abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 juli 2017 @ 21:47:32 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172351871
Strakke actie! Hopelijk is veel narigheid voorkomen. 38 mensen, dat is nogal wat. :{ Al zal dit waarschijnlijk niet helpen tegen terroristen die nog niet ontdekt zijn.

quote:
Al 38 mensen mogen Tomorrowland niet binnen: politie screent elke festivalganger

Al 38 mensen die van plan waren om Tomorrowland bij te wonen, zullen niet meer toegelaten worden tot het festivalterrein. De federale politie screent momenteel alle festivalgangers. “Naast fysieke betonblokken creëren we nu ook digitale betonblokken”, klinkt het. De Privacycommissie vindt de maatregel “problematisch” en start een onderzoek.

Wie een ticket voor Tomorrowland heeft gekocht - en dat zijn liefst 400.000 festivalgangers -, wordt preventief gescreend door de federale politie. Bij wie onregelmatigheden worden vastgesteld, treedt de politie op: hij of zij mag de camping en het festivalterrein dit jaar niet op. Het reeds aangekochte ticket wordt wel terugbetaald.

De federale politie maakt gebruik van de data van de Algemene Nationale Gegevensbank van de politie. De gemeentes Rumst en Boom gaven hun fiat. “We hebben de toelating van de burgemeesters van beide gemeenten. Daarover is zowel in Boom als Rumst een reglement gestemd”, zegt woordvoerder van de politie, Peter De Waele. “Er worden al langer fysieke betonblokken geplaatst aan grote evenementen en in dit geval hebben we bekeken of we ook een soort van digitale betonblokken konden creëren.”

De Waele verduidelijkt nog dat het “geenszins gaat om wie beticht wordt van drugsdelicten of banditisme”. Met de screening wil men vooral “de algemene veiligheid van het festival” garanderen. Het dreigingsniveau in ons land staat nog steeds op drie.

”Heel wat mensen werden geseind voor kleine en grotere feiten, maar we zijn niet over één nacht ijs gegaan”, klinkt het. “Ieder dossier is nog eens individueel bekeken, dus niet gewoon door een computer, en uiteindelijk is er een beperkte selectie overgebleven.”

De eerste keer

Tomorrowland zou het eerste festival zijn in ons land waarbij dergelijke screening is gebeurd. “Iedere veiligheidsverantwoordelijke van een festival moet voor zichzelf uitmaken wat hij wenselijk of mogelijk acht”, zegt De Waele daarover. “Tomorrowland werkt bijvoorbeeld al langer met tickets op naam, dat is natuurlijk een voorwaarde. Verder heb je ook de toestemming van de burgemeester nodig.” Naast de festivalgangers worden ook alle medewerkers doorgelicht. Hoeveel onder hen de toegang is geweigerd, is niet bekendgemaakt.

“Niet op de hoogte”

De Privacycommissie is allerminst opgezet met de screening. “Wij ontvingen een aantal klachten en vragen van ongeruste burgers die om ‘veiligheidsredenen’ de toegang tot het festival Tomorrowland worden geweigerd”, klinkt het.

“Tomorrowland verwijst in de communicatie naar de gedupeerden naar ons, maar wij waren niet op de hoogte van de procedure”, zegt woordvoerster Sarah Boulerhcha. “We hebben intussen contact opgenomen met Tomorrowland en de federale politie en zullen morgen (woensdag, red.) samenzitten. Momenteel betwijfelen we of er een wettelijke basis is voor een algemene preventieve screening van alle ticketeigenaars, ook van zij die nog nooit iets mispeuterd hebben. Bovendien is het ons niet duidelijk op basis van welke feiten in de historiek van de ticketeigenaars een negatief advies van de politie en vervolgens een toegangsweigering volgt.”

“De Privacycommissie werd op geen enkele wijze betrokken bij deze preventieve algemene screening, die op meerdere vlakken problematisch is”, klinkt het ook in een persbericht. Ze start nu een onderzoek met het Comité P en het Controleorgaan op het Politioneel Informatiebeheer (COC).

De politie reageerde verbaasd op die kritiek. “Als er iets gebeurt, krijgen we het verwijt dat de politie niet genoeg doet. Nu doen we blijkbaar te veel. Er moet een heldere lijn in komen”, aldus De Waele.

Tomorrowland vindt dit jaar twee weekends plaats, van donderdag 20 juli tot en met zondag 23 juli en van donderdag 27 juli tot en met zondag 30 juli.

https://m.hln.be/showbizz(...)ivalganger~af5991e4/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_172352025
38 op 400.000 mensen vind jij 'nogal wat'?

Echt?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172352051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:52 schreef Jordy-B het volgende:
38 op 400.000 mensen vind jij 'nogal wat'?

Echt?
Toch bijna 0,01%
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 juli 2017 @ 21:53:49 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172352070
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:52 schreef Jordy-B het volgende:
38 op 400.000 mensen vind jij 'nogal wat'?

Echt?
38 mogelijke terroristen. Ja dat vind ik veel ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:54:42 #5
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_172352095
Eigenlijk best eng dat dit zomaar mag en kan.
Al heb ik nog steeds geen idee wat voor strafbare feiten deze 38 mensen hebben gepleegd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_172352117
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:53 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

38 mogelijke terroristen. Ja dat vind ik veel ;)
Dat staat er niet... Het zijn gewoon 38 eikels die ze niet op het festivalterrein willen hebben, maar het is niet bekend waarom ze niet door de screening zijn gekomen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:55:21 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172352119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Toch bijna 0,01%
Dat zouden 1600 man in NL zijn waar we bang voor moeten zijn.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 11 juli 2017 @ 21:55:30 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172352125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:54 schreef Caland het volgende:
Eigenlijk best eng dat dit zomaar mag en kan.
Al heb ik nog steeds geen idee wat voor strafbare feiten deze 38 mensen hebben gepleegd.
Dat ligt er maar net aan om welke reden ze de toegang geweigerd is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:56:53 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172352159
Het zijn er 38 te veel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 juli 2017 @ 21:56:55 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172352162
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat staat er niet... Het zijn gewoon 38 eikels die ze niet op het festivalterrein willen hebben, maar het is niet bekend waarom ze niet door de screening zijn gekomen.
De Waele verduidelijkt nog dat het “geenszins gaat om wie beticht wordt van drugsdelicten of banditisme”.

Dat zegt genoeg lijkt me
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:57:03 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172352168
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan om welke reden ze de toegang geweigerd is.
Zal wel wapens of drugs zijn. Maar geen terrorisme.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_172352178
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:56 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De Waele verduidelijkt nog dat het “geenszins gaat om wie beticht wordt van drugsdelicten of banditisme”.

Dat zegt genoeg lijkt me
Wellicht betreft het ernstige geweldsmisdrijven?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:57:25 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172352184
quote:
Naast fysieke betonblokken creëren we nu ook digitale betonblokken
Dit zinnetje zegt eigenlijk wel waarom een deel geweigerd is, want waarom staan die fysieke betonblokken er ook alweer?

Al zullen er natuurlijk ook gewoon een aantal tussen zitten die zich misschien op een vorige editie misdragen hebben en nu op een zwarte lijst staan.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:59:24 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_172352248
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan om welke reden ze de toegang geweigerd is.
Precies, maar dat wordt eigenlijk nergens duidelijk. Dus vooralsnog vind ik een soort verplichte vog omdat je een festivalkaartje heb gekocht te ver gaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_172352259
Wat een tyfusmaatschappij is dit aan het worden.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 22:00:49 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_172352290
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:59 schreef LelijKnap het volgende:
Wat een tyfusmaatschappij is dit aan het worden.
Exact, steeds meer inbreuk op je privacy om dingen tegen te gaan die je helemaal niet tegen kan gaan :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_172352299
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:59 schreef LelijKnap het volgende:
Wat een tyfusmaatschappij is dit aan het worden.
Ja, dat ze zomaar even 400.000 mensen door de computer kunnen halen... beangstigend.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172352378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, dat ze zomaar even 400.000 mensen door de computer kunnen halen... beangstigend.
iedereen gaat door de computer :P Alleen hoor je daar niets van, wat dacht jij dan.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172352383
Dat het nodig is, is gewoon ruk. Ik ga al 20 jaar naar Werchter. Dit jaar voor het eerst elke dag een half uur over het binnenkomen gedaan door de controles, voorgaande jaren liep je zo naar binnen. Het zal wel nodig zijn en het is niet onoverkomelijk, maar het is gewoon ruk.
pi_172352438
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:04 schreef Satori-Amori het volgende:

[..]

iedereen gaat door de computer :P Alleen hoor je daar niets van, wat dacht jij dan.
Ja, maar nu zie je dus hoe informatie in de praktijk toegepast kan en mag worden.
pi_172352470
De discussie over meer bestrijding of meer vrijheid zal wel weer losbarsten.
pi_172352504
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:04 schreef Satori-Amori het volgende:

[..]

iedereen gaat door de computer :P Alleen hoor je daar niets van, wat dacht jij dan.
ja, maar mijn bubbel van onwetendheid dan... :'(
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172352509
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:54 schreef Caland het volgende:
Eigenlijk best eng dat dit zomaar mag en kan.
Jep.

Misschien dat nu wat meer mensen inzien dat het jaren terug helemaal zo gek niet was om te stellen dat er een tijd komt dat je zorgverzekeraar eenzijdig de overeenkomst die je hebt met hen wijzigt omdat men ziet dat je elke dag een pakje sigaretten koopt bij het tankstation, je elk weekend bij de shoarmanees een vette bek haalt en er wekelijks een kratje bier bij de supermarkt gepind wordt en dat je bovendien ook nog eens geen abonnement hebt bij de sportschool. En dus je premie omhoog gooit met een X aantal %

Die tijd komt er aan en gaan wij nog gewoon meemaken in ons leven. Dat duurt geen 100 jaar meer. De technologie is er. De data is er. Enkel de koppeling ontbreekt nog een beetje.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172352523
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ja, maar mijn bubbel van onwetendheid dan... :'(
Ik maak een geintje joh.. Dat weet je toch
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
  dinsdag 11 juli 2017 @ 22:09:21 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')