Hoe lang volg jij autosport?quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:34 schreef Racerblade het volgende:
Waarom? Moet hij terugvallen tot Leclerc die inmiddels ergens in het gras reed? Hij heeft nooit de kans gekregen posities terug te geven. Terechte overwinning imo.
En Leclerc deed daar niets fout trouwens.
Voordeel ten opzichte van LEC en DEV, ja. GHI kan er ook niets aan doen dat die tegen elkaar rijden.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij had dik voordeel van die actie. Dat mag niet.
Kloptquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij had dik voordeel van die actie. Dat mag niet.
Zo'n 15 jaar.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe lang volg jij autosport?
gewoon 5 seconden straf toepassen. Probleem opgelostquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij geen kans gekregen om posities terug te geven? Omdat ie de gaspedaal ingedrukt hield misschien?
En dan ken je de regels nog niet (al zijn die aan verandering onderhevig)?quote:
Ik ken de regels prima. Volgens jou moest die zeker stil gaan staan op de baan totdat De Vries en Leclerc 10 seconden later en half-crashend er voorbij rijden?quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dan ken je de regels nog niet (al zijn die aan verandering onderhevig)?
FIA moet eens consequent zijn.
Leclerc moet een schop krijgen (ad leiding vh kampioenschap of niet) en Ghiotto moet zich ad regels houden.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:42 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik ken de regels prima. Volgens jou moest die zeker stil gaan staan op de baan totdat De Vries en Leclerc 10 seconden later en half-crashend er voorbij rijden?
En Leclerc moet een schop krijgen omdat hij iemand probeerde in te halen? Nyck verloor de controle.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leclerc moet een schop krijgen (ad leiding vh kampioenschap of niet) en Ghiotto moet zich ad regels houden.
En Nyck moet ophouden met dromen over de F1
omdat Leclerc zijn band lek had geredenquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:48 schreef Racerblade het volgende:
[..]
En Leclerc moet een schop krijgen omdat hij iemand probeerde in te halen? Nyck verloor de controle.
Was dat een resultaat van de 1e Variante of van het incident vlak voor Grande Curve? Dat laatste incident kan ik Leclerc echt niet kwalijk nemen. Nyck ging te enthousiast op het gas.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat Leclerc zijn band lek had gereden
zover ik kon zien gebeurde het vlak na de chicane. Direct daarna maakte Nyck mogelijk hierdoor een slinger, waarna Leclerc de muur in verdweenquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:51 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Was dat een resultaat van de 1e Variante of van het incident vlak voor Grande Curve? Dat laatste incident kan ik Leclerc echt niet kwalijk nemen. Nyck ging te enthousiast op het gas.
Precies als Ghiotto dat gedaan had had hij waarschijnlijk niet gewonnen. Uiteraard hoeft hij de Vries en Leclerc niet te laten passeren als die elkaar raken, dat zegt ook niemand.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:04 schreef Racerblade het volgende:
Ik zie nu trouwens wel dat Ghiotto (en Matsushita) de kans hadden de exit road te nemen. Dat hadden ze moeten doen in plaats van gewoon weer naar rechts de baan op te sturen. Daar kunnen zij wellicht een straf voor krijgen, maar niet voor het niet laten passeren van Leclerc en De Vries, imo.
Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar volgens mij werd dat wel gezegd hier.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Precies als Ghiotto dat gedaan had had hij waarschijnlijk niet gewonnen. Uiteraard hoeft hij de Vries en Leclerc niet te laten passeren als die elkaar raken, dat zegt ook niemand.
Ik ben wel benieuwd wat Ghiotto zijn eerste sector tijd was van de laatste ronde, iemand ?
Nee, hij hoort zijn plek terug te geven. En als dat niet meer kan doordat er achter hem ingehaald, gecrasht of wat dan ook wordt moet hij in plaats daarvan tijdstraf krijgen omdat hij nog niet bestraft is voor gaining an advantage. Dat is dan pech voor hem.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:42 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik ken de regels prima. Volgens jou moest die zeker stil gaan staan op de baan totdat De Vries en Leclerc 10 seconden later en half-crashend er voorbij rijden?
En dan, volgens de regels, ook nog een bocht moeten wachten voordat je er weer voorbij mag. Dat is tenslotte ook een regel sinds België 2008.
Ik heb het idee dat Leclerc De Vries raakt op het moment dat hij om Matsushita heen moet terwijl hij De Vries wil inhalen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:56 schreef Racerblade het volgende:
De laatste anderhalve ronde:
https://streamable.com/wnvdu
Kan niet echt duidelijk zien of De Vries en Leclerc elkaar raakten in de chicane. Ik neig naar niet. Wat er daarna gebeurt kan Leclerc duidelijk niets aan doen natuurlijk.
50 meter voor de rest de baan opkomen noem ik behoorlijk wat voordeel.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:58 schreef beantherio het volgende:
Ik wil bij nader inzien toch wel meegaan in de gedachte dat Ghiotto misschien wel voordeel had van het afsteken maar dat ie in de eerste plaats voordeel had van het feit dat De Vries en Leclerc met elkaar in aanraking kwamen. Dat eerste kun je hem verwijten maar dat laatste zeker niet. En ik zou niet durven zeggen aan welk voordeel hij zijn 1e plek vooral te danken heeft. Dan wordt het wel lastig om een straf uit te delen.
Het zou goed kunnen dat Ghiotto heeft ingehouden in of na Grande Curve. De sectortijden geven geen duidelijk voordeel aan, en om dezelfde reden kreeg Hamilton in Mexico vorig jaar ook geen straf.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, hij hoort zijn plek terug te geven. En als dat niet meer kan doordat er achter hem ingehaald, gecrasht of wat dan ook wordt moet hij in plaats daarvan tijdstraf krijgen omdat hij nog niet bestraft is voor gaining an advantage. Dat is dan pech voor hem.
Zo was het imho altijd geweest.
Ik zie hem niet echt inhouden (coureurs erachter komen niet dichterbij) én hij rijdt de snelste eerste sectortijd in de laatste ronde. Hoezo geen voordeel?quote:Op zaterdag 2 september 2017 21:58 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat Ghiotto heeft ingehouden in of na Grande Curve. De sectortijden geven geen duidelijk voordeel aan, en om dezelfde reden kreeg Hamilton in Mexico vorig jaar ook geen straf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |