abonnement Unibet Coolblue
pi_173315541
quote:
Hij heeft in principe gelijk in zijn kernpunt: afstand nemen van je geloofsgenoten is noodzakelijker dan afstand namen van je huidskleur- of rasgenoten. Het probleem is alleen dat SJW/links hem als geloofsgenoot zien van neo-nazi's en dergelijke terwijl hij dat zelf niet zo ziet. Zo blijft de miscommunicatie en het conflict in stand.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173315569
quote:
Best geestig, maar zeker niet raak.
Moslims vragen om afstand te nemen van aanslagen gepleegd uit naam van dat geloof is mijns inziens net zo onzinnig als blanken vragen om afstand te nemen van aanslagen gepleegd uit naam van dat ras.
pi_173315599
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 03:13 schreef Mr.Major het volgende:
Het is politiek correctheid pur sang. Het is feitelijk totaal niet bijzonder wat hij zegt, maar het klinkt slecht dus oeeeh racisme...

Alsof het erg is wat hij zegt: ik wil dat europa blank blijft.

Wil jij dat europa niet-blank wordt? Of maakt het je niets uit dat het straks 50/50 blank/niet blank is? Of ben je het eens met Baudet?
Van mij hoeft Europa niet per se in meerderheid blank te zijn. Ik zie Europa graag de kernpunten van haar Europese culturen behouden en die kans is het grootst zonder massale import van niet-Westerlingen. Vanuit die optiek komt het er op neer dat in de praktijk de meerderheid voorlopig blank blijft.. maar dat is voor mij niet een doel op zich. Ik denk dat op de lange termijn gemixte rassen de meerderheid zullen worden maar dan wel graag van nature en niet bewust gestuurd of geforceerd. Wat dat betreft moet de natuur gewoon z'n gang gaan vind ik.

Ik zou graag wat meer diepgang en uitleg horen van Baudet wat dat betreft. Of hij wil dat Europa blank blijft vanuit culturele/praktische gronden of toch vanwege bepaalde rassenleer ideeën (hoop het niet).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173315626
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 06:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Best geestig, maar zeker niet raak.
Moslims vragen om afstand te nemen van aanslagen gepleegd uit naam van dat geloof is mijns inziens net zo onzinnig als blanken vragen om afstand te nemen van aanslagen gepleegd uit naam van dat ras.
Als jij hetzelfde geloof hebt als een aanslagpleger die dat doet om geloofsredenen... hoe weet een wildvreemde dan hoe jij daar in staat? Geloof is in essentie echt anders dan ras. Aan je ras kun je niets doen en zegt ook niets over je denkbeelden. In tegenstelling tot geloof.

Als er mensen in naam van jouw geloof foute dingen doen moet je mijn inziens af en toe afstand van nemen om niet vervreemd en gewantrouwd te worden door niet-geloofsgenoten. Af en toe kleur bekennen en aangeven aan welke kant je staat brengt vertrouwen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ronald-Koeman op 22-08-2017 07:16:42 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173315960
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 07:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Als jij hetzelfde geloof hebt als een aanslagpleger die dat doet om geloofsredenen... hoe weet een wildvreemde dan hoe jij daar in staat? Geloof is in essentie echt anders dan ras. Aan je ras kun je niets doen en zegt ook niets over je denkbeelden. In tegenstelling tot geloof.

Als er mensen in naam van jouw geloof foute dingen doen moet je mijn inziens af en toe afstand van nemen om niet vervreemd en gewantrouwd te worden door niet-geloofsgenoten. Af en toe kleur bekennen en aangeven aan welke kant je staat brengt vertrouwen.
Ik ga ervan uit dat iedereen met gezond verstand aanslagen veroordeelt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de 850.000 moslims die Nederland schijnt te kennen achter de aanslagen staan. Het lijkt me dan ook volkomen zinloos om die mensen iets te laten uitspreken dat we toch al weten.
Jouw reactie lijkt te impliceren dat jij deze groep mensen wel wantrouwt. Dat werpt bij mij twee vragen op:
1. Zou het aantal aanslagen in Nederland niet veel hoger liggen als we 850.000 potentiële moslimsterroristen herbergen?
2. Als jij die mensen toch al niet vertrouwt, waarom zou je ze dan wel geloven als ze beweren afstand te nemen van iets waarvan jij denkt dat ze erachter staan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 22-08-2017 08:25:32 ]
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:53:05 #107
104871 remlof
Europees federalist
pi_173316310
Net als dat de nazi's alle joden over één kam scheerden doen de fanatieke FvD'ers dat hier met moslims.

Heeft Baudet er al afstand van genomen?
pi_173316441
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 06:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hij heeft in principe gelijk in zijn kernpunt: afstand nemen van je geloofsgenoten is noodzakelijker dan afstand namen van je huidskleur- of rasgenoten. Het probleem is alleen dat SJW/links hem als geloofsgenoot zien van neo-nazi's en dergelijke terwijl hij dat zelf niet zo ziet. Zo blijft de miscommunicatie en het conflict in stand.
Nee, dat punt maakt hij ervan. In de VS blijkt alt-right doodleuk een nazilaag te hebben. In Nederland worden clubjes als de PVV, FvD, GeenStijl, Powned en VNL tot alt-right gerekend en dus is die vraag helemaal niet zover gezocht.

Overigens heeft ook in Nederland alt-right een echte nazilaag.
pi_173316493
Zijn we alweer op het punt aangekomen dat er geëist wordt dat mensen publiekelijk afstand gaan nemen van hun geloofsgenoten? :') Dacht dat we die onzindiscussie al een tijdje achter ons hadden gelaten :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:17:47 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173316527
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 01:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/-/medi(...)oor-migratie-art.pdf

Die 50% is behoorlijk overdreven dus. Circa 50% van de allochtonen is ook over 40 jaar nog 'Westers'.

[..]

Dat zie je nu al met de derde generatie, dat die een stuk beter participeren. Integreren is iets wat vooral de nieuwkomers doen, hun kinderen zijn hier geboren, groeien hier op en leven hier.

[..]

Dat hangt af van de keuzes die verder gemaakt worden, je kunt bijvoorbeeld ook de participatiewet in de huidige vorm eens goed onder de loep nemen. Dat levert ook een behoorlijke besparing op.
Wat kan dan precies gedaan of aangepast worden bij de participatiewet?

De verzorgingsstaat wordt al 30 jaar uitgekleed, waarvan een steeds kleiner deel naar de behoevende zelf gaat.
Doemscenario's over onbetaalbaarheid komen van het huichelachtige CPB vandaan met hun achterlijke modellen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173317127
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:17 schreef Klopkoek het volgende:


De verzorgingsstaat wordt al 30 jaar uitgekleed, waarvan een steeds kleiner deel naar de behoevende zelf gaat.

Daar heeft Nederland op democratische wijze voor gekozen. Telkens weer was er een meerderheid voor een centrumrechts of geheel rechts kabinet. Inmiddels is het 2017 en de linkse partijen maken nog maar een derde uit van de Tweede Kamer. Blijkbaar wil de meerderheid van Nederland nog minder verzorgingsstaat. Nou, dat kan.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:21:03 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_173317357
Tsja, als je de verzorgingsstaat terugwil kan je beter links stemmen dan extreemrechts.
pi_173317513
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat iedereen met gezond verstand aanslagen veroordeelt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de 850.000 moslims die Nederland schijnt te kennen achter de aanslagen staan.
Er helemaal achter staan nee. Maar "het ergens wel kunnen begrijpen" (want VS, Israël, PVV etc.) en hand boven het hoofd houden (want het blijft toch een broeder) helaas wel. Het overgrote deel van de moslims in Nederland distantieert zich niet en hebben een meer neutrale/apathische/bagataliserende houding. Erger nog: grote stilte vanuit moslimorganisaties, islamitische prominenten en imams/moskeeën. Weinig zelfreinigend vermogen binnen de eigen kennissenkring (geradicaliseerde jongeren melden bij de politie, actief radicalisering proberen te voorkomen, extremistische imams buiten de deur houden etc.). Zorgwekkend en slecht voor het vertrouwen t.o.v. niet-moslims in de samenleving.

quote:
Het lijkt me dan ook volkomen zinloos om die mensen iets te laten uitspreken dat we toch al weten.
Is helaas niet zo vanzelfsprekend. Apathie, neutraal blijven en bagataliseren viert hoogtij.

quote:
Jouw reactie lijkt te impliceren dat jij deze groep mensen wel wantrouwt. Dat werpt bij mij twee vragen op:
1. Zou het aantal aanslagen in Nederland niet veel hoger liggen als we 850.000 potentiële moslimsterroristen herbergen?
2. Als jij die mensen toch al niet vertrouwt, waarom zou je ze dan wel geloven als ze beweren afstand te nemen van iets waarvan jij denkt dat ze erachter staan?
1. Iets oogluikend toestaan of zelfs steunen betekent nog niet direct dat je zelf ook overgaat op extremistische actie, maar ze helpen wel mee met het in stand houden of zelfs het gedijen van extremisme. Daarbij aanbidden ze dezelfde God en volgen dezelfde Profeet en volgen dezelfde geschriften als die extremisten... hoe moet ik het verschil dan zien als ik die persoon niet ken? Dat kan alleen als die persoon zelf duidelijk maakt hoe hij er in staat. En als dat massaal gebeurt dan neemt het vertrouwen t.o.v. niet-moslims in de samenleving toe.

2. Zo werkt vertrouwen. Als iemand iets zegt en doet wat hij zegt dat kweekt dat vertrouwen. Voor achterdocht moet je een goede reden hebben. Zou niet eerlijk zijn om iemand bij voorbaat al niet te geloven als daar geen aanleiding voor is. Dat beschuldigen van taqiyah bijvoorbeeld hou ik zelf helemaal niet van. Niet alles is taqiyah en als je dat wel denkt dat kun je niets meer met elkaar. Totaal onwerkbaar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173317640
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat punt maakt hij ervan. In de VS blijkt alt-right doodleuk een nazilaag te hebben. In Nederland worden clubjes als de PVV, FvD, GeenStijl, Powned en VNL tot alt-right gerekend en dus is die vraag helemaal niet zover gezocht.

Overigens heeft ook in Nederland alt-right een echte nazilaag.
Ik zie de invloed van neo-nazi's op FvD en Geenstijl/Powned/VNL waar Jan Roos onder valt nog niet zo eerlijk gezegd. Maar mocht dat echt een probleem worden dan hoop ik dat FvD en met name Baudet/Hiddema zich er wel tegen gaan uitspreken. Overigens ontkent Baudet dat FvD bij alt-right hoort, dacht ik laatst in dit topic gelezen te hebben.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:43:12 #115
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173317739
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar heeft Nederland op democratische wijze voor gekozen. Telkens weer was er een meerderheid voor een centrumrechts of geheel rechts kabinet. Inmiddels is het 2017 en de linkse partijen maken nog maar een derde uit van de Tweede Kamer. Blijkbaar wil de meerderheid van Nederland nog minder verzorgingsstaat. Nou, dat kan.
Wat wil jij met de participatiewet doen?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:46:14 #116
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173317775
Bij een democratie horen ook waarborgen. Waarborgen tegen media concentratie bijvoorbeeld. Al die waarborgen zijn zorgvuldig gesloopt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173317790
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Er helemaal achter staan nee. Maar "het ergens wel kunnen begrijpen" (want VS, Israël, PVV etc.) en hand boven het hoofd houden (want het blijft toch een broeder) helaas wel. Het overgrote deel van de moslims in Nederland distantieert zich niet en hebben een meer neutrale/apathische/bagataliserende houding. Erger nog: grote stilte vanuit moslimorganisaties, islamitische prominenten en imams/moskeeën. Weinig zelfreinigend vermogen binnen de eigen kennissenkring (geradicaliseerde jongeren melden bij de politie, actief radicalisering proberen te voorkomen, extremistische imams buiten de deur houden etc.). Zorgwekkend en slecht voor het vertrouwen t.o.v. niet-moslims in de samenleving.

[..]

Is helaas niet zo vanzelfsprekend. Apathie, neutraal blijven en bagataliseren viert hoogtij.

[..]

1. Iets oogluikend toestaan of zelfs steunen betekent nog niet direct dat je zelf ook overgaat op extremistische actie, maar ze helpen wel mee met het in stand houden of zelfs het gedijen van extremisme. Daarbij aanbidden ze dezelfde God en volgen dezelfde Profeet en volgen dezelfde geschriften als die extremisten... hoe moet ik het verschil dan zien als ik die persoon niet ken? Dat kan alleen als die persoon zelf duidelijk maakt hoe hij er in staat. En als dat massaal gebeurt dan neemt het vertrouwen t.o.v. niet-moslims in de samenleving toe.

2. Zo werkt vertrouwen. Als iemand iets zegt en doet wat hij zegt dat kweekt dat vertrouwen. Voor achterdocht moet je een goede reden hebben. Zou niet eerlijk zijn om iemand bij voorbaat al niet te geloven als daar geen aanleiding voor is. Dat beschuldigen van taqiyah bijvoorbeeld hou ik zelf helemaal niet van. Niet alles is taqiyah en als je dat wel denkt dat kun je niets meer met elkaar. Totaal onwerkbaar.
Tussen apathie/neutraal blijven en bagatelliseren zit nogal een verschil. Heb je voorbeelden om je bewering dat het gros van de moslims in Nederland aanslagen bagatelliseert te ondersteunen?

Wat betreft het neutraal blijven. Hoe vaak heb jij zelf de behoefte gevoeld om je te distantiëren van bepaald gedrag van land- en/of cultuurgenoten? Als jij in de VS komt, voel je dan bijvoorbeeld de de behoefte om je te excuseren voor of te distantiëren van het gedrag van Joran van der Sloot of zou je het een idiote vraag vinden als Amerikanen dergelijk gedrag van je zouden verwachten?

Ik vind het een bizarre conclusie dat het niet publiekelijk afstand nemen van idioot gedrag zou betekenen dat je dat gedrag oogluikend toestaat of zelfs steunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 22-08-2017 11:07:33 ]
pi_173317813
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik zie de invloed van neo-nazi's op FvD en Geenstijl/Powned/VNL waar Jan Roos onder valt nog niet zo eerlijk gezegd. Maar mocht dat echt een probleem worden dan hoop ik dat FvD en met name Baudet/Hiddema zich er wel tegen gaan uitspreken. Overigens ontkent Baudet dat FvD bij alt-right hoort, dacht ik laatst in dit topic gelezen te hebben.
Dat is exact het probleem van termen als alt-right: alle niet standaard-rechtse partijen worden ermee op een hoop gegooid. Plannetje van links, zou je zeggen. Maar nee, plannetje van rechts juist.

Dus op het moment dat alternatief-rechtse Nederlandse politici en opiniemakers zich loyaal verklaren aan Trump en zijn alt-right, dan zijn er wel momenten waarop het niet ongepast zou zijn om even een tegengeluid te laten horen.
pi_173317841
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat wil jij met de participatiewet doen?
Afschaffen.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:53:20 #120
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173317883
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Afschaffen.
En daarvoor in de plaats?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173317894
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En daarvoor in de plaats?
Niks.
pi_173317896
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 03:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het geheel, zoals ik al zei. Hij zei in dit debat ook dat hij niet tegen immigratie was. Je moet niet een quoteje eruit halen en de nuance die hij zélf vervolgens aanbrengt in het verhaal links laten liggen.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Baudet had het eerder over homeopathische verdunning. Daarvan werd gezegd (zie je quote bijv.) dat hij niet op kleur zou doelen, terwijl hij dat hier juist bevestigt. Dus, hij doelde wel degelijk op kleur.
pi_173317915
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat kan dan precies gedaan of aangepast worden bij de participatiewet?
Die moet in z'n geheel weg. Het is niet effectief getuige de vele resultaatsonderzoeken, het bemoeilijkt uitkeringsgerechtigden in de praktijk juist om een baan te vinden en het kost ook nog eens ongelofelijk veel geld.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:01:23 #124
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173317983
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die moet in z'n geheel weg. Het is niet effectief getuige de vele resultaatsonderzoeken, het bemoeilijkt uitkeringsgerechtigden in de praktijk juist om een baan te vinden en het kost ook nog eens ongelofelijk veel geld.
Gewoon een treiterwet dus. Bedoelt om sociale mobiliteit verder de nek om te draaien.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173318022
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat wil jij met de participatiewet doen?
Uitbreiden en handhaven. Een bijstandsuitkering is een uiterste vangnet. Niet iets waar je zonder veel eigen inzet decennia in moet kunnen blijven hangen.
En mensen activeren is daarin niet onbelangrijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')