abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 5 november 2017 @ 03:32:19 #51
195885 shiznuts
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_174876739
registreer om deze reclame te verbergen
Een schoolmaat (ooit eens een duo-spreekbeurt Nederlands over scooters mee gedaan) had vroeger een Gilera DNA. :P
Die vond ik altijd wel gaaf. Destijds reden gabberwijfies Gilera Cittas. :D
Die Mito had ik idd ook nog wel gezien, maar beetje zelfde verhaal als de Derbi GPR 125.

Mja, ik zie deze: https://www.willhaben.at/(...)ia-rs-125-226549621/ en deze: https://www.willhaben.at/(...)prilia-rs-222968771/ . Verder alleen die of al uit elkaar vallen als je ze aankijkt... of echt track-only zijn. Verder... ik weet dat 2-takt heilig is qua sound en performance, maar betekent ook meer sleutelen, gedateerd... die wonen zelf ergens in de middle of nowhere met hun onbegrensde/opgevoerde Aprilia... maar probeer dat maar eens in en om Wenen. Ook moeten ze nog vrij veel opbrengen voor hun leeftijd.

Voor mij gaat het niezo om performance (nou ja, misschien binnen de klasse wel dan, de Aprilia vond ik toch wat zeurderig in z'n toeren doen en was je echt aan het knijpen er alles uit te halen, Yamaha was al beter, de Suzuki was top; bleef gaan). Genoeg videos gezien van mensen die meteen op hun bek gaan. :') Gewoon een jaartje rijvaardigheid op doen, gewoon met een bike die zich leuk in bochten laat leggen, daar een beetje zelfvertrouwen kweken. Vooral rotondes neem ik nu als een pussy omdat ik daar vroeger eens flink onderuitgegaan ben. Toevallig toen ik opstond en omkeek was er natuurlijk ook meteen een politiebusje of alles ok was... en dat ik te hard ging. Ik: 'ja, het is hier idd een beetje glad'. Zo gaat het nog niet:


Vrijdag was 't maar een klein rondje... en in de grote stad op de Suzuki, maar dat is hoe je het went of keert toch gewoon lachen! _O_ En je gaat op alles sowieso al veel te snel veel te hard in flitsland (1.8 miljoen inwoners in deze stad, dat zijn heel veel mensen om te naaien). ;( Als je alles 600cc+ gewend bent enzo... tja, misschien vind je er geen bal aan. Maar dat ken ik dan gelukkig nog niet, dus ik ben nog niet verpest. En diegene met die Honda Hornet ging ook al bijna onderuit toen ze nog snel voor er verkeer kwam door een bochtje snel weg wilde trekken omdat die al knetterveel torque heeft.

Dit is gewoon om een feeling te krijgen (eerder mezelf pushen, dan de bike). Zoals ook eerder al gezegd:
quote:
't Gaat me meer om een lichte motorfiets lekker door de bocht gooien dan snelheid. Daarom dacht ik: 125cc. Licht. Sportief. Geen gedoe.
quote:
't Schakelen meesteren lijkt me een part of the fun, net als bij een auto. Be in full control. Geen Duitse autobahn, dus om snelheid gaat het verder ook niet echt. Natuurlijk heb je het vermogen om snel te accelereren, maar de 125cc bikes zijn dan ook licht (al hangt er natuurlijk ook een kW/kg-restrictie aan). Maar dat is ook meteen een reden... gewoon iets dat lekker licht is, als ik zo'n kolossale sports tourer zie dan heb ik zoiets van 'seg, motor, waar ga je heen met je rijder?'. Kweenie, ik heb niet echt de mindset groter = beter. Aan de andere kant, achtbanen met een launch start, die harder gaan en barrel rolls maken, zijn ook leuker dan die houten achtbanen waar verder niet veel gebeurt...

[..]

Ik heb ook niet bepaald de illusie dat ik zo'n held ben dat ik me kan meten aan kampioenrijders. :P En wil ook niet overmoedig meteen met de kniën over de grond en dan het vermogen onderschatten en onderuitgaan en in 't ziekenhuis (of erger) belanden. Gewoon een middag vrij, lekker weer, uurtje of 3 á 4 te killen, 1.5 uur ergens heenrijden, korte pauze... weer terug voordat het donker is. Beetje geinen met dat ding. Denk dat dat opzich best wil met een 125cc fiets.
Helaas is een normaal rijbewijs hier in AT veel te veel gedoe nu, dus dat laat nog op zich wachten. Maar dat ben ik dus van plan als ik eenmaal weer in NL ben. 't Is niet dat ik mezelf nu jarenlang aan 125cc toewijdt.

Maar goed. Ik zal nog eens wat 2e hands plekken langsgaan, misschien zit er nog een pareltje tussen. Maar dan moet ik ook naar de middle of nowhere waarschijnlijk om 'em te bekijken en misschien een proefritje... en mijn Tomos sleuteltijden liggen zover achter me... kweenie of ik kan oordelen of 'ie veelbelovend is... or verborgen gebreken heeft die me veel gedonder gaan opleveren. Qua weten waar je aan toe bent, moderne styling, techniek en dat soort zaken, ben ik toch eerder van: nieuw. Enige wat ik ooit weleens 2e hands koop zijn vintage cameralenzen, verder ben ik eigenlijk gewoond alles nieuw te halen. Maar misschien is dat hier, voor een korte periode ook een verkeerde mindset. Dus bedankt voor de input, ga ik daar toch nog eens naar kijken. :Y
Life's like a choc of boxolates
  zondag 5 november 2017 @ 09:16:42 #52
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174877796
Ja nouja als het voor een korte periode is.. zou ik echt even in italie kijken.. Daar staat echt veel van dat spul.. kost ook geen drol dus dan neem je er gewoon twee.. :P
Nee je hebt idd vaak twee situaties: of er is nooit mee gereden of het is totaal op..
Ik merk wel dat het ene nieuwe het andere niet is qua kwaliteit.. kijk dus even goed naar gebruikservaringen..
Ik zou trouwens niets anders dan tweetakt kiezen in 125cc dan ben je ook echt snel (hoge bochtensnelheid) Viertakt is leuk voor een zitmaaier of zwaardere motor ofzo.. :P

Met een zwaardere motorfiets gaat het gewicht parten spelen:


[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 05-11-2017 09:27:49 ]
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:13:19 #53
195885 shiznuts
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_174987105
Ja, tnx. Zag net pas dat ze bij 1000ps heel recent een soort van live podcast over 2-takters hebben gedaan:
Kwam ook deze in voor: http://suter500.com/menu/ . :D Wat een ding.

Aprilia schijnt net op een beurs met een Supermoto en Enduro model te zijn gekomen:
Wie goed kijkt herkent deze terug als de Derbi Senda 125 SM DRD van een paar jaar geleden al. :P
Piaggio Group strikes again. :+ Zie mezelf ook nog niet zo snel op zoiets zitten. Misschien leuk om door blubberige bossen te crossen, maar zoals al gezegd, ik wil eerder een asfaltbochtenmonster worden.
Life's like a choc of boxolates
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:32:21 #54
195885 shiznuts
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_174987461
registreer om deze reclame te verbergen
Kan ook een blauw-gele(gouden) vloot bij elkaar gaan verzamelen...
gKmw7LS.jpg
Derbi-senda-drd-125-r-4t-4v-lateral-derecho.jpg
qEB2TOy.jpg

Schijnbaar komt er ook een sportspack voor de baby Gixxer:
https://bikes.suzuki.co.u(...)ck-for-new-gsx-r125/
Life's like a choc of boxolates
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:13:06 #55
195885 shiznuts
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_177804192
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:44 schreef shiznuts het volgende:
[..]

Honda... zou nog kunnen verrassen. Die hebben hier momenteel geen CBR125R op de markt. Die heb ik echter in Duitsland op verschillende kanalen gezien, ook net onder de ¤4k. Maar, dat is dus dat model dat aan een eind jaren 90 Honda NSR125R doet denken... en is niet echt vooruitstrevend. Wat jammer is. Want in 2016 heeft de 150cc (125 bikes worden vaak als 150cc versies in bepaalde landen geleverd (Vietnam, Maleisië, etc) een facelift gekregen, en boy o boy, that looks pretty sick:

[ afbeelding ]
~ http://autodaily.vn/2016/(...)n-repsol-tai-ha-noi/

Heel volgend jaar een beetje pret hebben in ieder geval. Ik kijk al uit naar de lente. [..]
Haast lente...! En Honda doet net een aardige poging!
zY1mW95.jpg
~ https://hondanews.eu/eu/e(...)07/2018-honda-cb125r
Maar goed, zal wel vergelijkbare zwaktepuntjes als de Duke en MT-125 hebben... en geen 15PK. In ieder geval zijn ze dan optisch zeer geslaagd. :Y
Life's like a choc of boxolates
  zondag 22 april 2018 @ 21:46:35 #56
195885 shiznuts
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_178682855
WoOT! Ianonne kanonne op het podium! :P En ik rijd inmiddels ook voor Suzuki. :Y) Met sportspack.

uSkrvSF.jpg

Binnenkort ff kijken voor een spruitlaat. De Yoshimura mag niet ;( , niet EC conform. :N Scorpion ook niet. Exan http://www.motoblog.it/po(...)er-sognare-in-grande misschien. En een tail tidy/fender eliminator moet er nog op.
Life's like a choc of boxolates
pi_178682990
registreer om deze reclame te verbergen
En handschoenen :+

Ziet er kek uit iig ^O^
Torque makes life easy.
Team Jean
  zondag 22 april 2018 @ 23:37:18 #58
195885 shiznuts
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_178684420
Haha, thanks. Die had ik natuurlijk heel eventjes afgedaan toen ik daar geparkeerd stond en m'n foon doorgaf om een foto te laten maken. En 't is hier boven de 25 graden geweest afgelopen paar dagen. :o 8-)

fwzsxsU.jpg

Gelijk een tripje gedaan richting Slowaakse grens zowat (Hainburg a/d Donau). Wel tof dat motorrijders elkaar groeten. Was ik me vroeger nooit bewust van dat ze dat deden.
Life's like a choc of boxolates
  maandag 23 april 2018 @ 17:50:05 #59
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178696257
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2018 23:37 schreef shiznuts het volgende:
Haha, thanks. Die had ik natuurlijk heel eventjes afgedaan toen ik daar geparkeerd stond en m'n foon doorgaf om een foto te laten maken. En 't is hier boven de 25 graden geweest afgelopen paar dagen. :o 8-)

[ afbeelding ]

Gelijk een tripje gedaan richting Slowaakse grens zowat (Hainburg a/d Donau). Wel tof dat motorrijders elkaar groeten. Was ik me vroeger nooit bewust van dat ze dat deden.
Ook sommige wannabe rijders doen dat.
Laatste tijd je topic gevolgd, geeft een goede basis om zelf uit te gaan zoeken of het je dan waard is eerst 125cc te rijden voordat je naar volledig rijbewijs te gaan. Hiervoor dank!

Ziet er goed uit, zou leuk zijn als je hier ook een beetje je ervaring bij houdt, bijvoorbeeld een (lange) trip op een andere "beginners" motor en dan je opmerkingen daarover.

Drive safe👍
  maandag 23 april 2018 @ 18:33:41 #60
195885 shiznuts
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_178697128
:Y Dat was 't idee. Een beetje het 125cc-landschap in beschouwing nemen en uitvinden waar op te letten is. Een algemeen topic voor iedereen. Al lijkt er vrij weinig interesse in NL voor dit segment en is 't meer een monoloog geworden. :P

Weinig gedoe, relatief lage kosten en 't risiko jezelf te overschatten ook niet zo hoog. Plan is vooralsnog er een jaar ervaring mee op te doen en dan eens te kijken wat 't plan is. Als alles gaat zoals ik me het bedacht heb zit ik na een jaar weer in NL waar het ernaar uitziet dat het minder gedoe is om je volle motorrijbewijs te halen (wat ik dan toch moet ('Code 111' is er niet geldig)). Als me de GSX-R125 bevalt zoals 'ie is kan ik 'em ook meenemen terug naar NL. Moet ik er wel eerst 6000km op krijgen anders gaan ze lastig doen m.b.t. importheffingen (voor zover het open-grenzen-concept binnen de EU; sowieso, mijne kocht ik voor de introductieprijs 3990,- EUR (4490 nu) en Suzuki NL noemt een rijklaarprijs van 5499,- EUR :') ).

Wil ook die CB125R nog wel een keertje huren. Is als ik het goed heb gebaseerd op 't zelfde platform als de CB300R, een beetje zoals de Duke 125 & 390 het platform delen. Die Honda vind ik een geslaagde bike, optisch. :Y De Honda benut alleen niet de volle toegelaten prestatiespanne die voor 125cc geldt (15PS/11kW). Met de Aprilia Tuono 125 met wind in de rug geloof ik 124km/h aangetikt. Met de GSX-R125 gisteren 122km/h (nog aan het inrijden dus rood bereik vermeden e.d.). Waarmee je op een snelweg waar je 130 mag net buiten de flow valt. Die Honda in 125cc-smaak zal dus misschien maar 110-115 doen. Maar als 'ie nou fijn rijdt en ik zou in NL toch iets zwaarders willen, heb ik alvast een optie bekeken. Vraag is ook, hoe voel ik me na langere tijd over 125cc en ook de categorie: sportsbike. Verder... was al jaren geen echt actieve verkeersdeelnemer eigenlijk (vrijwel altijd openbaar vervoer), dus er komt al genoeg op me af zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat mijn motor op hol slaat als een wilde stier. Maar op den duur zal ik wel wat meer 'oompf' willen uit m'n motor? Dus ik zal me langzaam ook wel gaan oriënteren op het 500-750cc segment.
Life's like a choc of boxolates
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')