SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
quote:
Dat is ook zo, toch zijn de externe factoren doorslaggevend in zo'n situatie. Niet dat ik niet in het donker zou rijden, maar ik zou niet constant nachtritten maken in een TCRquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of je die vermoeidheid 's nachts hebt of in de vroege ochtend. Ik heb hem altijd in de vroege ochtend, ik ga dus het liefst slapen tegen de tijd dat het licht wordt. Daarnaast is het een kwestie van verstandig je route kiezen. 's Nachts kun je vaker grote wegen kiezen, die zijn dan vanwege het betere asfalt en de belijning veiliger dan de kleine binnenweggetjes. Tijdens LEL reden er 's nachts veel mensen over de A19 rond York, overdag moet je dat niet proberen (en deed ook niemand dat).
Ja precies dit.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet omdat ik zelf moe ben maar er hoeft maar 1 jou niet te zien omdat hij zity te klooien op zijn foon of wat dan ook en jou met 100km/h aanrijdt. Dan ben je dood. Dus ben 't geheel niet mee eens met Ivo. 's Nachts fietsen in het buitenland is erg gevaarlijk. Dat is het overdag ook btw. Ze rijden vaak erg hard en er is geen fietspad.
Dan mag jij me uitleggen hoe het komt dat de mensen die overleden of bijna overleden zijn (Mike Hall, Frank uit de TCR & James Cracknell) allemaal 's nachts/in het donker aangereden en er volgens mij nog nooit iemand overdag verongelukt is (al zijn 3 gebeurtenissen statistisch gezien niet heel sterk)quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar als ze niet op zitten te letten zien ze je ook niet overdag. Ik denk op zich dat een goed verlichte fietser beter opvalt dan een fietser bij daglicht als je niet geheel op zit te letten.
Ik moet zeggen dat ik me er wel veilig voelde na een paar uur. In het begin is het spannend maar die Dutisers rijden netjes om je heen. Maar 1 of 2 keer kwam er iemand vlak langs. Het spannendste moment tijdens Berlijn-Amsterdam was een Nederlandse vrachtwagen die mij en flipmoehoe inhaalde op een supersmal landweggetje.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zeker in Duitsland voel ik me op de Bundesstrassen overdag al niet overal echt veilig, omdat ze daar met (meer dan) 100 km/u overheen knallen en ze niet altijd erg overzichtelijk zijn. Als ik daar eens een stukje op rijd, dan zit ik bijna net zoveel achter me te kijken als vooruit, omdat ik wil weten of er iemand achterop komt.
En 's nacht zijn die vaak niet verlicht, dus imo ben je wel levensmoe als je daar dan met je fietsje overheen gaat.
Op een gegeven moment moet je slapen. Hoeveel je moe slapen hangt o.a. van de hoeveelheid verkeer af. Daarom moest ik op de Silkroute meer slapen dan op PBP, bij PBP is er amper au toverkeer zodat je je minder slaap kunt veroorloven.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 06:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is ook zo, toch zijn de externe factoren doorslaggevend in zo'n situatie. Niet dat ik niet in het donker zou rijden, maar ik zou niet constant nachtritten maken in een TCR
Volgens mij is Mike in de vroege ochtend aangereden, of het toen nog licht of donker was weet ik niet. Mickey is in het daglicht aangereden, en een Brit bij klaarlichte dag (automobiliste was totaal incompetent).quote:Dan mag jij me uitleggen hoe het komt dat de mensen die overleden of bijna overleden zijn (Mike Hall, Frank uit de TCR & James Cracknell) allemaal 's nachts/in het donker aangereden en er volgens mij nog nooit iemand overdag verongelukt is (al zijn 3 gebeurtenissen statistisch gezien niet heel sterk)
Het grootste punt hierin is dat mensen je niet verwachten. Wij weten wat een achterlicht van een fiets is, buitenlanders weten dat haast niet.
boobytraps?quote:[quote]
ultra_ivo het volgende:[/b]
De Nederlandse fietspaden zijn pas gevaarlijk in het donker, in het donker zie je namelijk de onverlichte boobytraps niet.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:08 schreef Maraca het volgende:
Gooide het topic dicht met mijn favo gadget tijdens de donkere dagen
[..]
quote:
Dat was wel ff "schrikken" idd! Ik had een traktor verwacht, geen melkwagen die ons achterop kwamquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 06:57 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik me er wel veilig voelde na een paar uur. In het begin is het spannend maar die Dutisers rijden netjes om je heen. Maar 1 of 2 keer kwam er iemand vlak langs. Het spannendste moment tijdens Berlijn-Amsterdam was een Nederlandse vrachtwagen die mij en flipmoehoe inhaalde op een supersmal landweggetje.
Campa Zonda 17cquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet nieuwe wielen binnenkort.
Wat zouden jullie doen? M'n eisen zijn:
Alu
Rond de 1500 gram.
Geen Fulcrum ivm. rommel.
Deze sla ik op voor kaas.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:29 schreef Tommeke het volgende:
Campa is Fulcrum, dus denk ik dezelfde 'kwaliteit' bodylagers.
nu ben ik zelf wel tevreden met fulcrum.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet nieuwe wielen binnenkort.
Wat zouden jullie doen? M'n eisen zijn:
Alu
Rond de 1500 gram.
Geen Fulcrum ivm. rommel.
500 ofzo?quote:
Visionquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet nieuwe wielen binnenkort.
Wat zouden jullie doen? M'n eisen zijn:
Alu
Rond de 1500 gram.
Geen Fulcrum ivm. rommel.
heb je nog nooit eerder in de regen gefietst?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:47 schreef Blik het volgende:
Ik heb vandaag weer eens kennisgemaakt met fietsen gedurende een wolkbreuk, ging goed los rond 12:30 in het midden van het land. Hoefde nog maar 15 km, dus het gebrek aan regenkleding was geen probleem
Hmmm. Ik zou een mooie Tune TSR27 of 30 nemen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet nieuwe wielen binnenkort.
Wat zouden jullie doen? M'n eisen zijn:
Alu
Rond de 1500 gram.
Geen Fulcrum ivm. rommel.
Kinlin velgen op Novatec naven met wat mooie stickers eropquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:30 schreef dop het volgende:
[..]
nu ben ik zelf wel tevreden met fulcrum.
Maar wat hier wel vaker voor bij is gekomen en ik nog geen slechte verhalen van ken.
Hunt wheels
Gewoon SKF lagers in de body doen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
500 ofzo?
Ik heb nu Racing 1. Na een jaar begint de body al minder te worden. Had ook een zetje 7's. Daar kon al binnen een half jaar een nieuwe body in.
Misschien heb ik pech? Die Zonda C17 lijkt toch niet helemaal verkeerd.
snap het probleem met fc niet. Heb jaren probleemloos op R3 gereden. Echt top wielen voor een lage prijs. De lagers zijn cup conus, dus veel duurzamer dan fabriekslagers. Dat is bij zondas ook zo.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:29 schreef Tommeke het volgende:
Campa is Fulcrum, dus denk ik dezelfde 'kwaliteit' bodylagers.
wiellager is cup conus maar in je body zitten wel industrie lagers.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
snap het probleem met fc niet. Heb jaren probleemloos op R3 gereden. Echt top wielen voor een lage prijs. De lagers zijn cup conus, dus veel duurzamer dan fabriekslagers. Dat is bij zondas ook zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |