abonnement Unibet Coolblue
pi_172834778
Hallo,

Korte situatieschets:
Belgisch koppel (26 jaar) met een netto inkomen van ongeveer 4 KEUR (ik als consultant en wederhelft advocate).
Maandelijkse kosten incl lening zijn ongeveer 2300 euro.
We kunnen hier dus wel goed van leven en zeker mijn vrouw haar loon zal toenemen in de toekomst. Zij is namelijk op zoek naar ander (beter betaald) werk waardoor ons inkomen met 800 euro zou stijgen (concreet voorstel momenteel).

Na aankoop woning, trouw en interieurinrichting (gordijnen zijn duur :X ) hebben we momenteel ongeveer nog 10 KEUR spaargeld.
De snelle rekenaar heeft al gezien dat dit per maand met ongeveer 1500 euro aandikt.

Nu willen we graag eind dit jaar een reis maken door Zuid-Amerika, iets dat ongeveer evenveel zal kosten als ons spaargeld op dit moment.
De reden dat we dit graag nu doen, is dat er volgend jaar misschien gezinsuitbreiding zit aan te komen...

In principe kunnen we de reis volledig zelf financieren, maar via onze bank zouden we aan 2% ook een vakantielening kunnen aangaan.
Stel dat we 5K lenen over 2 jaar, dan kost dit maandelijks +-220 EUR, iets dat we met onze huidige levensstandaard dus makkelijk aankunnen.

De reden dat ik voor een lening zou opteren is dat we dan nog altijd een kleine financiële buffer hebben voor onvoorziene kosten.

In de toekomst zullen onze lonen allesbehalve dalen, dus vind ik het minder erg dat we deze grote kost spreiden over een langere tijd.

Alleen vind ik het precies maatschappelijk niet aanvaard dat je leent voor een vakantie...Wat vinden jullie?
Ik hoop en denk dat het wel duidelijk is dat we niet voor van alles leningen hebben lopen. Enkel onze woonlening is er. Voor een auto moeten we niet lenen omdat we een bedrijfswagen hebben. Dus niet voor een TV, wasmachine, ...

Objectief gezien denk ik dat het in ons geval wel verantwoord is, omdat we in een situatie zitten waar we gewoon op dit moment niet voldoende spaargeld hebben (ok eigenlijk wel, maar ik wil een buffer), maar wel voldoende financiële draagkracht hebben om deze reis te verantwoorden...

Thoughts? :)
pi_172834799
Niet doen
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:35:25 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172835299
Kansloos idee. Blijkbaar heb je van dat geld wat per maand overblijft dus nauwelijks iets gespaard en dan wil je en op vakantie en je praat over wellicht gezinsuitbreiding en omdat het blijkbaar niet beiden gaat want geen buffer meer wil je dus gaan lenen ipv te accepteren dat 1 van de 2 niet kan.

Je weet toch niet pas sinds gisteren dat je die reis wil maken?

Man man man 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:39:59 #4
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_172835404
Niet doen. Kies een goedkopere bestemming of ga wat korter. Geld lenen voor dergelijke consumptieve luxe uitgaven is slecht financieel beleid en uiteindelijk zul je het ene gat met het andere moeten dichten. Waarom? Omdat je deze drogredenering steeds weer zult opzetten: "Maar er zit in de nabije toekomst meer geld aan te komen, dus we kunnen het best doen..."
It's not a lie, if you believe
pi_172835645
We zijn nog geen jaar geleden getrouwd, dus dat hebben we sindsdien gespaard.

En dat 1 en 2 niet samen kunnen heeft eerder te maken met praktische redenen dan financiële.

Nu goed, ik begrijp jullie standpunt natuurlijk, vandaar dat ik ook naar anderen hun mening vroeg.
Als ik 100% zeker was dan had ik het hier niet eens moeten komen posten.

Eind dit jaar is misschien 1 van de laatste keren dat we 4 weken na elkaar vakantie kunnen nemen omwille van werk en/of familiale redenen.
Dan vind ik het nu 'zonde' om het niet te doen omdat we liever een buffer overhouden.
We zien het ook wat als onze huwelijksreis, omdat onze reis vorig jaar niet zoveel voorstelde.
Maar goed, dat is allemaal rationalisatie natuurlijk.
pi_172835941
Waarom vraag je dit ons?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172835987
^O^ Zuid Amerika is fantastisch!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_172835999
Wellicht makkelijk betaalbaar want de hoogte valt wel mee alleen zou dat voor mij een reden zijn om het juist zelf te betalen.
Als je een beetje kan inschatten of je de toch kleine buffer binnenkort nodig zal hebben kan je de keuze maken om het gewoon zelf te betalen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_172836219
Nu aan spaargeld: 10k
Verwachte reiskosten: 10k
Verwachte huidige spaarmogelijkheden 1,5k/mnd
Verwachte inkomensstijging 0,8k/mnd
Nieuwe spaarmogelijkheden 2,3k/mnd

In een jaar is en op reis en 25k sparen dus niet onredelijk. Heb je meer dan 20k nodig voor je kind als je nog 5k reserve wil?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:48:42 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172837062
Mwah, ik zie er niet zoveel problemen in. Zelf doe ik niet aan schulden en in jouw geval zou ik de woning inrichting en dure gordijnen ( wtf _O- ) gewoon hebben uitgesteld om zo die reis te financieren maar dat ben ik. Op zich is het niet zo'n probleem om een eenmalige toffe reis gewoon nu te doen als je toch overduidelijk die lening gemakkelijk in een jaartje kunt aflossen.

Hoeveel maanden ga je weg?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172837179
Niet lenen.

Gewoon een paar maanden harder sparen. Dat je dan tijdelijk weinig reserve hebt is dan een feit. Mocht je dan toch tekort komen kun je je dan voor de kop slaan en alsnog een lening aangaan. Zo niet, steek je de.rente mooi in eigen zak.

Let erop dat bij werken ofwel het inkomen flink daalt door minder werken voor zorg, of de kosten stijgen door kinderopvang.

Vakantie doe je nooit van geleend geld. Dan ga je maar minder luxe, of minder ver, of een goedkoper bestemming.
Whatever...
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:58:52 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172837273
Waarom lenen als je het niet nodig hebt? Ik zou die reis maken en mocht je onverhoopt geld nodig hebben kan je altijd nog lenen.
Het lijkt mij persoonlijk onzinnig om geld te lenen en rente te betalen als je het geld gewoon hebt staan.
***
pi_172837875
Gewoon doen. Je leeft maar 1 keer. Misschien ben je morgen wel dood. Leef nu het nog kan want je kan morgen aangereden worden of een hartaanval krijgen.
pi_172837906
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:54 schreef Spanky78 het volgende:
Niet lenen.

Gewoon een paar maanden harder sparen.
:')

Misschien ben je over een week wel dood. Je moet gewoon leven. Fuck al die zeikerds over geld. Als je wil reizen en je hebt geen geld dan moet je gewoon lenen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:44:41 #15
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172838258
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:49 schreef TopGear90 het volgende:
We zijn nog geen jaar geleden getrouwd, dus dat hebben we sindsdien gespaard.

En dat 1 en 2 niet samen kunnen heeft eerder te maken met praktische redenen dan financiële.

Nu goed, ik begrijp jullie standpunt natuurlijk, vandaar dat ik ook naar anderen hun mening vroeg.
Als ik 100% zeker was dan had ik het hier niet eens moeten komen posten.

Eind dit jaar is misschien 1 van de laatste keren dat we 4 weken na elkaar vakantie kunnen nemen omwille van werk en/of familiale redenen.
Dan vind ik het nu 'zonde' om het niet te doen omdat we liever een buffer overhouden.
We zien het ook wat als onze huwelijksreis, omdat onze reis vorig jaar niet zoveel voorstelde.
Maar goed, dat is allemaal rationalisatie natuurlijk.
Als je 4 weken weggaat heb je geen 10K nodig tenzij je echt exorbitant veel wilt gaan uitgeven aan luxe. Zuid-Amerika is daar toch niet echt de bestemming voor..

Lekker gaan
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172838316
Je hebt al een lening zo te lezen in de OP?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:48:22 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172838364
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:28 schreef Aardappelfabriek het volgende:

[..]

:')

Misschien ben je over een week wel dood. Je moet gewoon leven. Fuck al die zeikerds over geld. Als je wil reizen en je hebt geen geld dan moet je gewoon lenen.
:') :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172838419
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:26 schreef Aardappelfabriek het volgende:
Gewoon doen. Je leeft maar 1 keer. Misschien ben je morgen wel dood. Leef nu het nog kan want je kan morgen aangereden worden of een hartaanval krijgen.
En anders klop je gewoon aan bij de roverheid, ja togggg niet dan fuck de haterz
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172838784
Ik zie niet echt een reden om te lenen. Ga gewoon reizen en weer werken als je platzak terug komt. Lekker boeiend dat je geen buffer hebt. Als je netto 4k verdient heb je zo weer wat cash.

En hoe heb je het geld gerekend dat je in de tussentijd tot de reis verdient? En wat ga je doen dat je reis zo duur is?
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:07:54 #20
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172838857
Ik vind 4K ook vrij weinig voor consultant + advocate
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172838905
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:') :')
Is wel zo. Maar veel plezier als jij straks op je 40e met kanker op je sterfbed ligt en nog veel dingen had willen zien en doen en daar spijt van hebt maar dat niet hebt gedaan omdat je geen risico wilde lopen. :')

Zielig figuur.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:12:37 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172839017
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:09 schreef Aardappelfabriek het volgende:

[..]

Is wel zo. Maar veel plezier als jij straks op je 40e met kanker op je sterfbed ligt en nog veel dingen had willen zien en doen en daar spijt van hebt maar dat niet hebt gedaan omdat je geen risico wilde lopen. :')

Zielig figuur.
Je bedoeld bijvoorbeeld alle vakanties (buiten europa) die ik elk jaar doe omdat ik mijn financiële shit gewoon op orde heb en dus niet hoef te lenen voor een vakantie, en daarnaast gewoon spaargeld heb? Niet iedereen is een pauper, kneus :')
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:18:28 #23
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172839172
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je bedoeld bijvoorbeeld alle vakanties (buiten europa) die ik elk jaar doe omdat ik mijn financiële shit gewoon op orde heb en dus niet hoef te lenen voor een vakantie, en daarnaast gewoon spaargeld heb? Niet iedereen is een pauper, kneus :')
Wow elk jaar vakanties buiten Europa doen - jij hebt 't helemaal op orde. Je mag trots zijn op jezelf en terecht dat je deze bijzondere prestatie je medemens kenbaar maakt!

Laten we voor 't gemak even buiten beschouwing dat je met de gemiddelde mbo baan prima elk jaar buiten Europa op vakantie kan.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172839190
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:18 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wow elk jaar vakanties buiten Europa doen - jij hebt 't helemaal op orde. Je mag trots zijn op jezelf en terecht dat je deze bijzondere prestatie je medemens kenbaar maakt!

Laten we voor 't gemak even buiten beschouwing dat je met de gemiddelde mbo baan prima elk jaar buiten Europa op vakantie kan.
Elk jaar all-in vakantie in noord-Afrika, jatoch? :7
pi_172839195
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:18 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wow elk jaar vakanties buiten Europa doen - jij hebt 't helemaal op orde. Je mag trots zijn op jezelf en terecht dat je deze bijzondere prestatie je medemens kenbaar maakt!

Laten we voor 't gemak even buiten beschouwing dat je met de gemiddelde mbo baan prima elk jaar buiten Europa op vakantie kan.
Hij doelt niet op een all inclusive naar Turkije zoals havenslaafjes zoals jij elk jaar ondernemen met de rest van onderontwikkeld Nederland, maar echte vakanties.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:19:48 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172839201
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:18 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wow elk jaar vakanties buiten Europa doen - jij hebt 't helemaal op orde. Je mag trots zijn op jezelf en terecht dat je deze bijzondere prestatie je medemens kenbaar maakt!

Laten we voor 't gemak even buiten beschouwing dat je met de gemiddelde mbo baan prima elk jaar buiten Europa op vakantie kan.
Dat is correct, dus waarom zou je er in hemelsnaam ervoor lenen? :D maar dan praten we over fatsoenlijke vakanties he, niet voor 500 all in ergens in Turkije
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172839216
Eindelijk een topic in Travel met wat leven.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:21:15 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172839236
Schopje naar WGR dan maar?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:23:06 #29
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172839290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is correct, dus waarom zou je er in hemelsnaam ervoor lenen? :D maar dan praten we over fatsoenlijke vakanties he, niet voor 500 all in ergens in Turkije
Nee joh, 't is natuurlijk wel zien en gezien worden. Mooi shirt met een grote merknaam erop, iets te grote lelijke lompe klok. Dat klinkt echt als een topvakantie! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172839350
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nee joh, 't is natuurlijk wel zien en gezien worden. Mooi shirt met een grote merknaam erop, iets te grote lelijke lompe klok. Dat klinkt echt als een topvakantie! :D
Stoer man, om je zo verheven te voelen.
pi_172839373
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nee joh, 't is natuurlijk wel zien en gezien worden. Mooi shirt met een grote merknaam erop, iets te grote lelijke lompe klok. Dat klinkt echt als een topvakantie! :D
Kijk nou, een afgunstige bouwvakker gespot.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:25:47 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172839397
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nee joh, 't is natuurlijk wel zien en gezien worden. Mooi shirt met een grote merknaam erop, iets te grote lelijke lompe klok. Dat klinkt echt als een topvakantie! :D
Vreemd referentiekader heb jij, maar het zegt wel wat over het soort vakanties die jij doet. Zat JeSuisDroppie er niet ver naast schijnbaar. :D
Breitling - Instruments for Professionals
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:26:40 #33
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172839422
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hij doelt niet op een all inclusive naar Turkije zoals havenslaafjes zoals jij elk jaar ondernemen met de rest van onderontwikkeld Nederland, maar echte vakanties.
Nou nou nou, als mensen dat nou leuk vinden.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:26:52 #34
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172839432
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Vreemd referentiekader heb jij, maar het zegt wel wat over het soort vakanties die jij doet. Zat JeSuisDroppie er niet ver naast schijnbaar. :D
Ja joh, dit topic zegt echt alles over de 'vakanties die ik doe' :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:27:20 #35
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172839451
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:26 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Nou nou nou, als mensen dat nou leuk vinden.
Nu extra goedkoop dankzij ome Erdogan! ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:28:02 #36
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172839473
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:27 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nu extra goedkoop dankzij ome Erdogan! ;)
Dat valt wel mee. Grote reisorganisaties zijn niet helemaal achterlijk.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172839481
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je bedoeld bijvoorbeeld alle vakanties (buiten europa) die ik elk jaar doe omdat ik mijn financiële shit gewoon op orde heb en dus niet hoef te lenen voor een vakantie, en daarnaast gewoon spaargeld heb? Niet iedereen is een pauper, kneus :')
Op vakantie gaan :') leuk man, een week per jaar en voor de rest gewoon loonslaaf zijn :')
het is veel leuker om gewoon overal te gaan wonen. Heb al op 8 plaatsen in 5 werelddelen in de wereld gewoond en ben begint 20.
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:28:48 #38
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172839513
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:28 schreef Aardappelfabriek het volgende:

[..]

Op vakantie gaan :') leuk man, een week per jaar en voor de rest gewoon loonslaaf zijn :')
het is veel leuker om gewoon overal te gaan wonen. Heb al op 8 plaatsen in 5 werelddelen in de wereld gewoond en ben begint 20.
Maar dan moet je daar werken. En dan is het geen vakantie meer.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172839539
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:28 schreef Aardappelfabriek het volgende:

[..]

Op vakantie gaan :') leuk man, een week per jaar en voor de rest gewoon loonslaaf zijn :')
het is veel leuker om gewoon overal te gaan wonen. Heb al op 8 plaatsen in 5 werelddelen in de wereld gewoond en ben begint 20.
Stoer man. Mag ik je aanraken? Dit verhaal doet het zeker goed bij de chickies.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:30:46 #40
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172839588
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:28 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Maar dan moet je daar werken. En dan is het geen vakantie meer.
Als je doet wat je leuk vindt werk je geen dag in je leven

:')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172839603
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:28 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Maar dan moet je daar werken. En dan is het geen vakantie meer.
Ik werk 3 dagen per week, 'snachts op vliegveld bij de security en lig de rest van de week beetje aan het zwembad, beetje touren met de auto of fiets en beetje uitslapen, boodschappen etc. Ik moet zo weer werken :P
pi_172839617
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Stoer man. Mag ik je aanraken? Dit verhaal doet het zeker goed bij de chickies.
Je mag mij zeker aanraken, maar ik heb daar weinig behoefte aan.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:32:39 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172839654
Boeiend, gewoon doen. En als die gezinsuitbreiding er volgend jaar nog niet is kun je nog een dikke reis maken _O_.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:33:18 #44
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172839679
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:32 schreef fathank het volgende:
Boeiend, gewoon doen. En als die gezinsuitbreiding er volgend jaar nog niet is kun je nog een dikke reis maken _O_.
Reizen met kinderen _O_ Iedereen in 't vliegtuig is je dankbaar :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172839713
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:31 schreef Aardappelfabriek het volgende:

[..]

Ik werk 3 dagen per week, 'snachts op vliegveld bij de security en lig de rest van de week beetje aan het zwembad, beetje touren met de auto of fiets en beetje uitslapen, boodschappen etc. Ik moet zo weer werken :P
Lekker weer mensen checken op de xray bij VF3 zeker ? Genot.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:35:45 #46
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172839767
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Lekker weer mensen checken op de xray bij VF3 zeker ? Genot.
bolletjesslikkers inwendig onderzoeken :6
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172839818
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Lekker weer mensen checken op de xray bij VF3 zeker ? Genot.
Nee ik doe paspoort controle en ik maak soms beetje schoon enzo. Best relaxed werk, betaald niet slecht maar ik word er geen miljonair mee.
pi_172839871
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:37 schreef Aardappelfabriek het volgende:

[..]

Nee ik doe paspoort controle en ik maak soms beetje schoon enzo. Best relaxed werk, betaald niet slecht maar ik word er geen miljonair mee.
No way dat je bij de KMAR werkt vriend :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:38:30 #49
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172839882
Voor mijn studie in het buitenland heb ik destijds ook geleend. Altijd spijt gehad dat ik niet meer geleend had om nog meer te zien.

Voor een reis zou ik nu niet meer zo gauw lenen, maar ik zie er ook niet een heel groot probleem in.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:39:14 #50
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172839905
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

No way dat je bij de KMAR werkt vriend :')
Hij zegt toch dat ie op 5 verschillende werelddelen heeft gewoond op 8 plekken. Dikke kans dat ie dus niet werkzaam is in Nederland Einstein. Gelukkig begint de bouwvak bijna, want jij bent wel toe aan vakantie :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172839927
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

No way dat je bij de KMAR werkt vriend :')
Nee kerel, in Portugal. Hier ben ik vroeger naar verhuisd en naar school gegaan en diploma's gehaald
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:40:40 #52
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172839947
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:39 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hij zegt toch dat ie op 5 verschillende werelddelen heeft gewoond op 8 plekken. Dikke kans dat ie dus niet werkzaam is in Nederland Einstein. Gelukkig begint de bouwvak bijna, want jij bent wel toe aan vakantie :P
Bouwvak is allang begonnen gek
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:42:18 #53
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172840009
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:40 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Bouwvak is allang begonnen gek
Niet in alle regio's ;) :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:43:00 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172840027
Als je een buffertje wil hebben is het handiger om géén rente te moeten betalen en dus géén lening te nemen voor je vakantie. Dus gewoon uit je spaargeld betalen, dan wordt het een stuk goedkoper en heb je dat geld dat je anders aan rente kwijt bent al in the pocket.
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:43:21 #55
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172840037
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Niet in alle regio's ;) :D
de tering, gaat dat per regio :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172840049
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:40 schreef Aardappelfabriek het volgende:

[..]

Nee kerel, in Portugal. Hier ben ik vroeger naar verhuisd en naar school gegaan en diploma's gehaald
In Portugal is de paspoortcontrole echt niet uitbesteed aan ongekwalificeerd personeel, dus je kan me vast wel even vertellen welk certificaat je hebt gehaald op het gebied van border inspectie.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172840066
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:39 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hij zegt toch dat ie op 5 verschillende werelddelen heeft gewoond op 8 plekken. Dikke kans dat ie dus niet werkzaam is in Nederland Einstein. Gelukkig begint de bouwvak bijna, want jij bent wel toe aan vakantie :P
Gelukkig heb je geen flauw idee waar je het over hebt als we het over border inspection binnen Europa hebben dus sla je nu geen moddergooien met je domme opmerking :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:45:24 #58
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172840083
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:43 schreef Oscar. het volgende:

[..]

de tering, gaat dat per regio :D
Ja ja spreiding he! Anders kan het stadse volk niet genieten van het sneekermeer (en kunnen de Friezen niet cashen) :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172840126
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

In Portugal is de paspoortcontrole echt niet uitbesteed aan ongekwalificeerd personeel, dus je kan me vast wel even vertellen welk certificaat je hebt gehaald op het gebied van border inspectie.
Ik heb doorgeleerd tot doutor maar heb die niet afgerond. Anders deed ik wel wat beters dan dit.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:47:39 #60
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_172840149
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Gelukkig heb je geen flauw idee waar je het over hebt als we het over border inspection binnen Europa hebben dus sla je nu geen moddergooien met je domme opmerking :')
Als hij op vijf werelddelen heeft gewoond is de kans statistisch gezien groot dat 't niet in Europa is - Dat 't Portugal blijkt te zijn maakt niet anders dat ik gewoon een geweldig goede opmerking maakte met een acceptabel risico dat 't geen Schengen land betrof :s)

Maarja geluk is met de dommen, dus speciaal voor jou toch een Europees land
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172840214
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Als hij op vijf werelddelen heeft gewoond is de kans dat 't niet in Europa is statistisch gezien groot - Dat 't Portugal blijkt te zijn maakt niet anders dat ik gewoon een geweldig goede opmerking maakte met een acceptabel risico dat 't geen Schengen land betrof :s)

Maarja geluk is met de dommen, dus speciaal voor jou toch een Europees land
Ik weet niet wat debieler is, dat je die troll gelooft op zijn woord dat hij in 5 werelddelen heeft gewoond of dat je niet weet dat border inspection diplomering vereist. Maar Hey, binnenkort mag je weer schransen in Alanya, hiep hoi.

Vergeet je niet je riem af te doen bij Schiphol?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172845830
Als je 10k spaargeld hebt dan zou ik gewoon daarvan die reis gaan maken, en op een later tijdstip bijlenen als je het echt nodig hebt. Zeker aangezien je aangeeft dat je spaargeld elke maand ook weer met 1500 aangroeit per maand, dat is best flink...

En gordijnen kan je zo goedkoop/duur maken als je zelf wil he ;)

En weet niet wat je wilt gaan doen in ZA; maar 10000 klinkt best fors voor 2 personen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172846122
Snap het probleem niet echt. Er is nu 10k beschikbaar. Vakantie einde van het jaar.

Dus tegen de tijd dat je gaat, heb je al 4x 1500 = 6000 euro gespaard. Aardige buffer. En neem aan dat je nu nog geen 10k hoeft af te tikken, maar vlucht plus wat hotels, dus dan is er toch geen reden voor een lening?
Eerst denken, dan typen
pi_172846792
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:07 schreef Boterbartje het volgende:
Ik vind 4K ook vrij weinig voor consultant + advocate
Het probleem is vooral dat zij zwaar onderbetaald wordt voor haar ervaring. Vandaar dat ze ook op zoek is naar iets anders, maar dat is dus een ander verhaal. Advocaten verdienen niet super in hun eerste jaren ervaring, toch niet in België. NL weet ik niet :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Je hebt al een lening zo te lezen in de OP?
Een woonlening ja.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zie niet echt een reden om te lenen. Ga gewoon reizen en weer werken als je platzak terug komt. Lekker boeiend dat je geen buffer hebt. Als je netto 4k verdient heb je zo weer wat cash.

En hoe heb je het geld gerekend dat je in de tussentijd tot de reis verdient? En wat ga je doen dat je reis zo duur is?
Goh, het duurste zijn de internationale + binnenlandse vluchten. Maar misschien moeten we gewoon wat minder tussenstops doen, dat drukt de prijs ook wat.
10K is ook wel wat ruim geschat. Zal eerder 8K zijn (excl onkosten ter plaatse zoals eten).
We gaan op zich geen zotte dingen doen, geen superdure hotels ofzo, maar als je iets wilt zien moet je rondvliegen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:43 schreef Lunatiek het volgende:
Als je een buffertje wil hebben is het handiger om géén rente te moeten betalen en dus géén lening te nemen voor je vakantie. Dus gewoon uit je spaargeld betalen, dan wordt het een stuk goedkoper en heb je dat geld dat je anders aan rente kwijt bent al in the pocket.
Van die rente lig ik niet zo wakker. Afhankelijk van het te lenen bedrag ligt dat rond de 30-50 euro... daar gaan we geen boterham minder van moeten eten :)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 07:01 schreef polariteit het volgende:
Als je 10k spaargeld hebt dan zou ik gewoon daarvan die reis gaan maken, en op een later tijdstip bijlenen als je het echt nodig hebt. Zeker aangezien je aangeeft dat je spaargeld elke maand ook weer met 1500 aangroeit per maand, dat is best flink...

En gordijnen kan je zo goedkoop/duur maken als je zelf wil he ;)

En weet niet wat je wilt gaan doen in ZA; maar 10000 klinkt best fors voor 2 personen :)
Zie boven, 10K is inderdaad wat ruim geschat :)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 07:55 schreef Piger het volgende:
Snap het probleem niet echt. Er is nu 10k beschikbaar. Vakantie einde van het jaar.

Dus tegen de tijd dat je gaat, heb je al 4x 1500 = 6000 euro gespaard. Aardige buffer. En neem aan dat je nu nog geen 10k hoeft af te tikken, maar vlucht plus wat hotels, dus dan is er toch geen reden voor een lening?
Met de tijd tussen nu en de reis zelf hou ik niet zoveel rekening, aangezien we bij de boeking alle vluchten direct moeten betalen. Hotels vaak niet, dus die kost is inderdaad wat uitgesteld.

Maar goed, na een nachtje slapen tot de conclusie gekomen dat we een nauwkeurige inschatting gaan maken van de kosten en dat we wellicht wel kunnen gaan zonder lening te moeten aangaan. Vadertje staat zal mij begin volgend jaar bovendien ook nog 5 KEUR terugbetalen van mijn belastingen heb ik net ontdekt.

We hebben gewoon het gevoel dat we die reis nu "moeten" doen, omdat we vanaf volgend jaar misschien "vasthangen" aan een kind. En zoals er hier al een paar gezegd hebben: #YOLO!
Genoeg veertigers en vijftigers in onze omgeving die hard gewerkt hebben en veel geld hebben, maar te vroeg door zieke overleden zijn... We leven nu!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 09:33:24 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_172847159
vlieg je business class ofzo, dat je denkt zoveel geld kwijt te zijn aan vluchten? Waar vlieg je in hemelsnaam allemaal naartoe?
pi_172847354
Helemaal niet.
Internationale vlucht is al 1200 per persoon (2400)
Tel daarbij 5 binnenlandse vluchten aan gemiddeld 300 per persoon (3000)
= 5400 EUR

+ ongeveer 21 hotelovernachtingen @ +- 75¤ per persoon (3150 EUR)

= 8550 EUR

Dat is nu even los uit het hoofd, we moeten nog kijken welke hotels we gaan nemen, maar 75 ¤ lijkt mij een redelijk gemiddelde.
pi_172847545
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:41 schreef TopGear90 het volgende:
Helemaal niet.
Internationale vlucht is al 1200 per persoon (2400)
Tel daarbij 5 binnenlandse vluchten aan gemiddeld 300 per persoon (3000)
= 5400 EUR

+ ongeveer 21 hotelovernachtingen @ +- 75¤ per persoon (3150 EUR)

= 8550 EUR

Dat is nu even los uit het hoofd, we moeten nog kijken welke hotels we gaan nemen, maar 75 ¤ lijkt mij een redelijk gemiddelde.
Die vluchten kunnen echt flink goedkoper. Evenals hotels - uiteraard afhankelijk van je comfort niveau.

Vergeet ook niet dat je gedurende je reis aldaar ook loon ontvangt (niets gehoord over onbetaald verlof) en dus je lokale kosten kunt betalen (eten/drinken) van het geld dat je over hebt doordat je niet thuis bent terwijl je nogsteeds 1.5k over hebt.

Cost of living is ook stuk lager daar (ook hotels). Alleen de grote steden en sterke economieen liggen on par met Europa.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 2 augustus 2017 @ 09:57:12 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172847717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:41 schreef TopGear90 het volgende:
Helemaal niet.
Internationale vlucht is al 1200 per persoon (2400)
Tel daarbij 5 binnenlandse vluchten aan gemiddeld 300 per persoon (3000)
= 5400 EUR

+ ongeveer 21 hotelovernachtingen @ +- 75¤ per persoon (3150 EUR)

= 8550 EUR

Dat is nu even los uit het hoofd, we moeten nog kijken welke hotels we gaan nemen, maar 75 ¤ lijkt mij een redelijk gemiddelde.
Ik dacht die gaat een half jaar rondreizen met die lening van 10k maar nu blijkt het over een gewone vakantie van 3 weken te gaan? :D Voor 10k _O-
Hierbij neem ik alles terug wat ik schreef over dat het wel OK is om geld te lenen voor die reis.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 10:04:48 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172847869
Binnenlandse vluchten van ¤ 300 pp? Waar ga je naar toe dan? En ¤ 1200 pp voor een retour België - Zuid Amerika klinkt ook ruim geschat.

Dat gezegd hebbende zou ik gewoon lenen als ik jou was. Gewoon voor wat meer zekerheid, waar je kennelijk naar op zoek bent. Heb je het niet alles nodig of wil je van de lening af, kun je altijd nog je buffer inzetten om snel af te lossen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:12:26 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172848038
10.000 euro lenen en 30 euro rente betalen? Hoe en waar doe je dat?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:18:29 #71
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172848153
150 euro voor een hotelkamer in Zuid-Amerika?? Nu heb ik geen ervaring met Zuid-Amerika, maar wil je alleen maar in hotelkamers met gouden kranen slapen? En 1200 euro per persoon aan vliegticket daar naartoe? Ik ben voor Australië in september nog niet eens zoveel kwijt en dan hebben we ook nog een andere aankomst en vertrekplaats, wat het normaal gesproken duurder maakt. Ik zou eens even rond gaan shoppen.

En met 4K inkomen per maand kun je toch makkelijk sparen zodat je wel geld genoeg hebt op het moment dat je gaat, of denk ik nu zo gek? Dat je zelfs met een inkomen van 4K nog wilt gaan lenen voor een reis vind ik een redelijk bizarre gedachtengang. Maar misschien zien we je volgens jaar wel bij "Een dubbeltje op zijn kant" met John Williams. ;)

Overigens ben ik het met SeLang eens dat ik liever geld zou uitgeven aan een reis dan aan overpriced gordijnen. Ervaringen > Bezittingen.
Don't let my username fool you...
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 10:33:15 #72
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172848515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik dacht die gaat een half jaar rondreizen met die lening van 10k maar nu blijkt het over een gewone vakantie van 3 weken te gaan? :D Voor 10k _O-
Hierbij neem ik alles terug wat ik schreef over dat het wel OK is om geld te lenen voor die reis.
10k voor 3 weken is zo gek niet, afhankelijk waar je naartoe gaat oa natuurlijk. Maar ik vind de rechtvaardiging in het geval van TS een beetje, tja, apart.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172848573
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Binnenlandse vluchten van ¤ 300 pp? Waar ga je naar toe dan? En ¤ 1200 pp voor een retour België - Zuid Amerika klinkt ook ruim geschat.

Dat gezegd hebbende zou ik gewoon lenen als ik jou was. Gewoon voor wat meer zekerheid, waar je kennelijk naar op zoek bent. Heb je het niet alles nodig of wil je van de lening af, kun je altijd nog je buffer inzetten om snel af te lossen.
Argentinië... Met KLM 1140 EUR per persoon en dan hebben we optimale vertrek en aankomstuur (verliezen geen dag). Goedkoper kan natuurlijk altijd, maar minder dan 900 heb ik nog niet gezien en dan moeten we 3 keer stoppen.

Binnenlandse vluchten zijn toch tegen de 300 hoor... We hebben bij onze inschatting enkel naar Aerolinas Argentinas gekeken, maar ik zie nu via vliegtickets.be dat het soms 100 EUR scheelt door een iets lokalere luchthaven te kiezen in Buenos Aires bijvoorbeeld. Maar dat gaat het niet maken natuurlijk, aangezien op alle andere bestemmingen maar 1 luchthaven is (bv Iguazu, Mendoza, Salta, El Calafate, ...)


quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:12 schreef Lunatiek het volgende:
10.000 euro lenen en 30 euro rente betalen? Hoe en waar doe je dat?
Ik heb nergens gezegd dat we de volle reis zouden lenen. Enkel een kleine buffer (3000-5000 EUR). Onze bank geeft ons 1.80%.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:18 schreef Metalfreak het volgende:
150 euro voor een hotelkamer in Zuid-Amerika?? Nu heb ik geen ervaring met Zuid-Amerika, maar wil je alleen maar in hotelkamers met gouden kranen slapen? En 1200 euro per persoon aan vliegticket daar naartoe? Ik ben voor Australië in september nog niet eens zoveel kwijt en dan hebben we ook nog een andere aankomst en vertrekplaats, wat het normaal gesproken duurder maakt. Ik zou eens even rond gaan shoppen.

En met 4K inkomen per maand kun je toch makkelijk sparen zodat je wel geld genoeg hebt op het moment dat je gaat, of denk ik nu zo gek? Dat je zelfs met een inkomen van 4K nog wilt gaan lenen voor een reis vind ik een redelijk bizarre gedachtengang. Maar misschien zien we je volgens jaar wel bij "Een dubbeltje op zijn kant" met John Williams. ;)

Overigens ben ik het met SeLang eens dat ik liever geld zou uitgeven aan een reis dan aan overpriced gordijnen. Ervaringen > Bezittingen.
150 is misschien wat overschat ja, maar liever wat te hoog inschatten dan te laag.
We hoeven zeker geen luxe hotels, maar in een hotel waar je op de foto's precies al kakkerlakken ziet rondlopen zie je ons ook niet. Gewoon de deftige middenmoot van hotels of B&B's.

Neem dan nog 100 EUR voor een kamer.

Onze terugvlucht zal ook van een andere locatie zijn trouwens.

En over die gordijnen waar iedereen precies zwaar aan tilt ... :-)
Op onze bovenverdieping hebben we gewoon rolgordijntjes van de Gamma (als jullie dat kennen in NL) van 40¤ per stuk. Beneden hebben we veel en grote ramen (modern gebouw) en daar moesten we een oplossing vinden voor zonnewering. En uiteindelijk hebben we daar 2500 EUR voor betaald, dus zo overdreven is dat nu ook weer niet voor +- 15 meter aan screens zoals op deze foto: https://www.bcfv.be/upl/afdelingafbeelding/Screen%20Negre.jpg

Verder hebben we beide op ons werk geregeld dat we eind dit jaar voor zo een periode vakantie kunnen nemen. Uitstellen tot begin volgend jaar hadden we ook aan gedacht, maar die periode is moeilijker om zolang vrij te krijgen.

Net nog wat zitten rekenen en ja een lening is eigenlijk niet nodig.
We moeten inderdaad niet alles ineens betalen en er komen bovenop ons huidige inkomen nog wat extra's aan (afrekening belasting, hoger inkomen van mijn vrouw, mijn bonus op het werk, ...)

[ Bericht 4% gewijzigd door TopGear90 op 02-08-2017 10:40:55 ]
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 10:40:47 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172848701
Dus je opent een topic waarin je vraagt of het een strak plan is om een lening te nemen, om later eens een beetje te gaan rekenen en er achter te komen dat je geen lening nodig hebt. Even los van dat het simpel is om een lening te nemen voor een vakantie snap ik echt met de beste wil ter wereld niet hoe je als eerste grijpt naar een lening als 'oplossing' in plaats van eerst eens fstsoenlijk te rekenen.

Ik wil je niet aanvallen TS, maar, ik vind dat wel een beetje apart.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172848795
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:40 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je opent een topic waarin je vraagt of het een strak plan is om een lening te nemen, om later eens een beetje te gaan rekenen en er achter te komen dat je geen lening nodig hebt. Even los van dat het simpel is om een lening te nemen voor een vakantie snap ik echt met de beste wil ter wereld niet hoe je als eerste grijpt naar een lening als 'oplossing' in plaats van eerst eens fstsoenlijk te rekenen.

Ik wil je niet aanvallen TS, maar, ik vind dat wel een beetje apart.
In mijn OP had ik al aangegeven dat we de reis wel zelf konden betalen (=ik had dus al een berekening gemaakt maar niet zo in detail), maar dat het misschien verstandiger is om risico's te beperken (onvoorziene uitgaven) om een goedkope lening aan te gaan. Last time I checked was dit een discussieforum, dus wou ik hier even met jullie - totaal onbekenden en objectieve personen - even discussiëren over jullie standpunt over het al dan niet lenen voor een vakantie.
Als je op internet wat zoekt naar soortgelijke vragen, dan kom je bijna altijd het gezin Flodder tegen die naast hun lening voor een TV, auto, wasmachine, laptop, iphone, ... ook nog een vakantielening wilt aangaan. Ik vind persoonlijk dat wij niet in zulke situatie zitten, dus vandaar dat ik hier naar jullie mening kwam vragen.

Kans is zeer klein geworden dat we een lening zullen aangaan.
Groter is de kans dat we de reis zelf wel zullen doen, maar proberen te besparen op hotel en vluchten.
pi_172848900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik dacht die gaat een half jaar rondreizen met die lening van 10k maar nu blijkt het over een gewone vakantie van 3 weken te gaan? :D Voor 10k _O-
Hierbij neem ik alles terug wat ik schreef over dat het wel OK is om geld te lenen voor die reis.
Dit dus. De tering zeg. :D

10k voor een reisje van 3 weken naar zuid Amerika. Hij hoeft geen dure hotels en gaat geen hele dure dingen doen. :')

En dan onder het mom "we moeten nu de reis maken, nu kan het nog". Alsof je geen 3 weken meer op vakantie kunt als je een kind hebt.

:')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 10:54:48 ]
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:50:33 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172848904
3000 euro buffer is een redelijk normale limiet voor een creditcard. Wat feitelijk ook een lening (krediet) is, maar ik zou me daar verder niet druk over maken met nog het afsluiten van een andere lening. Hou je nog het verschil tussen 3000 en 5000 over als extra buffer, maar dat heb je er met één maand zuining leven ook weer uit.
Plus dat je in je berekeningen voor de reis steeds uitgaat van het ergste (en dus duurste) geval, daarbij neem je de marges veel te ruim waardoor je budget veel te groot is, en die extra buffer, of de hele buffer, vermoedelijk niet eens nodig is.
Beter zorg je dat je planning beter op orde is en dat je precies weet naar welke hotels je gaat en hoeveel dat dat kost. Zo'n grote marge "voor de zekerheid" is handig voor een of twee nachten, maar je hoeft natuurlijk niet voor elke nacht ervanuit te gaan dat je alleen de allerduurste hotelkamer kunt boeken.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:58:00 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_172849055
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:41 schreef TopGear90 het volgende:
Helemaal niet.
Internationale vlucht is al 1200 per persoon (2400)
Tel daarbij 5 binnenlandse vluchten aan gemiddeld 300 per persoon (3000)
= 5400 EUR

+ ongeveer 21 hotelovernachtingen @ +- 75¤ per persoon (3150 EUR)

= 8550 EUR

Dat is nu even los uit het hoofd, we moeten nog kijken welke hotels we gaan nemen, maar 75 ¤ lijkt mij een redelijk gemiddelde.
Nou, er is al wel wat gezegd. Maar ook in ben van mening dat je heel ruim rekent en/of extreem luxe reist. Sowieso zijn al die vluchten echt niet zo duur als je hier schetst, dat kan veel goedkoper (behalve natuurlijk als je jezelf gaat verplichten om in de dure kerstvakantie te gaan, maar zolang je geen kinderen hebt moet je daar ver weg van blijven...). En je moet je afvragen of je wel zo vaak zou moeten vliegen binnenlands in 3 weken tijd, wi je heel Zuid-Amerika doen in 3 weken ofzo? Je kunt je ook nog bedenken dat je ook OV zou kunnen pakken naar sommige plekken toe waarmee je enorme kosten bespaart.

Dan de hotels, waarom denk je 150 euro per nacht kwijt te zijn aan hotels? Denk je enkel in 4-5 sterren te slapen? Buitensporig hoog bedrag. Gebruik 75 euro per nacht totaal als gemiddelde en dan kom je al een heel eind.

[ Bericht 2% gewijzigd door Blik op 02-08-2017 11:07:08 ]
pi_172849335
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dit dus. De tering zeg. :D

10k voor een reisje van 3 weken naar zuid Amerika. Hij hoeft geen dure hotels en gaat geen hele dure dingen doen. :')

En dan onder het mom "we moeten nu de reis maken, nu kan het nog". Alsof je geen 3 weken meer op vakantie kunt als je een kind hebt.

:')
Zoals gezegd: 10K is veel te ruim.
Zal eerder 8K zijn, wat ook nog genoeg is uiteraard.
Maar zo een reis doen we ook niet elk jaar.
De afgelopen jaren hebben we nooit meer dan 1000 EUR uitgegeven per persoon aan een reis.
Ik denk dat we zelf mogen bepalen waar we op reis gaan?
Dit zal onze eerste reis buiten Europa zijn, ik vind dat we ons dat wel mogen gunnen.
We werken er hard genoeg voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:50 schreef Lunatiek het volgende:
3000 euro buffer is een redelijk normale limiet voor een creditcard. Wat feitelijk ook een lening (krediet) is, maar ik zou me daar verder niet druk over maken met nog het afsluiten van een andere lening. Hou je nog het verschil tussen 3000 en 5000 over als extra buffer, maar dat heb je er met één maand zuining leven ook weer uit.
Plus dat je in je berekeningen voor de reis steeds uitgaat van het ergste (en dus duurste) geval, daarbij neem je de marges veel te ruim waardoor je budget veel te groot is, en die extra buffer, of de hele buffer, vermoedelijk niet eens nodig is.
Beter zorg je dat je planning beter op orde is en dat je precies weet naar welke hotels je gaat en hoeveel dat dat kost. Zo'n grote marge "voor de zekerheid" is handig voor een of twee nachten, maar je hoeft natuurlijk niet voor elke nacht ervanuit te gaan dat je alleen de allerduurste hotelkamer kunt boeken.
Klopt, ik reken te ruim.
Bovendien krijgen we de BTW kado (hotels) in Argentinië dit jaar, dus dat is ook mooi meegenomen en iets waar ik nu geen rekening mee hou.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Nou, er is al wel wat gezegd. Maar ook in ben van mening dat je heel ruim rekent en/of extreem luxe reist. Sowieso zijn al die vluchten echt niet zo duur als je hier schetst, dat kan veel goedkoper (behalve natuurlijk als je jezelf gaat verplichten om in de dure kerstvakantie te gaan, maar zolang je geen kinderen hebt moet je daar ver weg van blijven...). En je moet je afvragen of je wel zo vaak zou moeten vliegen binnenlands in 3 weken tijd, wi je heel Zuid-Amerika doen in 3 weken ofzo? Je kunt je ook nog bedenken dat je ook OV zou kunnen pakken naar sommige plekken toe waarmee je enorme kosten bespaart.

Dan de hotels, waarom denk je 150 euro per nacht kwijt te zijn aan hotels? Denk je enkel in 4-5 sterren te slapen? Buitensporig hoog bedrag. Gebruik 75 euro per nacht totaal als gemiddelde en dan kom je al een heel eind.
We zouden in November gaan, dus geen kerstperiode.
En inderdaad, hotels zijn eerder 75-100 per kamer en niet per persoon. Vergissing van mij.

En goh, openbaar vervoer... de plekken die we willen bezoeken liggen zo ver van elkaar.
Dan zijn we minstens een dag onderweg per keer.
We hebben het aantal vluchten al zo beperkt mogelijk gehouden, want we doen ook ritten met een huurauto naar andere steden etc...

Alternatief is dat we dit jaar het noorden doen en later eens het zuiden natuurlijk.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:16:18 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_172849428
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:11 schreef TopGear90 het volgende:

We zouden in November gaan, dus geen kerstperiode.
En inderdaad, hotels zijn eerder 75-100 per kamer en niet per persoon. Vergissing van mij.

En goh, openbaar vervoer... de plekken die we willen bezoeken liggen zo ver van elkaar.
Dan zijn we minstens een dag onderweg per keer.
We hebben het aantal vluchten al zo beperkt mogelijk gehouden, want we doen ook ritten met een huurauto naar andere steden etc...

Alternatief is dat we dit jaar het noorden doen en later eens het zuiden natuurlijk.
Je bent mijn inziens ook een regelrechte Japanner als je heel Argentinië gaat proberen te bezoeken in 3 weken. Je gaat zelf toch ook niet heel centraal Europa in 3 weken bezoeken? Beperk je tot een gedeelte, dan kun je altijd later nog een keer terug als het bevalt. Dan kun je met 2 of 3 binnenlandse vluchten af ipv 5.
pi_172850244
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:11 schreef TopGear90 het volgende:

[..]

Zoals gezegd: 10K is veel te ruim.
Zal eerder 8K zijn, wat ook nog genoeg is uiteraard.
Maar zo een reis doen we ook niet elk jaar.
De afgelopen jaren hebben we nooit meer dan 1000 EUR uitgegeven per persoon aan een reis.
Ik denk dat we zelf mogen bepalen waar we op reis gaan?
Dit zal onze eerste reis buiten Europa zijn, ik vind dat we ons dat wel mogen gunnen.
We werken er hard genoeg voor

Ik snap dat het allemaal spannend is, de eerste keer buiten Europa. Maar je moet het niet groter maken dan het is. Veel mensen in dit topic (selang, blik, etc) maken dit soort reizen elk jaar.

En of we er harder voor werken dan jij? Dat betwijfel ik.

Ik zou naar het advies van Blik luisteren en je niet gedragen als een Japanner die in een week Europa wil zien.
pi_172850571
Heb je in België geen BKR registratie?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 2 augustus 2017 @ 12:17:53 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172850664
Even voor een idee van schaal: Argentinië

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 2 augustus 2017 @ 12:20:49 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172850746
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Veel mensen in dit topic (selang, blik, etc) maken drie van dit soort reizen elk jaar.
:P

quote:
En of we er harder voor werken dan jij? Dat betwijfel ik.
Ik weet 100% zeker van niet :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172850977
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik dacht die gaat een half jaar rondreizen met die lening van 10k maar nu blijkt het over een gewone vakantie van 3 weken te gaan? :D Voor 10k _O-
Hierbij neem ik alles terug wat ik schreef over dat het wel OK is om geld te lenen voor die reis.
Dit. Al zou ik sowieso niet lenen voor een reis (zeker niet als je zo goed verdient).

[ Bericht 4% gewijzigd door Ewelina op 02-08-2017 15:45:58 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:13:34 #86
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172851862
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:04 schreef UIO_AMS het volgende:

Dat gezegd hebbende zou ik gewoon lenen als ik jou was. Gewoon voor wat meer zekerheid, waar je kennelijk naar op zoek bent. Heb je het niet alles nodig of wil je van de lening af, kun je altijd nog je buffer inzetten om snel af te lossen.
Dit ja.

Ik zie het probleem niet echt. TS, ik zou gewoon gaan. Zou persoonlijk eerder gewoon spaargeld gebruiken (je houdt alsnog iets over, en het groeit toch snel aan - sneller dan een eventuele gezinsaanvulling ;)), maar als je wat meer zekerheid in buffer wil zie ik geen probleem met een klein gedeelte lenen. Het is duidelijk dat je het sowieso kan betalen, dus ik snap de heisa niet helemaal. Veel plezier sowieso!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:24:16 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_172852065
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit ja.

Ik zie het probleem niet echt. TS, ik zou gewoon gaan. Zou persoonlijk eerder gewoon spaargeld gebruiken (je houdt alsnog iets over, en het groeit toch snel aan - sneller dan een eventuele gezinsaanvulling ;)), maar als je wat meer zekerheid in buffer wil zie ik geen probleem met een klein gedeelte lenen. Het is duidelijk dat je het sowieso kan betalen, dus ik snap de heisa niet helemaal. Veel plezier sowieso!
Lenen is in zijn situatie gewoon kul. Hij gaat in november en heeft dan 15k spaargeld, waarom zou je dan geld lenen voor een reis die max 10k (ondertussen 8k) gaat kosten?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:27:34 #88
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172852146
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Lenen is in zijn situatie gewoon kul. Hij gaat in november en heeft dan 15k spaargeld, waarom zou je dan geld lenen voor een reis die max 10k (ondertussen 8k) gaat kosten?
Ja, maar wij zitten niet in zijn situatie. Als hun het het waard vinden...de argumenten tegen lenen weten ze volgens mij.

Het is niet praktisch en onnodig (imo), maar het is ook niet alsof ze door die lening niet meer rond kunnen komen of wat dan ook. Als het ze een fijner gevoel geeft...:)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:39:57 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_172852418
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, maar wij zitten niet in zijn situatie. Als hun het het waard vinden...de argumenten tegen lenen weten ze volgens mij.

Het is niet praktisch en onnodig (imo), maar het is ook niet alsof ze door die lening niet meer rond kunnen komen of wat dan ook. Als het ze een fijner gevoel geeft...:)
Waarom zeg je dat dan niet gewoon? Je geeft hem het advies om het gewoon te doen, maar na doorvragen zeg je eigenlijk dat je het overbodig vindt... Zeg dat dan gewoon
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 13:40:24 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172852425
Met 1500 per maand aan spaargeld lijkt een lening me ook wat onnodig. Sowieso is zwanger worden in 1x er vaak niet bij en al is dat wel zo dan heb je in die 9 maanden ook alweer bijna 14k bij elkaar gespaard. Ik zou me dus niet echt zorgen maken als ik jou was :D

Ik voel me wel lullig met onze 300 euro in de maand aan spaargeld :')

Kijken jullie trouwens even goed waar het zika-virus is? Als je vrouw zwanger wil worden dan zijn de meeste landen in Zuid-Amerika helaas uitgesloten. Zie onder andere: https://wwwnc.cdc.gov/travel/notices/alert/zika-virus-argentina Een snelle zoektocht leert mij dat alleen Chili en Uruguay zika vrij zijn. Iets om goed over na te denken!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:42:26 #91
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172852464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat dan niet gewoon? Je geeft hem het advies om het gewoon te doen, maar na doorvragen zeg je eigenlijk dat je het overbodig vindt... Zeg dat dan gewoon
Zie mijn eerste post. Ik zei het wel degelijk.

''Zou persoonlijk eerder gewoon spaargeld gebruiken (je houdt alsnog iets over, en het groeit toch snel aan - sneller dan een eventuele gezinsaanvulling ;))''
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:48:54 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_172852594
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zie mijn eerste post. Ik zei het wel degelijk.

''Zou persoonlijk eerder gewoon spaargeld gebruiken (je houdt alsnog iets over, en het groeit toch snel aan - sneller dan een eventuele gezinsaanvulling ;))''
Ik vind het een beetje gek, je zegt enerzijds dat je het persoonlijk niet zo doen en het je uberhaupt onnodig en onpraktisch vindt. Maar toch zeg je tegen TS dat die ervoor moet gaan en het moet doen.

Maar goed, never mind
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 14:12:35 #93
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172853090
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:12 schreef Lunatiek het volgende:
10.000 euro lenen en 30 euro rente betalen? Hoe en waar doe je dat?
Dat zal wel per maand zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 14:18:17 #94
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172853256
Argentinië dus. Is flipsen al gesignaleerd? Die kan je wel een goede inschatting geven van de gemiddelde prijzen van binnenlandse vluchten en hotels.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 14:29:02 #95
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172853491
O ja, met KLM kan je met de trein vanaf bijvoorbeeld station Antwerpen naar Schiphol en door naar Buenos Aires in november en december vanaf ¤ 746.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_172858335
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:40 schreef MaJo het volgende:
Met 1500 per maand aan spaargeld lijkt een lening me ook wat onnodig. Sowieso is zwanger worden in 1x er vaak niet bij en al is dat wel zo dan heb je in die 9 maanden ook alweer bijna 14k bij elkaar gespaard. Ik zou me dus niet echt zorgen maken als ik jou was :D

Ik voel me wel lullig met onze 300 euro in de maand aan spaargeld :')

Kijken jullie trouwens even goed waar het zika-virus is? Als je vrouw zwanger wil worden dan zijn de meeste landen in Zuid-Amerika helaas uitgesloten. Zie onder andere: https://wwwnc.cdc.gov/travel/notices/alert/zika-virus-argentina Een snelle zoektocht leert mij dat alleen Chili en Uruguay zika vrij zijn. Iets om goed over na te denken!
Ik vind dit toch wel een hele goede post. Ik had zelf helemaal niet aan zika gedacht, maar dit kan je verdere toekomst aardig verklooien als je er geen rekening mee houdt.

Verder ben ik het ook eens met de 'Japanner argumentatie'. Ik heb zelf 3 vakanties gedaan over het zuiden van Chili en dan hebben we nog flinke delen overgeslagen ook. Je kan niet alles in één keer zien en dat moet je ook niet willen. Daarbij vind ik 3 weken ook vrij kort, tenzij je dat excl reis rekent. Want je bent zo 2x 24h onderweg.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172860089
Raar volkje die Belgen, hier dus weer confirmed.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:55:42 #98
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172862336
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje gek, je zegt enerzijds dat je het persoonlijk niet zo doen en het je uberhaupt onnodig en onpraktisch vindt. Maar toch zeg je tegen TS dat die ervoor moet gaan en het moet doen.

Maar goed, never mind
Ik bekijk iets van meerdere standpunten. Niks raars aan (en duidelijk zat). Moet je niet roepen dat ik bepaalde dingen niet heb genoemd, terwijl dat wel zo is, dat is wat flauw ;) Maar inderdaad, never mind ^O^

TS, hoop dat je sowieso een fijne vakantie gaat hebben. Tip van Majo is wel een goede (virus), zou ik wel rekening mee houden :Y Genoeg andere mooie bestemmingen ook, Zuid Amerika loopt niet weg ;)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172867918
quote:
10s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik bekijk iets van meerdere standpunten. Niks raars aan (en duidelijk zat). Moet je niet roepen dat ik bepaalde dingen niet heb genoemd, terwijl dat wel zo is, dat is wat flauw ;) Maar inderdaad, never mind ^O^

TS, hoop dat je sowieso een fijne vakantie gaat hebben. Tip van Majo is wel een goede (virus), zou ik wel rekening mee houden :Y Genoeg andere mooie bestemmingen ook, Zuid Amerika loopt niet weg ;)
Lekker naar 't aller zuidelijkste puntje gaan - beetje vorst maakt de muggen wel dood :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_172868738
Ik vind TS z'n raming van 10k extreem ruim. Ik denk dat liefste en ik onder de 5k gaan blijven in de 5 weken dat we hier zijn. Misschien veel minder luxe, maar toch...

Maar op TS z'n vraag: ga. Maakt niet uit hoe, ga.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_172868781
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:19 schreef miro86 het volgende:
Ik vind TS z'n raming van 10k extreem ruim. Ik denk dat liefste en ik onder de 5k gaan blijven in de 5 weken dat we hier zijn. Misschien veel minder luxe, maar toch...

Maar op TS z'n vraag: ga. Maakt niet uit hoe, ga.
Hopelijk heb je nu een betere klik met je (reis)partner :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2017 00:22:34 ]
  donderdag 3 augustus 2017 @ 04:03:09 #102
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172869533
Dat ik hier nog niet gespamd heb ligt niet aan het feit dat ik niet wil spammen, maar dat ik net onderweg ben van Puerto Iguazu aar ik woon (en de zaken voor Tipica Reizen regel) naar Mar del Plata wegens familieomstandigheden. Morgenavond laat komen we daar aan en vrijdag zal ik als ik er even tussenuit kan dit topic wat beter bekijken. Met name om mijn reisorganisatie te pluggen natuurlijk, maat misschien ook wat inhoudelijks :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172869613
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Hopelijk heb je nu een betere klik met je (reis)partner :P
Hartelijk dank. So far so good.

Ik vind het tof dat je dit nog weet van een jaar geleden.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:36:07 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172871149
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:07 schreef TopGear90 het volgende:
Belgisch koppel (26 jaar) met een netto inkomen van ongeveer 4 KEUR (ik als consultant en wederhelft advocate).
Maandelijkse kosten incl lening zijn ongeveer 2300 euro.
We kunnen hier dus wel goed van leven en zeker mijn vrouw haar loon zal toenemen in de toekomst. Zij is namelijk op zoek naar ander (beter betaald) werk waardoor ons inkomen met 800 euro zou stijgen (concreet voorstel momenteel).

[...]

Nu willen we graag eind dit jaar een reis maken door Zuid-Amerika, iets dat ongeveer evenveel zal kosten als ons spaargeld op dit moment.
De reden dat we dit graag nu doen, is dat er volgend jaar misschien gezinsuitbreiding zit aan te komen...
Ik weet niet hoe het in België werkt, maar de meeste werkgevers vinden het niet leuk als hun net aangeworven personeel een jaar later met zwangerschapsverlof gaat.

Lijkt me erg onverstandig met zulke plannen om dan een lening af te sluiten om te lenen. Die 220 euro per maand ga je straks hard nodig hebben als de kleine er is.
So we just called him Fred
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 3 augustus 2017 @ 09:45:55 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172871325
Ik heb 5 weken Patagonië (Argentinië/ Chili) gedaan voor totaal ¤1830 inclusief alles. Dwz inclusief heen- en terug vlucht, twee binnenlandse vluchten, vervoer, eten, accommodatie, national parks, twee zeiltochten op het Beagle Channel, benodigde reisgidsje, etc etc. Zie reisverslag (lTRV / [Reisverslag] Patagonië (zuid Argentinië / Chili)).

Nu ben ik wel redelijk bekwaam in goedkoop toffe reizen maken maar de gap met een extra hypotheek afsluiten en dan 10k uitgeven voor 3 weekjes is wel erg groot. :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172871550
10k spaargeld hebben en dan nog 5k willen bijlenen om 4 weken naar Zuid Amerika te gaan. _O-

Damn, wat ga je daar precies doen dat je zoveel geld nodig denkt te hebben? Als je zo luxe op vakantie wil gaan zijn er veel betere plekken om heen te gaan en geld te verbrassen.

En persoonlijk geld dat ik geld lenen om op vakantie te gaan not done vind, vakantie is een luxe product. Je leent niet voor luxe producten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:06:05 #107
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172873036
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:19 schreef miro86 het volgende:
Ik vind TS z'n raming van 10k extreem ruim. Ik denk dat liefste en ik onder de 5k gaan blijven in de 5 weken dat we hier zijn. Misschien veel minder luxe, maar toch...
Luxe heb je thuis wel weer. Als ik maar een schoon bed en een douche heb, ben ik meestal al snel tevreden. Hoe lang spendeer je normaal gesproken in een hotel op een dergelijke reis?

Ik ga over een paar weken 4 weken naar Australië, maar ik hoop toch ruim onder de 10k uit te komen en dan denk ik dat Australië toch een stuk duurder is dan Zuid-Amerika.
Don't let my username fool you...
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:10:15 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_172873124
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Luxe heb je thuis wel weer. Als ik maar een schoon bed en een douche heb, ben ik meestal al snel tevreden. Hoe lang spendeer je normaal gesproken in een hotel op een dergelijke reis?

Ik ga over een paar weken 4 weken naar Australië, maar ik hoop toch ruim onder de 10k uit te komen en dan denk ik dat Australië toch een stuk duurder is dan Zuid-Amerika.
Argentinië is geen goedkoop vakantieland, denk dat het redelijk vergelijkbaar is met Australie
pi_172873200
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:45 schreef SeLang het volgende:
Ik heb 5 weken Patagonië (Argentinië/ Chili) gedaan voor totaal ¤1830 inclusief alles. Dwz inclusief heen- en terug vlucht, twee binnenlandse vluchten, vervoer, eten, accommodatie, national parks, twee zeiltochten op het Beagle Channel, benodigde reisgidsje, etc etc. Zie reisverslag (lTRV / [Reisverslag] Patagonië (zuid Argentinië / Chili)).

Nu ben ik wel redelijk bekwaam in goedkoop toffe reizen maken maar de gap met een extra hypotheek afsluiten en dan 10k uitgeven voor 3 weekjes is wel erg groot. :P
Dat is wel scherp inderdaad, ik ga je verslag zeker eens lezen en zien wat we er van kunnen opsteken.

Wat onze reis zo duur maakt is dat we ook langs El Calafate zouden willen gaan.
Maar die tussenstop alleen al kost ons ongeveer 2000 EUR extra (vluchten, minitrekking en hotel), wat misschien niet echt in proportie is.
Dan komen we inderdaad beter later nog eens terug voor andere gebieden te bezoeken en nemen we nu meer tijd voor de rest die we gepland hadden.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
10k spaargeld hebben en dan nog 5k willen bijlenen om 4 weken naar Zuid Amerika te gaan. _O-

Damn, wat ga je daar precies doen dat je zoveel geld nodig denkt te hebben? Als je zo luxe op vakantie wil gaan zijn er veel betere plekken om heen te gaan en geld te verbrassen.

En persoonlijk geld dat ik geld lenen om op vakantie te gaan not done vind, vakantie is een luxe product. Je leent niet voor luxe producten.
Zoals al aangehaald was ik wat ruim in mijn berekening.

En zo luxe op vakantie gaan is helemaal niet het geval. Een propere kamer is onze enige vereiste. Niet de naam die aan de muur hangt van het hotel... Grootste kost zijn de vluchten, maar ik zie dat we wel nog honderden euro's kunnen besparen door met de 2 verschillende maatschappijen ginder te vliegen ipv steeds met dezelfde (aerolinas argentinas). In mijn berekening had ik enkel naar deze laatste gekeken.

Lening gaan we dus ook niet meer doen, omdat de reis goedkoper zal worden en we dus genoeg buffer hebben.
Gelet op de goedkope lening die we zouden kunnen aanvragen, vond ik het misschien verstandiger om de kost te spreiden over een jaar (of max 2) ipv een groot deel spaargeld op te souperen. Maar conclusie is dus dat we inderdaad voor luxe niet gaan lenen.

En bedankt voor de tip van het zika virus, had er niet meer aan gedacht inderdaad.
pi_172877647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Luxe heb je thuis wel weer. Als ik maar een schoon bed en een douche heb, ben ik meestal al snel tevreden. Hoe lang spendeer je normaal gesproken in een hotel op een dergelijke reis?

Ik ga over een paar weken 4 weken naar Australië, maar ik hoop toch ruim onder de 10k uit te komen en dan denk ik dat Australië toch een stuk duurder is dan Zuid-Amerika.
Waar we nu zitten kost onze kamer 13 euro per nacht. Het is proper, de badkamer is netjes, we hebben een tv die we niet nodig hebben.
Argentinië is wel duurder me dunkt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 04:00:42 #111
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172896289
Goed, inmiddels aangekomen in Mar del Plata. In een oud appartement, laagseizoen maar één van de weinige opties waar ze honden accepteren. En daar betaal ik 400 dollar per week voor. En ik woon al ruim 11 jaar in Argentinië en het is mijn werk om onderkomens uit te zoeken, dus ik weet echt wel waar ik het over heb :D Om even een idee te geven over de kosten. Een fatsoenlijk hotel (uiteraard subjectief, maar ik geef graag wat extra uit voor een net/luxe hotel) vind je echt niet onder de US$100 per nacht in de toeristenplaatsen. En dan bedoel ik dus wel een goed 3 of 4 sterrenhotel.

On Topic hoeft geloof ik niet echt meer, want TS heeft al gezien dat hij waarschijn niet zó veel geld kwijt zal zijn, rekenend op KLM vlucht, binnenlandse vluchten en hotels. Maar vergeet niet één van de allergrootste kostenposten in Argentinië: Excursies! Zeker in Patagonië ben je al heel snel US$100 per persoon voor een excursie kwijt, denk aan walvissen kijken in de Península Valdés, Pinguins bij Punta Tombo gecombineerd met een boottocht met kortsnuitdolfijnen, Perito Moreno gletsjer bekijken (en als je erop wilt wandelen mag je dat bijna verdubbelen), een trekking+vlottocht op Vuurland... Allemaal al snel US$100 per persoon of nog duurder. Autohuur is ook een fijne kostenpost.

Het enige wat nog relatief betaalbaar is hier is uit eten gaan, tenminste als je dat vergelijkt met Nederland of België. Sterker nog, ik heb echt het idee dat uit eten gaan tegenwoordig goedkoper is dan zelf boodschappen doen. De prijzen in de supermarkt liggen hoger dan de prijzen in NL voor bijna alle producten.

Je kan de reis natuurlijk zo gek maken als je zelf wil. SeLang is een expert in low budget, Miro heeft een "net en schoon" onderkomen voor EUR 13 per nacht gevonden, petje af. Niet in een toeristische plaats als El Calafate of Puerto Madryn neem ik aan? :P Wil je het gekker maken, dan is die 10k echt niet zo vreemd. de Exclusieve Groepsreis Patagonië en Vuurland die we aanbieden (misschien leuk voor de topicstarter? Wel eind oktober ipv november) kost EUR 5.295 per persoon. Heb je wel alles (vluchten, hotels, transfers én excursies) inclusief en inderdaad de betere 3 en 4 sterren hotels (en in Ushuaia een 5 sterrenhotel) en uiteraard Nederlandse reisleiding, kleine groep, vluchten met KLM etc.

Zo, toch nog even kunnen spammen *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:15:25 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172906477
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 04:00 schreef flipsen het volgende:
Zo, toch nog even kunnen spammen *O*
Vooruit dan maar. :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:18:10 #113
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_172906520
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 04:03 schreef flipsen het volgende:
Dat ik hier nog niet gespamd heb ligt niet aan het feit dat ik niet wil spammen, maar dat ik net onderweg ben van Puerto Iguazu aar ik woon (en de zaken voor Tipica Reizen regel) naar Mar del Plata wegens familieomstandigheden. Morgenavond laat komen we daar aan en vrijdag zal ik als ik er even tussenuit kan dit topic wat beter bekijken. Met name om mijn reisorganisatie te pluggen natuurlijk, maat misschien ook wat inhoudelijks :)
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 04:03 schreef flipsen het volgende:
Dat ik hier nog niet gespamd heb ligt niet aan het feit dat ik niet wil spammen, maar dat ik net onderweg ben van Puerto Iguazu aar ik woon (en de zaken voor Tipica Reizen regel) naar Mar del Plata wegens familieomstandigheden. Morgenavond laat komen we daar aan en vrijdag zal ik als ik er even tussenuit kan dit topic wat beter bekijken. Met name om mijn reisorganisatie te pluggen natuurlijk, maat misschien ook wat inhoudelijks :)
Moet jij niet eens een nieuwe website? :P Kan ik je wel mee helpen. O-) Een barter is ook wel mogelijk zie ik O+
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:19:42 #114
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172913274
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:18 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

[..]

Moet jij niet eens een nieuwe website? :P Kan ik je wel mee helpen. O-) Een barter is ook wel mogelijk zie ik O+
En dan te bedenken dat IK me al schaamde voor mijn toch redelijk on topic gespam _O-

Wordt al aan gewerkt, maar heb het voorlopig te druk met andere zaken
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172927929
Bedankt voor de tips flipsen!
Alleen geven we de voorkeur aan individuele reizen, zodat we echt met niemand rekening hoeven te houden.

We hebben samen eens echt in detail door onze reis gegaan en hotels geboekt (met gratis annulering dus kunnen nog altijd wijzigen). Ook huurauto's geregeld alsook de vluchten.

Dit brengt het totaal op net geen 6000 EUR incl hotels, vluchten, huurauto's.
Excursies moeten we nog wat bekijken, maar bijvoorbeeld Iguazu park kost nauwelijk iets (50¤ voor 2 dacht ik). Ik denk dat vooral het zuiden duur is qua excursies? Bv die mini trekking in El Calafate en boottochten etc...
De bedoeling is wel om veel rond te rijden en zo de streek te verkennen.

Maar het plan is dus om dit jaar het noorden te verkennen op 3 weken.
4 nachten buenos aires
5 nachten Mendoza (met huurauto)
3 nachten Salta (met huurauto)
rijden naar Tilcara + 2 nachten Tilcara en dan terug naar Salta voor vlucht naar Iguazu (alles met huurauto)
3 nachten Iguazu

Misschien dat we nog wat schuiven in de dagen, maar de bestemmingen liggen wel vast.

Dus lenen is helemaal niet meer aan de orde!
  Moderator zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:53:49 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172931511
Mijn zika advies hebben jullie blijkbaar opzij geschoven? Het wordt mensen met een zwangerschapswens echt afgeraden om erheen te gaan. Ik zou daar niet te lichtvoetig mee omgaan.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:25:37 #117
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172932364
Zika komt in Argentnië zo goed als niet meer voor. Het is nu winter, sowieso weinig muggen. Hoe het er in november voor staat weet ik natuurlijk niet. Ten tijde van de Olympische Spelen was het een hot item, maar nu in 2017 hoor je er ook hier eigenlijk niets meer over. Dengue is een veel groter probleem in het noorden van Argentinië.

Daarnaast is het nog altijd de vraag of die afwijkingen bij ongeboren kinderen ook daadwerkelijk aan een mug zijn toe te schrijven, maar dat is weer een heel andere discussie die in TRV niet echt thuis hoort :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:26:03 #118
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172932372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:36 schreef TopGear90 het volgende:
Bedankt voor de tips flipsen!
Alleen geven we de voorkeur aan individuele reizen, zodat we echt met niemand rekening hoeven te houden.

We hebben samen eens echt in detail door onze reis gegaan en hotels geboekt (met gratis annulering dus kunnen nog altijd wijzigen). Ook huurauto's geregeld alsook de vluchten.

Dit brengt het totaal op net geen 6000 EUR incl hotels, vluchten, huurauto's.
Excursies moeten we nog wat bekijken, maar bijvoorbeeld Iguazu park kost nauwelijk iets (50¤ voor 2 dacht ik). Ik denk dat vooral het zuiden duur is qua excursies? Bv die mini trekking in El Calafate en boottochten etc...
De bedoeling is wel om veel rond te rijden en zo de streek te verkennen.

Maar het plan is dus om dit jaar het noorden te verkennen op 3 weken.
4 nachten buenos aires
5 nachten Mendoza (met huurauto)
3 nachten Salta (met huurauto)
rijden naar Tilcara + 2 nachten Tilcara en dan terug naar Salta voor vlucht naar Iguazu (alles met huurauto)
3 nachten Iguazu

Misschien dat we nog wat schuiven in de dagen, maar de bestemmingen liggen wel vast.

Dus lenen is helemaal niet meer aan de orde!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:32:23 #119
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172932521
Toegangsprijzen op dit moment (zijn sinds een paar maanden weer heel erg omhoog gegaan):
Iguazú (Argentijnse kant): $527, omgerekend nu ongeveer EUR 27 pp, maar dat wordt ongewtwijfeld nog minder aangezien de peso weer lekker doorkeldert.
Iguacu (Braziliaanse kant): US$28 per persoon
Doe in Iguazú zéker het boottochtje en neem een droog shirt mee, je gaat tot onder de watervallen. Verder geen excursie/gids, helemaal niet nodig. Argentijnse kant kan je prima met openbaar vervoer doen, bus vertrekt iedere 20 minuten. Braziliaanse kant is makkelijker met een taxi, die blijft dan ook op je wachten voor de terugweg. Met de bus is omslachtig bij de grens en je moet overstappen.

Als je nog kan schuiven zou ik 1 of 2 nachten minder in Mendoza doen en die bij Salta plakken, om dan ook het rondje Salta - Cachi - Cafayate - Salta te rijden (Valles de Calchaquiés). Bijzonder mooi!

Verder heb je in het noorden inderdaad geen verdere hoge entreeprijzen of dure excursies gelukkig.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:11:57 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172935132
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:25 schreef flipsen het volgende:
Zika komt in Argentnië zo goed als niet meer voor. Het is nu winter, sowieso weinig muggen. Hoe het er in november voor staat weet ik natuurlijk niet. Ten tijde van de Olympische Spelen was het een hot item, maar nu in 2017 hoor je er ook hier eigenlijk niets meer over. Dengue is een veel groter probleem in het noorden van Argentinië.

Daarnaast is het nog altijd de vraag of die afwijkingen bij ongeboren kinderen ook daadwerkelijk aan een mug zijn toe te schrijven, maar dat is weer een heel andere discussie die in TRV niet echt thuis hoort :)
Ik zou het in ieder geval even goed checken. Op de link die ik postte was te zien dat het wel degelijk nog in Argentinië speelt. Ik zou persoonlijk het risico niet nemen of een half jaar wachten met proberen zwanger te worden :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:06:38 #121
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173002594
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 22:19 schreef flipsen het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat IK me al schaamde voor mijn toch redelijk on topic gespam _O-

Wordt al aan gewerkt, maar heb het voorlopig te druk met andere zaken
Haha ja sorry. Ik zag je website en gezien reizen om beleving draait en er nog een aantal belangrijke redenen zijn voor een update wilde ik je dat niet onthouden. Goed bezig, ziet er al goed uit!
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_173473124
Hoi TopGear,

Jullie verdienen goed en hebben daarnaast ook geen andere leningen lopen. Als je ziet hoeveel mensen in NL leningen afsluiten voor een nieuwe keuken, slaapakamer etc. Dan sluit ik liever een lenng af voor een prachtige reis - sluit daarom lekker die lening af en ga samen met je vrouw een onvergetelijke tijd tegemoet. Dat sparen en op je centjes letten tijdens zo reis is onzin. Deze reis ga je 1 keer doen en daarna nooit meer.... al helemaal niet met kinderen. Je bent nu ook nog jong en sterk! Ik ben zelf al wat op leeftijd, dus ik spreek uit ervaring. Ik heb daarnaast ook atlijd een topbaan gehad, maar voor flinke rondreizen naar azie heb ik altijd een extra centje geleend.

Ik heb Zuid-Amerika zelf ook vaak mogen bezoeken. Het is prachtig!
pi_173709843
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:07 schreef Boterbartje het volgende:
Ik vind 4K ook vrij weinig voor consultant + advocate
Consultant is ook een behoorlijk breed begrip en ik heb ook weleens vernomen dat pas beginnende advocaten niet erg veel verdienen.

Ik vroeg mij eigenlijk vooral af wat de relevantie is om het te benoemen wat voor werk je doet.

Het lijkt mij in ieder geval niet erg slim plan om te lenen voor een vakantie, helemaal niet als je het geld nu hebt staan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 11 september 2017 @ 11:54:08 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_173710144
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:53 schreef lauboxx het volgende:
Hoi TopGear,

Jullie verdienen goed en hebben daarnaast ook geen andere leningen lopen. Als je ziet hoeveel mensen in NL leningen afsluiten voor een nieuwe keuken, slaapakamer etc. Dan sluit ik liever een lenng af voor een prachtige reis - sluit daarom lekker die lening af en ga samen met je vrouw een onvergetelijke tijd tegemoet. Dat sparen en op je centjes letten tijdens zo reis is onzin. Deze reis ga je 1 keer doen en daarna nooit meer.... al helemaal niet met kinderen. Je bent nu ook nog jong en sterk! Ik ben zelf al wat op leeftijd, dus ik spreek uit ervaring. Ik heb daarnaast ook atlijd een topbaan gehad, maar voor flinke rondreizen naar azie heb ik altijd een extra centje geleend.

Ik heb Zuid-Amerika zelf ook vaak mogen bezoeken. Het is prachtig!
Goed advies, omdat andere mensen het doen moet TS het ook maar doen. :')

En hoezo heb je een topbaan gehad en heb je altijd moeten lenen voor een reis naar het goedkoopste continent op de wereld?
  maandag 11 september 2017 @ 14:21:11 #125
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_173712439
Heeft TS uiteindelijk al iets besloten eigenlijk?

Ofwel: volgens mij heb ik geen offerteaanvraag ontvangen verwijzend naar dit topic :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_173937947
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Consultant is ook een behoorlijk breed begrip en ik heb ook weleens vernomen dat pas beginnende advocaten niet erg veel verdienen.

Ik vroeg mij eigenlijk vooral af wat de relevantie is om het te benoemen wat voor werk je doet.

Het lijkt mij in ieder geval niet erg slim plan om te lenen voor een vakantie, helemaal niet als je het geld nu hebt staan.
Naja als je beginnend advocaat bent bij Boerendorp & Zn advocaten en notarissen dan kun je inderdaad weinig verdienen. Als je bij een prima kantoor in Amsterdam start is 4K meer wat je zelf kan verdienen (of net ietsjes minder) als startsalaris. Idem voor consultancy overigens
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 13:28:03 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173945621
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:08 schreef terrorsjaak het volgende:
Niet doen
OP niet gelezen maar de TT zegt genoeg.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')