abonnement Unibet Coolblue
pi_172710443
quote:
VELSEN-NOORD - Hoe houd je de kinderen gelukkig als je niet op vakantie kunt? Tamara Hofman uit Velsen-Noord dacht aan een zwembadje voor de deur, maar de gemeente Velsen verbiedt het.

Een vakantie zat er dit jaar niet in voor de familie Hofman en de tuin is erg klein, dus vroeg Tamara Hofman zich af of ze niet een zwembadje voor haar deur kon zetten. Ze overlegde het met buren en een meneer van de woningbouwvereniging: "Die is hier een paar keer langsgeweest en heeft regels opgesteld. Het zou gedoogd worden en het was prima."

De kinderen genoten van het bad, totdat vanochtend een handhaver van de gemeente Velsen voor de deur stond. Het zwembadje, van drieënhalve meter breed, moet voor maandag weg zijn anders volgt een boete. Tamara is boos: "Ze hebben niks te doen en klagen over de kleinste dingen."

Levensgevaarlijk
Een woordvoerder van de gemeente Velsen laat weten dat het badje op gemeentelijke grond staat en er risico is op ongelukken. Het toezicht is onvoldoende en de situatie kan "levensgevaarlijk" zijn, aldus de gemeente. Handhavers gaan controleren of Tamara het zwembad weghaalt.


Bron


[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 27-07-2017 12:26:35 ]
pi_172710455
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:53 schreef PreiKaas het volgende:
Omdat er in de betreffende buurt overleg is geweest wordt het er nu maar opgegooid dat het waarschijnlijk een soort van intimiderend gesprek moet zijn geweest waarbij tegenspraak absoluut niet zou worden geduld?

_O_ _O_ _O_ _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Autistisch FOK! op z'n best.
Dit, beter wordt het niet... _O-
pi_172710472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:55 schreef Kim-Holland het volgende:

Op het filmpje was er ook maar 1 buurman te zien die het prachtig vond. Ik geloof er ook niks van dat alle buurtbewoners het geweldig vinden. Het is niet voor niks dat handhavers 'toevallig' eens kwamen kijken omdat ze 'waarschijnlijk niks beters te doen hebben', waarschijnlijk door klachten van buurtbewoners. En terecht.
Weer een hoop aannames... :')
pi_172710488
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weer een hoop aannames... :')
Daar doe jij niet voor onder, vriend.
´
pi_172710516
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:12 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Daar doe jij niet voor onder, vriend.
Ik basseer mijn mening op het nieuwsbericht, niks meer niks minder. Jullie halen er plotseling intimidatie, stoeptegels door de ramen, Tokkies en van alles en nog wat erbij...
pi_172710575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik basseer mijn mening op het nieuwsbericht, niks meer niks minder. Jullie halen er plotseling intimidatie, stoeptegels door de ramen, Tokkies en van alles en nog wat erbij...
De rest maakt eigenlijk ook niets uit.
pi_172710585
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik basseer mijn mening op het nieuwsbericht, niks meer niks minder. Jullie halen er plotseling intimidatie, stoeptegels door de ramen, Tokkies en van alles en nog wat erbij...
Anders lees je even terug wat je zelf uit je toetsenbord ratelt..
Op de man spelen en users als egoisten en autisten bestempelen. Nee, dat is chic :{w
´
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:18:40 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172710589
Deel twee alweer wegens kwestie "gezin houdt zich niet aan de regels, gemeente handhaaft."

Als dat gezin gewoon een vergunning had aangevraagd was er vermoedelijk niks aan de hand geweest en had de gemeente nog met opzetten geholpen ook.
pi_172710599
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:18 schreef Lunatiek het volgende:
Deel twee alweer wegens kwestie "gezin houdt zich niet aan de regels, gemeente handhaaft."

Als dat gezin gewoon een vergunning had aangevraagd was er vermoedelijk niks aan de hand geweest en had de gemeente nog met opzetten geholpen ook.
Daar krijg je echt geen vergunning voor.
pi_172710621
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:18 schreef Lunatiek het volgende:
Deel twee alweer wegens kwestie "gezin houdt zich niet aan de regels, gemeente handhaaft."

Als dat gezin gewoon een vergunning had aangevraagd was er vermoedelijk niks aan de hand geweest en had de gemeente nog met opzetten geholpen ook.
Als dat gezin gewoon een kleiner BAD had gekocht dat wél in de tuin past, was er ook niks aan de hand geweest. ^O^
´
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:20:37 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172710630
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:18 schreef Kim-Holland het volgende:

Anders lees je even terug wat je zelf uit je toetsenbord ratelt..
Op de man spelen en users als egoisten en autisten bestempelen. Nee, dat is chic :{w
Dat zal dan wel een reden hebben he.
pi_172710636
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zal dan wel een reden hebben he.
Blijkbaar.
´
pi_172710681
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zal dan wel een reden hebben he.
Je kan ook rustig jouw mening blijven geven. Dat komt normaler over dan op de man spelen.
pi_172710686
Lol, moet denken aan een gebeurtenis jaren geleden. Hoe weet ik niet meer maar we belandden in de achtertuin van de ouders van een vriendinnetje van dochter. Had-ie ook even een zwembad geplaatst. :D. Had geen tuin meer over. En dan helemaal vol met ijskoud water. Die kinderen kwamen er blauw aangelopen uit.
Wij hadden een kleiner badje, een grotere tuin en we gooiden er lauw water in, enfin uiteindelijk zaten die kinderen dus bij ons.
I´m back.
pi_172710696
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:24 schreef Ryan3 het volgende:
Lol, moet denken aan een gebeurtenis jaren geleden. Hoe weet ik niet meer maar we belandden in de achtertuin van de ouders van een vriendinnetje van dochter. Had-ie ook even een zwembad geplaatst. :D. Had geen tuin meer over. En dan helemaal vol met ijskoud water. Die kinderen kwamen er blauw aangelopen uit.
Maar wel veel plezier.....
pi_172710728
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar wel veel plezier.....
Was te koud. Was net zo koud als het water aan het strand van Sète in Zuid-Frankrijk waar we een keer terecht kwamen. Man, man, man.
I´m back.
pi_172710768
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was te koud. Was net zo koud als het water aan het strand van Sète in Zuid-Frankrijk waar we een keer terecht kwamen. Man, man, man.
Dat je zaken echt voelt krimpen.
pi_172710782
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat je zaken echt voelt krimpen.
Nou pootje baden, verder kwam ik niet hoor. Wel heel mooie schelpen aan de kustlijn. En roggen die je hier en daar zag.
I´m back.
pi_172710953
Je hebt al geen ruimte in je tuin en toch moet je perse een bad van 3,5 meter neer zetten...
Is een badje van 1 a 1,5 meter niet voldoende dan?
pi_172711050
Even wat plaatjes voor de gezelligheid.. :')


´
pi_172711069
Velsen-Noord. :')

pi_172711083
quote:
12s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:42 schreef Kim-Holland het volgende:
Even wat plaatjes voor de gezelligheid.. :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja. Blij dat ik niet in zo'n buurt woon. Je hebt het ook met mensen die voor hun huis gaan wonen met de bbq en bierkratten.
pi_172711169
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Tja. Blij dat ik niet in zo'n buurt woon. Je hebt het ook met mensen die voor hun huis gaan wonen met de bbq en bierkratten.

Gezellig, toch? B:)B
´
pi_172711235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:48 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gezellig, toch? B:)B
Dit is Amsterdam Noord of niet? Ik kwam ermee in aanraking toen ik 15 was. Ik dacht al veel gezien te hebben.
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:55:24 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172711295
quote:
12s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:42 schreef Kim-Holland het volgende:
Even wat plaatjes voor de gezelligheid.. :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die laatsten zitten niet op de openbare straat, zie het hek.
Het lijkt mij ook een heel verschil of je het nad dag en nacht (ongebruikt en onbeheerd) laat staan of gewoon 's avonds na gebruik weer afbreekt.
pi_172711309
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dit is Amsterdam Noord of niet? Ik kwam ermee in aanraking toen ik 15 was. Ik dacht al veel gezien te hebben.
Volgens de bron is het Den Bosch.
´
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:57:46 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172711351
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Tja. Blij dat ik niet in zo'n buurt woon. Je hebt het ook met mensen die voor hun huis gaan wonen met de bbq en bierkratten.
Als ze het opruimen als ze er niet meer zitten heb ik er weinig tegen.
Behalve dat ze te beroerd zijn om hun huis in te gaan om te pissen en daarom de dichtstbijzijnde boom als urinoir gebruiken. Terwijl die boom verder lopen is dan de plee.
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:58:35 #28
3542 Gia
User under construction
pi_172711366
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:24 schreef Ryan3 het volgende:
Had-ie ook even een zwembad geplaatst. :D. Had geen tuin meer over.
Ik vermoed dat dit in dit geval ook zo zal zijn. Wel plaats in de tuin, maar dan geen plaats meer over.
Ze moeten natuurlijk zelf ook nog ergens kunnen zitten.
Het zwembad zal ook niet in hun voortuin hebben gestaan, en misschien wel deels op de straat?
Heb het filmpje niet gezien, zie dit topic nu pas.

Een huis is minimaal 4,5 á 5 meter breed, vaak breder. En de diepte is ook wel minimaal zoiets.
Daar kan een zwembadje in. Lijkt mij.
pi_172711368
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die laatsten zitten niet op de openbare straat, zie het hek.
Het lijkt mij ook een heel verschil of je het nad dag en nacht (ongebruikt en onbeheerd) laat staan of gewoon 's avonds na gebruik weer afbreekt.
Zo'n groot BAD ga je niet elke dag op en af-breken en vullen met water, dus het blijft waarschijnlijk een tijd staan.>lees de hele zomer.
´
pi_172711467
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb het filmpje niet gezien, zie dit topic nu pas.

´
  donderdag 27 juli 2017 @ 13:06:03 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172711523
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:58 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Zo'n groot BAD ga je niet elke dag op en af-breken en vullen met water, dus het blijft waarschijnlijk een tijd staan.>lees de hele zomer.
Daar zit ook gevaar in: bacteriën en andere zooi in het water :r
pi_172711538
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als ze het opruimen als ze er niet meer zitten heb ik er weinig tegen.
Behalve dat ze te beroerd zijn om hun huis in te gaan om te pissen en daarom de dichtstbijzijnde boom als urinoir gebruiken. Terwijl die boom verder lopen is dan de plee.
Het geeft enorme overlast soms naast dat het vervelend thuiskomen is voor andere mensen.
pi_172711540
quote:
Tja, zo te zien geen probleem, zou ik zeggen idd.
Is ook niet een Tokkie wijkje waarbij deze of gene volwassene de hele dag met twee traytjes Schültenbrau naast het zwembadje kampeert.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 27-07-2017 13:20:17 ]
I´m back.
  donderdag 27 juli 2017 @ 13:10:57 #34
3542 Gia
User under construction
pi_172711623
quote:
Dank je.
Zie hier eigenlijk niet zo'n probleem in. Het is aan het einde van een doodlopend straatje, niemand heeft er last van en de kinderen in de buurt hebben er plezier in.

Maar ja, tegenwoordig is alles gevaarlijk en moet alles dichtgetimmerd zijn, voor je het weet heb je als handhavende gemeente een celstraf aan je broek als er een kindje verdrinkt, terwijl de ouders niet in de buurt zijn. Want dán had de gemeente natuurlijk moeten handhaven.

Dus, ik snap het standpunt van de gemeente ook wel.
  donderdag 27 juli 2017 @ 13:11:41 #35
3542 Gia
User under construction
pi_172711646
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daar zit ook gevaar in: bacteriën en andere zooi in het water :r
Sjonge jonge, de betutteling weer.
Wij zwommen vroeger in het kanaal en leven gewoon nog.
pi_172711671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Dank je.
Zie hier eigenlijk niet zo'n probleem in. Het is aan het einde van een doodlopend straatje, niemand heeft er last van en de kinderen in de buurt hebben er plezier in.

Maar ja, tegenwoordig is alles gevaarlijk en moet alles dichtgetimmerd zijn, voor je het weet heb je als handhavende gemeente een celstraf aan je broek als er een kindje verdrinkt, terwijl de ouders niet in de buurt zijn. Want dán had de gemeente natuurlijk moeten handhaven.

Dus, ik snap het standpunt van de gemeente ook wel.
Regels opstellen hè en iemand verantwoordelijk maken, maar dat was al gebeurd ism de woningbouwvereniging.
I´m back.
pi_172711711
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Dank je.
Zie hier eigenlijk niet zo'n probleem in. Het is aan het einde van een doodlopend straatje, niemand heeft er last van en de kinderen in de buurt hebben er plezier in.

Maar ja, tegenwoordig is alles gevaarlijk en moet alles dichtgetimmerd zijn, voor je het weet heb je als handhavende gemeente een celstraf aan je broek als er een kindje verdrinkt, terwijl de ouders niet in de buurt zijn. Want dán had de gemeente natuurlijk moeten handhaven.

Dus, ik snap het standpunt van de gemeente ook wel.
Het levert overlast op op de grond van anderen. Daarnaast geeft het de vrijheid aan anderen ook maar dit soort dingen te doen.
  donderdag 27 juli 2017 @ 13:23:44 #38
3542 Gia
User under construction
pi_172711825
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:15 schreef Jaroon het volgende:

Het levert overlast op op de grond van anderen. Daarnaast geeft het de vrijheid aan anderen ook maar dit soort dingen te doen.
De grond van anderen. De gemeente, ja.
Overlast hebben mensen ook als kinderen in de tuin in een zwembadje spelen.
Bij mijn schoonouders achter, hebben ze een echt zwembad (gegraven en betegeld enzo) en daar komen heel veel vriendjes zwemmen. En ja dat geeft heel veel overlast aan de aangrenzende tuinen. Als je daar niet tegen kunt. Gelukkig zijn de meeste mensen niet zo'n zeurkousen die alleen maar rust en stilte willen hebben. Ik vind het geluid van spelende kinderen leuk.
Geweldig toch, dat gespetter en gejoel. Laat ze toch genieten!

Maar, brr, bacteriën, misschien plast er wel iemand in, wat een herrie, hoppa achter de computer met die kids, heb je er tenminste geen last van.
pi_172712001
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]

De grond van anderen. De gemeente, ja.
Overlast hebben mensen ook als kinderen in de tuin in een zwembadje spelen.
Bij mijn schoonouders achter, hebben ze een echt zwembad (gegraven en betegeld enzo) en daar komen heel veel vriendjes zwemmen. En ja dat geeft heel veel overlast aan de aangrenzende tuinen. Als je daar niet tegen kunt. Gelukkig zijn de meeste mensen niet zo'n zeurkousen die alleen maar rust en stilte willen hebben. Ik vind het geluid van spelende kinderen leuk.
Geweldig toch, dat gespetter en gejoel. Laat ze toch genieten!

In een achtertuin gelegen zwembad zal niet snel over geklaagd worden, hoewel het zwaar kut is als je elke mooie dag urenlang herrie aan je hoofd hebt en je van ellende naar binnen moet omdat je in je eigen tuin niet kunt relaxen. Maar goed, het is niet het hele jaar door zomer, gelukkig maar.
Een BAD ook nog aan je voordeur gaat gewoon te ver.
Hoe creeer je pauperwijken? Nou, zo dus!
´
pi_172712268
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:33 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In een achtertuin gelegen zwembad zal niet snel over geklaagd worden, hoewel het zwaar kut is als je elke mooie dag urenlang herrie aan je hoofd hebt en je van ellende naar binnen moet omdat je in je eigen tuin niet kunt relaxen. Maar goed, het is niet het hele jaar door zomer, gelukkig maar.
Een BAD ook nog aan je voordeur gaat gewoon te ver.
Hoe creeer je pauperwijken? Nou, zo dus!
Klopt idd, in de achtertuin maakt het net zoveel herrie. Wij hadden wel buren die het af en toe zat waren, vrees ik. Achteraf realiseer ik me dat ook wel.
I´m back.
pi_172712276
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]
..een echt zwembad (gegraven en betegeld enzo) en daar komen heel veel vriendjes zwemmen. En ja dat geeft heel veel overlast aan de aangrenzende tuinen. Als je daar niet tegen kunt. Gelukkig zijn de meeste mensen niet zo'n zeurkousen die alleen maar rust en stilte willen hebben.
Beetje kromme mening.
Maar gelukkig zijn de meeste buurtbewoners niet zo aso om over de rug van kinderen stennis te schoppen en daarmee het beetje rust dat ze nog ergens rond middernacht hebben op het spel te zetten door boze medebuurtbewoners van 3 straten verder :') die vinden dat er geen regels gelden voor sommige bewoners.
Zo kun je het mss ook bekijken..
´
pi_172712356
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, in de achtertuin maakt het net zoveel herrie. Wij hadden wel buren die het af en toe zat waren, vrees ik. Achteraf realiseer ik me dat ook wel.
Natuurlijk. Niemand vind het prettig om in zijn eigen ruimte aan constante herrie blootgesteld te worden die veroorzaakt wordt door anderen.
Maar dat krijg je als het land te klein wordt met zoveel inwoners. We zitten met z'n allen op elkaar gepropt. ;(
´
pi_172712388
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:48 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gezellig, toch? B:)B
Volksbuurtje. Ik kan het prima rooien tussen dit soort gezellige genieters. Is er veel overlast dan is het overigens een aso-buurtje en dat is dan weer wat anders.
pi_172712412
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:49 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Volksbuurtje. Ik kan het prima rooien tussen dit soort gezellige genieters. Is er veel overlast dan is het overigens een aso-buurtje en dat is dan weer wat anders.
Zo er bij zitten op de stoep zit erg tegen aso aan op zijn minst.
  donderdag 27 juli 2017 @ 13:50:20 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172712413
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:33 schreef Kim-Holland het volgende:

Hoewel het zwaar kut is als je elke mooie dag urenlang herrie aan je hoofd hebt en je van ellende naar binnen moet omdat je in je eigen tuin niet kunt relaxen. Maar goed, het is niet het hele jaar door zomer, gelukkig maar.
En je dan toch blijven afvragen waarom ik jou een egoist noem... Man, man, man. Ga lekker in een hutje op de hei wonen dan.

Herrie, IK kan niet relaxen, IK MOET naar binnen, boehoe...

Nee, je kunt nergens tegen jankzak.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:44 schreef Kim-Holland het volgende:

Beetje kromme mening.
Maar gelukkig zijn de meeste buurtbewoners niet zo aso om over de rug van kinderen stennis te schoppen en daarmee het beetje rust dat ze nog ergens rond middernacht hebben op het spel te zetten door boze medebuurtbewoners van 3 straten verder :') die vinden dat er geen regels gelden voor sommige bewoners.
Zo kun je het mss ook bekijken..
Ah, en daar komt de intimidatie weer om de hoek... :')
pi_172712424
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:47 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Natuurlijk. Niemand vind het prettig om in zijn eigen ruimte aan constante herrie blootgesteld te worden die veroorzaakt wordt door anderen.
Maar dat krijg je als het land te klein wordt met zoveel inwoners. We zitten met z'n allen op elkaar gepropt. ;(
Over het algemeen zitten we te dicht op mekaar idd met onze belendende tuintjes. Het is echter wel zo dat je natuurlijk mensen met kinderen niet kunt verbieden lawaai te maken in de achtertuin, bijv. in de zomer met een zwembadje. Beetje rekening houden met elkaar is wat dat betreft het devies.
I´m back.
pi_172712447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zo er bij zitten op de stoep zit erg tegen aso aan op zijn minst.
Omdat de mensen samen komen en er een tafel neerzetten?
  donderdag 27 juli 2017 @ 13:52:16 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 27 juli 2017 @ 13:52:41 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172712472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

En je dan toch blijven afvragen waarom ik jou een egoist noem... Man, man, man. Ga lekker in een hutje op de hei wonen dan.

Herrie, IK kan niet relaxen, IK MOET naar binnen, boehoe...

Nee, je kunt nergens tegen jankzak.

[..]

Ah, en daar komt de intimidatie weer om de hoek... :')
Laat je nakijken, mongool :{w
´
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')