Vonkenboer | zondag 25 juni 2017 @ 10:52 |
Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde? Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar! En let op, er bestaan geen domme vragen maar alleen domme antwoorden Laatste reactie was van Atmoz Ik dacht laat ik maar vast een nieuw deel openen | |
Atmoz | zondag 25 juni 2017 @ 11:54 |
Oh godver Ik dácht vanmorgen al dat ik vannacht wat stoms had getypt, maar kon het niet meer vinden... Dacht dat ik me vergist had, of dat een mod het al mooi verwijderd had Maar het was dus last post en toen is het topic naar onder geknald. Sorry Maarja, was een leuk feestje Uhmm en om dan maar meteen ontopic te gaan: Ik wil binnenkort wat van die kleine steentjes (split) op betonblokken lijmen. Waarmee zou ik dat het beste kunnen doen? Zou dat lukken met tegellijm bijvoorbeeld? Of is met kit ofzo beter? Of misschien cement? Indien mogelijk zou ik graag wit of beige spul gebruiken zodat het niet opvalt tussen de steentjes. Wie 'O wie? | |
mug89 | zondag 25 juni 2017 @ 12:32 |
Het zijn kalkzandblokken, moet nog kijken of ze erg zuigend zijn of niet. Als dat wel het geval is moet er eerst voorstrijk op, maar stel dat het niet nodig zou zijn en de muren glad genoeg zijn, vroeg ik me af of er een middel op moet om ze glad te krijgen (ook al zijn ze dat al). | |
Legwieh | zondag 25 juni 2017 @ 12:33 |
Kan de stucadoor dit instucken, c.q afwerken. Of zitten deze dozen niet diep genoeg? Krijg de dozen namelijk maar met moeite diep genoeg. | |
Nixxor | zondag 25 juni 2017 @ 14:33 |
En nu vereeuwigd in de OP Chapeau! Ik zou eigenlijk een transparante lijm zoeken. Epoxy misschien? Lijkt me een lastig klusje zonder de lijm niet te laten opvallen. Zo op het oog zitten ze wel diep genoeg. Als je de deksel eraf haalt moeten ze gelijk zijn met de muur (incl stuclaag) Zet je ze wel ff vast voordat er gestuct gaat worden? | |
Vonkenboer | zondag 25 juni 2017 @ 16:41 |
Zit de voorkant van de doos inclusief het oranje dekseltje gelijk met de muur ? Dan kunnen ze dat prima stucen ! Zet je zelf je dozen nog even vast met een beetje knauf / roodband / cement ? Niet met pur gaan doen; doe je dat wel dan niet gaan zeuren als je in je woning de stekker van de stofzuiger uit het stopcontact trekt door een ruk aan het snoer te geven (wat de meeste mensen gewoon doen) de gehele inbouwdoos en stopcontact meekomt | |
Vonkenboer | zondag 25 juni 2017 @ 16:45 |
Nog een kleine toevoeging. Je maakt een beetje roodband of gips aan, mikt met een troffel een flinke schep in het geboorde gat (wat je zo goed als kan van te voren even schoon hebt gemaakt met een handstoffer), je drukt daar de inbouwdoos in, stelt hem mooi waterpas en veegt met de troffel de uitgeperste gips rond de inbouwdoos | |
Glider76 | maandag 26 juni 2017 @ 22:08 |
ik moet tegeltjes voegen met een vrij dunne, smalle voeg. Zit er nog verschil in al die soorten en merken voegmiddel? | |
Gieliovd | maandag 26 juni 2017 @ 22:38 |
De goedkopere heeft een vrij grove korrel, soms... Dat is wel opletten . | |
Glider76 | dinsdag 27 juni 2017 @ 18:41 |
Juist ja, dat bedoelde ik eigenlijk. Ik heb wat reparatiewerk gedaan in de badkamer met gamma huismerk voegmiddel en vondt het niet echt prettig gaan. En vrij groffe korrel. Was ook pas de eerste keer dat ik heb gevoegd. Is Eurocol wel een beetje fijn spul om mee te werken? | |
Lucky_Strike | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:05 |
Goh, dozen vastzetten. Weer wat geleerd. Kut | |
FranticDJ | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:22 |
Overigens, om de boel waterpas te stellen: http://www.gereedschappro(...)-stopcontacten/20760 | |
Vonkenboer | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:59 |
Vaak heb je toch meer dan één component wat je waterpas wilt zetten; zelf heb ik daarom een 20 cm sola waterpasje. Is in mijn ogen ook veel handiger. | |
Pietverdriet | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:59 |
Kalkzandsteen zal je moeten voorstrijken. Je gaat de voegen na het schilderen waarschijnlijk blijven zien. | |
Vonkenboer | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:11 |
Nooit gedaan ? | |
Lucky_Strike | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:58 |
Nope. Er zitten tot nu toe alleen maar 2 lichtknoppen op de muur. De rest moet nog geplaatst worden en er is nog niet gestuct dus het is nog niet te laat. Gelukkig | |
Gieliovd | woensdag 28 juni 2017 @ 07:57 |
Eurocol is over het algemeen wel prima spul, Schönox ook, en ik heb ook prima ervaring met de Hornbach, ben ff het merk kwijt. Gewoon die huismerk troep van de GPK vermijden lijkt me een goed begin. | |
DarkE | woensdag 28 juni 2017 @ 12:42 |
Ik wil een gipsplafond maken maar de hart-op-hart afstand van de balken is 80 cm... Kan dit met een stevig regelwerk? Zo ja, welke maat zou volstaan? | |
goed_volk | woensdag 28 juni 2017 @ 12:57 |
In ieder geval niet de gipsplaten direct op de balken schroeven. Dan heb je een te grote overspanning en gaan de naden scheuren. Het beste maak je een mooi vlak met houten latten, op een hoh afstand van 30 cm (gipsplaten zijn meestal 60cm; je hebt dan aan de randen en in het midden ondersteuning). Deze latten kun je ook makkelijk waterpas stellen, zodat je plafond mooi vlak en strak wordt. | |
derLudolf | woensdag 28 juni 2017 @ 12:58 |
Jullie hebben toch ook veel houtskelet? Daar kun je de dozen ook op vast schroeven. | |
DarkE | woensdag 28 juni 2017 @ 13:05 |
Allemaal duidelijk maar de vraag was welke maat latten ik moet gebruiken bij een h-o-h afstand van de balken van 80 cm... Bij een h-o-h afstand van 60 cm las ik ergens 50x22. Moet ik dikkere latten gebruiken? Zo ja, wat is aan te raden? | |
goed_volk | woensdag 28 juni 2017 @ 13:10 |
Ah, excuus. Ja, ik zou wel iets dikkere latten kiezen. Kopmaat is een beetje afhankelijk van de houthandel, maar en maar een slag dikker (27mm) is prima. Dan kun je ook nog eens een lampje oid ophangen. | |
Lucky_Strike | woensdag 28 juni 2017 @ 13:12 |
Klopt, dat gaat ook gebeuren. | |
Vonkenboer | woensdag 28 juni 2017 @ 14:36 |
Indien mogelijk kun je dan hollewanddozen gebruiken. Vastschroeven van inbouwdozen van binnenuit mag niet. | |
Goddelijker | zaterdag 1 juli 2017 @ 12:20 |
Er moeten hier gordijnen opgehangen worden, met rails etc. Alleen is er een verlaagd plafond in de kamer gemaakt, met een vlizotrap voor extra opslag. Het 'nieuwe' plafond is gemaakt van gipsplaten en daar moet dus een gordijnrails op/aan komen. Beneden hebben wij een lat op het plafond geschroefd (in beton) en hierop de rails bevestigd. Alleen nu twijfel ik wat de beste methode voor boven is. Er zit een lat van +- een centimeter op de wand waar de gipsplaat aan bevestigd is, verder zit er +- 15 centimeter verderop een balk. Alleen in de ruimte er tussen zou dus de rails moeten komen (zie foto's hier beneden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want de gordijnen wegen al snel 15-20 kilo. Zie foto's van boven- en onderzijde gips (opklikken voor groter):
| |
blomke | zaterdag 1 juli 2017 @ 12:41 |
Met gipsplaatpluggen in voldoende aantallen. | |
DarkE | zaterdag 1 juli 2017 @ 12:46 |
Als je er aan de bovenkant zo makkelijk bij kunt zou ik er balkjes tussen schroeven op de plaats waar de schroeven van de rails komen. | |
Vonkenboer | zaterdag 1 juli 2017 @ 13:00 |
Dat lijkt mij ook het meest eenvoudige; als je op die manier die foto kunt maken dan moet je ook wel twee passende balkjes op die manier kunnen monteren. | |
mime_negert | zaterdag 1 juli 2017 @ 16:15 |
Bij mijn ouders hebben ze achter een Orbis Data Micro een pomp zitten. Helaas zijn alle instellingen uit de tijdklok en moet deze opnieuw ingesteld worden. Het gaat om deze tijdklok: Het lijkt er op dat deze een keer is vernieuwd door onderstaande: Het typenummer hiervan is ob172012n, wanneer ik hierop zoek krijg ik een handleiding van een uitgebreidere schakelaar. Helaas kan ik geen handleiding vinden om deze tijdschakelaar opnieuw in te stellen. Hebben jullie enig idee (of betere Google-skills) hoe ik deze tijdklok weer kan programmeren? | |
Tom_ | zaterdag 1 juli 2017 @ 18:49 |
Weet iemand misschien hoe groot het gat moet zijn voor de montage van een gevelkom? Is dat toevallig formaat dozenboor (82mm)? | |
Vonkenboer | zaterdag 1 juli 2017 @ 19:37 |
Is een gewone vorstvrije buitenkraan niet beter / handiger ? Een gevelkom word standaard geloof ik tijdens de bouw al ingemetseld | |
Tom_ | zondag 2 juli 2017 @ 02:11 |
Ja dat is inderdaad handiger, maar in dit geval heb ik al een afsluiter in de meterkast geplaatst en een aftappunt beschikbaar om ertussen te plaatsen. Volgens mij moet je bij alle vorstvrije kranen er vanaf de binnenkant muur bij kunnen om die spil erin te plaatsen, die wand wordt bij mij straks gestuct dus ga ik die koppeling persen. En zo'n gevelkom vind ik er ook wel fraai uitzien, daarnaast ook het prijsverschil (nu ook de afsluiter e.d. al heb) van +/- ¤25 voor een normale kraan tegenover +/- ¤80. Als het enige nadeel van zo'n gevelkom is dat er binnen ook in de muur gehakt moet worden dan is het voor mij niet zo'n probleem. | |
Nixxor | zondag 2 juli 2017 @ 10:52 |
Tip, kijk google altijd ff op de site van de fabrikant. http://www.orbis.es/produ(...)us-data-micro-2-plus Handleiding: http://www.orbis.es/produ(...)-2-plus/instructions Het is een PDF file (opende bij mij niet automatisch) | |
mime_negert | zondag 2 juli 2017 @ 11:28 |
Deze had ik ook gevonden, maar helaas is dit een ander model. | |
Vonkenboer | zondag 2 juli 2017 @ 11:44 |
Is dit dezelfde pdf ? https://www.eltako.com/fi(...)g/dw12_4960_engl.pdf | |
mime_negert | zondag 2 juli 2017 @ 12:24 |
Dat is dezelfde ja. Ik ga ervan uit dat het principe hetzelfde is zodat ik de handleiding ook kan gebruiken voor het oude model. Bedankt! Ben vandaag even langs mijn vader gereden eens naar de schakelaar te kijken. Er kwam een mooi schema tevoorschijn toen ik het klepje open maakte waarmee ik alles heb kunnen instellen. [ Bericht 48% gewijzigd door mime_negert op 02-07-2017 18:15:44 (Toevoeging gedaan) ] | |
FranticDJ | zondag 2 juli 2017 @ 18:59 |
Ik wil (zelf) een epoxy gietvloer in m'n garage gaan realiseren. Nu twijfel ik nog: wel of geen antislip? Wel: want ik kan me indenken dat het aardig glad is, niet: antislip grit is een horror om schoon te maken. Dan 't volgende: welke kleur! Wit sowieso niet, want daar zie je volgens mij alles op. Ik wil liefst wel een lichte tint, maar totaal nog ff geen inspiratie welke. | |
blomke | zondag 2 juli 2017 @ 21:14 |
1) Geen antislip, is met veiligheidsschoenen al stroef genoeg zonder dat spul. 2) Ik heb in m'n kelder ooit een laag grijs/blauwe 2K epoxylaag gesmeerd. Dat was best een succes, zelfs voor mij.... | |
FranticDJ | maandag 3 juli 2017 @ 10:25 |
Blauw/grijs zat ik idd ook al aan te denken.. Heb jij een coatingvloer of een gietvloer? | |
blomke | maandag 3 juli 2017 @ 11:09 |
Nu witte vloertegeltjes . In m'n vorige huis was het de keldervloer met dus een zelfaangebrachte 2K epoxycoating over een betonvloer. | |
Akilla | dinsdag 4 juli 2017 @ 17:08 |
Wij hebben al een tijdje een led lamp in de keuken hangen die te fel is. Nu dacht ik eraan om hem te dimmen (kan volgends philips ook gewoon) Alleen kom ik er niet helemaal uit. Wat ik graag wil is een unit in de centraaldoos, die ik isntel en met de "normale" schakelaar aan en uit gezet kan worden (op die sterkte die ik vooraf instel) Het enige dat ik kan vinden is of een dimmer met zo'n draaiknop( ) of een dimmer die werkt met een pulseknop om de sterkte in te stellen. Iemand die weet of er zoiets uberhaubt bestaat? | |
Vonkenboer | dinsdag 4 juli 2017 @ 21:54 |
Het komt mij niet bekend voor , wat is er mis met een pulse drukker ? | |
nanuk | woensdag 5 juli 2017 @ 07:53 |
Waarom niet gewoon een minder sterke lamp gebruiken? Zo te horen wil je het eens instellen en nooit meer aankomen. | |
Akilla | woensdag 5 juli 2017 @ 10:26 |
Niks eigenlijk, wilde eigenlijk kijken of ik het met zo min mogelijk nieuwe onderdelen kon doen Gaat niet, het is een Philips spot lamp waarbij de lampjes niet te vervangen zijn (Krijg je ervan als je voor uiterlijk gaat... ) Misschien dat ik toch maar gewoon voor de puls knop ga, in principe zie je er niks van en het is misschien ook wel handig om hem toch nog feller te kunnen zetten, mocht het nodig zijn.. Bedankt in ieder geval | |
Lucky_Strike | woensdag 5 juli 2017 @ 21:12 |
Ik heb spul nodig om de naden te dichten tussen gipsplaten, AK en RK. Het moet bij Hornbach vandaan komen. Ze hebben daar Knauf Voegenfit (gipshoudende plamuur), en Knauf Uniflott (gips). Er wordt nog overheen gestuct. Voegenfit is verkrijgbaar in 1 kilo, Uniflott in 5 kilo. Ik koop liever 1 kilo. Is dat de juiste keuze? | |
Lucky_Strike | woensdag 5 juli 2017 @ 21:28 |
Nog een vraagje. Vanuit de meterkast loopt, onder de badkamer door, een 10cm diameter pvc buis naar de keuken met als doel het makkelijk trekken van elektra naar de rest van het huis. Losse draden in die buis lijkt een slecht idee. Draden in flexpijp door de buis en hij zit met 5 groepen vol. Is het een optie om 10 ymvk (3x2.5mm) draden door die pijp te trekken? Of moet het ymvk-as zijn? Er moet idealiter ook een utp-kabel bij in de buis. | |
MrDrako | woensdag 5 juli 2017 @ 22:21 |
Iets zegt me dat wat je allemaal van plan bent niet toegestaan is | |
Lucky_Strike | woensdag 5 juli 2017 @ 22:22 |
Het was het voorstel vam de elektricien. Alleen die werkt niet meer bij ons. | |
FranticDJ | woensdag 5 juli 2017 @ 22:44 |
Er zit een kier onder m'n garagedeur. Hoe zou ik dit het netste sluiten? De deur sluit wel op het niveau van de betonvloer in de garage. Uitfrezen en opvullen met een hardstenen dorpel (zullen wel meerdere stukken worden vanwege de lengte), of gewoon dichtsmeren met beton? | |
Pietverdriet | woensdag 5 juli 2017 @ 23:04 |
Rubbers onder je garagedeur? | |
FranticDJ | woensdag 5 juli 2017 @ 23:07 |
Zitten er al op Zal er morgen wel ff een foto van maken. | |
derLudolf | woensdag 5 juli 2017 @ 23:16 |
Wanneer ga jij je eigen topic open trouwens | |
FranticDJ | woensdag 5 juli 2017 @ 23:17 |
Wanneer er ook daadwerkelijk dingen gaan gebeuren. | |
Lucky_Strike | woensdag 5 juli 2017 @ 23:18 |
Daar houden we je aan | |
FranticDJ | woensdag 5 juli 2017 @ 23:19 |
Voor alleen wat muurtjes witten en inbouwkast wegslopen ga ik geen topic openen iig | |
Lucky_Strike | woensdag 5 juli 2017 @ 23:20 |
Jawehel! We moeten toch de kleur van je bankstel kunnen zien? En je pornobed? | |
derLudolf | woensdag 5 juli 2017 @ 23:27 |
Zodra je bezig bent gaan je vanzelf meer dingen tegenstaan, dus open nou maar. Je blijft voorlopig wel even bezig | |
Vonkenboer | donderdag 6 juli 2017 @ 18:14 |
Kleine klusjes zijn ook klusjes | |
avotar | vrijdag 7 juli 2017 @ 06:06 |
Het frontje aan mijn vaatwasser zit met 2 schroeven halverwege en twee haken aan de onderkant vast. Nu is een van de twee schroefgaten in het frontje uitgelubberd. Je noemt het vast anders, maar het effect is hetzelfde. Hij hangt dus half los. Ik ben er vrij zeker van dat als ik het frontje eraf haal, het andere schroefgat waarschijnlijk ook niet meer zal pakken. Reparatietijd dus. De vraag is..... waarmee? Iemand een goed idee? En plus. Het lijkt met een soort klitteband vast te hebben gezeten aan de vorige vaatwasser. Vast niet het soort dat je bij de stoffenwinkel koopt. Heeft dat een speciale naam? [ Bericht 17% gewijzigd door avotar op 07-07-2017 06:53:23 ] | |
Gieliovd | vrijdag 7 juli 2017 @ 06:48 |
Oké help mij even..... Hoe krijg ik een boorkop met B16 passing van zijn boorstift af? Uit de morseconus met een uitdrijfspie is geen punt. Maar de boorkop van de stift.... | |
lipje | vrijdag 7 juli 2017 @ 12:54 |
Moeizaam | |
lipje | vrijdag 7 juli 2017 @ 12:56 |
Is industriële van 3M . De lidl heeft die eventjes gehad | |
avotar | vrijdag 7 juli 2017 @ 12:57 |
Nog mee in mijn handen gestaan toen. Eikel dat ik ben. Nu kan ik bij Karwei weer het viervoudige ervoor betalen. Merci | |
FranticDJ | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:29 |
Onder het mom van beter laat dan nooit, een foto van le garagedeur die gesloten is Ik moet dus sowieso de vloer een stukje aan helen/bij smeren. Maar wat doe ik 't beste. Gewoon sluitend smeren met de onderkant van de deur, of toch een hardstenen dorpel onder de deur? Aan de buitenzijde komt dan een helling (kan even niet op 't juiste woord komen) tegen de dorpel aan. Vanaf de lichtinval loopt het dus al schuin weg naar buiten. | |
Glider76 | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:22 |
Nou, dit lijkt mij garagedeur wel. Ik heb 100% identieke situatie. Ik had er eerst een kantel deur inzitten maar bij het verwijderen is de hoekstrip welke in de betonvloer zat ook meegekomen. Ik zou eerst die hele strook weer aanvullen met cement ofzo maar aangezien mijn deur eigenlijk nog een paar cm verder moet zakken zal ik nu de 2 uiteindes weghakken, dan zakt de deur nog iets verder waardoor het bovenste paneel beter aansluit. | |
Glider76 | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:25 |
van binnenuit misschien? Zeg maar door de boorkop heen? | |
Glider76 | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:26 |
Ik zoek een lichtschakelaar met een veertje erin. Hoe noem je dit? druk schakelaar. Mogelijk pulse schakelaar. Moet eruit zien als een gewone lichtschakelaar, die je in kunt drukken, contact wordt gemaakt en bij het loslaten veert de schakelaar terug en contact wordt verbroken. Op welke naam moet ik dit zoeken? | |
Vonkenboer | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:27 |
In wat voor schakeling wil je iets kunnen schakelen ? Je hebt wel gewone schakelaars met een terugverende knop bedoel je dat ? | |
Vonkenboer | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:28 |
Gira heeft ze bijvoorbeeld wel : https://www.shopelektro.n(...)Wo-tQCFUGeGwodBrEPbQ
| |
Glider76 | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:37 |
Maar wordt het contact dan weer verbroken? Het dient als wandschakelaar voor een electrische garagedeur opener. Als ik op 2 contacten een verbinding maak gaat de deur open, de deur blijft ook opengaan als de 2 contacten weer verbroken worden. Als je de contacten weer maakt gaat de deur sluiten. Ik zoek dus een schakelaar die contact maakt als ik die indruk en het contact weer verbreekt als ik de knop loslaat. De volgende keer geef ik er weer een duw op en de deur sluit. Of open. Net hoe die deur staat. | |
RB42 | zaterdag 8 juli 2017 @ 21:01 |
Dan zoek je dus een pulsdrukker denk ik? | |
Glider76 | zaterdag 8 juli 2017 @ 21:30 |
ja, er zijn weer vele namen voor. Maar ik heb al een andere oplossing. Een simpele deurbel drukker. 1.69 bij toolstation. | |
Gieliovd | zaterdag 8 juli 2017 @ 21:32 |
Bedankt maar helaas... Hij is dicht van binnen. | |
Glider76 | zaterdag 8 juli 2017 @ 21:34 |
ja, dat is eigenlijk ook wel logisch. Dan zou ik het niet weten. Is het niet met links schroefdraad toevallig? | |
FranticDJ | zaterdag 8 juli 2017 @ 22:19 |
Yeah, ik denk dat ik gewoon de boel uitvul met beton ofzo. Als dat niet houdt dan leg ik er een dorpel in. Al is een dorpel misschien wel handiger aangezien ik dus een gietvloer wil leggen | |
bartos | zaterdag 8 juli 2017 @ 22:57 |
Kort door de bocht met geweld.... Moet hij er echt af? Een nieuwe boorstift bestellen kost 5euro Ik heb er zelf ooit eens afgehaald met een breekijzer en een bijtel slaan als spie. Veder wie heeft er zin in een spelletje herken het schakelmateriaal: http://imgur.com/a/RGtmU Het merk is Gira maar is dit de serie 55 en hoe kom ik dan achter de kleur. Achterop de schakelaar plaat staat het nr. 00.002966 die geen resultaten geeft op Google. Het is een wooning van 7 jaar oud. Ik heb diverse lampen opgehangen met bewegings sensors en wil nu de schakelaars verwijderen en dichte kapjes plaatsen. | |
Vonkenboer | zaterdag 8 juli 2017 @ 23:00 |
Op basis van de foto zou ik zeggen creme wit | |
derLudolf | zaterdag 8 juli 2017 @ 23:09 |
Of een roker | |
bartos | zaterdag 8 juli 2017 @ 23:39 |
Niet gerookt in de woning en het muurtje er naast is net geschilderd in "wit" over donker grijs. Maar het irriteert me wel.... Staan er nummers in die toch echt op type nummers lijken zijn ze niet tevinden ook niet in de Gira catalogus. Ik maar crčme wit bestellen en anders maar retour. Thanks vonkenboer. | |
Glider76 | zondag 9 juli 2017 @ 06:26 |
Bij mij zat er een gegalvaniseerd hoekprofiel in. Anders brokkelt het kantje af. | |
FranticDJ | zondag 9 juli 2017 @ 06:39 |
Hmm das ook nog een idee ja, zat eerder te denken aan een hardstenen dorpel. | |
RB42 | zondag 9 juli 2017 @ 06:45 |
Dat is best goed bedacht | |
Legwieh | zondag 9 juli 2017 @ 11:25 |
Waarom kom ik niet door mijn betonnen verdiepingsvloer heen geboord? Heb toch een stevige boormachine. Boor te bot misschien? (Boor is geleend bij me zwager, dis wellicht dat een nieuwe boor de oplossing is) | |
wiltoyo | zondag 9 juli 2017 @ 11:28 |
Staal in het beton? | |
PJ | zondag 9 juli 2017 @ 11:45 |
Hij staat op boorhameren en snelheid stand 6? | |
Atmoz | zondag 9 juli 2017 @ 11:49 |
Mij lukte het ook voor geen meter. Heb meerdere gaten (die dus niet door-door waren) moeten maken voordat ik er eentje had waar het wel lukte. Uiteindelijk nog een hele klus, want een van de boren is zelfs blijven vast hangen: (en hangt er nog steeds wel boven het verlaagd plafond ) | |
Goddelijker | zondag 9 juli 2017 @ 12:01 |
En dan op dezelfde manier monteren zoals de balk aan de rechterzijde? Want veel ruimte is er niet om een lat/balk tegen de andere aan te schroeven. Of is er een handige beugel waar je hem in kan hangen en vervolgens aan de andere kan schroeven? | |
#ANONIEM | zondag 9 juli 2017 @ 12:36 |
waarschijnlijk staal in het betotn (icm versleten boor) kijk even of er staal schilvers aan de kop van je boor hangen. dan eerst met een ijzerboor verder. | |
Vonkenboer | zondag 9 juli 2017 @ 12:49 |
Dan zit je waarschijnlijk op de bewapening van de vloer te boren | |
Gieliovd | zondag 9 juli 2017 @ 13:31 |
Nee, geen draad maar een B16 tapse passing. Mja, ik wilde beide heel houden. En dat is me nu gelukt. Ik heb de boorkop met 2 pendrijvers tussen de boorkop en de boorstift in de bankschroef geklemd, zodat deze als grote wiggen werkten. Vervolgens met beleid de kracht opgevoerd totdat de pendrijvers door de werkplaats vlogen en de stift netjes los was. Ik blij, boorkop verkocht en mijn nieuwe ligt al klaar om zo te monteren. Thanks voor het meedenken beide! | |
Gieliovd | zondag 9 juli 2017 @ 13:33 |
Hij is mij te licht voor crčme hoor, ik zou zeggen gewoon wit. Als ik google is 2966 de serie en nog een getal erachter de kleur. Dus 29666 is pure white, 29665 alu en 29667 antraciet. Maar dan wel van de TX 44 serie? | |
tiho1 | zondag 9 juli 2017 @ 14:45 |
onzin. Die staalboor kun he direct weggooien daarna terwijl een betonboor is gemaakt om door het staal te boren. Ts niet duwen. De boor zonder druk laten hameren. Met een goede betonboor kun je echt gewoon 50 keer door wapening boren. | |
Piles | zondag 9 juli 2017 @ 15:52 |
Een beetje een gierige vraag: ik wil zo'n tuinbank gaan maken. Overal waar je kijkt wordt dit gemaakt met steigerhout van 30mm dik. Is dat echt noodzakelijk, of zou het met 20mm dik ook stevig genoeg zijn? Bank wordt sowieso geschilderd, dus voor het 'steiger'effect hoeft het voor mij niet. Gewoon geschaafd vuren is prima. | |
blomke | zondag 9 juli 2017 @ 16:47 |
Als je schroeft in de kopse kant van 20 mm en de gaat de verbinding belasten met een stel mensen op de bank. .....vraag me af of dat wel houdt. Je zou dus je hele constructie moeten voorzien van extra verstevigingen in de hoeken, extra balkjes ter ondersteuning van het zitgedeelte, etc. | |
Piles | zondag 9 juli 2017 @ 18:03 |
Duidelijk. Als ik moet gaan verstevigen heeft het weinig zin. Dan maar eens opzoek naar 30mm hout, wat niet overpriced is door het hippe steigerhout | |
Glider76 | zondag 9 juli 2017 @ 20:09 |
Maar die verstevigingen kun je toch uit het zicht maken, achter die planken. | |
Piles | zondag 9 juli 2017 @ 20:43 |
Ja, maar het is meer werk en kost extra materiaal. Dus dan kan ik net zo goed 30mm gebruiken toch | |
blomke | zondag 9 juli 2017 @ 20:46 |
Nou, hangt een beetje (veel) van de verkrijgbaarheid en de kosten af. | |
Glider76 | zondag 9 juli 2017 @ 20:56 |
Een paar goedkope balkjes ter versteviging of alle planken maar 30. Denk dat die balkjes goedkoper zijn. En zou het met 30mm wel stevig genoeg worden? Je zult toch een soort van frame moeten maken om de planken tegenaan te schroeven. De link die je geeft is van de praxis, met tekening en alles erbij. Hun gebruiken ook 20mm steigerhout. En daarnaast nog wat latten van 3x3cm. | |
#ANONIEM | zondag 9 juli 2017 @ 21:53 |
http://www.hawera.com/haw(...)at_id=195396&lang=nl ga er verder ook geen woorden aan vuilmaken | |
blomke | zondag 9 juli 2017 @ 22:30 |
Dat in de eerste plaats. | |
Erik | maandag 10 juli 2017 @ 15:51 |
Ik ben bezig met een aanbouw, ongeveer 4x5 meter. Twijfel over de dikte PIR voor het platdak tussen het kopen van 150mm of 200mm. Heeft iemand wijze raad? | |
Lucky_Strike | maandag 10 juli 2017 @ 16:52 |
Hoe meer je kwijt kunt, hoe beter. Maar weet wel dat de prijzen voor isolatie erg aan het stijgen zijn en er schaarste begint te komen. | |
blomke | maandag 10 juli 2017 @ 17:32 |
Het bouwbesluit: http://www.nieman.nl/vakg(...)rc-vanaf-01-01-2015/ geeft een minimale warmteweerstand van 6 m2K/W | |
derLudolf | maandag 10 juli 2017 @ 17:40 |
Verklaar je nader? Vanwaar schaarste? | |
Lucky_Strike | maandag 10 juli 2017 @ 18:01 |
Omdat de bouw zo aan het aantrekken is, zijn er productieproblemen in de isolatiebusiness. Mijn vriend las daar pas iets over en een klant van hem die aannemer is heeft er ook last van. Toen we pas bij ons vaste isolatieadres kwamen, was hun loods nog maar voor de helft gevuld. De eigenaar vertelde dat hj steeds grotere problemen heeft om aan materiaal te komen. De prijzen stijgen ook. | |
Surveillance-Fiets | maandag 10 juli 2017 @ 18:16 |
gaan verhalen van 37% stijging. duurdere grondstoffen. | |
Legwieh | maandag 10 juli 2017 @ 18:43 |
Iemand tips voor dampremmende folie? Waar te kopen en welke toe te passen? Gewoon vastnietten op de balken en de naden dichttapen? | |
blomke | maandag 10 juli 2017 @ 19:13 |
Onder een plat dak? I.d.d. de naden ijselijk goed dichttapen. Nog belangrijker is een beetje ventilatie tussen het dakbeschot en de isolatie om condens en houtrotproblemen, te voorkomen. | |
tiho1 | maandag 10 juli 2017 @ 19:42 |
Aparte ijzerboor opeens. Gewone betonboor redt het prima. | |
Erik | maandag 10 juli 2017 @ 19:47 |
Bedoel je in het plaatje hieronder nog extra regels tussen de folie en de isolatie? Bij een juist aangebrachte folie heeft dat toch geen zin? | |
Legwieh | maandag 10 juli 2017 @ 21:52 |
Nee onder een hellend dak, Mijn platdak heb ik vanaf bovenaf laten isoleren. Het schuine dak is pannen, asbest, isolatie (dan folie??) en dan gips. | |
blomke | maandag 10 juli 2017 @ 21:54 |
Dit plaatjes is vaneen warm dak, daarbij is hoegenaamd geen kans op condensatie e.d. en is die extra ruimte niet nodig. Legwieh had het over isolatie onder het dakbeschot, dat is een zgn. koud dak, met kans op condens + ellende | |
blomke | maandag 10 juli 2017 @ 21:55 |
DA's de gode volgorde en geeft geen problemen als de folie dicht en afgetapet is. Je kan gewone landbouwfolie nemen. | |
Lucky_Strike | maandag 10 juli 2017 @ 22:03 |
Ik zal morgen even kijken welke folie wij hebben laten bezorgen. Hij is in ieder geval de aanbevolen 0.2mm dik. | |
Legwieh | maandag 10 juli 2017 @ 22:09 |
Ik zie namelijk dampremmende folie (die kost gelijk ¤50,- voor een paar m2) en gewone bouwfolie kost nog niet eens de helft, en dat Lijkt mij ook gewoon prima. | |
Fixers | dinsdag 11 juli 2017 @ 21:11 |
Ik zie door de bomen het plintenbos niet meer. Ik wil nu toch eindelijk eens plintjes. Mijn eerste gedachte was om gewoon vurenhouten latten tegen de muur te lijmen en daar een kwast verf overheen te smeren. Da's de goedkoopste optie, maar vast niet de netste. Nu zijn er een hoop plinten te koop, van eenvoudige gegronde MDF-profielen tot en met kant en klare systemen met hoekstukjes en beugeltjes. Zijn er systemen aan te raden of juist te vermijden? De binnenmuren zijn hier van gipsplaat, de buitenmuren van jaren '50 beton (mocht dat iets uitmaken). | |
Gieliovd | dinsdag 11 juli 2017 @ 22:34 |
Vermijd die meuk met clips en profieltjes. MDF of vuren is prima. Netjes in verstek en lijmen. Komt goed. Koop ook geen geplastificeerde folie troep. Gewoon gelakt. | |
pretpletter | woensdag 12 juli 2017 @ 17:06 |
Ik ben heel slecht in klussen. Kan net aan ikea kastjes monteren. Het volgende: ik heb een viertal zwenkwielen gekocht en die wil ik ergens onder monteren. Hoe kan ik dit doen? Zie foto voor de wielen. De gaten in de wielen is erg groot. Een normaal schroefje is hier te klein voor. Kan ik simpelweg gewoon hele grote schroeven halen die geheel over de gaten vallen? | |
blomke | woensdag 12 juli 2017 @ 17:09 |
Als de bedoeling is, dat het geheel stevig wordt verbonden, kan je het beste door de bodem heen boren en een slotbout + moer + carrosseriering (2 stuks) gebruiken om e.e.a. deugdelijk te monteren,. | |
FranticDJ | woensdag 12 juli 2017 @ 18:22 |
Met de slotbouten die je linkt moet je wel ringen met een vierkante opening pakken Ik zou gewone bouten/moeren pakken, idd 2 (carrosserie)ringen en 1 veerring (komt ie niet/niet zo snel los) Dan krijg je gelaagd gezien: moer veerring carosseriering bodem van wat op wielen moet wiel carosseriering bout | |
jpajs | woensdag 12 juli 2017 @ 22:01 |
Kijk eens naar trespa schroeven. Die hebben een veel grotere kop. Als het kastje waar ze onder komen stevig is dan zit het prima vast met vier van die schroeven per zwenkwiel. | |
pretpletter | woensdag 12 juli 2017 @ 23:48 |
Bedankt voor de tips. Ga het ergens de komende dagen eens proberen! | |
FranticDJ | donderdag 13 juli 2017 @ 00:30 |
Mijn aanbouw lekt heel minimaal. Op termijn maar even (tijdelijk) vervangen voor wat nieuwe golfplaatjes. Alleen nu zit ik m'n hoofd te breken op het volgende, mijn dak is dus gelijk aan de daken welke te zien zijn in bovenstaand plaatje: 1 schuine zijde. De waterdichtheid voor wat betreft de aansluiting met de buitenmuur van de woning snap ik wel. Daar zit nu lood en dat ga ik hergebruiken met een zelfklevende bitumen strook eronder. De lage kant onder de golfplaten vul ik op met zo'n schuim strip zodat er ventilatie onder de platen mogelijk is. Alleen nu zit ik met de hoge kant van de aanbouw. Deze is net zoals in bovenstaande afbeelding. Hoe ga ik dit waterdicht afwerken? Bij een normaal schuin dak komen daar je nokvorsten op. Is het beste om hier een soort 'windveer' (weet niet of dat de juiste naam is) te maken die over de golfplaat heen valt? | |
blomke | donderdag 13 juli 2017 @ 08:47 |
Kan. Er bestaan ook (een soort van) schuimrubber profielen die die golfvorm hebben. Die kan je tussen het dak en de wand (bovenrand) frotten. Afdichtingsprofiel: | |
FranticDJ | donderdag 13 juli 2017 @ 09:55 |
Ja had dat in gedachten voor de laagste kant. Ben 'bang' voor regen inslag namelijk.. Ok, het is maar voor tijdelijk want ik wil uiteindelijk de uitbouw een plat dak. Of in ieder geval dat de wanden overal even hoog zijn en het plafon binnen gewoon vlak. | |
Legwieh | donderdag 13 juli 2017 @ 09:57 |
had je nog tijd gehad om te kijken? Of iemand anders tips welke folie ik het beste kan nemen? | |
Lucky_Strike | donderdag 13 juli 2017 @ 12:02 |
Goed dat je me helpt herinneren, ik was het alweer helemaal vergeten. Ik heb deze gekocht: https://www.installatieva(...)r-m2-1005049-1005049 De lage verzendkosten voor zo'n grote rol speelde zeker mee ook een rol . [ Bericht 7% gewijzigd door Lucky_Strike op 13-07-2017 12:44:16 ] | |
RB42 | donderdag 13 juli 2017 @ 12:37 |
Speelde ook een rol bedoel je. Gemiste kans! | |
Legwieh | donderdag 13 juli 2017 @ 14:03 |
Maar zou dit niet werken? of is dit te doen? https://www.hornbach.nl/s(...).html#artikeldetails Ja ik weet het, ik ben een goedkope hendrik, maar waar je kan besparen moet je dat doen bij een verbouwing als de mijne. | |
Gieliovd | donderdag 13 juli 2017 @ 15:28 |
Op basis van dit document op deze site: https://issuu.com/loadlok/docs/12-retail_products Pagina 10.... Lees ik dat het een lichtgewicht folie is om dingen af te dekken. Nergens is de dikte te vinden maar als ik het zo lees is het echt een dun folietje om tijdens het schilderen af te dekken enzo. Staat ook letterlijk op die site hierboven. "Tijdelijke bescherming vloeren en materialen".. Ik zeg doe maar niet, dat zal wel veul te slap zijn. [ Bericht 6% gewijzigd door Gieliovd op 13-07-2017 15:34:05 ] | |
icloud | donderdag 13 juli 2017 @ 18:17 |
Voor een zwaar houten bouwwerk ben ik aan het twijfelen hoe ik de constructie hoek ga maken. Op de 4 hoeken komen penanten met daarop een douglas balk, rondom komt daar boven op een horizontale balk. Probleem is dat ik op de hoeken de twee horizontale balken moet verbinden en deze tevens moet bevestigen aan de draagbalk. Ik dacht eraan om te kiezen voor een pen gat verbindingen voor de twee balken en dan daarin een gat te boren voor een deuvel, dit heeft echter het nadeel dat de deuvel dan door de pen van de eene balk gaat, kan dat kwaad? Hoe zouden jullie dat oplossen? De twee balken op elkaar bevestigen ziet niet uit! | |
StupidDutch | donderdag 13 juli 2017 @ 21:09 |
Als de paal dik genoeg is kan je ervoor kiezen de gaten niet helemaal door te laten lopen en korte pennen te gebruiken. Je kan de pennen elkaar ook laten kruisen https://www.google.nl/sea(...)nd+tenon+corner+post Normaal gesproken kan een deuvel door een pen geen kwaad, dit wordt ook vaak gebruikt om een pen vast te zetten. | |
Lucky_Strike | donderdag 13 juli 2017 @ 23:40 |
Je folie moet ook wel makkelijk te handelen zijn met schaar, nieten en tape. Onze verbouwing is net zo groot als de jouwe maar wij hebben het risico niet genomen. | |
Vonkenboer | vrijdag 14 juli 2017 @ 06:21 |
Er staat bij dat het folie is die bedoeld is om zaken even af te dekken tijdens schilderen ed. Zou het niet gebruiken bij de isolatie. | |
derLudolf | vrijdag 14 juli 2017 @ 09:26 |
Ik zou ook niet besparen op iets wat je achter veel lagen wegstopt | |
Lucky_Strike | vrijdag 14 juli 2017 @ 17:31 |
Iemand enig idee of het een probleem is om meerdere ymvk-kabels in een 10cm pvc pijp te leggen? Of levert dat problemen op met warmte? | |
derLudolf | vrijdag 14 juli 2017 @ 17:55 |
Wat zijn meerdere? Ga je die hele buis volstoppen of een aantal? Sluit je een wekkerradio of een lasapparaat er op aan | |
Piles | vrijdag 14 juli 2017 @ 17:57 |
Hebben jullie nog (creatieve) ideeën hoe de stroomvoorziening rond m'n bureau te organiseren? Ik heb net even geteld en kom op het volgende: - 4 normale randaarde-stekkers - 2 platte stekkers - 2 stekkers met transformator (dus groot) - 2 lege voor telefoon, stofzuiger, batterijlader e.d. Het hangt nu met stekkerdozen aan elkaar, niet echt een gewenste oplossing. Ik zou het ook wel mooi vinden om alles uit te kunnen zetten, zonder onder het bureau te moeten kruipen naar het stopcontact. Uiteraard weet ik dat er stekkerdozen zijn met schakelaar, maar die moet dan op het bureau (=lelijk). Ik zou het liefst alles onder het bureau wegwerken, met 2 stopcontacten er op (en evt. een schakelaar). | |
Lucky_Strike | vrijdag 14 juli 2017 @ 18:21 |
Liefst zo veel als er in past. En alles moet er op kunnen. Van wasmachine tot koelkast. Waarschijnlijk geen wekkerradio | |
Nico987 | zondag 16 juli 2017 @ 01:18 |
hallo ik wil 2 balkjes vast maken aan een muur daar komt de schutting tussen dus het moet goed. de muren zijn bakstenen 6cm dik uit mijn hoofd. de balkjes zijn 50 dik. hoe zet ik die nu het beste vast. slagpluggen of gewoon een goede plug met lange schroef? welke lengte is dan verstandig? | |
derLudolf | zondag 16 juli 2017 @ 05:50 |
Tellerkopschroef en een Fisscher SX/UX plug. Of dezelfde Plug maar dan een houtdraadbout met carrosseriering. SX10*50 met daarin 8*120 schroeven zijn prima. | |
Atmoz | zondag 16 juli 2017 @ 07:50 |
Maar dus echt gewoon 20 ofzo? Dat is wel heel veel, maar ik weet niet of dit kwaad kan. Denk het eigenlijk niet! Ze zullen sowieso niet allemaal tegelijk belast worden of wel? | |
Lucky_Strike | zondag 16 juli 2017 @ 09:11 |
20 Is een beetje veel, we hebben 'maar' 20 groepen. Maar het merendeel van die groepen zal door die buis naar de andere kant van het huis gebracht moeten worden. Alle groepen voor de keuken, bijkeuken (wasmachine, droger) en buitenverlichting. | |
blomke | zondag 16 juli 2017 @ 09:19 |
Maar waarom dan door een 10 cm (?) PVC buis. Je kan kabels: 1) Zonder omhulling onder de vloer leggen en beugelen aan balken o.id. 2) meerdere 40 mm PVC leggen en door elke PVC buis 2 kabels... P.S. waar haal je 20 groepen vandaan? Voor zover ik weet kan je achter 3 hoofdzekeringen maximaal 12 groepen plaatsen. | |
Lucky_Strike | zondag 16 juli 2017 @ 09:22 |
Dat kan dus niet meer. De grote buis is met deze reden door de loodgieter, in opdracht van de elektricien, in de vloer gelegd. De elektricien werkt niet meer bij ons. We hebben een meterkast met 20 groepen. | |
blomke | zondag 16 juli 2017 @ 09:29 |
Intuďtief zou ik nooit zoveel kabels op elkaar in een buis leggen. Iets met een opgerold snoer op een haspel waar je een grootverbruiker aan hangt..... | |
Lucky_Strike | zondag 16 juli 2017 @ 09:34 |
Er zijn ook nog ymvk-as kabels met een dubbele coating. Dat is misschien een beter idee. | |
Vonkenboer | zondag 16 juli 2017 @ 09:59 |
YMVK kabel mag best door zo'n buis getrokken worden, zolang je in ieder geval geen XMVK neemt ! Die kabels zijn dunner qua isolatie, maar mogen niet zo verwerkt worden. Wat bedraagt de afstand die je moet overbruggen ? En zolang je de kabels verder weer netjes vanuit die 10 cm buis weer in een buis in de wand verwerkt e.d. zie ik geen probleem. Zo heb ik ook kabels lopen van mijn huis naar de schuur. Een UTP kabel er bij door leggen zou ik niet doen ivm storing op het signaal. | |
Lucky_Strike | zondag 16 juli 2017 @ 11:14 |
Dank je Vonk, dat is precies wat ik wilde horen De afstand is zo'n 6 meter. Beide uiteinden van de buis zijn makkelijk bereikbaar. En we gaan inderdaad aan het einde van de pijp verder in buizen. | |
Nico987 | zondag 16 juli 2017 @ 12:12 |
dank je | |
Atmoz | zondag 16 juli 2017 @ 13:16 |
Weet iemand een goedkoop adresje voor 30 meter NWPK AQUA 3x 2.5mm2 kabel? Ik kom vanalles tegen, maar vrijwel allemaal > ¤ 4,- p/m | |
Zolderkamer | zondag 16 juli 2017 @ 14:31 |
Duitsland is vaak wat minder prijzig.. | |
Nixxor | zondag 16 juli 2017 @ 14:39 |
Hoewel ik een tijd een UTP kabel langs een aantal 230V lijnen gelegd heb en het prima ging. Kun je het beste SFTP kabel hiervoor gebruiken, deze is beter afgeschermd tegen storing van buitenaf (bijvoorbeeld dus de 230v die ernaast zit ) | |
Lucky_Strike | zondag 16 juli 2017 @ 16:01 |
Ik geef het door | |
Atmoz | zondag 16 juli 2017 @ 17:51 |
Hmzz, dat valt toch wel tegen... Heb even gezocht, maar ik hoef ook maar 20 meter i.p.v. 30, dus dan wordt het al snel qua verzendkosten (DE-NL) niet meer interessant. Dus voor die ¤ 80,- bestel ik 't wel hier | |
Zolderkamer | maandag 17 juli 2017 @ 17:07 |
Ja dat soort dingen zijn alleen leuk als je een partij koopt onder het mom van: het komt toch wel op.. | |
InTrePidIvity | dinsdag 18 juli 2017 @ 12:08 |
Ik heb als project opgevat om dit bureau te maken, maar vraag me af of de constructie stevig genoeg is voor meer dan alleen een boekje en een kop koffie. Het moet een PC-bureau worden, dus denk aan een monitor, paperassen, wat boeken en andere toebehoren. Ik wil eigenlijk dat hij stevig genoeg is om op te gaan zitten, maar betwijfel ten zeerste of dat haalbaar is zonder extra poot in de binnenhoek van de L. Tips zijn welkom! https://www.handmade-haven.com/pages/l-shaped-double-x-desk | |
Hi_flyer | dinsdag 18 juli 2017 @ 12:54 |
Zet nog een poot midden buitenzijde korte kant. Dan kan het grote blad geen kant op (het zijn twee bladen toch?) en de rest blijft wel hangen. | |
InTrePidIvity | dinsdag 18 juli 2017 @ 13:09 |
Zijn losse planken. Zo bedoel je? | |
nanuk | dinsdag 18 juli 2017 @ 13:37 |
Volgens mij wordt het steviger als je de ondersteunende balken van de korte zijde door laat lopen in plaats die van de lange zijde. Bijkomend voordeel is dat de extra poot dan ook tegen de muur staat. | |
PerryVogelbekdier | dinsdag 18 juli 2017 @ 14:03 |
En als je wat dikkere balkjes neemt, dan zou je er zelfs op moeten kunnen zitten.. | |
Rawedni | dinsdag 18 juli 2017 @ 20:53 |
Weet iemand of er wezenlijk verschil in kwaliteit en stevigheid is tussen keukenfrontjes van mdf met een kunststof laag en gelakte hardboard frontjes? (Andere keukenboeren vs Ikea) | |
bleiblei | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:15 |
ja. plastic folie komt er na jaren gebruik vanaf. zeker in de hoek van gootsteen en vaatwasser. hardboard keukenkastjes lijken mij trouwens geen goed idee, dus ik vermoed dat je ander materiaal bedoeld. gelakte kastjes raken overigens ook wel beschadigd bij intensief gebruik, maar kan je makkelijk bijwerken. | |
FranticDJ | woensdag 19 juli 2017 @ 12:35 |
Ik wil 1 coax kabel naar 3 andere punten doorlassen in een inbouwdoos in de muur (komt een afdekplaat op). Er zitten geen (F)connectoren op. Iemand een idee wat ik nodig heb? Ik kom alleen splitters tegen die niet in een doos passen [ Bericht 30% gewijzigd door FranticDJ op 19-07-2017 12:56:01 ] | |
Vonkenboer | woensdag 19 juli 2017 @ 16:04 |
Wat jij wilt is geen materiaal voor, je kunt hoogstens met een doorlus cai inbouwframe twee kabels aan elkaar doorverbinden. Of met losse f connectoren en een koppel stuk. | |
FranticDJ | woensdag 19 juli 2017 @ 16:08 |
Hmm dan maar een inbouwframe op de hoofdaansluiting en dan doorlussen naar een splitter ergens achter 't plafond ofzo.. Gebruik de coax zelf niet, heb tv/internet via VDSL.. 't is meer voor de volgende bewoners zeg maar | |
janus84 | woensdag 19 juli 2017 @ 16:33 |
Zojuist Mn nieuwe Lidl-invalzaag uitgepakt. Nu heb ik de machine op de geleiderail gezet maar valt het zaagblad precies op de rubberen lip aan de zijkant van de geleiderail. Het lijkt mij toch niet de bedoeling dit af te zagen? Moet ik dit verstellen? Dit staat in de handleiding, wie had vroeg een goed cijfer voor begrijpend lezen? | |
Vinz0r | woensdag 19 juli 2017 @ 16:48 |
Moet je er dus wel afzagen;) Zorg er eerst voor dat zodra je je zaag op de rail zet alle speling eruit is, en dan zaag je dus die strip in, zodat uiteindelijk je gelijder en zaag "geijkt" zijn. | |
janus84 | woensdag 19 juli 2017 @ 17:21 |
Tsjonge jonge..... Bedankt! We kunnen weer verder! | |
#ANONIEM | woensdag 19 juli 2017 @ 19:22 |
als je aan het eind van de kabel nog enig signaal wilt overhouden is splitten aan het begin van de kabel het beste, en vanuit daar naar de 3 punten waar het heen moet. | |
FranticDJ | woensdag 19 juli 2017 @ 20:04 |
Tja in dat geval wordt het een oplossing welke er niet uit ziet Coax komt binnen in de woonkamer.. | |
#ANONIEM | woensdag 19 juli 2017 @ 21:22 |
indien je het voor een ander (de volgende eigenaar) doet, zou je kunnen kiezen voor de makkelijke weg | |
Vonkenboer | woensdag 19 juli 2017 @ 21:46 |
Zojuist een oud topic weer even tot leven gewekt; voor de liefhebbers K&W / Elektrische schakelingen; de schema's - Deel 4 | |
FranticDJ | woensdag 19 juli 2017 @ 21:49 |
Oh wist niet eens dat die er was. Ff volgen | |
FranticDJ | woensdag 19 juli 2017 @ 21:51 |
Heb ook al gewoon aan een doos met afdekplaat zitten denken maar ga toch al UTP naar alle kamers leggen, daardoor dacht ik van: ach waarom niet. | |
Vonkenboer | woensdag 19 juli 2017 @ 21:55 |
Mede doordat photobucket recent hun dienstverlening veranderd heeft was het oude topic niet meer voorzien van afbeeldingen, dit heb ik vanavond even weer werkend gemaakt. Als je het zelf niet gaat gebruiken gewoon afdekplaatje voor schroeven en verder niks aan doen zou ik zeggen. | |
cherrycoke | zondag 23 juli 2017 @ 22:35 |
ik wil graag laminaat laten leggen, er moet 70m˛ gelegd worden met hoge plinten, iemand nog een adresje? heb al een beetje op werkspot gekeken, bij de gamma vragen ze 10 euro per m˛ vind ik een beetje veel. | |
Makrolon | zondag 23 juli 2017 @ 23:37 |
Lijkt me niet een gekke prijs anders. 2 dagen werk, wat klein materiaal, kom je wel richting de 700 euro. | |
InTrePidIvity | maandag 24 juli 2017 @ 16:36 |
https://www.beboparket.nl/legservice/ Weet niet hoe duur het leggen is, maar het laminaat daar is zo goedkoop dat je waarschijnlijk op minder uit komt dan die ¤ 10 per m˛. Heb er zelf geen ervaring mee, maar recensies op Facebook zijn bijzonder positief en alle klachten op Klachtenkompas worden ook bijzonder professioneel en redelijk opgelost. | |
Peejtur | maandag 24 juli 2017 @ 17:53 |
Wij hebben laminaat van Bebo. Goede kwaliteit. Hebben niet duurste en niet goedkoopste. Voor elk wat wils hebben ze wel wat. | |
cherrycoke | maandag 24 juli 2017 @ 19:53 |
Even ter verduidelijking het laminaat heb ik al. | |
PerryVogelbekdier | maandag 24 juli 2017 @ 21:41 |
Zelf leggen geen optie? | |
ace_eleven | dinsdag 25 juli 2017 @ 10:23 |
Het valt niet direct onder echt klussen, maar ik hoop dat iemand hier wel een antwoord voor me heeft. Ik heb een stopcontact waar een bed vlak voor geplaatst moet worden, en ik wil mijn telefoonadapter in dit stopcontact kwijt. Deze adapter steekt echter nogal ver uit, dus ik wil eigenlijk een haaks verloop van een gewone stekker, zodat de adapter verticaal achter het bed geplaatst kan worden. Dus iets zoals dit soort stekkers: Maar dan dus voor een wandcontactdoos. Ik ben me ervan bewust dat ik het eventueel ook met een contactdoos met platte stekker zou kunnen oplossen, maar ik wil liever zoiets als hierboven. Weet iemand of dit te koop is? Ik heb het online proberen te vinden, maar ben dus duidelijk niet geslaagd | |
Vinniiee | dinsdag 25 juli 2017 @ 10:40 |
Hallo. Ik heb de cv installatie leeg laten lopen, omdat ik wat leidingwerk moet verleggen en ik zo makkelijker met de muur bezig kan waar radiatoren hangen. Nu vroeg ik mij af of ik nu de ketel aan kan zetten om warm tapwater te kunnen gebruiken. Ik heb een Intergas HRE36/30 uit 2015 | |
nanuk | dinsdag 25 juli 2017 @ 10:59 |
Intergas heeft een apart circuit voor warm water. Voor zover ik weet kan het dus maar zoek even in de gebruiksaanwijzing of ie ook alleen als geiser gebruikt mag worden. | |
Vinniiee | dinsdag 25 juli 2017 @ 11:12 |
Super bedankt Klopt inderdaad wat je zegt, de CV kan uitgezet worden. | |
Atmoz | dinsdag 25 juli 2017 @ 11:22 |
Ga je het wel zo maken dat je er nog makkelijk bij kan? Ik zou een telefoonlader namelijk niet constant laten insteken... ("vroeger" deed ik dat wel, maar na het zien wat ermee kan gebeuren niet meer....) | |
ace_eleven | dinsdag 25 juli 2017 @ 11:47 |
Ja, ik kan er op zich nog wel bij, ik laat mijn opladers overigens op zich wel altijd zitten Het probleem is dat mijn (oneplus dashcharge) oplader nogal bulky is en adapter & kabeltje (aan de kopse kant eruit) pas 11cm uit de muur de bocht om is. | |
FranticDJ | dinsdag 25 juli 2017 @ 11:52 |
USB socket in je inbouwdoos steken xD en dan haaks USB verloop je nemen :p Weet alleen niet of er trafo's bestaan die daar gelijk achter gaan in de inbouwdoos, omdat je maar 12v nodig hebt. | |
Atmoz | dinsdag 25 juli 2017 @ 11:55 |
Ik snap het helemaal Misschien is het een idee om er een schakelaar tussen te zetten die je op makkelijk(ere) bereikbare plaats maakt? | |
Vonkenboer | dinsdag 25 juli 2017 @ 12:08 |
Er zijn wel wandcontactdozen met USB laders. Wellicht is dat een mogelijkheid ? Óók verkrijgbaar van de reguliere merken. https://www.conrad.nl/nl/(...)la-1425527&WT.srch=1 | |
FranticDJ | dinsdag 25 juli 2017 @ 12:12 |
Hehe ja dat bedoelde ik eigenlijk | |
ace_eleven | dinsdag 25 juli 2017 @ 13:55 |
Ja, is misschien wel een net alternatief ja. Ik verlies op die manier wel mijn "dash charge" (een snellaadtechnologie van mijn telefoon, die afhankelijk is van de adapter), iets wat ik voorkom als ik die haakse aansluiting zou kunnen vinden. Maar ja, in principe blijft mijn telefoon toch heel de nacht in de oplader zitten, dus maakt het snelladen niet zo veel uit. Als ik daarmee akkoord ga, kan ik in principe natuurlijk ook gewoon een willekeurige plattere adapter pakken die de USB output aan de zijkant heeft zitten, hmmm... Prima ideeën | |
nanuk | dinsdag 25 juli 2017 @ 13:59 |
Of deze kopen en dan je opstelling iets verderop zetten met een verdeeldoosje. | |
RB42 | dinsdag 25 juli 2017 @ 15:11 |
Zoiets dacht ik ook (ik had vergelijkbare achter een commode zitten), maar hij zei zelf al dat hij dat niet wilde Inbouwdoos met USB lijkt me dan het mooist, al heb ik die nog niet met hoge capaciteit gevonden. En geen USB-C. | |
DarkE | woensdag 26 juli 2017 @ 18:31 |
Ik wil mijn schuine dak isoleren. De spanten liggen precies 60 cm uit elkaar (h-o-h). Idee is tussen de spanten de isolatie en afwerken met gipsplaat 12,5 mm dik. Maar ik kan de gipsplaten dan alleen aan de randen schroeven, op de spanten... Gaat dit goed met een 12,5 mm plaat? Of is het risico op doorhangen toch groot? | |
Gieliovd | woensdag 26 juli 2017 @ 18:34 |
Ik denk dat het risico dan wel vrij groot is ja... | |
DarkE | woensdag 26 juli 2017 @ 19:15 |
Da's mooi kut, had gehoopt dat 12,5 mm het wel aankon... Iemand die hier daadwerkelijk ervaring mee heeft? [ Bericht 32% gewijzigd door DarkE op 27-07-2017 00:03:49 ] | |
DarkE | woensdag 26 juli 2017 @ 19:31 |
[ Bericht 100% gewijzigd door DarkE op 27-07-2017 00:04:05 ] | |
usernaamvergeten | woensdag 26 juli 2017 @ 20:02 |
Ik denk het ook. | |
DarkE | donderdag 27 juli 2017 @ 00:05 |
Fijn wat jullie denken maar iemand die hier uit ervaring op kan antwoorden? | |
Makrolon | donderdag 27 juli 2017 @ 00:39 |
Dat gaat doorhangen. Denk ik | |
derLudolf | donderdag 27 juli 2017 @ 00:40 |
Denken mo'j an 'n peerd overlatn, die hebben de kop dikker. Maar ik verwacht ook dat het door gaat hangen | |
Gieliovd | donderdag 27 juli 2017 @ 06:12 |
Ervaring is dat een 9,5 plaat gaat doorgangen en zodanig geen ervaring met 12,5 opgebouwd omdat ik daar mijn lering uit getrokken heb. 12,5 is zwaarder en verwacht ik dus vervorming. | |
Peejtur | donderdag 27 juli 2017 @ 08:56 |
Wat zeg je dit toch weer aardig. Zo word je echt sneller geholpen! | |
Surveillance-Fiets | donderdag 27 juli 2017 @ 09:27 |
Ik zou gewoon de gok nemen. Is toch 20 euro die je kan besparen. | |
Chicolade | donderdag 27 juli 2017 @ 11:26 |
Zoiets? https://www.conrad.nl/nl/(...)2-x-usb-1409047.html Of als je de hele opstelling erin wil steken (niet via usb), dan platte stekker met verlengsnoer? https://www.onlinekabelsh(...)ekker-wit-0-80-meter | |
ace_eleven | donderdag 27 juli 2017 @ 11:40 |
Ja, thanks, zoiets als dat 1e voorbeeld zal het wel worden ja (gewoon een haakse adapter, als je dat zo noemt). Ik was voornamelijk benieuwd of er een zo een haakse aansluiting bestond voor 'gewone' stekkers, zodat ik mijn snellader kon aansluiten, maar iedereen hier komt met alternatieve oplossingen, dus ik denk dat wat ik eigenlijk zoek niet bestaat Anyway, thanks voor het meedenken allemaal | |
FranticDJ | donderdag 27 juli 2017 @ 13:09 |
het bestaat wel voor buitenlandse stekkers.. Ik kwam overigens ook reisstekkers tegen die een hoek hebben. Wie weet dat je daar wat mee kan. [ Bericht 4% gewijzigd door FranticDJ op 27-07-2017 13:14:38 ] | |
DarkE | donderdag 27 juli 2017 @ 16:27 |
Oh, was ik me niet van bewust en was zeker niet de bedoeling... excuses dan Uiteraard zwaarder maar ook stijver was mijn gedachtengang. Als vergelijking: een dun latje buigt door als 'ie op de uiteinden ligt, een zware balk met dezelfde verhoudingen niet. Deze begrijp ik niet. Het gaat om 40 m2 plafond, waar ik dan 20 euro op zou willen besparen is me niet duidelijk en is ook niet zo interessant, daar is het me helemaal niet om te doen. Ik zoek een zo makkelijk mogelijke oplossing met een goed en duurzaam resultaat. That's all! | |
FranticDJ | donderdag 27 juli 2017 @ 16:29 |
Die theorie gaat op als er een significant verschil is in de verhoudingen. Met 9mm en 12.5mm is dat er zeer zeker niet. | |
_VoiD_ | donderdag 27 juli 2017 @ 21:18 |
Dat is 30 procent dikker. Dat heeft in de stijfheid maar liefst tot de 3e macht effect. Dus 1.3x1.3x1.3 = 2.2 keer zo stijf. Dus wel degelijk een groot verschil. | |
DarkE | donderdag 27 juli 2017 @ 23:24 |
Mmmm... dat biedt perspectieven? Betekent dit ook dat jij wel denkt (liever nog weten dan denken ) dat het kan (cq. het risico op doorhangen niet heel groot is) _VoiD_? | |
FranticDJ | donderdag 27 juli 2017 @ 23:27 |
Als een a4'tje 2.2x zo stijf is, dan is 't nog steeds heel slap. Just sayin'. | |
usernaamvergeten | donderdag 27 juli 2017 @ 23:34 |
Vraag dan toch lekker ergens anders om advies | |
DarkE | donderdag 27 juli 2017 @ 23:47 |
1.) lijkt het mij normaal om te vragen om ervaringen in plaats van wat mensen denken (nu gaat het maar om een lullig plafond maar ook bij vragen als "kan ik deze muur wegbreken" zie ik reacties als "ik denk dat het wel/niet" kan... daar schiet niemand wat mee op en verlaagt de waarde van dit vaak waardevolle forum) 2.) mochten mensen toch aanstoot aan nemen aan mijn formulering dan heb ik reeds mijn verontschuldiging aangeboden!! Wat wil je nog meer? [ Bericht 12% gewijzigd door DarkE op 28-07-2017 00:21:47 ] | |
Vonkenboer | vrijdag 28 juli 2017 @ 07:30 |
Zullen we elkaar even weer respectvol gaan behandelen hier ? Iedereen mag zijn of haar mening of ervaring hier delen. | |
Smorri | zondag 30 juli 2017 @ 17:58 |
Hoi, Ik heb niet zoveel kluservaring dus voordat ik de boel verpest; ik wil de flisat krukjes van ikea lakken. Het is massief grenen met getinte blanke acryllak. Kan ik hier overheen verven, moet ik eerst schuren of afbijten? Dezelfde vraag heb ik over de deksels van het flisat tafeltje. Deze bestaat uit berkentriplex, hardboard, acrylverf en blanke lak. Sorry voor de misschien wat domme vraag, maar ik wil het graag meteen goed doen. | |
Swennus | maandag 31 juli 2017 @ 09:06 |
Gisteren een pallet omgetoverd tot een plantenbak, maar nu rest mij de vraag moet ik deze nog behandelen met een bepaald soort lak? Soms lees je dat dit niet hoeft omdat pallets vaak al behandeld zijn, maar net zo vaak lees je dat je dit beter wel kunt doen voor een langer behoud van de plantenbak. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Behandelen of niet? | |
FranticDJ | maandag 31 juli 2017 @ 09:07 |
Je kan over acryl heen verven. Alleen dan moet je weer acrylverf gebruiken. Alkydverf hecht niet op acryl, andersom wel. Ik zou wel ff licht opschuren en ontvetten | |
FranticDJ | maandag 31 juli 2017 @ 09:09 |
Een matte blanke beits of lak eroverheen Niet opschuren, dan ben je 't uiterlijk van je pallethout kwijt. | |
FranticDJ | maandag 31 juli 2017 @ 15:01 |
Hebben jullie nog tips om een paar (1-2) plaatjes laminaat langs de verkeerde kant los te halen? https://imgur.com/a/8fDv7 https://imgur.com/a/bQT4A Dit is t profiel. Komen overigens 2 nieuwe plaatjes voor terug. | |
InTrePidIvity | maandag 31 juli 2017 @ 16:17 |
Is het makkelijker om een hele rij er uit te halen? | |
FranticDJ | maandag 31 juli 2017 @ 16:47 |
Is mogelijk Al is opzij schuiven niet echt mogelijk, aan weerszijde muren. | |
Smorri | maandag 31 juli 2017 @ 17:19 |
Top, dank je wel! | |
pasab | maandag 31 juli 2017 @ 21:54 |
Misschien heel simpel maar ik kom er zo 123 niet uit. Ik wil zwarte grond met grind laten afvoeren, dit zit door elkaar dus niet gescheiden. Is dit nou schone grond of puin/iets anders. Ik ben me aan het oriënteren op de kosten namelijk. | |
FranticDJ | dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:36 |
Gek genoeg ging t van de verkeerde kant loshalen makkelijker dan loshalen van de goeie kant. | |
koentjuh18 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:43 |
Korte vraag. Ik zet er over te denken om zelf mijn balkenvloer te vervangen. Het betreft een jaren 30 woningen, sommige balken zijn er na ruim 80 jaar gewoon slecht aan toe. Een kleine inspectie (dmv het hoofd in de kruipruimte steken) leerde mij dat over de gehele lengte van de woning (8 meter) in het midden van de kamer een balk onder de dwarsbalken doorloopt. Vermoedelijk als ondersteuning voor de dwarsbalken. Is het raadzaam zon balk weer terug te plaatsen in de nieuwe situatie? | |
FranticDJ | vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:02 |
Waarom ga je niet voor zo'n beton broodjes renovatievloer ? Is iets duurder, maar ben je wel van t ge etter met balken af. En isolatietechnisch ook nog iets interessanter. | |
Makrolon | vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:25 |
Als ik t af laat voeren is het gewoon grond met grind kost 5 euro per kuub extra | |
koentjuh18 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:29 |
Ook over nagedacht, maar denk dat ik toch voor de houten constructie ga: 1. Hout is ook prima te isoleren 2. De huidige balken hebben een bewezen levensduur van ruim 80 jaar, al is het maar de helft, dan woon ik er al lang niet meer. 3. Ik vind het ook gewoon leuk om zelf te doen. 4. Er lopen flink wat leidingen onder de vloer, met een houten constructie heb je altijd nog meer mogelijkheden om ooit daar weer eens makkelijk bij te kunnen aangezien de kruipruimte echt heel krap is. 5. Zelf houten balken vervangen scheelt volgens mij aanzienlijk in de kosten. Enkele balken hebben last van bruinrot. Dit proces is inmiddels gestabiliseerd, aangezien de balken niet slechter zijn geworden de afgelopen 6/7 jaar. De oorzaak zit hem in vocht in de kruipruimte, wat hoort bij de omgeving Utrecht. Helaas waren de vorige bewoners (of de bewoners daarvoor) zo slim om de isolatie buizen tussen de kruipruimte en de buitenmuur vol te stoppen met isolatie materiaal tegen de tocht. [ Bericht 16% gewijzigd door koentjuh18 op 04-08-2017 11:39:15 ( Korte edit ivm beschrijving van probleem) ] | |
blomke | vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:55 |
Heet onderslagbalk. In mijn eerste (renovatiewoning) zat die ook, en het kopse eind was katverrot. Toen ik de convectorput ging plaatsen, hebben we een stuk (verrot) balk afgezaagd en een nieuw steunpunt voor het uiteinde gemaakt. De vloer voelde gelijk een stuk steviger aan en geen vering meer. Ergo: ja, het beste is die te houden. Verder zou ik je aanraden, om de kopse kanten van de balken in te smeren met een anti-rot verf: rode menie o.id. en de kopse kant niet in de muur te steken maat op een raveeldrager te laten rusten: | |
koentjuh18 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:16 |
Dank! Ik ga eens bezien wat eea kost en toch nog eens een man met kennis van zaken naar de kwaliteit van de ventilatie laten kijken alvorens ik mijn definitieve keuze ga maken. Kent iemand een goede aannemer / bouwkundige in de regio utrecht? | |
tux87 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:20 |
Bruinrot is zwam.. dat krijg je makkelijk weer in je nieuwe hout. Ik zou gaan voor een renovatievloer van duofor of vbi. Kun je ook grotendeels zelf en is duurzamer.. | |
Allyo | vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:38 |
Iemand ervaring met het niet inbouwen van een inbouwvaatwasser? Ik wil graag een vaatwasser onder mijn kookplaat plaatsen, maar de vrijstaande vaatwassers zijn allemaal een paar cm te hoog helaas. | |
machtpen | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:13 |
Zo werkt het niet , houtrot krijg je alleen bij nat hout. Geen vocht geen rot of zwam. Af en toe eens controleren met een vochtmeter en je weet precies waar je aan toe bent. Het mooiste is om het te impregneren met epoxy dan weet je zeker dat het nooit meer terugkomt. | |
koentjuh18 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:48 |
Dacht ik ook. Maar feit is wel dat onze kruipruimte regelmatig vochtig is (voornamelijk in de herfst). Het grondwater peil is hoog en ik woon relatief dicht langs een kanaal/gracht. Al met al genoeg stof om over na te denken. | |
machtpen | vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:08 |
Vocht is overal vervelend voor niet alleen voor hout . Het beste is om dat goed bij de oorzaken aan te pakken. | |
blomke | vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:24 |
Wat is het probleem? 1) Wil je een vrijstaande vaatwasser inbouwen (wat oor de extra hoogte niet lukt)? of 2) Wil je een inbouwvaatwasser, als vrijstaand apparaat gebruiken? | |
Allyo | vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:43 |
Ik wilde een vrijstaande vaatwasser onder de kookplaat plaatsen. Maar de ruimte van vloer tm kookplaat (die aan de onderkant van het aanrechtblad iets uitsteekt, het is er een met gaspitten) is iets van 83 cm, en de vrijstaande vaatwassers die ik op internet vond zijn 85 cm hoog. De inbouwvaatwassers zijn iets lager waardoor deze misschien wel zouden passen, dus als vrijstaand apparaat, maar ik weet niet of dit mogelijk is. Een andere optie is om zo'n magnetronformaat vaatwassertje te nemen, maar daar passen geen pannen in. Dus een 'normale hoogte' en 45 cm breedte is het meest ideale. Hoop dat het een beetje begrijpelijk is🤓 | |
blomke | vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:16 |
Nee, helaas, ik zie nog steeds een contradictie. | |
Allyo | vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:14 |
Nummer 2 van jouw opties is hetgeen dat ik bedoel. | |
FranticDJ | vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:57 |
Inbouwkastje bij Ikea scoren en poten op maximaal lage stand? Of wil je 'm echt op de vloer zetten? | |
Charlie_Brown | vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:25 |
Kijk eens naar een onderbouw vaatwasser. Die hebben wel wandpanelen maar missen het bovenpaneel omdat ze vrijstaand onder een aanrechtblad gemonteerd worden. | |
Puala | zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:28 |
Iemand tips om iets te bevestigen aan een muur waar alles net zo hard weer vanaf komt zetten? Pluggen zitten niet vast | |
DarkE | zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:30 |
Eerst montagekit in de gaten, dan pluggen er in en laten drogen. Althans, zo heb ik het wel eens gedaan bij een 'brosse' muur. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:00 |
weet net wat je wit ophangen? maar anders even hier kijken of een mailtje aan wagen http://www.fischer.nl/Hom(...)category-1001076852/ | |
Pietverdriet | zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:05 |
Wat is het voor een muur? Materiaal bedoel ik. | |
Vonkenboer | zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:07 |
Wat voor materiaal bestaat de muur uit ?, wat wil je op gaan hangen ? hoe zwaar is dit ? | |
PerryVogelbekdier | maandag 7 augustus 2017 @ 08:39 |
Ik had hetzelfde, omdat de stenen muur gewoon net boter leek.. In de bouwmarkt werden mij kunststof pluggen van Fischer aangeraden, welke 50 tot 100 kg konden hebben.. Moet zeggen dat ik het niet geloofde, maar die werkte wel Ze lijken op gewone pluggen, maar vouwen zich anders uit, en daardoor blijven ze zitten. [ Bericht 0% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 07-08-2017 10:48:36 ] | |
Puala | maandag 7 augustus 2017 @ 08:41 |
Het is een bakstenen muur met een dikke laag kalkpleister en sierpleister er op. En ik wil er graag een meterkastombouw en 3 schoenenkasten aan vast zetten. Inmiddels gelukt trouwens, maar ben benieuwd naar jullie oplossing | |
FranticDJ | maandag 7 augustus 2017 @ 10:20 |
Ik ben wel benieuwd naar die pluggen.. er moet hier een verwarming tegen zo'n muur aan komen | |
PerryVogelbekdier | maandag 7 augustus 2017 @ 10:51 |
Pff ik krijg niet meer gevonden welke et waren. Zaten er ook maar een paar in de verpakking, maar ze lijken op de UX pluggen | |
Swennus | maandag 7 augustus 2017 @ 11:45 |
Gisteren aan het maaien, stopt de elektrische grasmaaier er spontaan mee. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het gaat om een Gardena maaier. Ander stopcontact / stroomkabel geprobeerd, maar dit mocht niet baten. ps. weet niet of dit het juiste topic hiervoor is... | |
FranticDJ | maandag 7 augustus 2017 @ 19:53 |
Ik heb een 8 aderige verbindingsklem weggehaald uit een centraaldoos, omdat een stopcontact verplaatst moet worden. Deze vervangen voor een 5 aderige Wago. Alleen even niet bij stil gestaan dat er later dus nog een stopcontact terug bij moet. Mag ik deze met een 2 polige Wago doorlussen vanuit de 5 polige? Of toch beter even een grotere zoeken? | |
Vonkenboer | maandag 7 augustus 2017 @ 20:08 |
Als je een grotere klem voorhanden hebt zou ik deze gebruiken, in plaats van een extra bruggetje te maken tussen twee lasdoppen. Extra verbinding is ook altijd extra kans op een storing / problemen. | |
FranticDJ | maandag 7 augustus 2017 @ 20:09 |
Niet voorhanden helaas.. Kan wel even gaan shoppen, maar gamma e.d. hebben ze niet. | |
InTrePidIvity | maandag 7 augustus 2017 @ 20:31 |
Ik wil de draairichting van een opdekdeur in mijn nieuwbouwhuis veranderen (van binnen openend naar buiten openend). Nu had ik begrepen dat dat zou moeten kunnen door met een inbussleutel de klemmen in het kozijn los van de muur te draaien. Probleem is dat bij het kozijn dat gedraaid moet worden er volgens mij geen geschikte gaten zijn om een inbus in te steken. Onderstaande foto is van een ander kozijn, dat volgens mij de benodigde gaten wel heeft. Het te draaien kozijn dus niet. Is er dan een ander oplossing mogelijk? | |
junkiexp | maandag 7 augustus 2017 @ 22:06 |
Fischer SX pluggen, en dan 5 boren als je pluggen 6 hebt, 7 als je 8 hebt enz. Ik heb hier van die muren van drijfsteen, troep is het. | |
RB42 | maandag 7 augustus 2017 @ 22:21 |
Precies. Of DuoPower pluggen, ook fijn. | |
bleiblei | maandag 7 augustus 2017 @ 22:21 |
ik denk de duopower idd: http://www.fischer.nl/Hom(...)late-productdetails/ mijn volgorde bij bevestigen is doorgaans: Fisscher SX8 Slagpluggen 8mm En als dat niet blijft hangen als laatste alternatief keilbouten of chemische ankers . | |
junkiexp | maandag 7 augustus 2017 @ 22:22 |
Ja daar heb ik laats mee gewerkt in gipsplaten 12.5mm. Werkt perfect, aan 2 pluggen een badmeubel 100cm met hardstenen wastafel opgehangen, hangt als een huis. | |
Makrolon | maandag 7 augustus 2017 @ 22:25 |
Ik denk dat je t met schroeven in sx8 pluggen steviger vast zet dan met slagpluggen. | |
bleiblei | maandag 7 augustus 2017 @ 22:25 |
Aan gipsplaat? Dat zou ik dan weer niet durven. Als je koter met 40kg op je wastafel vol water klimt dan hangt er een hoop gewicht aan je gipsplaat op 2 puntjes. | |
junkiexp | maandag 7 augustus 2017 @ 22:27 |
12.5mm gipsplaat is sterk hoor Maar dit was voor mijn showroom, zo heb ik alle 20 badmeubels opgehangen in mijn zaak. Thuis zou ik het anders doen, ten eerste geen gipsplaat gebruiken in de badkamer | |
bleiblei | maandag 7 augustus 2017 @ 22:27 |
slagpluggen gaan vooral dieper. Als je met poeiersteen zit, zijn vaak de eerste 3-4cm problematisch. En dan gaat het niet op de kracht die de plug zet, maar de diepte dat het in de muur zit. | |
bleiblei | maandag 7 augustus 2017 @ 22:28 |
ah okee. dan snap ik het . | |
junkiexp | maandag 7 augustus 2017 @ 22:29 |
Mijn ervaring is dat je met slagpluggen bij drijfsteen de muur een beetje kapot slaat en dan komt de plug dus los te zitten. En als je het gat te klein boort en je wilt de slagplug erin rammen dan sla je de nagel krom. | |
FranticDJ | maandag 7 augustus 2017 @ 22:30 |
Hm ja ik ga voor die SX pluggen, bij mij is de eerste 2 centimeter een slappe cementlaag. Daarna zitten nette bakstenen Neem wel 8 of 10 cm pluggen. Standaard bij die radiator zitten 5cm dingen geloof ik. | |
Makrolon | maandag 7 augustus 2017 @ 22:34 |
Ik heb laatst die duopowers eens getest in 6mm Trespa. Maar hij breekt gewoon doormidden. Klapt helemaal niet zo mooi uit als ze beweren. | |
Makrolon | maandag 7 augustus 2017 @ 22:35 |
Ah, daar zit dan wel weer wat in. | |
junkiexp | maandag 7 augustus 2017 @ 22:36 |
Kan kloppen, want de minimale plaatdikte moet 12.5mm zijn. | |
Makrolon | maandag 7 augustus 2017 @ 22:40 |
Oh, dat wist ik niet ook stom, dan werken ze dus niet bij dunnere gipsplaten. | |
DarkE | dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:53 |
En, hoe?? | |
Puala | dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:29 |
De meterkastombouw (want die blijft toch staan als ik verhuis) met slagpluggen. En de schoenenkasten zitten vast met pluggen en schroeven. Daar was onderin de kalklaag er vanaf dus die konden direct de baksteen in. | |
Nixxor | dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:08 |
Heb je toevallig rubber stootdopjes in je kozijn zitten? Als je die eruit wipt zit daar meestal de inbus achter. | |
InTrePidIvity | dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:44 |
Ja, die zaten ook in het kozijn op de foto, maar kon ik dus niet vinden op het te draaien kozijn. Na iets verder kijken bleek dat ze er toch wel zaten, maar dan achter de rubberen isolatiestrip die in het kozijn zat Kan wel in K&W / Klussers blijven blunderen (deel XIII) | |
Fixers | vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:59 |
Ik wil een stuk muur beschrijfbaar en uitwasbaar maken. Ik dacht zelf aan whiteboardverf, maar dat verkoopt de lokale bouwmarkt niet, die heeft alleen schoolbordverf. Zijn er ook andere versoorten die ik over een gelatexde muur kan smeren voor dit doel, een metaal of radiatorlak bijvoorbeeld? | |
FranticDJ | zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:29 |
Hoe snel na het aanbrengen van Rotband kan je er overheen glasvliezen? Op de site van Knauf lees ik overtegelbaar na 10 dagen Dan loopt mn planning in de soep | |
Gieliovd | zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:33 |
Tja dat ligt aan je laagdikte. Meestal hanteren ze 1mm per etmaal geloof ik droogtijd. Het moet droog zijn. Anders krijg je onthechting. | |
FranticDJ | zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:39 |
Dan toch de planning maar aanpassen Moet namelijk ook nog wat fix & finish over. Naja dan zetten ze m'n bed maar in de garage | |
Gieliovd | zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:28 |
Beter goed dan gehaast! Dan maar ff zo ja | |
FranticDJ | zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:28 |
Idd | |
Tom_ | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:40 |
Ik heb 2 klus gerelateerde vragen waar ik wat advies voor zoek. Ik heb de afgelopen week een paar stukadoors in huis gehad om alle wanden en verlaagde plafonds die ik gemaakt heb te stuccen. Het plafond in de badkamer moet nog gebeuren, dit is een schuin dak waar ik in eerste in eerste instantie stucplaten (heb ik nog liggen) op wilde gaan plaatsen en het rachelwerk ook al deels op heb voorbereid door ze op 40cm uit elkaar te plaatsen. Het ventiel voor de afzuiging komt recht boven de douche in het plafond op +/- 273cm hoog boven een glaswand met deur van 200cm, dus ik verwacht dat het wel voor een goede afzuiging gaat zorgen. Zouden jullie dit alsnog met groene gipsplaten afwerken, of is het laten stuccen met een vochtwerende (groene) stuclaag ook al voldoende? De voorzet wanden heb ik wel allemaal met groene gipsplaten bekleed ivm (mogelijk) direct contact met water bij lekkage. 2e vraag is de nieuwe stuclaag, dat het ergens gaat scheuren is natuurlijk bijna niet te voorkomen. De koof die ik boven de keuken heb gemaakt vertoonde na 1 dag al een scheur die meteen met knauf pasta is afgewerkt door de stukadoor, maar nog een dag later is het verder uitgebreid. Doe ik het goed als ik wacht tot het helemaal droog is en daarna de scheuren los snij in een v vorm en dan met een flexibele kit vul voor het verder af te werken? | |
whY... | maandag 14 augustus 2017 @ 13:55 |
Is er nog ergens een goede (web)aanbieder voor Loctite? Na een mooie motortour hier op Fok! mijn bouten verloren en dat wil ik met de nieuwe proberen te verkomen. | |
FranticDJ | maandag 14 augustus 2017 @ 13:58 |
Klium | |
FranticDJ | vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:34 |
Nummer 6 gaat in je radiator, nummer 4 is de je appendage en met nummer 5 draai je je appendage vast aan je radiator. Moet tussen ring 5 en je appendage teflontape/loctite 55? (heb het nu wel gedaan, baat het niet dan schaadt het vast ook niet) | |
Gieliovd | vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:29 |
Tussen 5 en 6 komt niets, dat is een verbinding tussen die 2 schuine vlakken. Tape doet eigenlijk wel "kwaad" omdat je vaak je koppeling, wartel, dan niet lekker kunt aandraaien. De regel is als het op de draad moet afdichten, dan tape gebruiken. Als het dicht op een konisch vlak, een rubber of wat dan ook.... geen tape. Net zoals tape op een gasslang, ook een doodzonde. Daar zit een rubber in tussen 2 vlakken met wartel. | |
FranticDJ | vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:35 |
Hmm dan haal ik t er weer ff af =] Thanks. | |
pasab | vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:30 |
Nog bedankt Ik heb een hovenier gevonden die ik tegen kwam met het werk die komt langs voor kratje bier en ik ben er vanaf | |
DrMarten | vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:39 |
Ff een vraagje van een relatieve klusn00b als het op kranen e.d. neerkomt. Gister een nieuwe douchekraan gekocht. Netjes de oude eraf, wil ik de nieuwe eraan schroeven, zie ik dat er alleen 2 van die plastic zeefjes/filtertjes bij de kraan zitten en geen rubbertjes. Zijn die niet nodig? In de oude zaten wel rubbertjes namelijk. Heb de boel eraan geschroefd en vooralsnog lekt er niks en werkt het ding, maar ben dus benieuwd of ik voor de zekerheid toch nog ff rubbertjes moet halen. Ter info, de oude passen niet, andere maat . | |
#ANONIEM | vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:44 |
misschien afdichtingen binnenzijde? ff checken | |
DrMarten | vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:54 |
Que? | |
#ANONIEM | vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:57 |
er zijn diverse uitvoeringen van, soms met losse afdichtingen soms zitten ze vast aan de binnenzijde, de kant die je vast schroeft op de S koppelingen. anders even in het boekje kijken wat erbij hoort. | |
Pinklady89 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:58 |
Ik heb zo'n vaatwasserafvoer: Nu had ik een vaatwasser besteld, maar hier kan ik niet een losse afvoerslang in stoppen op een manier die niet lekt, geloof ik. Heeft iemand enig idee wat ik nodig heb om de afvoer aan te sluiten? | |
DrMarten | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:13 |
Zal het vanavond nog eens bekijken, boel moet toch weer los omdat de oude rozetten te klein zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:13 |
eerst met een 90 graden bocht omhoog, dan een afvoerpijp tot ongeveer 1 meter hoog. | |
junkiexp | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:43 |
Vaak zijn die zeefjes gecombineerd met het afdichtingsrubber, dan krijg je zoiets: | |
DrMarten | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:46 |
Mjah, niet dus, puur plastic. Maar net ff de tekening erbij gepakt en daar staat ook alleen dat zeefje op. Ik laat het maar zo. Het lekt iig niet. | |
junkiexp | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:46 |
Dat, en een sifon ertussen uiteraard! Ik doe er altijd een slangaansluitstuk op: Niet echt een reden voor, ik vind het gewoon degelijker dan gewoon de slang erin hangen. |