Drenthequote:Op woensdag 28 juni 2017 09:54 schreef Karstman het volgende:
[..]
Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...
Sowieso zou je zeggen dat er daar genoeg velden in de buurt zijn om naar uit te wijken ipv 2 uur te vliegen op 1 motor om terug te keren naar Perth.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:04 schreef flipsen het volgende:
Maar 2 uur lang? Je zou toch denken dat je die engine uitschakelt en de vibratie dan voorbij is Hoewel ik de kwaliteiten van de captain al niet te hoog inschat als ie de passagiers vraagt om te bidden
Ze vlogen boven de Indische Oceaan toch?quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Sowieso zou je zeggen dat er daar genoeg velden in de buurt zijn om naar uit te wijken ipv 2 uur te vliegen op 1 motor om terug te keren naar Perth.
Maargoed, er speelt er in dit soort gevallen vaak meer dan in eerste instantie duidelijk is.
Zuid-Groningen eerder, Drenthe om precies te zijn. <30 minuten rijden van grootste deel van mijn familie, ideaal dus.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:54 schreef Karstman het volgende:
[..]
Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...
Die turbine blijft draaien inderdaad. Soms zie je het ook op de luchthaven zelf als het waait.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:49 schreef flipsen het volgende:
Zat daar gisteravond nog even over na te denken. Als je de motor uitschakelt, blijven die bladen dan wel draaien door de luchtstroom? Dat zou het blijven schudden verklaren natuurlijk. Of gaat de motor "op slot", soort vaanstand
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand correctedquote:Op donderdag 29 juni 2017 08:51 schreef FredvZ het volgende:
Ziet er niet best uit:
[ afbeelding ]
Er zat ook niks in de buurt om even te landen:
[ afbeelding ]
2 regionale vliegvelden en 1 militair vliegveld.quote:Op donderdag 29 juni 2017 15:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand corrected
Die regionale velden hebben waarschijnlijk ook geen trappen om de PAX van boord te laten gaan. laat staan hotels, douaniers, hulpdiensten, parking, maintenance, een kraan voor engine swap, etc etc. Daarnaast is een A330 gecertificeerd om een paar uur door te vliegen op 1 motor.quote:Op donderdag 29 juni 2017 15:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand corrected
Dat is dus een beetje het dunne lijntje, het is niet de bedoeling dat je een veld kiest dat veel verder ligt omdat dat commercieel beter uitkomt (engineswap etc).quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:05 schreef Harbal het volgende:
[..]
Die regionale velden hebben waarschijnlijk ook geen trappen om de PAX van boord te laten gaan. laat staan hotels, douaniers, hulpdiensten, parking, maintenance, een kraan voor engine swap, etc etc. Daarnaast is een A330 gecertificeerd om een paar uur door te vliegen op 1 motor.
Jep, vandaar dat ik raar op keek, maar uiteraard is de density van airports veel lager in Australie.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:21 schreef derLudolf het volgende:
In West Europa heb je zeker elke 45 minuten wel een veld geschikt voor een formaatje A330 volgens mij.
Voor een A320 nog minder.
Nee, alle 5 nieuwe toestellen zijn al (deels) gebouwd en die winglets zijn nog nauwelijks meer dan een testcase dus dat duurt nog wel even voordat we die in gebruik zien.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:58 schreef derLudolf het volgende:
Die nieuwe A380 dan, met die enorme winglets?
Nee, het is puur ter vervanging van de oudste A380's die een van de oudste A380's van de productie zijn; met andere woorden zwaarder en inefficiënter als de toestellen die nu van de lijn rollen.quote:Maar deze vervanging betekend niet dat ze niets meer in de A380 zien. Of was het oorspronkelijke plan een grotere vloot?
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Nee, het is puur ter vervanging van de oudste A380's die een van de oudste A380's van de productie zijn; met andere woorden zwaarder en inefficiënter als de toestellen die nu van de lijn rollen.
Tis dat ik geen plek in mijn achtertuin hebquote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?
Dat is dus de grote vraag.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?
Die piloot vond het vast wel phunnquote:Op zondag 2 juli 2017 13:15 schreef FredvZ het volgende:
Hier wordt je ook niet vrolijk van op zondagochtend
[ afbeelding ]
Ik zou het erg PHUCK vinden.quote:
En dan ook nog Korte Akkeren... daar hoeft niemand medelijden mee te hebben.quote:
Onlangs ook op Eelde. Of heeft dat hier ook al gestaan?quote:Op maandag 3 juli 2017 00:36 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag gisteren kwam deze 46 jaar oude Boeing 727 naar Schiphol.
Komt morgen weer.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 3 juli 2017 20:07 schreef derLudolf het volgende:
Onlangs ook op Eelde. Of heeft dat hier ook al gestaan?
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
BIJZONDER: BOEING 727 OP GRONINGEN AIRPORT EELDEtwitter:FlyGRQ twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 17:08:15 Daar komt de 727, zojuist vertrokken vanaf Doncaster. Leuk feitje: het is momenteel de enige 727 in de lucht over d… https://t.co/iaUsdhrXc8 reageer retweet
Haha, welkom in Nederland regeltjesland, meneer O'Learyquote:Op Schiphol blijft de operatie beperkt tot Dublin en Malaga. “Meer slots zijn er zogenaamd niet. Bespottelijk, voor een luchthaven met vijf start- en landingsbanen. We wilden Londen, Rome en nog meer routes, maar we mogen simpelweg niet groeien. Zogenaamd vanwege de capaciteit en geluidsregels. Belachelijk.”
Overigens stelt O’Leary dat Schiphol zich niets moet aantrekken van de afspraken over geluidsregels. “Die zijn niet eens wettelijk bindend.”
Ben ik het niet mee eens. Er zijn sowieso meerdere redenen om terug te gaan naar je thuisbasis of naar je vertrekveld. Sowieso makkelijker om pax om te boeken, maintenance etc.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat is dus een beetje het dunne lijntje, het is niet de bedoeling dat je een veld kiest dat veel verder ligt omdat dat commercieel beter uitkomt (engineswap etc).
In principe hoor je puur te kijken naar een veld waar je gegeven de condities veilig kunt landen (dus hulpdiensten beschikbaar, baanlengte, weer, etc).
Eventuele ETOPS-status doet daar niks aan af, dat is puur een planningverhaal. Op het moment van een engine failure met een twee motorig toestel hoor je uit te wijken naar het dichtstbijzijnde geschikte veld.
Laat ik het zo zeggen, als dit je gebeurt boven Europa dan heb je een heel slecht verhaal als je twee uur terugvliegt naar Amsterdam omdat het zo lekker makkelijk en goedkoop is qua maintenance en passagiers.
Daarom viel me dit op, maar nogmaals, ben niet zo bekend met Australie en de velden aldaar, dus wellicht heb ik voor mijn beurt gesproken en was Perth gewoon het dichtstbijzijnde geschikte veld.
Dat was mijn punt, nearest suitable op zo een moment relateert aan veiligheid, niet aan wat voor jou als maatschappij beter uit komt op dat moment qua kosten en maintenance enzo.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 00:31 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Er zijn sowieso meerdere redenen om terug te gaan naar je thuisbasis of naar je vertrekveld. Sowieso makkelijker om pax om te boeken, maintenance etc.
Maar vergeet ook niet dat een A330 of B777 of welk toestel dan ook op een vlucht van 8 a 10 uur vaak te zwaar is om te landen. Dus moet er sowieso gehold worden voor 2 uur, of je vliegt terug. Daarnaast zijn veel maatschappijen op dit soort routes ETOPS180 of hoger gecertificeerd. Er zijn zelfs al maatschappijen die 330 of 370 minuten ETOPS hebben op een TWIN!
Ook maatschappijen als KLM en Lufthansa doen het op deze manier...
Bewijs willen we zien!quote:Op vrijdag 7 juli 2017 02:22 schreef NewHorizon het volgende:
Verder ben ik vrij bekend met hoe KLM het doet,
Google Translate.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:18 schreef Karstman het volgende:
Slecht geschreven en/of vertaald ook. En wilt... serieus welke mongool heeft dit geschreven...
Als je ff tot het weekend hebtquote:Op vrijdag 7 juli 2017 04:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bewijs willen we zien!
Doe eens een leuke foto vanuit de cockpit met dit fourm op je iPad ofzo
30 uur van tevoren kan het nog wel gratis overigens.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:30 schreef flipsen het volgende:
Grrrr, KLM waar ben je mee bezig?!? Nu kan je zelfs geen stoel meer gratis kiezen op intercontinentale vluchten?!?? Of je even EUR 20 pp per leg wil aftikken, wat een paupermaatschappij is dat geworden zeg
Ja, maar dan is je keuze wel aanzienlijk minder natuurlijk. Dus pushen ze je om nog effe extra te lappen. Zet de vlucht gewoon EUR 20 duurder op je site en klaar, maar neeeeee... En dan ook nog de 3-4-3 tegenwoordig in de 777. Heeft de grote baas zelf wel eens 12 uur in zo´n economy stoel gezeten voordat ie de 3-4-3 er doorheen drukte vraag ik me wel eens af.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
30 uur van tevoren kan het nog wel gratis overigens.
De beweegreden is niet zozeer meer geld verdienen aan mensen zoals jij die vroeg een stoel willen kiezen, maar meer het verder promoten van Flying Blue voor de vaste clientèle (silver+ heeft wel al eerder gratis keuze) en zorgen dat ook laatboekende gezinnen etc nog stoelkeuze bij elkaar hebben.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja, maar dan is je keuze wel aanzienlijk minder natuurlijk. Dus pushen ze je om nog effe extra te lappen. Zet de vlucht gewoon EUR 20 duurder op je site en klaar, maar neeeeee... En dan ook nog de 3-4-3 tegenwoordig in de 777. Heeft de grote baas zelf wel eens 12 uur in zo´n economy stoel gezeten voordat ie de 3-4-3 er doorheen drukte vraag ik me wel eens af.
On the bright side: ik hoorde van klanten dat ze in een Dreamliner hadden gezeten bij AirEuropa, wist niet eens dat ze die (al) hadden. Klanten waren erg blij
Als de landingsbaan lang genoeg is, kun je prima landen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 00:31 schreef Nymphetic13 het volgende:
Maar vergeet ook niet dat een A330 of B777 of welk toestel dan ook op een vlucht van 8 a 10 uur vaak te zwaar is om te landen.
Ik heb alleen nog maar ryanair gevlogen en ik betaal altijd bij voor een stoel aan het raam, vind ik het geld wel waard. En ook voor priority boarding en fast track bij de security. Het is maar waar je prioriteiten liggen in mijn ogen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De beweegreden is niet zozeer meer geld verdienen aan mensen zoals jij die vroeg een stoel willen kiezen, maar meer het verder promoten van Flying Blue voor de vaste clientèle (silver+ heeft wel al eerder gratis keuze) en zorgen dat ook laatboekende gezinnen etc nog stoelkeuze bij elkaar hebben.
Maargoed, ik snap dat jij daar nu weinig aan hebt uiteraard... En longhaul economy is inderdaad geen pretje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |