Ze hebben drie keer de lichtopbrengst van halogeen. Natuurlijk heb je er last van.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:43 schreef Sounddragon het volgende:
Ligt er helemaal aan waar het in zit.. ik heb xenon in projectors met af-fabriek hoogteregeling, en daar heb je volgens mij écht geen last van.
Jamaar jamaar, jij klaagt over xenon, terwijl je eigenlijk gewoon klaagt over slecht afgestelde xenon lampen.. en ja, dat is nóg minder fijn als slecht afgesteld halogeen, maar net zo irritant.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze hebben drie keer de lichtopbrengst van halogeen. Natuurlijk heb je er last van.
Daarnaast werkt die af-fabriek hoogteregeling regelmatig niet naar behoren. Rijden plenty Mercedessen rond waarbij de Xenonverlichting te hoog staat = verblindend. En ook BMW's, Audi's en XC90's.
Xenon is ruk, slecht afgesteld is het 'rukker'. En dat geldt ook voor LED.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jamaar jamaar, jij klaagt over xenon, terwijl je eigenlijk gewoon klaagt over slecht afgestelde xenon lampen.. en ja, dat is nóg minder fijn als slecht afgesteld halogeen, maar net zo irritant.
Ik heb meer problemen met die toffe nieuwe LED koplampen. die zijn nog veel feller als xenon, en daar maakt het bijna niet uit of ze goed of slecht afgesteld zijn; die zijn altijd ruk in je spiegels.
Sja, ik denk dat je enige optie is om te verhuizen naar Tibet ofzo, al kan ik je niet garanderen dat er daar niet één of andere knakworst in een nieuwe dikke bak rondrijdtquote:Op vrijdag 1 september 2017 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Xenon is ruk, slecht afgesteld is het 'rukker'. En dat geldt ook voor LED.
Weet je, als eigenaar van zo'n auto kun je er weinig aan doen, maar ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat Xenon (en nu ook LED) toegestaan is op de openbare weg.
Of Minister van Verkeer worden. Is makkelijker dan naar Tibet verhuizen. Ik bedoel, als Melanie het kan worden.quote:Op vrijdag 1 september 2017 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
Sja, ik denk dat je enige optie is om te verhuizen naar Tibet ofzo, al kan ik je niet garanderen dat er daar niet één of andere knakworst in een nieuwe dikke bak rondrijdt
Van fabriek Xenon niet. Van aftermarket bagger wel.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet als je er achter zit. Als je er voor rijdt is er heel veel mis mee.
Mijn Volkswagen had het en mijn Subaru heeft het. En volgens mij is dat een plicht DRL, je moet namelijk wel kunnen zien of je hoofdverlichting aan is gegaan.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Men heeft het nog altijd niet door... En lang niet alle auto's hebben nog een groen lampje.
Ik kan me er niks bij voorstellen en dan heb ik toch vrij gevoelige ogen als het om licht gaat. Enige verlichting die mij in de spiegels opvalt is Halogeen. Ja of bagger Xenon. Bij Halogeen staat het veel vaker niet goed afgesteld of het doet het weer eens niet. Leve de LED verlichting. Is steeds vaker standaard als je niet instap model neemt dus ik wens je veel succesquote:Op vrijdag 1 september 2017 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Xenon is ruk, slecht afgesteld is het 'rukker'. En dat geldt ook voor LED.
Weet je, als eigenaar van zo'n auto kun je er weinig aan doen, maar ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat Xenon (en nu ook LED) toegestaan is op de openbare weg.
Vooral als het treintje met niet-durfers net te lang is om er zelf vlot langs te gaan.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:15 schreef OscarMopperkont het volgende:
Oh, irritatie van de dag; mensen die geen landbouwvoertuigen durven in te halen en dus kilometers lang er achter blijven op een 80km/h weg.
Of zoals de provincie NH alle niet dubbele doorgetrokken stukken alsnog van een bordje met de rode en zwarte auto heeft voorzien en je praktisch nergens kan inhalen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 00:35 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Vooral als het treintje met niet-durfers net te lang is om er zelf vlot langs te gaan.
Vaak zijn 1 of 2 genoeg, dan wordt de te overbruggen afstand al dermate lang dat je veel te lang nodig hebt om er voorbij te gaan, of heel hard moet gaan rijden en dat is ook weer leip.quote:Op zaterdag 2 september 2017 00:35 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Vooral als het treintje met niet-durfers net te lang is om er zelf vlot langs te gaan.
Daarom staan er ook bordjes bij die zeggen: landbouwvoertuigen inhalen toegestaan.quote:Op zaterdag 2 september 2017 09:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Of zoals de provincie NH alle niet dubbele doorgetrokken stukken alsnog van een bordje met de rode en zwarte auto heeft voorzien en je praktisch nergens kan inhalen.
Ja maar, die kwibus diet niet durft en erachter blijft wachten is geen landbouwvoertuig. Die mag je dan niet inhalen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 09:12 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Daarom staan er ook bordjes bij die zeggen: landbouwvoertuigen inhalen toegestaan.
80 rijden op een smalle veldweg?quote:Op zondag 3 september 2017 01:36 schreef derLudolf het volgende:
een smalle veldweg waar geen lantaarnpalen staan en waar iedereen 80 rijdt fietsen, idioot
Dat is de minimale snelheid die wordt gereden ja. Veenkoloniën hè, lange rechte wegen.quote:Op zondag 3 september 2017 01:41 schreef Scuidward het volgende:
[..]
80 rijden op een smalle veldweg?
Ah die wegen ken ik verder niet. Feit is inderdaad dat hij verlichting moet dragen. Klonk wel alsof de weg niet helemaal geschikt is voor 80, maar daar moet de gemeente dan maar wat aan doen. Kon je hem echt niet zien? Ook geen reflectoren op zijn trappers?quote:Op zondag 3 september 2017 01:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is de minimale snelheid die wordt gereden ja. Veenkoloniën hè, lange rechte wegen.
Nee ook niet, zag hem op 100m afstand pas of zo. Is verder goed afgelopen, maar zonder licht op een onverlichte weg, dat is gewoon geen slim plan.quote:Op zondag 3 september 2017 02:03 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ah die wegen ken ik verder niet. Feit is inderdaad dat hij verlichting moet dragen. Klonk wel alsof de weg niet helemaal geschikt is voor 80, maar daar moet de gemeente dan maar wat aan doen. Kon je hem echt niet zien? Ook geen reflectoren op zijn trappers?
Bejaarden in het verkeer zijn dan ook een grote bron van ergernis en gevaar. Totaal blind voor de wereld om zich heen, geen feeling meer met het moderne verkeer en rondrijden alsof we nog steeds allemaal met paard en wagen rondgaan.quote:Op vrijdag 1 september 2017 19:19 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Dit precies dit had ik vanmorgen ook maar dan bij zo'n wegversmalling waar zelfs duidelijk staat aangegeven dat mijn kant voorrang had. Ook een oud dametje rijdt gewoon door! En ze durven je niet eens aan te kijken op het moment dat ze passeren... Doen gewoon alsof hun neus bloedt...
Zeker in de winter... gewoon groot licht aan bij die auto'squote:Op vrijdag 1 september 2017 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze hebben drie keer de lichtopbrengst van halogeen. Natuurlijk heb je er last van.
Daarnaast werkt die af-fabriek hoogteregeling regelmatig niet naar behoren. Rijden plenty Mercedessen rond waarbij de Xenonverlichting te hoog staat = verblindend. En ook BMW's, Audi's en XC90's.
NOU ENquote:Op dinsdag 5 september 2017 10:58 schreef Voszje het volgende:
Het is druk, verkeer staat vast, maar wel massaal de kruising oprijden zodat het overige verkeer ook vaststaat. Wat een inzicht.
HET IS FILE VOOR IEDEREEN!quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:57 schreef Chai het volgende:
[..]
NOU EN
EEN PAAR METER ASFALT VOOR MEZELF WINNEN UBER ALLES
Eens, zie het bijna dagelijks bij de kruisingen hier. En als ik dan wel netjes wacht tot ik er echt helemaal over kan, gaan ze zitten drukken en zich aan mij ergeren. Of nog erger: gooit de andere baan zich ook vol in het gat zodat ik er nooit meer over kan en de kruising alsnog geblokkeerd staat.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:58 schreef Voszje het volgende:
Het is druk, verkeer staat vast, maar wel massaal de kruising oprijden zodat het overige verkeer ook vaststaat. Wat een inzicht.
Het punt is wel dat als je stil bij blijft staan bij groen en ander verkeer wel gaat rijden je soms pas na de spits die kruising over bent.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:58 schreef Voszje het volgende:
Het is druk, verkeer staat vast, maar wel massaal de kruising oprijden zodat het overige verkeer ook vaststaat. Wat een inzicht.
Idd, soms moet je wel gaan...quote:Op woensdag 6 september 2017 18:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het punt is wel dat als je stil bij blijft staan bij groen en ander verkeer wel gaat rijden je soms pas na de spits die kruising over bent.
Ja, terwijl als iedereen zich aan de regels zou houden het verkeer veel vlotter zou gaan.quote:Op woensdag 6 september 2017 18:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het punt is wel dat als je stil bij blijft staan bij groen en ander verkeer wel gaat rijden je soms pas na de spits die kruising over bent.
Als de auto achter me dichterbij komt dan bij de snelheid past dan pas ik mijn tempo aan bij die afstand. Dat vertragen helpt aanzienlijk beter dan je op laten jagen.quote:Op vrijdag 8 september 2017 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
maar als de auto achter je op je bumper kruipt om je wat duidelijk te proberen te maken
Van die mensen die op een 80 km weg op de Veluwe 60 rijden om "van de omgeving te genieten" en met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden.quote:Op vrijdag 8 september 2017 20:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als de auto achter me dichterbij komt dan bij de snelheid past dan pas ik mijn tempo aan bij die afstand. Dat vertragen helpt aanzienlijk beter dan je op laten jagen.
Maar 65 rijden op een 80 weg is ook irritant inderdaad. Ik heb bijna elke ochtend dat mensen de 80 niet rijden. Het went ook wel weer. Soms dan toch maar inhalen ook al mag het daar niet (meer).
ik was nummertje 15 (of zo) in de file erachter, dus inhalen werd hem niet. Als ik direct achter die sufferd zou zitten boeide het me geen kont of er 12 doorgetrokken strepen hadden gestaan, dan haal ik hem/haar/het gewoon in, duh!quote:Op vrijdag 8 september 2017 20:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als de auto achter me dichterbij komt dan bij de snelheid past dan pas ik mijn tempo aan bij die afstand. Dat vertragen helpt aanzienlijk beter dan je op laten jagen.
Maar 65 rijden op een 80 weg is ook irritant inderdaad. Ik heb bijna elke ochtend dat mensen de 80 niet rijden. Het went ook wel weer. Soms dan toch maar inhalen ook al mag het daar niet (meer).
Ja. Want het stilstaan- en parkeerverbod is alleen geldig op maandag t/m zaterdag. Staat er toch duidelijk, zou ook m'n auto klakkeloos op de stoep flikkeren.quote:Op zondag 10 september 2017 21:03 schreef Ridocar het volgende:
Niet echt een irritatie, maareh:
Het is zondag. U parkeert hier. Mag dat?
[ afbeelding ]
Parkeren op de stoep lijkt me sowieso niet de bedoelingquote:Op zondag 10 september 2017 21:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nog nooit een parkeerverbod voor een stoep gezien...
Soms wel een beetje.quote:Op zondag 10 september 2017 21:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Parkeren op de stoep lijkt me sowieso niet de bedoeling
Precies, dus is er ook geen apart bord voor nodigquote:Op zondag 10 september 2017 21:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Parkeren op de stoep lijkt me sowieso niet de bedoeling
Logisch. In het dorp valt er niets te zien, dus daar wil je zo snel mogelijk doorheen.quote:Op vrijdag 8 september 2017 20:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van die mensen die op een 80 km weg op de Veluwe 60 rijden om "van de omgeving te genieten" en met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden.
Zó genoeg van dat soort flikkers. In dat geval stop ik met inhalen en blijf op dezelfde snelheid als de rechterbaan. Kan die idioot het even uitzitten.quote:Op zondag 10 september 2017 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik haal in met 120 op een stuk waar je 130 mag. Achter me rijdt een dikke Mercedes druk seinend bijna mijn bumper in.
Ik had echter 2 goede redenen om zo traag te zijn: de 2 auto's die voor me reden. En de seinen van de Mercedes vast niet eens zagen. Oetlul
Zijn inspanning werd door mij beloond met wat remlichten en een heeeeeeel langzame terugvoegactie nadat we het rechts rijdende verkeer waren gepasseerd. Was hij toch mooi 2 seconden vóór mij bij de afslag
Is me toch wel een keer gebeurd. Ik reed inderdaad ongeveer 200 op de Autobahn en had op een gegeven moment een seinende 911 turbo achter me.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:08 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ik heb niks tegen hardrijders, doe het zelf ook vrijwel altijd, ik kan alleen slecht tegen hardrijders die het overige verkeer gaan opjagen. In Duitsland mag je toch ook 200kmh/? Dan ga je ook niet als een mongool vlak achter iemand rijden en seinen als ze zelf langzamer dan dat rijden. Waarom hier dan wel?
Had je al lang naar rechts kunnen gaan?quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Is me toch wel een keer gebeurd. Ik reed inderdaad ongeveer 200 op de Autobahn en had op een gegeven moment een seinende 911 turbo achter me.
Ja, ik had eerder naar rechts gekund. Mijn fout.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Had je al lang naar rechts kunnen gaan?
Bovendien is het in Duitsland meer geaccepteerd om te seinen om te laten merken dat je (veel) harder aan komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |