op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:57 schreef MTL het volgende:
Ook daar hoor ik vrijwel niemand over, maar misschien praat ik met de verkeerde mensen. Uiteraard hebben de collega's liever twee man op die 6-baks dubbeldekker lopen, maar daar is vorig jaar al een besluit over genomen.
Die staking komt dan ruim een jaar te laat en is dus niet het werkelijke issue. Het lijkt er meer op dat FNV een reden nodig had om rijdend personeel er bij te betrekken om de impact van eventuele acties groter te maken en dit is natuurlijk dan makkelijk scoren.
Zelfde geldt voor meebieden op de noordelijke nevenlijnen. Daar zijn ze inmiddels ook al te laat mee en daar verliezen we ook geen werk mee, want dat was al 10 jaar geleden. Wat dat betreft komt de staking ruim 10 jaar te laat.
Edit: oh, en hoe ze willen meebieden op de noordelijke nevenlijnen (of andere concessies) als ze per se één of meer hc's op de trein willen hebben is mij een raadsel. Op geen enkele manier kan de NS dan concurrerend genoeg zijn, tenzij de eis van de provincie is dat er een hc op zit.
Of je moet van die gekke constructies als via Abellio gaan toepassen, maar dat lijkt mij voor binnenlandse biedingen na het gedoe in Limburg even niet aan de orde.
Dit terwijl ik ook berichten heb gezien, dat de opleiding van personeel al begonnen is. Omdat de toelating inmiddels ver genoeg gevorderd zou zijn. Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??quote:NS stelt na toelating van de software zes maanden nodig te hebben om de nieuwe treindienst voor te bereiden.
De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.
Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??
Dat is geen antwoord op de vraag imoquote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.
NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
dan moet je dus met dochterbedrijven inschrijven. Bij die eis van 33% geldt ook nog eens dat een controleur niet een hele rit aanwezig hoeft te zijnquote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%
Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.quote:
Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.
Joah, dump daar maar heen Gaitquote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt
http://www.tubantia.nl/he(...)rachtwagen~ab139d1a/
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
lijkt mij op spul dat ze gebruiken voor de schouwpaden langs het spoor
En porfier is inderdaad wat men gebruikt voor de schouwpaden.twitter:OvDRail_Hans twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 19:46:56 Tijdens lossen van #porfier is de vrachtauto omgevallen. #treinverkeer tussen #Hengelo en #Goor wordt opgestart met… https://t.co/hCL7RN7jWU reageer retweet
Die laatstequote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende:
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende:
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
deze man stelt de echt belangrijke vragenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom per se porfier? Welke bijzondere eigenschap heeft dat?
Nou ja bij mijn weten kun je voor zo'n schouwpad elk willekeurig hoekig fijn grind gebruiken, en mag dat met hetzelfde gemak kalksteen, schist, gneiss, graniet of orthoklaas zijn. Maar kennelijk wordt hier specifiek voor porfier gekozen. Dan wil ik daar ook wel meer van wetenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
deze man stelt de echt belangrijke vragen
Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:14 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.
En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.
Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhemquote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:49 schreef Laptop. het volgende:
Ziggy
Volgens de op mag ik jou de schuld geven van een vertraging dus dan doe ik dat nu ook maar.
quote:
oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel :,)quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |