abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:56:28 #1
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171548944
registreer om deze reclame te verbergen
image.php?jpgheader01.png
sub00.jpg
danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*

sub01.jpg
In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

header02.png
sub02.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub03.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
header03.png
sub04.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub05.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub06.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
header04.png
sub07.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub08.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub09.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

tgv_sncf_sipa_-_copie.jpg?itok=zSiBM2Jb
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171548957
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Staat er ook nog een opstelterrein in Heerhugobijlmer op het programma?
Zo praat je niet over Heerhugo OK! :( }) -O-
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:57:59 #3
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171548973
Verder met opstellen, toepasselijke frontseinplaat trouwens ^O^ :
- Uitgeest: loopt, moet rond 2025 gereed zijn.
- Heerhugobijlmernogwattes (maar wel OK): geen idee... Daar is nog een financieringsdingetje dat opgelost moet worden. (lees: er moet nog geld gevonden worden ergens in de krochten van de Plesmanweg). Er wordt in ieder geval wel op gestudeerd.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171549040
registreer om deze reclame te verbergen
Die frontseinplaat was meer vanwege InOui maar past nu ook prima :P
pi_171549054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:57 schreef Goverman het volgende:
Verder met opstellen, toepasselijke frontseinplaat trouwens ^O^ :
- Uitgeest: loopt, moet rond 2025 gereed zijn.
- Heerhugobijlmernogwattes (maar wel OK): geen idee... Daar is nog een financieringsdingetje dat opgelost moet worden. (lees: er moet nog geld gevonden worden ergens in de krochten van de Plesmanweg). Er wordt in ieder geval wel op gestudeerd.
Haal dan wat euro's elders weg, dit is de locatie met de minste weerstand :')
  donderdag 8 juni 2017 @ 15:04:48 #6
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171549093
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Haal dan wat euro's elders weg, dit is de locatie met de minste weerstand :')
Heeft u suggesties WAAR ik dat weg kan halen? En nee, ik ga niet over de begrotingen van bijvoorbeeld onderwijs, defensie of ontwikkelingssamenwerking. Ook een greep uit de kas van het hoogwaterbeschermingsprogramma of het wegenprogramma behoort niet tot de mogelijkheden...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171549128
registreer om deze reclame te verbergen
ERTMS.
  donderdag 8 juni 2017 @ 15:07:50 #8
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171549153
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:06 schreef b2py het volgende:
ERTMS.
Euh, ja, dat is er wel een idd. Er is al eens 250 mln. uitgehaald (voor de verkenning Schiphol).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 8 juni 2017 @ 15:08:51 #9
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171549177
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:01 schreef b2py het volgende:
Die frontseinplaat was meer vanwege InOui maar past nu ook prima :P
Hoe komt dat plaatje eigenlijk daar? Wie doet dat? En hoe?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171549178
En met de almaar dalende Europese ambitie kan daar nog wel wat van af, de noodzaak ontbreekt toch wel
pi_171549191
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:08 schreef Goverman het volgende:

[..]

Hoe komt dat plaatje eigenlijk daar? Wie doet dat? En hoe?
een .jpg link tussen IMG tags plaatsen, degene die de OP maakt, zie antwoord vraag 1.
pi_171549637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:06 schreef b2py het volgende:
ERTMS.
Nee, gewoon nee. ERTMS is heel erg hard nodig voor betere veiligheid en betere capaciteitsbenutting.

We zijn nu al heel erg druk bezig met het alle voorbereidingen, als het opnieuw uitgesteld wordt, dan mag dat allemaal weer opnieuw en kost het alleen maar meer geld.

Op dit moment zijn er een heleboel beperkingen in de infra die te maken hebben met ATB of de ouderwetse seinen. Ook regelgevingtechnisch worden er beperkingen opgelegd die voor ATB en seinen inderdaad relevant zijn, maar met ERTMS allemaal de deur uit kunnen.
ERTMS is absoluut niet de heilige graal, maar vernieuwing en verbetering is essentieel voor het spoor.
pi_171549830
ERTMS levert geen capaciteit op, die illusie mag je wel verlaten.
pi_171549954
Leg uit ;)
pi_171550046
De veiligheidsnormen die worden toegepast zijn strakker bij ERTMS dan bij ATB waardoor je meer veiligheidsmarge moet inbouwen in het systeem en uiteindelijk de capaciteit van het baanvak daalt.
pi_171550143
Even heel lullig gezegd: maar, met alle respect, wat een onzin.
  donderdag 8 juni 2017 @ 15:45:12 #17
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171550175
Dat is wel waar de ontwerpers tegenaan lopen momenteel.
pi_171550288
Ik zal dan wel een hele domme machinist zijn die slechts dagelijks met zowel ERTMS als ATB rijdt en zijdelings betrokken is bij de uitrol van ERTMS in Nederland :)
pi_171550556
Jij komt alleen maar groene seinen tegen terwijl de planbureaus enorm veel issues hebben om al die groenen seinen opvolgend te krijgen voor jou door die verschillende veiligheidsnormen.
pi_171550614
Ik kom liever geen seinen tegen, als je het niet erg vind. Ook vandaag zal ik, als het goed is, over een merendeel van mijn dienst, geen seinen tegenkomen.
pi_171550626
Daarbij is er een alternatief dat meer capaciteit oplevert, sneller uitgerold is en veel minder kost. https://www.spoorpro.nl/s(...)venleidingsspanning/
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:01:13 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171550701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo praat je niet over Heerhugo OK! :( }) -O-
Heerhughettobijlmer dan?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:02:35 #23
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171550753
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:58 schreef b2py het volgende:
Daarbij is er een alternatief dat meer capaciteit oplevert, sneller uitgerold is en veel minder kost. https://www.spoorpro.nl/s(...)venleidingsspanning/
Tja, 3kV is dus een lobby (of hobby) van ProRail. De rekening komt bij IenM terecht. NS en andere vervoerders zijn niet betrokken en staan hier ook niet gelijk om te springen... Voor de goede orde, ik ben niet bij dit traject betrokken en ben ook niet op de hoogte van stellingname van IenM in deze.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171550911
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:58 schreef b2py het volgende:
Daarbij is er een alternatief dat meer capaciteit oplevert, sneller uitgerold is en veel minder kost. https://www.spoorpro.nl/s(...)venleidingsspanning/
Ook aan dat project heb ik een stukje input geleverd, maak je maar geen zorgen ;)
Planning van dat project, als er een Go wordt gegeven, is overigens pas n de uitrol van ERTMS om zo te voorkomen dat er twee grote projecten door elkaar gaan lopen.

Nogmaals, ik geloof er weinig van dat ERTMS geen voordelen qua capaciteit zou hebben ten opzichte van ATB.
Zeker, met ATB kan je ook blokverdichting toepassen met de huidige techniek, echter blijf je tegen een hele hoop regels aanlopen die in de moderne tijd niet meer nodig zouden moeten hoeven zijn en zorgen dat treinen alleen maar vertraging oplopen. Onhandige plaatsing van seinen door richtlijnen voor zicht, onpraktische seinopvolging omdat uitgegaan moet worden van de slechtst remmende trein, snelheid niet direct na wissels mogen hernemen tenzij..., het niet mogen hernemen van de snelheid als je in de verte nog een geel sein ziet, ondanks dat de trein voor je alweer een heel eind verderop is, etc. etc.
Al die dingen samen zorgen voor niet optimaal gebruik van de infrastructuur. Met ERTMS zijn al die beperkingen niet aan de orde.
Uiteraard zit je met ERTMS met andere vraagstukken. Die zijn we nu aan het beantwoorden en proberen een goede koppeling tussen theorie en praktijk te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 08-06-2017 16:15:22 ]
pi_171555326
Een van de grote voordelen van ERTMS vind ik trouwens wel dat je niet altijd meer een machinist nodig hebt *O*
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')