Mijn gewicht staat netjes ingevuld.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als ik de Ventoux pak, op andere calculatoren mn gewicht en tijd invul en dat vergelijk met Strava scheelt het echt een paar wat. Staat je gewicht enzo goed in Strava?
En hoe is die 37,6 gefietst dan? Want zo'n wattage lijkt me een redelijke schatting.
Met hoe gefietst bedoel ik, alleen of in een groep, type weg, wat voor fiets/houding, hoe de wind staat. Dit maakt vlak natuurlijk erg veel uit.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mijn gewicht staat netjes ingevuld.
En wat bedoel je met hoe gefietst?
https://www.strava.com/activities/1013214090
Solo, goed vlak asfalt. Heen en weer, dus qua wind evenveel mee als tegen. TT-houding.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met hoe gefietst bedoel ik, alleen of in een groep, type weg, wat voor fiets/houding, hoe de wind staat. Dit maakt vlak natuurlijk erg veel uit.
Denk dat alleen de TT houding dan vertekend. Je zal dus minder trappen dan die schatting in dat geval.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Solo, goed vlak asfalt. Heen en weer, dus qua wind evenveel mee als tegen. TT-houding.
Volgens een andere formule zou het iets meer dan 300 zijn. Maar ik vertrouw die zooi allemaal niet. Alleen een powermeter zou uitkomst bieden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denk dat alleen de TT houding dan vertekend. Je zal dus minder trappen dan die schatting in dat geval.
Maar ga je ook?quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:28 schreef dop het volgende:
[..]
georganiseerd door rapha amsterdam
https://ti.to/rapha-europe/longest-day
Wat is niet zo hard?quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:22 schreef Z het volgende:
Waarom trappen TT-ers, ook als ze niet zo hard gaan, altijd een groot verzet?
Denk dat dat voorkeur is en ze hoeven niet te reageren op wat anderen doenquote:Op woensdag 14 juni 2017 19:22 schreef Z het volgende:
Waarom trappen TT-ers, ook als ze niet zo hard gaan, altijd een groot verzet?
Zeg tussen de 30 / 35. Ik dacht dat het misschien een trainings-dingetje was.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is niet zo hard?
Ik vind het zelf makkelijker om een hoge snelheid met een zwaardere cadans te rijden.
Ik ga wel voor de kortste nacht, 600km brevet dit weekend.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:28 schreef dop het volgende:
[..]
georganiseerd door rapha amsterdam
https://ti.to/rapha-europe/longest-day
Volgens mij is het zo dat als je wat dikkere poten hebt je wat minder verzuring ondervind / minder stuk gaat bij het trappen van een lagere cadans. Je verplaatst een deel van je belasting naar het anaerobe van je spieren en fietst minder op je cardiovasculaire systeem.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:01 schreef Z het volgende:
[..]
Zeg tussen de 30 / 35. Ik dacht dat het misschien een trainings-dingetje was.
Ik zet hem even in agenda, onder voorbehoud ben ik er bij.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/events/245550542589176??ti=ia
Waar vandaan start jij als je in de Eifel gaat fietsen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:15 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik zet hem even in agenda, onder voorbehoud ben ik er bij.
Heb voor zaterdag misschien weer rondje Eifel op planning staan, of ik volgende ochtend alweer vroeg in de trein wil zitten is dus even de vraag.
Poh! Prima deal!quote:Op woensdag 14 juni 2017 08:29 schreef ddx het volgende:
[..]
http://velobuild.com/2017(...)ike-frame_p0095.html
Jep alleen ff de vraag welke afstand kan ook dat ik 230 rij, waarschijnlijk wel 300quote:
Vandaag even getest, begonnen zonder bluetooth koppeling met telefoon.quote:Op woensdag 14 juni 2017 08:07 schreef VASND het volgende:
[..]
Thanks. Thuis gaat het allemaal prima (ook zonder Bluetooth). Maar ik was een Ridewithgps route aan het volgen. Zonder live tracking overigens. Klopt het trouwens dat die pas aangezet kan worden als je daadwerkelijk onderweg bent? Ik kreeg steeds de melding dat ik me bij Wahoo cloud aan moest melden.
Kudos en gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 juni 2017 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, ivm de festiviteiten een keertje vroeg weg en een mooi rondje gemaakt, kijk je op strava en blijk je om een beetje stoer over te komen 2.5 keer zo veel moet rijden
Thanks!quote:
Hm dat is mooi kut. Frappant ook dat, eenmaal geactiveerd geweest, het bij paginawissels erna alsnog sloom blijft. Kan er op Google niets over vinden.quote:Op donderdag 15 juni 2017 21:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Vandaag even getest, begonnen zonder bluetooth koppeling met telefoon.
Tot 235km kon ik direct wisselen van scherm, kaart stond iedere keer binnen 1 seconde in beeld.
Toen heb ik bluetooth aangezet op telefoon (en was hij dus gekoppeld met bolt) direct duurde wisselen naar kaart scherm zo'n 10 seconde en vaak duurde het daarna ook nog eens 10 seconde voordat kaart getekend was.
Ook toen ik bluetooth daarna weer uitzette bleef het traag...
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 juni 2017 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, ivm de festiviteiten een keertje vroeg weg en een mooi rondje gemaakt, kijk je op strava en blijk je om een beetje stoer over te komen 2.5 keer zo veel moet rijden
zit in de route van de Transcontinental Road Race voor dit jaar (als hij door gaat)quote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:52 schreef Gripper het volgende:
Die transfagaras in Roemenië trok me al vanaf de keer dat Top Gear er een aflevering over maakte, daar moeten ze eens een cyclo organiseren
Die gaat door, een paar weken geleden van enkele deelnemers gehoord.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:21 schreef dop het volgende:
[..]
zit in de route van de Transcontinental Road Race voor dit jaar (als hij door gaat)
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:52 schreef Gripper het volgende:
Ik zit net ff hier te kijken: voldoende inspiratie voor nog wat mooie bergwegen en andere fiets ondernemingen! http://www.losapos.com/nl/road_trips_europa
Die transfagaras in Roemenië trok me al vanaf de keer dat Top Gear er een aflevering over maakte, daar moeten ze eens een cyclo organiseren
CooL!quote:De Transfăgărășan komt op een hoogte van boven de 2000 meter en heeft scherpe haarspeldbochten. De maximumsnelheid is 40 km/u. Vaak is de Transfăgărășan van oktober tot en met juni wegens sneeuw op de weg gesloten. Verder is deze weg een van de hoogst gelegen wegen in Roemenië. De hoogste weg is de DN67C of Transalpina, die een hoogte bereikt van 2145 meter.
De weg heeft meer tunnels en viaducten dan elke andere weg in Roemenië. Op het hoogste punt van de Transfăgărășan bij Bâlea Lac (Bâlea-meer) bevindt zich de langste (887 m), en hoogst gelegen tunnel van Roemenië. Hier bereikt de weg een hoogte van 2042 meter. Deze tunnel is de overgang van Walachije naar Transsylvanië. De weg eindigt bij Cârța in het dal van de Olt.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:59 schreef the_critic het volgende:
Damn....
http://racefietsblog.nl/k(...)nde-van-zwitserland/
staat wel bij je rit maar niet allertijdenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:03 schreef Leonos het volgende:
[..]
Kan je op Strava ergens je eigen max snelheid terug vinden?
Bij 80 vond ik het al welletjes, helm begon ook te dansen op m'n hoofdquote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:59 schreef the_critic het volgende:
Damn....
http://racefietsblog.nl/k(...)nde-van-zwitserland/
Dit was de afdaling van de Simplon pas, die leent zich ook wel ausgezeichnet voor hard naar beneden. Brede weg, grote lopende bochten, hele lange rechte stukken... Die pas is gemaakt voor vrachtwagens.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat moeten toch ook behoorlijk lange rechte stukken zijn om zulke snelheden te bereiken bij een afdaling ?
Ik heb deze week nog een dag of 3 in de Vogezen gefietst, en daar is het door de bosachtige omgeving vaak wat lastiger om de bocht "door te kijken" , ook heb je daar tegenliggers natuurlijk.....
Ook belangrijk: ze remmen sowieso minder, omdat ze weten dat er geen auto op de andere weghelft omhoog gaat komen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:43 schreef Gripper het volgende:
Hoe zouden de profs dan nog zoveel harder kunnen rijden he, er gaat er in de Tour de Suisse eentje bijna 2x zo hard als wat ik voor mezelf nog mogelijk achtte.
Zou het echt alleen maar zijn dat ze nog dieper en aerodynamischer kunnen zitten, en dat al hun wielen van de beste mogelijke lagers voorzien zijn?
Bij 150 km / u kan je toch niet meer meetrappen, dus of je nu een 53 voor of een cirkelzaag van 56 tandjes hebt maakt ook weinig uit.
Wat is het geheim om zulke enorm hoge snelheden te halen.
53-11 met een cadans van 140 levert een 91 km/h op. Volgens ritzelrechner dan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:43 schreef Gripper het volgende:
Hoe zouden de profs dan nog zoveel harder kunnen rijden he, er gaat er in de Tour de Suisse eentje bijna 2x zo hard als wat ik voor mezelf nog mogelijk achtte.
Zou het echt alleen maar zijn dat ze nog dieper en aerodynamischer kunnen zitten, en dat al hun wielen van de beste mogelijke lagers voorzien zijn?
Bij 150 km / u kan je toch niet meer meetrappen, dus of je nu een 53 voor of een cirkelzaag van 56 tandjes hebt maakt ook weinig uit.
Wat is het geheim om zulke enorm hoge snelheden te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |