abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:30:52 #151
256146 b2py
Beton!
pi_171158115
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:11 schreef _serial_ het volgende:
Vanavond is er een aanrijding met persoon geweest tussen Tilburg en Eindhoven, via een vriend hoor ik een beetje hoe het allemaal gaat, heel professioneel, en goede communicatie naar reizigers.

Het enige wat ik een beetje vreemd vind is dat er eerst een evacuatie van de trein plaatsvond, diversen reizigers met een bus verder gingen, die bus vol zat, en nu de overgebleven reizigers met de aanrijdingstrein de trein vervolgen, dit is meestal ongebruikelijk ?
Hoe lang duurde het totdat er werd besloten tot overgaan evacuatie via trein? Bij aanrijding persoon wordt asap bussen besteld voor verder mensen. Wellicht is tijdens evacuatie gebleken dat het toch mogelijk is met reizigers de trein af te voeren, dat gebeurt wel vaker.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 23:06:54 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171159310
Volgens Omroep Brabant kon er nog worden gereanimeerd, en is het slachtoffer uiteindelijk afgevoerd met de traumahelikopter. Dat klinkt op zich positief.
pi_171159323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het totdat er werd besloten tot overgaan evacuatie via trein? Bij aanrijding persoon wordt asap bussen besteld voor verder mensen. Wellicht is tijdens evacuatie gebleken dat het toch mogelijk is met reizigers de trein af te voeren, dat gebeurt wel vaker.
Even voor 21:00 kwamen de bussen, aanrijding vond plaats rond 19:30. Vrij vlot dus.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 23:45:33 #154
256146 b2py
Beton!
pi_171160553
Ik vind 90 minuten nogal lang, ik geloof dat NS beleid is dat er binnen 60 minuten bussen zijn en evacuatie gestart is. Maar zoals voorkomt is er een verschil tussen beleid en praktijk
  Redactie Sport dinsdag 23 mei 2017 @ 23:56:48 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171160806
Op 20 mei werd bij de SGB een fotodag georganiseerd. Terwijl de deelnemers werden vervoerd in een Schienenbus zorgden de SSN-stoomloc 8811 en de SGB-diesellocs 521 en 264 voor de tractie van de fototreinen.

De eerste fotostop werd gehouden bij de coupure in de dijk net ten noorden van station Kwadendamme. Terwijl de SSN 881 met drie ketelwagens in de dijk staat te poseren verdringen bijna vijftig fotograferen elkaar om het perfecte plaatje te kunnen maken. Nergens voor nodig, want een paar minuten later staat de trein er ook nog en kun je rustig je foto maken. Het geeft wel een mooi beeld van de dag :+

Na de stop in de dijkcoupure reed de trein verder naar het station Kwadendamme. Hier kon de trein vastgelegd worden met het voormalige stationsgebouw dat thans een woonhuis is. Aan het gebouw zelf is trouwens niet te zien waar je bent: de stations 's Gravenpolder-'s Heer Abtskerke, Nisse en Baarland beschikken over hetzelfde type gebouw, net als een aantal voormalige stations aan de opgebroken westelijke zijde van de ringlijn.

Nadat de deelnemers hun plaatjes gemaakt hebben komt de Schienenbus weer naar het station om ze op te pikken. Bij de SGB wordt deze motorwagen omCc 909 genoemd, maar bij de DB noemde men hem nog 798 680 en later, na ombouw voor eenmansbediening, 796 680. Over een paar jaar zal deze motorwagen niet meer bij de SGB actief zijn: dan worden de reizigers vervoerd in een tot echte NS omC omgebouwd broertje van deze Uerdinger Schienenbus.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 24 mei 2017 @ 00:25:11 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171161152
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 23:45 schreef b2py het volgende:
Ik vind 90 minuten nogal lang, ik geloof dat NS beleid is dat er binnen 60 minuten bussen zijn en evacuatie gestart is. Maar zoals voorkomt is er een verschil tussen beleid en praktijk
Ongeveer een uur eerder was er een aanrijding gebeurd bij Vught, dus de bussen waren waarschijnlijk al bezig om Den Bosch - Eindhoven te vervangen.
pi_171162229
Ah, dat helpt niet nee
pi_171169304
De wagenwerkplaats te Amersfoort wordt omgebouwd tot een opstelterrein: https://www.tenderned.nl/(...)515ddb18/cid/2228396
  Redactie Sport woensdag 24 mei 2017 @ 14:09:24 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171169662
Dat had ik al eens ergens gelezen ja. Het zou moeten gaan om de sporen voor de wagenwerkplaats waar nu jarenlang Plan U's, Wadlopers, DM'90 en Linten hebben gestaan. Nu zijn deze sporen ongeëlektrificeerd en alleen te bereiken door een keer op vijf kop te maken. Ook is er nogal veel tussenruimte tussen de sporen.


Helemaal bovenaan zie je de Bokkeduinen, we kijken hier in westelijke richting

[ Bericht 6% gewijzigd door dennistd op 24-05-2017 14:19:36 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 24 mei 2017 @ 14:23:07 #160
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171169975
Deze sporen zouden een rechtstreekse aansluiting moeten krijgen op de losweg bij de Birkt.
pi_171172205
Projectje van @Goverman? :)
  woensdag 24 mei 2017 @ 15:58:23 #162
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_171172326
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 00:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ongeveer een uur eerder was er een aanrijding gebeurd bij Vught, dus de bussen waren waarschijnlijk al bezig om Den Bosch - Eindhoven te vervangen.
Klopt.

En beleid is inderdaad om de reizigers binnen 60 minuten "vrij" te hebben. In een dergelijk geval worden er drie acties tegelijk opgestart: het regelen van een evacuatietrein, een sleeptrein/loc en evacuatiebussen. Daarna wordt gekeken welke handig en/of mogelijk zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 16:46:14 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171173605
19.55-20.30 uur RAIL AWAY

Serie over markante spoorlijnen.
Zwitserland:Flüelen-Göschenen-Realp-
Furka

Flüelen,prachtig gelegen aan een van de
uitlopers van het Vierwoudstedenmeer,
is het vertrekpunt van onze treinreis.

Met de Schweizerische Bundesbahnen
(SBB) verplaatsen we ons over de
Gotthardspoorlijn,die Noord- en
Zuid-Zwitserland met elkaar verbindt en
dwars door het bergmassief van de Alpen
gaat.We passeren liefst driemaal het
kerkje van Wassen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 mei 2017 @ 21:06:04 #164
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171181531
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 15:53 schreef MTL het volgende:
Projectje van @Goverman? :)
Dat had maar zo het geval kunnen zijn, maar nee... Hiervoor is vanuit het ministerie geen financiering beschikbaar gesteld, NS (NedTrain, maar goed dat is een onderdeel van NS) is zelf opdrachtgever, aldus TenderNed.

Eigenlijk ook wel logisch, omdat het een NS-werkplaats is, met bijbehorende sporen. En het terrein wordt ook gebruikt voor de instroom van nieuw materieel, dus niet zozeer voor de dagelijkse dienstregeling.

Evengoed, mooie ontwikkeling :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171182394
Al bekend waar precies het opstelterrein in de westhaven gaat komen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2017 @ 21:41:16 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171182862
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:27 schreef toblorone het volgende:
Al bekend waar precies het opstelterrein in de westhaven gaat komen?
Als ik het goed begrepen heb moet het naast het huidige emplacement Westhavenweg komen. Richting de Nieuwe Hemweg is nog wat ruimte vrij

https://www.google.nl/map(...)7,801m/data=!3m1!1e3

Zie hoofdstuk 6.3 van dit document
http://ftp.ruimtelijkepla(...)B0905BPGST-VG01.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171182989
Ik had zondag bedacht dat alle werkplaatsen opgeheven moeten worden en naar een centrale plaats moeten zoals ergens tussen Utrecht en Den Bosch of in de flevopolder ofzo. Volledige centralisatie met een stuk of 5 tot 8 van die strategisch gelegen kleine onderhoudsplaatsen met een putspoor. Dan kan alles wat nu werkplaats is opgeruimd worden/verbouwd tot opstelterrein.

Als de lokatie en de aansluitingen goed worden gepland moet het in de omlopen passen zonder al te veel gezeik. Er wordt nu vaak over langere afstanden gereden om iets voor elkaar te krijgen.
Bier.
pi_171183117
Verblijf hoofddorp opstel mag ook wel een stuk naar de zijkant/achteren, paar sporen ernaast zou wel handig zijn.
pi_171183227
Of aan de andere kant van de spoorlijn waar nu De Kijf ligt. Nog zo'n pornoterrein erbij maar dan werkplaats. Van Rotterdam en omgeving echt een spoorwerkgevershart maken. Heb je ook gelijk alle voltages bij elkaar!
Bier.
pi_171183862
De dijksgracht is aardig leeg ondertussen, wanneer gaan ze daar bouwen?
  woensdag 24 mei 2017 @ 22:04:35 #171
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171183905
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:48 schreef toblorone het volgende:
Verblijf hoofddorp opstel mag ook wel een stuk naar de zijkant/achteren, paar sporen ernaast zou wel handig zijn.
Bij Hoofddorp komen extra opstelsporen. Ook komt er een extra gelijktijdigheid, zodat er sneller gekeerd kan worden.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 24 mei 2017 @ 22:08:05 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171184028
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Of aan de andere kant van de spoorlijn waar nu De Kijf ligt. Nog zo'n pornoterrein erbij maar dan werkplaats. Van Rotterdam en omgeving echt een spoorwerkgevershart maken. Heb je ook gelijk alle voltages bij elkaar!
Kijfhoek? Die wordt al aangepast voor extra noodwegen voor hulpdiensten. Schijnen per 10 opstelsporen minstens één pad te moeten komen waar hulpdiensten met een voertuig langs kunnen. Althans, dat is wat de gemeente geëist had, en die liepen vorige week blij te roeptoeteren dat het eindelijk gebeuren gaat.
pi_171184111
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.

Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.

Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
Bier.
pi_171184205
Doe dan ook gelijk een verbinding naar Lelystad airport en een echte aansluiting voor Rotterdam-The Hague airport :Y
dag
pi_171184248
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën
In het kader van dssa moet je ook meteen het stuk Amsterdam- muiderpoort- amstel -bijlmer uitbreiden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')