abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 19:16:34 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171737991
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:57 schreef MTL het volgende:
Ook daar hoor ik vrijwel niemand over, maar misschien praat ik met de verkeerde mensen. Uiteraard hebben de collega's liever twee man op die 6-baks dubbeldekker lopen, maar daar is vorig jaar al een besluit over genomen.
Die staking komt dan ruim een jaar te laat en is dus niet het werkelijke issue. Het lijkt er meer op dat FNV een reden nodig had om rijdend personeel er bij te betrekken om de impact van eventuele acties groter te maken en dit is natuurlijk dan makkelijk scoren.
Zelfde geldt voor meebieden op de noordelijke nevenlijnen. Daar zijn ze inmiddels ook al te laat mee en daar verliezen we ook geen werk mee, want dat was al 10 jaar geleden. Wat dat betreft komt de staking ruim 10 jaar te laat.

Edit: oh, en hoe ze willen meebieden op de noordelijke nevenlijnen (of andere concessies) als ze per se één of meer hc's op de trein willen hebben is mij een raadsel. Op geen enkele manier kan de NS dan concurrerend genoeg zijn, tenzij de eis van de provincie is dat er een hc op zit.
Of je moet van die gekke constructies als via Abellio gaan toepassen, maar dat lijkt mij voor binnenlandse biedingen na het gedoe in Limburg even niet aan de orde.
op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:24:59 #202
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171738156
quote:
NS stelt na toelating van de software zes maanden nodig te hebben om de nieuwe treindienst voor te bereiden.
Dit terwijl ik ook berichten heb gezien, dat de opleiding van personeel al begonnen is. Omdat de toelating inmiddels ver genoeg gevorderd zou zijn. Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??
pi_171738237
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.
De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:31:49 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738258
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??
Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.

NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
pi_171738286
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.

NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
Dat is geen antwoord op de vraag imo
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:34:49 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag imo
Ok, dus?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 19:37:13 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%
dan moet je dus met dochterbedrijven inschrijven. Bij die eis van 33% geldt ook nog eens dat een controleur niet een hele rit aanwezig hoeft te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171738452
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ok, dus?
Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.
Bier.
pi_171738526
De acties zijn ook allleen tussen 4 en 9 s ochtends dan lig ik nog in mijn nest. Kan ik smiddags gewoon lekker naar Leeuwarden crossen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:44:56 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738530
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.
Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven.

NS heeft geen controle over haar leveranciers en heeft onvoldoende grip op haar eigen productieprocessen om eerder gedame beloftes na te komen.

Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 20:03:25 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738785
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt

http://www.tubantia.nl/he(...)rachtwagen~ab139d1a/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 20:04:36 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738801
lijkt mij op spul dat ze gebruiken voor de schouwpaden langs het spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 20:23:47 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171739037
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt

http://www.tubantia.nl/he(...)rachtwagen~ab139d1a/
Joah, dump daar maar heen Gait ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:33:51 #214
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171739197
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
lijkt mij op spul dat ze gebruiken voor de schouwpaden langs het spoor
OvDRail_Hans twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 19:46:56 Tijdens lossen van #porfier is de vrachtauto omgevallen. #treinverkeer tussen #Hengelo en #Goor wordt opgestart met… https://t.co/hCL7RN7jWU reageer retweet
En porfier is inderdaad wat men gebruikt voor de schouwpaden.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 20:42:03 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171739310
Waarom per se porfier? Welke bijzondere eigenschap heeft dat? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:42:04 #216
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171739311
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
pi_171739579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende:
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Die laatste

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 16-06-2017 22:10:38 ]
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:14:29 #218
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171739847
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende:
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171739896
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom per se porfier? Welke bijzondere eigenschap heeft dat? :?
deze man stelt de echt belangrijke vragen :D
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 21:28:46 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171740049
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

deze man stelt de echt belangrijke vragen :D
Nou ja bij mijn weten kun je voor zo'n schouwpad elk willekeurig hoekig fijn grind gebruiken, en mag dat met hetzelfde gemak kalksteen, schist, gneiss, graniet of orthoklaas zijn. Maar kennelijk wordt hier specifiek voor porfier gekozen. Dan wil ik daar ook wel meer van weten :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 21:30:11 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171740076
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:14 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.
Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 21:54:07 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171740518
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.
En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 22:05:14 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171740745
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.
Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:41:37 #224
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_171741562
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:49 schreef Laptop. het volgende:
Ziggy :(

Volgens de op mag ik jou de schuld geven van een vertraging dus dan doe ik dat nu ook maar.
:s)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:34 schreef b2py het volgende:
Hoi :W

Wel lief zijn voor Ziggy^3
O+
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:54:46 #225
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171741842
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem
oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel :) :,)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')