Ik ben even gaan rekenen, voor 138 km/h heb je 220 cadans nodig. 150 zit bij 240. Op een 53-11 dan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:57 schreef Gripper het volgende:
Ja maar van 91 naar 150 /uur is nog een stukkie
Ah, op de Simplon, daar ben ik zelf weleens met de auto geweest.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:26 schreef Gripper het volgende:Dit was de afdaling van de Simplon pas, die leent zich ook wel ausgezeichnet voor hard naar beneden. Brede weg, grote lopende bochten, hele lange rechte stukken... Die pas is gemaakt voor vrachtwagens.
Ik heb daar mijn max allertijden ook gehaald. 87,8 km/u
https://www.strava.com/activities/193057199
Alsof je dan nog kan genieten als je helemaal naar de klote daar rondrijd.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:21 schreef dop het volgende:
[..]
zit in de route van de Transcontinental Road Race voor dit jaar (als hij door gaat)
Welke afstand? Gezien jouw staat van training, bestel alvast een grafkistquote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:50 schreef Leonos het volgende:
Ik ga twaalf augustus LBL waarschijnlijk rijden. Jullie daar ervaring mee?
125 uiteraard. Niks mis met mijn training trouwens :pquote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:02 schreef Najieto het volgende:
[..]
Welke afstand? Gezien jouw staat van training, bestel alvast een grafkist
Dat is dan ook geen LBL. Maar succes!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:10 schreef Leonos het volgende:
[..]
125 uiteraard. Niks mis met mijn training trouwens :p
Staat er echt hoor.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen LBL. Maar succes!
Rij je van luik naar Bastenaken en weer terug?quote:
Geen idee.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rij je van luik naar Bastenaken en weer terug?
Enkele reis van Luik naar Bastenaken is al 85km volgens Google Mapsquote:
Van Luik naar Bastenaken en terug is verder dan 125km.quote:
Niet aanstellen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:38 schreef Rikkie99 het volgende:
Parcours van de ronde van geleen waaraan ik mee ga doen is bekend gemaakt. 1,6km met 14 bochten van 90 graden. Help
Ga je een hoop van leren!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:38 schreef Rikkie99 het volgende:
Parcours van de ronde van geleen waaraan ik mee ga doen is bekend gemaakt. 1,6km met 14 bochten van 90 graden. Help
samen kan je zwz harder dan alleenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:43 schreef Gripper het volgende:
Hoe zouden de profs dan nog zoveel harder kunnen rijden he, er gaat er in de Tour de Suisse eentje bijna 2x zo hard als wat ik voor mezelf nog mogelijk achtte.
Zou het echt alleen maar zijn dat ze nog dieper en aerodynamischer kunnen zitten, en dat al hun wielen van de beste mogelijke lagers voorzien zijn?
Bij 150 km / u kan je toch niet meer meetrappen, dus of je nu een 53 voor of een cirkelzaag van 56 tandjes hebt maakt ook weinig uit.
Wat is het geheim om zulke enorm hoge snelheden te halen.
Al een paar jaar oud ondertussen maar wel leuk ja!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Wel een leuk concept dit: https://www.redbull.com/nl-nl/events/red-bull-kop-over-kop-2017
Een tijdrit van 100km waar je in je eentje start en vervolgens elke 20km een ploeggenoot bijkomt.
Het is tenslotte hun baan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
En profs kunnen gewoon heel veel beter dalen dan wij trimmers en recreanten. De gemiddelde prof rijdt op een Alpenafdaling jou zoek. Meerdere minuten sneller
Tussen de profs zitten ook pannenkoeken als het om afdalen gaat.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
En profs kunnen gewoon heel veel beter dalen dan wij trimmers en recreanten. De gemiddelde prof rijdt op een Alpenafdaling jou zoek. Meerdere minuten sneller
Met een toertocht reed ik de afdaling op de Allos (15.8km) best wel op mijn eigen limiet, ik moest alleen wel rekening houden met tegenliggers. De afdaling is best technisch met diepe afgronden. Deed er 5min 18 langer over dan Adam Yates die er een paar dagen later in de finale van een tour etappe langs vloog.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
En profs kunnen gewoon heel veel beter dalen dan wij trimmers en recreanten. De gemiddelde prof rijdt op een Alpenafdaling jou zoek. Meerdere minuten sneller
Dan nog rijden ze jou zoekquote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:56 schreef dop het volgende:
[..]
Tussen de profs zitten ook pannenkoeken als het om afdalen gaat.
Zeker in de ronde van Zwitserland rijden nog wel mannen mee die redelijk nat achter de oortjes zijn.
Eigenlijk moet je het relatief zien, hoeveel sneller was hij omhoog en hoeveel sneller naar beneden?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met een toertocht reed ik de afdaling op de Allos (15.8km) best wel op mijn eigen limiet, ik moest alleen wel rekening houden met tegenliggers. De afdaling is best technisch met diepe afgronden. Deed er 5min 18 langer over dan Adam Yates die er een paar dagen later in de finale van een tour etappe langs vloog.
https://www.strava.com/segments/7478458
Je wordt dus inderdaad op minuten gereden, puur op skills en het gegeven dat zij vol door blinde bochten kunnen.
Goede vraag. Die klim begint eigenlijk pas echt 5km voor de top vanuit het laatste skidorp. Daar deed Adam Yates er over 5km 10min snellerquote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je het relatief zien, hoeveel sneller was hij omhoog en hoeveel sneller naar beneden?
Yes 230 2 jaar terug en dit jaar weer.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:50 schreef Leonos het volgende:
Ik ga twaalf augustus LBL waarschijnlijk rijden. Jullie daar ervaring mee?
Klopt. Daar in Luxemburg heb ik 88 gehaald en hield ik flink in.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:44 schreef Patroon het volgende:
Ik heb ooit in Luxemburg 94km/h gehaald op een rechte afdaling van zo'n 2km. Tommeke was erbij. Sneller hoeft van mij echt niet...
En deze bij Tecklenburg is 85km/h mogelijk: https://www.strava.com/segments/14932658
Klopt, wel bijna alle geclassificeerd klimmen van de 230. Dus wel pittig.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen LBL. Maar succes!
Vergis je niet in het enorme gewicht voordeel dat ik hebquote:
Daar staat ook mijn max met 84 per uur. Voordeel van de Halembaye is ook dat er in het weekend geen verkeer van rechts kan komen en dat het na het eind van de afdaling weer rechtdoor omhoog loopt. Zo goed als geen risico dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:37 schreef ddx het volgende:
Mijn max heb ik volgens mij gehaald in afdaling Hallembaye net over grens in belgie iets over de 80 per uur.
Kaarsrechte weg die naar beneden duikt.
Haha truequote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:03 schreef dop het volgende:
[..]
Vergis je niet in het enorme gewicht voordeel dat ik heb
Ook soort van windvoordeel van motorrijder misschien op rechte stukken ?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Een prof heeft er voordeel van dat er motards een eindje voor hen uit rijden. Op basis van het motorgeluid en de remlichten van de motards hebben ze een goede indruk hoe hard ze een bocht kunnen gaan nemen.
Want profs kunnen overal anderhalf keer zo hard?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:44 schreef fietsen777 het volgende:
Ik blijf er bij dat als amateurs 100 km/u kunnen dat dan het feit dat profs 150 kunnen geen eens verbazing zou moeten opwekken.
Het zijn niet voor niks profs.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want profs kunnen overal anderhalf keer zo hard?
\quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
In België kun je heerlijk afdalen langs Lac de la Gileppe. Weg is daar 50 meter breed en strak zwart asfalt. Vorig jaar een topsnelheid van 90 km/h gehaald daar.
https://www.strava.com/segments/5568230
Ondanks mijn 65 km/h gemiddeld daar, sta ik slechts 1452 van de 5352. De snelste heeft een gemiddelde van bijna 97 km/h gemiddeld...
Toevallig. Ik ken iemand die ook afgelopen woensdag op de Col d'Alsace heeft gereden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:02 schreef bluemoon23 het volgende:
Woensdag heb ik nog op de Col d`Alsace gereden.
Die vliegen daar zijn idd irritant.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:02 schreef bluemoon23 het volgende:
Woensdag heb ik nog op de Col d`Alsace gereden.
Die vliegen die me op de klim lastigvielen, komen aardig hard aan als je met 65 weer naar beneden rijdt (ja, dat vond ik hard zat daar....)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |