abonnement Unibet Coolblue
pi_172850994
quote:
15s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:33 schreef onlogisch het volgende:
$519.15 (87.59%) Bitcoin cash _O-
$ 576,50 op Bittrex
pi_172851018
quote:
15s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:33 schreef onlogisch het volgende:
$519.15 (87.59%) Bitcoin cash _O-
Ongelofelijk 😯 Ben benieuwd hoe lang dat doorgaat.
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 12:36:46 #253
257132 crew  Awsom
pi_172851045
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:34 schreef Vesz het volgende:

[..]

$ 576,50 op Bittrex
Helaas geen echte mogelijkheid om te profiteren aangezien de BCC wallet daar nog niet werkt
pi_172851062
Zodra het verkocht kan worden staat het op 10 dollar.
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 12:37:47 #255
257132 crew  Awsom
pi_172851065
Zodra die wallet werkt keldert die prijs als een malle door mensen van andere exchanges die daar gaan sellen. :P
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 12:38:48 #256
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172851082
quote:
99s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:37 schreef Awsom het volgende:
Zodra die wallet werkt keldert die prijs als een malle door mensen van andere exchanges die daar gaan sellen. :P
Wanneer is de verwachting dat ie werkt? Want voor die tijd ga ik het wel inruilen denk ik :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  † In Memoriam † woensdag 2 augustus 2017 @ 12:41:03 #257
230491 Zith
pls tip
pi_172851127
Ahh had tochniet moeten lenen op Polo _O-

Bitcoin Cash (BCC)
LAST
$613.87 BTC/ BCC 0.22490390
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_172851128
Misschien een stomme vraag, maar de BCH die ik op kraken heb, kan ik toch gewoon in handelen daar (als in verkopen voor geld)?

*Noob off
pi_172851224
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:37 schreef Apekoek het volgende:
Zodra het verkocht kan worden staat het op 10 dollar.
Dat idee heb ik ook. Een massale dump van bcc, misschien wel een goede gelegenheid om er wat goedkoop in te slaan.
pi_172851468
Of we krijgen een Flippening 2.0? :D
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:03:21 #261
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172851637
BCH $900 voorbij: Dit kan niet goed gaan :o
The best firms advertise the least...
  Eindredactie Games woensdag 2 augustus 2017 @ 13:04:32 #262
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172851658
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:03 schreef edcetera het volgende:
BCH $900 voorbij: Dit kan niet goed gaan :o
900 dollar? Das wel heel royaal :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172851661
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:03 schreef edcetera het volgende:
BCH $900 voorbij: Dit kan niet goed gaan :o
Dit is wel bizar inderdaad! Er zullen een aantal mensen blij worden, maar ook een heleboel niet denk ik zo.
  Eindredactie Games woensdag 2 augustus 2017 @ 13:06:42 #264
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172851711
Ff me sell loss aanpassen van 300 euro naar 500
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172851998
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:03 schreef edcetera het volgende:
BCH $900 voorbij: Dit kan niet goed gaan :o
Waar zie je dat dan? Ik kijk hier https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin-cash/#markets
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 13:27:24 #266
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172852144
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:20 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Waar zie je dat dan? Ik kijk hier https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin-cash/#markets
Net op bittrex
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:32:47 #267
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172852268
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:20 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Waar zie je dat dan? Ik kijk hier https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin-cash/#markets
Coinmarketcap loopt altijd achter.
The best firms advertise the least...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 augustus 2017 @ 13:34:03 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172852290
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:03 schreef edcetera het volgende:
BCH $900 voorbij: Dit kan niet goed gaan :o
-voeg veel gescheld in-

Gedumpt op 250 :'(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172852331
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

-voeg veel gescheld in-

Gedumpt op 250 :'(
Luister dan ook gewoon ~O>
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 13:39:00 #270
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172852394
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:36 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Luister dan ook gewoon ~O>
Weet jij wat de verwachting is wanneer je BCC naar een exchange kan verplaatsen?
Dat zal het punt zijn dat er veel gedumpt gaat worden?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172852416
Waar komt dat geld ineens vandaan dan allemaal, voor BCC?
Lambo of Rekt
pi_172852526
Zag deze reacties onder https://tweakers.net/nieu(...)in-na-hard-fork.html

wellicht goed hier notie van te nemen. ;)

quote:
Er zit een behoorlijk politiek spelletje achter het Bitcoin Cash debacle en is niet zo simpel als het artikel schetst.

De schaalbaarheid van Bitcoin hangt niet alleen af van de blocksize. Segwit maakt het mogelijk om ongeveer 1.6-2 keer zoveel transacties te doen in een even groot block. Daarnaast biedt het eenvoud in het implementeren van andere schaalbaarheid oplossingen (zoals Lightning). Dit artikel van Bitcoin core legt het goed uit:

https://bitcoincore.org/en/2016/01/26/segwit-benefits/

Een van de grote problemen met een grote blocksize is de bandbreedte en opslagruimte die nodig is om de blockchain bij te houden. De Bitcoin blockchain is momenteel bijna 130GB groot. Dat betekent dat als jij een kopie van de gehele blockchain wil je 130GB aan diskruimte moet hebben. Plus de bandbreedte om hem bij te houden (nu 1MB per block, in Bitcoin Cash 8MB per block). De doelstelling om Bitcoin zo decentraal mogelijk te houden wordt verhindert door grotere blocks. Full-nodes zijn als ware de toezichthouders van Bitzoin en vereisen dat je de gehele Blockchain opgeslagen hebt. Hoe meer full-nodes hoe veiliger het netwerk is, en hoe groter de blockchain hoe lastiger het is voor iemand om een full-node draaiend te houden.

https://en.bitcoin.it/wiki/Full_node

Het artikel benoemt de lange wachttijden en transactiekosten die met Bitcoin gepaard zijn gegaan de afgelopen maanden. Er wordt vanuit gegaan dat dit "spam-transacties" waren, om aan te tonen dat de huidige 1MB niet genoeg is. Kwaadwillende hebben Bitcoin trager gemaakt om de validiteit van Bitcoin Cash aan te tonen. Het aantal transacties in die in de rij stonden (de mempool) is wonderbaarlijk ook enorm gekrompen sinds de hardfork aangekondigd is. Momenteel kun je met verwaarloosbare transactiekosten weer snel Bitcoin versturen. De volgende link laat het verloop van de mempool zien waar we inderdaad een enorme toename zien in mei:

https://jochen-hoenicke.de/queue/#all

Ikzelf zie dan ook geen toegevoegde waarde voor Bitcoin Cash. Segwit (en andere oplossingen zoals Lightning) zijn de enige manier om Bitcoin en andere cryptovaluta beschikbaar te maken voor een hele grote groep gebruikers. Als we "het nieuwe visa" willen worden dan kom je met 8MB per tien minuten ook niet uit. Vandaar dat de Bitcoin Core Developers een verhoging van de blocksize als nutteloos zien. Op de lange termijn lost dat het probleem ook niet op. Doe je dat nu dan heb je in de toekomst nog steeds hetzelfde probleem plus een blockchain die veel groter is dan nodig. Daarnaast is er momenteel ook nog niet echt een probleem met de 1MB, dat is kunstmatig gecreëerd met als gevolgd dat de transactiekosten tijdelijk hoger lagen totdat de spam-transacties gestopt waren.

Onder het kopje "Scalability targets" staat een leuke rekensom van hoe groot de blokken zouden moeten zijn mocht je Bitcoins willen versturen met een hoeveelheid en snelheid van Visa (spoiler: met veel transacties tot 500mb per block!):

https://en.bitcoin.it/wiki/Scalability

Wat er ook meespeelt is ASICBoost, een techniek om het minen van Bitcoin goedkoper te maken. Segwit maakt het gebruik van ASICBoost onmogelijk. Sommige beweren dan ook dat sommige stakeholders van Bitcoin Cash Segwit niet tegen willen houden omdat de techniek niet klopt, maar omdat ze dan hun winsten uit het minen zien verkleinen. Naast de technische kant van het verhaal zit er nog een heel politiek spelletje achter van mensen die elkaar niet lief vinden en leugens over elkaar verspreiden om hun eigen punt meer kracht bij te zetten.

Het Bitcoin Cash debacle is een complex verhaal met vele aspecten die je nooit in een artikel kan uitleggen. Nogmaals ikzelf zie de toegevoegde waarde niet en verwacht dat het geen toekomst heeft. Wel moet gezegd worden dat het goed is dat er een hardfork kan plaatsvinden. Bitcoin steunt op het vertrouwen van de gebruikers en als een groep daarvan dat niet meer heeft, dan kan men zoals nu voor zichzelf beginnen en kijken of het beter gaat. Bitcoin is decentraal en daarmee zullen er altijd verschillende meningen zijn. Het mooie is dat je vrij bent voor jezelf te beginnen en jouw mening te bewijzen, precies wat Bitcoin Cash nu doet.
quote:
Bitcoin Cash is niks anders al een verkapte manier om meer macht te trekken naar Bitmain. Bitmain is het bedrijf wat een monopoly heeft op ASIC hardware, eigenaar is van de grootste miningpools, eigenaar is van meerdere beurzen (ViaBTC, HitBTC), etc. etc. etc. Alles wat met Bitcoins te maken heeft hebben zij wel een hand in.

Bitmain was niet blij met segwit en hebben er ook alles aan gedaan om het tegen te houden. Het is namelijk zo dat zij het voor elkaar hebben gekregen om een patent te krijgen op ASICBoost, een manier om 30% sneller te kunnen mine door een bug in de blockchain te misbruiken. De voorgestelde verandering zou het onmogelijk maken om verdekt ASICBoost te gebruiken. Bitmain heeft ook rare investeringen lopen in China, investeringen die ze zonder ASICBoost nooit terug kunnen verdienen.

Daarom was er ook een hard misinformatie campagne en alle voorstellen om het netwerk te verbeteren werden op slikse wijzen geblokkeerd. Uiteindelijk hebben de ontwikkelaars van Bitcoin Core maar uit frustratie een ramkoers ingezet. Ze hebben de remmen doorgesneden en het stuur vast gelast. BIP148 was aan viraal voorstel, als er ook maar iemand ergens met de hand hashes zou oplossen dan wordt gegeven de tijd het hele netwerk overgezet.

Uiteindelijk zijn miners, uit angst dat ze hun investeringen zouden verliezen, bijgekomen en hebben ze een voorstel geaccepteerd.

Bitmain vindt dit natuurlijk niet leuk, ze hadden een hoop groot praat en misinformatie verspreid en nu moeten ze (om hun reputatie hoog te houden) wel iets doen. En zo is Bitcoin Cash geboren. Een gehaaste poging tot een fork. Er is absoluut niet nagedacht over wat dan ook en ze hebben ook niemand de kans gegeven om zichzelf fatsoenlijk voor te bereiden. Het feit dat ze zelfs een afkorting (BCC) hebben gebruikt die al in gebruik is zegt al genoeg over hoe ver ze hebben gekeken.

Het is dat Bitmain, de grootste spelen in de Bitcoin markt, erachter zit anders had dit hard gefaald. Naar mijn inziens is het op dit moment een stukje gratis geld voor iedereen. Bitcoin zelf schijnt zich niks aan te trekken van BCH. Het riekt allemaal naar een stukje marktmanipulatie aan het adres van Bitmain maar dat zijn dingen die lastig zijn om te bewijzen dus voorlopig is het nisk anders als een beschuldiging.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, ik heb nu iig gratis een hoop waarde erbij dus ik klaag niet.
pi_172852535
Ik begrijp de fork niet helemaal eigenlijk.

Mensen die BTC bezitten krijgen allemaal BCC, de hoeveelheid die je dan op dat moment hebt blijven beiden bestaan en zou je kunnen verkopen toch?

Situatie nu:
De Market Cap voor BTC is ongeveer gelijk gebleven voor en na de fork ~ $45 B

Nu zou het toch zo moeten zijn dat eigenlijk BCC weinig waard is omdat BTC gewoon zijn waarde behoud (mensen verkopen dus niet echt hun BTC).

Of zou er echt vraag naar beide zijn en is er even ~ $10 B aan waarde "gecreëerd".
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_172852675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:46 schreef ITrade het volgende:
Ik begrijp de fork niet helemaal eigenlijk.

Mensen die BTC bezitten krijgen allemaal BCC, de hoeveelheid die je dan op dat moment hebt blijven beiden bestaan en zou je kunnen verkopen toch?

Situatie nu:
De Market Cap voor BTC is ongeveer gelijk gebleven voor en na de fork ~ $45 B

Nu zou het toch zo moeten zijn dat eigenlijk BCC weinig waard is omdat BTC gewoon zijn waarde behoud (mensen verkopen dus niet echt hun BTC).

Of zou er echt vraag naar beide zijn en is er even ~ $10 B aan waarde "gecreëerd".
Ik heb mijn BTC in een lokale wallet en niet op een exchange. Ik zou mijn BCH nu wel willen verkopen, maar dat kan pas als ik ze kan versturen naar een exchange. Maar de exchanges waar ik accounts heb (en vertrouw) hebben nog geen van allen een mogelijkheid om BCH naar mijn account te sturen.

De hele BCH-handel zit momenteel dus nog een beetje op slot en dat verklaart denk ik de huidige prijs. Wanneer grote exchanges de mogelijkheid om BCH te depositen open zetten verwacht ik eigenlijk wel een prijsdaling.

Kraken heeft aangegeven dat dat nog wel een paar dagen duren.

krakenfx twitterde op woensdag 02-08-2017 om 12:12:01 BCH deposits + withdraws may not be available for several days. We won't enable funding until we think it's safe. reageer retweet
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 14:05:37 #275
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172852940
Dat kan de prijs dus nog wel even doen stijgen :Y)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')