Ik heb er even doorgebladerd maar ik wordt niet per se blij van wat er staat over de infrastructuur en de treinbeveiliging. Wat een rommel.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:46 schreef MTL het volgende:
De opleider heeft altijd wel een soort van oefenexamen klaar liggen die een paar dagen voor het daadwerkelijke examen afgenomen wordt. Uiteraard ook om te kijken of er nog aandacht moet worden besteed aan specifieke onderdelen.
Daarnaast heeft het VVRV kennisclusters waarin op een 'vraag en antwoord'-manier het grootste gedeelte van de theorie en regelgeving wordt behandeld: http://www.vvrv.nl/expertise/35/Vakkennis/
Dan moet de loc wel voorop hebben gezetenquote:Op woensdag 28 juni 2017 19:55 schreef dennistd het volgende:
Die had er zin in vanmorgen: van +15 bij vertrek uit Utrecht naar vrijwel op tijd bij aankomst in Zwolle
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5615/2017-06-28T06:11:00+0200
Nee, die is er niet. Echt niet. Er is wel een reden en dat is geld, maar dat is uiteraard geen goede reden. Sowieso ben je met een thuistest niet gecertificeerd dus het is volledige bullshit om ze niet publiek beschikbaar te hebben.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:33 schreef b2py het volgende:
Er zal een goede reden zijn dat ze niet wijdverspreid over het internet te vinden zijn
Ik heb de vernieuwde clusters zelf nog niet doorgebladerd, maar toen ik een paar jaar geleden de examens deed, stonden er al dingen in die niet klopten. Je kan uiteraard ongetwijfeld aanvullingen of verbeteringen naar de VVRV sturen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb er even doorgebladerd maar ik wordt niet per se blij van wat er staat over de infrastructuur en de treinbeveiliging. Wat een rommel.
Die kantine is niet meer, ze zitten tegenwoordig in Den Haag (van de kantine is alleen nog maar een koffie automaat over)quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:00 schreef MTL het volgende:
Die kantine was inderdaad wel OK. Goede soep
een van de weinige grote plaatsen in Nederland zonder stationquote:
Zondequote:Op woensdag 28 juni 2017 22:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die kantine is niet meer, ze zitten tegenwoordig in Den Haag (van de kantine is alleen nog maar een koffie automaat over)
Hoe zijn de gehaktballen daar?quote:Op woensdag 28 juni 2017 22:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die kantine is niet meer, ze zitten tegenwoordig in Den Haag (van de kantine is alleen nog maar een koffie automaat over)
Ja alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.quote:Op woensdag 28 juni 2017 22:33 schreef MTL het volgende:
[..]
Zonde
Edit: en jij begon toch op 1 juli bij NS?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 28 juni 2017 22:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.
Dat is de manier van presenteren van informatie door RdT, in de NS app staat het netter.quote:Op donderdag 29 juni 2017 07:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Pareltje van duidelijkheid weer:
[ afbeelding ]
Juist omdat de machinist die kennis niet per se nodig heeft voor het goed uitoefenen moet je ervoor kiezen om het niet te toetsen en anders goed te doen. Nu krijg je de frappante situatie dat een machinist die alles perfect weet maar het niet nodig heeft voor een examen kan falen omdat de cursus en de toetsing niet deugt. Dat is bijzonder oneerlijk (en ik kan daar heel boos van worden).quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:51 schreef MTL het volgende:
[..]
Zoals echter ook boven de pagina staat: de clusters bieden een beperkt, tekstueel ingekort, samengevat en globaal overzicht van de theorie-examens.
Het doel is dan volgens mij ook om een kort en globaal overzicht bieden van de benodigde kennis van een machinist voor het succesvol afleggen van de theorie-examens van de VVRV. Niet voor het geven van volledig en inhoudelijk correct opleidingsmateriaal.
Daarnaast: in hoeverre heeft een machinist werkelijk vergaande kennis van de infrastructuur nodig?
Ik denk het niet. Een machinebediener in een fabriek hoeft ook niet exact te weten hoe zijn of haar infrastructuur is opgebouwd. Daar hebben ze de 'technische dienst' (om het zo maar even te noemen) voor.
We hebben het over een uitvoerende functie op MBO niveau, vergeet dat niet
De aanbesteding niet winnen was niet voldoende straf?quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)aude-in-limburg.html
Extra bijzonder ingelaste tariefstijgingen in ....3.....2.....1....
Dan ben ik je of vannacht tegengekomen of je reed mijn trein naar HS. Ging met de 1413 van Utrecht naar Rotterdam en met de 2219 naar HSquote:Op donderdag 29 juni 2017 06:35 schreef MTL het volgende:
Jemig, heb ik weer eens nachtdienst
Nachtnet van Rotterdam naar Leiden ging goed. Toen kreeg ik een telefoontje van de treindienstleider: na de blikseminslag vorige week was de ATB op het linker spoor naar de klote en dat was nog niet gerepareerd. Rechter spoor was door werkzaamheden niet beschikbaar. Mocht ik met 40 km/u van van Leiden naar Nieuw Vennep rijden. Wat een pokke eind is dat dan, zeg
Uiteindelijk rij ik weer met normale snelheid langs Hoofddorp, word ik gebeld door de treindienstleider. Waar ik ergens uithing
Door een storing konden ze geen treinen meer zien, aldus de treindienstleider. Volgens hun systeem reed ik nog altijd tussen Leiden en Nieuw Vennep. Daardoor kon dus ook de rijweg voor de tegentrein niet ingesteld worden: mijn trein hield immers het spoor nog bezet volgens het systeem. Die werd dus opgeheven en mocht keren bij Schiphol (en de trein die achter mij aan kwam mocht terugkeren op Leiden).
Van de +18 die ik na vertrek uit Amsterdam had, hield ik er bij binnenkomst in Utrecht nog 7 over, dus er toch nog wel wat vertraging uit kunnen rijden
Dan de terugweg. Alles ging goed, tot Schiphol. Daar moest ik deze keer wachten op de trein uit Leiden. Gelukkig kon voor mij wel daarna de rijweg ingesteld worden, dus met +8 verder gereden en was in Hollands Spoor weer keurig op tijd.
Mooi, dacht ik. Ben ik keurig op tijd en kan ik dus op tijd mijn bed gaan opzoeken.
Uiteraard is zoiets überhaupt denken, de goden verzoeken. Dus mocht ik bij Delft nog even tot stilstand komen in verband met een persoon op het spoor
Die vond het nodig om een middelvinger op te steken, en ik vond het nodig om, toen hij langs mijn inmiddels stilstaande trein liep, even op de tyfoon te gaan staan. Daar was meneer uiteraard niet van gediend. Mij maakte het geen fluit uit, want ik kon daardoor wel mijn weg vervolgen en kwam uiteindelijk met minimale vertraging aan en kon precies de trein naar huis nog halen
Jaja, elke dienst is toch weer een verrassing als machinist zijnde
Nee, want dan zou NS het zo nog een keer kunnen doen. Mogelijk met andere resultaten.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De aanbesteding niet winnen was niet voldoende straf?
De reiziger wordt er niks beter van, maar voor de samenleving als geheel is het wel beter.quote:Wat wordt de reiziger hier nu beter van trouwens, zo'n boete?
Precies, niks dus. De reiziger draait alleen maar voor die boete op.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De aanbesteding niet winnen was niet voldoende straf?
Wat wordt de reiziger hier nu beter van trouwens, zo'n boete?
Hoe? De Evilscore van NS gaat 0,3 millipunten omlaag of wat?quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:49 schreef James1988 het volgende:
De reiziger wordt er niks beter van, maar voor de samenleving als geheel is het wel beter.
Nummertjes noem je maar op Stomda.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:48 schreef renwan het volgende:
[..]
Dan ben ik je of vannacht tegengekomen of je reed mijn trein naar HS. Ging met de 1413 van Utrecht naar Rotterdam en met de 2219 naar HS
Het is ook een signaal naar andere bedrijven toe (zoals KPN), fraude loont niet.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe? De Evilscore van NS gaat 0,3 millipunten omlaag of wat?
Dan is dreigen met ook al voldoende, of een voorwaardelijke boete.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, want dan zou NS het zo nog een keer kunnen doen. Mogelijk met andere resultaten.
Mwoah, ook niet. Is nog geen ¤2,50 per burger, kun je vrij weinig mee. Sowieso is zoiets een broekzak vestzak verhaal...quote:De reiziger wordt er niks beter van, maar voor de samenleving als geheel is het wel beter.
NS mag de tarieven niet verhogen als er een boete wordt opgelegd.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)aude-in-limburg.html
Extra bijzonder ingelaste tariefstijgingen in ....3.....2.....1....
Dus moet er elders op beknibbeld wordenquote:Op donderdag 29 juni 2017 09:00 schreef b2py het volgende:
[..]
NS mag de tarieven niet verhogen als er een boete wordt opgelegd.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 28 juni 2017 22:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.
Vergeet niet dat de top van het bedrijf hier persoonlijk bij was betrokken, en dat de fraude pas aan het licht kwam na intern onderzoek.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan is dreigen met ook al voldoende, of een voorwaardelijke boete.
mja, ze moeten de boete als eenmalige last nemen.quote:Op donderdag 29 juni 2017 09:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dus moet er elders op beknibbeld worden
Laten we elkaar nou geen mietje noemen, die last zal ergens uit gecompenseerd moeten worden, dat weet jij ook best.quote:Op donderdag 29 juni 2017 09:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze moeten de boete als eenmalige last nemen.
Hallo, vraag niet zoveel van me na een nachtdienstquote:Op donderdag 29 juni 2017 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nummertjes noem je maar op Stomda.
Tuurlijk, maar hier zou I&M als concessieverlener op moeten staan om te voorkomen dat dit gebeurt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we elkaar nou geen mietje noemen, die last zal ergens uit gecompenseerd moeten worden, dat weet jij ook best.
Maar als aandeelhouder doen ze dat natuurlijk nietquote:Op donderdag 29 juni 2017 09:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar hier zou I&M als concessieverlener op moeten staan om te voorkomen dat dit gebeurt.
Hebben we elkaar even gedag gezegd op Utrecht gok ik. Ik kwam met de 1406 het nachtnet met de oorspronkelijke aankomsttijd van 2:58 uur (nieuwe aankomsttijd 3:05 uur) binnen, die op de 1413 het nachtnet van 3:11 uur keerde. Ik had de trein een uurtje later terugquote:Op donderdag 29 juni 2017 08:48 schreef renwan het volgende:
[..]
Dan ben ik je of vannacht tegengekomen of je reed mijn trein naar HS. Ging met de 1413 van Utrecht naar Rotterdam en met de 2219 naar HS
En die mongool naast het spoor was verdwaald met zijn rugtasje, zat in de achterste cabine maar zag hem te laat om ook nog even een trap op de typhoon te geven
quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is Financiën, maar de opbrengst van de boete gaat naar Economische zaken
Had jij het bordje op het Stellwerk van Lüdinghausen al? http://www.asm-muenster.d(...)=70&idart=740&lang=1quote:
Ja die wel, er is ook nog een Stellwerk aan de andere kant van het station, waar het bordje ernstig overgroeid is door klimop. Daar moet greavy eerst bij.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 00:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Had jij het bordje op het Stellwerk van Lüdinghausen al? http://www.asm-muenster.d(...)=70&idart=740&lang=1
2013 belde, ze willen hun nieuws terug.quote:
Bijna 1,5 jaar na de eerste poging. Hopelijk gaat het nu wel goed.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dit weekend is de ombouwoperatie van de SLT's. SW31 wordt nu weer uitgerold
Hoe oud ben je, wanneer wil je reizen, en waar moet je heen?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:00 schreef GlennQuagmire het volgende:
Als ik van lille naar nederland wil, wat is dan het goedkoopste? Zat zelf aan een go pass te denken maar die geldt niet vanaf Lille. Ik kan me herrinneren dat een aantal hier nog wel eens die richting opgaan.
Ja, dat zijn ze.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:13 schreef b2py het volgende:
Trampoline ticket maar ik weet niet of die aan Franse zijde te koop is
22, 11 augustus en ik moet naar Utrecht. Trampolineticket had ik ook aan gedacht maar het is enorm onduidelijk of die in Lille te koop zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je, wanneer wil je reizen, en waar moet je heen?
Thalys-tickers voor Lille - Nederland worden verkocht vanaf ¤ 29, dus afhankelijk van waar je heen wilt kan dat een optie zijn.
Anders een Trampoline-ticket en Go Pass 1 naar Roosendaal als je jonger dan 26 bent.
fml trampolineticket buiten mijn bereik inmiddels #granddadquote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je, wanneer wil je reizen, en waar moet je heen?
Thalys-tickers voor Lille - Nederland worden verkocht vanaf ¤ 29, dus afhankelijk van waar je heen wilt kan dat een optie zijn.
Anders een Trampoline-ticket en Go Pass 1 naar Roosendaal als je jonger dan 26 bent.
Trampoline-tickets kun je in Lille aan het loket kopen en uit de automaat trekken (zie link in mijn vorige post).quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:24 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
22, 11 augustus en ik moet naar Utrecht. Trampolineticket had ik ook aan gedacht maar het is enorm onduidelijk of die in Lille te koop zijn.
Mwoa, heb daarvoor al de directe tgv van lyon naar lille dus dan is het ook wel leuk om de vakantie met boemeltjes en overstappen af te sluiten.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Trampoline-tickets kun je in Lille aan het loket kopen en uit de automaat trekken (zie link in mijn vorige post).
Je kunt ook Thalys overwegen:
[ afbeelding ]
Jij hebt het zeker ook over Osnabrugge en Brunswijk?quote:
quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jij hebt het zeker ook over Osnabrugge en Brunswijk?
Op de website van NMBS kun je een Go Pass 1 naar Roosendaal kopen.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:31 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Mwoa, heb daarvoor al de directe tgv van lyon naar lille dus dan is het ook wel leuk om de vakantie met boemeltjes en overstappen af te sluiten.
Nou prima, dan ga ik morgen even roosendaal bezoeken en een go pass kopen voor die dag. Is dat maar gedaan
Zo'n e-ticket is minder leuk, heb morgen toch weinig met m'n dag te doen en ik reis gratis.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de website van NMBS kun je een Go Pass 1 naar Roosendaal kopen.
http://www.belgianrail.be(...)naar-roosendaal.aspx
Hou er rekening mee dat van 25 juli tot en met 11 augustus de Moerdijkbrug buiten dienst gaat voor grootschalige herstelwerkzaamheden. Roosendaal - Utrecht zul je dan via 's-Hertogenbosch moeten doen.
Ik denk sowieso dat het niet legaal is wat ze hier proberen te doen. Voorwaarden stellen aan het vervoerbewijs op traject X, die te maken hebben met je vervoerbewijs op traject Y.quote:Op zondag 2 juli 2017 00:14 schreef James1988 het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat er ook maar één treinbegeleider is die dáár moeilijk over gaat doen. Toen ik een keer zo'n ticket gebruikte was dat in ieder geval niet zo
Mooi lage reistijden. Zou 5,5 uur Schiphol - Bordeaux ooit haalbaar worden?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 16:04 schreef b2py het volgende:
Fappen bois. Vandaag eerste commerciele rit op de nieuwe HSL Tours - Bordeaux met daarbij de lancering van nieuwe merknaam OuiGo.
Fapstats:
[ afbeelding ]
Niet zolang Parijs op zijn negentiende-eeuws is ingericht. Net als Londen, Moskou of St Petersburg trouwens.quote:Op zondag 2 juli 2017 00:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mooi lage reistijden. Zou 5,5 uur Schiphol - Bordeaux ooit haalbaar worden?
In mijn hoofd verschijnt dan steeds de afbeelding van een eskimo, maar ik zal wel de enige zijn.quote:
Er is toch een ringbaan inmiddels? Overstapje in Brussel en gaan met die Inuit.quote:Op zondag 2 juli 2017 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zolang Parijs op zijn negentiende-eeuws is ingericht. Net als Londen, Moskou of St Petersburg trouwens.
doorgaande TGV dienst met maximaal 1 stop in Parijs heb je wel nodig. Kan dat?quote:Op zondag 2 juli 2017 01:02 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Er is toch een ringbaan inmiddels? Overstapje in Brussel en gaan met die Inuit.
Er wordt al lang gesproken over een LGV Bordeaux - Toulouse, maar het is onzeker of dat project er nog komt nu een rechter een streep heeft gezet door de 'verklaring van algemeen nut' en president Macron heeft laten blijken meer te willen investeren in het klassieke netwerk.quote:Op zondag 2 juli 2017 00:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mooi lage reistijden. Zou 5,5 uur Schiphol - Bordeaux ooit haalbaar worden?
Ben daar verder niet zo bekend, komt er in de westkant ook nog een koppeling met het Spaanse AVE-net?
Dat is geen volledige ring, hij verbindt het noorden met het oosten en zuidoosten. Een verbinding met het zuidwesten ontbreekt.quote:Op zondag 2 juli 2017 01:02 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Er is toch een ringbaan inmiddels? Overstapje in Brussel en gaan met die Inuit.
Je zou kunnen stoppen bij luchthaven Charles de Gaulle en/of Marne-la-Vallée/Chessy? Dat doen ze TGV's van Brussel naar Marseille nu ook al.quote:Op zondag 2 juli 2017 01:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
doorgaande TGV dienst met maximaal 1 stop in Parijs heb je wel nodig. Kan dat?
Ondanks de Belgische automaat in Roosendaal is daar geen GoPass te koop. Moet je op zijn minst naar een Belgisch station met kaartautomaat.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 23:31 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Nou prima, dan ga ik morgen even roosendaal bezoeken en een go pass kopen voor die dag. Is dat maar gedaan
Zijn ze wel aan het onderzoeken: https://fr.wikipedia.org/wiki/LGV_Interconnexion_Sudquote:Op zondag 2 juli 2017 01:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is geen volledige ring, hij verbindt het noorden met het oosten en zuidoosten. Een verbinding met het zuidwesten ontbreekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |