abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 juli 2017 @ 22:33:58 #176
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172375732
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 22:24 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Scheetjes laten *O*?
Nope. Dat was in het begin. Ik weet niet, misschien dat het toen boerenkool- en zuurkooltijd was of zo. Maar gelukkig geen last meer van.
pi_172376155
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:28 schreef Bramito het volgende:

[..]

Zo doet mijn schoonmoeder dat. Smoren lijkt me een goed idee. Snijbiet heeft geen vloeistof nodig, net als mosselen.
Aardappelen koken en opbakken, of gewoon meteen bakken maakt niet zoveel uit toch?
Nee het ging me idd om het koken van de snijbiet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 12 juli 2017 @ 23:32:09 #178
221912 minilot
Nancy boy
pi_172377305
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 19:53 schreef borisz het volgende:
Volgende week zaterdag weer eens de toerist in eigen provincie uithangen. Op naar Teylers voor het De Lorentz Formule 8-)
Teylers! _O_ O+
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 12 juli 2017 @ 23:36:13 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172377390
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 23:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Teylers! _O_ O+
Oh daar moet ik dringend naar toe. Een van de mooiste musea
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 juli 2017 @ 23:48:45 #180
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172377712
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 23:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Teylers! _O_ O+
Omg, de een na laatste Who ep :o Geweldig! Dat maakt het hele seizoen weer goed.
Spoilers!
pi_172380363
Klinkt niet opwekkend moet ik zeggen. Weer een heel seizoen matig?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 08:08:14 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172380724
:W
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172380757
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:02 schreef Vanyel het volgende:
Klinkt niet opwekkend moet ik zeggen. Weer een heel seizoen matig?
Ik vond het juist het tofste seizoen sinds de seizoenen met David Tennant. O+ Echt ziek hard van genoten. *O* :Y

Maar inderdaad, die een na laatste aflevering! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_172380768
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 23:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh daar moet ik dringend naar toe. Een van de mooiste musea
Vind ik ook, ja :Y
Let me see you stripped down to the bone
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2017 @ 08:17:51 #185
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172380797
Morge.

Eindelijk een beetje bijgeslapen. O+. Lekker tot 20:30 werken vandaag.
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:16:30 #186
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172381473
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:02 schreef Vanyel het volgende:
Klinkt niet opwekkend moet ik zeggen. Weer een heel seizoen matig?
Nou ja, ik hou van heftige, ingewikkelde afleveringen. Het is niet slecht dit seizoen maar gewoon wat makkelijker.

Waar ben jij inmiddels? Kijkt mrs. V. nog mee?
Spoilers!
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:17:20 #187
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172381491
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik vond het juist het tofste seizoen sinds de seizoenen met David Tennant. O+ Echt ziek hard van genoten. *O* :Y

Maar inderdaad, die een na laatste aflevering! _O_
Ik vond vorig seizoen Peter Capaldi's beste. Lekker donker O+
Spoilers!
pi_172381543
Poeh, een volle dag gisteren! :)

Allereerst begonnen bij dezelfde bakkerij als een dag eerder, want :9





Terrasje van de bakkerij had uitzicht op de entreepoort van Tivoli, dus nog even met pijn in het hart vaarwel gezegd O+



Door naar Den Blå Planet, ook wel het Nationaal Aquarium van Denemarken. Naast architectonisch een behoorlijk fraai gebouw, ook nog eens een zeer toffe collectie aan fauna. Ik vind dierentuinen meestal vrij onaangenaam wat betreft beesten in gevangenschap, maar op de één of andere hypocriete manier heb ik dat veel minder als het om vissen en reptielen gaat.. Enfin, er was een gaaf assortiment aan coole vissen, bizarre kreeften en geweldige papegaaiduikers. Wat er vooral ook fijn aan was, was de ontzettend goeie, duidelijke interactieve informatievoorziening naast elk aquarium: details over alle diersoorten erin én info over de specifieke inrichting van de aquariumvak. Tof!





Vanaf Den Blå Planet stevenden we af op onze grootste blunder tot nu toe tijdens deze trip. :') We dachten, we rijden eens even in de richting van de Øresund-brug naar Malmö (Zweden). Verder zonder enige intentie erover te gaan, want we hoefden verder niet naar Zweden, Malmö leek me suf, en die brug is hartstikke duur om overheen te rijden. We waren door een treurig gebrek aan vooraf even inlezen in de veronderstelling dat we ergens vandaan de brug wel konden zien en dat er mogelijk ook wel een educatief dingesje zou staan met informatie over de aanleg van de brug. Al hierover keuvelend bleken we allang voorbij het punt te zijn dat er nog afslagen kwamen, en toen zaten we ineens in een tunnel, op de brug, in Zweden, bij een tolpoortje om ruim vijftig euro voor een enkeltje af te rekenen :') En toen zaten we dus ongewild in Malmö. Niet voor één gat te vangen zijn we naar het dichtstbijzijnde stadspark gereden, alwaar wij onder fikse miezerregen gemidgetgolfd hebben op een baan vol betonnen elementen die de architectonische hoogtepunten van de Malmö abstract verbeeldden. Ik won. :7





We zijn nog iets gaan drinken op het Lilla Torg (kleine plein) met wat zestiende-eeuwse bouwsels erop en toen zijn we maar weer terugreden over die loeidure brug, terwijl we zo keken: :')
Gelukkig hadden we goeie snacks in de auto:



Blij weer terug te zijn op inmiddels vertrouwd voelend Deens grondgebied reden er naar een onooglijk worstkraampje ergens in een ongure berm naast de luchthaven van Kopenhagen. Het plekje trekt nogal wat vliegtuigspotters, maar wij kwamen er vooral omdat bronnen hadden gemeld dat je dáár het allerbeste broodje worst van Denemarken kon krijgen. *) Het was inderdaad een lekkere, en we hebben tijdens het oppeuzelen een paar vliegtuigen van dichtbij zien opstijgen, temidden van een stel hyperenthousiaste spotters. Was lollig! ^O^



Het weer was inmiddels opgeklaard en we wilden het parkje Bakken ten noorden van Kopenhagen wel even zien. Daar vlakbij zit het fraaie Bellevue-strand, dat een knusse jaren dertig-sfeer uitstraalt, en daar hebben we een poosje gepootjebaad in zeer helder water.





Door naar Bakken, wat een soort spuuglelijke permanente kermis is in een op zich zeer fraai, groot bos vol herten en andere dieren. Bakken ziet er niet uit, het is er een pokkeherrie en het publiek daar is op z'n zachtst gezegd.. fascinerend :+ Maar goed, er staat een hilarisch belabberde grote houten achtbaan uit 1932 die we wel even gedaan wilden hebben (au! :D) en we aten éíndelijk æbleskiver, een soort reuzenpoffertje. :9



Omdat we Bakken echt niet langer dan anderhalf uur trokken, zijn we daarna de bossen ingegaan om herten te spotten, wat lukte. Een aantal van heel dichtbij, was tof! Hier eentje van veraf:



Toen het rond half elf te donker was om het verschil te zien tussen hert en boomstronk zijn we teruggegaan naar de auto en naar ons hostel. Een uur of drie later sliepen we. 8-)

We vertrekken vandaag uit Kopenhagen, op naar de rest van Denemarken. Tot morgen!

(Iets meer beeldmateriaal van gister via Twitter :))

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 13-07-2017 10:05:38 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_172381603
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou ja, ik hou van heftige, ingewikkelde afleveringen. Het is niet slecht dit seizoen maar gewoon wat makkelijker.
Makkelijker en elke week een tof nieuw monster vind ik zelf véél beter bij Who passen, maar dat zal een smaakverschil zijn :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:28:49 #190
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172381671
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Makkelijker en elke week een tof nieuw monster vind ik zelf véél beter bij Who passen, maar dat zal een smaakverschil zijn :)
Denk het ook ;)

Poffertjes *O* Minigolf *O*
Spoilers!
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:30:05 #191
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172381687
Wel vervelend, slaapproblemen tijdens de vakantie...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172382046
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Denk het ook ;)

Poffertjes *O* Minigolf *O*
Oh ja, oeps! oO<
Let me see you stripped down to the bone
pi_172382069
Blij dat het graszaad hier zo'n beetje allemaal van 't land is.

#hooikoorts
pi_172382138
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:20 schreef minilot het volgende:
Poeh, een volle dag gisteren! :)

Allereerst begonnen bij dezelfde bakkerij als een dag eerder, want :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Terrasje van de bakkerij had uitzicht op de entreepoort van Tivoli, dus nog even met pijn in het hart vaarwel gezegd O+

[ afbeelding ]

Door naar Den Blå Planet, ook wel het Nationaal Aquarium van Denemarken. Naast architectonisch een behoorlijk fraai gebouw, ook nog eens een zeer toffe collectie aan fauna. Ik vind dierentuinen meestal vrij onaangenaam wat betreft beesten in gevangenschap, maar op de één of andere hypocriete manier heb ik dat veel minder als het om vissen en reptielen gaat.. Enfin, er was een gaaf assortiment aan coole vissen, bizarre kreeften en geweldige papegaaiduikers. Wat er vooral ook fijn aan was, was de ontzettend goeie, duidelijke interactieve informatievoorziening naast elk aquarium: details over alle diersoorten erin én info over de specifieke inrichting van de aquariumvak. Tof!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vanaf Den Blå Planet stevenden we af op onze grootste blunder tot nu toe tijdens deze trip. :') We dachten, we rijden eens even in de richting van de Øresund-brug naar Malmö (Zweden). Verder zonder enige intentie erover te gaan, want we hoefden verder niet naar Zweden, Malmö leek me suf, en die brug is hartstikke duur om overheen te rijden. We waren door een treurig gebrek aan vooraf even inlezen in de veronderstelling dat we ergens vandaan de brug wel konden zien en dat er mogelijk ook wel een educatief dingesje zou staan met informatie over de aanleg van de brug. Al hierover keuvelend bleken we allang voorbij het punt te zijn dat er nog afslagen kwamen, en toen zaten we ineens in een tunnel, op de brug, in Zweden, bij een tolpoortje om ruim vijftig euro voor een enkeltje af te rekenen :') En toen zaten we dus ongewild in Malmö. Niet voor één gat te vangen zijn we naar het dichtstbijzijnde stadspark gereden, alwaar wij onder fikse miezerregen gemidgetgolfd hebben op een baan vol betonnen elementen die de architectonische hoogtepunten van de Malmö abstract verbeeldden. Ik won. :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We zijn nog iets gaan drinken op het Lilla Torg (kleine plein) met wat zestiende-eeuwse bouwsels erop en toen zijn we maar weer terugreden over die loeidure brug, terwijl we zo keken: :')
Gelukkig hadden we goeie snacks in de auto:

[ afbeelding ]

Blij weer terug te zijn op inmiddels vertrouwd voelend Deens grondgebied reden er naar een onooglijk worstkraampje ergens in een ongure berm naast de luchthaven van Kopenhagen. Het plekje trekt nogal wat vliegtuigspotters, maar wij kwamen er vooral omdat bronnen hadden gemeld dat je dáár het allerbeste broodje worst van Denemarken kon krijgen. *) Het was inderdaad een lekkere, en we hebben tijdens het oppeuzelen een paar vliegtuigen van dichtbij zien opstijgen, temidden van een stel hyperenthousiaste spotters. Was lollig! ^O^

[ afbeelding ]

Het weer was inmiddels opgeklaard en we wilden het parkje Bakken ten noorden van Kopenhagen wel even zien. Daar vlakbij zit het fraaie Bellevue-strand, dat een knusse jaren dertig-sfeer uitstraalt, en daar hebben we een poosje gepootjebaad in zeer helder water.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Door naar Bakken, wat een soort spuuglelijke permanente kermis is in een op zich zeer fraai, groot bos vol herten en andere dieren. Bakken ziet er niet uit, het is er een pokkeherrie en het publiek daar is op z'n zachtst gezegd.. fascinerend :+ Maar goed, er staat een hilarisch belabberde grote houten achtbaan uit 1932 die we wel even gedaan wilden hebben (au! :D) en we aten éíndelijk æbleskiver, een soort reuzenpoffertje. :9

[ afbeelding ]

Omdat we Bakkem echt niet langer dan anderhalf uur trokken, zijn we daarna de bossen ingegaan om herten te spotten, wat lukte. Een aantal van heel dichtbij, was tof! Hier eentje van veraf:

[ afbeelding ]

Toen het rond half elf te donker was om het verschil te zien tussen hert en boomstronk zijn we teruggegaan naar de auto en naar ons hostel. Een uur of drie later sliepen we. 8-)

We vertrekken vandaag uit Kopenhagen, op naar de rest van Denemarken. Tot morgen!

(Iets meer beeldmateriaal van gister via Twitter :))
Die tunnel/brug varen wij regelmatig over (de tunnel dan toch). Onderweg naar het Drogden kanaal (een met explosieven uitgeblazen bak in rots waar je geen kant uit kan). Dan kom je ook langs 't vliegveld van Kopenhagen. We moeten dan melden hoe hoog we boven 't water uit steken ivm de vliegtuigen. Die apparaten komen soms op 20 m boven ons over, net alsof ze bij ons aan dek gaan landen als je ze ziet komen.

Een van de mooiste stukken ter wereld om (in de zomer :P) te varen :Y

Ga je nog naar het Diesel House?
pi_172382414
haha mini, lekkere blunder. Als je nog een keer terug naar Malmö wilt, Malmö staat in Zweden bekend om de lekkerste falafel.
pi_172382736
Ha Mini, wat een heerlijke actie, per ongeluk in Zweden uitkomen :D
En weer fijn verslag (en nu accuut zin in een tosti met heel veel kaas)

Zo, net antwoord gekregen van Vluchtelingen werk, zij gaan het in de gesprekken doorgeven aan de statushouders. In Nederland is het verplicht om een rijbewijs te hebben als je auto/motor/brommer wilt rijden. Nu maar allemaal duimen dat de meneer straks slaagt.
Gisteren nog met een andere hulpgever gesproken en zij verwacht ook niet dat men een verzekering heeft afgesloten, dat zou Vluchtelingenwerk ook in het informatiepakket doorgeven..
We have far more in common than that which devides us..
pi_172382806
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou ja, ik hou van heftige, ingewikkelde afleveringen. Het is niet slecht dit seizoen maar gewoon wat makkelijker.

Waar ben jij inmiddels? Kijkt mrs. V. nog mee?
8.3 is de volgende. We gaan niet zo snel meer, vindt Mrs V het ook nog leuk. Het is nogal wennen aan een totaal andere doctor weer, maar ik denk dat het minder lang gaat duren dan bij Eleven.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172383666
Ik vind Capaldi de beste tot nu toe :) Met David Tennant op de hielen als tweede.
Let me see you stripped down to the bone
pi_172383723


Ik vond nog een foto van m'n foute vingerhoedje voor m'n ma.

En een koelkast magneet voor mezelf xD
pi_172384700
Leuke update mini ^O^ per ongeluk in Zweden terechtkomen en dan gaan minigolfen :D
freedom is just another word for nothing left to lose
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')