Die meid kan ook wel wat olifantenhuid gebruiken en ze krijgt haar kans om repliek te leveren op een presenteerblaadje op het moment dat hij zegt dat hij een advocaat is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 18:40 schreef G-Pier het volgende:
Sommige pax..
(Passagier op BRU filmt Aviapartner-gate agent voor Ryanair die uiteindelijk emotioneel geraakt. Iets met boardingkaart.)
http://www.dumpert.nl/med(...)d_blijft_zeiken.html
Amerikanenquote:Op donderdag 8 juni 2017 18:40 schreef G-Pier het volgende:
Sommige pax..
(Passagier op BRU filmt Aviapartner-gate agent voor Ryanair die uiteindelijk emotioneel geraakt. Iets met boardingkaart.)
http://www.dumpert.nl/med(...)d_blijft_zeiken.html
Een interessante vraag. De oorspronkelijke planning voor Cityhopper ging uit van de geleidelijke uitfasering van de toestellen tot het einde in 2018. Nu zien we dat de uitfasering van mei (de KZK) en van juni (de KZC) vooralsnog zijn uitgesteld en dat nu per einde zomerdienstregeling 2017 alle Fokkers stoppen. Het zou zomaar kunnen dat ze alle negen doorvliegen tot 29 oktober. KL-C kan de toestellen nauwelijks aanslepen momenteel en de uitgefaseerde toestellen staan lang aan de grond voordat ze een nieuwe rol krijgen, dus waarom niet?quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:13 schreef larsico het volgende:
Met de uitfasering van de F70 naderend lijkt het me leuk ergens in de komende maanden een dagtripje te maken naar een stad die met de F70 aangedaan wordt. Zit nu te denken aan Düsseldorf, iemand enig idee hoe groot de kans is dat KL1853 en KLKL1862 in Augustus met de Fokker 70 uitgevoerd worden? KLM website geeft aan van wel, maar vroeg me af hoe groot de kans is dat dat nog verandert.
Willem zou het misschien nog mogen, mits zijn rating op de f70 nog niet verlopen is (jaar na zijn laatste check).quote:Op donderdag 8 juni 2017 00:07 schreef flipsen het volgende:
Ha, stelde ik zomaar een intelligente vraag kennelijk, zo leren we nog meer hier Het wachten is op NewHorizon, die vliegt toch bij KL?
Dit inderdaad. Al ben ik niet zeker van de regels die KLC voert, maar kan me haast niet voorstellen dat het daar anders is dan bij KLM zelf.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Willem zou het misschien nog mogen, mits zijn rating op de f70 nog niet verlopen is (jaar na zijn laatste check).
Echter binnen KLM is het de regel dat er maar 1 type gevlogen wordt, ook al heeft de wet ruimte voor 2.
Jep. 163 stuks als je hun 777F's ook meerekent. Ze hebben overigens onlangs hun eerste 777-300ER uitgefaseerd.quote:Op donderdag 8 juni 2017 07:29 schreef DeeBee het volgende:
Wie is de grootste operator van 777 eigenlijk, EK?
Wrakstukken en lichamen zijn gevonden in zee.quote:Op donderdag 8 juni 2017 09:30 schreef xcachet het volgende:
Is er al een update over het vermiste vliegtuig?
Ik vond deze planning voor 29 oktober:quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:38 schreef inkjet het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat ze alle negen doorvliegen tot 29 oktober. KL-C kan de toestellen nauwelijks aanslepen momenteel en de uitgefaseerde toestellen staan lang aan de grond voordat ze een nieuwe rol krijgen, dus waarom niet?
Vliegers bij KLC zijn 100% KLM vliegers, gedetacheerd bij KLC, dus daar geldt hetzelfde voor.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:26 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Al ben ik niet zeker van de regels die KLC voert, maar kan me haast niet voorstellen dat het daar anders is dan bij KLM zelf.
Dat weet ik, maar de betreffende regel staat in het Basic Operations Manual, en daar heeft KLC een eigen versie vanquote:Op vrijdag 9 juni 2017 08:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vliegers bij KLC zijn 100% KLM vliegers, gedetacheerd bij KLC, dus daar geldt hetzelfde voor.
Klopt, staat er niet in.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar de betreffende regel staat in het Basic Operations Manual, en daar heeft KLC een eigen versie van
Dat is voor een groot deel een exacte kopie met wat zaken aangepast, dus heel zeer waarschijnlijk staat het er ook in. Het is iig duidelijk dat er ook bij KLC niet gemixed wordt gevlogen.
Gezien z'n route en verwachte tijd ging hij blijkbaar voor het record "fastest journey around the world via six continents". Die staat nu op 63:46.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:44 schreef Shivo het volgende:
Wereldrecordpoging van Erik de Zwart om rond de wereld te vliegen mislukt
Blijkbaar wilde hij met zes of zeven overstappen de wereld rond, in 63 uur. Hoe dat dan een wereldrecord voorstelt weet ik niet. Me dunkt dat je met AMS-NYC, NYC-PEK, PEK-AMS in veertig uur klaar moet kunnen zijn.
quote:“We will not launch an A380neo, there’s no business case now to do that, this is absolutely clear,” Bregier said. “
Dat geluidquote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
Een near-miss met een drone zien we vaker. Nu eens met een weerballon :
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...quote:Dat geluid
Weerballonnen blijven een vreemd fenomeen qua regelgeving inderdaad. Al kan ik me geen incidenten voor de geest halen..quote:Op zondag 11 juni 2017 10:10 schreef inkjet het volgende:
[..]
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...
Inderdaad.quote:
Video is opgenomen met een el-cheapo GoPro; dus waarom geen geluid opnemen...quote:Op zondag 11 juni 2017 10:10 schreef inkjet het volgende:
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...
quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:25 schreef inkjet het volgende:
Goed, dan krijg je er 80 mensen meer in. Maar als men de hoeveelheid pax nu al als een probleem ziet ("hoe krijg ik het vol"?) dan gaat dat niet helpen. Wel worden de kosten per seat mile lager natuurlijk. Als je de tickets kunt verkopen.
Door die toename in directe vluchten wordt het aantal vliegbewegingen op vliegvelden wel steeds groter natuurlijk. Er komt een moment dat airlines wellicht voor bestemmingen die meerdere keren per dag worden aangevlogen er voor moeten kiezen om minder vaak per dag te vliegen, met een groter toestel. En dan is zo'n A380 opeens wel handig natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Jup. Die winglets en iets zuinger afgestelde motoren moeten de business case van het huidige model verbeteren.
Alleen blijf je houden dat op dit moment voor veel maatschappijen point-to-point widebody's veel aantrekkelijker zijn. Met de A350, Boeing 777 en 787 is die markt zeer goed bediend. Daarmee haal je de markt voor de A380 voor een flink deel al weg.
Door de toename van directe vluchten heb je een afname van het aantal feeders. Het is aannemelijker dat het juist rustiger wordt daardoor. En als luchtvaartmaatschappij lever je extra service als je meerdere vluchten per dag kunt aanbieden. Die A380 gaat wel verdwijnen (good riddance....lelijk hok).quote:Op zondag 11 juni 2017 16:06 schreef FredvZ het volgende:
Door die toename in directe vluchten wordt het aantal vliegbewegingen op vliegvelden wel steeds groter natuurlijk. Er komt een moment dat airlines wellicht voor bestemmingen die meerdere keren per dag worden aangevlogen er voor moeten kiezen om minder vaak per dag te vliegen, met een groter toestel. En dan is zo'n A380 opeens wel handig natuurlijk.
Ik hoop dat ie wel een succes wordt, tussen alle eenheidsworst van een 787, 777 en 350. Zeker nu de 747s verdwijnen.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
. Die A380 gaat wel verdwijnen (good riddance....lelijk hok).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |