Gewon een clusterfuck. En ik snap serieus best dat die kunnen gebeuren. Excuusmail met volgende keer korting op de bezorgkosten en ik had vrolijk door besteld bij zequote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2017 16:58 schreef Elvi het volgende:
In de algemene voorwaarden van succubus staat op hun website niks over een derde partij die over de betaligen gaat.
Nee dat is dus vanuit Klarna, die hebben het nu naar een 3e partij gestuurd omdat het een incasso is en geen gewone rekening meerquote:Op vrijdag 23 juni 2017 16:58 schreef Elvi het volgende:
In de algemene voorwaarden van succubus staat op hun website niks over een derde partij die over de betaligen gaat.
zo zou het zeker moeten gaan lijkt mequote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:02 schreef Allures het volgende:
Ik heb ze net voorgesteld dat ik gewoon het bedrag betaal voor het product dat ik gehouden heb, en dat zij dan onderling zelf maar zorgen dat die andere rekeningen, voor producten die ik nooit heb afgenomen, verdwijnen
Zo simpel is het toch gewoon lijkt me? Maar dat zal wel niet
Als dat zo is hebben ze een ander probleem want ze mogen niet zomaar betalingsgegevens door gaan sluizen want dat zijn bijzondere persoonsgegevens.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 16:58 schreef Elvi het volgende:
In de algemene voorwaarden van succubus staat op hun website niks over een derde partij die over de betaligen gaat.
claimen die shitquote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:05 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Als dat zo is hebben ze een ander probleem want ze mogen niet zomaar betalingsgegevens door gaan sluizen want dat zijn bijzondere persoonsgegevens.
Dus Allures, nu kun je de rollen omdraaien
Nergens komt Klarna naar voor inderdaadquote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:05 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Als dat zo is hebben ze een ander probleem want ze mogen niet zomaar betalingsgegevens door gaan sluizen want dat zijn bijzondere persoonsgegevens.
Dus Allures, nu kun je de rollen omdraaien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.got some money in my pocket, don’t remember where I got it
O zo deed ik het bij de H&M ook, ook met naleveringen en verkeerde bestellingen enzoquote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:02 schreef Allures het volgende:
Ik heb ze net voorgesteld dat ik gewoon het bedrag betaal voor het product dat ik gehouden heb, en dat zij dan onderling zelf maar zorgen dat die andere rekeningen, voor producten die ik nooit heb afgenomen, verdwijnen
Zo simpel is het toch gewoon lijkt me? Maar dat zal wel niet
Jawel, is een aparte pagina. Betalen met Klarna of zoietsquote:
Ah ik zie het al, Klarna. Kut partij.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 16:55 schreef Allures het volgende:
[..]
Ja dit heb ik precies zo tegen ze gezegd maar zij zeggen dus dat in de kleine letter staat dat ik dan ook een contract heb met bedrijf B
Nou prima, met die beredenering wil ik zelfs nog mee gaan. Maar dat is verder niet heel relevant voor het probleem
In het heel kort:
dingen besteld waarvan x niet leverbaar blijkt na dat het pakket verstuurd is. Contact, x mag worden nabesteld tegen de originele prijs en alles mag in zijn geheel retour na levering van x zodat er geen 2 pakketten retour hoeven ook al word de retourstermijn overschreden
X arriveert maar op de rekening staat de verkeerde prijs. Weer contact. Onduidelijkheid, weken gaan voorbij. Ik boos, alles uit pakket 2 retour maar uit pakket 1 had ik ondertussen al wat gedragen dus dat kon niet retour, al het overige uit boosheid wel retour gedaan, want ik hoef geen spullen meer van die kakwinkel.
Ondertussen een aanmaning voor alles uit pakket 1 omdat niemand bij bedrijf B heeft aangegeven dat er een latere retrour termijn is afgesproken (volgens succubus nu dus mijn fout). En succubus wil het pakket niet meer aannemen omdat de termijn is overschreden
Ik boos, pakket toch aangenomen want foutje. En sorry van die aanmaningen, we gaan bellen om het op te lossen. Ondertussen is X, dat retour is gegaan, opgeteld bij de rekening.
Het is blijkbaar onmogelijk dat die bedrijven zelf de rekening aan te passen naar het juiste bedrag
Ja maar die beheren hun eigen betalingenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O zo deed ik het bij de H&M ook, ook met naleveringen en verkeerde bestellingen enzo
Ik had een keer een aanmaning gekregen voor een bestelling die ik nog niet had ontvangen. Gebeld en uitgelegd dat dingen langs elkaar heen gingen en dat ik niet durfde te betalen uit angst dat ik dan maanden op m'n geld terug moest wachten. En toen heeft ze de betalingstermijn wat verlengd en was er niets aan de hand. Dus ik heb verder geen gezeik gehad gelukkig.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:11 schreef Allures het volgende:
[..]
Ja maar die beheren hun eigen betalingen
Vrouwtje van succubus vond dat ook geen dom idee geloof ik, maar ze gaan er niet meer over
Ja dat heb ik het meisje van succubus (want die van Klarna was zo onbeschoft tegen me en dr stem aan het verheffen dat ik op heb gehangen ) ook voorgesteld. En zij ging dat nu weer besprekenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:11 schreef aeque het volgende:
[..]
Ah ik zie het al, Klarna. Kut partij.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat de kleine lettertjes niet helemaal overeenkomen met het consumentenrecht. Wat ik vooral zie is dat ze zichzelf in de vingers hebben gesneden met gecompliceerde beloftes. Ze hadden ze je een kortingsbon moeten geven voor artikel x zodat je deze tegen de originele (en ik gok lagere) prijs apart kon nabestellen en dus zijn eigen retour en betalingstermijn zou krijgen.
Als ik het zo lees is alles wat je niet meer wil houden retour gegaan, ik zou gewoon rekeninggegevens opzoeken, daar het verschuldigde bedrag naar overmaken met factuurnummers, het incassokantoor opbellen, het uitleggen en correspondentie toesturen en dit mededelen aan zowel klarna als succubus zodat ze het lekker onderling mogen oplossen wat betreft de kosten die zijn gemaakt door hun eigen fouten.
Blijven ze achterlijk doen dan social media inderdaad opzoeken, al kan dat nu ook al wel en inderdaad naar het juridisch loket.
Ja daar ben ik dus ook bang voor, dat als ik het gewoon betaal dat ik dat geld echt niet zomaar weer terug krijg. Want het is een verschil van echt 400 euroquote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had een keer een aanmaning gekregen voor een bestelling die ik nog niet had ontvangen. Gebeld en uitgelegd dat dingen langs elkaar heen gingen en dat ik niet durfde te betalen uit angst dat ik dan maanden op m'n geld terug moest wachten. En toen heeft ze de betalingstermijn wat verlengd en was er niets aan de hand. Dus ik heb verder geen gezeik gehad gelukkig.
Kut is dat ook altijd, dat je steeds een ander krijgt die zich half inleest en dan een standaard kutantwoord geeft terwijl je daar met de vorige al over heb gesproken. Maar daar wordt dan blijkbaar niks over in het systeem geschreven (of dat kan niet ofzo). Dus dan heb je drie lange ketenen van mails met heen en weer gesteggel over wat het plan is. Stuur je shit gewoon door naar degene met die de afspraken zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:13 schreef Allures het volgende:
[..]
Ja dat heb ik het meisje van succubus (want die van Klarna was zo onbeschoft tegen me en dr stem aan het verheffen dat ik op heb gehangen ) ook voorgesteld. En zij ging dat nu weer bespreken
En dat eerste deel geven ze nu ook toe, dat ze dat onhandig hebben gedaan. Blijkbaar zijn er ook meerdere mensen tegelijk mee aan de slag gegaan en die zijn elkaar gaan tegenspreken onder de klantenservice naam etc. Maar omdat het nu bij Klarna ligt, is het wat het is zeg maar
Zit je doordeweeks intern?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:12 schreef Fripsel het volgende:
Het is iedere keer weer gek om thuis te komen en dan dagen voor me te hebben dat ik alles zelf mag/moet bepalen.
Niks voorstellen, eisen. Zij hebben de fout gemaakt door een vage constructie te bedenken die niet werkt aangezien er 2 partijen bij betrokken zijn. Als je aan succubus had moeten betalen had dat wel gekund, maar daar is geen sprake van. Die belofte hadden ze nooit mogen doen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:13 schreef Allures het volgende:
[..]
Ja dat heb ik het meisje van succubus (want die van Klarna was zo onbeschoft tegen me en dr stem aan het verheffen dat ik op heb gehangen ) ook voorgesteld. En zij ging dat nu weer bespreken
En dat eerste deel geven ze nu ook toe, dat ze dat onhandig hebben gedaan. Blijkbaar zijn er ook meerdere mensen tegelijk mee aan de slag gegaan en die zijn elkaar gaan tegenspreken onder de klantenservice naam etc. Maar omdat het nu bij Klarna ligt, is het wat het is zeg maar
Als dit al zo'n bende is, wordt het nog een drama om dat geld terug te krijgenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:14 schreef Allures het volgende:
[..]
Ja daar ben ik dus ook bang voor, dat als ik het gewoon betaal dat ik dat geld echt niet zomaar weer terug krijg. Want het is een verschil van echt 400 euro
tnx zal ik doenquote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:16 schreef aeque het volgende:
[..]
Niks voorstellen, eisen. Zij hebben de fout gemaakt door een vage constructie te bedenken die niet werkt aangezien er 2 partijen bij betrokken zijn. Als je aan succubus had moeten betalen had dat wel gekund, maar daar is geen sprake van. Die belofte hadden ze nooit mogen doen.
Mocht je nog een keer contact hebben met succubus dan vragen naar iemand die er überhaupt iets over te zeggen heeft als afdelingverantwoordelijke en dat diegene ook je vaste contact persoon is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |