abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:37:02 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173548919
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:34 schreef Racerblade het volgende:
Waarom? Moet hij terugvallen tot Leclerc die inmiddels ergens in het gras reed? Hij heeft nooit de kans gekregen posities terug te geven. Terechte overwinning imo.

En Leclerc deed daar niets fout trouwens.
Hoe lang volg jij autosport?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173548921
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hij had dik voordeel van die actie. Dat mag niet.
Voordeel ten opzichte van LEC en DEV, ja. GHI kan er ook niets aan doen dat die tegen elkaar rijden.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:37:32 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173548933
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hij had dik voordeel van die actie. Dat mag niet.
Klopt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173548937
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoe lang volg jij autosport?
Zo'n 15 jaar.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:38:58 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173548962
Al kun je als je het lang volgt ook voor verrassingen komen te staan dankzij de FIA. Seb had een zwarte vlag moeten krijgen na inrijden op HAM.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173548972
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hoezo heeft hij geen kans gekregen om posities terug te geven? Omdat ie de gaspedaal ingedrukt hield misschien?
gewoon 5 seconden straf toepassen. Probleem opgelost
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:40:18 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173548988
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:37 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Zo'n 15 jaar.
En dan ken je de regels nog niet (al zijn die aan verandering onderhevig)?
FIA moet eens consequent zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173549016
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En dan ken je de regels nog niet (al zijn die aan verandering onderhevig)?
FIA moet eens consequent zijn.
Ik ken de regels prima. Volgens jou moest die zeker stil gaan staan op de baan totdat De Vries en Leclerc 10 seconden later en half-crashend er voorbij rijden?

En dan, volgens de regels, ook nog een bocht moeten wachten voordat je er weer voorbij mag. Dat is tenslotte ook een regel sinds Belgi 2008.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:45:04 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173549072
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:42 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Ik ken de regels prima. Volgens jou moest die zeker stil gaan staan op de baan totdat De Vries en Leclerc 10 seconden later en half-crashend er voorbij rijden?
Leclerc moet een schop krijgen (ad leiding vh kampioenschap of niet) en Ghiotto moet zich ad regels houden.
En Nyck moet ophouden met dromen over de F1
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173549134
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Leclerc moet een schop krijgen (ad leiding vh kampioenschap of niet) en Ghiotto moet zich ad regels houden.
En Nyck moet ophouden met dromen over de F1
En Leclerc moet een schop krijgen omdat hij iemand probeerde in te halen? :? Nyck verloor de controle.
pi_173549149
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:48 schreef Racerblade het volgende:

[..]

En Leclerc moet een schop krijgen omdat hij iemand probeerde in te halen? :? Nyck verloor de controle.
omdat Leclerc zijn band lek had gereden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173549188
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

omdat Leclerc zijn band lek had gereden
Was dat een resultaat van de 1e Variante of van het incident vlak voor Grande Curve? Dat laatste incident kan ik Leclerc echt niet kwalijk nemen. Nyck ging te enthousiast op het gas.
pi_173549209
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:51 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Was dat een resultaat van de 1e Variante of van het incident vlak voor Grande Curve? Dat laatste incident kan ik Leclerc echt niet kwalijk nemen. Nyck ging te enthousiast op het gas.
zover ik kon zien gebeurde het vlak na de chicane. Direct daarna maakte Nyck mogelijk hierdoor een slinger, waarna Leclerc de muur in verdween
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173549269
De laatste anderhalve ronde:

https://streamable.com/wnvdu

Kan niet echt duidelijk zien of De Vries en Leclerc elkaar raakten in de chicane. Ik neig naar niet. Wat er daarna gebeurt kan Leclerc duidelijk niets aan doen natuurlijk.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:58:49 #215
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173549304
Ik wil bij nader inzien toch wel meegaan in de gedachte dat Ghiotto misschien wel voordeel had van het afsteken maar dat ie in de eerste plaats voordeel had van het feit dat De Vries en Leclerc met elkaar in aanraking kwamen. Dat eerste kun je hem verwijten maar dat laatste zeker niet. En ik zou niet durven zeggen aan welk voordeel hij zijn 1e plek vooral te danken heeft. Dan wordt het wel lastig om een straf uit te delen.
pi_173549430
Ik zie nu trouwens wel dat Ghiotto (en Matsushita) de kans hadden de exit road te nemen. Dat hadden ze moeten doen in plaats van gewoon weer naar rechts de baan op te sturen. Daar kunnen zij wellicht een straf voor krijgen, maar niet voor het niet laten passeren van Leclerc en De Vries, imo.
pi_173549877
Van Kalmthout grijpt net naast de titel in USF2000 trouwens. Wint wel de laatste race op Watkins Glen.
pi_173549903
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:04 schreef Racerblade het volgende:
Ik zie nu trouwens wel dat Ghiotto (en Matsushita) de kans hadden de exit road te nemen. Dat hadden ze moeten doen in plaats van gewoon weer naar rechts de baan op te sturen. Daar kunnen zij wellicht een straf voor krijgen, maar niet voor het niet laten passeren van Leclerc en De Vries, imo.
Precies als Ghiotto dat gedaan had had hij waarschijnlijk niet gewonnen. Uiteraard hoeft hij de Vries en Leclerc niet te laten passeren als die elkaar raken, dat zegt ook niemand.

Ik ben wel benieuwd wat Ghiotto zijn eerste sector tijd was van de laatste ronde, iemand ?
pi_173550083
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Precies als Ghiotto dat gedaan had had hij waarschijnlijk niet gewonnen. Uiteraard hoeft hij de Vries en Leclerc niet te laten passeren als die elkaar raken, dat zegt ook niemand.

Ik ben wel benieuwd wat Ghiotto zijn eerste sector tijd was van de laatste ronde, iemand ?
Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar volgens mij werd dat wel gezegd hier. :P

Ghiotto haalde in de laatste ronde de snelste ronde van de race, maar dat is te verklaren door een paarse derde sector en de opdrogende baan. Eerste sectortijd was 33,6. Wel de snelste van die ronde, maar Latifi en Gelael reden een 33,7. Wordt een interessante wat de FIA doet.
pi_173550195
Net teruggekeken, wat een race man _O- _O_

Wereldactie van Leclerc ergens binnendoor in Parabolica (vroeg in de race), en dat gevecht tussen De Vries en Ghiotto bij het ingaan van de slotronde was ook geweldig _O_
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zaterdag 2 september 2017 @ 20:59:11 #221
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_173550518
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:42 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Ik ken de regels prima. Volgens jou moest die zeker stil gaan staan op de baan totdat De Vries en Leclerc 10 seconden later en half-crashend er voorbij rijden?

En dan, volgens de regels, ook nog een bocht moeten wachten voordat je er weer voorbij mag. Dat is tenslotte ook een regel sinds Belgi 2008.
Nee, hij hoort zijn plek terug te geven. En als dat niet meer kan doordat er achter hem ingehaald, gecrasht of wat dan ook wordt moet hij in plaats daarvan tijdstraf krijgen omdat hij nog niet bestraft is voor gaining an advantage. Dat is dan pech voor hem.
Zo was het imho altijd geweest.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  zaterdag 2 september 2017 @ 21:08:08 #222
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_173550717
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:56 schreef Racerblade het volgende:
De laatste anderhalve ronde:

https://streamable.com/wnvdu

Kan niet echt duidelijk zien of De Vries en Leclerc elkaar raakten in de chicane. Ik neig naar niet. Wat er daarna gebeurt kan Leclerc duidelijk niets aan doen natuurlijk.
Ik heb het idee dat Leclerc De Vries raakt op het moment dat hij om Matsushita heen moet terwijl hij De Vries wil inhalen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  zaterdag 2 september 2017 @ 21:14:14 #223
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_173550868
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:58 schreef beantherio het volgende:
Ik wil bij nader inzien toch wel meegaan in de gedachte dat Ghiotto misschien wel voordeel had van het afsteken maar dat ie in de eerste plaats voordeel had van het feit dat De Vries en Leclerc met elkaar in aanraking kwamen. Dat eerste kun je hem verwijten maar dat laatste zeker niet. En ik zou niet durven zeggen aan welk voordeel hij zijn 1e plek vooral te danken heeft. Dan wordt het wel lastig om een straf uit te delen.
50 meter voor de rest de baan opkomen noem ik behoorlijk wat voordeel.

Te vergelijken met het afsteken van Leclerc een ronde eerder (die netjes zijn plek teruggaf aan De Vries n Ghiotto) of Hamilton vorig jaar in Mexico. Alleen nu was er geen SC om het voordeel teniet te doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_173551744
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:59 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, hij hoort zijn plek terug te geven. En als dat niet meer kan doordat er achter hem ingehaald, gecrasht of wat dan ook wordt moet hij in plaats daarvan tijdstraf krijgen omdat hij nog niet bestraft is voor gaining an advantage. Dat is dan pech voor hem.
Zo was het imho altijd geweest.
Het zou goed kunnen dat Ghiotto heeft ingehouden in of na Grande Curve. De sectortijden geven geen duidelijk voordeel aan, en om dezelfde reden kreeg Hamilton in Mexico vorig jaar ook geen straf.
  zaterdag 2 september 2017 @ 22:13:25 #225
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_173552087
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 21:58 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Het zou goed kunnen dat Ghiotto heeft ingehouden in of na Grande Curve. De sectortijden geven geen duidelijk voordeel aan, en om dezelfde reden kreeg Hamilton in Mexico vorig jaar ook geen straf.
Ik zie hem niet echt inhouden (coureurs erachter komen niet dichterbij) n hij rijdt de snelste eerste sectortijd in de laatste ronde. Hoezo geen voordeel?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')