abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:37:49 #2
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171515788
quote:
Ook bizar om te zien hoe bijvoorbeeld Doha-Khartoum gevlogen wordt, wat een (onnodige) brandstof- en tijdsverspilling eigenlijk...
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 00:56:48 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171515822
Deze vliegt ook lekker eenzaam

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171519685
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:53 schreef Quattroporte47 het volgende:
Ook bizar om te zien hoe bijvoorbeeld Doha-Khartoum gevlogen wordt, wat een (onnodige) brandstof- en tijdsverspilling eigenlijk...
Voor Qatar en de passagiers wel ja; maar met zo'n commerciële 100.000 vluchten per dag wereldwijd is het natuurlijk maar een druppel op een gloeiende plaat.

Tel je er andere vluchten bij, dan kom je nog veel hoger uit. Flightradar24 heeft afgelopen mei 4.9 miljoen vluchten gevolgd; dat is zo'n 158.000 vluchten per dag.

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 07-06-2017 11:31:37 ]
pi_171523933
KLM neemt afscheid van Fokkers met speciale livery
quote:
KLM neemt binnenkort afscheid van haar laatste Fokkers en wil dat niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Met een speciale livery brengt de maatschappij een eerbetoon aan luchtvaartpionier Anthony Fokker.

De grondlegger van de Fokker-fabriek is vanaf nu te bewonderen op de staart van een Fokker 70 met de registratie PH-KZU. Op de zijkant van het toestel staan de woorden ‘Fokker – Thank you’.

“We willen iedereen die met de Fokker 70 heeft gewerkt op een passende manier bedanken. Voor alle inzet en toewijding. En wat is een mooiere manier om deze mensen te bereiken dan met het toestel zelf”, aldus KLM.

Laatste vlucht
KLM zal op 28 oktober de laatste vlucht uitvoeren met een Fokker 70. De vliegtuigen worden vervangen door modernere en zuinigere Embraers. De Fokker 50 en 100 verlieten al eerder de vloot.

Niet het enige
Overigens komt KLM niet alleen met een bijzondere livery ter ere van het afscheid. Zo wordt er nog een speciale film- en fotovlucht uitgevoerd en verschijnt er een boek over de gezamenlijke geschiedenis van de maatschappij en Fokker.
Gisteravond beplakt.
Ook op de blog van KLM: A Fond Farewell to Fokker



pi_171524196
Myanmar Military Plane Carrying 116 Missing: Army Chief
quote:
An airport source, who asked not to be named, said the plane was carrying 105 pasengers and 11 crew.

A Myanmar military plane carrying 116 people went missing on Wednesday between the southern city of Myeik and Yangon, according to the office of the army chief and an airport source.

"Communication was lost suddenly at about 1:35 pm (07:05 GMT) when it reached about 20 miles west of Dawei town," the commander-in-chief's office said in a statement.

Ships and planes have been scrambled to search for the plane, which was flying over the Andaman Sea when it went missing, the statement added.

An airport source said the plane was carrying 105 pasengers and 11 crew when it took off.

The passengers were believed to mainly be family members of military men based in the coastal region.

"We think it was a technical failure. Weather is fine there," the source told AFP, asking not to be named, adding there was no news of the plane so far.
(foto is van een Shangee Y-8 van Myanmar; het type toestel dat vermist wordt)

  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 7 juni 2017 @ 14:51:33 #8
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_171524893
quote:
Mooi. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_171527305
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Er zijn nog 14 over. En in zo'n 5 jaar 22 toestellen uitfaseren komt neer op ruim 4 toestellen per jaar. Voor mijn *gevoel* niet erg geleidelijk, zeker straks aan het einde van 2017 niet wanneer er in een maand 3 toestellen uit gaan waaronder 2 op dezelfde dag (volgens planning)

En met de vluchten die de 747's uitvoeren heb je al gauw zo'n 2 toestellen per bestemming nodig waardoor je met een vloot van 14 toestellen nog maar zo'n 7 bestemmingen overhoudt als je daar dagelijks een 747 op wil inzetten.
Voorbeeld van gisteren: er werden door de 15 overgebleven toestellen elf uitgaande vluchten vanaf Schiphol uitgevoerd. daarnaast nog de KL856 die 24 uur later vliegt dan de 855 en dus een toestel extra kost. 12 vluchten met 15 toestellen is 80%, dat is gelukkig heel wat gunstiger dan 7 van de 14. Twee andere toestellen kwamen alleen binnen gisteren, de BFL vloog helemaal niet want die is al weken in onderhoud.

In de dagen daarvoor ging het ook zo: 12 van de 15.
--
  woensdag 7 juni 2017 @ 18:48:18 #10
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_171530612
Gaat Wim Lex die laatste vlucht uitvoeren eigenlijk?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_171530863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:48 schreef flipsen het volgende:
Gaat Wim Lex die laatste vlucht uitvoeren eigenlijk?
Die is momenteel al bezig met zijn training voor de 737 dus nee.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 20:08:52 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171533089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Die is momenteel al bezig met zijn training voor de 737 dus nee.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171533689
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:08 schreef derLudolf het volgende:
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch?
In oktober moet hij al een tijdje in de 737 rondvliegen. Mag niet twee types door elkaar vliegen.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 20:55:52 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171534743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:25 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In oktober moet hij al een tijdje in de 737 rondvliegen. Mag niet twee types door elkaar vliegen.
Niemand mag dat? Of gastvliegers niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171535181
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Niemand mag dat? Of gastvliegers niet?
Een commercieel vlieger mag maar op 1 type vliegen. Bijvoorbeeld alleen de 747 of alleen de A330.
Maar die laatste mag dan bijvoorbeeld wel weer op zowel de A330-200 als de A330-300 vliegen.
En tegenwoordig is het mogelijk dat men zowel op de 787 als 777 mag vliegen omdat die zoveel gemeenschappelijk hebben.
Vereist nog wel een relatief korte training maar daarna mogen piloten op beide.
Dit gebeurd bijvoorbeeld bij KLM.

WIllem-Alexander kan dus ook niet zowel op de Fokker als de 737 vliegen.
pi_171535634
Het gaat om de 'type rating'. Als die gelijk is mag je beide (sub)typen vliegen. Bijvoorbeeld E175 en E190 of F100 en F70. Maar ook A333 en A350. Bij die laatsten geldt hetzelfde als voor de hierboven genoemde B777 en B789.
--
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 22:06:59 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171537310
Oh op die fiets. Ik dacht dat je meerdere typeratings kon hebben..

Jongen die bij met op school zat vliegt nu 757 bij Icelandair maar heeft ook 737 bij Ryan gevlogen. Stel hij gaat naar een andere werkgever om 737 te vliegen, mag dat of is de 737 dan rating verlopen? En is dat dan redelijk simpel bij te werken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171539151
Met de uitfasering van de F70 naderend lijkt het me leuk ergens in de komende maanden een dagtripje te maken naar een stad die met de F70 aangedaan wordt. Zit nu te denken aan Düsseldorf, iemand enig idee hoe groot de kans is dat KL1853 en KLKL1862 in Augustus met de Fokker 70 uitgevoerd worden? KLM website geeft aan van wel, maar vroeg me af hoe groot de kans is dat dat nog verandert.
  woensdag 7 juni 2017 @ 23:54:30 #19
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171540052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
Een commercieel vlieger mag maar op 1 type vliegen.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat je meerdere typeratings kon hebben..
Met een beetje rondgooglen kom ik op onderstaande EU-regelgeving uit. Dat zou er op duiden dat 2 typeratings (en current) geen probleem is, zolang je ze niet doorelkaar vliegt op een dag.

https://www.easa.europa.e(...)ion%202012-017-R.pdf
quote:
AMC1 ORO.FC.240 Operation on more than one type or variant

(a)(2)

When a flight crew member operates more than one aeroplane type or variant
within one or more licence endorsement as defined by Regulation (EU) No
1178/2011 and associated procedures, the operator should ensure that:

(i ) the minimum flight crew complement specified in the operations manual
is the same for each type or variant to be operated;

(ii) the flight crew member does not operate more than two aeroplane types
or variants for which a separate licence endorsement is required, unless
credits related to the training, checking, and recent experience
requirements are defined in data established in accordance with
Regulation (EC) No 1702/2003 for the relevant types or variants; and

(iii) only aeroplanes within one licence endorsement are flown in any one
flight duty period
, unless the operator has established procedures to
ensure adequate time for preparation.
Maar misschien dat een buschauffeur van KLM hier iets meer over kan roepen.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 23:58:31 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171540127
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:13 schreef larsico het volgende:
Met de uitfasering van de F70 naderend lijkt het me leuk ergens in de komende maanden een dagtripje te maken naar een stad die met de F70 aangedaan wordt. Zit nu te denken aan Düsseldorf, iemand enig idee hoe groot de kans is dat KL1853 en KLKL1862 in Augustus met de Fokker 70 uitgevoerd worden? KLM website geeft aan van wel, maar vroeg me af hoe groot de kans is dat dat nog verandert.
Hamburg of Bremen is ook vaak f70
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 juni 2017 @ 00:07:58 #21
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_171540310
Ha, stelde ik zomaar een intelligente vraag kennelijk, zo leren we nog meer hier :D Het wachten is op NewHorizon, die vliegt toch bij KL?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_171540538
De 1500e Boeing 777 heeft een paar uur geleden haar eerste vlucht gemaakt:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n2243u/#da78708

Nutteloos feitje; dat is 22 jaar, 11 maanden en 27 dagen sinds de eerste Boeing 777 haar eerste vlucht maakt en gemiddeld geeft dat er elke 5.6 dag een nieuwe 777 haar eerste vlucht maakte...
Oh, en die eerste vliegt nog steeds rond voor Cathay Pacific.



[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 08-06-2017 00:32:28 ]
pi_171541751
In 17 (3 777-200LR, 14 777-300ER) van de 1500 heb ik gevlogen sinds ik 1.5 jaar geleden FlightDiary begon bij te houden! :P

Het meest gevlogen type voor mij en ook al is het toestel misschien niet zo 'bijzonder' voor de meeste hier (en niet zo gelief als 747 of A340), het is toch wel een heerlijk vliegtuig. _O_
En ook een groot succes voor Boeing lijkt mij. Wie is de grootste operator van 777 eigenlijk, EK?

Edit: verkeerd geteld.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeeBee op 08-06-2017 08:32:30 ]
Jack does it in real time...
pi_171542706
Is er al een update over het vermiste vliegtuig?
  donderdag 8 juni 2017 @ 18:40:55 #25
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_171554288
Sommige pax..
(Passagier op BRU filmt Aviapartner-gate agent voor Ryanair die uiteindelijk emotioneel geraakt. Iets met boardingkaart.)

http://www.dumpert.nl/med(...)d_blijft_zeiken.html
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  donderdag 8 juni 2017 @ 19:03:12 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171554696
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:40 schreef G-Pier het volgende:
Sommige pax..
(Passagier op BRU filmt Aviapartner-gate agent voor Ryanair die uiteindelijk emotioneel geraakt. Iets met boardingkaart.)

http://www.dumpert.nl/med(...)d_blijft_zeiken.html
Die meid kan ook wel wat olifantenhuid gebruiken en ze krijgt haar kans om repliek te leveren op een presenteerblaadje op het moment dat hij zegt dat hij een advocaat is.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 8 juni 2017 @ 19:23:51 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171555160
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:40 schreef G-Pier het volgende:
Sommige pax..
(Passagier op BRU filmt Aviapartner-gate agent voor Ryanair die uiteindelijk emotioneel geraakt. Iets met boardingkaart.)

http://www.dumpert.nl/med(...)d_blijft_zeiken.html
Amerikanen :r :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171555498
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:13 schreef larsico het volgende:
Met de uitfasering van de F70 naderend lijkt het me leuk ergens in de komende maanden een dagtripje te maken naar een stad die met de F70 aangedaan wordt. Zit nu te denken aan Düsseldorf, iemand enig idee hoe groot de kans is dat KL1853 en KLKL1862 in Augustus met de Fokker 70 uitgevoerd worden? KLM website geeft aan van wel, maar vroeg me af hoe groot de kans is dat dat nog verandert.
Een interessante vraag. De oorspronkelijke planning voor Cityhopper ging uit van de geleidelijke uitfasering van de toestellen tot het einde in 2018. Nu zien we dat de uitfasering van mei (de KZK) en van juni (de KZC) vooralsnog zijn uitgesteld en dat nu per einde zomerdienstregeling 2017 alle Fokkers stoppen. Het zou zomaar kunnen dat ze alle negen doorvliegen tot 29 oktober. KL-C kan de toestellen nauwelijks aanslepen momenteel en de uitgefaseerde toestellen staan lang aan de grond voordat ze een nieuwe rol krijgen, dus waarom niet?
--
pi_171558669
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:07 schreef flipsen het volgende:
Ha, stelde ik zomaar een intelligente vraag kennelijk, zo leren we nog meer hier :D Het wachten is op NewHorizon, die vliegt toch bij KL?
Willem zou het misschien nog mogen, mits zijn rating op de f70 nog niet verlopen is (jaar na zijn laatste check).
Echter binnen KLM is het de regel dat er maar 1 type gevlogen wordt, ook al heeft de wet ruimte voor 2.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_171560630
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:15 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Willem zou het misschien nog mogen, mits zijn rating op de f70 nog niet verlopen is (jaar na zijn laatste check).
Echter binnen KLM is het de regel dat er maar 1 type gevlogen wordt, ook al heeft de wet ruimte voor 2.
Dit inderdaad. :Y Al ben ik niet zeker van de regels die KLC voert, maar kan me haast niet voorstellen dat het daar anders is dan bij KLM zelf.
pi_171563868
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 07:29 schreef DeeBee het volgende:
Wie is de grootste operator van 777 eigenlijk, EK?
Jep. 163 stuks als je hun 777F's ook meerekent. Ze hebben overigens onlangs hun eerste 777-300ER uitgefaseerd.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:30 schreef xcachet het volgende:
Is er al een update over het vermiste vliegtuig?
Wrakstukken en lichamen zijn gevonden in zee.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:38 schreef inkjet het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat ze alle negen doorvliegen tot 29 oktober. KL-C kan de toestellen nauwelijks aanslepen momenteel en de uitgefaseerde toestellen staan lang aan de grond voordat ze een nieuwe rol krijgen, dus waarom niet?
Ik vond deze planning voor 29 oktober:

- KL1984 Basel - Amsterdam 07:05 - 08:50
- KL1750 Bremen - Amsterdam 06:25 - 07:20
- KL1720 Brussels - Amsterdam 06:45 - 07:40
- KL1530 Durham - Amsterdam 06:10 - 08:25
- KL1852 Dusseldorf - Amsterdam 06:10 - 07:10
- KL1762 Frankfurt - Amsterdam 06:55 - 08:15
- KL1900 Hannover - Amsterdam 06:10 - 07:20
- KL1486 Humberside - Amsterdam 06:20 - 08:30

Dat zijn dus min of meer tegelijkertijd 8 vluchten terwijl ze nog 9 actieve F70's hebben.
Als die planning dus niet wordt aangepast; lijken ze huidige (of in ieder geval nog 8) tot het einde door te gaan.

En dat vlucht KL1984 Basel - Amsterdam dus de allerlaatste KLM Fokker vlucht wordt...
pi_171566159
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:26 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dit inderdaad. :Y Al ben ik niet zeker van de regels die KLC voert, maar kan me haast niet voorstellen dat het daar anders is dan bij KLM zelf.
Vliegers bij KLC zijn 100% KLM vliegers, gedetacheerd bij KLC, dus daar geldt hetzelfde voor.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_171567311
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 08:26 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Vliegers bij KLC zijn 100% KLM vliegers, gedetacheerd bij KLC, dus daar geldt hetzelfde voor.
Dat weet ik, maar de betreffende regel staat in het Basic Operations Manual, en daar heeft KLC een eigen versie van ;)

Dat is voor een groot deel een exacte kopie met wat zaken aangepast, dus heel zeer waarschijnlijk staat het er ook in. Het is iig duidelijk dat er ook bij KLC niet gemixed wordt gevlogen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:03:14 #34
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_171588859
Hebben we deze allemaal gemist :?

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_171590251
Kennelijk... Transport kist, 2 doden 1 gewonde https://thehimalayantimes(...)r-want-of-treatment/
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171593902
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:45 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar de betreffende regel staat in het Basic Operations Manual, en daar heeft KLC een eigen versie van ;)

Dat is voor een groot deel een exacte kopie met wat zaken aangepast, dus heel zeer waarschijnlijk staat het er ook in. Het is iig duidelijk dat er ook bij KLC niet gemixed wordt gevlogen.
Klopt, staat er niet in.

Maar waar ik op doelde was daar de CAO specifiek uitgaat van 1 type en dat die CAO ook voor KLC geldt (en er in 5c geen uitzondering staat voor het aantal types).

[ Bericht 9% gewijzigd door The_stranger op 10-06-2017 13:02:37 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_171602849
Wereldrecordpoging van Erik de Zwart om rond de wereld te vliegen mislukt

Blijkbaar wilde hij met zes of zeven overstappen de wereld rond, in 63 uur. Hoe dat dan een wereldrecord voorstelt weet ik niet. Me dunkt dat je met AMS-NYC, NYC-PEK, PEK-AMS in veertig uur klaar moet kunnen zijn.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 19:53:13 #38
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171603093
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:44 schreef Shivo het volgende:
Wereldrecordpoging van Erik de Zwart om rond de wereld te vliegen mislukt

Blijkbaar wilde hij met zes of zeven overstappen de wereld rond, in 63 uur. Hoe dat dan een wereldrecord voorstelt weet ik niet. Me dunkt dat je met AMS-NYC, NYC-PEK, PEK-AMS in veertig uur klaar moet kunnen zijn.
Gezien z'n route en verwachte tijd ging hij blijkbaar voor het record "fastest journey around the world via six continents". Die staat nu op 63:46.

Snelste rond de wereld zonder die beperking staat op 44:16.

Aldus http://www.recordholders.org/en/list/flying-around-the-world.html
pi_171605149
Een near-miss met een drone zien we vaker. Nu eens met een weerballon :o :


De Airbus A380 is weer eens in het nieuws.






Meeste van deze ideeën waren al bekend, maar nu komen ze ook met het deactiveren van de achterste upper deck deuren en 5 meter hoge winglets.
Enne:
quote:
“We will not launch an A380neo, there’s no business case now to do that, this is absolutely clear,” Bregier said. “
pi_171605381
Goed, dan krijg je er 80 mensen meer in. Maar als men de hoeveelheid pax nu al als een probleem ziet ("hoe krijg ik het vol"?) dan gaat dat niet helpen. Wel worden de kosten per seat mile lager natuurlijk. Als je de tickets kunt verkopen.
--
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 juni 2017 @ 21:31:55 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171605528
Jup. Die winglets en iets zuinger afgestelde motoren moeten de business case van het huidige model verbeteren.

Alleen blijf je houden dat op dit moment voor veel maatschappijen point-to-point widebody's veel aantrekkelijker zijn. Met de A350, Boeing 777 en 787 is die markt zeer goed bediend. Daarmee haal je de markt voor de A380 voor een flink deel al weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 10 juni 2017 @ 22:22:26 #42
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171606741
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
Een near-miss met een drone zien we vaker. Nu eens met een weerballon :o :

Dat geluid _O_
pi_171612366
quote:
Dat geluid
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...
--
pi_171613061
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 10:10 schreef inkjet het volgende:

[..]

Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...
Weerballonnen blijven een vreemd fenomeen qua regelgeving inderdaad. Al kan ik me geen incidenten voor de geest halen..
pi_171619090
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 22:22 schreef OEM het volgende:
Dat geluid _O_
Inderdaad. :9
Dat hoor je overigens niet vaak; het geluid van een airliners in cruise.
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 10:10 schreef inkjet het volgende:
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...
Video is opgenomen met een el-cheapo GoPro; dus waarom geen geluid opnemen...
De ballon steeg met 500ft/min; en de separatie tussen ballon en vliegtuig was 500 feet.
  zondag 11 juni 2017 @ 16:06:00 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171619341
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 21:25 schreef inkjet het volgende:
Goed, dan krijg je er 80 mensen meer in. Maar als men de hoeveelheid pax nu al als een probleem ziet ("hoe krijg ik het vol"?) dan gaat dat niet helpen. Wel worden de kosten per seat mile lager natuurlijk. Als je de tickets kunt verkopen.
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Jup. Die winglets en iets zuinger afgestelde motoren moeten de business case van het huidige model verbeteren.

Alleen blijf je houden dat op dit moment voor veel maatschappijen point-to-point widebody's veel aantrekkelijker zijn. Met de A350, Boeing 777 en 787 is die markt zeer goed bediend. Daarmee haal je de markt voor de A380 voor een flink deel al weg.
Door die toename in directe vluchten wordt het aantal vliegbewegingen op vliegvelden wel steeds groter natuurlijk. Er komt een moment dat airlines wellicht voor bestemmingen die meerdere keren per dag worden aangevlogen er voor moeten kiezen om minder vaak per dag te vliegen, met een groter toestel. En dan is zo'n A380 opeens wel handig natuurlijk.
So we just called him Fred
pi_171624299
Ze doen er alles aan om dat te voorkomen. Desnoods openen ze een ander vliegveld om bijvoorbeeld de charters van het hoofdvliegveld weg te krijgen w/ Iets met Lelystad? :{
Luton? Schoenefeld?

[ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 11-06-2017 19:43:25 (Typo) ]
--
pi_171632869
PH-BFE "City of Melbourne" gaat haar laatste nacht in at home base.
Morgen vertrekt ze rond 11:55 uur voorgoed naar haar laatste rustplaats Orlando Melbourne International Airport, Florida.
Ze is de 7e 747-400 die de vloot verlaat.


Bron.


Bron
  maandag 12 juni 2017 @ 10:51:20 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171637244
quote:
7s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:06 schreef FredvZ het volgende:

Door die toename in directe vluchten wordt het aantal vliegbewegingen op vliegvelden wel steeds groter natuurlijk. Er komt een moment dat airlines wellicht voor bestemmingen die meerdere keren per dag worden aangevlogen er voor moeten kiezen om minder vaak per dag te vliegen, met een groter toestel. En dan is zo'n A380 opeens wel handig natuurlijk.
Door de toename van directe vluchten heb je een afname van het aantal feeders. Het is aannemelijker dat het juist rustiger wordt daardoor. En als luchtvaartmaatschappij lever je extra service als je meerdere vluchten per dag kunt aanbieden. Die A380 gaat wel verdwijnen (good riddance....lelijk hok).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171637350
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
. Die A380 gaat wel verdwijnen (good riddance....lelijk hok).
Ik hoop dat ie wel een succes wordt, tussen alle eenheidsworst van een 787, 777 en 350. Zeker nu de 747s verdwijnen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')