abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:42:40 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173394692
leuke keukenschorten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173396680
quote:
Volgende maand nog een (laatste?) 777-300ER en dan is het voorbij met nieuwe vliegtuigen voor KLM dit jaar.

Volgend jaar drie 787-9's als het goed is, de eerste eind januari. BHN/O/P. Nu heb ik weinig verstand van bloemen... ;)
--
pi_173396797
quote:
[..]

Even lezen:

[..]

En dan zijn er nog steeds KLM 747's.
Ik dacht dat de tekening een terminal was :{ Bij nader inzien misschien niet vanwege de gatenummers. Overigens las ik dat men bij KLM serieus overweegt om na de BFY nog een 747 te laten D-checken. Dus misschien halen ze 203 nog.

[ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 25-08-2017 23:40:58 (vaudjuh) ]
--
pi_173404611
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:31 schreef inkjet het volgende:
Volgend jaar drie 787-9's als het goed is, de eerste eind januari. BHN/O/P. Nu heb ik weinig verstand van bloemen... ;)
Klopt. En dat lijken vooralsnog ook de laatste 787-9's voor KLM te worden. Daarna komen de 787-10's vanaf begin 2019.
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:37 schreef inkjet het volgende:
Ik dacht dat de tekening een terminal was :{ Bij nader inzien misschien niet vanwege de gatenummers.
Het is de nieuwe pier die eind 2019 moet opengaan.
De nieuwe terminal gaat pas in 2023 in open en daarvan is het ontwerp nog niet bekend.


quote:
Overigens las ik dat men bij KLM serieus overweegt om na de BFY nog een 747 te laten D-checken. Dus misschien halen ze 203 nog.
Mwah, meer om de groei op te vangen. Verwacht niet dat ze uiteindelijk langer door gaan vliegen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:47 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt erop dat de eerste Airbus A380 uitfasering een feit is.

9V-SKA van Singapore Airlines heeft zondag op maandag 10-11 juni haar laatste vlucht gevlogen voor de maatschappij van London Heathrow naar Singapore als SQ317.

Dit toestel maakte op 25 oktober 2007 de eerst commerciële A380 vlucht als SQ380 van Singapore naar Sydney met 450 passagiers aan boord.
Die betaalden tussen de $560 en $100.380 voor de tickets die de maatschappij op Ebay verkocht.
Het hiermee opgehaalde bedrag van tegen de $1.3 miljoen ging naar het goede doel.

Het toestel is een van de 5 A380's die Singapore van de hand zal doen en zal vervangen door 5 nieuwe A380's.

Hier het toestel bij aankomst in Sydney op 25 oktober 2007:

[ afbeelding ]
Het lijkt er op dat dit toestel mogelijk van de sloophamer is gered.
Het Portugese Hi Fly schijnt geïnteresseerd te zijn in twee 2e-hands A380's die ze de komende maanden in de vloot willen opnemen en dat het eerste toestel in het eerste kwartaal van 2018 ingezet zal worden.
Details zullen in oktober bekend worden gemaakt.

EDIT: indeling wordt 560 stoelen in 2 klassen.

Foto van 9V-SKA; genomen in januari 2016 tijdens onderhoud:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-08-2017 20:55:19 ]
pi_173406721
quote:
Klopt. En dat lijken vooralsnog ook de laatste 787-9's voor KLM te worden. Daarna komen de 787-10's vanaf begin 2019.
KLM heeft een blog geplaatst over de tiende 789 en daar staat dat de eerste -10 midden 2019 komt. De drie 789's komen gespreid over 2018 en dan zit er een gat van een half jaar in de leveringen.

quote:
Mwah, meer om de groei op te vangen. Verwacht niet dat ze uiteindelijk langer door gaan vliegen.
KLM heeft nog drie 789, acht 787-10 en 7 359 in bestelling staan. Als die nog niet geleverd zijn is de enige manier om de capaciteit te laten groeien door 747's en Airbussen in de vloot te houden.
--
pi_173407587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:41 schreef inkjet het volgende:
KLM heeft nog drie 789, acht 787-10 en 7 359 in bestelling staan. Als die nog niet geleverd zijn is de enige manier om de capaciteit te laten groeien door 747's en Airbussen in de vloot te houden.
Dat zijn dus 19 nieuwe toestellen (je vergeet die ene 777-300ER) die 18 oude 747's kunnen vervangen.
De laatste 747 vertrekt begin 2021 en de laatste 787 komt eind 2021 en de (vooralsnog) laatste A350 in het voorjaar van 2022.
Prima vervanging dus met het minder drukke winterseizoen van 2021-2022 in het achterhoofd en dat nieuwere toestellen meer ingezet kunnen worden dan de 747.

Daarnaast heeft de AF/KLM-groep nog opties openstaan voor een flink aantal 787's en A350's die (mits AF/KLM het volhoudt) vast nog een aantal van worden omgezet in orders.

Maar goed; dit hebben we al vaak genoeg besproken.
pi_173417857
quote:
Maar goed; dit hebben we al vaak genoeg besproken.
Het probleem zit hem met name op de korte termijn. Voor zomer 2018 en wellicht ook 2019 verwacht KLM kennelijk capaciteitsproblemen, vandaar het idee om nog een D-check uit te laten voren en nu de BFC als 'spare' te behouden.
--
  zondag 27 augustus 2017 @ 14:39:40 #158
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173422172
So we just called him Fred
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 14:49:00 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173422429
quote:
Iemand is vaak de eerste die met nieuwtjes komt :7

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:50 schreef Iemand91 het volgende:


Het lijkt er op dat dit toestel mogelijk van de sloophamer is gered.
Het Portugese Hi Fly schijnt geïnteresseerd te zijn in twee 2e-hands A380's die ze de komende maanden in de vloot willen opnemen en dat het eerste toestel in het eerste kwartaal van 2018 ingezet zal worden.
Details zullen in oktober bekend worden gemaakt.

EDIT: indeling wordt 560 stoelen in 2 klassen.

Foto van 9V-SKA; genomen in januari 2016 tijdens onderhoud:

[ afbeelding ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 15:04:19 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173422931
Ik ben overigens benieuwd of er voldoende werk is. Zal wel, anders deden ze het niet, maar ben benieuwd wat ze zullen worden ingezet. Een krapte van vijfhonderd stoelen op een route is natuurlijk behoorlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 27 augustus 2017 @ 22:23:56 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173433788
quote:
12s.gif Op zondag 27 augustus 2017 14:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Iemand is vaak de eerste die met nieuwtjes komt :7

[..]

Helemaal gemist :@
So we just called him Fred
  zondag 27 augustus 2017 @ 23:03:25 #162
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173434805
William P. Hobby Airport, tweede luchthaven van Houston:

  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 11:31:31 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173439797
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 23:03 schreef OEM het volgende:
William P. Hobby Airport, tweede luchthaven van Houston:

[ afbeelding ]
Met een watervliegtuig kun je daar nog best landen.

Ik mag hopen dat ze heel wat voertuigen/machines hoger hebben kunnen stallen. Geen idee hoe lang dat water er zal staan (komt nog meer aan volgens mij) maar bevorderlijk voor motoren en bewegende onderdelen is het niet, al dat water.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173454489
Nieuwe foto op Airliners:



Wat had ik daar graag gestaan zeg. Dat ding de lucht in zien bulderen. O+


Helaas nooit in actie mogen zien.

Anywho; morgen maar weer eens wat spotten. Deze keer helaas geen Canon toeter mee ( ;( ) want dat huren wordt nu zo'n gedoe. Moet het met maar 210mm doen...

Gelukkig is de Polderbaan deze week afgesloten; scheelt fietsen. O-)
pi_173454771
Huren gedoe? Budgetcam.nl, heeft in Amsterdam zelfs twee vestigingen. Heb er al prima ervaringen mee!

Overigens had ik graag een keer gevlogen met de Concorde, wat een gaaf toestel!
pi_173459202
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:13 schreef Randy_S het volgende:
Huren gedoe? Budgetcam.nl, heeft in Amsterdam zelfs twee vestigingen. Heb er al prima ervaringen mee!

Overigens had ik graag een keer gevlogen met de Concorde, wat een gaaf toestel!
Dat is nog wel een goed idee ook. Destijds toen ik m'n teletoeter had maakte ik er zo weinig gebruik van dat huren waarschijnlijk een stuk goedkoper zou zijn geweest.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_173472638
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:13 schreef Randy_S het volgende:
Huren gedoe? Budgetcam.nl, heeft in Amsterdam zelfs twee vestigingen. Heb er al prima ervaringen mee!
Met vervoer e.d. was het lastig. Achteraf ook niet erg want het was vandaag ook geen weer om zo'n ding te gebruiken.
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:01 schreef Blistering het volgende:
Dat is nog wel een goed idee ook. Destijds toen ik m'n teletoeter had maakte ik er zo weinig gebruik van dat huren waarschijnlijk een stuk goedkoper zou zijn geweest.
Hier hetzelfde. Heb toen bij Pixto een 100-400mm II gehuurd voor ¤25. Tuurlijk, daar komt nog borg bij maar die is prima teruggestort.
Pixto heeft als voordeel dat ze ruime openingstijden hebben (07.00 - 23.00 uur) omdat ze werken met kluisjes.
  Moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:38:57 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173472882
Ik heb een tante met een 100-400 (de oude) die ze nauwelijks gebruikt. Maar woon helaas niet vlakbij Schiphol.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173494215
Ja hmm. Ik heb laatst vanuit de bus best wel wat mooie plekken langs de banen van Heathrow gezien, wou dat wel eens proberen maar mijn lens gaat ook niet verder dan 200mm. Misschien toch ook eens naar huren kijken...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_173500352


Vanaf 25 maart 2018 stopt Qantas met vluchten naar Dubai (als stop naar Londen).
Ze gaan de dagelijkse A380 vlucht weer uitvoeren via Singapore zoals ze ook deden voor maart 2013 voordat ze gingen samenwerken met Emirates.
De twee maatschappijen blijven wel samenwerken; deze deal is met 5 jaar verlengd.
De Melbourne - Dubai - Londen vluchten worden straks vervangen door de Melbourne - Perth - Londen route met de 787.
Met kan straks dus via Dubai, Singapore en Perth tussen Europa en Australië vliegen.
pi_173501083
Doe's wat foto's posten dan Iemand, je was wezen spotten toch?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_173524822
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:42 schreef Blistering het volgende:
Doe's wat foto's posten dan Iemand, je was wezen spotten toch?
Ja. Maar niet teveel bijvoorstellen hoor. Ik zet er af en toe wat op Flickr.

Leuk uitzicht bij je landing O-) :

VLIEGTUIG VLIEGT LANGS WATERHOZEN BOVEN ZWARTE ZEE
quote:
SOCHI - Op videobeelden is te zien dat een ATR 72-turbopropvliegtuig voorbij drie enorme waterhozen vliegt. Volgens Sputnik zijn de beelden dinsdag gemaakt in Sochi en verspreid via sociale media. Het toestel maakte een veilige landing op de luchthaven van de Russische stad.

In totaal werden dinsdag negen andere vluchten op de luchthaven van Sochi vanwege de weersomstandigheden geannuleerd. Naast de waterhozen was er sprake van zware regen en stond er een sterke wind.



  zondag 3 september 2017 @ 16:42:19 #174
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173565223
quote:
Behalve 'opendeurdag' was het blijkbaar ook 'geengordeldag'.
  zondag 3 september 2017 @ 17:20:07 #175
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_173566262
'Met de deur in huis vallen'... of zoiets. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_173581912
De eerste 747-8F voor Qatar Airways Cargo. Is al meer dan een jaar geleden de fabriek uitgerold en was bedoelt voor Atlas Air maar gaat dus nu naar de Qatarezen.
Toestel is gisteren teruggekomen (op Everett) na de paintjob in Portland.
Na dit toestel volgt nog 1 747-8F.



Het is de eerste 'eigen' 747-freighter voor Qatar Airways Cargo; in het verleden hebben ze wel 747-freighters geleased; waaronder de 747-400F die begin dit jaar in Bisjkek is verongelukt.
(vloog toen al een tijdje voor Turkish Airlines)
Overigens is het niet de eerste 747-8 in deze kleuren; er vliegt ook al een 747-8i in VIP uitvoering rond voor Qatar Amiri Flight en een tweede staat op Paine Field; al is van die laatste nog niet bekend wat voor livery die krijgt.



En vanaf morgen mag je op de luchthaven van Pittsburgh, Pennsylvania ook zonder ticket door security om zo bijvoorbeeld naar de winkels aan airside te gaan of reizigers te brengen/ophalen vanaf de gate.
Je moet nog steeds gewoon door security en een geldig ID hebben en men kan er alleen door op weekdagen tussen 09:00 en 17:00 uur maar het is de eerste luchthaven in de VS die dit toestaat na 9/11.

Ik zal vast weinig medestanders hier treffen; maar dit lijkt mij ook wel erg vet als dit op Schiphol kon.
Panoramaterras is leuk; maar airside is nog veel interessanter.
Helaas heb je daar wel een verbod op foto's maken (binnen een aantal regels is privé toegestaan; maar delen is alsnog verboden zoals op bijvoorbeeld Flickr of hier op Tweakers)

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 04-09-2017 22:54:37 ]
  maandag 4 september 2017 @ 17:19:16 #177
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_173585156
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
...zoals op bijvoorbeeld Flickr op hier op Tweakers)
Topic Report gemacht :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 4 september 2017 @ 17:32:31 #178
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173585363
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
En vanaf morgen mag je op de luchthaven van Pittsburgh, Pennsylvania ook zonder ticket door security om zo bijvoorbeeld naar de winkels aan airside te gaan of reizigers te brengen/ophalen vanaf de gate.
Je moet nog steeds gewoon door security en een geldig ID hebben en men kan er alleen door op weekdagen tussen 09:00 en 17:00 uur maar het is de eerste luchthaven in de VS die dit toestaat na 9/11.

Ik zal vast weinig medestanders hier treffen; maar dit lijkt mij ook wel erg vet als dit op Schiphol kon.
Panoramaterras is leuk; maar airside is nog veel interessanter.
Helaas heb je daar wel een verbod op foto's maken (binnen een aantal regels is privé toegestaan; maar delen is alsnog verboden zoals op bijvoorbeeld Flickr op hier op Tweakers)
Ik ben voor, al zal je dan niet verder komen dan de A,B,C en D58+-pier op Schiphol.
Zal er denk ik nooit van komen, Schiphol is al druk zat achter de security zonder dagjesmensen en winkelen kan al op het Plaza op de begane grond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 04-09-2017 20:32:00 ]
So we just called him Fred
pi_173586211
quote:
Ik zal vast weinig medestanders hier treffen; maar dit lijkt mij ook wel erg vet als dit op Schiphol kon.
Panoramaterras is leuk; maar airside is nog veel interessanter.
Helaas heb je daar wel een verbod op foto's maken (binnen een aantal regels is privé toegestaan; maar delen is alsnog verboden zoals op bijvoorbeeld Flickr op hier op Tweakers)
Wat zijn die regels? Geen mensen in beeld?
Overigens is het hier net geen Tweakers ;)
--
  maandag 4 september 2017 @ 20:33:24 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173588670
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:25 schreef inkjet het volgende:

[..]

Wat zijn die regels? Geen mensen in beeld?
Overigens is het hier net geen Tweakers ;)
Denk dat veel mensen al zenuwachtig worden als je met je telelens foto's staat de maken van allerlei objecten in de lounge en op de pieren.
So we just called him Fred
  maandag 4 september 2017 @ 21:06:56 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173589329
Ondertussen is er in Suriname nog steeds geen gebrek aan ambitie.

quote:
Het ligt in de bedoeling dat de SLM samen met luchtvaartmaatschappij TUI een joint venture aangaat vanaf 2020. Deze samenwerkingsovereenkomst met TUI, zal moeten resulteren dat onze ‘nationale trots’ met één van de modernste toestellen de Mid-Atlantische route zal onderhouden.
Het bijzondere van dit verhaal is dat er bij TUI helemaal niets te vinden is over deze voorgenomen joint-venture. Verrassend is zo'n joint venture niet, TUI kan op deze manier toch nog met een vierde (of zelfs vijfde) 787 gaan vliegen en de SLM heeft dan eindelijk een moderne kist.
So we just called him Fred
  maandag 4 september 2017 @ 21:21:59 #182
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_173589607
Ziet het er naar uit dat ze met een 4e 787 gaan vliegen?
  maandag 4 september 2017 @ 21:34:26 #183
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173589899
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 21:21 schreef Sunri5e het volgende:
Ziet het er naar uit dat ze met een 4e 787 gaan vliegen?
TUI (Thomson) krijgt nog één 787-9 geleverd begin volgend jaar. Dan schuift er 1 787-8 van de UK naar België en een 767-300ER schuift dan weer door naar Nederland.
TUI Nederland wilde van begin af aan al 4 787-8's hebben, maar heeft er uiteindelijk maar 3 gekregen.
So we just called him Fred
pi_173591997
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:32 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben voor, al zal je dan niet verder komen dan de A,B,C en D58+-pier op Schiphol.
Waarom de rest niet?
quote:
Zal er denk ik nooit van komen, Schiphol is al druk zat achter de security zonder dagjesmensen en winkelen kan al op het Plaza op de begane grond.
Denk het ook niet, maar zou best gaaf zijn. Voor de drukte maakt het overigens niet uit; want hoeveel mensen zouden hier nou gebruik van maken? Alleen interessant voor (een klein deel van) ophalers/wegbrengers; die-hard shoppers (airside winkels zullen extra potentiële klanten zeker waarderen) en de verdwaalde vliegtuignerd.
Met die tientallen miljoenen passagiers per jaar die gecontroleerd moeten worden zetten die paar duizend non-flyers ook geen zoden aan de dijk.

En je kan zoiets dus prima reguleren met bepaalde tijden (buiten piektijden) en niet geldig voor bepaalde data (feestdagen, drukke zomerdagen etc.).

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:25 schreef inkjet het volgende:
Wat zijn die regels? Geen mensen in beeld?
Overigens is het hier net geen Tweakers ;)
Eerder dit jaar was er nog ophef over het feit dat mensen bij de veiligheidscontroles selfies aan het maken waren en dat de bewaking daar niet mee eens was (tot dreigen aan toe).
Maar men heeft toen geconcludeerd dat dit niet wettig te ondersteunen was; ergo men mag tot veiligheidscontroles gewoon foto's maken onder dezelfde regels als elders in de openbare ruimte.
Maar ná de controles is het privé-terrein van Schiphol en gelden er officieel wel regels dat je niet zomaar foto's mag maken.
En zoals FredvZ al aangeeft; er zijn genoeg zaken op Schiphol die gevoelig liggen.

quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2017 21:06 schreef FredvZ het volgende:
Ondertussen is er in Suriname nog steeds geen gebrek aan ambitie.
Het bijzondere van dit verhaal is dat er bij TUI helemaal niets te vinden is over deze voorgenomen joint-venture. Verrassend is zo'n joint venture niet, TUI kan op deze manier toch nog met een vierde (of zelfs vijfde) 787 gaan vliegen en de SLM heeft dan eindelijk een moderne kist.
Klinkt wel logisch. SLM moet een oplossing vinden voor de Paramaribo - Amsterdam route want dit kan niet eeuwig doorgaan. En TUI en SLM werken momenteel al samen dus meer samenwerking klinkt niet geheel ongeloofwaardig.

But we"ll see...
  dinsdag 5 september 2017 @ 21:02:15 #185
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173609489
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 23:05 schreef Iemand91 het volgende:
Waarom de rest niet?
Dan zit je buiten Schengen. Voor alles wat aan Lounge-1 vast zit heb je geen paspoortcontrole nodig om er te komen.
So we just called him Fred
pi_173611570
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Dan zit je buiten Schengen. Voor alles wat aan Lounge-1 vast zit heb je geen paspoortcontrole nodig om er te komen.
Ofwel dan moet je door paspoortcontrole; iets dergelijks geldt dus ook nu in Pittsburgh. Kan dus wel. ;)
  woensdag 6 september 2017 @ 00:03:19 #187
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173613142
Weer een mooi kunststukje van Air India



quote:
Air India Plane Rolls Into Drain At Kochi Airport, 102 On Board Evacuated

KOCHI/MUMBAI: An Air India Express aircraft went off the taxiway and rolled partly into a drain after it landed around 2.40 am this morning at the Kochi airport in Kerala. All 102 passengers were evacuated safely from the Abu Dhabi-Kochi flight with a ladder.

Airport sources say the plane took a turn too soon - about 90 metres before it was supposed to - while approaching the parking bay and went off track. Images showed a wheel of the Boeing 737-800 aircraft stuck in what appeared to be a drain.
  woensdag 6 september 2017 @ 18:00:40 #188
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_173624386
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_173626532
Op Sint Maarten is het een ravage. Ook op de luchthaven:







  woensdag 6 september 2017 @ 19:45:25 #190
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173626595
Gaat wel ff duren voordat daar weer een vliegtuig gaat landen gok ik.
So we just called him Fred
  woensdag 6 september 2017 @ 19:52:12 #191
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173626800
Zo te zien waren ze prima voorbereid.. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 6 september 2017 @ 19:58:59 #192
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173627006
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 00:03 schreef OEM het volgende:
Weer een mooi kunststukje van Air India

[ afbeelding ]

[..]

Wacht effe, dit zijn de achterste wielen, hij 'took a turn to soon' om te gaan parkeren.

Optie 1: er lag een plankje over die drain waar hij netjes met zijn voorwiel overheen is gereden

Optie 2: hij maakte een wheelie over die goot

Optie 3: hij parkeerde zelf effe achteruit in

Optie 4: de klapmongool die hem parkeerde met zijn planemover heeft hem achteruit die goot ingefrot.

Persoonlijk denk ik niet dat de piloot/co-piloot hier wat mee te maken hadden; ik zet mijn geld op optie 4.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 6 september 2017 @ 20:05:16 #193
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_173627185
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:45 schreef FredvZ het volgende:
Gaat wel ff duren voordat daar weer een vliegtuig gaat landen gok ik.
Ik stel voor dat ze de baan vrij maken zodat er zsm een kdc-10 heen kan met een peleton genie troepen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 6 september 2017 @ 20:18:14 #194
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173627535
quote:
99s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:05 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik stel voor dat ze de baan vrij maken zodat er zsm een kdc-10 heen kan met een peleton genie troepen.
Volgens mij zitten er al een zooitje vlekkiespakken.. op alle eilnden sowieso, cirisicentra, shelters, alles is al gefikst.

Wat rest is inventariseren en opruimen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 21:51:18 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173629675
quote:
99s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:05 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik stel voor dat ze de baan vrij maken zodat er zsm een kdc-10 heen kan met een peleton genie troepen.
Heeft de genie niet meer aan een Hercules? Kan meer meuk in.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173632120
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:50 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat dit toestel mogelijk van de sloophamer is gered.
Het Portugese Hi Fly schijnt geïnteresseerd te zijn in twee 2e-hands A380's die ze de komende maanden in de vloot willen opnemen en dat het eerste toestel in het eerste kwartaal van 2018 ingezet zal worden.
Details zullen in oktober bekend worden gemaakt.

EDIT: indeling wordt 560 stoelen in 2 klassen.

Foto van 9V-SKA; genomen in januari 2016 tijdens onderhoud:

[ afbeelding ]
Hmm, misschien nemen ze zelfs 6 A380's in de vloot:
quote:
Dr. Paulo Mirpuri, president and CEO of Hi Fly in Lisbon discusses his company’s bold step in acquiring two ex-Singapore Airlines A380s. These aircraft will be deployed as wet leases to Hi Fly clients.

He also explains how this move actually helps other airlines that are considering the A380 – Hi Fly is de-risking the decision. This is no doubt of considerable help to Airbus and A380 lessors looking at the future of the aircraft. Not only is Hi Fly confident in the A380 – they plan to add more and possibly see a fleet of six.
https://www.airinsight.com/hi-fly-talks-a380-plans/
pi_173632179
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Iemand91 het volgende:


En vanaf morgen mag je op de luchthaven van Pittsburgh, Pennsylvania ook zonder ticket door security om zo bijvoorbeeld naar de winkels aan airside te gaan of reizigers te brengen/ophalen vanaf de gate.
Je moet nog steeds gewoon door security en een geldig ID hebben en men kan er alleen door op weekdagen tussen 09:00 en 17:00 uur maar het is de eerste luchthaven in de VS die dit toestaat na 9/11.

Volgens domestic vliegende collega was dit op het vliegveld van Portland Oregon ook zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Shivo op 07-09-2017 01:50:08 ]
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 7 september 2017 @ 08:11:32 #198
67174 Dos37
Come on Twente
pi_173633217
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Iemand91 het volgende:

En vanaf morgen mag je op de luchthaven van Pittsburgh, Pennsylvania ook zonder ticket door security om zo bijvoorbeeld naar de winkels aan airside te gaan of reizigers te brengen/ophalen vanaf de gate.
Je moet nog steeds gewoon door security en een geldig ID hebben en men kan er alleen door op weekdagen tussen 09:00 en 17:00 uur maar het is de eerste luchthaven in de VS die dit toestaat na 9/11.

Ik zal vast weinig medestanders hier treffen; maar dit lijkt mij ook wel erg vet als dit op Schiphol kon.
Panoramaterras is leuk; maar airside is nog veel interessanter.
Helaas heb je daar wel een verbod op foto's maken (binnen een aantal regels is privé toegestaan; maar delen is alsnog verboden zoals op bijvoorbeeld Flickr of hier op Tweakers)
Ik zou dat ook supertof vinden als dat op Schiphol zou zijn. Airside is zo tof gewoon mensen kijken, de hele wereldbevolking trekt daar voorbij. Daarom vind ik het ook nooit een probleem om op tijd op Schiphol te zijn.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_173635655
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wacht effe, dit zijn de achterste wielen, hij 'took a turn to soon' om te gaan parkeren.

Optie 1: er lag een plankje over die drain waar hij netjes met zijn voorwiel overheen is gereden

Optie 2: hij maakte een wheelie over die goot

Optie 3: hij parkeerde zelf effe achteruit in

Optie 4: de klapmongool die hem parkeerde met zijn planemover heeft hem achteruit die goot ingefrot.

Persoonlijk denk ik niet dat de piloot/co-piloot hier wat mee te maken hadden; ik zet mijn geld op optie 4.
Helaas, je gaat niet door voor de koelkast.

Je mag nog een keer raden, maar dan met een hint.

Het vliegtuig staat "level" en niet achterover, wat je zou verwachten als alleen het maingear een rol speelt in dit incident.

Voor het antwoord:
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20170905-0
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')