abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 juni 2017 @ 19:03:12 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171554696
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:40 schreef G-Pier het volgende:
Sommige pax..
(Passagier op BRU filmt Aviapartner-gate agent voor Ryanair die uiteindelijk emotioneel geraakt. Iets met boardingkaart.)

http://www.dumpert.nl/med(...)d_blijft_zeiken.html
Die meid kan ook wel wat olifantenhuid gebruiken en ze krijgt haar kans om repliek te leveren op een presenteerblaadje op het moment dat hij zegt dat hij een advocaat is.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 8 juni 2017 @ 19:23:51 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171555160
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:40 schreef G-Pier het volgende:
Sommige pax..
(Passagier op BRU filmt Aviapartner-gate agent voor Ryanair die uiteindelijk emotioneel geraakt. Iets met boardingkaart.)

http://www.dumpert.nl/med(...)d_blijft_zeiken.html
Amerikanen :r :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171555498
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:13 schreef larsico het volgende:
Met de uitfasering van de F70 naderend lijkt het me leuk ergens in de komende maanden een dagtripje te maken naar een stad die met de F70 aangedaan wordt. Zit nu te denken aan Düsseldorf, iemand enig idee hoe groot de kans is dat KL1853 en KLKL1862 in Augustus met de Fokker 70 uitgevoerd worden? KLM website geeft aan van wel, maar vroeg me af hoe groot de kans is dat dat nog verandert.
Een interessante vraag. De oorspronkelijke planning voor Cityhopper ging uit van de geleidelijke uitfasering van de toestellen tot het einde in 2018. Nu zien we dat de uitfasering van mei (de KZK) en van juni (de KZC) vooralsnog zijn uitgesteld en dat nu per einde zomerdienstregeling 2017 alle Fokkers stoppen. Het zou zomaar kunnen dat ze alle negen doorvliegen tot 29 oktober. KL-C kan de toestellen nauwelijks aanslepen momenteel en de uitgefaseerde toestellen staan lang aan de grond voordat ze een nieuwe rol krijgen, dus waarom niet?
--
pi_171558669
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:07 schreef flipsen het volgende:
Ha, stelde ik zomaar een intelligente vraag kennelijk, zo leren we nog meer hier :D Het wachten is op NewHorizon, die vliegt toch bij KL?
Willem zou het misschien nog mogen, mits zijn rating op de f70 nog niet verlopen is (jaar na zijn laatste check).
Echter binnen KLM is het de regel dat er maar 1 type gevlogen wordt, ook al heeft de wet ruimte voor 2.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_171560630
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:15 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Willem zou het misschien nog mogen, mits zijn rating op de f70 nog niet verlopen is (jaar na zijn laatste check).
Echter binnen KLM is het de regel dat er maar 1 type gevlogen wordt, ook al heeft de wet ruimte voor 2.
Dit inderdaad. :Y Al ben ik niet zeker van de regels die KLC voert, maar kan me haast niet voorstellen dat het daar anders is dan bij KLM zelf.
pi_171563868
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 07:29 schreef DeeBee het volgende:
Wie is de grootste operator van 777 eigenlijk, EK?
Jep. 163 stuks als je hun 777F's ook meerekent. Ze hebben overigens onlangs hun eerste 777-300ER uitgefaseerd.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:30 schreef xcachet het volgende:
Is er al een update over het vermiste vliegtuig?
Wrakstukken en lichamen zijn gevonden in zee.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:38 schreef inkjet het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat ze alle negen doorvliegen tot 29 oktober. KL-C kan de toestellen nauwelijks aanslepen momenteel en de uitgefaseerde toestellen staan lang aan de grond voordat ze een nieuwe rol krijgen, dus waarom niet?
Ik vond deze planning voor 29 oktober:

- KL1984 Basel - Amsterdam 07:05 - 08:50
- KL1750 Bremen - Amsterdam 06:25 - 07:20
- KL1720 Brussels - Amsterdam 06:45 - 07:40
- KL1530 Durham - Amsterdam 06:10 - 08:25
- KL1852 Dusseldorf - Amsterdam 06:10 - 07:10
- KL1762 Frankfurt - Amsterdam 06:55 - 08:15
- KL1900 Hannover - Amsterdam 06:10 - 07:20
- KL1486 Humberside - Amsterdam 06:20 - 08:30

Dat zijn dus min of meer tegelijkertijd 8 vluchten terwijl ze nog 9 actieve F70's hebben.
Als die planning dus niet wordt aangepast; lijken ze huidige (of in ieder geval nog 8) tot het einde door te gaan.

En dat vlucht KL1984 Basel - Amsterdam dus de allerlaatste KLM Fokker vlucht wordt...
pi_171566159
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:26 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dit inderdaad. :Y Al ben ik niet zeker van de regels die KLC voert, maar kan me haast niet voorstellen dat het daar anders is dan bij KLM zelf.
Vliegers bij KLC zijn 100% KLM vliegers, gedetacheerd bij KLC, dus daar geldt hetzelfde voor.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_171567311
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 08:26 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Vliegers bij KLC zijn 100% KLM vliegers, gedetacheerd bij KLC, dus daar geldt hetzelfde voor.
Dat weet ik, maar de betreffende regel staat in het Basic Operations Manual, en daar heeft KLC een eigen versie van ;)

Dat is voor een groot deel een exacte kopie met wat zaken aangepast, dus heel zeer waarschijnlijk staat het er ook in. Het is iig duidelijk dat er ook bij KLC niet gemixed wordt gevlogen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:03:14 #34
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_171588859
Hebben we deze allemaal gemist :?

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_171590251
Kennelijk... Transport kist, 2 doden 1 gewonde https://thehimalayantimes(...)r-want-of-treatment/
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171593902
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:45 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar de betreffende regel staat in het Basic Operations Manual, en daar heeft KLC een eigen versie van ;)

Dat is voor een groot deel een exacte kopie met wat zaken aangepast, dus heel zeer waarschijnlijk staat het er ook in. Het is iig duidelijk dat er ook bij KLC niet gemixed wordt gevlogen.
Klopt, staat er niet in.

Maar waar ik op doelde was daar de CAO specifiek uitgaat van 1 type en dat die CAO ook voor KLC geldt (en er in 5c geen uitzondering staat voor het aantal types).

[ Bericht 9% gewijzigd door The_stranger op 10-06-2017 13:02:37 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_171602849
Wereldrecordpoging van Erik de Zwart om rond de wereld te vliegen mislukt

Blijkbaar wilde hij met zes of zeven overstappen de wereld rond, in 63 uur. Hoe dat dan een wereldrecord voorstelt weet ik niet. Me dunkt dat je met AMS-NYC, NYC-PEK, PEK-AMS in veertig uur klaar moet kunnen zijn.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 19:53:13 #38
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171603093
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:44 schreef Shivo het volgende:
Wereldrecordpoging van Erik de Zwart om rond de wereld te vliegen mislukt

Blijkbaar wilde hij met zes of zeven overstappen de wereld rond, in 63 uur. Hoe dat dan een wereldrecord voorstelt weet ik niet. Me dunkt dat je met AMS-NYC, NYC-PEK, PEK-AMS in veertig uur klaar moet kunnen zijn.
Gezien z'n route en verwachte tijd ging hij blijkbaar voor het record "fastest journey around the world via six continents". Die staat nu op 63:46.

Snelste rond de wereld zonder die beperking staat op 44:16.

Aldus http://www.recordholders.org/en/list/flying-around-the-world.html
pi_171605149
Een near-miss met een drone zien we vaker. Nu eens met een weerballon :o :


De Airbus A380 is weer eens in het nieuws.






Meeste van deze ideeën waren al bekend, maar nu komen ze ook met het deactiveren van de achterste upper deck deuren en 5 meter hoge winglets.
Enne:
quote:
“We will not launch an A380neo, there’s no business case now to do that, this is absolutely clear,” Bregier said. “
pi_171605381
Goed, dan krijg je er 80 mensen meer in. Maar als men de hoeveelheid pax nu al als een probleem ziet ("hoe krijg ik het vol"?) dan gaat dat niet helpen. Wel worden de kosten per seat mile lager natuurlijk. Als je de tickets kunt verkopen.
--
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 juni 2017 @ 21:31:55 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171605528
Jup. Die winglets en iets zuinger afgestelde motoren moeten de business case van het huidige model verbeteren.

Alleen blijf je houden dat op dit moment voor veel maatschappijen point-to-point widebody's veel aantrekkelijker zijn. Met de A350, Boeing 777 en 787 is die markt zeer goed bediend. Daarmee haal je de markt voor de A380 voor een flink deel al weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 10 juni 2017 @ 22:22:26 #42
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171606741
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
Een near-miss met een drone zien we vaker. Nu eens met een weerballon :o :

Dat geluid _O_
pi_171612366
quote:
Dat geluid
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...
--
pi_171613061
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 10:10 schreef inkjet het volgende:

[..]

Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...
Weerballonnen blijven een vreemd fenomeen qua regelgeving inderdaad. Al kan ik me geen incidenten voor de geest halen..
pi_171619090
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 22:22 schreef OEM het volgende:
Dat geluid _O_
Inderdaad. :9
Dat hoor je overigens niet vaak; het geluid van een airliners in cruise.
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 10:10 schreef inkjet het volgende:
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...
Video is opgenomen met een el-cheapo GoPro; dus waarom geen geluid opnemen...
De ballon steeg met 500ft/min; en de separatie tussen ballon en vliegtuig was 500 feet.
  zondag 11 juni 2017 @ 16:06:00 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171619341
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 21:25 schreef inkjet het volgende:
Goed, dan krijg je er 80 mensen meer in. Maar als men de hoeveelheid pax nu al als een probleem ziet ("hoe krijg ik het vol"?) dan gaat dat niet helpen. Wel worden de kosten per seat mile lager natuurlijk. Als je de tickets kunt verkopen.
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Jup. Die winglets en iets zuinger afgestelde motoren moeten de business case van het huidige model verbeteren.

Alleen blijf je houden dat op dit moment voor veel maatschappijen point-to-point widebody's veel aantrekkelijker zijn. Met de A350, Boeing 777 en 787 is die markt zeer goed bediend. Daarmee haal je de markt voor de A380 voor een flink deel al weg.
Door die toename in directe vluchten wordt het aantal vliegbewegingen op vliegvelden wel steeds groter natuurlijk. Er komt een moment dat airlines wellicht voor bestemmingen die meerdere keren per dag worden aangevlogen er voor moeten kiezen om minder vaak per dag te vliegen, met een groter toestel. En dan is zo'n A380 opeens wel handig natuurlijk.
So we just called him Fred
pi_171624299
Ze doen er alles aan om dat te voorkomen. Desnoods openen ze een ander vliegveld om bijvoorbeeld de charters van het hoofdvliegveld weg te krijgen w/ Iets met Lelystad? :{
Luton? Schoenefeld?

[ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 11-06-2017 19:43:25 (Typo) ]
--
pi_171632869
PH-BFE "City of Melbourne" gaat haar laatste nacht in at home base.
Morgen vertrekt ze rond 11:55 uur voorgoed naar haar laatste rustplaats Orlando Melbourne International Airport, Florida.
Ze is de 7e 747-400 die de vloot verlaat.


Bron.


Bron
  maandag 12 juni 2017 @ 10:51:20 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171637244
quote:
7s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:06 schreef FredvZ het volgende:

Door die toename in directe vluchten wordt het aantal vliegbewegingen op vliegvelden wel steeds groter natuurlijk. Er komt een moment dat airlines wellicht voor bestemmingen die meerdere keren per dag worden aangevlogen er voor moeten kiezen om minder vaak per dag te vliegen, met een groter toestel. En dan is zo'n A380 opeens wel handig natuurlijk.
Door de toename van directe vluchten heb je een afname van het aantal feeders. Het is aannemelijker dat het juist rustiger wordt daardoor. En als luchtvaartmaatschappij lever je extra service als je meerdere vluchten per dag kunt aanbieden. Die A380 gaat wel verdwijnen (good riddance....lelijk hok).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171637350
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
. Die A380 gaat wel verdwijnen (good riddance....lelijk hok).
Ik hoop dat ie wel een succes wordt, tussen alle eenheidsworst van een 787, 777 en 350. Zeker nu de 747s verdwijnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')