abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:13:20 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173236415
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit lijkt me het slechts mogelijke idee. Geen organisaties en geen imams. Hun invloed moet verkleind worden, niet vergroot.
Precies je moet religie juist marginaliseren, niet in het zadel hijsen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:15:23 #277
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173236455
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Tegelijkertijd moeten we er natuurlijk ook gewoon alles aan doen om mensen ervan te overtuigen dat ze beter helemaal geen moslim zouden zijn. Want het is en blijft natuurlijk gewoon een sprookje.
Niet mee eens.
Dat hele evangelistische atheïsme helpt niet mee dit probleem op te lossen. De praktijk wijst uit dat je daarmee vooral mensen de meer fundamentalistische hoek in drijft. Je maakt ze vatbaarder voor extremisme, maakt dat er te weinig verschil zit tussen een normale (niet gewelddadig) moslim zijn en een extremistische (wel gewelddadig) moslim zit.

Het hele religie is slecht en veroorzaakt geweld idee maakt het erger op dit moment. Het maakt het grijze gebied groter, maakt de scheiding tussen die 2 hoofdgroepen kleiner. Maakt dat mensen met in dit geval het islamitische geloof defensiever. Sluit de overkoepelende groep ipv dat het opent en scheidt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:18:10 #278
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173236519
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Dat hele evangelistische atheïsme helpt niet mee dit probleem op te lossen. De praktijk wijst uit dat je daarmee vooral mensen de meer fundamentalistische hoek in drijft. Je maakt ze vatbaarder voor extremisme, maakt dat er te weinig verschil zit tussen een normale (niet gewelddadig) moslim zijn en een extremistische (wel gewelddadig) moslim zit.

Het hele religie is slecht en veroorzaakt geweld idee maakt het erger op dit moment. Het maakt het grijze gebied groter, maakt de scheiding tussen die 2 hoofdgroepen kleiner. Maakt dat mensen met in dit geval het islamitische geloof defensiever. Sluit de overkoepelende groep ipv dat het opent en scheidt.
Ik zeg ook niet dat we mensen moeten overtuigen door een pistool tegen hun hoofd te zetten. We moeten jongeren al vroeg leren over daadwerkelijke wetenschappen en ze meegeven hoe ze logisch kunnen nadenken en redeneren. Goed onderwijs is altijd slecht voor religie.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173236568
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:18 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat we mensen moeten overtuigen door een pistool tegen hun hoofd te zetten. We moeten jongeren al vroeg leren over daadwerkelijke wetenschappen en ze meegeven hoe ze logisch kunnen nadenken en redeneren. Goed onderwijs is altijd slecht voor religie.
Mwah. Zelfmoordaanslagen plegen is nogal nihilistisch en biologie en natuurwetenschappen leveren eerder argumenten voor dan tegen nihilisme.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:20:40 #280
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173236569
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit lijkt me het slechts mogelijke idee. Geen organisaties en geen imams. Hun invloed moet verkleind worden, niet vergroot.
Hun aanwezigheid is een feit. Zonder imams en organisaties is er amper een islam.
Die verbieden maakt dat alles ondergronds gaat en de mix tussen normaal en gewelddadig alleen maar erger wordt.

Theologie helpt meer dan je denkt. Juist door een gebrek aan theologie krijgen imams bv meer waarde dan ze eigenlijk hebben binnen de geloofsstructuur.
Een goede geloofsbelijdenis, een goede theologie en daarin zo veel mogelijk richten op wat kan jij als individu doen om een goede gelovige (niet gewelddadig) te zijn volgens dat geloof kan juist bijdragen aan een sterkere scheiding.

Het gaat echt niet lukken om dat geloof uit te laten sterven binnen afzienbare tijd. Elke poging daartoe sluit de gelederen en maakt dat normaal en extremistisch een grote grijze brei wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:22:22 #281
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173236603
quote:
18s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tot we een oplossing daarvoor hebben, stel ik voor er niet nóg meer te importeren.
Feit blijft er teveel mensen zijn van dat geloof die oprecht hulp nodig hebben. Je ogen sluiten daarvoor maakt het probleem niet kleiner.
Wel is nadenken over hoe we beter kunnen selecteren een meer dan goed plan. Samenwerking is essentieel voor Europa hierin.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173236613
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Hun aanwezigheid is een feit. Zonder imams en organisaties is er amper een islam.
Die verbieden maakt dat alles ondergronds gaat en de mix tussen normaal en gewelddadig alleen maar erger wordt.

Theologie helpt meer dan je denkt. Juist door een gebrek aan theologie krijgen imams bv meer waarde dan ze eigenlijk hebben binnen de geloofsstructuur.
Een goede geloofsbelijdenis, een goede theologie en daarin zo veel mogelijk richten op wat kan jij als individu doen om een goede gelovige (niet gewelddadig) te zijn volgens dat geloof kan juist bijdragen aan een sterkere scheiding.

Het gaat echt niet lukken om dat geloof uit te laten sterven binnen afzienbare tijd. Elke poging daartoe sluit de gelederen en maakt dat normaal en extremistisch een grote grijze brei wordt.
Ik ben geen voorstander van verboden maar Albanie heeft laten zien dat het op die manier wel degelijk kan. Daar zijn de meeste moslims alleen nog moslim bij naam, nu er weer godsdienstvrijheid is komt het terug door internationale verbanden, maar dat het niet werkt klopt niet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:23:06 #283
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173236615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Precies je moet religie juist marginaliseren, niet in het zadel hijsen.
En hoe draagt dat evangelistische atheïsme bij aan een oplossing nu?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:23:28 #284
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173236622
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Dat hele evangelistische atheïsme helpt niet mee dit probleem op te lossen. De praktijk wijst uit dat je daarmee vooral mensen de meer fundamentalistische hoek in drijft. Je maakt ze vatbaarder voor extremisme, maakt dat er te weinig verschil zit tussen een normale (niet gewelddadig) moslim zijn en een extremistische (wel gewelddadig) moslim zit.

Het hele religie is slecht en veroorzaakt geweld idee maakt het erger op dit moment. Het maakt het grijze gebied groter, maakt de scheiding tussen die 2 hoofdgroepen kleiner. Maakt dat mensen met in dit geval het islamitische geloof defensiever. Sluit de overkoepelende groep ipv dat het opent en scheidt.
Als gematigden zich zo makkelijk de extremistische hoek in laten jagen, mag je je wel afvragen hoe gematigd ze precies zijn.

Islamkritiek is broodnodig.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:24:19 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173236641
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En hoe draagt dat evangelistische atheïsme bij aan een oplossing nu?
Doet het dat? Ik merk niks van evangelistisch atheïsme in mijn dagelijks leven, jij wel?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173236646
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En hoe draagt dat evangelistische atheïsme bij aan een oplossing nu?
Mag ik? Diversiteit... Er is maar een marginale diversiteit binnen de moslim gemeenschap, zolang ze zelf niet naar de vrijheid en diversiteit streven is het een ongelijk gevecht.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:24:34 #287
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173236649
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En hoe draagt dat evangelistische atheïsme bij aan een oplossing nu?
Ik zou atheisme niet zomaar verwarren met het niet aanhangen of zonder meer respecteren van religies. Er is nog een grijs gebied.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173236672
Hou maar op jongens. Deze aanslag is oud nieuws. We hebben alweer een nieuwe :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:26:27 #289
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173236685
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:18 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat we mensen moeten overtuigen door een pistool tegen hun hoofd te zetten. We moeten jongeren al vroeg leren over daadwerkelijke wetenschappen en ze meegeven hoe ze logisch kunnen nadenken en redeneren. Goed onderwijs is altijd slecht voor religie.
Educatie vind ik altijd een goed plan!

Maar we zitten nu met een probleem, zitten nu met te groot grijs gebied. We moeten echt de groepen van elkaar scheiden.
Moslims in zijn algemeen als target gaat het probleem vergroten, dat is al bezig. Het is voor iedereen van essentieel belang dat de groepen gescheiden worden, dat die 'normale' moslim wat ademruimte krijgt, los gezien wordt van de extremisten.

Hoe? Ik weet het niet goed, ik sta open voor suggesties.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:26:31 #290
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173236686
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:25 schreef Hallojo het volgende:
Hou maar op jongens. Deze aanslag is oud nieuws. We hebben alweer een nieuwe :{
Zeker ook weer niks met de islam te maken, die nieuwe aanslag?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:26:33 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173236688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:22 schreef Hathor het volgende:
Allemaal 17 en 18 jarigen, het word per generatie minder met dat soort.
Kinderen die hoogstwaarschijnlijk daar zijn geboren. Waarvan je zou hopen en verwachten dat ze zijn geïntegreerd in de samenleving. Wat bezielt ze. Ik snap het niet.
En ondertussen wel selfies maken en ongetwijfeld ook achter de Spaanse meiden aan zitten. Zo vroom zullen ze vast niet zijn.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:30:43 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173236749
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Kinderen die hoogstwaarschijnlijk daar zijn geboren. Waarvan je zou hopen en verwachten dat ze zijn geïntegreerd in de samenleving. Wat bezielt ze. Ik snap het niet.
En ondertussen wel selfies maken en ongetwijfeld ook achter de Spaanse meiden aan zitten. Zo vroom zullen ze vast niet zijn.
Een hevige identiteitscrisis zou zomaar kunnen. Al die immigranten uit Noord-Afrika en het MO kunnen het land van hun (voor)ouders maar moeilijk loslaten. Ze horen er vaak 'niet echt bij' in Europa, maar met hun andere 'thuisland' hebben ze ook niet echt een band, omdat ze daar niet wonen. Het is lastig.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:31:08 #293
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173236760
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van verboden maar Albanie heeft laten zien dat het op die manier wel degelijk kan. Daar zijn de meeste moslims alleen nog moslim bij naam, nu er weer godsdienstvrijheid is komt het terug door internationale verbanden, maar dat het niet werkt klopt niet.
En zodra je die verboden loslaat komt het probleem weer terug...

Ik ben echt geen tegenstander van secularisatie. Maar dat is iets voor tijden van (relatieve) rust.
Nu secularisatie opdringen jaagt veelste veel mensen in de armen van het fundamentalisme en van daaruit in de armen van extremisten.

Als je nu alle moslims gaat aanpakken vergroot je het aantal mensen die bereid zijn geweld te gebruiken enorm. Je maakt er 1 grijze brei van waar je geen enkele grip meer op hebt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:34:05 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173236814
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En zodra je die verboden loslaat komt het probleem weer terug...

Ik ben echt geen tegenstander van secularisatie. Maar dat is iets voor tijden van (relatieve) rust.
Nu secularisatie opdringen jaagt veelste veel mensen in de armen van het fundamentalisme en van daaruit in de armen van extremisten.

Als je nu alle moslims gaat aanpakken vergroot je het aantal mensen die bereid zijn geweld te gebruiken enorm. Je maakt er 1 grijze brei van waar je geen enkele grip meer op hebt.
'Alle moslims aanpakken' is niet hetzelfde als hun religie bekritiseren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173236874
Meanwhile (incl beeld)

JPY_Kurdish twitterde op donderdag 18-05-2017 om 08:25:27 Ceuta: → in order to sneak into the EU enclave, Muslim Arab migrants attempt to scare Spanish border guards by blo… https://t.co/SP4LpLcR1P reageer retweet


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2017 16:37:14 ]
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:38:50 #296
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173236906
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als gematigden zich zo makkelijk de extremistische hoek in laten jagen, mag je je wel afvragen hoe gematigd ze precies zijn.

Islamkritiek is broodnodig.
Dat mag je je afvragen, je mag je ook afvragen in hoeverre die druk van buitenaf extremisme bevorderd. Dat negeren vind ik persoonlijk dom.

Zie bv de opkomst van extreem rechts. Je ziet het hier op fok, normale rechtse mensen die langzaam steeds meer neigen tot extremisme, of dat half om half goed praten. Begrip voor hebben.
Je kan dat afdoen met die mensen zijn idioten, zijn niet gematigd. Maar is dat de werkelijkheid? Of is het zo dat die druk van buitenaf zorgt voor een heftigere stellingname? Een sluiten van de groep?

Die normale rechtse mens die racist, nazi of andersoortige engert wordt genoemd, die op 1 hoop gegooid wordt met de extremisten van de rechterkant maakt dat met mensen vatbaar zijn voor extremisme. Of iig minder gekant zijn tegen dat extremisme.
Zelfde zie je bij de linkervleugel, dat geduw en gepor tegen normale linksen zorgt ervoor dat het grijze gebied groter wordt ipv kleiner. Er meer begrip is voor extremisten, meer mensen kwetsbaar zijn om overgehaald te worden door extremisten.

Dat hele je bent moslim, dus draag je bij aan Isis en co, je bent rechts, dus draag je bij aan nazi honden, je bent links dus draag je bij aan antifida (Hamburg rellen e.d.) maakt het probleem groter.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:39:18 #297
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173236916
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Doet het dat? Ik merk niks van evangelistisch atheïsme in mijn dagelijks leven, jij wel?
Toe nou zeg. We bespreken het hier op dit moment.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:39:47 #298
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173236928
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Educatie vind ik altijd een goed plan!

Maar we zitten nu met een probleem, zitten nu met te groot grijs gebied. We moeten echt de groepen van elkaar scheiden.
Moslims in zijn algemeen als target gaat het probleem vergroten, dat is al bezig. Het is voor iedereen van essentieel belang dat de groepen gescheiden worden, dat die 'normale' moslim wat ademruimte krijgt, los gezien wordt van de extremisten.

Hoe? Ik weet het niet goed, ik sta open voor suggesties.
Ik zie de islam in dit geval als een soort piramide, met de extremisten helemaal aan de top. Het zijn er maar een paar, maar elk stukje van de enorme basis van de piramide (de 'normale' moslims) is wel nodig om de top van de piramide houvast te geven.

Ik zou niet zo ver gaan om te zeggen dat alle moslims schuldig zijn aan het extremisme, maar ze maken wel deel uit van de structuur die het extremisme mogelijk maakt. Dit alles zonder dat er daadwerkelijk een goede reden voor het bestaan van de piramide is, gezien het feit dat de koran (net als de bijbel) op fictie is gebaseerd.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:41:21 #299
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173236956
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Toe nou zeg. We bespreken het hier op dit moment.
Ja omdat jij meldt dat je het 'evangelistisch atheïsme' een probleem vindt. Waar zie jij daar voorbeelden van in het dagelijks leven dan? Ik word nooit door evangelistisch atheïsten aangesproken op straat.. Er zijn geen evangelistisch atheïstische Tv-programma's waar ik van weet..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173236989
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik zie de islam in dit geval als een soort piramide, met de extremisten helemaal aan de top. ....
Zo is Breivik dan weer de top van de gristelijke pyramide

aanpakken die gristenen!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')