ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Verder met opstellen, toepasselijke frontseinplaat trouwens : - Uitgeest: loopt, moet rond 2025 gereed zijn. - Heerhugobijlmernogwattes (maar wel OK): geen idee... Daar is nog een financieringsdingetje dat opgelost moet worden. (lees: er moet nog geld gevonden worden ergens in de krochten van de Plesmanweg). Er wordt in ieder geval wel op gestudeerd.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op donderdag 8 juni 2017 14:57 schreef Goverman het volgende: Verder met opstellen, toepasselijke frontseinplaat trouwens : - Uitgeest: loopt, moet rond 2025 gereed zijn. - Heerhugobijlmernogwattes (maar wel OK): geen idee... Daar is nog een financieringsdingetje dat opgelost moet worden. (lees: er moet nog geld gevonden worden ergens in de krochten van de Plesmanweg). Er wordt in ieder geval wel op gestudeerd.
Haal dan wat euro's elders weg, dit is de locatie met de minste weerstand
Haal dan wat euro's elders weg, dit is de locatie met de minste weerstand
Heeft u suggesties WAAR ik dat weg kan halen? En nee, ik ga niet over de begrotingen van bijvoorbeeld onderwijs, defensie of ontwikkelingssamenwerking. Ook een greep uit de kas van het hoogwaterbeschermingsprogramma of het wegenprogramma behoort niet tot de mogelijkheden...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Nee, gewoon nee. ERTMS is heel erg hard nodig voor betere veiligheid en betere capaciteitsbenutting.
We zijn nu al heel erg druk bezig met het alle voorbereidingen, als het opnieuw uitgesteld wordt, dan mag dat allemaal weer opnieuw en kost het alleen maar meer geld.
Op dit moment zijn er een heleboel beperkingen in de infra die te maken hebben met ATB of de ouderwetse seinen. Ook regelgevingtechnisch worden er beperkingen opgelegd die voor ATB en seinen inderdaad relevant zijn, maar met ERTMS allemaal de deur uit kunnen. ERTMS is absoluut niet de heilige graal, maar vernieuwing en verbetering is essentieel voor het spoor.
De veiligheidsnormen die worden toegepast zijn strakker bij ERTMS dan bij ATB waardoor je meer veiligheidsmarge moet inbouwen in het systeem en uiteindelijk de capaciteit van het baanvak daalt.
Ik zal dan wel een hele domme machinist zijn die slechts dagelijks met zowel ERTMS als ATB rijdt en zijdelings betrokken is bij de uitrol van ERTMS in Nederland
Jij komt alleen maar groene seinen tegen terwijl de planbureaus enorm veel issues hebben om al die groenen seinen opvolgend te krijgen voor jou door die verschillende veiligheidsnormen.
Ik kom liever geen seinen tegen, als je het niet erg vind. Ook vandaag zal ik, als het goed is, over een merendeel van mijn dienst, geen seinen tegenkomen.
Tja, 3kV is dus een lobby (of hobby) van ProRail. De rekening komt bij IenM terecht. NS en andere vervoerders zijn niet betrokken en staan hier ook niet gelijk om te springen... Voor de goede orde, ik ben niet bij dit traject betrokken en ben ook niet op de hoogte van stellingname van IenM in deze.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ook aan dat project heb ik een stukje input geleverd, maak je maar geen zorgen Planning van dat project, als er een Go wordt gegeven, is overigens pas ná de uitrol van ERTMS om zo te voorkomen dat er twee grote projecten door elkaar gaan lopen.
Nogmaals, ik geloof er weinig van dat ERTMS geen voordelen qua capaciteit zou hebben ten opzichte van ATB. Zeker, met ATB kan je ook blokverdichting toepassen met de huidige techniek, echter blijf je tegen een hele hoop regels aanlopen die in de moderne tijd niet meer nodig zouden moeten hoeven zijn en zorgen dat treinen alleen maar vertraging oplopen. Onhandige plaatsing van seinen door richtlijnen voor zicht, onpraktische seinopvolging omdat uitgegaan moet worden van de slechtst remmende trein, snelheid niet direct na wissels mogen hernemen tenzij..., het niet mogen hernemen van de snelheid als je in de verte nog een geel sein ziet, ondanks dat de trein voor je alweer een heel eind verderop is, etc. etc. Al die dingen samen zorgen voor niet optimaal gebruik van de infrastructuur. Met ERTMS zijn al die beperkingen niet aan de orde. Uiteraard zit je met ERTMS met andere vraagstukken. Die zijn we nu aan het beantwoorden en proberen een goede koppeling tussen theorie en praktijk te maken.
[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 08-06-2017 16:15:22 ]