abonnement Unibet Coolblue
pi_172913796
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 22:32 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ja en dat heeft natuurlijk allemaal te maken met het geld van VVF :)

Joh de enige reden dat Feyenoord niet failliet is gegaan heeft te maken dat er ineens 9 spelertjes van Varkenoord op het veld stonden. En dat er voor 70 miljoen binnen is gekomen van voornamelijk spelertjes van Varkenoord.

is het nou zo moeilijk of moet ik het allemaal nog even uittekenen? }:|
Zonder die VvF had Feyenoord niet eens meer bestaan en hadden die jeugdspelers niet eens meer kunnen doorbreken, niet meer hun contract kunnen verlengen (waardoor de transferwaarde toenam) enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172913816
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Sowieso lekker om alle 3 de nationale prijzen binnen te halen in 3 jaar tijd (eigenlijk zelfs binnen 1,5 jaar tijd).
Daarom, altijd voor de prijzen gaan. Het is geen oefenpotje ofzo, en er zit vast ook nog wat prijzengeld aan vast.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:37:08 #103
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_172913886
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 22:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Daarom, altijd voor de prijzen gaan. Het is geen oefenpotje ofzo, en er zit vast ook nog wat prijzengeld aan vast.
135.000 euro *O*

Kunnen we toch een maandje Van Persie van betalen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_172913915
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 22:37 schreef Caland het volgende:

[..]

135.000 euro *O*

Kunnen we toch een maandje Van Persie van betalen.
Daarom. Berghuis was al gratis, Van Persie al een maand. We komen er wel.
pi_172913946
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 22:21 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Behalve dat Jorien een woekerrente hanteerde :W
wat is de woekerrente van de VVF dan?

Hieronder een stukje uit het FInancieel Dagblad. leuk dat die gasten van Financieel Dagblad in hun stukjes ajax gewoon 020 noemen :)

quote:
Wat beuren de vrienden van Feyenoord?

De sportieve successen in de Nederlandse voetbalcompetitie rijgen zich aaneen. Feyenoord heeft inmiddels negen keer op rij gewonnen. De Rotterdammers zijn ook financieel weer boven Jan. De buffer voor slechte tijden, het eigen vermogen, is inmiddels opgelopen tot een kleine ¤20 mln in het gebroken boekjaar 2015/2016. Het bestuur overweegt daarom, zo staat wat verstopt in het vorige week verschenen jaarverslag, om geleidelijk eigen aandelen terug te kopen. Een aantal jaren geleden was de club uit stadion de Kuip financieel in de problemen gekomen. Een groepje kapitaalkrachtige vrienden van Feyenoord onder wie commissaris Pim Blokland, stak de helpende hand toe en zette leningen om in zoals dat heet risicodragend vermogen, ofwel aandelen. Voor ¤30 mln kregen de vrienden een belang van net iets minder dan 50%.

De vraag is nu wat dat aandelenpakket waard is. Dat is niet gemakkelijk te bepalen. Veel waarderingsexperts gaan uit van bijvoorbeeld het bedrijfsresultaat en laten daar een factor op los om tot de waarde te komen. Er wordt dan naar branchegenoten gekeken waarvan een (beurs)waarde bekend is en dan wordt teruggerekend. Dat bedrijfsresultaat wisselt echter nogal eens bij voetbalclubs. Dat hangt vooral samen met winsten uit spelerstransfers en baten uit internationaal voetbal zoals de Champions League. En die schommelen sterk.

De omzet varieert veel minder sterk en is daarom een betere graadmeter. Een klein gedeelte van die omzet komt uit kaartjes in het stadion (zie de grafiek) van het trouwe Rotterdamse legioen, het grootste deel uit langjarige contracten voor sponsoring, tv-rechten en de verkoop van artikelen met Feyenoordrechten zoals shirtjes et cetera.
Om tot een waardebepaling te komen zullen de Rotterdammers toch naar hun sportieve rivalen uit (in voetbaltermen) 020 moeten kijken. Ajax is wel beursgenoteerd. Beleggers betalen voor hun aandelen 1,7 keer de Ajax-omzet.

In het Feyenoord-jaarverslag over 2011-2012 werd aan de ¤30 mln van de bevriende ondernemers een belang gekoppeld van 49,9%. De vriendendienst van Feyenoord waardeerde geheel Feyenoord dus op ¤60 mln, ofwel 1,5 keer de omzet van dat boekjaar. Als nu het midden wordt gekozen van de Ajax-factor (1,7) en die van Feyenoord (1,5), rolt een zogenoemde omzetmultiple van 1,6 uit de bus.

Als dat cijfer wordt vermenigvuldigd met de laatst bekende omzet, is Feyenoord ¤96,9 mln waard. De Kuip-club zou het pakket van de vriendengroep geleidelijk terug kunnen kopen en daarvoor nu een totaalprijs van ¤48,5 mln kunnen afspreken. Geen slechte investering zo’n vriendendienst. Maar als het echte vrienden zijn, vragen ze alleen hun inleg plus rente terug.
Bartjens@fd.nl
https://fd.nl/ondernemen/(...)abele-vriendendienst

Niemand weet geloof ik wat de vrienden van Feyenoord terug moeten krijgen :)

deze tekst
e Kuip-club zou het pakket van de vriendengroep geleidelijk terug kunnen kopen en [b]daarvoor nu een totaalprijs van ¤48,5 mln kunnen afspreken
Maar als het echte vrienden zijn, vragen ze alleen hun inleg plus rente terug.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_172914907
mijn advies naar de kuip

FUCK DE VVF

en koop dat paKKET NEVER NOOIT TERUG!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_172915168
klaasgod.
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:06:14 #108
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_172916052
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 22:26 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat Koeman een grotere rol heeft gespeeld in het kampioenschap.
Grotere rol als van geel of als Van Bronckhorst?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_172918583
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:10 schreef klaasweetalles het volgende:
mijn advies naar de kuip

FUCK DE VVF

en koop dat paKKET NEVER NOOIT TERUG!
Haha de tering, wat dom. Met die instelling is Feyenoord, mocht het ooit nog eens onverhoopt in zo'n situatie terecht komen, gedoemd te verdwijnen.
pi_172918597
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 00:06 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Grotere rol als van geel of als Van Bronckhorst?
Sowieso als van Bronckhorst
pi_172918698
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:38 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Sowieso als van Bronckhorst
Koeman had ook kampioen kunnen worden, maar hij faalde

Koeman heeft 1 seizoen een ploeg gehad die vergelijkbaar was met vorig seizoen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_172918746
Bij koeman is het topsportklimaat wel begonnen ja.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_172918776
Alles wat koeman neergezet had werd in 1 seizoen gesloopt door Rutte.

Ik denk dat als we nog een paar trainers gehad hadden die niets met de club hadden gehad zoals Gio dat wel heeft, dat we dan terug bij af waren geweest.

Ik geef alle credtis aan Gio.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_172918802
Ok klaas
Nait Soezn Moar Broezn
pi_172918822
quote:
Als je eenmaal aan Feyenoord hebt geroken, blijft deze club voor altijd trekken'

Met de van Watford teruggekeerde Steven Berghuis strijdt Feyenoord vanavond (18.00 uur) om de eerste prijs van het seizoen, de Johan Cruijff Schaal. Het duel met Vitesse moet volgens de flankspeler het voorgerecht worden van opnieuw een succesvol jaar. Want: ,,Winnen went nooit.’’

Een goede indruk achterlaten op je eerste werkdag, het is niet elke voetbalman gegeven. Vraag het Louis van Gaal, die zich bij zijn entree bij Manchester United in een tamelijk uitdagend kleurig pak uitdoste: City-blauw. Of Piet Velthuizen. De doelman was amper in dienst bij het Spaanse Hércules en prompt miste hij de training. De verklaring: het skypen met zijn in Nederland achtergebleven hond was iets uitgelopen.

In die zin zou je Steven Berghuis (25) misschien wel de ultieme nieuwe werknemer kunnen noemen. Althans, zo manifesteert hij zich vandaag onmiskenbaar, in en rond de Kuip. In voorkomen - babbeltje hier, fotootje daar - en in woord. ,,Ik ben zó blij om terug te zijn’’, zegt de afgelopen seizoen al gehuurde speler bij herhaling. En: ,,Als je eenmaal aan Feyenoord hebt geroken, blijft deze club voor altijd trekken.’’

Het mooie voor hem is: de liefde is wederzijds. Berghuis merkt het op een dag als vandaag niet alleen aan de hordes jongens en meisjes die hem, als een van de kampioenenmakers van afgelopen seizoen, nog altijd zichtbaar in de harten koesteren. Ook aan de wijze waarop de Rotterdamse clubleiding zich maanden voor hem inspande, nadat hij noodgedwongen terug moest naar Engeland. Technisch directeur Martin van Geel en coach Giovanni van Bronckhorst verzekerden Berghuis dat ze hem zouden terughalen, die 25-jarige buitenspeler, al moesten zij er te voet voor naar Watford komen.

,,Dat voelt voor elke voetballer natuurlijk fijn’’, zegt Berghuis nu, met een vierjarig contract op zak. ,,Iedereen wil gewaardeerd worden. En die waardering voel ik bij Feyenoord. Het klinkt gek na één jaartje hier te hebben gevoetbald, maar dit voelt echt als mijn plekkie. En dat gevoel hebben veel jongens. Je merkt gewoon aan alles dat het weer een seizoen wordt waarin we voor de prijzen kunnen gaan. Het niveau van de selectie is hoog, de nieuwelingen doen het prima en ik zelf ben eveneens vol vertrouwen dat we weer succesvol zullen zijn met Feyenoord. Lekker dus dat er tegen Vitesse meteen iets tastbaars op het spel staat. De Johan Cruijff Schaal is gewoon een prijs, klaar. En een prijs wil je als voetballer winnen.’’

Eitje
Vertrouwen, prijzen, winnen. Het zijn termen die lang niet per se in één adem werden genoemd met Feyenoord. Ruim anderhalf decennium lang was de club het eitje dat er in de schappen nog best begeerlijk uitzag, maar dankzij alle bestuurlijke en financiële problemen volledig bedorven was. Met het daaropvolgende sportieve trauma van dien. Maar in die dynamiek is veel veranderd. Daarvoor hoef je op een dag als vandaag alleen maar even langs de Kuip te wandelen.

Neem dat vertrouwen, een fenomeen dat doorgaans zo moeilijk in beelden is te vangen maar bij de landskampioen nu onmiskenbaar tot uiting komt. Je ziet het aan de wijze waarop trainer Van Bronckhorst zich, stelliger en flamboyanter dan ooit tevoren, presenteert. Aan het bombastische kampioensdoek dat fier over de stadion-­entree hangt. En aan de manier waarop een blond meisje van een jaar of acht verloren zoon Berghuis alvast eventjes vertelt waar hij over een maandje of tien staat: op de Coolsingel.

,,Best gek eigenlijk’’, zegt de aanvaller, geconfronteerd met de stelling dat zijn club tot afgelopen mei liefst achttien jaar moest wachten op de titel. ,,Deze club is zo groot, zo gigantisch. Je kunt je bijna niet voorstellen dat hier zo weinig gewonnen is de laatste jaren. En daarom voel ik me zo bevoorrecht dat ik deel heb uitgemaakt van de kampioensploeg. Een gevoel dat straks alleen maar sterker zal zijn, denk ik, naarmate ik ouder word. Want het blijft natuurlijk bijzonder. Waar vele toppers voor mij niet in zijn geslaagd, is mij wel gelukt. Een grote eer. En een prestatie die naar meer smaakt. Ik geloof echt dat de titel een aanzet is tot nog veel meer prijzen voor Feyenoord.’’

Hoofdgerecht

En dat biedt perspectief voor Berghuis & co. Podia genoeg immers om het te laten zien, komend seizoen. Met de Champions League als absoluut hoofdgerecht voor het Rotterdamse bolwerk. ,,Zeker mooi’’, erkent Berghuis. ,,Maar ook hiervoor geldt: meedoen aan de Champions League is alleen maar mooi als je presteert.’’ Ofwel: Berghuis wil er maar mee zeggen dat Feyenoord niet naar Barcelona of Londen gaat om lekker te shoppen. ,,We gaan om wat te laten zien. Ik weet wat ik kan, ik geloof in mezelf. En ik geloof in Feyenoord. En precies dat gevoel, ‘wij zijn samen het grote Feyenoord’, proef ik nu bij iedereen binnen de club. We hebben er zoveel zin in met z’n allen.”

‘Een verslaving’ noemde Van Bronckhorst het recent nog, het gevoel van winnen. Berghuis kan het alleen maar beamen. Afkicken is wat hem betreft nog lang niet nodig, zegt hij, wanneer hij voor het Maasgebouw opnieuw een storm aan schoolkinderen op zich af ziet hollen. Inclusief hun juffrouw, voor wie dat hollen wat ongemakkelijk gaat op haar hakken. ,,Zie wat succes teweegbrengt, hè’’, stelt Steven Berghuis nog maar eens vast. Met een twinkeling in de ogen: ,,Prijzen winnen geeft zo’n enorme kick, man. Die kick moet Feyenoord weer elk jaar gaan voelen. En ik ben vast van plan om daaraan mee te helpen. Om te beginnen in de wedstrijd tegen Vitesse.’’

ad.nl
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:30:42 #116
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_172918911
Mooi stukje O+

Zin in vanmiddag! Uur of 5 binnen denk ik :7
pi_172919453
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 00:06 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Grotere rol als van geel of als Van Bronckhorst?
dan
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:35:18 #118
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_172919479
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:33 schreef Bronson_ het volgende:

[..]

dan
Nee beter he
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_172919501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 08:22 schreef klaasweetalles het volgende:
Alles wat koeman neergezet had werd in 1 seizoen gesloopt door Rutte.

Ik denk dat als we nog een paar trainers gehad hadden die niets met de club hadden gehad zoals Gio dat wel heeft, dat we dan terug bij af waren geweest.

Ik geef alle credtis aan Gio.
:D
  Moderator zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:51:45 #120
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172919744
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:33 schreef Bronson_ het volgende:

[..]

dan
Tering wat ben jij dom.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172919942
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:33 schreef Bronson_ het volgende:

[..]

dan
Dom varken.
blablablabla
pi_172920517
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_172920599
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 08:22 schreef klaasweetalles het volgende:
Alles wat koeman neergezet had werd in 1 seizoen gesloopt door Rutte.

Ik denk dat als we nog een paar trainers gehad hadden die niets met de club hadden gehad zoals Gio dat wel heeft, dat we dan terug bij af waren geweest.

Ik geef alle credtis aan Gio.
Ter verdediging van Rutten : Het het scheelt ook wel of je Kazim/Te Vrede of Pelle in de spits hebt staan.
Wel mee eens dat het niet erg is dat Rutten is vertrokken.
pi_172921087
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 08:22 schreef klaasweetalles het volgende:
Alles wat koeman neergezet had werd in 1 seizoen gesloopt door Rutte.

Ik denk dat als we nog een paar trainers gehad hadden die niets met de club hadden gehad zoals Gio dat wel heeft, dat we dan terug bij af waren geweest.

Ik geef alle credtis aan Gio.
Onder Rutten is er gewoon goed voetbal gespeeld, met name het positiespel. Rutten is alleen geen coach en paste totaal niet bij Feyenoord.
pi_172921115
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:13 schreef Vasion het volgende:

[..]

Onder Rutten is er gewoon goed voetbal gespeeld, met name het positiespel. Rutten is alleen geen coach en paste totaal niet bij Feyenoord.
Maar niet erg lang, voor de winterstop ging het erg goed, daarna matig, en nog verder daarna ronduit kut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')