abonnement Unibet Coolblue
pi_173251035
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nederlandse kiezers voor de Nederlandse verkiezingen
Nederlanders die puur kiezen voor zichzelf en ergens anders wonen. Dat is ook zo binnen mijn familie. Gewoon niet stemmen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:03:03 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173251065
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nederlanders die puur kiezen voor zichzelf en ergens anders wonen. Dat is ook zo binnen mijn familie. Gewoon niet stemmen.
Er zijn vele redenen waarom je daar kunt wonen. En verder kunnen mensen natuurlijk ook ooit weer terugkeren.
pi_173251079
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het ook geen hele rare gedachte van Triggershot, maar toch wel wat kanttekeningen bij jouw opmerkingen.

- D'66 flyerde in België om stemmen te trekken voor verkiezingen in Nederland van mensen die over het algemeen niet over de Belgische nationalteit beschikken.

- Wilders roept dat op Twitter, maar ik denk niet dat Wilders heel veel invloed heeft op de gemiddelde Franse stemmer. Ik geloof er weinig van dat er veel Fransen zijn die opeens FN gaan stemmen omdat Wilders dat zou zeggen. Erdogan heeft meer invloed op in Duitsland wonende mensen met (ook) een Turks paspoort. Op een deel van hen ook meer dan Merkel & co dat hebben.
Wilders roept dat niet alleen op twitter, maar bezoekt regelmatig buitenlandse bijeenkomsten waar hij lange speeches houdt (vaak ook nog met feitelijke onwaarheden).
Of hij veel invloed heeft vraag ik me inderdaad af. Zeker stukken minder dan Erdogan.

Maar is dat de grens die we gaan hanteren? Of een politici veel invloed kan uitoefenen en op basis daarvan kijken we of het wel gewenst is dat ze in het buitenland de eigen politiek promoten?

Ikzelf zie liever politici zich helemaal niet bemoeien met buitenlandse verkiezingen, dan schep je geen precedent voor anderen en dan staan we ook sterker om het van een ander niet te pikken als ze zich met onze verkiezingen willen bemoeien.
pi_173251083
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik denk dat je mensen die werkelijk permanent in een ander land wonen het stemrecht moet ontnemen. Dan heb je gewoon niets meer te zeggen over een land waar je toch niet woont.
Uhm, dus iemand die in Poppel woont, maar in Tilburg werkt en dus in Nederland belasting betaalt, wiens kinderen de Nederlandse nationaliteit hebben e.d. zou dan niet meer mogen mee beslissen over wat er in Nederland gebeurt? Het gaat dan ook over zijn belastingcenten, zijn pensioen, etc.
pi_173251088
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er zijn vele redenen waarom je daar kunt wonen. En verder kunnen mensen natuurlijk ook ooit weer terugkeren.
Natuurlijk kan en mag dat. Dat wil niet zeggen dat je dan stemrecht moet hebben.
pi_173251095
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uhm, dus iemand die in Poppel woont, maar in Tilburg werkt en dus in Nederland belasting betaalt, wiens kinderen de Nederlandse nationaliteit hebben e.d. zou dan niet meer mogen mee beslissen over wat er in Nederland gebeurt? Het gaat dan ook over zijn belastingcenten, zijn pensioen, etc.
Ik heb het niet over die mensen direct. Als je hier betaald mag je stemmen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:06:06 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173251101
Dit was btw één van de redenen voor Brexit, miljoenen van die dubbel paspoort Turken die zich zomaar in de UK zouden kunnen gaan vestigen. Of het nu een realistische angst is of niet, Brexit werd door veel mensen gezien als de laatste kans om hier zelf nog iets over te zeggen te hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173251112
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:06 schreef SeLang het volgende:
Dit was btw één van de redenen voor Brexit, miljoenen van die dubbel paspoort Turken die zich zomaar in de UK zouden kunnen gaan vestigen. Of het nu een realistische angst is of niet, Brexit werd door veel mensen gezien als de laatste kans om hier zelf nog iets over te zeggen te hebben.
Dat was de reden echt niet. Iets wat wel verbaasd is de grote groep vluchtelingen die zo graag naar de UK willen. Dat heeft verder niets met de EU te maken.
pi_173251125
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er zijn vele redenen waarom je daar kunt wonen. En verder kunnen mensen natuurlijk ook ooit weer terugkeren.
Dat kan Erdogan ook zeggen als hij campagneevenementen in Nederland wil organiseren. Het is geen valide argument.
pi_173251134
Dat je alle ellende in eigen land bent ontvlucht en aankomt in Europa........en dan denkt "ik wil gewoon naar de UK!" en dat er dan hulpgroepen zijn die je zielig vinden.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:09:51 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173251142
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat kan Erdogan ook zeggen als hij campagneevenementen in Nederland wil organiseren. Het is geen valide argument.
Nouja er is nog wel een verschil tussen politieke partijen die ergens campagne gaan voeren voor hun politieke vrienden of dat een regeringsapparaat dat gaat doen.
pi_173251163
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja er is nog wel een verschil tussen politieke partijen die ergens campagne gaan voeren voor hun politieke vrienden of dat een regeringsapparaat dat gaat doen.
Daar zit een verschil maar toch voelt dat wat vreemd. Ook omdat je daar niet de grote groep gaat overhalen. Misschien is het er naar toe gaan gewoon leuk.
pi_173251172
Dat je soms eigenlijk gewoon Belg zou willen zijn maar dat niet bent.
pi_173251190
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja er is nog wel een verschil tussen politieke partijen die ergens campagne gaan voeren voor hun politieke vrienden of dat een regeringsapparaat dat gaat doen.
Het is onwenselijk als buitenlandse interne politieke conflicten naar jouw grondgebied worden gepusht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 10:13:14 ]
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:13:04 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173251191
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar zit een verschil maar toch voelt dat wat vreemd. Ook omdat je daar niet de grote groep gaat overhalen. Misschien is het er naar toe gaan gewoon leuk.
Het is natuurlijk ook een beetje een image kwestie. D66 wil zich als internationaal gerichte partij profileren. Dan is het wel zo fijn als je een beetje goed scoort onder de Nederlandse expats.
pi_173251192
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:04 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wilders roept dat niet alleen op twitter, maar bezoekt regelmatig buitenlandse bijeenkomsten waar hij lange speeches houdt (vaak ook nog met feitelijke onwaarheden).
Of hij veel invloed heeft vraag ik me inderdaad af. Zeker stukken minder dan Erdogan.

Maar is dat de grens die we gaan hanteren? Of een politici veel invloed kan uitoefenen en op basis daarvan kijken we of het wel gewenst is dat ze in het buitenland de eigen politiek promoten?

Ikzelf zie liever politici zich helemaal niet bemoeien met buitenlandse verkiezingen, dan schep je geen precedent voor anderen en dan staan we ook sterker om het van een ander niet te pikken als ze zich met onze verkiezingen willen bemoeien.
Daar is hij vaak op uitnodiging van gelijkgestemden in een zaaltje met gelijkgestemden. Ik denk niet dat Wilders veel invloed heeft. Ook niet op Nederlanders die ergens in het buitenland zouden mogen stemmen voor landelijke verkiezingen. Nederlanders zijn wat dat betreft ook nergens echt 'n factor. Dat zijn Turken in Duitsland wel en Turken over de grens ook voor Turkse verkiezingen en referenda. Ik snap wat je zegt, het is allemaal zo subjectief als wat en niet te meten, maar wel een wezenlijk verschil.

Dat van D'66 was ook niet gericht op het beïnvloeden van een Belgische verkiezing, enkel op het proberen te beïnvloeden van stemgerechtigde Nederlanders.

Nee, ik geef enkel aan dat het een belangrijk verschil is. In het eerste geval - Wilders die in Frankrijk of de UK staat te spreken - zal men zoiets hebben van 'Who cares?'. Of men vindt het prima, omdat er vaak eerder een negatief effect heeft dan een positief effect. Dat is in Duitsland met Duitse Turken wel anders.

Ik vind dat wel belangrijke verschillen om te benoemen. Neemt niet weg dat het natuurlijk raar is als Merkel hier heisa van maakt, terwijl ze zelf ook probeert de uitkomst van het Turkse referendum te beïnvloeden en Erdogan in diverse landen zijn stemgerechtigde kiezers niet toe mocht spreken.

En dat laatste is hypocriet natuurlijk als mensen die daar hoog van de toren over blazen, dat zelf ook gewoon doen.
pi_173251207
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb het niet over die mensen direct. Als je hier betaald mag je stemmen.
Daar heb je dan alweer de eerste clausule.
pi_173251208
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een beetje een image kwestie. D66 wil zich als internationaal gerichte partij profileren. Dan is het wel zo fijn als je een beetje goed scoort onder de Nederlandse expats.
Daar haal je de stemmers niet. Daarnaast leest men daar als men wil stemmen wel wat je wil. Dan hoef je niet actief op zoek en je profileren. Ik ben gewoon tegen het feit dat men ook als langdurig Nederland verlater mag stemmen. Ik zie dat binnen familie. Die kiezen echt niet voor wat goed is voor Nederland. Sterker nog.....men heeft geen idee wat hier speelt.
pi_173251211
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is onwenselijk als buitenlandse interne politieke conflicten naar jouw grondgebied worden gepusht.
Definieer een buitenlands intern politiek conflict. Is dat een referendum? Een gewone verkiezingscampagne? Een discussie over HRA?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:15:30 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173251213
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat was de reden echt niet. Iets wat wel verbaasd is de grote groep vluchtelingen die zo graag naar de UK willen. Dat heeft verder niets met de EU te maken.
Ik woon in Engeland in één van de steden met de grootste Poolse bevolking. Nog nooit iets gehoord over mensen die problemen hebben met Polen ("die zijn net zo als ons") maar wel over angst voor Turken die het land zouden kunnen overspoelen door een of ander toekomstig besluit van de EU waar je zelf niets over hebt te zeggen. En dat kan zelfs nu al aangezien miljoenen Turken een Duits paspoort hebben (zie OP). Daarom Brexit - take back control.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173251228
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik woon in Engeland in één van de steden met de grootste Poolse bevolking. Nog nooit iets gehoord over mensen die problemen hebben met Polen ("die zijn net zo als ons") maar wel over angst voor Turken die het land zouden kunnen overspoelen door een of ander toekomstig besluit van de EU waar je zelf niets over hebt te zeggen. En dat kan zelfs nu al aangezien miljoenen Turken een Duits paspoort hebben (zie OP). Daarom Brexit - take back control.
Ik ken de problemen in de UK te weinig er iets zinnigs over te zeggen. Volgens mij is er meer een probleem met Aziaten zoals Pakistanen toch? Waarom zouden Turken ineens daar willen wonen?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:16:55 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173251231
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar haal je de stemmers niet. Daarnaast leest men daar als men wil stemmen wel wat je wil. Dan hoef je niet actief op zoek en je profileren. Ik ben gewoon tegen het feit dat men ook als langdurig Nederland verlater mag stemmen. Ik zie dat binnen familie. Die kiezen echt niet voor wat goed is voor Nederland. Sterker nog.....men heeft geen idee wat hier speelt.
Dus ze mogen niet stemmen omdat ze volgens jou op de verkeerde partij stemmen?
pi_173251232
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Definieer een buitenlands intern politiek conflict. Is dat een referendum? Een gewone verkiezingscampagne? Een discussie over HRA?
Ja. Als Wilders in de NYT een artikel over de HRA schrijft om Nederlanders met een Green Card te beïnvloeden, dan is dat m.i. ook fout.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:19:29 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173251271
Ik kan die Turken toch al niet of nauwelijks meer serieus nemen.

Ik weet ook wel dat er ook genoeg anti-Erdogan bijzit maar het geschreeuw van die snoraap, de ulta-nationalistjes met hun Turkse vlaggen op Europese straten etc verpesten het totaalimago van dat volk gewoon totaal. Plus natuurlijk nog alle recente ontwikkelingen in Turkije zelf.
pi_173251283
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar haal je de stemmers niet. Daarnaast leest men daar als men wil stemmen wel wat je wil. Dan hoef je niet actief op zoek en je profileren. Ik ben gewoon tegen het feit dat men ook als langdurig Nederland verlater mag stemmen. Ik zie dat binnen familie. Die kiezen echt niet voor wat goed is voor Nederland. Sterker nog.....men heeft geen idee wat hier speelt.
Naar mijn idee hebben veel mensen in Nederland ook totaal geen idee wat hier speelt. Ik heb familie in Nederland, vrienden, bekenden, volgt het nieuws nog weleens. Ik durf best de stelling aan dat ik er meer van weet dan de gemiddelde Nederlandse stemmer.

Voor mij overigens geen big deal allemaal hoor. Als ik niet zou mogen stemmen, dan niet. En als een dubbel paspoort niet zou mogen, dan lever ik m'n Nederlandse pas in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')