abonnement Unibet Coolblue
pi_171250610
Een nieuw achterwiel voor een MTB hoeft niet zoveel te kosten.
in a crowd you lose humanity
pi_171250637
Ik ga morgen de Boucles de la Marne rijden. Cyclo van 167 km met 1600 hm.
Het wordt 32 graden hier :%
in a crowd you lose humanity
pi_171250689
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 09:36 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niet allemaal, ga dan voor een 30mm bandbreedte, icm brede velg en veel spaken in de wielen.
Vermoeden had ik al. Die Koga en de Bianchi Impulso zijn natuurlijk gewoon lichte raceframepjes met een plat stuurtje.

De Bergamont en de andere Bianchi lijken me meer hybrides en de Cube en Canyon zitten er een beetje tussenin. Ik zag laatst een merk (weet niet meer welk) dat het toelaatbaar totaalgewicht per fiets vermeld had, die ik zat te bekijken was meen ik 105.
pi_171250759
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:46 schreef BoesB het volgende:
Van de winter is het achterwiel van mijn MTB gestolen. Was dom genoeg om te denken dat het wel zou kunnen om hem één keer mee de stad in te nemen.

Zojuist bij een dealer geweest, en die geeft aan dat reparatie (inclusief nieuwe onderdelen) tussen de 300-400 euro gaat kosten. Het betreft een mountainbike uit 2013 met een nieuwwaarde van EUR 799. Dit lijkt mij de investering niet meer waard.

Overweeg nu over te stappen naar een racefiets, alleen met mijn lengte van 1,98 probeert elke dealer waar ik tot nu toe ben geweest mij een maatwerk fiets aan te smeren voor veel te veel geld. Terwijl ze wel gewoon frames van 60 CM in voorraad hebben, maar volgens de dealer is dat absoluut te klein voor mij.

Wat is jullie standpunt in deze? Volgens mijn dealer moet ik minimaal een 64 CM frame, dat dan weer helemaal uit het buitenland moet komen, en zegt hij doodleuk dat ik het apparaat ergens begin augustus kan komen ophalen. Terwijl ik zelf even op een 60 CM frame (Cannondale) ben gaan zitten, en dat voelde eigenlijk best wel prima aan.

Nog een behoorlijke noob vraag, maar : Hoe vervoeren jullie eigenlijk je fiets naar huis als je hem hebt gekocht? Gewoon in de kofferbak ofzo? Fietsendrager?
Doe je je mtb frame met voorwiel verkopen? :9
pi_171250833
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:52 schreef Wombcat het volgende:
Een nieuw achterwiel voor een MTB hoeft niet zoveel te kosten.
Dat niet, maar er komt ook een band bij, schrijfrem, versnellingen, montagekosten. Plus je schijnt die velgen per twee te moeten bestellen :'(
pi_171250837
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:59 schreef Najieto het volgende:

[..]

Doe je je mtb frame met voorwiel verkopen? :9
Ben nog even aan het twijfelen maar die kans zit er wel in ja..
pi_171250892
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:03 schreef BoesB het volgende:

[..]

Ben nog even aan het twijfelen maar die kans zit er wel in ja..
Als je een prijs weet hou ik me evt aanbevolen. Ik heb overigens mijn fiets in het dorp gekocht. 500 meter van mijn huis dus na aankoop naar huis gefietst ;)
  zaterdag 27 mei 2017 @ 18:06:54 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_171250904
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:46 schreef BoesB het volgende:
Van de winter is het achterwiel van mijn MTB gestolen. Was dom genoeg om te denken dat het wel zou kunnen om hem één keer mee de stad in te nemen.

Zojuist bij een dealer geweest, en die geeft aan dat reparatie (inclusief nieuwe onderdelen) tussen de 300-400 euro gaat kosten. Het betreft een mountainbike uit 2013 met een nieuwwaarde van EUR 799. Dit lijkt mij de investering niet meer waard.

Overweeg nu over te stappen naar een racefiets, alleen met mijn lengte van 1,98 probeert elke dealer waar ik tot nu toe ben geweest mij een maatwerk fiets aan te smeren voor veel te veel geld. Terwijl ze wel gewoon frames van 60 CM in voorraad hebben, maar volgens de dealer is dat absoluut te klein voor mij.

Wat is jullie standpunt in deze? Volgens mijn dealer moet ik minimaal een 64 CM frame, dat dan weer helemaal uit het buitenland moet komen, en zegt hij doodleuk dat ik het apparaat ergens begin augustus kan komen ophalen. Terwijl ik zelf even op een 60 CM frame (Cannondale) ben gaan zitten, en dat voelde eigenlijk best wel prima aan.

Nog een behoorlijke noob vraag, maar : Hoe vervoeren jullie eigenlijk je fiets naar huis als je hem hebt gekocht? Gewoon in de kofferbak ofzo? Fietsendrager?
Ik snap je echt niet. Je fietsenmaker geeft aan dat je een grotere frame wilt, toch wil je zelf een 60 cm frame. Waarom vertrouw je je fietsenmaker niet

Als de levertijd een probleem is zou ik eens op marktplaats of bij een andere fietsenmaker kijken. En van 2 minuten op een 60 cm frame zitten kan je echt niet bepalen of het nou wel of niet goed voor je zal zijn.

En anders moet je "slim" zijn, toch dat 60 cm frame nemen omdat je anders "veels te veel" geld moet betalen en dan zien we je over een maand of wat wel vragen hoe het nou kan dat je last van je knieën, rug, nek of weet ik wat hebt!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 18:07:43 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_171250925
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:03 schreef BoesB het volgende:

[..]

Dat niet, maar er komt ook een band bij, schrijfrem, versnellingen, montagekosten. Plus je schijnt die velgen per twee te moeten bestellen :'(
Wielen kan je ook gewoon los kopen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_171250952
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:03 schreef BoesB het volgende:

[..]

Dat niet, maar er komt ook een band bij, schrijfrem, versnellingen, montagekosten. Plus je schijnt die velgen per twee te moeten bestellen :'(
Voor dat geld moet je een wielset incl. cassette kunnen kopen.

Om maar een voorbeeld te geven:
https://www.mantel.com/ma(...)Y1tdPTE2NDUjc3RhcnQz
In de beschrijving staat dat het incl. banden is.
Moet er nog wel een cassette bij en ik weet niet of het voor jouw type schijfrem is.
in a crowd you lose humanity
pi_171250992
Op die Canyon site staat btw:
quote:
BIKE CATEGORY 1
FIETS CLASSIFICATIE: Fietsen in deze categorie zijn bedoeld voor gebruik op verharde wegen waar de wielen in constant contact met de ondergrond zijn. Dit gaat normaliter om racefietsen, triathlonfietsen en tijdritfietsen. De maximale belasting inclusief berijder en bagage mag de 120 kg niet overstijgen. Deze limiet kan verder gereduceerd worden door de individuele fabrikanten van onderdelen.
Cube site zegt dat hun model in dezelfde categorie valt. Zou dus allemaal net kunnen.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 18:11:20 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_171251008
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:10 schreef JacquesPlafond het volgende:
Op die Canyon site staat btw:

[..]

Cube site zegt dat hun model in dezelfde categorie valt. Zou dus allemaal net kunnen.
Je hebt nog 15 kilo speling toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_171251040
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je hebt nog 15 kilo speling toch?
Ja daarom. En er zit heus nog wel wat extra marge boven die 120.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 18:14:10 #39
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_171251068
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:12 schreef JacquesPlafond het volgende:

[..]

Ja daarom. En er zit heus nog wel wat extra marge boven die 120.
Wat wel wat belangrijker is voor iemand met jouw gewicht is dat je niet als een kip zonder kop dwars door alle gaten in de weg gaat raggen, want dan zegt je wiel wat eerder krak.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_171251211
Dat snap ik.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 18:54:30 #41
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_171252091
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:03 schreef BoesB het volgende:

[..]

Dat niet, maar er komt ook een band bij, schrijfrem, versnellingen, montagekosten. Plus je schijnt die velgen per twee te moeten bestellen :'(
Zoent je dealer dan ook? Of wordt je alleen genaaid? Ik zou eens bij een andere fietsenmaker langs gaan.
Of 1 van de opties bekijken die ik je in het mountainbike topic had gegeven.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_171252793
Ik heb lekker gefietst in Tecklenburg, na twaalven werd het wel wat warm. Ik was niet helemaal fit maar toch de 160 gefietst en op een aantal klimmetjes een pr gereden. Ik had dan ook veel getraind. Geen Simplon gezien. Wel veel dure fietsen met van die mannen die het maar slecht kunnen hebben dat ik op m´n stalen fiets sneller hoog ga dan zij.

Toen ik vanochtend Duitsland inreed werd ik door de politie van de weg gehaald, met een vaag verhaal. Hij vroeg zich af waar al die Hollanders naar toe gingen. En wilde toch voor de zekerheid in mijn achterbak kijken of daar wel een fiets in zat. Raarrr

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 27-05-2017 19:42:38 ]
Aldus.
pi_171252838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:13 schreef Barbewire het volgende:
Tecklenburg ervaring rijker. Aangekomen in het plaatsje en de auto geparkeerd, komt er koelvloeistof uit mijn auto, bijgevuld. Wel terug kunnen komen naar huis.

Fietsen was helaas ook geen succes. Last van de knie (denk wel de oorzaak te weten nu), 2x afstappen bij 20/21% heuvels en na 39km fietsen brak mijn derailleur pad op weer een steil klimmetje.

Was dus weer een leuk dagje. Volgend jaar kom ik terug en neem ik wraak voor deze dag. >:) >:)
Toestanden.
Aldus.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:29:06 #44
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_171258166
Vandaag een groot gedeelte van de Otztaler radmarathon gefietst.

Om half 6 begonnen met werken, zodat ik vroeg kon vertrekken op de fiets, want ik wilde een flink eind gaan fietsen. Er zou een groep om 8:15 vertrekken om deze ronde te fietsen. Uiteindelijk omdat het werk wat uitliep 8:45 op de fiets gestapt en zelf aan de ronde begonnen. De groep de hele dag niet meer gezien.
Het idee was om een groot gedeelte van de Otztaler radmarathon te fietsen, waarschijnlijk tot aan Oetz waar ik de trein terug zou kunnen pakken naar Innsbruck. Vanuit Oetz op de fiets terug naar Innsbruck waarbij ik de Kuhtai nog over zou moeten (normaal gezien de eerste klim) zou me 2h20 kosten. Ik had niet de verwachting dat ik 2h20 voor zonsondergang in Oetz zou aankomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanuit Innsbruck ging het eerst de Brennerpass op. Deze klim stelt eigenlijk niks voor. Dit gedeelte heb ik lekker rustig naar boven gepeddeld. De weg zelf en het uitzicht zijn niet bijzonder. Bovenaan de klim kom je Italië binnen. Tijdens de afdaling het fietspad gepakt want aangezien deze weg redelijk druk was. Dit was een verkeerde keuze want ik zat opeens verkeerd en om richting de jaufenpass te gaan moest ik een stukje over grind lopen om weer de goede richting op te gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Jaufenpass, of in het Italiaans Passo di Monte Giovo, telt wel als een echte klim. Het ging in zo'n 15 km met steeds rond de 7% naar 2000m. De vele motoren deden helaas afbraak aan de ervaring. Ook hier ben ik zonder al te veel inspanning boven gekomen. Ik bleef rustig aan doen op een tempo wat ik sowieso de hele dag zou kunnen volhouden. Tijdens de afdaling waren er al een stuk minder motoren. Hier was het wel uitkijken voor de vele scheuren in de weg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snel na de afdaling begon de Timmelsjoch, of Passo del Rombo. Aan de voet nog de tijd genomen om een goede pasta te eten. Op het begin van de klim had ik het zwaar, terwijl dit qua stijgingspercentage eigenlijk niks voorstelt. Het was de warmste periode van de dag. Ook hier was het tegen de 32 graden en in volle zon tegen de bergwand waarschijnlijk nog warmer. Na wat hoogtemeters te hebben gemaakt begon het wat koeler te worden. Ook steiler, maar dat ging me goed af doordat ik wat afkoelde.

Hier begon het echte genieten want de uitzichten waren erg mooi. Je begint de klim op 700m en klimt in 29km naar 2500m. Erg steile stukken waren er niet en er zitten genoeg momenten in de klim om weer op adem te komen. De 2km boven de 10% heb ik eigenlijk niet gemerkt.
Bovenop de top zijn de sneeuwmuren indrukwekkend. De pas was pas 2 dagen geopend, en gezien de hoeveelheid sneeuw die er nog lag snap ik dat wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan een lange maar prachtige afdaling. In de vallei staat er flink wind tegen, maar het blijft leuk om door plaatsjes als Solden te komen. Het is echter flink doortrappen, maar als ik door zou fietsen zou ik nog redelijk vroeg in Oetz aankomen. Uiteindelijk kom ik met 30 minuten speling in Oetz aan en besluit dan toch de Kuhtai mee te pakken. Van de top van deze berg zou het freewheelen naar Innsbruck zijn. Ik voelde me nog redelijk fris en had over de hele dag niet zo hard gefietst

Halverwege de Kuhtai komt er een kudde koeien mijn kant op, met een herder. Mooi excuus om even op een rots uit te rusten. Echter die honden kwamen blaffend op mij af, waarop ik weer op mijn fiets spring en stukje terug naar beneden fietste. De twee herders gingen me achterna en ik hoorde de herder zelf schreeuwen. Toen maar besloten om de Kuhtai weer af te gaan en de trein te pakken voor het laatste gedeelte: de Kuhtai kwam ik toch niet meer veilig op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
200km, 10h met 4700hm. Mooi dagje.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_171261774
Lekker No-P!

Ik heb vandaag ook de Tecklenburg Rundfahrt gefietst. Gisteren al aangekomen op de camping bij Gripper en Patroon en hun liefjes. Lekkere pasta gegeten en genoeg alcohol gedronken om lekker te gaan slapen.

Vandaag vroeg vertrokken, want warm. Gripper wilde meteen hard fietsen, Patroon en ik hebben rustig aan gedaan. We zouden eerst allemaal de 160km doen, maar uiteindelijk ivm de hitte enzo toch maar voor 130 gekozen. Inclusief verkeerd rijden enzo kwamen we toch nog op 150 uit. Prima, maar pittig tochtje. Onderweg 6 grote bidons opgedronken. De dames reden allebei de 100 km, knap werk!

Conclusie; mooi weer, leuk gezelschap, prima dagje!

Overigens is het maar een dikke 1,5 uur rijden van m'n huis en ga ik er veel te weinig heen...
  zondag 28 mei 2017 @ 07:39:46 #46
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_171264739
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:25 schreef Tommeke het volgende:

Overigens is het maar een dikke 1,5 uur rijden van m'n huis en ga ik er veel te weinig heen...
Heel herkenbaar, fijn fietsen daar en zo dichtbij
.
  zondag 28 mei 2017 @ 07:42:47 #47
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171264748
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:46 schreef BoesB het volgende:
Van de winter is het achterwiel van mijn MTB gestolen. Was dom genoeg om te denken dat het wel zou kunnen om hem één keer mee de stad in te nemen.

Zojuist bij een dealer geweest, en die geeft aan dat reparatie (inclusief nieuwe onderdelen) tussen de 300-400 euro gaat kosten. Het betreft een mountainbike uit 2013 met een nieuwwaarde van EUR 799. Dit lijkt mij de investering niet meer waard.

Overweeg nu over te stappen naar een racefiets, alleen met mijn lengte van 1,98 probeert elke dealer waar ik tot nu toe ben geweest mij een maatwerk fiets aan te smeren voor veel te veel geld. Terwijl ze wel gewoon frames van 60 CM in voorraad hebben, maar volgens de dealer is dat absoluut te klein voor mij.

Wat is jullie standpunt in deze? Volgens mijn dealer moet ik minimaal een 64 CM frame, dat dan weer helemaal uit het buitenland moet komen, en zegt hij doodleuk dat ik het apparaat ergens begin augustus kan komen ophalen. Terwijl ik zelf even op een 60 CM frame (Cannondale) ben gaan zitten, en dat voelde eigenlijk best wel prima aan.

Nog een behoorlijke noob vraag, maar : Hoe vervoeren jullie eigenlijk je fiets naar huis als je hem hebt gekocht? Gewoon in de kofferbak ofzo? Fietsendrager?
Dus elke dealer zegt dat 60cm te klein is en dat je 64cm moet hebben?

Dan moet je natuurlijk voor 60 gaan, als dat goed voelde toen je er op ging zitten. Kan niet fout gaan.

:')
pi_171267271
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 07:42 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dus elke dealer zegt dat 60cm te klein is en dat je 64cm moet hebben?

Dan moet je natuurlijk voor 60 gaan, als dat goed voelde toen je er op ging zitten. Kan niet fout gaan.

:')
ok
pi_171268353
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:13 schreef BoesB het volgende:

[..]

ok
Er zijn op internet wel wat rekentools te vinden, om je adviseren bij jouw lengte en binnenbeen lengte. Kun je kijken of jou gevoel goed zit, of je fm misschien toch gelijk heeft.
Mar ook in die maat zijn er nog wel gewoon fietsen te koop, en hoef je niet meteen custom hoor..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_171268408
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:25 schreef Tommeke het volgende:
Lekker No-P!

Ik heb vandaag ook de Tecklenburg Rundfahrt gefietst. Gisteren al aangekomen op de camping bij Gripper en Patroon en hun liefjes. Lekkere pasta gegeten en genoeg alcohol gedronken om lekker te gaan slapen.

Vandaag vroeg vertrokken, want warm. Gripper wilde meteen hard fietsen, Patroon en ik hebben rustig aan gedaan. We zouden eerst allemaal de 160km doen, maar uiteindelijk ivm de hitte enzo toch maar voor 130 gekozen. Inclusief verkeerd rijden enzo kwamen we toch nog op 150 uit. Prima, maar pittig tochtje. Onderweg 6 grote bidons opgedronken. De dames reden allebei de 100 km, knap werk!

Conclusie; mooi weer, leuk gezelschap, prima dagje!

Overigens is het maar een dikke 1,5 uur rijden van m'n huis en ga ik er veel te weinig heen...
Dat extra loopje voor de 160 km kwam ik bijna niemand tegen en er stonden ook bijna geen bordjes dus was ik de hele tijd bang dat ik verkeerd aan het rijden was. Maar dit jaar voor het eerst niet verkeerd gereden. Het is ook (maar) twee uurt rijden vanaf Amsterdam, maar ik kom er ook maar 1 keer per jaar.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')