abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 10:54:09 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172210367
Wat is de blockchain?

Welke tokens zijn er en hoeveel geld gaat er om in deze blockchain technologie?
Coinmarketcap
Coincap

De grote 2: Bitcoin en Ethereum

Wat is Bitcoin?

Wat is Ethereum?

Leuk! Ik wil ook bitcoin of ethereum kopen. Waar doe ik dat?
Coinbase
Litebit
Bitmymoney
Bitonic
BTCdirect

Waar traden jullie die tokens?
Poloniex
Kraken
Bittrex
Yobit

Ik heb nu een hele berg tokens. Welke wallet kan ik het best gebruiken?

Bitcoin:
blockchain.com wallet
Coinbase wallet
Jaxx

Ethereum (en bijbehorende ERC20 tokens):
MyEtherWallet
Jaxx
mist wallet

Hardware wallet:
een wallet van Ledger wordt door iedereen aanbevolen

Ik hoor weleens wat over een ICO. Wat is het en wat heb ik eraan?
Een ICO staat voor een Initial Coin Offering en deze wordt door verschillende bedrijven gebruikt om hun blockchain project te 'funden' met euro's/dollars/BTC/ETH en noem maar op. Op deze manier kan het project zich verder ontwikkelen en krijgen de investeerders (mensen zoals jij en wij) tokens van het desbetreffende project. Deze tokens kun je bewaren in je wallet of traden op een exchange.

Er worden jaarlijks tientallen ICO's georganiseerd en in dit topic lees je er regelmatig wat over. Ook zijn er een aantal websites die deze ICO's bijhouden en inzicht geven in welk project op welk moment een ICO organiseert:
ICO calender
ICO countdown

Welke tokens hebben jullie zelf zoal in bezit?
Bitcoin
Ethereum
Ripple
Litecoin
Dash
Stratis
Trust (WeTrust)
Waves
TKN
MobileGO

(uiteraard heeft iedereen een ander portfolio en is dit dus puur een leidraad van populaire coins in dit topic)

Wat betekenen die termen als mine fees, Litecoin, hard fork, Waves, enzovoort?
Bovenstaande zijn voorbeelden van zowel technische blockchain termen en tokennamen van bepaalde projecten. Dit blockchain wereldje heeft zijn eigen vakjargon en wekelijks komt er wel een nieuwe term of coin bij. Mocht je er niet helemaal uitkomen: er zijn in dit topic genoeg mensen die je even willen helpen om het e.e.a. wat beter te begrijpen.

Ja sorry, nu ik toch bezig ben met vragen stellen. Waar leasen jullie die geliefde Waves tokens?
Het verschilt nog weleens waar je het voordeligst je Waves kunt leasen. In dit overzicht heb je op ieder moment een up-to-date beeld van waar je de best buck voor je Waves krijgt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 6 juli 2017 @ 10:59:59 #2
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_172210455
Is er ook een bepaald bedrag waarbij jullie geld uitbetalen eigenlijk?

Mocht mijn portfolio ooit de 10k aantikken dan betaal ik 50% uit (ookal wil ik hodlen, dit is een mooi bedrag wat ik goed kan gebruiken tijdens het reizen).
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_172210566
Verge opeens in beweging 😂. Mooooooiii
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:20:07 #4
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172210806
Wat is er eigenlijk zo uniek aan Verge, behalve dat het "privacy protection/anonymity" biedt? (zoals diverse andere

Op de website afgaande ziet het er niet indrukwekkend uit (en wat is hun roadmap: geen plannen voor de toekomst?).
The best firms advertise the least...
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:21:52 #5
131603 Afwazig
Serious business
pi_172210850
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:20 schreef edcetera het volgende:
Wat is er eigenlijk zo uniek aan Verge, behalve dat het "privacy protection/anonymity" biedt? (zoals diverse andere

Op de website afgaande ziet het er niet indrukwekkend uit (en wat is hun roadmap: geen plannen voor de toekomst?).
Heb er gister ook even naar gekeken en het ziet er eigenlijk uit als 90% van alle andere coins. Ik blijf er vanaf.
pi_172211001
Prijs + privacy zal een grote rol spelen in Verge. Inmiddels alweer verkocht met leuke winst. Nu verder shoppen in de lagere segmenten.
XRP - To tha moon motherf#cker!
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:54:24 #7
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_172211589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:28 schreef Mand het volgende:
Prijs + privacy zal een grote rol spelen in Verge. Inmiddels alweer verkocht met leuke winst. Nu verder shoppen in de lagere segmenten.
Dus je gaat nu weer op zoek naar een coin die voor een paar cent verhandeld? Of tienden van een cent? Ik ben nu alleen nog met aandelen bezig, dus ik moet best even wennen aan de prijzen van crypto's. Maar ja, al je het voor 0,1 cent per coin koopt, en verkoopt voor 0,3, is je investering drie keer over de kop gegaan. Het ziet aleen wat raar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:57:27 #8
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172211677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dus je gaat nu weer op zoek naar een coin die voor een paar cent verhandeld? Of tienden van een cent? Ik ben nu alleen nog met aandelen bezig, dus ik moet best even wennen aan de prijzen van crypto's. Maar ja, al je het voor 0,1 cent per coin koopt, en verkoopt voor 0,3, is je investering drie keer over de kop gegaan. Het ziet aleen wat raar.
Of het gaat naar 0,01 cent in een korte periode: Koersverloop is veel extremer, dan de klassieke aandelenmarkt.
The best firms advertise the least...
pi_172211856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dus je gaat nu weer op zoek naar een coin die voor een paar cent verhandeld? Of tienden van een cent? Ik ben nu alleen nog met aandelen bezig, dus ik moet best even wennen aan de prijzen van crypto's. Maar ja, al je het voor 0,1 cent per coin koopt, en verkoopt voor 0,3, is je investering drie keer over de kop gegaan. Het ziet aleen wat raar.
Ik stop momenteel wat meer geld in nieuwere munten. Ik leg bijvoorbeeld 1000 euro in op 1,3,11 of 14 satoshi etc. Verder zakken kan bijna niet meer, dus verliezen ook maximaal beperkt. Vorige week bijvoorbeeld Turbo gekocht. turboproject.org. Geen idee wat dat project gaat doen, op 3, 1000 euro inleg. en staat momenteel op 7 satoshi. Een probleem hier, je moet sneller een besluit nemen en dus de kans dat je geld stopt in een scam is groter.
XRP - To tha moon motherf#cker!
pi_172212162
In de volkskrant vandaag een groot artikel over ETH. Laatst al een stuk over Brave/BAT. Het lijkt er op dat er daar een cryptofanaat in de redactie zit.
pi_172212166
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:29 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Beter, is er ook bij een x % dat je ze omwisseld voor btc of hodl je gewoon?
Nee, ik bewaar ze voorlopig even. Ik hodl alles voorlopig. Ik wilde eth in ruilen tegen waves maar waves kwam niet laag genoeg en eth niet hoog genoeg.
Lambo of Rekt
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 12:18:07 #12
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172212192
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172212230
is Ethereum een hype? Het feit dat iedereen roept dat Ethereum fantastisch is, zelfs mensen die nog geen muis kunnen bedienen vertrouw ik niet helemaal
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 12:20:32 #14
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172212238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:19 schreef metallicelmo het volgende:
is Ethereum een hype? Het feit dat iedereen roept dat Ethereum fantastisch is, zelfs mensen die nog geen muis kunnen bedienen vertrouw ik niet helemaal
Je weet wanneer je met een hype te maken hebt als zelfs de schoenmaker je adviseert Ethereums te kopen. ;)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172212417
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:04 schreef Mand het volgende:

[..]

Ik stop momenteel wat meer geld in nieuwere munten. Ik leg bijvoorbeeld 1000 euro in op 1,3,11 of 14 satoshi etc. Verder zakken kan bijna niet meer, dus verliezen ook maximaal beperkt. Vorige week bijvoorbeeld Turbo gekocht. turboproject.org. Geen idee wat dat project gaat doen, op 3, 1000 euro inleg. en staat momenteel op 7 satoshi. Een probleem hier, je moet sneller een besluit nemen en dus de kans dat je geld stopt in een scam is groter.
Welke exchange? Yobit of zo?
pi_172212435
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:16 schreef ratatat het volgende:
In de volkskrant vandaag een groot artikel over ETH. Laatst al een stuk over Brave/BAT. Het lijkt er op dat er daar een cryptofanaat in de redactie zit.
Zeg Magnet, schrijf jij graag?
pi_172212441
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:04 schreef Mand het volgende:

[..]

Ik stop momenteel wat meer geld in nieuwere munten. Ik leg bijvoorbeeld 1000 euro in op 1,3,11 of 14 satoshi etc. Verder zakken kan bijna niet meer, dus verliezen ook maximaal beperkt. Vorige week bijvoorbeeld Turbo gekocht. turboproject.org. Geen idee wat dat project gaat doen, op 3, 1000 euro inleg. en staat momenteel op 7 satoshi. Een probleem hier, je moet sneller een besluit nemen en dus de kans dat je geld stopt in een scam is groter.
Vele munten gaan dood he, dan verlies je je geld gewoon.
Lambo of Rekt
pi_172212606
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:28 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Welke exchange? Yobit of zo?
coinexchange.io
XRP - To tha moon motherf#cker!
pi_172212692
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Vele munten gaan dood he, dan verlies je je geld gewoon.
Je moet ook niet het geld stoppen in oude munten die al een aantal jaren dood zijn. Alleen net nieuw gelanceerde projecten.
XRP - To tha moon motherf#cker!
  donderdag 6 juli 2017 @ 12:40:39 #20
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172212702
Liftoff? hier is het vanmorgen gewoon gezakt hoor :P
pi_172212815
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:04 schreef Mand het volgende:

[..]

Vorige week bijvoorbeeld Turbo gekocht. turboproject.org. Geen idee wat dat project gaat doen, op 3, 1000 euro inleg. en staat momenteel op 7 satoshi.
Je stopt dus geld in projecten zonder je er in te verdiepen? Dat heet gokken. Het lijkt mij in ieder geval niet zo slim.

Dan nog dit: dat die coins op 7 satoshi staan wil niet zeggen dat je ze ook voor 7 satoshi kwijt kan. Vaak is het orderboek zo flinterdun dat de koers in elkaar knalt zodra je een bescheiden sellorder plaatst.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2017 12:45:14 ]
pi_172212946
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je stopt dus geld in projecten zonder je er in te verdiepen? Dat heet gokken. Het lijkt mij in ieder geval niet zo slim.

Dan nog dit: dat die coins op 7 satoshi staan wil niet zeggen dat je ze ook voor 7 satoshi kwijt kan. Vaak is het orderboek zo flinterdun dat de koers in elkaar knalt zodra je een bescheiden sellorder plaatst.
Ook al denk je alles te weten van een project. Kun je alsnog genaaid worden door de verkeerde informatie. Nu met Turbo, ja er is weinig informatie beschikbaar. En al moet ik het de deur uitgooien voor 4/5 sat. winst is winst.
XRP - To tha moon motherf#cker!
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 12:52:01 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172212983
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Vele munten gaan dood he, dan verlies je je geld gewoon.
O.a. wagerr
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172213307
quote:
6s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

O.a. wagerr
Waarom denk je dat?
pi_172213487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:05 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Omdat ze nog steeds geen enkele regel code hebben:
https://github.com/wagerr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')