abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 22:58:53 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171741944
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:54 schreef Goverman het volgende:

[..]

oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel :) :,)
Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 23:02:16 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171742073
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
Als je maar genoeg onderhoud pleegt kun je dat risico beperken natuurlijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 23:03:28 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171742113
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
Het is te hopen dat je nu de overstap naar Zwolle kunt halen, al is deze met twee minuten zeer krap :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juni 2017 @ 23:04:41 #229
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171742154
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
storingen idd, evt. lagere snelheid, mogelijk meer geluid of trillingen en meer onderhoudskosten. Er komt ook nog wat regelwerk en beveiliging bij. En natuurlijk de aanleg kosten van het wissel, inclusief aanpassing aan bovenleiding en seinen.

Dat zijn zo wat zaken, daarom is het een specifieke afweging. Dat geldt trouwens met zo goed voor het saneren van wissels. Dat gebeurt echt niet ondoordacht en ook niet zonder overleg met vervoeders.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 23:25:42 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171742695
In veel gevallen heb ik bij wisselsaneringen toch wel mijn twijfels hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Zevenaar: als daar spoor 3 gestremd is moet je linkerspoor vanaf Arnhem Goederen, en dat zelfs helemaal tot Emmerich (met de RE19). Met twee paar overloopwissels kun je van een hoop storingen de impact flink beperken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 23:30:58 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171742805
Ja met 2 paar overloopwissels EN een infrabeheerder die met "wissels" om kan gaan ja. Dan wel :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171743302
Denk je alles gehad te hebben staat MTL in ene voor je neus...
pi_171743342
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend :')
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 23:51:16 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171743394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:49 schreef RokStarr het volgende:
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend :')
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt. :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 17 juni 2017 @ 00:00:09 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171743616
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt. :+
Da's leuk bij getrokken internationale treinen, het is alles of niets.
pi_171743697
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:48 schreef Salatrel het volgende:
Denk je alles gehad te hebben staat MTL in ene voor je neus...
Thanks voor de lift O+ :P
pi_171743975
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 00:04 schreef MTL het volgende:

[..]

Thanks voor de lift O+ :P
ik stuur je email wel ff door naar de KTO mevrouw kun je een enquete invullen over je treinreis :P
pi_171744104
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt. :+
Tunnel Delft heb je, naast een lullig afstapje, anders een minuut of 4 om het spoor over te steken haha. Anders komt de volgende er alweer aan
  zaterdag 17 juni 2017 @ 00:31:43 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171744299
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 00:21 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Tunnel Delft heb je, naast een lullig afstapje, anders een minuut of 4 om het spoor over te steken haha. Anders komt de volgende er alweer aan
En met een beetje pech is dat de doorrijdende Beneluxtrein :Y
pi_171747001
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven.
Nee.

quote:
Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator.
Zo werkt dat niet. Als nmbs de versie afschiet dan kan je opnieuw beginnen of de herhaling tot in de eeuwigheid blijven uitvoeren. Veel te duur. En de nmbs is een groter drama met toelatingen dan ns.
Bier.
pi_171748146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:49 schreef RokStarr het volgende:
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend :')
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Ik roep het gewoon even om als ik zie dat we aan een andere zijde dan normaal binnenkomen :P
  zaterdag 17 juni 2017 @ 16:29:54 #243
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171752857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:25 schreef dennistd het volgende:
In veel gevallen heb ik bij wisselsaneringen toch wel mijn twijfels hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Zevenaar: als daar spoor 3 gestremd is moet je linkerspoor vanaf Arnhem Goederen, en dat zelfs helemaal tot Emmerich (met de RE19). Met twee paar overloopwissels kun je van een hoop storingen de impact flink beperken.
Daar is een tijdje terug een studie geweest om een overloop terug te plaatsen die een paar jaar geleden weggesaneerd is. Ik hoor er niets meer over.
pi_171768319
Ik heb een rijdende IC4 gezien net. Werd wel afgesleept maar ik heb er een gezien!
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 18 juni 2017 @ 16:02:35 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171771929
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 juni 2017 @ 19:25:02 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171775531
De problemen die door vage interne regels bij NS het allemaal moeilijker maken bij verstoringen: Vandaag met de Benelux-trein gestrand in Haarlem vanwege een aanrijding persoon tussen Halfweg en Sloterdijk. Men wilde die trein graag terug sturen naar Rotterdam, maar dan moet de locomotief omgelopen worden. Echter, een NS-machinist mag dit niet meer doen, het loskoppelen en aankoppelen van locomotieven. Daar is een rangeerder voor.
Werd er een passagierende machinist gebeld in de Benelux, of die de machinist wilde helpen lok om te lopen, zodat hij (de passagierende machinist) de trein terug kon rijden naar Rotterdam. Zijn dienst liep toch al in de soep.
Uiteraard weigert deze beste man dat, omdat NS-voorschriften zeggen dat een machinist dit niet mag doen, tenzij hij een rangeerfunctie heeft zoals voorheen men in Breda had.
Hoe het afgelopen was, geen idee. Ik ben de eerstvolgende binnenlandse trein naar Rotterdam maar in gestapt.
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 19:32:09 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171775690
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage zondag 18 juni 2017 @ 19:37:04 #248
145738 superworm
is erbij
pi_171775757
quote:
*O* Van harte aanbevolen vanuit onze bijenactie! _O_
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171776946
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:25 schreef greavy het volgende:
De problemen die door vage interne regels bij NS het allemaal moeilijker maken bij verstoringen: Vandaag met de Benelux-trein gestrand in Haarlem vanwege een aanrijding persoon tussen Halfweg en Sloterdijk. Men wilde die trein graag terug sturen naar Rotterdam, maar dan moet de locomotief omgelopen worden. Echter, een NS-machinist mag dit niet meer doen, het loskoppelen en aankoppelen van locomotieven. Daar is een rangeerder voor.
Werd er een passagierende machinist gebeld in de Benelux, of die de machinist wilde helpen lok om te lopen, zodat hij (de passagierende machinist) de trein terug kon rijden naar Rotterdam. Zijn dienst liep toch al in de soep.
Uiteraard weigert deze beste man dat, omdat NS-voorschriften zeggen dat een machinist dit niet mag doen, tenzij hij een rangeerfunctie heeft zoals voorheen men in Breda had.
Hoe het afgelopen was, geen idee. Ik ben de eerstvolgende binnenlandse trein naar Rotterdam maar in gestapt.
als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt)
pi_171777080
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')