niet voor mensen van een bepaald geloof ... en voor Jesse Klaver
Jij mag je aangesproken voelen.
pi_173462404
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:53 schreef RM-rf het volgende:
Lopen hier nu werkelijk mensen enorm te huilen omdat een bioscoop besluit een film die 80 jaar oud is niet meer ieder jaar te draaien?

Waarom zou een bioscoop dat niet mogen beslissen? het is gewoon een bedrijf die een film wel of niet programmeert omdat ze er een commercieel succes van verwachten of niet, en zolang dat hun eigenvrije keuze is van dat bedrijf, is het hun goed recht een film wel of niet te programmeren.

Als je het daar niet mee eens bent, kun je zelf bv best een vertoning zelf organiseren, niemand die je dat verbied
Mee eens..
Maar de boosheid gaat over dat men protesten tegen racisme radicaal afwijst. Dat is dezelfde neurotische reactie als in het ZP-debat.
Botweg het verwijt van racisme ontkennen. Tot in het racistische in dat ZP-debat.
Hier ben ik al fascist genoemd.

Mijn argumenten in dit topic is ..... een film niet meer vertonen omdat het publiek het niet meer zo kan waarderen is een normale zakelijke beslissing.
En zover ik de verklaring van de bioscoop las, was dit het geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 29-08-2017 15:14:22 ]
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:12:26 #205
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173462574
Mijn eerste reactie was: wat nu weer? Waar veel mensen racisme zien, zie ik dat zelf helemaal niet. Integendeel. Maar ik heb de film gezien en ik vind ook wel dat de slavernij daar geromantiseerd wordt. En dat is niet de bedoeling.
pi_173462591
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind dat ik meer gelijk heb dan anderen . Is toch normaal?
Iedereen denkt toch dat ie gelijk heeft.
Als jij daar meent arrogantie in te zien... Soms wel.... Ook heel normaal. Zeker op FOK

[..]

okeee... je hebt geen argumenten wát ik nou verkeerd zie en dan maar uitlachen.
Lachen is gezond, dat wel.
Goh, ik twijfel heel vaak of ik wel gelijk heb. Dat vind ik redelijk normaal.

En je argumenten zijn nauwelijks aanwezig. Jij ziet het als een managersbeslissing, tja, dan is het een volkomen onbelangrijk punt: wat een of andere bioscoophouder in Amerika wil vertonen moet ie helemaal zelf weten.

Wanneer je echter Gone with the Wind ziet als een kunstwerk dat de Lost Cause verheerlijkt, dan wordt de discussie wel wat ingewikkelder, en ook wat interessanter, overigens. Maar uiteindelijk blijft het imho simpel: je moet geen kunst verbieden, geen ideeën censureren, niet oproepen tot het creëren van safe spaces.

En je moet vooral niet denken dat je bewuster in het leven staat, dat je ideeën beter zijn dan de mensen met wie je in gesprek bent. Daar hebben de snowflakes van links en rechts nogal last van: het grote eigen gelijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_173462828
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:13 schreef OllieA het volgende:

En je argumenten zijn nauwelijks aanwezig. Jij ziet het als een managersbeslissing, tja, dan is het een volkomen onbelangrijk punt: wat een of andere bioscoophouder in Amerika wil vertonen moet ie helemaal zelf weten.
Nu doe jij arrogant. Ik heb duidelijk eerder gesteld dat het om een managementbeslissing gaat, met voldoende argumenten.
En dat is zeer zeker geen onbelangrijk punt omdat sommige mensen roepen dat het een verbod is. Er is geen verbod

quote:
Maar uiteindelijk blijft het imho simpel: je moet geen kunst verbieden,
Er is niks verboden.

quote:
En je moet vooral niet denken dat je bewuster in het leven staat, dat je ideeën beter zijn dan de mensen met wie je in gesprek bent. Daar hebben de snowflakes van links en rechts nogal last van: het grote eigen gelijk.
Doe niet zo politiekcorrect. Iedereen vind in principe dat hij gelijk heeft.
Nogal verknipt om aanhoudelijk iets te beweren en tegelijk vinden dat je ongelijk hebt.
Geloof in jezelf... en geloof ook in twijfelen en onzekerheid en van mening veranderen.

Okee jij denkt dat er iets verboden is in die bioscoop. Ik denk van niet.
Ik heb gelijk natuurlijk . En jij denkt dat jij gelijk heb.... Zo hoort het ook
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:41:10 #208
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173463134
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar ik heb de film gezien en ik vind ook wel dat de slavernij daar geromantiseerd wordt. En dat is niet de bedoeling.
Welke bedoeling? Wie zijn bedoeling? Bedoeling van wat? Mogen we alleen naar films kijken met als mening 'oh oh wat was slavernij toch slecht'? Hem niet in de tijd plaatsen en waarderen waarin hij is gemaakt?

Wat een kinderachtige, simpele visie.
pi_173463265
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mogen we alleen naar films kijken met als mening 'oh oh wat was slavernij toch slecht'?
Je mag naar iedere film kijken die je wil zien.

Net zo goed als bioscopen kunnen besluiten een film wel of niet te vertonen...
Er is geen vertonings-plicht voor bioscopen, ook niet deze film en de betreffende bioscoop in Memphis zijn verplicht die film te vertonen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:58:06 #210
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173463408
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Welke bedoeling? Wie zijn bedoeling? Bedoeling van wat? Mogen we alleen naar films kijken met als mening 'oh oh wat was slavernij toch slecht'? Hem niet in de tijd plaatsen en waarderen waarin hij is gemaakt?

Wat een kinderachtige, simpele visie.
Wat toen aanvaardbaar werd gevonden (slaventijd was een mooie tijd) wordt nu als krenkend ervaren. Dat is volstrekt logisch want het was een mensonterende tijd. Dan is het juist en gerechtvaardigd dat hij in deze tijd (!!) uit de bioscoop wordt gehaald. Net zoals nazi-propaganda ooit kon en nu niet meer.
pi_173463489
We gaan weer terug naar het begin van de dertig van de vorige eeuw.
Toen vond de Gereformeerde Kerkleiding in Nederland dat het boek "Van het westelijk front geen nieuws (Im Westen nicht Neues)" verboden moest worden, omdat het jongeren zou aanzetten te deserteren voor militaire dienstplicht.

Ik bedoel, betweters met macht, denken dat ze in hun zogenaamde wijsheid moeten beslissen voor anderen, om ze te beschermen tegen 'verkeerde invloeden'.
pi_173463498
De zeurpieten zijn er vroeg bij dit jaar.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:08:40 #213
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173463609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:01 schreef Idisrom het volgende:
We gaan weer terug naar het begin van de dertig van de vorige eeuw.
Toen vond de Gereformeerde Kerkleiding in Nederland dat het boek "Van het westelijk front geen nieuws (Im Westen nicht Neues)" verboden moest worden, omdat het jongeren zou aanzetten te deserteren voor militaire dienstplicht.

Ik bedoel, betweters met macht, denken dat ze in hun zogenaamde wijsheid moeten beslissen voor anderen, om ze te beschermen tegen 'verkeerde invloeden'.
Het gaat NIET om invloeden. Het gaat erom dat de film iets verheerlijkt wat niet verheerlijkt mag worden. Omdat er intens geleden is.
pi_173463611
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:22 schreef DrMabuse het volgende:
Alle western klassiekers gaan er natuurlijk dan ook aan geloven.
En de Muppetshow vanwege Miss Piggy als wanhopig naar liefde zoekende dik varkentje.
pi_173463804
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:01 schreef Idisrom het volgende:
We gaan weer terug naar het begin van de dertig van de vorige eeuw.
Toen vond de Gereformeerde Kerkleiding in Nederland dat het boek "Van het westelijk front geen nieuws (Im Westen nicht Neues)" verboden moest worden, omdat het jongeren zou aanzetten te deserteren voor militaire dienstplicht.
War haal je vandaan dat dat boek in nederland verboden was?

"Van het westelijk front geen nieuws" van Remarque is in 1929 uitgebracht en werd een groot succes, ruim 50.000 verkochtte exemplaren (op een bevolking van een paar miljoen toen) in 9 oplages binnen het jaar.

Of bedoel je dat soms polemiek ontstaat rondom boeken, wat uiteindelijk vaak samengaat met een veelgelezen boek of succesvolle film?

Wil je dat soms gaan verbieden? Dat mensen een (politiek-ideologische) mening kunnen of mogen hebben over een boek of film en het juist daarom niet willen lezen of zien, of die mening openlijk uitten?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173463807
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat toen aanvaardbaar werd gevonden (slaventijd was een mooie tijd) wordt nu als krenkend ervaren. Dat is volstrekt logisch want het was een mensonterende tijd. Dan is het juist en gerechtvaardigd dat hij in deze tijd (!!) uit de bioscoop wordt gehaald. Net zoals nazi-propaganda ooit kon en nu niet meer.
Dan kunnen we beter gelijk alle historische films verbieden. Aangezien de meerderheid van de mensen in het verleden aan de meest (in onze ogen) mensonterende praktijken werd blootgesteld.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173463892
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

War haal je vandaan dat dat boek in nederland verboden was?

"Van het westelijk front geen nieuws" van Remarque is in 1929 uitgebracht en werd een groot succes, ruim 50.000 verkochtte exemplaren (op een bevolking van een paar miljoen toen) in 9 oplages binnen het jaar.

Of bedoel je dat soms polemiek ontstaat rondom boeken, wat uiteindelijk vaak samengaat met een veelgelezen boek of succesvolle film?

Wil je dat soms gaan verbieden? Dat mensen een (politiek-ideologische) mening kunnen of mogen hebben over een boek of film en het juist daarom niet willen lezen of zien, of die mening openlijk uitten?
Dit boek was niet (algemeen) verboden in Nederland, maar de Gereformeerde Kerkleiding wilde dat wel, omdat het schadelijk zou zijn voor de vaderlandsliefde van de jeugd, en dat daardoor het Nederlandse leger ondermijnd zou worden.
Dit heb ik een paar jaar geleden gehoord in OVT (zondagmorgen op Radio 1).

Maar een boekverbranding zoals in Duitsland heeft hier niet plaatsgevonden . Dankzij de verzuiling en de pluriformiteit van de Nederlandse politiek en samenleving in die dagen.

Hier de radio-uitzending over dit boek, duur 44 minuten

[ Bericht 1% gewijzigd door Idisrom op 29-08-2017 16:31:03 ]
pi_173464081
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:25 schreef Idisrom het volgende:
Dit boek was niet (algemeen) verboden in Nederland
en wat zeur je dan over 'verboden'..

wat een Kerkleiding verder van dat boek vind, valt gewoon onder een mening hebben, en dat is hun goed recht.

Daarom mn vraag of je dan van mening dat het die Kerkleiding verboden moest worden een eventuele mening over dat boek publiekelijk te uitten?


Over films hebben wel vaker mensen een mening, volgens is er recentelijk in Nederland bv een documentaire over de lijsttrekker van GroenLinks niet uitgezonden door een omroep, omdat mensen daar op tegen waren...

Moeten daar nu ook allemaal slachtoffer-jankerts over gaan janken dat dat 'censuur' zou zijn en 'geschiedsvervalsing' ?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173464385
Mijn mening is dat je niet sturend moet optreden, wanneer mensen een film willen kijken of een boek willen lezen.
En de kerken hadden in die tijd een hele grote invloed op hun leden.
pi_173464445
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:51 schreef Idisrom het volgende:
Mijn mening is dat je niet sturend moet optreden, wanneer mensen een film willen kijken of een boek willen lezen.
En de kerken hadden in die tijd een hele grote invloed op hun leden.
je wilt dus die kerken verbieden een mening te uitten?

En verder, hoe wil je verbieden dat bv bioscopen een invloed kunnen hebben op welke filmen mensen willen zien?
moeten bioscopen ten alle tijden _alle_ filmen tegelijkertijd programmeren? Hoeveel bioscoopzalen heb je daarvoor wel niet nodig?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173464891
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat toen aanvaardbaar werd gevonden (slaventijd was een mooie tijd) wordt nu als krenkend ervaren. Dat is volstrekt logisch want het was een mensonterende tijd. Dan is het juist en gerechtvaardigd dat hij in deze tijd (!!) uit de bioscoop wordt gehaald. Net zoals nazi-propaganda ooit kon en nu niet meer.
Voor sommige mensen was die tijd inderdaad mooi. Als je het niet zo mooi vindt dan kan je er natuurlijk gewoon niet naar kijken.
Conscience do cost.
pi_173464945
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:53 schreef RM-rf het volgende:
Lopen hier nu werkelijk mensen enorm te huilen omdat een bioscoop besluit een film die 80 jaar oud is niet meer ieder jaar te draaien?

Waarom zou een bioscoop dat niet mogen beslissen? het is gewoon een bedrijf die een film wel of niet programmeert omdat ze er een commercieel succes van verwachten of niet, en zolang dat hun eigenvrije keuze is van dat bedrijf, is het hun goed recht een film wel of niet te programmeren.

Als je het daar niet mee eens bent, kun je zelf bv best een vertoning zelf organiseren, niemand die je dat verbied
Beetje nietszeggende reactie. Reageer je zo op al het nieuws? "Mensen doen iets, hebben het recht om het te doen daarom is het onzinnig om er over te klagen". De enige vraag bij elk onderwerp is dus of mensen recht hebben het te doen? Dat kan ja zijn of nee zijn en daarna een slotje?
pi_173465967
Joop.nl krenkt mijn intelligentie. Afschaffen maar dus.
  Moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:14:14 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173466138
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:21 schreef DrMabuse het volgende:

Dit gaan ze dan ook heel snel aanpakken neem ik aan?

Toch?

Of niet omdat...
ik geloof niet dat zo'n theater veel optredens van die man heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173466217
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat toen aanvaardbaar werd gevonden (slaventijd was een mooie tijd) wordt nu als krenkend ervaren. Dat is volstrekt logisch want het was een mensonterende tijd. Dan is het juist en gerechtvaardigd dat hij in deze tijd (!!) uit de bioscoop wordt gehaald. Net zoals nazi-propaganda ooit kon en nu niet meer.
In de film wordt nergens gesteld dat de slaventijd zo mooi geweest zou zijn. Maar wel heeft men in die film heel erg dramatische, meeslepende en romantische opnamen willen maken. Zo ook van de slaven. De slaven in de film zijn voornamelijk die van het landgoed Tara, en de film pretendeert niet een totaalbeeld van de slavernij in Amerika te geven.
Overigens ook van de andere vrouwen en mannen in de film, ook hun typeringen zijn gedateerd, en hier en daar is het verhaal wat ondergeschikt gemaakt aan de effecten die de opnames teweeg moesten brengen. Denk maar aan de lievige, zichzelf wegcijferende Melanie, die typering van de ideale vrouw is toch ook zo gedateerd als wat.
In het verhaal wordt ook ingegaan op de gevolgen van de sociale omwentelingen die de burgeroorlog veroorzaakte, zowel voor de voormalige slavenhouders, de voormalige slaven en de groep die we nu "white trash" noemen. Nergens wordt de terugkeer van de slavernij als wenselijk gezien.
Nergens in de film wordt slavernij gepropagandeerd. Erg romantisch in beeld gebracht, dat is juist.
De vergelijking met Nazi-propaganda is wel absurd.
pi_173466249
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het gaat NIET om invloeden. Het gaat erom dat de film iets verheerlijkt wat niet verheerlijkt mag worden. Omdat er intens geleden is.
Dat kan ik zelf wel uitmaken, als ik die kutfilm zou willen uitzitten tenminste.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173466259
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het gaat NIET om invloeden. Het gaat erom dat de film iets verheerlijkt wat niet verheerlijkt mag worden. Omdat er intens geleden is.
Van wie mag dat niet?
pi_173466388
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn eerste reactie was: wat nu weer? Waar veel mensen racisme zien, zie ik dat zelf helemaal niet. Integendeel. Maar ik heb de film gezien en ik vind ook wel dat de slavernij daar geromantiseerd wordt. En dat is niet de bedoeling.
Dat is nog geen rede om die film te verbieden.
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:30:16 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173466411
Persoonlijk vind ik de verheerlijking van veel tegenwoordige neo-confederates van zogenaamde duizenden zwarte zuidelijke soldaten veel erger. Geschiedvervalsing and then some.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:30:40 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173466416
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is nog geen redeN om die film te verbieden.
Hij wordt dan ook niet verboden, een private ondernemer, in dit geval een bioscoop, besluit om de film niet meer te draaien. Mogen ze doen, ook als ze daar een onzinnige reden voor hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173466461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hij wordt dan ook niet verboden, een private ondernemer, in dit geval een bioscoop, besluit om de film niet meer te draaien. Mogen ze doen, ook als ze daar een onzinnige reden voor hebben.
Onder druk van een stel hysterische SJW's die het liefst een verbod zien op zulk soort films.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:56:31 #232
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173466774
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn eerste reactie was: wat nu weer? Waar veel mensen racisme zien, zie ik dat zelf helemaal niet. Integendeel. Maar ik heb de film gezien en ik vind ook wel dat de slavernij daar geromantiseerd wordt. En dat is niet de bedoeling.
Dat is toch het hele punt? Dat het romantiseren van slavernij niet deugt omdat het gewoon een systeem was waarbij mensen werden uitgebuit vanwege hun huidskleur. Als je de film gelooft was het eigenlijk wel een heel tof systeem waarbij nobele blanken de geestelijk niet volwaardige zwartjes een sociale beschermde woonplaats boden.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:58:26 #233
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173466795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Welke bedoeling? Wie zijn bedoeling? Bedoeling van wat? Mogen we alleen naar films kijken met als mening 'oh oh wat was slavernij toch slecht'? Hem niet in de tijd plaatsen en waarderen waarin hij is gemaakt?

Wat een kinderachtige, simpele visie.
Hij is in de jaren veertig van de vorige eeuw gemaakt. Toen de Amerikanen er echt wel uit waren dat slavernij niet deugde. Wat er verder niet deugt aan de film is dat hij een onderdeel is van een poging om het oude zuiden voor te stellen als iets wat eigenlijk beter was dan wat er na kwam. Veel van die beelden waar nu zo'n stennis over is zijn in dezelfde periode neergezet.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:03:03 #234
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173466855
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kan ik zelf wel uitmaken, als ik die kutfilm zou willen uitzitten tenminste.
Als je 'm wil huren, is geen enkel probleem.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:04:47 #235
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173466881
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is nog geen rede om die film te verbieden.
Hij wordt niet verboden. Hij wordt niet meer in die bioscoop vertoond. Maar je kunt 'm zo huren ergens.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:17:36 #236
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173467067
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is toch het hele punt? Dat het romantiseren van slavernij niet deugt omdat het gewoon een systeem was waarbij mensen werden uitgebuit vanwege hun huidskleur. Als je de film gelooft was het eigenlijk wel een heel tof systeem waarbij nobele blanken de geestelijk niet volwaardige zwartjes een sociale beschermde woonplaats boden.
Ja. Het werd letterlijk en figuurlijk heel zwart-wit neergezet. Nobele onderdrukking dat bestaat niet.

En het einde was niet leuk ook :'( :D
pi_173467117
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij is in de jaren veertig van de vorige eeuw gemaakt. Toen de Amerikanen er echt wel uit waren dat slavernij niet deugde. Wat er verder niet deugt aan de film is dat hij een onderdeel is van een poging om het oude zuiden voor te stellen als iets wat eigenlijk beter was dan wat er na kwam. Veel van die beelden waar nu zo'n stennis over is zijn in dezelfde periode neergezet.
Heb je de film gezien?
pi_173467190
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:01 schreef Idisrom het volgende:
We gaan weer terug naar het begin van de dertig van de vorige eeuw.
Toen vond de Gereformeerde Kerkleiding in Nederland dat het boek "Van het westelijk front geen nieuws (Im Westen nicht Neues)" verboden moest worden, omdat het jongeren zou aanzetten te deserteren voor militaire dienstplicht.

Ik bedoel, betweters met macht, denken dat ze in hun zogenaamde wijsheid moeten beslissen voor anderen, om ze te beschermen tegen 'verkeerde invloeden'...
... Die naadloos aansluiten bij het ideaalbeeld hoe zij en een ander zou moeten leven en denken.

Dikke middelvinger voor de ser's en bluesdudes in deze met hun mening. Alweer.
Dat betweterige hooghartige toontje in dit soort topics werkt nu niet echt bevordelijk voor een inhoudelijke discussie. Ook alweer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173467208
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is toch het hele punt? Dat het romantiseren van slavernij niet deugt omdat het gewoon een systeem was waarbij mensen werden uitgebuit vanwege hun huidskleur. Als je de film gelooft was het eigenlijk wel een heel tof systeem waarbij nobele blanken de geestelijk niet volwaardige zwartjes een sociale beschermde woonplaats boden.
Als je nu bepaalde ghetto's ziet en hoe mensen daar moeten leven, snakken ze naar die zekerheid. :p
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173467288
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:24 schreef Red_85 het volgende:

Dikke middelvinger voor de ser's en bluesdudes in deze met hun mening. Alweer.
Dat betweterige hooghartige toontje in dit soort topics werkt nu niet echt bevordelijk voor een inhoudelijke discussie. Ook alweer.
Val mijn argumenten aan met echte argumenten en niet zo op de persoon.
Maar wat denk je eigenlijk wat mijn standpunt is over het besluit van die bioscoop ?
pi_173467303
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je nu bepaalde ghetto's ziet en hoe mensen daar moeten leven, snakken ze naar die zekerheid. :p
Naar welke zekerheid ?
De zekerheid van slaafzijn ? De zekerheid dat de blanke meesters hen moet leiden ?
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:35:49 #242
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467361
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:20 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Heb je de film gezien?
Ja, diverse keren. En hoe vaker je hem ziet hoe duidelijker het wordt dat ze een dikke suikerlaag over een intrinsiek slecht stelsel smeren. Dat ze JUIST de klasse die het kwaad in stand hield meer dan wie ook, vóór en na de oorlog, voorstellen als nobele slachtoffers en overlevers. Gerechtigheid was geweest als Tara had gebrand met z'n eigenaren erin.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:36:56 #243
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467382
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je nu bepaalde ghetto's ziet en hoe mensen daar moeten leven, snakken ze naar die zekerheid. :p
De zekerheid van regelmatig slaag voor mannen en vrouwen en voor de laatsten ook nog regelmatig verkrachting, zodat er maar goed vaak nieuwe slaafjes bijkwamen voor de massa?
pi_173467401
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Val mijn argumenten aan met echte argumenten en niet zo op de persoon.
Maar wat denk je eigenlijk wat mijn standpunt is over het besluit van die bioscoop ?
Jij als persoon neemt namelijk een heel naar sfeertje mee in iedere discussie waar je aanwezig bent. O.a. jij komt lekker de hoek om als iemands mening je niet zint. Inhoud is niet zo belangrijk bij je. Dat doe je wel voor komen, maar jij vindt het lekker om op je roze wolk te blijven zitten en een ander op een bepaald toontje de les te willen lezen. Gewoon, omdat een ander ook zo moet denken als jij. Alleen dan namelijk, ben je het waard om te leven.

Dus je vraag over de inhoud is totaal irrelevant.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:38:16 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173467409
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je nu bepaalde ghetto's ziet en hoe mensen daar moeten leven, snakken ze naar die zekerheid. :p
Totaal niet; niemand snakt er naar bezit te zijn van een ander
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:39:06 #246
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467426
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

_O-

Die film is 80 jaar oud maar anno 2017 is het ineens een 'probleem'. Man man man, wat leven sommige mensen toch in hun eigen, rare bubbel. :')
Nee, hij is al langer problematisch, maar nu wordt het wat harder aan de orde gesteld. Er is niks mis mee als mensen zeggen dat ze geen trek meer hebben in de Amerikaanse versie van nazi-propaganda.
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:40:20 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173467447
Hattie McDaniel: "I'd rather PLAY a maid in a movie than be one in real life".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173467459
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, hij is al langer problematisch, maar nu wordt het wat harder aan de orde gesteld. Er is niks mis mee als mensen zeggen dat ze geen trek meer hebben in de Amerikaanse versie van nazi-propaganda.
Nazi-propaganda nog wel. 8)7

Mag The Black List nog wel? Dat betekent godverdomme letterlijk 'de Zwart Lijst'. :(
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173467464
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

De zekerheid van regelmatig slaag voor mannen en vrouwen en voor de laatsten ook nog regelmatig verkrachting, zodat er maar goed vaak nieuwe slaafjes bijkwamen voor de massa?
Slaven werden niet alleen geslagen en verkracht. Aan een stukke slaaf had je geen moer. Ik weet niet wat je in je hoofd hebt zitten, maar zo was het niet. Ook zoals de overige zaken in de historie, je kent de excessen. Van de 'any days' weten we niks.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173467470
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hij wordt niet verboden. Hij wordt niet meer in die bioscoop vertoond. Maar je kunt 'm zo huren ergens.
De volgende stap is dat hij ook niet meer wordt verhuurd. Degene die nu zo'n ophef maken blijven net zolang drammen totdat die film nergens meer te zien is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2017 19:42:48 ]
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:41:55 #251
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467476
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hattie McDaniel: "I'd rather PLAY a maid in a movie than be one in real life".
Heeft ze natuurlijk gelijk in, zeker omdat ze acteerde in een tijd dat er nauwelijks rollen voor zwarte vrouwen waren. Maar dat maakt nog niet dat die film deugt, het maakt wel duidelijk dat de film-industrie in de vorige eeuw zwaar racistisch was.
pi_173467486
Misschien, en ik blijf het zeggen, hadden negers geen negers aan negers moeten verkopen.

Tis maar een ideetje hoor.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:43:39 #253
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173467497
Jongens, aangezien hier een hoop filmexperts rondlopen met diverse meningen, toch even een ander uitstapje. Wat vinden we van D.W. Griffith's Birth of a Nation? Deze speelt ook af tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog. Okeeje film of niet?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_173467498
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

_O-

Die film is 80 jaar oud maar anno 2017 is het ineens een 'probleem'. Man man man, wat leven sommige mensen toch in hun eigen, rare bubbel. :')
Precies. Waarom opeens iets uit het verleden oprakelen met een bepaalde zeitgeist en dat staven en afzeiken aan het nu.

Je hebt er niets van begrepen op zo'n moment.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:44:34 #255
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467516
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:40 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nazi-propaganda nog wel. 8)7

Mag The Black List nog wel? Dat betekent godverdomme letterlijk 'de Zwart Lijst'. :(
Jud Süss of Triumf des Willens wel eens gezien? Ik wel namelijk. Ik zeg niet voor niks de Amerikaanse versie van nazi-propaganda. Het is een voorstelling van de werkelijkheid die zo verdraaid is dat hij alleen nog maar een boodschap dient. En de boodschap is hier; het oude zuiden (met slavernij en al) was eigenlijk wel een goede zaak.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:45:27 #256
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467530
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Slaven werden niet alleen geslagen en verkracht. Aan een stukke slaaf had je geen moer. Ik weet niet wat je in je hoofd hebt zitten, maar zo was het niet. Ook zoals de overige zaken in de historie, je kent de excessen. Van de 'any days' weten we niks.
Moet je er gewoon eens over lezen. Verkrachting was wel degelijk aan de orde van de dag.
pi_173467547
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Totaal niet; niemand snakt er naar bezit te zijn van een ander
Iig wel dak boven je hoofd, voeding en dagelijkse bezigheid. Denk dat dat een gezondere bezigheid is als de crackverslaafden dagelijks hebben. Slaaf van de crack zijn heeft meer negatieve effecten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:47:12 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173467555
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Iig wel dak boven je hoofd, voeding en dagelijkse bezigheid. Denk dat dat een gezondere bezigheid is als de crackverslaafden dagelijks hebben. Slaaf van de crack zijn heeft meer negatieve effecten.
Predik je nu dat slavernij best wel oke is?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:47:12 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173467556
Nouja pak je verantwoordelijkheid. Op de volgende FvD borrel gezellig met bier naar Gone with the wind kijken
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:47:15 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173467557
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:43 schreef Falco het volgende:
Jongens, aangezien hier een hoop filmexperts rondlopen met diverse meningen, toch even een ander uitstapje. Wat vinden we van D.W. Griffith's Birth of a Nation? Deze speelt ook af tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog. Okeeje film of niet?
Een technisch hoogstandje, maar inhoudelijk een farce. Een glorificatie van de Ku Klux Klan en de meest basale anti-zwarte propaganda denkbaar.

Die film is een heel stuk fouter dan GWTW.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:47:51 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173467564
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Iig wel dak boven je hoofd, voeding en dagelijkse bezigheid. Denk dat dat een gezondere bezigheid is als de crackverslaafden dagelijks hebben. Slaaf van de crack zijn heeft meer negatieve effecten.
Irrelevant; het druist tegen de menselijke wil in bezit te zijn van een ander.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173467575
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jud Süss of Triumf des Willens wel eens gezien? Ik wel namelijk. Ik zeg niet voor niks de Amerikaanse versie van nazi-propaganda. Het is een voorstelling van de werkelijkheid die zo verdraaid is dat hij alleen nog maar een boodschap dient. En de boodschap is hier; het oude zuiden (met slavernij en al) was eigenlijk wel een goede zaak.
Bron?

Dat is namelijk helemaal niet 'de enige boodschap'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173467589
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Moet je er gewoon eens over lezen. Verkrachting was wel degelijk aan de orde van de dag.
Gedaan. En nu?
Zal bij een aantal voor gekomen zijn, maar alsnog, je hebt zo weinig aan een stukke slaaf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:49:13 #264
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467592
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De volgende stap is dat hij ook niet meer wordt verhuurd. Degene die nu zo'n ophef maken blijven net zolang drammen totdat die film nergens meer te zien is.
Tja, en nadat ik die film iets van drie of vier keer heb gezien zeg ik óók dat het geen kwaad kan als hij alleen in een duidelijke context wordt vertoond; bijvoorbeeld dat aan de kijker wordt uitgelegd wat er allemaal niet klopt aan de film.

De film als propaganda is overigens HEEL effectief, na afloop van de eerste keer kijken heb je ook echt het gevoel dat hun (de blanke heersende klasse, de plantage-eigenaren dus) iets heel vreselijks is aangedaan. 'The south will rise again' is plotseling niet zomaar iets wat Scarlett zegt, maar wat je als kijker ook wilt.
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:49:33 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173467600
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jud Süss of Triumf des Willens wel eens gezien? Ik wel namelijk. Ik zeg niet voor niks de Amerikaanse versie van nazi-propaganda. Het is een voorstelling van de werkelijkheid die zo verdraaid is dat hij alleen nog maar een boodschap dient. En de boodschap is hier; het oude zuiden (met slavernij en al) was eigenlijk wel een goede zaak.
Dan heb je het eerder over Birth of a Nation; GWTW is gewoon een melodramatische vertaling van een doktersroman.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173467619
Ik lees de hele tijd ''GTWV''.

Ik moet echt minder op FOK! zitten :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:50:20 #267
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467620
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:42 schreef BoneThugss het volgende:
Misschien, en ik blijf het zeggen, hadden negers geen negers aan negers moeten verkopen.

Tis maar een ideetje hoor.
Ja en? De slavenverkopers waren schoften dus zijn de kopers geëxcuseerd?
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:50:30 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173467623
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gedaan. En nu?
Zal bij een aantal voor gekomen zijn, maar alsnog, je hebt zo weinig aan een stukke slaaf.
Dat werd door de Lost cause adepten vaak aangedragen inderdaad: het is spul met marktwaarde, dus daar gaan we heel voorzichtig mee om.

De primaire bronnen tonen wel anders aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:51:05 #269
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467635
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Predik je nu dat slavernij best wel oke is?
Ja, dat doet hij.
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:51:31 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173467644
Om over het uit een rukken van slavenfamilies maar te zwijgen; huwelijken tussen slaven waren namelijk niet rechtsgeldig, en dus werden duizenden families uit elkaar gereten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:51:51 #271
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467653
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Bron?

Dat is namelijk helemaal niet 'de enige boodschap'.
Eh, heb je de film gezien ?
pi_173467664
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Predik je nu dat slavernij best wel oke is?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Irrelevant; het druist tegen de menselijke wil in bezit te zijn van een ander.
Gasten, check die post even. Jullie missen iets. De ironische factor van de hedendaagse communicatie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173467680
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:50 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja en? De slavenverkopers waren schoften dus zijn de kopers geëxcuseerd?
Neuh, maar om alles maar op de 'boze blanke man' te gooien slaat ook nergens op.

Ik ben sowieso niet van het 'verbieden' en het lijkt wel of je tegenwoordig al met de kleinste dingetjes rekening moet houden. Tis een film, je hoeft er niet naar te kijken.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173467692
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:49 schreef HiZ het volgende:
'The south will rise again'
Hij lijkt zo nerdy, ergens wel grappig

pi_173467723
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat werd door de Lost cause adepten vaak aangedragen inderdaad: het is spul met marktwaarde, dus daar gaan we heel voorzichtig mee om.

De primaire bronnen tonen wel anders aan.
Mjah. De primaire bronnen zeggen dat er continu met een zweep vanalles geslagen werd en ledematen werden afgehakt.
Bij enig logisch nadenken en niet blind geloven, is dat zo onlogisch. Ook voor de zeitgeist van die periode.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173467733
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, dat doet hij.
Ik zou als ik jou was die post nog eens doorlezen.

Lekker met hyperbolen smijten, nazi-propaganda, hoe krijg je het verzonnen :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:55:47 #277
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467754
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gedaan. En nu?
Zal bij een aantal voor gekomen zijn, maar alsnog, je hebt zo weinig aan een stukke slaaf.
De kinderen van een slaaf zijn ook slaaf. Leuk voorbeeld zijn de kinderen van Thomas Jefferson en Sally Hemings. Welke gelijkwaardigheid zit er in een relatie waarin de een de eigenaar is van de ander en ook nog de kinderen van die ander als eigendom kan verkopen als het hem zo uitkomt? Er is geen enkele reden om dat niet als een seriële verkrachting aan te duiden.
  Beste debater 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:57:07 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173467781
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mjah. De primaire bronnen zeggen dat er continu met een zweep vanalles geslagen werd en ledematen werden afgehakt.
Bij enig logisch nadenken en niet blind geloven, is dat zo onlogisch. Ook voor de zeitgeist van die periode.
Er is inderdaad meer sprake van geweldpleging, uiteenrukken van families, bedreiging (niet mogen leren lezen en schrijven) dan van 'goh, wat hadden we het eigenlijk leuk onder Massa Williams in Tennessee".

Feiten zijn feiten: de zuidelijke slavernij was een verwerpelijk instituut. En voor al diegenen die maar wat graag wijzen naar de statistieken wat betreft Afro-Amerikanen vandaag de dag, de bron daarvoor ligt DAAR, en nergens anders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:57:15 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173467786
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Een technisch hoogstandje, maar inhoudelijk een farce. Een glorificatie van de Ku Klux Klan en de meest basale anti-zwarte propaganda denkbaar.

Die film is een heel stuk fouter dan GWTW.
Overigens waren er bij het uitkomen van die film een heleboel rellen en beleefde de KKK een revival van jewelste inclusief lynchpartijen. Maar niet getreurd deze film kun je gewoon via Amazon kopen: https://www.amazon.com/Birth-Nation-Lillian-Gish/dp/6305130949. Wat mij betreft helemaal geen probleem ook, maar dat gejank dat er een verbod komt voor GWTW lijkt me weer eens zwaar overtrokken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:57:36 #280
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467792
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan heb je het eerder over Birth of a Nation; GWTW is gewoon een melodramatische vertaling van een doktersroman.
Zo keek ik er de eerste keer ook naar. Een kostuumdrama over winnen van grote tegenslag. En later ga je je realiseren dat het wel een beetje raar is dat de helden in het verhaal de klasse is die zwarten als slaven hielden en arme blanken in armoede hielden vóór de burgeroorlog en ná de burgeroorlog gewoon doorgingen met de uitbuiting van alle armen ongeacht hun kleur.
pi_173467807
Het staat een management van een theater uiteraard vrij om te tonen wat zij zelf willen, maar in dit geval wordt er gebogen onder de druk van SJW-kruisvaarders die met getrokken zwaarden de vrijheid van artistieke expressie (1 van de mensenrechten) zich toe-eigenen en tot de hunne maken. Zij bepalen in al hun hooghartigheid wat moreel wel of niet verantwoord is. Daardoor ook totaal blind voor de rede. Niet minder dan meer dan eng.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:58:48 #282
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173467819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij lijkt zo nerdy, ergens wel grappig

[ afbeelding ]
The South will Rise again. Met bloempotkapsels hell yeah.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:00:00 #283
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173467843
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:58 schreef Montagui het volgende:
Het staat een management van een theater uiteraard vrij om te tonen wat zij zelf willen, maar in dit geval wordt er gebogen onder de druk van SJW-kruisvaarders die met getrokken zwaarden de vrijheid van artistieke expressie (1 van de mensenrechten) zich toe-eigenen en tot de hunne maken. Zij bepalen in al hun hooghartigheid wat moreel wel of niet verantwoord is. Daardoor ook totaal blind voor de rede. Niet minder dan meer dan eng.
Getrokken zwaarden? Weet je het zeker?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_173467845
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:58 schreef Montagui het volgende:
Het staat een management van een theater uiteraard vrij om te tonen wat zij zelf willen, maar in dit geval wordt er gebogen onder de druk van SJW-kruisvaarders die met getrokken zwaarden de vrijheid van artistieke expressie (1 van de mensenrechten) zich toe-eigenen en tot de hunne maken. Zij bepalen in al hun hooghartigheid wat moreel wel of niet verantwoord is. Daardoor ook totaal blind voor de rede. Niet minder dan meer dan eng.
Dit.

Er is 1 mening die juist is, en dat is die van hunzelf.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173467856
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

De kinderen van een slaaf zijn ook slaaf. Leuk voorbeeld zijn de kinderen van Thomas Jefferson en Sally Hemings. Welke gelijkwaardigheid zit er in een relatie waarin de een de eigenaar is van de ander en ook nog de kinderen van die ander als eigendom kan verkopen als het hem zo uitkomt? Er is geen enkele reden om dat niet als een seriële verkrachting aan te duiden.
Hoe was dat seriële verkachting? Hij heeft die koter nog vrijgemaakt ook...
Rare hersenspinsel weer om zoiets nog negatiever te maken. Next leveltje dit hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173467861
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:58 schreef Montagui het volgende:
Het staat een management van een theater uiteraard vrij om te tonen wat zij zelf willen, maar in dit geval wordt er gebogen onder de druk van SJW-kruisvaarders die met getrokken zwaarden de vrijheid van artistieke expressie (1 van de mensenrechten) zich toe-eigenen en tot de hunne maken. Zij bepalen in al hun hooghartigheid wat moreel wel of niet verantwoord is. Daardoor ook totaal blind voor de rede. Niet minder dan meer dan eng.
Getrokken zwaarden nog wel. Zijn de bioscoopmanagers bedreigd dan ?
pi_173467863
Een beetje als Baudet die claimt dat z'n mening een feit is. Enge mensen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:01:19 #288
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173467867
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Neuh, maar om alles maar op de 'boze blanke man' te gooien slaat ook nergens op.

Ik ben sowieso niet van het 'verbieden' en het lijkt wel of je tegenwoordig al met de kleinste dingetjes rekening moet houden. Tis een film, je hoeft er niet naar te kijken.
Ik vind het ook bullshit om net te doen alsof slavernij alleen maar iets is wat blanken zwarten hebben aangedaan. Maar dan nog vind ik dat we alle reden hebben om blanken die slaven hielden daar óók in hun eigen tijd op aan te kijken. Ze wisten best dat het niet deugde; de theorieën die ze nodig hadden om een instituut dat hun eigen religie zo'n beetje als eerste op de mesthoop van de geschiedenis had gesmeten waren te gek voor woorden.
Deze film hoeft voor mij ook niet verboden te worden. Ik hou niet van verboden, maar als ik het er over heb, dan zeg ik wel wat ik ervan vindt. En dat is dat ik het nagenoeg nazi-propaganda vindt.
pi_173467892
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Getrokken zwaarden? Weet je het zeker?
Metaforisch passend bij kruisvaarders. Daarbij schuwt dit volk geen geweld als ze hun zin niet krijgen.....wat ze hebben in al hun morele superioriteit gelijk toch? En dan is zelfs geweld geoorloofd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173467941
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik vind het ook bullshit om net te doen alsof slavernij alleen maar iets is wat blanken zwarten hebben aangedaan. Maar dan nog vind ik dat we alle reden hebben om blanken die slaven hielden daar óók in hun eigen tijd op aan te kijken. Ze wisten best dat het niet deugde; de theorieën die ze nodig hadden om een instituut dat hun eigen religie zo'n beetje als eerste op de mesthoop van de geschiedenis had gesmeten waren te gek voor woorden.
Deze film hoeft voor mij ook niet verboden te worden. Ik hou niet van verboden, maar als ik het er over heb, dan zeg ik wel wat ik ervan vindt. En dat is dat ik het nagenoeg nazi-propaganda vindt.
Nou goed, dat mag jij uiteraard vinden, ik vind dat allemaal wat overtrokken.

Maar zeer goed dat je het iig niet wil verbieden ^O^
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:07:17 #291
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173467957
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Metaforisch passend bij kruisvaarders. Daarbij schuwt dit volk geen geweld als ze hun zin niet krijgen.....wat ze hebben in al hun morele superioriteit gelijk toch? En dan is zelfs geweld geoorloofd.
Zijn er bioscopen in de hens gezet hiervoor?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:08:07 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173467967
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Metaforisch passend bij kruisvaarders. Daarbij schuwt dit volk geen geweld als ze hun zin niet krijgen.....wat ze hebben in al hun morele superioriteit gelijk toch? En dan is zelfs geweld geoorloofd.
Hoeveel bioscopen zijn er al afgefikt om het vertonen van films die niet in het beeld van SJW's vallen
pi_173467968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:58 schreef Montagui het volgende:
Het staat een management van een theater uiteraard vrij om te tonen wat zij zelf willen, maar in dit geval wordt er gebogen onder de druk van SJW-kruisvaarders die met getrokken zwaarden de vrijheid van artistieke expressie (1 van de mensenrechten) zich toe-eigenen en tot de hunne maken. Zij bepalen in al hun hooghartigheid wat moreel wel of niet verantwoord is. Daardoor ook totaal blind voor de rede. Niet minder dan meer dan eng.
Hetzelfde zie je hier gebeuren omtrent het ZP debat.
pi_173468004
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Zijn er bioscopen in de hens gezet hiervoor?
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoeveel bioscopen zijn er al afgefikt om het vertonen van films die niet in het beeld van SJW's vallen
Ze hebben (in deze) toch hun zin gekregen? Het zwaard kan weer in de schede, op naar het volgende 'onrecht'!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173468048
Wat bij mij het meeste indruk had gemaakt in die film, was de ontzettende wreedheid van het Noordelijke leger van U.S. Grant met zijn verschroeide aardetactiek, dwars door Georgia via Atlanta naar Savannah. En dat waren tot kort (tot 1861) daarvoor nog je eigen landgenoten.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:14:13 #296
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173468065
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe was dat seriële verkachting? Hij heeft die koter nog vrijgemaakt ook...
Rare hersenspinsel weer om zoiets nog negatiever te maken. Next leveltje dit hoor.
Nadat zij dood was en de kinderen volwassen ja. En sex hebben met iemand die je wettelijke eigendom is is per definitie verkrachting. Het eigendom heeft namelijk geen vrije wil en kan niet alleen niet nee zeggen maar ook geen rechtsgeldige toestemming geven.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:14:43 #297
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173468070
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:10 schreef Montagui het volgende:

[..]


[..]

Ze hebben (in deze) toch hun zin gekregen? Het zwaard kan weer in de schede, op naar het volgende 'onrecht'!
Heb jij aanwijzingen dat er mensen die bioscoop in de fik wilden steken dan?
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:16:21 #298
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173468110
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:01 schreef BoneThugss het volgende:
Een beetje als Baudet die claimt dat z'n mening een feit is. Enge mensen.
Ik snap dus echt niet hoe mensen kunnen stemmen voor zo'n pseudo-intellectuele poseur. Alleen al dat circus over zijn piano in zijn werkkamer in het TK gebouw. Wat voor debiel moet je zijn om een baby-vleugel in een werkplek mee te slepen?
pi_173468113
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb jij aanwijzingen dat er mensen die bioscoop in de fik wilden steken dan?
Dat gaat moeilijk met een zwaard.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:19:21 #300
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173468160
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:13 schreef Idisrom het volgende:
Wat bij mij het meeste indruk had gemaakt in die film, was de ontzettende wreedheid van het Noordelijke leger van U.S. Grant met zijn verschroeide aardetactiek, dwars door Georgia via Atlanta naar Savannah. En dat waren tot kort (tot 1861) daarvoor nog je eigen landgenoten.
Was toch Sherman?

Grant heeft juist een nagenoeg totale amnestie afgekondigd voor het zuidelijke leger terwijl die technisch gezien gewoon als landverraders hadden moeten worden opgeknoopt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')