abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:07:19 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173226132
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:08:07 #2
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173226137
Gooide het topic dicht met mijn favo gadget tijdens de donkere dagen O+

quote:
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 06:57:47 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_173227169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:19 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of je die vermoeidheid 's nachts hebt of in de vroege ochtend. Ik heb hem altijd in de vroege ochtend, ik ga dus het liefst slapen tegen de tijd dat het licht wordt. Daarnaast is het een kwestie van verstandig je route kiezen. 's Nachts kun je vaker grote wegen kiezen, die zijn dan vanwege het betere asfalt en de belijning veiliger dan de kleine binnenweggetjes. Tijdens LEL reden er 's nachts veel mensen over de A19 rond York, overdag moet je dat niet proberen (en deed ook niemand dat).
Dat is ook zo, toch zijn de externe factoren doorslaggevend in zo'n situatie. Niet dat ik niet in het donker zou rijden, maar ik zou niet constant nachtritten maken in een TCR
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niet omdat ik zelf moe ben maar er hoeft maar 1 jou niet te zien omdat hij zity te klooien op zijn foon of wat dan ook en jou met 100km/h aanrijdt. Dan ben je dood. Dus ben 't geheel niet mee eens met Ivo. 's Nachts fietsen in het buitenland is erg gevaarlijk. Dat is het overdag ook btw. Ze rijden vaak erg hard en er is geen fietspad.
Ja precies dit.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar als ze niet op zitten te letten zien ze je ook niet overdag. Ik denk op zich dat een goed verlichte fietser beter opvalt dan een fietser bij daglicht als je niet geheel op zit te letten.
Dan mag jij me uitleggen hoe het komt dat de mensen die overleden of bijna overleden zijn (Mike Hall, Frank uit de TCR & James Cracknell) allemaal 's nachts/in het donker aangereden en er volgens mij nog nooit iemand overdag verongelukt is (al zijn 3 gebeurtenissen statistisch gezien niet heel sterk)
Het grootste punt hierin is dat mensen je niet verwachten. Wij weten wat een achterlicht van een fiets is, buitenlanders weten dat haast niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zeker in Duitsland voel ik me op de Bundesstrassen overdag al niet overal echt veilig, omdat ze daar met (meer dan) 100 km/u overheen knallen en ze niet altijd erg overzichtelijk zijn. Als ik daar eens een stukje op rijd, dan zit ik bijna net zoveel achter me te kijken als vooruit, omdat ik wil weten of er iemand achterop komt.

En 's nacht zijn die vaak niet verlicht, dus imo ben je wel levensmoe als je daar dan met je fietsje overheen gaat.
Ik moet zeggen dat ik me er wel veilig voelde na een paar uur. In het begin is het spannend maar die Dutisers rijden netjes om je heen. Maar 1 of 2 keer kwam er iemand vlak langs. Het spannendste moment tijdens Berlijn-Amsterdam was een Nederlandse vrachtwagen die mij en flipmoehoe inhaalde op een supersmal landweggetje.
quote]0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:25 schreef ultra_ivo het volgende:
De Nederlandse fietspaden zijn pas gevaarlijk in het donker, in het donker zie je namelijk de onverlichte boobytraps niet.
[/quote]
boobytraps?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_173227184
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 06:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is ook zo, toch zijn de externe factoren doorslaggevend in zo'n situatie. Niet dat ik niet in het donker zou rijden, maar ik zou niet constant nachtritten maken in een TCR

Op een gegeven moment moet je slapen. Hoeveel je moe slapen hangt o.a. van de hoeveelheid verkeer af. Daarom moest ik op de Silkroute meer slapen dan op PBP, bij PBP is er amper au toverkeer zodat je je minder slaap kunt veroorloven.

quote:
Dan mag jij me uitleggen hoe het komt dat de mensen die overleden of bijna overleden zijn (Mike Hall, Frank uit de TCR & James Cracknell) allemaal 's nachts/in het donker aangereden en er volgens mij nog nooit iemand overdag verongelukt is (al zijn 3 gebeurtenissen statistisch gezien niet heel sterk)
Het grootste punt hierin is dat mensen je niet verwachten. Wij weten wat een achterlicht van een fiets is, buitenlanders weten dat haast niet.
Volgens mij is Mike in de vroege ochtend aangereden, of het toen nog licht of donker was weet ik niet. Mickey is in het daglicht aangereden, en een Brit bij klaarlichte dag (automobiliste was totaal incompetent).

quote:
[quote]
ultra_ivo het volgende:[/b]
De Nederlandse fietspaden zijn pas gevaarlijk in het donker, in het donker zie je namelijk de onverlichte boobytraps niet.
boobytraps?
[/quote]

Alle onverwachte obstakels als paaltjes en andere troep die op Nederlandse fietspaden staat, zogenaamd voor de veiligheid.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:11:39 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_173227205
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 01:08 schreef Maraca het volgende:
Gooide het topic dicht met mijn favo gadget tijdens de donkere dagen O+

[..]

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:01:05 #6
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173227987
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 07:11 schreef dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:o :'(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173228060
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 06:57 schreef kanovinnie het volgende:

Ik moet zeggen dat ik me er wel veilig voelde na een paar uur. In het begin is het spannend maar die Dutisers rijden netjes om je heen. Maar 1 of 2 keer kwam er iemand vlak langs. Het spannendste moment tijdens Berlijn-Amsterdam was een Nederlandse vrachtwagen die mij en flipmoehoe inhaalde op een supersmal landweggetje.

Dat was wel ff "schrikken" idd! Ik had een traktor verwacht, geen melkwagen die ons achterop kwam :D
pi_173228860
Lastig.

Op veel wegen 's nachts fietsen zal geen pretje zijn. Niet in Nederland, met alle obstakels op de fietspaden, maar ook niet in het buitenland waar je vaak gewoon op secundaire wegen moet fietsen.

Verder geen idee hoe het statistisch zit. Kans op een ongeluk zal ongetwijfeld groter zijn dan wanneer je overdag op het jaagpad fietst.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:33:37 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_173229878
Ik was vorig weekend op de Lokerse feesten om Megadeth en Alice Cooper te zien, en stond op een camping 10km verder. Voor terug (Marilyn Manson stopte om 1:30) had ik een iets langere route geGooglemapped lags wegen met straatlampen, maar ja, daar waren ze opeens aan de weg aan het werken, dus ik moest via allerlei kleine Vlaamse weggetjes terug rijden...na flink wat ronddwalen langs de wegwerken...blij dat ik wat lui tegenkwam die daar woonde, en me voor de paaltjes etc konden waarschuwen, en dat de omleiding via een fietspad langs het spoor was. Want dat voelde behoorlijk kwetsbaar wel op een paar stukken omdat de auto's ook omgeleid werden, en dus nauwelijks wisten waar ze reden soms. En een aantal bestuurders zeker ook van het festival kwamen en dus misschien niet echt nuchter waren!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_173230758
Bij Cracknell was het trouwens helemaal ongelukkig want die had de hele tijd autobegeleiding, behalve op een klein stuk waar dat niet mocht. Ik heb op fietsvakantie ook wel eens stukken in het donker gefietst maar meestal was de weg daar super verlaten en hoorde je een auto al van kilometers aankomen. Maar dat was gewoon op relaxt tempo fietsen, nooit echt zelf in de vermoeidheid gekomen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_173237708
Ik moet nieuwe wielen binnenkort.

Wat zouden jullie doen? M'n eisen zijn:

Alu
Rond de 1500 gram.
Geen Fulcrum ivm. rommel.
pi_173237728
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet nieuwe wielen binnenkort.

Wat zouden jullie doen? M'n eisen zijn:

Alu
Rond de 1500 gram.
Geen Fulcrum ivm. rommel.
Campa Zonda 17c
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_173237935
Campa is Fulcrum, dus denk ik dezelfde 'kwaliteit' bodylagers.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:30:29 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_173237947
Geen budget?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:30:44 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_173237950
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:29 schreef Tommeke het volgende:
Campa is Fulcrum, dus denk ik dezelfde 'kwaliteit' bodylagers.
Deze sla ik op voor kaas.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:30:51 #16
545 dop
:copyright: dop
pi_173237954
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet nieuwe wielen binnenkort.

Wat zouden jullie doen? M'n eisen zijn:

Alu
Rond de 1500 gram.
Geen Fulcrum ivm. rommel.
nu ben ik zelf wel tevreden met fulcrum.

Maar wat hier wel vaker voor bij is gekomen en ik nog geen slechte verhalen van ken.

Hunt wheels
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:47:04 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_173238234
Ik heb vandaag weer eens kennisgemaakt met fietsen gedurende een wolkbreuk, ging goed los rond 12:30 in het midden van het land. Hoefde nog maar 15 km, dus het gebrek aan regenkleding was geen probleem
pi_173238263
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
Geen budget?
500 ofzo?

Ik heb nu Racing 1. Na een jaar begint de body al minder te worden. Had ook een zetje 7's. Daar kon al binnen een half jaar een nieuwe body in.

Misschien heb ik pech? Die Zonda C17 lijkt toch niet helemaal verkeerd.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:55:02 #19
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173238382
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet nieuwe wielen binnenkort.

Wat zouden jullie doen? M'n eisen zijn:

Alu
Rond de 1500 gram.
Geen Fulcrum ivm. rommel.
Vision
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:13:30 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_173238691
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:47 schreef Blik het volgende:
Ik heb vandaag weer eens kennisgemaakt met fietsen gedurende een wolkbreuk, ging goed los rond 12:30 in het midden van het land. Hoefde nog maar 15 km, dus het gebrek aan regenkleding was geen probleem
heb je nog nooit eerder in de regen gefietst?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_173238722
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet nieuwe wielen binnenkort.

Wat zouden jullie doen? M'n eisen zijn:

Alu
Rond de 1500 gram.
Geen Fulcrum ivm. rommel.
Hmmm. Ik zou een mooie Tune TSR27 of 30 nemen. ^O^
pi_173238972
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:30 schreef dop het volgende:

[..]

nu ben ik zelf wel tevreden met fulcrum.

Maar wat hier wel vaker voor bij is gekomen en ik nog geen slechte verhalen van ken.

Hunt wheels
Kinlin velgen op Novatec naven met wat mooie stickers erop :P
pi_173238985
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:48 schreef Tommeke het volgende:

[..]

500 ofzo?

Ik heb nu Racing 1. Na een jaar begint de body al minder te worden. Had ook een zetje 7's. Daar kon al binnen een half jaar een nieuwe body in.

Misschien heb ik pech? Die Zonda C17 lijkt toch niet helemaal verkeerd.
Gewoon SKF lagers in de body doen.
pi_173239455
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:29 schreef Tommeke het volgende:
Campa is Fulcrum, dus denk ik dezelfde 'kwaliteit' bodylagers.
snap het probleem met fc niet. Heb jaren probleemloos op R3 gereden. Echt top wielen voor een lage prijs. De lagers zijn cup conus, dus veel duurzamer dan fabriekslagers. Dat is bij zondas ook zo.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:13:46 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_173241049
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

snap het probleem met fc niet. Heb jaren probleemloos op R3 gereden. Echt top wielen voor een lage prijs. De lagers zijn cup conus, dus veel duurzamer dan fabriekslagers. Dat is bij zondas ook zo.
wiellager is cup conus maar in je body zitten wel industrie lagers.
Tom heeft wel gelijk die niet zo lang mee gaan.
Tenzij je zelden op natte wegen rijd dan zullen ze langer mee gaan.

Zijn overigens maar 2 lagers die niet duur zijn om te vervangen.
SKF er in zoals ratatat al zij.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')