abonnement Unibet Coolblue
pi_171933666
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:07 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat vind ik jammer. Haat komt vaker dan niet voort uit onbegrip.
Door elkaar de tijd te geven begrijp je elkaar beter waardoor haat wordt vervaagd.
Als iemand anti homo is ga ik daar verder geen tijd in steken. Dan zijn er wel andere mensen te vinden die leuker zijn.
  zondag 25 juni 2017 @ 14:08:30 #202
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171933676
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat je het een kind verplicht. Kinderen moet je vrij laten in veel zaken zoals geloof.
Ik moest vroeger ook mee naar de kerk. Zolang je onder de 18 bent moet je het doen met wat je ouders van je verlangen. Wettelijk gezien kun je daar niet zoveel mee denk ik.
wooblabalurg
  zondag 25 juni 2017 @ 14:09:42 #203
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171933698
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als iemand anti homo is ga ik daar verder geen tijd in steken. Dan zijn er wel andere mensen te vinden die leuker zijn.
Dat kan ik mij voorstellen. Ik zou ook ergens anders heen gaan.
Bedoel alleen te zeggen dat er mensen zijn voor wie het geen keuze is geweest.

Als jij opgevoed bent en altijd verteld bent en gezien hebt dat iets blauw is, is het moeilijk om in korte tijd te beseffen dat het eigenlijk meer groen is.
wooblabalurg
pi_171933716
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik moest vroeger ook mee naar de kerk. Zolang je onder de 18 bent moet je het doen met wat je ouders van je verlangen. Wettelijk gezien kun je daar niet zoveel mee denk ik.
De vraag is of dat okay is. Mijn ouders waren Katholiek en ik kreeg alle vrijheid. Dat werkt wat beter. Het makkelijkste is een kind inprenten wat jij denkt. Ik ben wat meer spiritueel tegenwoordig. Dat ga ik niet doorgeven aan neefjes en nichtjes. Dat moet men zelf ontdekken of niet.
pi_171933727
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:16 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Blijkbaar kunnen die kinderen er wel iets aan doen want zij worden er op aangekeken door Nederlanders zoals jij en ik. O+

PS. Het is als ouder of ouder zijnde, niet allebei, maar dit wist je vast al want jij hebt vast toffe Nederlandse ouders.
Die kinderen worden er op aangekeken? Dat valt wel mee....maar ze willen een universitaire opleiding en dat gaat wat minder als je nog steeds praat over 'die meisje' , en andere domme taalfouten.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_171933731
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat kan ik mij voorstellen. Ik zou ook ergens anders heen gaan.
Bedoel alleen te zeggen dat er mensen zijn voor wie het geen keuze is geweest.

Als jij opgevoed bent en altijd verteld bent en gezien hebt dat iets blauw is, is het moeilijk om in korte tijd te beseffen dat het eigenlijk meer groen is.
Dat is ook moeilijk. Dat zie ik ook binnen een deel van de familie die Islamitisch is.
pi_171933969
De VVD gaat bij mensen die hulp nodig hebben steeds vaker aan geld denken ipv aan die mensen helpen.
  zondag 25 juni 2017 @ 14:23:26 #208
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_171934017
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
De VVD gaat bij mensen die hulp nodig hebben steeds vaker aan geld denken ipv aan die mensen helpen.
Het is wel iets dat je moet meenemen als er ook fatsoenlijke alternatieven bestaan om die mensen te helpen. edit: groenlinks bijvoorbeeld staat ook voor zorg en sociaal vangnet, nou dat kost handenvol geld en je kan het maar een keer uitgeven.
pi_171934077
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:23 schreef tfors het volgende:

[..]

Het is wel iets dat je moet meenemen als er ook fatsoenlijke alternatieven bestaan om die mensen te helpen.
Alleen is de afwezigheid van fatsoenlijke alternatieven geen reden voor de VVD om niet aan geld te denken. Of het nu gaat om ouderenzorg, vluchtelingen, aardbevingsschade of noodzakelijke medicijnen het draait vooral om het geld.
pi_171934196
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
De VVD gaat bij mensen die hulp nodig hebben steeds vaker aan geld denken ipv aan die mensen helpen.
Dit idd:
quote:
Het utilitarisme (van Latijn utilitas: nut, ook wel: utilisme) is een ethische stroming die de morele waarde van een handeling afmeet aan de bijdrage die deze handeling levert aan het algemeen nut, waarbij onder algemeen nut het welzijn en geluk van alle mensen wordt verstaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Utilitarisme
I´m back.
pi_171934252
quote:
Onjuist, de algemene uitleg stelt; '...,zoveel mogelijk (zo een groot mogelijke groep) mensen.'
Niet 'alle mensen'.
pi_171934300
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Onjuist, de algemene uitleg stelt; '...,zoveel mogelijk (zo een groot mogelijke groep) mensen.'
Niet 'alle mensen'.
Greatest number of ppl idd, maar dat is ingekort tot alle mensen. Overigens is VVD ook een toegepaste vorm van ultilitarisme meer, want voor algemeen nut geldt niet welzijn en geluk, maar financiële opbrengst. En met die opbrengst koop je dan weer welzijn en geluk.
I´m back.
pi_171934411
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

want voor algemeen nut geldt niet welzijn en geluk, maar financiële opbrengst. En met die opbrengst koop je dan weer welzijn en geluk.
Zo zit de hele wereld in elkaar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171934464
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:41 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Zo zit de hele wereld in elkaar.
Nou nee, anders kun je, om maar een voorbeeld te geven, de mantelzorg wel vergeten.
Preludeert op de discussie egoïsme vs altruïsme natuurlijk.
Zit je vaak al snel weer bij Ayn Rand ook.
I´m back.
pi_171934659
En het nare is ook nog eens dat een euro uitgegeven in de regio vele malen meer mensen redt dan hier.

Daarom moeten we iedereen die ze per se hier willen opvangen tot vijanden van Nederland verklaren en de nationaliteit afpakken. Dan kunnen ze mooi de 'wereldburger' spelen.

Misselijkmakend volk.
pi_171934662
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Greatest number of ppl idd, maar dat is ingekort tot alle mensen. Overigens is VVD ook een toegepaste vorm van ultilitarisme meer, want voor algemeen nut geldt niet welzijn en geluk, maar financiële opbrengst. En met die opbrengst koop je dan weer welzijn en geluk.
Die inkorting ondermijnt het uitgangspunt, daar een deel van de gehele groep mag lijden omwille het algemene nut (= negatie 'alle'). Hoe je de VVD kan uitleggen? Veeleer als een combinatie van met functionalisme als leidinggevend element. Waarom zou de VVD b.v. de bijstand (al nu in corrupte vorm) in stand willen houden? Da's volgens mij pragmatisme; machtsbehoud en als afkoping om criminaliteit en andere negatieve gevolgen af te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2017 14:55:01 ]
pi_171934692
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou nee, anders kun je, om maar een voorbeeld te geven, de mantelzorg wel vergeten.
Volgens mij gaat het hier om de immigratie stroom, niet over de zorg van familie en vrienden in de directe omgeving die hulpbehoevend zijn.
We kunnen natuurlijk de belastingen flink omhoog gooien om meer immigranten op te nemen en te onderhouden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171934801
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:50 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier om de immigratie stroom, niet over de zorg van familie en vrienden in de directe omgeving die hulpbehoevend zijn.
We kunnen natuurlijk de belastingen flink omhoog gooien om meer immigranten op te nemen en te onderhouden.
Het gaat om de vraag of elke morele handeling (en in feite zijn opvang van vluchtelingen en mantelzorg dat beiden) louter moet worden beoordeeld vanuit het financiële opbrengst-argument. Bij de VVD in toenemende mate wel. Vluchtelingen toelaten zou bijvoorbeeld kunnen betekenen dat je een ruime voorraad van goedkope arbeiders creëert hiermee kun je het loonniveau beïnvloeden en heeft ook impact op secundaire arbeidsvoorwaarden, status van arbeidscontracten etc.
I´m back.
pi_171934836
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die inkorting ondermijnt het uitgangspunt, daar een deel van de gehele groep mag lijden omwille het algemene nut (= negatie 'alle'). Hoe je de VVD kan uitleggen? Veeleer als een combinatie van met functionalisme als leidinggevend element. Waarom zou de VVD b.v. de bijstand (al nu in corrupte vorm) in stand willen houden? Da's volgens mij pragmatisme; machtsbehoud en als afkoping om criminaliteit en andere (voor hen) negatieve gevolgen af te houden.
Bijstand is ook beredeneerd vanuit het financiële-opbrengst-perspectief dus. Je geeft de mensen kruimels om van te bestaan opdat zich niet een overdaad van criminaliteit en andere sociale problemen ontstaan.
I´m back.
pi_171934903
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat om de vraag of elke morele handeling (en in feite zijn opvang van vluchtelingen en mantelzorg dat beiden) louter moet worden beoordeeld vanuit het financiële opbrengst-argument.
Misschien ben ik van de oude stempel maar ik ben nogal van 'leren vissen in plaats van vis voeren'.
Hoog tijd dat men elders eens gaat bouwen aan een degelijke samenleving.

F1 kijken gaat..
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171934958
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:57 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Misschien ben ik van de oude stempel maar ik ben nogal van 'leren vissen in plaats van vis voeren'.
Hoog tijd dat men elders eens gaat bouwen aan een degelijke samenleving.

F1 kijken gaat..
Ja, meeste mensen willen werken vanuit het goudzoekersprincipe niet vanuit het vissersprincipe.
I´m back.
pi_171935055
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bijstand is ook beredeneerd vanuit het financiële-opbrengst-perspectief dus. Je geeft de mensen kruimels om van te bestaan opdat zich niet een overdaad van criminaliteit en andere sociale problemen ontstaan.
Ja, waarschijnlijk wel. Zit achter dat perspectief nog iets? Financiële opbrengst (groei vnmlk) voor wie en waarom?
  Eindredactie Games zondag 25 juni 2017 @ 15:07:19 #223
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_171935202
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat kan ik mij voorstellen. Ik zou ook ergens anders heen gaan.
Bedoel alleen te zeggen dat er mensen zijn voor wie het geen keuze is geweest.

Als jij opgevoed bent en altijd verteld bent en gezien hebt dat iets blauw is, is het moeilijk om in korte tijd te beseffen dat het eigenlijk meer groen is.
behalve als het een jurkje is.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_171935206
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk wel. Zit achter dat perspectief nog iets? Financiële opbrengst (groei vnmlk) voor wie en waarom?
Achter financiële opbrengst wat daar achter zit? In principe zit daar een materiële levensvisie achter. Uitgaande van het feit dat iedereen welzijn en geluk zoekt en dat je die kunt kopen. Arbeid en markt zorgen voor waardetoevoeging en distributie van de opbrengst via een onzichtbare hand. Hierin zijn dan weliswaar op zeker moment winnaars en verliezers te onderkennen, echter men is nooit altijd winnaar of altijd verliezer. Dat is ongeveer het filosofische achterland.

Deze materiële filosofische levensvisie komt trouwens weer mooi overeen met de protestantse niet-materiële visie, die toch ook een materiële uitwerking heeft gekregen via de predestinatieleer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 25-06-2017 15:19:55 ]
I´m back.
  zondag 25 juni 2017 @ 15:52:09 #225
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_171936963
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Achter financiële opbrengst wat daar achter zit? In principe zit daar een materiële levensvisie achter. Uitgaande van het feit dat iedereen welzijn en geluk zoekt en dat je die kunt kopen. Arbeid en markt zorgen voor waardetoevoeging en distributie van de opbrengst via een onzichtbare hand. Hierin zijn dan weliswaar op zeker moment winnaars en verliezers te onderkennen, echter men is nooit altijd winnaar of altijd verliezer. Dat is ongeveer het filosofische achterland.

Deze materiële filosofische levensvisie komt trouwens weer mooi overeen met de protestantse niet-materiële visie, die toch ook een materiële uitwerking heeft gekregen via de predestinatieleer.
Je kunt er zo veel over filosoferen als je wilt, de realiteit is dat menselijk gedrag en gevoelens voor een groot deel gewoon genetisch is, en bijna al de rest wordt wel doorgegeven van ouders op kind in de eerste paar levensjaren, dus daar is ook weinig aan te doen. Realiteit is dat we wel de belasting omhoog kunnen gooien en mensen die dat niet willen als egoïstisch kunnen bestempelen, maar dat dat helaas niet zo eenvoudig is en dat het vooral ten koste gaat van de huidige zwakkeren in de Nl'se samenleving.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')