Beach | zondag 28 mei 2017 @ 16:16 |
Racen door de straten van Monaco (Bron: Getty Images/Red Bull) Dit weekend staat de 75e editie van de Grand Prix van Monaco op het programma. De coureurs racen door de straten van het Prinsdom met de muren iedere seconde dichtbij, waardoor ieder foutje afgestraft wordt. Het circuit is met 3,3 kilometer de kortste op de kalender, waardoor de rijders 78 ronden af moeten leggen. Inhalen is lastig, maar niet onmogelijk. Daarnaast is het decor schitterend en de wedstrijd staat bekend om alle pracht en praal, vooral naast de baan. De Grand Prix van Monaco vormt samen met de 24 uur van Le Mans en de Indy 500 de befaamde Triple Crown of Motorsport die alleen door Graham Hill behaald is. McLaren-coureur Fernando Alonso is er dit weekend niet bij, omdat hij de Indy 500 poogt te winnen. De Spanjaard won al tweemaal in Monaco, maar de absolute recordhouder is Ayrton Senna met zes zeges. In het verleden zijn er legendarische races verreden, zoals in 1955 toen Alberto Ascari vanuit leidende positie met zijn bolide het water van de haven indook. Het is ook de reden dat de schepen in de haven tijdens de race enkele meters uit de kant moeten liggen. Een andere klassieker is 1982 toen er een vloek op de eerste plaats leek te rusten. Liefst vijf man vielen vlak voor tijd uit of zagen hun bolide stilvallen. Uiteindelijk wist Riccardo Patrese zijn auto aan de praat te krijgen en zijn eerste zege te boeken. Ook Oliver Panis boekte er zijn eerste overwinning toen hij in 1996 op een natte baan een van de drie nog rijdende coureurs was. De rest viel vroegtijdig uit. Ook vorig jaar speelde het natte asfalt een belangrijke rol. Daniel Ricciardo sloeg in de beginfase een groot gat met de Mercedes van Nico Rosberg. De Duitser moest in de dertiende ronde teamgenoot Lewis Hamilton voorbij laten, omdat die veel sneller bleek te zijn. Ondertussen wisselden diverse rijders naar de intermediates omdat de baan minder nat werd. De enige die dit niet deed was Hamilton die zo naar de eerste plek opschoof. Ricciardo kon op zijn nieuwe rubber het gat dichten en toen Hamilton na 31 ronden naar slicks wisselde een gaatje slaan. De Australiër pitte een rondje later en Red Bull bleek niet klaar te zijn voor hem. Doordat hij erg lang op de banden moest wachten kon Hamilton plek een grijpen om deze niet meer af te staan. Door een goede strategie was Sergio Perez opgeschoven naar plek drie, terwijl Verstappen zijn auto onderweg in de muur geparkeerd had. Gaat het dit jaar weer een strijd worden tussen de Mercedessen en de Red Bulls of kan Ferrari een einde maken aan de zestien jaar durende droogte in Monaco? Kan Max Verstappen nu eindelijk wel de streep halen in het Prinsdom en wat kan de eenmalig teruggekeerde Jenson Button met de McLaren? We gaan het zondagmiddag vanaf 14.00 uur zien. Het circuit van Monaco (Bron: FIA.com) De hoogtepunten van vorig jaar (Bron: YouTube) De bandencompounds Bron: Pirelli Motorsport Coureurs Constructeurs Het actuele weerbericht van Monaco (Bron: Weather.com) | |
#ANONIEM | zondag 28 mei 2017 @ 16:17 |
Dit is de enigste andere gele die ik gezien heb (heel kort, vooraan) | |
Gezicht | zondag 28 mei 2017 @ 16:17 |
Bij de giro fietsen ze nu op Monza | |
Syntix | zondag 28 mei 2017 @ 16:17 |
BottasGOD Bottas > maxje. | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 16:17 |
TT | |
Beach | zondag 28 mei 2017 @ 16:17 |
kijk je er niet naar, simpel | |
#ANONIEM | zondag 28 mei 2017 @ 16:18 |
Is dit de Fokker? | |
Beach | zondag 28 mei 2017 @ 16:18 |
Een Senna shirt was het toch | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 16:19 |
jup | |
Zipportal | zondag 28 mei 2017 @ 16:19 |
Dit zijn wel Fokkers. | |
WheeledWarrior | zondag 28 mei 2017 @ 16:20 |
Toch een bijna-finish voor Stroll vandaag. | |
Sjemmert | zondag 28 mei 2017 @ 16:21 |
Button heeft ook wel mazzel dat die Sauber niet terug viel boven op hem. | |
trein2000 | zondag 28 mei 2017 @ 16:22 |
Plooij | |
Tarado | zondag 28 mei 2017 @ 16:22 |
hij heeft Monaco op z'n playstation ook nooit uitgereden | |
Sjemmert | zondag 28 mei 2017 @ 16:23 |
| |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 16:25 |
Bottas onderbreken om over Max te praten. | |
trein2000 | zondag 28 mei 2017 @ 16:26 |
Ik herhaal | |
franklop | zondag 28 mei 2017 @ 16:26 |
Moment van de race was natuurlijk wel de radio conversatie tussen Button en Alonso | |
Gezicht | zondag 28 mei 2017 @ 16:26 |
Vind het wel sneu voor Stoffel, hij had zowaar een puntje kunnen pakken. | |
Martinello | zondag 28 mei 2017 @ 16:26 |
Bottas ziet eruit als iemand met aanleg voor obesitas. | |
Snowsquall | zondag 28 mei 2017 @ 16:32 |
lekker, dat lange haar | |
trein2000 | zondag 28 mei 2017 @ 16:35 |
Kamplul Doornbos | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 16:37 |
Plooij, Stroll | |
Tarado | zondag 28 mei 2017 @ 16:37 |
Verstappen nog steeds niet gereageerd? | |
niggeplease | zondag 28 mei 2017 @ 16:42 |
ze rekken het zodat iedereen naar dat programmatje blijft kijken | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 16:43 |
Max bij plooij | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 16:44 |
Hey waar is James? | |
niggeplease | zondag 28 mei 2017 @ 16:44 |
Zipportal | zondag 28 mei 2017 @ 16:45 |
Grafcircuit. | |
trein2000 | zondag 28 mei 2017 @ 16:45 |
Z'n hand rechts onderin | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 16:45 |
Ja zag het net. | |
niggeplease | zondag 28 mei 2017 @ 16:47 |
volgende x lekker een samenvatting kijken. | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 16:47 |
Nu naar Tom kijken. | |
DerRabbit | zondag 28 mei 2017 @ 16:50 |
Hier ook en daarna lekker door naar de Indy500 | |
Yashaaaaa | zondag 28 mei 2017 @ 16:51 |
Toen Max zei dat ie teleurgesteld was werd ie wel echt ff emotioneel | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 16:55 |
Idd :/ Dus... Max naar Renault volgend jaar? /speculeren | |
Weltschmerz | zondag 28 mei 2017 @ 16:57 |
Ik vind het maar onvolwassen van Verstappen. Hij kon niet wegrijden van Ricciardo, verloor nog tijd met een fout ook, heeft nergens hele snelle rondjes laten zien zoals Ricciardo wel deed en die hapering bij de pitstop was echt geen 0.8 en zoiets kan elk team gebeuren. En ook al hadden ze wel echt geblunderd, nooit je team publiekelijk laten vallen. Dat levert niks op, het zijn de coureurs die altijd hun team in bescherming nemen die het meeste terugkrijgen, niet omdat dat dat team onproffesioneel is maar omdat iedereen net een tikje beter zijn werk doet wanneer er een goede teamgeest heerst. | |
Tarado | zondag 28 mei 2017 @ 16:59 |
ze hadden het andersom ook gedaan denk ik, als Ric eerst was gaan pitten had Bot op de baan gebleven, dus logische opoffering voor een podiumplek | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 16:59 |
*kugh* https://www.motorsport.co(...)n-qualifying-911225/ | |
ESF1Gamer | zondag 28 mei 2017 @ 17:00 |
Gister liet Riccardo zijn team publiekelijk vallen. Dus je verhaaltje snijdt ook geen hout | |
Yashaaaaa | zondag 28 mei 2017 @ 17:01 |
Hij heeft het team niet afgevallen. Hij zei op sky zelfs 'Volgende race moet IK het beter doen'. Hij heeft geen slecht woord over het team of de strategie gezegd, alleen dat hij teleurgesteld is. | |
Tarado | zondag 28 mei 2017 @ 17:02 |
| |
Fir3fly | zondag 28 mei 2017 @ 17:02 |
. Bedankt Hans. | |
ESF1Gamer | zondag 28 mei 2017 @ 17:04 |
Vettel wil geen gelijkwaardig teamgenoot, want anders gaat hij janken dat ie niet wint | |
Tarado | zondag 28 mei 2017 @ 17:05 |
| |
sasquatsch | zondag 28 mei 2017 @ 17:13 |
Max heeft geen enkele vrije ronde gehad itt Ricciardo. Dus hou maar op. | |
YourCaptor | zondag 28 mei 2017 @ 17:16 |
Rosberggod wat | |
YourCaptor | zondag 28 mei 2017 @ 17:16 |
Tom | |
YourCaptor | zondag 28 mei 2017 @ 17:16 |
Waar kijken we dat? Heb geen Ziggo Sport Racing en RTL7 zendt ook niet meer uit (vorig jaar ook al niet dacht ik). | |
DerRabbit | zondag 28 mei 2017 @ 17:17 |
Ik heb hier gewoon ziggo racing dus ik ga eerst proberen dat vol te houden. | |
YourCaptor | zondag 28 mei 2017 @ 17:18 |
Haha met dat commentaar bedoel je? Wie hebben ze? | |
DerRabbit | zondag 28 mei 2017 @ 17:19 |
Geen idee wie ze hebben, maar tot nu toe heb ik nog niemand gehoord die ik echt goed kan verdragen | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 28 mei 2017 @ 17:21 |
kuchekucheBottaskuchekuche | |
Weltschmerz | zondag 28 mei 2017 @ 17:27 |
Boehoe, geen juichverhaal over Max en dan komen jullie met "maar Ricciardo deed het ook". Stelletje kinderen. Interesseert mij die Ricciardo, Verstappen moet dat gewoon niet doen en blij zijn met het podium voor zijn team. Als het lekker gaat is het makkelijk je team prijzen, maar juist als het zo matig draait moet je de rijen sluiten. Ferrari wil geen gelijkwaardige teamgenoot omdat die niet te vinden is. En als dat wel zou lukken dan heb je er niks aan want dan pakken ze vooral elkaar punten af. Raikkonen vult het gewoon goed in, als Ferrari zijn weekend heeft pikt hij punten van de concurrentie af. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 17:28 |
Doornbos hebben ze. | |
ESF1Gamer | zondag 28 mei 2017 @ 17:28 |
Riccardio mag het wel doen en Max niet. Goh, wat slechte argumentatie gebruik je om je gelijk te halen. | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 17:33 |
Dat zegt hij niet. Omdat Ric het doet wil niet zeggen dat het goed is om je team af te vallen. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 17:34 |
Dus... geslachtofferd voor het team, die 4 tienden hadden hem ook geen goed gedaan, want hij zou sowieso achter Sainz komen... http://www.gpupdate.net/n(...)ordeel-anderen-niet/
| |
ESF1Gamer | zondag 28 mei 2017 @ 17:34 |
Dan Wellschmerz niet twee maten meten. | |
YourCaptor | zondag 28 mei 2017 @ 17:34 |
Aah ok. Die kan ik wel hebben tegenwoordig. Maargoed, wordt een stream scoren. | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 17:34 |
Hij gaf zijn mening over Max niet over Ric. | |
DerRabbit | zondag 28 mei 2017 @ 17:38 |
Valt nog mee dus. | |
Tarado | zondag 28 mei 2017 @ 17:39 |
maar Max zei helemaal niks verkeerd over z'n team in dat interview | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 17:41 |
Dat kan je vinden en als je dat wil onderbouwen is het niet sterk als je zegt "maar Ric deed het ook". | |
Tarado | zondag 28 mei 2017 @ 17:43 |
heb ik niet gezegd | |
habitue | zondag 28 mei 2017 @ 17:44 |
Max alweer ricciardo de baas. In de q en in de race, komt wel goed. | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 17:45 |
En ik vind niet dat Max iets fout zei. | |
Deckard | zondag 28 mei 2017 @ 17:45 |
Wat was dat met Max? Gewoon een teamfout leek mij. | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 17:47 |
Verkeerde tactiek. Kan gebeuren. Gelukkig stonden ze wel met de banden klaar. | |
habitue | zondag 28 mei 2017 @ 17:47 |
Nee max werd opgeofferd voor een podiumplek voor ric. Geen fout. | |
Tarado | zondag 28 mei 2017 @ 17:48 |
vind ik ook | |
Tarado | zondag 28 mei 2017 @ 17:48 |
zo zie ik het ook, niks mis mee | |
Deckard | zondag 28 mei 2017 @ 17:50 |
Ok, kwestie van jammer wat we dus al vaker bij RBR gezien hebben. Als hij constant blijft zoals nu is dit totaal geen probleem. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 17:53 |
Was geen fout.. dit was bedoeld om Bottas te triggeren zodat Ric gas kon geven. Deze "undercut" sloeg anders nergens op omdat Max achter Sainz zou komen... wat dus ook gebeurde, in mijn ogen was het dan ook geen fout maar een strategische beslissing om meer punten voor het team te pakken.. | |
Fir3fly | zondag 28 mei 2017 @ 17:54 |
De bedoeling was ook om hem voor Bottas te krijgen maar de pitstop ging fout. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 17:59 |
En dan achter Sainz laten plakken...? Doel was om Ric naar P3 te krijgen. Sowieso was het gat te groot daarvoor: http://en.mclarenf-1.com/(...)r2=Valtteri%20Bottas Maar Bottas moest wel coveren anders was hij P4 kwijt geraakt. | |
habitue | zondag 28 mei 2017 @ 18:00 |
Dat was een bonus geweest. | |
Fir3fly | zondag 28 mei 2017 @ 18:01 |
Dat klopt. En Max voor Bottas. Zonder de fout tijdens de pitstop was dat gelukt. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 18:05 |
Volgens mij niet; Bottas pakt 1 sec. op die ronde en 7 tienden van de foute pitstop... al maakt Max weer 1,5 sec goed op z'n outlap, kwam hij nog 2 tienden te kort maar goed allemaal achteraf, het was zo close allemaal, balen dat je alleen echt niet kan inhalen op dit circuit | |
opgebaarde | zondag 28 mei 2017 @ 18:06 |
Waarom zette Stroll zijn waggel aan de kant? | |
Weltschmerz | zondag 28 mei 2017 @ 18:06 |
Precies. Van Ricciardo is het natuurlijk nog erger omdat die al wel baardgroei heeft en het veel vaker doet. Die is bezig om zichzelf te verkopen, maar prestaties verkopen het beste. Alonso was er ook zo eentje, altijd maar iedereen die het horen wilde vertellen dat hij zo goed was in zo'n slechte auto en bij Ferrari waren ze ook blij dat hij oprotte. Dat is gewoon niet de manier waarop je een team weer aan het presteren krijgt. Hamilton zat ooit ook te klagen dat zijn McLaren niet goed genoeg was terwijl Button meer punten haalde met diezelfde auto, is het dan helemaal toeval dat hij eerst naar een ander team moest voordat hij weer WK kon worden? Er lijkt zich een patroon af te tekenen, en andersom werkt het ook. Mercedes liet Rosberg publiekelijk vallen en die gaf ze de vinger na zijn eerste WK, en nu zitten ze met de gebakken peren want er ontbreekt wel wat ontwikkelings- en set up-expertise. Vis rot als eerste aan de kop. Horner geeft Renault de schuld terwijl ze zelf een matig chassis hebben gemaakt. Newey geeft RB een veeg uit de pan, de coureurs klagen publiekelijk over het team en hinten op een overstap, dan belooft gewoon niet veel goeds voor de optimale omstandigheden voor het bijhalen van Ferrari en Mercedes. | |
Fir3fly | zondag 28 mei 2017 @ 18:07 |
Bottas kwam precies voor hem weer de baan op, het verschil was nog geen tiende. Dus die 7 tienden verloren in de pitstop maakten het verschil. | |
Peterselieman | zondag 28 mei 2017 @ 18:08 |
precies en anders was het nog spannend met Ricciardo geweest voor plek 3 | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 18:09 |
Je hebt gelijk... ben half de Indy aan het kijken, rekenen en kijken werkt niet. | |
Fir3fly | zondag 28 mei 2017 @ 18:10 |
Mwah, dat denk ik niet, daarna kwamen zowel Max als Bottas vast te zitten achter Sainz. Het gak met Ricciardo was na de pitstops enorm. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 18:10 |
Sainz zat er tussen he | |
Fir3fly | zondag 28 mei 2017 @ 18:11 |
Kan gebeuren. Als Max voor Bottas weer de baan op was gekomen had Ricciardo de plek aan hem kunnen geven aan het einde van de race, maar helaas. | |
Peterselieman | zondag 28 mei 2017 @ 18:11 |
die was misschien wel aan de kant gegaan | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 18:12 |
Lol Ze hadden mazzel dat hij de pits in ging, maar uiteindelijk reed Bottas als een zwabber en kwamen ze niet in de buurt van de top 3 (tot de SC). | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 18:39 |
sasquatsch | zondag 28 mei 2017 @ 18:40 |
Je kan ook naar Amerikaans commentaar overschakelen. | |
Deckard | zondag 28 mei 2017 @ 18:46 |
80% reclame 15 procent hoofden, 5 procent commentaar. | |
franklop | zondag 28 mei 2017 @ 18:49 |
3 plaatsen grid penalty voor Button | |
ondeugend | zondag 28 mei 2017 @ 18:53 |
ALO rijdt voorop in de Indy500 | |
Yashaaaaa | zondag 28 mei 2017 @ 18:55 |
Moet nog wel pitten toch? | |
ondeugend | zondag 28 mei 2017 @ 18:55 |
Eerste pit gehad. | |
Ghost_Nappa | zondag 28 mei 2017 @ 18:56 |
Al gedaan, net als de rest | |
Yashaaaaa | zondag 28 mei 2017 @ 18:56 |
Ik zit via youtubestream te kijken en daar is het om de 30 seconde reclame Dus denk dat ik zijn pit gemist heb. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 18:56 |
Hij sjeest als een malle | |
Nattekat | zondag 28 mei 2017 @ 18:57 |
SPT / [Indy 500] #28 Los! Dit is het F1 topic hè | |
Nattekat | zondag 28 mei 2017 @ 18:58 |
Zal ie vast van balen. | |
Yashaaaaa | zondag 28 mei 2017 @ 18:58 |
Fernando Alonso ís F1 | |
Nattekat | zondag 28 mei 2017 @ 18:58 |
Vandaag niet | |
ondeugend | zondag 28 mei 2017 @ 19:00 |
Jaja bewust half-topic Ik doe dat gewoon. | |
Yashaaaaa | zondag 28 mei 2017 @ 19:01 |
Zullen we hier dan tot in den treuren discussieren over hoe Max vandaag genaaid is | |
ondeugend | zondag 28 mei 2017 @ 19:05 |
En een vette crash... polezitter mist zijn achterkant en dus motorblok | |
potjecreme | zondag 28 mei 2017 @ 19:08 |
SPT / [Indy 500] #28 Los! | |
Kleffe_Dop | zondag 28 mei 2017 @ 19:09 |
zondag 28 mei 2017 19:06 schreef CrashO het volgende: GIF's zijn van CrashO | |
ondeugend | zondag 28 mei 2017 @ 19:12 |
Jahaaaaa... ik ben mij er heel bewust van. :-) | |
klaasweetalles | zondag 28 mei 2017 @ 19:23 |
We dachten allemaal dat Mercedes nog een grote voorsprong zou hebben Helaas voor ze zijn ze nu ingehaald. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 19:24 |
Ferrari favouring Vettel over Raikkonen - Hamilton: https://www.motorsport.co(...)tel-hamilton-911872/ Lekker stoken | |
Nattekat | zondag 28 mei 2017 @ 19:24 |
Luister dan ook | |
Nattekat | zondag 28 mei 2017 @ 19:24 |
Is toch ook zo? | |
ondeugend | zondag 28 mei 2017 @ 19:26 |
| |
sasquatsch | zondag 28 mei 2017 @ 19:28 |
ZS Racing met Amerikaans commentaar bedoel ik, | |
Peterselieman | zondag 28 mei 2017 @ 19:30 |
Red Bull heeft Mercedes onder druk gezet en dat heeft geloond voor het team. | |
Yashaaaaa | zondag 28 mei 2017 @ 19:31 |
Ben ik het mee eens De was meer voor de mensen die er zo over denken Net op feesboek bijna op deze comment gereageerd: En toen dacht ik laat maar die mensen krijg je niet overtuigd dat er anders niks meer dan een 4e plek in had gezeten voor Max en Ricciardo 5e. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 19:35 |
Mwja het blijft zuur dat ze bewust Max hebben opgeofferd om Bottas te triggeren en hem achter Sainz terug te laten komen... P4 of P5 maakt hem dan ook niet veel meer uit denk ik. | |
Yashaaaaa | zondag 28 mei 2017 @ 19:37 |
Voor Max is dat zuur ja, voor het team is het logisch en begrijpelijk. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 19:38 |
Voor de fans ook. | |
Yashaaaaa | zondag 28 mei 2017 @ 19:42 |
Mja ik merk dat ik dan toch meer RB fan ben en blij dat één van de twee iig op het podium staat | |
Peterselieman | zondag 28 mei 2017 @ 19:45 |
Hoewel ik sterk fan van Max ben gun in het Ricciardo ook. En daarom is het mooi dat de strategie voor een van de coureurs goed uitgepakt heeft. Jammer dat de stop van Max net te lang duurde. Ik vind het namelijk een verademing om te zien dat de Benzen het dit jaar lastig hebben | |
Meike26 | zondag 28 mei 2017 @ 19:46 |
Niets aan toe te voegen.. | |
Yashaaaaa | zondag 28 mei 2017 @ 19:47 |
Naja dat dus inderdaad Vooral dat laatste En dan kan ik nog meer genieten van Lewis die het lastig heeft dan Bottas, want die laatste gun ik het dan wel weer. | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 19:48 |
Yep vooral dat laatste | |
ESF1Gamer | zondag 28 mei 2017 @ 19:48 |
Totally agree | |
Deckard | zondag 28 mei 2017 @ 19:49 |
Hamilton was echt slecht deze race. Heeft niemand ingehaald. | |
VEM2012 | zondag 28 mei 2017 @ 20:20 |
Huilebalk. | |
ondeugend | zondag 28 mei 2017 @ 20:28 |
Lewis is echt zo een valsche vriendin. | |
Bonobo11 | zondag 28 mei 2017 @ 20:33 |
Dit. | |
bloodymary1 | zondag 28 mei 2017 @ 21:08 |
Wie wel? | |
Deckard | zondag 28 mei 2017 @ 21:10 |
Kijk even naar vorig jaar met een mindere auto op dezelfde positie die van start ging. | |
bloodymary1 | zondag 28 mei 2017 @ 21:12 |
? Of antwoord je op iemand anders nu? "Deze race" zeg je toch... | |
Deckard | zondag 28 mei 2017 @ 21:16 |
Het is toch duidelijk dat Hamilton met zijn materiaal mensen had moeten inhalen. Als je vlak achter iemand zit die bijna dezelfde rondetijden racet is dat een ander verhaal. | |
Humberto-T | zondag 28 mei 2017 @ 21:17 |
Vorig jaar was een natte race, niet te vergelijken. De auto's van vorig jaar waren smaller, beetje appels met peren vergelijken dit en je kan Hamilton nietverwijten dat hij op Monaco niet in kon halen. | |
#ANONIEM | zondag 28 mei 2017 @ 21:19 |
Onmogelijk blijkbaar. Monaco is zo minder aantrekkelijk. De kwalificatie te belangrijk. Was leuker geweest als Ham top 3 in de kwali had. | |
ondeugend | zondag 28 mei 2017 @ 21:27 |
Tja de auto's zijn mooier mede door de bredere banden maar de races saaier. Mede door die brute brede banden en de vuile lucht. Ik zie liever positiewisselingen. | |
bloodymary1 | zondag 28 mei 2017 @ 21:29 |
Nee, het ging er om dat hij deze race niemand had ingehaald. Dat zei je. Dus ik vroeg aan jou wie dan wel? Ik ben wel af en toe in slaap gevallen tijdens de race, vandaar dat ik het vroeg, wellicht heb ik inhaalacties gemist. | |
habitue | zondag 28 mei 2017 @ 21:32 |
Eens. | |
Sunri5e | zondag 28 mei 2017 @ 21:34 |
Honda motor Alo geklapt | |
SnowOokami | zondag 28 mei 2017 @ 21:35 |
Alonso stapt dit seizoen nog over naar Renault for sure | |
Cherna | zondag 28 mei 2017 @ 21:58 |
Het is dan ook een van de saaiste circuits van het F1 circus. Het mag dan wel een legendarisch circuit zijn maar qualificatie en pitstop is bepalend. Het heeft een historie en een naam en jetset. Maar daar blijft het ook bij. | |
Cherna | zondag 28 mei 2017 @ 22:00 |
Je hebt niets gemist. De inhaalacties op het circuit die er al waren gingen ook gelijk fout. | |
THEFXR | zondag 28 mei 2017 @ 22:12 |
christus | |
sasquatsch | zondag 28 mei 2017 @ 23:05 |
Op dit circuit valt nauwelijks in te halen met deze auto's. Bijna alle pogingen deze race eindigden in de vangrail. Volgens mij zijn er maar drie acties gelukt waarbij er twee auto's uitvielen. Allemaal door Perez. Op andere circuits geef ik je gelijk maar hier niet. | |
Nattekat | zondag 28 mei 2017 @ 23:11 |
Denk dat de slijtage op dit circuit gewoon veel te laag is. Ze konden de race uitrijden op fucking ultra's, dat gaat toch nergens over | |
motorbloempje | zondag 28 mei 2017 @ 23:17 |
Zo, thuis en meteen kwali en race gekeken. Of nou ja, optocht met wat uitvallers. ERI | |
Nattekat | zondag 28 mei 2017 @ 23:19 |
Mensen die haten op Monaco | |
motorbloempje | zondag 28 mei 2017 @ 23:21 |
Mensen die Nattekat | |
Nattekat | zondag 28 mei 2017 @ 23:21 |
| |
motorbloempje | zondag 28 mei 2017 @ 23:29 |
Rosberg mag de interviews vaker doen. Geen gezeikstraal. Gewoon to the point. | |
Sunri5e | zondag 28 mei 2017 @ 23:30 |
Ik begin die nieuwe bredere banden maar niets te vinden... | |
SnowOokami | maandag 29 mei 2017 @ 07:39 |
2e race waar maar 1 legitieme inhaalactie is geweest... pijnlijk. | |
Automatic_Rock | maandag 29 mei 2017 @ 08:49 |
Perez op Stroll? Die hebben we niet eens gezien (of iig, ik niet ) | |
ShaoliN | maandag 29 mei 2017 @ 08:51 |
Ik heb Perez alleen iemand eraf zien tikken. Heb geen inhaal acties gezien. Vind van Doorne, Stroll, Palmer en Ericsson toch echt geen F1 materiaal. Wat een faalhazen. | |
ShaoliN | maandag 29 mei 2017 @ 08:52 |
En Max moet leren zijn gemak te houden. Ben dat wel met Welter eens. Team heeft het gewoon prima gedaan. Dat onze dreumes graag op het podium staat is leuk voor hem, maar RB haalde het maximale uit deze race en dat moet hij gewoon accepteren. | |
franklop | maandag 29 mei 2017 @ 08:52 |
Perez haalde Vandoorne toch in bij herstart? | |
ShaoliN | maandag 29 mei 2017 @ 08:55 |
Aha, dan heb ik het hoogtepunt van de race gemist . Waarschijnlijk mijn ogen dichtgevallen. Ook weer niet verrassend dat die Belgische faalhaas zich als enige heeft laten inhalen. | |
Tarado | maandag 29 mei 2017 @ 08:58 |
dat doet hij toch achteraf ook maar ook begrijpelijk dat hij op het moment dat hij erachter kwam niet blij was. Kimi keek ook niet blij trouwens, lullig voor hem al had ik van Ferrari ook niet anders verwacht mbt Vettel, vreemd dat hij dat zelf blijkbaar niet verwachtte. | |
SnowOokami | maandag 29 mei 2017 @ 09:06 |
Perez op Stroll ja, was niet in beeld. | |
ShaoliN | maandag 29 mei 2017 @ 09:06 |
Jawel, maar de manier waarop vond ik niet heel chique. Al die krachttermen over de radio en een half uurtje afkoeling nodig hebben voor je de pers fatsoenlijk te woord kan staan, heb je de schijn een beetje tegen. | |
SnowOokami | maandag 29 mei 2017 @ 09:09 |
al die krachttermen? "it's a fucking disaster" vind ik nog behoorlijk netjes. | |
Tarado | maandag 29 mei 2017 @ 09:10 |
dat kan ook door het management komen, dat ze hem eerst maar even laten afkoelen, uitleggen wat ze gedaan hebben en hem dan de pers te woord laten staan. | |
BadderHaring | maandag 29 mei 2017 @ 09:17 |
Verschrikkelijk ja, al die emotie in de sport. Walgelijk. | |
nils7 | maandag 29 mei 2017 @ 09:43 |
Hoelang blijft Lance.... | |
Tarado | maandag 29 mei 2017 @ 09:45 |
ik las ergens dat z'n pa $80.000.000,- heeft afgetikt, dus ik neem aan dat hij dit jaar nog wel blijft | |
SnowOokami | maandag 29 mei 2017 @ 09:49 |
En Palmer dan? Zal Alonso de overstap mid-season maken? Kan me toch een beetje voorstellen dat hij Honda helemaal zat is sinds gisteren... | |
sasquatsch | maandag 29 mei 2017 @ 09:55 |
Dat hebben ze dus inderdaad gedaan. En Max heeft het geaccepteerd maar was niet blij. Internationale pers vond dat hij na afloop ondanks zijn teleurstelling volwassen reageerde. Wel teleurgesteld maar niet boos op team en zo. | |
Beach | maandag 29 mei 2017 @ 09:59 |
Lance kan nog groeien, Palmer heeft in anderhalf jaar geen enkele progressie laten zien. | |
Nattekat | maandag 29 mei 2017 @ 10:02 |
Boeie San Marino 2006 was geniaal, en niet omdat er zo veel inhsalacties waren. Baku was... ondanks enorm veel inhaalacties. | |
Tarado | maandag 29 mei 2017 @ 10:04 |
zijn beiden gewoon geen F1 materiaal | |
ShaoliN | maandag 29 mei 2017 @ 10:05 |
Een auto een heel weekend heel houden bedoel je? | |
SnowOokami | maandag 29 mei 2017 @ 10:06 |
Waarom is Stroll gisteren eigenlijk gestopt? | |
Weltschmerz | maandag 29 mei 2017 @ 10:07 |
De Britse staatstabloid is ook weer op lastercampagne: De koppen: "Vettel takes controversial Monaco win" "Monaco Grand Prix: Team orders or not Mercedes have their own problems" "Lewis Hamilton says Sebastian Vettel is Ferrari's number one" Laten we even vergeten dat Hamiltons teamgenoot dit seizoen al twee keer een teamorder heeft gekregen om zijn race op te offeren voor Hamilton, en op hetzelfde circuit er vorig jaar zelfs door zijn directe concurrent voorbij werd gelaten. Laten we vergeten Laten we even vergeten dat Vettel vernietigend veel sneller was dan Raikkonen, vooral op de momenten dat het er het meest toe deed. Dat Raikkonen gewoon als eerste naar binnen mocht, iets waarmee de leider doorgaans bevoordeeld wordt maar het krap kan worden als die heeft verzuimd afstand te nemen van de nr 2 met een vrije baan voor zich. Alleen maar insinueren dat er iets mis zou zijn met teamorders en Ferrari reden zou hebben om het verbergen, een verdachtmaking van iets dat de gewoonste zaak van de wereld is. En insinueren dat Vettel het nodig zou hebben natuurlijk, want de snelheid van Vettel ligt geheel aan de Ferrari, alleen laat Raikkonen af en toe een steekje vallen of wordt hij benadeeld. Uiteraard wordt er ook nog even zonder enig bewijs of bron gesteld dat Vettel contractueel eerste rijder is. Stel je voor dat Hamilton zo'n race had gereden als Vettel gisteren, dan droop het vandaag bij de BBC nog steeds van de plafonds. Mijn oordeel: Fake news. | |
Nattekat | maandag 29 mei 2017 @ 10:07 |
Balans van de auto was helemaal naar de klote tijdens de SC. | |
Nattekat | maandag 29 mei 2017 @ 10:10 |
Je bent ervan op de hoogte dat Räikkönen midden in verkeer de baan op kwam en dat Vettel niemand is tegengekomen? Dat Räikkönen daarna niet meer voluit ging begrijp ik meer dan de reden dat Vettel aan het stampen was. | |
Tarado | maandag 29 mei 2017 @ 10:15 |
het is ook vrij simpel, ze wilden gewoon Vettel laten winnen wat heel begrijpelijk gezien de stand en de manier waarop Ferrari werkt. dus fake news wil ik het niet noemen maar eerder geen nieuws, het enige wat me verbaasde is dat het voor Kimi wel nieuws leek. | |
sasquatsch | maandag 29 mei 2017 @ 10:16 |
En dat de leider niet voluit hoeft te gaan. Dat soort risico is nergens voor nodig als je op kop ligt op een baan waar je niet kunt inhalen. Vettel had net zoals Ricciardo mazzel dat hij vrij baan had op het moment dat het er toe deed. | |
SnowOokami | maandag 29 mei 2017 @ 10:18 |
Kimi was volgens mij ook redelijk furieus op het einde, maar dan op z'n eigen manier. | |
Weltschmerz | maandag 29 mei 2017 @ 11:03 |
Misschien was Vettel wel helemaal niet aan het stampen. Er kan altijd wat gebeuren, en dan is het altijd beter om vrij dicht op de nr 1 te zitten en zover mogelijk van de nr 3 af. Dan kan Raikkonen best zijn banden een beetje sparen maar er is geen reden om een seconde per ronde langzamer te gaan rijden als hij sneller kon. De BBC schreef ook dat Raikkonen Vettel niet gefeliciteerd had, dus laten we vaststellen dat er sowieso dingen verzonnen worden om dit verhaaltje overeind te houden. Het feit dat Ferrari zo pleegt te werken betekent ook dat ze helemaal geen reden hebben om het te verbergen. Het gaat ook alleen op als je negeert dat Vettel gewoon weer veel sneller was dan Raikkonen, nog meer dan anders zelfs. Als de nr 2 een halve of een hele seconde per rondje sneller is heb je altijd een probleem met de pitstop, en op Monaco kun je altijd in verkeer terechtkomen, de snelle auto rijdt er immers naartoe en strategisch was het voor iedereen gokken. Ik weet niet wat Ferrari had gedaan had als Raikkonen op eigen kracht had kunnen winnen. Daar zitten voor Ferrari natuurlijk ook een hoop voordelen aan en het kost maar 8 punten in de strijd om het WK die nog een erg lange weg te gaan heeft. Ik vind het allemaal een nogal ingewikkelde manier om af te doen aan Vettels snelheid en andere kwaliteiten waarmee hij Hamilton in de schaduw zet. | |
Party_P | maandag 29 mei 2017 @ 11:08 |
Hij lijkt meer op zijn vader dan veel mensen denken.... | |
VEM2012 | maandag 29 mei 2017 @ 11:12 |
Nadat Kimi naar binnen was gegaan bleek Vettel gewoon sneller rond te kunnen gaan. Hij was ook het hele weekend sneller, alleen had hij voor de pole in beide runs teveel fout gedaan. Zou Ferrari dit gedaan hebben om Kimi te benadelen? Sluit ik niet uit. Maar dit resultaat kan evenzogoed het gevolg zijn van het sneller zijn van Vettel, aangezien je op Monaco kort achter je voorganger kan blijven hangen en dan als die naar binnen gaat met een paar snelle rondes jezelf na je wissel voor hem op de baan te komen. Het enige wat Kimi daartegen had kunnen doen is doorrijden totdat de banden echt niet meer konden, alleen heb je die optie niet op Monaco en daarnaast zou geen team dat toestaan omdat je daarmee de winst in gevaar brengt. Ook had Ferrari Seb eerst binnen kunnen roepen. Maar dat zou bevoordeling zijn van de coureur die er het beste voor staat. Geen team is zo dom. Dus hoe je het ook wil spinnen, Hamilton cs lopen als een stel kleine bitches te janken. Hamilton dient gewoon eens in de spiegel te kijken. Als het wat lastiger wordt krijgt hij de auto niet meer aan de praat waar Bottas gewoon goed mee blijft komen voor de topposities. Wat zegt dat eigenlijk over Hamilton? | |
Tarado | maandag 29 mei 2017 @ 11:32 |
ik heb er ook helemaal geen kritiek op maar als Ferrari had gewild dat Kimi had gewonnen was dat gewoon gebeurd, ze hadden gewoon totale controle. | |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 11:34 |
Ik zie helemaal geen complot. Vettel had mazzel dat toen Kimi op zijn versleten banden pitte hij vrij baan had en een aantal ronden kon stampen. Kimi nog langer buiten houden had ze de 1-2 kunnen kosten en dat Vettel op plek 1 weer naar buiten kwam heeft hij zelf bereikt door hard te boenderen. | |
BadderHaring | maandag 29 mei 2017 @ 11:39 |
Geeft de sport wat kleur. Beter dan al die mediagetrainde idioten. Als je gepeopled wordt door je team, of als een strategie niet lukt, dan mag je boos zijn. Sterker nog, dat MOET als je een geboren winnaar bent. | |
Tarado | maandag 29 mei 2017 @ 11:41 |
Met de rondetijden van Kimi was niks mis voor z'n stop dus of die noodzakelijk was zie ik niet zo | |
Floriz87 | maandag 29 mei 2017 @ 11:41 |
| |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 11:45 |
mja, hij had grote moeite om Button en Wehrlein in te halen. Dat kostte hem heel veel tijd, waardoor iedereen weer aan kon sluiten. Hierdoor moesten ze min of meer Bottas wel coveren tijdens de stop. | |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 11:46 |
Die zonnebril van Perez | |
ShaoliN | maandag 29 mei 2017 @ 11:47 |
Ik zou het niet eens mazzel noemen. Vettel was gewoon beter toen het er toe deed. Kimi zijn banden waren eerder op, en Vettel kon nog vol toen Kimi naar binnen moest. Ook na de safety zag je het verschil in snelheid tussen Kimi en Vettel weer goed. Ook bij het passeren van achterblijvers is Kimi niet de scherpste. | |
Nattekat | maandag 29 mei 2017 @ 11:54 |
Waarom is het nou zo lastig toegeven dat Kimi is geklopt op tactiek? | |
Weltschmerz | maandag 29 mei 2017 @ 11:56 |
Dat geloof ik dus niet zo. McLaren liet zich met Bottas verrassen door RB, Verstappen liet zich verrassen door RB, en Ferrari zou het allemaal perfect aan hebben zien komen terwijl er een paar supersnelle rondjes van Vettel voor nodig waren en als Raikkonen een ietsje betere pitstop had gehad al één achterblijver minder had gehad en het anders was uitgekomen? Ik denk dat Raikkonen vooral ontgoocheld was omdat hij met zijn pole verwachtingen had gewekt terwijl het snelheidsverschil met Vettel alweer pijnlijk groot bleek. Daardoor had Ferrari actief zijn overwinning tegen de snellere Vettel moeten beschermen, en dat heeft hij ook gewoon nergens aan verdiend. | |
heywoodu | maandag 29 mei 2017 @ 11:56 |
| |
Party_P | maandag 29 mei 2017 @ 12:22 |
Zeker mee eens, maar ik vraag mij echt hoe goed hij zijn hoofd koel kan houden over een aantal jaar. | |
Blik | maandag 29 mei 2017 @ 12:32 |
Krijgt de Red Bull nou in Canada de motor-update? | |
SnowOokami | maandag 29 mei 2017 @ 12:33 |
Meldt het even als jij het hoort edit: Zo te lezen niet: https://nl.motorsport.com(...)ces-moeilijk-911919/
| |
ShaoliN | maandag 29 mei 2017 @ 12:39 |
Omdat het onzin is? | |
Nattekat | maandag 29 mei 2017 @ 12:41 |
Nee, dat is het niet. Vinden dat Vettel beter is dan Räikkönen op basis van gisteren is hetzelfde als zeggen dat Ricciardo beter is dan Verstappen. | |
ShaoliN | maandag 29 mei 2017 @ 12:45 |
Wat bazel je nou. Rare vergelijkingen ook. Vettel toont elke race aan dat hij beter is dan Kimi. Zo ook gisteren. Zijn rondetijden waren beter, hij kwam makkelijker voorbij de achterblijvers en hij ging beter met zijn banden om. Snap niet wat dat met Ricciardo en Verstappen te maken heeft. En nee Kimi hoeft niet op 1 race afgerekend te worden. De 2 carrieres spreken boekdelen. | |
Nattekat | maandag 29 mei 2017 @ 13:00 |
Ik heb het nu over specifiek deze race. | |
VEM2012 | maandag 29 mei 2017 @ 13:46 |
Ricciardo is dan ook nog beter dan Verstappen (als je naar het gehele plaatje kijkt). Seb is zonder enige twijfel beter dan Kimi. Al zou ik dat niet direct op basis van een enkele race willen zeggen. | |
Fir3fly | maandag 29 mei 2017 @ 13:49 |
Oeh, typefoutje? | |
VEM2012 | maandag 29 mei 2017 @ 13:52 |
Nee, meer een knuppel voor in het hoenderhok. | |
Floriz87 | maandag 29 mei 2017 @ 13:53 |
Hou maar bij je. Anders krijgen we die eeuwige discussie weer. | |
Tarado | maandag 29 mei 2017 @ 13:55 |
er is weer wat tijd tot de volgende race | |
VEM2012 | maandag 29 mei 2017 @ 13:57 |
Nou ja, eeuwig. Verstappen zal hoop ik wel afstand gaan nemen, aangezien Ricciardo wat mij betreft een van de meest overschatte coureurs is. | |
VEM2012 | maandag 29 mei 2017 @ 13:58 |
Het lijkt mij een zinvoller discussie dan wie beter is Seb of Kimi. Dat weet mijn vrouw nog wel en die kun je wijs maken dat Seb in een Ligier rijdt en Kimi in een Jordan. | |
Tarado | maandag 29 mei 2017 @ 14:01 |
dat is ook zo, zal ik dan maar beginnen, Verstappen is de snellere, Ricciardo (nog) de wijzere | |
opreis | maandag 29 mei 2017 @ 14:09 |
Natuurlijk werd kimi benadeeld, de US was de snellere band en kon een hele race mee, plus dat de banden lastig op temperatuur te krijgen waren dus een overcut lag veel meer voor de hand dan een undercut. Zie zowel dat Vettel als Ric er voordeel door hadden. Snap wel dat Max pissig is hierdoor, hij rijdt voor zichzelf zoals alle coureurs dat doen. Positief is in ieder geval dat hij dit jaar niet onder doet voor Ric in de kwalificatie en dat hij nu Monaco heeft uitgereden. | |
BadderHaring | maandag 29 mei 2017 @ 14:10 |
Ik weet niet wat er zo grappig is, maar ik laat keurig in het midden of het een strategische fout of een bewuste keuze van RB was. We weten het simpelweg niet zeker. | |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 14:19 |
There opened up an opportunity, zoals ze in de Formule 1 wel eens zeggen | |
fathank | maandag 29 mei 2017 @ 14:46 |
gepiepeld/gepeopled potato/pototo | |
VEM2012 | maandag 29 mei 2017 @ 15:18 |
Daar ben ik het mee eens. | |
VEM2012 | maandag 29 mei 2017 @ 15:19 |
Wat had Ferrari moeten doen als ze volledig neutraal willen opereren? | |
Nattekat | maandag 29 mei 2017 @ 18:15 |
Eerst Kimi, ronde later Vettel. | |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 18:20 |
En dat wilden ze niet vanwege Ricciardo | |
Nattekat | maandag 29 mei 2017 @ 18:21 |
Want? Kimi mag wel achter Ricciardo finishen ofzo? | |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 18:25 |
Nee, maar zo wisten ze zeker dat ten minste een Ferrari voor Ricciardo zou zitten. | |
BadderHaring | maandag 29 mei 2017 @ 19:00 |
Ow. Boeiend. | |
VEM2012 | maandag 29 mei 2017 @ 19:13 |
Met het risico dat Ricciardo zou winnen? | |
Nattekat | maandag 29 mei 2017 @ 19:23 |
Ferrari haalt de leidende coureur naar binnen... denk je nou echt dat ze bewust het risico nemen om met één auto achter Ricciardo te komen? | |
sasquatsch | maandag 29 mei 2017 @ 19:32 |
Kimi ging eerder dan Ricciardo. Als Ricciardo net zoals bij het passeren van Bottas doorgereden was, was dat mogelijk geweest. Zeker als de Ferrari's in verkeer terecht kwamen. De banden konden het in ieder geval aan. Vandaar dat Vettel door reed. Beter hadden ze gewacht totdat Ricciardo naar binnen ging, al loop je dan ook het risico dat Ricciardo erachter zit en een geslaagde undercut doet. | |
Deckard | maandag 29 mei 2017 @ 19:40 |
Dat zou juist een reden zijn om helemaal niet in te halen. Volgens mij maak je nu net de vergelijking dat de auto's kleiner zijn. Jawel. Zie mijn post. | |
#ANONIEM | maandag 29 mei 2017 @ 19:40 |
Ik erger me aan die reporters van Ziggo, word eens volwassens tering pubers | |
Deckard | maandag 29 mei 2017 @ 19:42 |
Button die vluchtte voor Jack Plooy zei genoeg. | |
sasquatsch | maandag 29 mei 2017 @ 19:47 |
Wat een onzin. Je post sloeg nergens op zoals ook uitgelegd werd. Met deze bredere auto's is het bijna niet te doen om in te halen. De enige die het lukte was Perez waarbij hij twee keer een tegenstander in de vangrail liet verdwijnen. Hiervoor heeft hij ook 2 strafpunten gekregen. | |
VEM2012 | maandag 29 mei 2017 @ 20:16 |
De leider volgde Bottas/Verstappen. | |
SnowOokami | maandag 29 mei 2017 @ 20:28 |
Je zou denken dat er bij Liberty Global/Ziggo toch wel mensen zijn die inzien dat er een paar kneuzen bij "hun" F1 programma lopen? Maar nee. | |
Fer | maandag 29 mei 2017 @ 20:39 |
Ieder geval niet precies achter Button en Wehrlein de baan op laten komen, hier heeft hij de meeste tijd verloren. Eenmaal erlangs was de rondetijd niet eens zo slecht, Vettel pakte toen maar een paar tienden. Eigenlijk had Kimi voor de stop even moeten pushen, gat proberen te trekken en net voor Wehrlein terugkomen. Dan had hij een kans. | |
franklop | maandag 29 mei 2017 @ 21:07 |
YourCaptor | maandag 29 mei 2017 @ 21:43 |
| |
Schnitzels | maandag 29 mei 2017 @ 23:22 |
Jongens, Max racet toch al heel lang he? Maar weten jullie of hij Sebastian Ocon? | |
THEFXR | maandag 29 mei 2017 @ 23:38 |
max en vermeulen gaan op de koffie bij andere teams: rb is geen champ car renault geeft geen fuck dit weekend weer blunderen met de pitstop | |
Nattekat | maandag 29 mei 2017 @ 23:43 |
Tja... dan moet je team dat wel melden. Kimi reed gewoon rustig op de cruise rond voor zijn stop. | |
Geralt | dinsdag 30 mei 2017 @ 00:18 |
En toch gaat ie gewoon zijn contract uitzitten bij RB denk ik ±' | |
THEFXR | dinsdag 30 mei 2017 @ 00:22 |
uiteindelijk wel, maar niet zonder druk te zetten op RB, probleem is sinds die merc motoren fiasco, is rb renault hun bitch. | |
opreis | dinsdag 30 mei 2017 @ 04:49 |
Geef Renault nou nog wat tijd, voor het eerst in 3 jaar zijn ze vrij om te ontwikkelen, ferrari en merc zaten al goed en renault moest dit jaar vrijwel op 0 beginnen, ik denk dat ze aan het eind van het jaar er vlak achter zitten wat ook eigenlijk is wat je mag verwachten | |
Sunri5e | dinsdag 30 mei 2017 @ 07:21 |
Je hebt er alleen geen Fuck aan. | |
SnowOokami | dinsdag 30 mei 2017 @ 07:23 |
Denk dat Renault volgend jaar wel aansluit bij RBR ja. | |
jpjedi | dinsdag 30 mei 2017 @ 07:30 |
Leuk en wel maar een goede motor is aan het begin van het seizoen nodig en niet aan het einde. En als dan het seizoen erop weer begint is de motor weer gedateerd en heeft de concurrentie wel de beste specs. Zo blijf je achter de feiten aan lopen zoals RBR nu al 2 jaar doet. | |
SnowOokami | dinsdag 30 mei 2017 @ 07:49 |
Renault zat eind vorig jaar pas dichtbij en dat was het einde van de 3 jaar. Als Renault aan het einde van dit jaar dicht erop zit is dat heel anders dan vorig jaar... | |
opreis | dinsdag 30 mei 2017 @ 07:57 |
Dit jaar niet, maar wie had dat dan verwacht? | |
opreis | dinsdag 30 mei 2017 @ 08:00 |
Je snapt niet dat kwam door de vonds van mercedes in het eerste jaar en het tokensysteem wat ervoor zorgde dat renault ookal zouden ze het willen ze de motor van mercedes niet eens konden kopieren omdat ze daar de tokens niet voor hadden. Dit jaar is een compleet andere situatie | |
jpjedi | dinsdag 30 mei 2017 @ 08:06 |
Omstandigheden veranderen maar het spel niet! Je moet een seizoen beginnen met een blok dat het beste is en eindigen met een blok dat het beste is. Dat is net zo feitelijk als dat RBR F1 rijdt om te winnen en niet on derde te worden. Wat jij aanhaalt zijn excuses maar geen redenen | |
SnowOokami | dinsdag 30 mei 2017 @ 08:08 |
Ja ... dat was te zien aan de carrosserie de eerste paar races. | |
jpjedi | dinsdag 30 mei 2017 @ 08:39 |
Ook nog een puntje idd 😂 | |
VEM2012 | dinsdag 30 mei 2017 @ 09:09 |
Nu de million dollar question: als het allemaal zo duidelijk was, waarom haalde Mercedes dan Bottas naar binnen als reactie? | |
SnowOokami | dinsdag 30 mei 2017 @ 09:13 |
Bottas kon alleen buiten blijven als er een kans was om voor Sainz weer de baan op te komen... aangezien de kans groter was dat Max voor hem zou komen dan dat hij voor Sainz de baan op zou komen haalden ze Bottas ook naar binnen. | |
VEM2012 | dinsdag 30 mei 2017 @ 09:20 |
Hoezo? Als langer buiten blijven per definitie sneller is, hoe kan iemand achter jou dan jou inhalen als jij de snellere auto hebt? | |
SnowOokami | dinsdag 30 mei 2017 @ 09:22 |
Ze wisten toch niet hoe lang Sainz nog buiten zou blijven toch? En Bottas had moeite met snelheid houden had ik het idee. | |
fathank | dinsdag 30 mei 2017 @ 09:47 |
Oke Max moet naar Mercedes daar hebben ze de beste blok kan ie tenminste wereldkampioen worden je ziet duidelijk dat hij 2e rijder is bij Red Bull maar die Ricciardo kan er niks van die wordt maar net derde als ze de rollen omgedraaid hadden had Max zeker wel gewonnen in Monaco die jankebal Vettel kan er ook niks van die had ie makkelijk kunnen hebben als ze hem niet verneukt hadden. | |
Weltschmerz | dinsdag 30 mei 2017 @ 09:49 |
Waarom was hij niet ouderwets hard aan het stampen dan? Hij kon zijn banden gewoon opgebruiken en met zijn ervaring moet hij toch weten dat het slaan van een gaatje de kans op een overwinning vergroot. Dus volgens jou zat hij voor zijn stop met vrij baan voor zich te cruisen, en zat hij na zijn stop toen Vettel met meer dan een seconde per rondje van hem wegliep en hij vrij baan had ook weer te cruisen? Zou het niet slimmer zijn om gewoon proberen de race te winnen met hard rijden ipv cruisend te wachten tot het team je de overwinning in de schoot gooit ten koste van de man die wel aan het racen is? Verder moet ik wel lachen omdat gelul dat Mercedes nu underdog zou zijn omdat de Ferrari zo goed is. De Ferrari is helemaal niet zo goed, als Hamilton gewoon zijn werk doet en 3 tienden sneller is dan Bottas stond hij gewoon op pole in Monaco, zijn idool Senna evenarend. Zelfs met een minimale 1 tiende had hij het gered. Mercedes heeft nog steeds de beste auto, het verschil is dat Vettel wel elk raceweekend presteert en Hamilton er regelmatig een potje van maakt. | |
VEM2012 | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:03 |
Ik zie even niet hoe dat relevant is als je sneller bent door later te stoppen. Dat is eerder een reden om niet ook zelf te stoppen. Het is vrij normaal voor een team om te reageren op stops van anderen. Indien je voorop rijdt is het dan al snel 'geen idee of dit de juiste strategie is, maar als wij hetzelfde doen, dan verslaan ze ons in ieder geval niet met de strategie'. Ferrari liet Kimi gewoon volgen wat de nr 3 en 4 in de race deden. Zoals ik eerder al aangaf: ik geloof best dat Ferrari de keuze wie ging volgen heeft gebaseerd op wat de meest wenselijke uitslag zou zijn (het is gewoon teambelang), maar ze hebben Kimi niet extra vroeg op een rotmoment binnen gehaald om te zorgen dat Seb hoe dan ook vooraan zou komen. Dat noemen we gewoon geen teamorders, het is common sense. | |
Tarado | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:04 |
nee het is toch wel gebleken dat Ferrari het beste chassis heeft, Mercedes is motorisch nog steeds wat verder dus in Canada zullen die wel weer in het voordeel zijn. | |
Geralt | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:07 |
Dat was de call om Max binnen te halen ook. Daarmee konden ze uiteindelijk 3de en 5de worden ipv 4de en 5de. En als die pitstop goed gegaan was van Max dan hadden ze misschien net aan 3de en 4de gelegen. Dit was gewoon het beste voor het team. Dat zal Max inmiddels ook wel inzien. Dit zegt Jos er zelf over:
| |
Geralt | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:08 |
Mooi om te zien dat Jos het inmiddels gewoon, terecht, overlaat aan Max zelf om zijn shit te regelen. | |
VEM2012 | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:09 |
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Het lijkt mij dat de Ferrari niet zo zeer sneller is (misschien zelfs iets langzamer), maar dat de driveability beter is. Bottas lijkt vervolgens op de circuits waar de Mercedes niet goed in balans is gewoon nog steeds te kunnen presteren en Hamilton raakt dan de weg kwijt. En dat gaat Vettel dan de titel brengen, want die presteert momenteel ieder weekend, waar Hamilton af en toe door het ijs zakt. En dan is 25 punten achterstand heel erg veel. | |
motorbloempje | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:11 |
Dittum | |
Tarado | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:14 |
als Hamilton 1 keer wint wanneer Vettel uitvalt is het weer gelijk, ik vind het nog spannend genoeg | |
ShaoliN | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:23 |
Eigenlijk valt Hamilton me wat tegen in dat opzicht. . Als alle omstandigheden niet perfect zijn dan presteert hij zeer wisselvallig vind ik. Hij had natuurlijk wat pech in Q3 toen die Belgische prutser weer een auto om zeep hielp, maar hij had tot dan ook nog geen enkel fatsoenlijk rondje gereden in de Q. | |
Verrekte_Koekwous | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:25 |
Hamilton heeft wel 3 jaar kunnen cruisen, geen uitdaging gehad, vorig jaar een paar keer tegenslag waardoor Rosberg net aan het langste eind trok, maar ik vind hem niet scherp. Het is niet de vorm die we van Hamilton mogen verwachten, ik hoop dat hij zich nog herpakt. Misschien maar eens meer bezig zijn met de F1 dan met allerlei randzaken als hij echt weer WK wilt worden. | |
Floriz87 | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:35 |
Palmer:
| |
ShaoliN | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:35 |
Idd precies dat. | |
SnowOokami | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:39 |
Lol! | |
VEM2012 | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:50 |
Ik heb niet gezegd dat het niet spannend is. Maar het is voor een coureur niet zo fijn als je moet hopen op technische problemen bij de concurrentie. | |
opreis | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:50 |
waarom kon hij de banden gewoon opgebruiken? Met zijn ervaring weet hij dat inhalen hier zo goed als onmogelijk is dus waarom zou je een gat slaan/risico nemen? Als Ferrari dezelfde strategie toe had gepast bij Seb als bij Kimi had Kimi gewoon gewonnen. Een gaatje slaan slaat nergens op in Monaco want de kans op een SC is bijna 100% dus hoe beter je je banden houdt hoe gunstiger het is als je weer een restart moet doen. Ik vind Hamilton dit seizoen ook niet geweldig, maar je slaat door. Kimi's polelap was verre van foutloos en toch was Vettel langzamer, zo kan je ook stellen dat als Vettel zijn werk had gedaan dat hij op pole had gestaan met 3 tienden verschil op Kimi en dan leek de Ferrari opeens wel over duidelijk de snellere auto van de twee. Wel eens dat Vettel dit seizoen beter presteert dan Ham, maar deze won hij met hulp van zijn team | |
VEM2012 | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:52 |
Het lijkt een zwak punt van hem. Er zijn veel mensen die hem heel hoog hebben zitten, maar ik ben daar niet één van. Hij is gewoon goed, maar meer niet. | |
THEFXR | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:53 |
Het is elk jaar wat, eerst waren het de tokens en nu kunnen ze vrij ontwikkelen en lukt het ze nog niet, Renault kan de beste motor van het veld bouwen als ze maar willen. Ergens is er geen wil of budget bij Renault. | |
opreis | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:55 |
Hoe bedoel je lukt nog steeds niet? Ze hebben dit jaar een nieuwe motor en daar is nog geen upgrade op geweest. Hoe kun je dan stellen dat de ontwikkeling niet werkt? | |
Weltschmerz | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:56 |
Waar blijkt dat dan uit? Uit hoe Vettel het tov Hamilton doet of uit hoe Raikkonen het tov Bottas doet? Het verschil is gewoon niet heel groot, maar dat betekent niet dat de een per se een beter chassis heeft. Dan is het dus niet de driveability van de auto maar de ability van Hamilton. Rosberg was uitdaging genoeg, vaak teveel zelfs. Dit is gewoon precies dezelfde Hamilton zoals we hem zijn hele carriere al kennen. Snel als alles lekker loopt, maar mentaal breekbaar als het niet allemaal van een leien dakje gaat en dan underachievend. Vervolgens geeft hij de auto de schuld, dat deed hij ook al in de McLaren terwijl Button gewoon meer punten binnen reed. Met alleen Rosberg als tegenstander en een fantastische auto ging het heel vaak van een leien dakje, maar was het ook mis als het dat niet ging. Nu staat het meer op scherp en komt zijn zwakte meer aan bod, maar het lijkt me onzin om twee grote innerlijke veranderingen te veronderstellen om te verklaren dat Hamilton weer dezelfde is als 4 jaar geleden. | |
THEFXR | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:00 |
Omdat het blok 80 PK minder heeft dan de Ferrari en Merc. | |
opreis | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:04 |
Dan nog kan je pas aan het einde van dit seizoen stellen of Renault stappen heeft gemaakt t.o.v merc/ferrari | |
VEM2012 | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:06 |
De ability van Hamilton om om te kunnen gaan met een auto die uit balans is, is inderdaad ondermaats. Dat was nu juist een sterk punt van Schumacher. Hamilton lijkt mij vooral een rijder die goed presteert met wind mee. | |
jpjedi | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:06 |
Dat dus! Al die onzin verhalen en excuses. Die omstandigheden waren en zijn voor elke bouwer gelijk. De uitdagingen zijn ook gelijk:winnen. Er is NU een enorm gat in vermogen. Daar helpt een toekomstige upgrade NU niets aan. De andere teams zijn net zo hard aan het ontwikkelen. De motor moet NU vermogen leveren ongeacht wat er jaren ervoor gebeurde of wat er verder in het seizoen nog kan verwacht worden. | |
SnowOokami | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:10 |
Je vergeet dat Ferrari en Mercedes al een goede basis hadden en Renault niet. Die hebben ze nu wel en die kunnen ze in theorie sneller door ontwikkelen dan Ferrari en Mercedes. Het is niet dat Ferrari en Mercedes opeens ergens 50pk erbij gaan vinden in het motor ontwerp want het grootste limiet blijft nog steeds het brandstof limiet. | |
ondeugend | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:13 |
De caravanrace! https://www.redbull.com/n(...)pen-daniel-ricciardo Ik lig voor de derde keer opgevouwen van het lachen [ Bericht 15% gewijzigd door ondeugend op 30-05-2017 11:19:02 ] | |
fathank | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:14 |
ontwikkeling kost vooral tijd (en geld uiteraard). Alsof je in 2 weken even een winnende betrouwbare F1 motor op de tekentafel kliedert . En Mercedes en Ferrari hebben een voorsprong en zitten ook niet stil. | |
fathank | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:15 |
Beetje vergelijkbaar als Lorenzo in de MotoGP. Als de omstandigheden perfect zijn bloedsnel, maar als het een beetje tegenzit gelijk ver terug vallen in niveau. | |
Floriz87 | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:22 |
Supermooi! | |
Beach | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:25 |
Kijk maar naar Honda | |
THEFXR | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:32 |
die geen tokens meer, was al een jaar vantevoren bekend, dus | |
OscarMopperkont | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:34 |
Heerlijk | |
motorbloempje | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:37 |
Godverdomme | |
Frozen-assassin | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:40 |
Godverdomme Rijden bij RedBull moet echt fantastisch zijn | |
Geralt | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:41 |
Zelf hebben ze er ook oprecht lol in. Beter zoiets dan dat domme skieen van Ferrari altijd. Man man man. | |
Weltschmerz | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:42 |
Als ik Bottas zie rijden lijkt het er meer op dat Hamilton uit balans is. Vettel is juist degene die een bepaalde balans moet hebben om uberhaupt snel te zijn, en dat is zeker een zwak punt van hem. Maar die zoekt de fout bij zichzelf, gaat gewoon aan de slag en probeert de auto meer naar zijn zin te krijgen, terwijl hij voor zijn team gaat staan. Hamilton raakt uit balans bij elke tegenslag of negatieve druk en wisselt dan stoere praatjes af met geklaag over de auto die zijn team hem geeft en waarmee Bottas het wel goed doet. Mercedes moet dan weer voor Hamilton gaan staan, en van de daken schreeuwen hoe fout zij het hebben gedaan door met een auto te komen waarmee Bottas maar liefst 0.04 moest toegeven op de pole. | |
Beach | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:44 |
Bottas zal het ook wel beter doen in Canada, die doet het daar altijd goed. | |
Geralt | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:54 |
Youtubelinkje van bovenstaand filmpje voor degene waarbij de Redbull site nogal buffert. | |
Tarado | dinsdag 30 mei 2017 @ 12:05 |
dat geldt voor Vettel natuurlijk ook, dat is ook geen Schumacher, net zo min als Hamilton geen Senna is. | |
tja77 | dinsdag 30 mei 2017 @ 12:20 |
Dit dus, in het huidige veld verdomd goede coureurs (t.o.v. de rest), echter wel beperkte coureurs. | |
Gezicht | dinsdag 30 mei 2017 @ 12:41 |
Haha prachtig hoeveel plezier Max en Dan hebben in dat filmpje | |
motorbloempje | dinsdag 30 mei 2017 @ 12:51 |
Ik zou ook veel plezier hebben als dat onderdeel van mijn baan zou zijn | |
Geralt | dinsdag 30 mei 2017 @ 12:55 |
Ook als het geen werk zou zijn zou ik lol hebben hoor | |
ChatGirl | dinsdag 30 mei 2017 @ 12:56 |
Briljant! | |
VEM2012 | dinsdag 30 mei 2017 @ 12:57 |
Schumacher is dan ook de beste ooit (vind ik). Vettel is de beste van zijn generatie (wederom, vind ik). | |
habitue | dinsdag 30 mei 2017 @ 12:57 |
| |
Geralt | dinsdag 30 mei 2017 @ 12:58 |
Fixed | |
franklop | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:04 |
ondeugend | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:05 |
Zouden Max en Daniel ook niet testen voor Pirelli deze week? | |
Nattekat | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:06 |
Meer bewijs dat de banden te hard zijn. | |
sasquatsch | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:11 |
Een SC zou juist het moment zijn om te pitten voor nieuwe banden. Dus dat klopt niet. Maar ze lieten Vettel buiten om Ricciardo te coveren, want als er na de stop van Kimi (en theoretisch Vettel) een SC zou komen zou Ricciardo hier voordeel bij hebben. Dus haalden ze Vettel pas naar binnen na de stop van Ricciardo. Maar Kimi verloor de race doordat hij in verkeer (achter Button, Wehrlein) terecht kwam wat hem veel tijd kostte. Vettel daarentegen had vrij baan. Dus de timing van de stop van Ferrari was slecht. Maar dat is ook het enige wat er op aan te merken is. |