abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:42:36 #201
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171865792
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat is dat grote ding met de klok erop?
Een hotel.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:42:40 #202
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171865793
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat is dat grote ding met de klok erop?
Een kerk. Daar kicken moslims op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:43:21 #203
461397 Jip141
I can show you the world
pi_171865807
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat is dat grote ding met de klok erop?
Een hotel. Niemand weet waarom daar.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_171865820
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, dat is niet 'wat anders', dat sluit volledig aan bij wat ik beweer. Ik heb een broertje dood aan de valse projectie dat niets te duiden valt omdat er altijd wel uitzonderingen en afwijkingen gevonden kunnen worden. Zet een verward Antifa-meisje met een fles Whiskey en een lgbt-vlaggetje op de dam die 'Allahu Akbar' roept alvorens ze die avond tien piemels verorberd en je kan zeggen; ''Zie, dat is ook islam. Het is niet zo zwart-wit.''
Het principe uitzondering die de regel bevestigd geldt hier niet. Dat is een filosofie die, zoals ik zojuist al aangaf, niet aansluit bij de realiteit. Er zijn dusdanig veel uitzonderingen, die ieder een eigen interpretatie van de regel hanteren. Zo werkt de realiteit. Er is ook geen ' mondiaal instituut' die de kaders neerlegt en stelt dat het zo moet wezen. Het staat ook jou dus vrij je eigen draai eraan te geven, zoals je altijd al hebt gedaan. En het staat mij vrij om mij daar niet in te kunnen vinden.

Daar lijk je heel veel moeite mee te hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171865831
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:33 schreef Jip141 het volgende:
Oman is een goed voorbeeld van een land waar het wahabisme geen voet aan de grond krijgt vanwege een andere storming.

Daarnaast kent de islamitische historie een rijke geschiedenis van vrijzinnige stromingen die nu op de achtergrond zijn geraakt door eenheidsworst.

Avveroes bijvoorbeeld een islamitisch filosoof, voorouder van Mutant wordt nu gezien als de grondlegger van het Westers secularisme.
Nee, de islamitische historie kent een rijke geschiedenis van het overheersen van vrijzinnige (nu zohaast uitgestorven) culturen. Uit de geschiedenis daarvan (de wisselwerking tussen het islamitische en de oorspronkelijke culturen) zijn de 'alternatieve stromingen' ontstaan. De 'vrijzinnige gouden eeuw' van de islam was dan ook de periode van toen die culturen nog bestonden onder die overheersing.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 18:44:37 ]
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:44:30 #206
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171865842
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:43 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Een hotel. Niemand weet waarom daar.
Nou ja, wel lekker dichtbij de POI's.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171865875
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:33 schreef Jip141 het volgende:
Oman is een goed voorbeeld van een land waar het wahabisme geen voet aan de grond krijgt vanwege een andere storming.

Daarnaast kent de islamitische historie een rijke geschiedenis van vrijzinnige stromingen die nu op de achtergrond zijn geraakt door eenheidsworst.

Avveroes bijvoorbeeld een islamitisch filosoof, voorouder van Mutant wordt nu gezien als de grondlegger van het Westers secularisme.
Bedankt dat je erover begint, nu kan ik de stelling die Lk poneerde ontkrachten.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat er segregatie in de groep bestaat, betekent idd dat de ene niet de vorm van de ander kan bepalen maar onder de streep verschillen ze uiteindelijk niet bijzonder veel op de belangrijkste thema's.
quote:
Volgens de ibadieten mag het geloof niet als reden voor oorlog en bloedvergieten gebruikt worden. Zij zijn van mening dat het geloof zijn kracht en actualiteit kan bewaren door zich aan te passen aan de wisselende culturele, historische en wetenschappelijke omstandigheden. Die tolerantie komt tot uitdrukking in de architectuur. Moskeeën zijn vaak eenvoudig. Een minaret is niet noodzakelijk, een kleine verhoging op het dak is al voldoende.
Een opvatting die binnen de ibaditische rechtsschool voorkomt en als controversieel wordt gezien is dat de Koran geschapen is. Ibadieten gaan ervan uit dat de Koran op enig moment in de schepping door God geschapen werd, in tegenstelling tot de meeste andere rechtsscholen die ervan uitgaan dat de Koran altijd al bij God is geweest en om die reden het ongeschapen Woord van God is.
pi_171865881
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, de islamitische historie kent een rijke geschiedenis van het overheersen van vrijzinnige (nu zohaast uitgestorven) culturen. Uit de geschiedenis daarvan (de wisselwerking tussen het islamitische en de oorspronkelijke culturen) zijn de 'alternatieve stromingen' ontstaan. De 'vrijzinnige gouden eeuw' van de islam was dan ook de periode van toen die culturen nog bestonden onder die overheersing.
Aldus islam historicus LK
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:46:42 #209
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171865896
Mooi als je getarged wordt door social media advertenties als:

quote:
Wil jij je eigen cliënten 'machine' die jou wekelijks goed betalende cliënten oplevert? Het krijgen van nieuwe cliënten hoeft niet ingewikkeld te zijn. Ik gebruik een vrij simpele funnel die mij heeft geholpen om met mijn cliënten bedrijf d.m.v. betaald internetverkeer (op mijn 21ste) meer dan de Balkenende norm te verdienen (zonder doorverwijzingen of samenwerkingen etc.), en ik ga je laten zien hoe je hetzelfde kunt doen.
[
Waarom je mij nog willen laten zien hoe je meer dan de Balkenende norm kan verdienen als je naar eigen zeggen zelf al meer dan de Balkenende norm verdient?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:47:09 #210
461397 Jip141
I can show you the world
pi_171865901
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, de islamitische historie kent een rijke geschiedenis van het overheersen van vrijzinnige (nu zohaast uitgestorven) culturen. Uit de geschiedenis daarvan (de wisselwerking tussen het islamitische en de oorspronkelijke culturen) zijn de 'alternatieve stromingen' ontstaan. De 'vrijzinnige gouden eeuw' van de islam was dan ook de periode van toen die culturen nog bestonden onder die overheersing.
Alles is een synthese , en hoe jij het zo simplificeert is natuurlijk meer vanuit politiek dan realiteit.

Uiteindelijk zijn die vrijzinnige ideeën net zozeer onderdeel geweest van de islamitische historie als de repressieve. Net zoals met elke beschaving.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:47:17 #211
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171865907
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Aldus islam historicus LK
LK bezit vele titels en talenten. Arabist is er slechts één van. Wij mogen vereerd zijn dat hij zijn kennis met ons komt delen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 18:48:08 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171865928
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:46 schreef Ryon het volgende:
Mooi als je getarged wordt door social media advertenties als:

[..]

[
Waarom je mij nog willen laten zien hoe je meer dan de Balkenende norm kan verdienen als je naar eigen zeggen zelf al meer dan de Balkenende norm verdient?
Uit de goedheid van zijn hart, natuurlijk ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:48:29 #213
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171865942
Jammer dat dit 18e eeuwse fort (linksboven) is gesloopt voor de hotels bij Mekka.

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 18:48:56 #214
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171865954
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

LK bezit vele titels en talenten. Arabist is er slechts één van. Wij mogen vereerd zijn dat hij zijn kennis met ons komt delen.
Al zijn titels zijn samen te vatten onder de noemer "onrendabele mafkees" imho
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171865977
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gewoon Frans praten.
Beheers ik niet :@. Vriend is Basqisch dus hij spreekt wel wat Spaans maar heb 't idee dat dat niet echt meer word gesproken in Marokko.
pi_171865996
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:48 schreef GSbrder het volgende:
Jammer dat dit 18e eeuwse fort (linksboven) is gesloopt voor de hotels bij Mekka.

[ afbeelding ]
De romantiek rondom dat hele gebeuren is sowieso wel weg, lijkt me. De tijd dat Europese avonturiers probeerden Mekka binnen te komen ligt ook alweer ver achter ons.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_171866021
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:50 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Beheers ik niet :@. Vriend is Basqisch dus hij spreekt wel wat Spaans maar heb 't idee dat dat niet echt meer word gesproken in Marokko.
Engels schijnt prima te werken in de grotere steden (waar ik overigens niet geweest ben). Daarnaast spreken de agressieve verkopers vaak uitstekend Engels ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_171866025
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De romantiek rondom dat hele gebeuren is sowieso wel weg, lijkt me. De tijd dat Europese avonturiers probeerden Mekka binnen te komen ligt ook alweer ver achter ons.
Nu proberen Saudische avonturiers onze steden binnen te komen. Tijden veranderen.
pi_171866031
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een hotel.
:')! Wat enorm lelijk zeg, alsof je een wolkenkrabber naast het Vaticaan neerpleurt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171866039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het principe uitzondering die de regel bevestigd geldt hier niet. Dat is een filosofie die, zoals ik zojuist al aangaf, niet aansluit bij de realiteit. Er zijn dusdanig veel uitzonderingen, die ieder een eigen interpretatie van de regel hanteren. Zo werkt de realiteit. Er is ook geen ' mondiaal instituut' die de kaders neerlegt en stelt dat het zo moet wezen. Het staat ook jou dus vrij je eigen draai eraan te geven, zoals je altijd al hebt gedaan. En het staat mij vrij om mij daar niet in te kunnen vinden.

Daar lijk je heel veel moeite mee te hebben.
Hoe groter de groep die zich onder een categorie schaart, hoe groter het aantal afwijkingen. Zo heeft Macron voorgesteld om de islam in Frankrijk te incorporeren; 'een Franse versie te ontwikkelen'. Dat zou best een eigen variant (beperkt en gevormd door een andere niet-islamitische meerderheid; de seculiere Fransman) met zijn eigen eigenaardigheden kunnen opleveren, maar het blijft maar tot op een bepaald punt 'islamitisch'; tot zover de Koran (met randliteratuur) centraal blijft staan. Zolang dat het geval is, en dat valt dagelijks op te merken bij de groepen die dat doen, zullen er op de belangrijkste thema's overeenkomsten te vinden zijn. Zodra er teveel afgeweken wordt, val je simpelweg weg uit de categorie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 18:56:26 ]
pi_171866061
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

:')! Wat enorm lelijk zeg, alsof je een wolkenkrabber naast het Vaticaan neerpleurt.
Het hele stuk wordt volgebouwd met wolkenkrabbers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171866063
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Aldus islam historicus LK
Baas.

Overweeg zelf nog altijd om terug te gaan naar school en dat is een van de opleidingen die me wel interesseren.
Leiden heeft echter een boel interessante opleiding op dat gebied, Amerikanistiek gefocust op de Afro-Amerikaanse gemeenschap bijvoorbeeld.
pi_171866091
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het hele stuk wordt volgebouwd met wolkenkrabbers.
Tja, je moet iets voor na de olie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171866108
Poepoe.
Ja doei.
pi_171866111
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe groter de groep die zich onder een categorie schaart, hoe groter het aantal afwijkingen. Zo heeft Macron voorgesteld om de islam in Frankrijk te incorporeren; 'een Franse versie te ontwikkelen'. Dat zou best een eigen variant met zijn eigen eigenaardigheden kunnen opleveren, maar het blijft maar tot op een bepaald punt 'islamitisch'; tot zover de Koran (met randliteratuur) centraal blijft staan. Zolang dat het geval is, en dat valt dagelijks op te merken bij de groepen die dat doen, zijn er op de belangrijkste thema's overeenkomsten te vinden. Zodra er teveel afgeweken wordt, val je simpelweg weg uit de categorie.
Je lijkt het nog steeds niet te (willen) begrijpen. Wat uberhaupt Islamitisch is, is al onderwerp van discussie. Dan is het al lastig om te bepalen of je al of niet binnen of buiten de categorie valt. Als geleerden daarover aan de lopende band discussieren, dan zijn wij al helemaal nergens. Ik hou er maar mee op, want je zit nogal vast in je dogmatische filosofie.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')