abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:03:12 #81
194695 franklop
Fran knock
pi_170977261
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:38 schreef Greys het volgende:
De selectie van Portugal is er eentje waar we echt eens naar moeten kijken als Ned dan weer iets met een voorselectie zou willen. Selecteer zoals Portugal een aantal echt goede songwriters met uiteenlopende stijlen/genres, laat hen elk een goed liet schrijven (niet 'een songfestivallied') en uitvoeren door een getalenteerde maar nog niet echt bekende artiest. De songwriter mag daarvoor iemand aanwijzen eventueel, zoals zus Sobral nu met haar broer deed.

En daar kies je het beste uit. Ongeacht of het een typisch songfestivallied is. Liever niet zelfs. Zij deden dit voor het eerst zo en het werkte. Ze gaan het volgend jaar weer zo doen.
Auw Greys. Lange week geweest? ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_170977387
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:38 schreef Greys het volgende:
De selectie van Portugal is er eentje waar we echt eens naar moeten kijken als Ned dan weer iets met een voorselectie zou willen. Selecteer zoals Portugal een aantal echt goede songwriters met uiteenlopende stijlen/genres, laat hen elk een goed liet schrijven (niet 'een songfestivallied') en uitvoeren door een getalenteerde maar nog niet echt bekende artiest. De songwriter mag daarvoor iemand aanwijzen eventueel, zoals zus Sobral nu met haar broer deed.

En daar kies je het beste uit. Ongeacht of het een typisch songfestivallied is. Liever niet zelfs. Zij deden dit voor het eerst zo en het werkte. Ze gaan het volgend jaar weer zo doen.
Dat vond ik eigenlijk het meest storend aan de songkeuze van OG3NE: zij zijn expliciet op zoek gegaan naar een songfestivalnummer, met modulaties en climax. Het mocht geen radiosong zijn. Terwijl dat juist is wat tegenwoordig scoort op het songfestival. Is er nou niemand in hun omkadering die dat doorheeft?

Ik zou er eigenlijk voorstander van zijn om een radiohitje te nemen die al heeft gescoord, mits na 1 augustus uitgebracht, en te vragen of de maker daarvan naar het songfestival wil. Zo weet je al of een nummer aanslaat of niet. Lights and Shadows sloeg totaal niet aan, was tot vorige week absoluut geen Itunes-hit, omdat het gewoon niet lekker in het gehoor ligt.
pi_170977419
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:01 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Kan Lucille Werner zingen?
Ja.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2017 @ 11:30:53 #84
163650 Greys
pi_170977897
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:03 schreef franklop het volgende:

[..]

Auw Greys. Lange week geweest? ;)
Mobiel autocorrect :D Hij maakt er meestal óf lief van óf liet. Prutser.

(en ja, ook een lange week haha)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170978411
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dat vond ik eigenlijk het meest storend aan de songkeuze van OG3NE: zij zijn expliciet op zoek gegaan naar een songfestivalnummer, met modulaties en climax. Het mocht geen radiosong zijn. Terwijl dat juist is wat tegenwoordig scoort op het songfestival. Is er nou niemand in hun omkadering die dat doorheeft?

Computer says no :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_170979145
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:38 schreef Greys het volgende:
De selectie van Portugal is er eentje waar we echt eens naar moeten kijken als Ned dan weer iets met een voorselectie zou willen. Selecteer zoals Portugal een aantal echt goede songwriters met uiteenlopende stijlen/genres, laat hen elk een goed liet schrijven (niet 'een songfestivallied') en uitvoeren door een getalenteerde maar nog niet echt bekende artiest. De songwriter mag daarvoor iemand aanwijzen eventueel, zoals zus Sobral nu met haar broer deed.

En daar kies je het beste uit. Ongeacht of het een typisch songfestivallied is. Liever niet zelfs. Zij deden dit voor het eerst zo en het werkte. Ze gaan het volgend jaar weer zo doen.
Dat hebben we dit jaar al min of meer gedaan met dat writers camp toch?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_170979159
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:38 schreef Greys het volgende:
De selectie van Portugal is er eentje waar we echt eens naar moeten kijken als Ned dan weer iets met een voorselectie zou willen. Selecteer zoals Portugal een aantal echt goede songwriters met uiteenlopende stijlen/genres, laat hen elk een goed liet schrijven (niet 'een songfestivallied') en uitvoeren door een getalenteerde maar nog niet echt bekende artiest. De songwriter mag daarvoor iemand aanwijzen eventueel, zoals zus Sobral nu met haar broer deed.

En daar kies je het beste uit. Ongeacht of het een typisch songfestivallied is. Liever niet zelfs. Zij deden dit voor het eerst zo en het werkte. Ze gaan het volgend jaar weer zo doen.
Precies. Ik zei het een paar pagina's terug ook al: de AVROTROS moet bij de selectie meer het lied centraal zetten dan de uitvoerend artiest. Niet dat we gelijk een eigen Festival da Cancao moeten krijgen (al zou dat wel tof zijn), maar achter de schermen kunnen ze meer op zoek gaan naar goede songwriters die een artiest uitzoeken waarvan ze weten dat die het nummer goed kan brengen. De artiest is uiteindelijk toch een stuk minder belangrijk dan het lied. Tuurlijk moet het iemand zijn die kan zingen en podium presence heeft, maar het lied blijft het belangrijkst van het totaalpakket.

AVROTROS selecteert de hele tijd uitvoerend artiesten zonder dat er nog een nummer is. Dat is in mijn ogen echt de omgekeerde wereld; begin eerst nou eens met het nummer. Benader eens een keer songwriters i.p.v. mensen die goed kunnen zingen maar zich creatief nergens mee hebben bewezen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2017 @ 13:05:42 #88
163650 Greys
pi_170979675
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dat hebben we dit jaar al min of meer gedaan met dat writers camp toch?
Mwah, daar was de artiest al gekozen en daar moest nog ff een lied bij gezocht worden. (Die stiekem ook al lang wisten dat ze niemand van het writers camp gingen nemen).

Is echt heel anders dan puur goede songwriters in hun eigen genre benaderen en aan elk lied een zanger of zangeres koppelen en dan uit die uitvoeringen een winnaar kiezen, toch? :@ Het Portugese lied won omdat hij het zo goed bracht en hij won omdat zij zo'n goed lied had geschreven. De combinatie won.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2017 @ 13:10:14 #89
163650 Greys
pi_170979745
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:33 schreef Aoibhin het volgende:
AVROTROS selecteert de hele tijd uitvoerend artiesten zonder dat er nog een nummer is. Dat is in mijn ogen echt de omgekeerde wereld; begin eerst nou eens met het nummer. Benader eens een keer songwriters i.p.v. mensen die goed kunnen zingen maar zich creatief nergens mee hebben bewezen.
AVROTROS deed dat met Anouk, TCL en Douwe gewoon uitstekend. Dat zijn ook artiesten bij wie je het lied uitkiezen wel aan henzelf kunt overlaten, of iig het risico kunt nemen daarop. Vind ik echt.
Het ging juist mis bij degenen die geen eigen nummers schreven.

Dus óf ze moeten weer een artiest kiezen die in het kaliber van die eerste drie zit, óf de Portugal manier van selecteren kiezen idd en dan kan het ook een onbekende artiest zijn.

Maar ik vond het dus ook wél regelmatig goed gaan met artiest kiezen en die het eigen nummer laten kiezen bedoel ik. ;) Maar aan een Maan moet je dat idd niet overlaten. Aan Caro weer wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170979957
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:10 schreef Greys het volgende:

[..]

AVROTROS deed dat met Anouk, TCL en Douwe gewoon uitstekend. Dat zijn ook artiesten bij wie je het lied uitkiezen wel aan henzelf kunt overlaten, of iig het risico kunt nemen daarop. Vind ik echt.
Het ging juist mis bij degenen die geen eigen nummers schreven.

Dus óf ze moeten weer een artiest kiezen die in het kaliber van die eerste drie zit, óf de Portugal manier van selecteren kiezen idd en dan kan het ook een onbekende artiest zijn.

Maar ik vond het dus ook wél regelmatig goed gaan met artiest kiezen en die het eigen nummer laten kiezen bedoel ik. ;) Maar aan een Maan moet je dat idd niet overlaten. Aan Caro weer wel.
Ja het is een ander geval als je singer-songwriters uitkiest die het ook zelf uit gaan voeren. In de gevallen van Anouk, TCL en Douwe waren de liedjes er ook al voordat er werd besloten dat het naar het ESF ging.
Al is dat eigenlijk hetzelfde verhaal als met het selecteren van songwriters die daar dan een artiest bij zoeken, met het verschil dat in hun gevallen ze ook zelf de uitvoerend artiest waren.

Maar inderdaad een Maan selecteren, op basis van wat? Maan kan best wel als uitvoerend artiest, maar alleen als er een goed nummer is geschreven waarvan de songwriter vind dat Maan dat het best uit zou kunnen voeren.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 13:38:38 #91
375570 crew  Cyan9
pi_170980345
svnieuwland twitterde op dinsdag 16-05-2017 om 11:16:52 Inmiddels zou ik daar wel klaar voor zijn. Ja! Met het juiste liedje.. https://t.co/E6gBOoT4dL reageer retweet
Van mij mag het.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_170980356
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:21 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja het is een ander geval als je singer-songwriters uitkiest die het ook zelf uit gaan voeren. In de gevallen van Anouk, TCL en Douwe waren de liedjes er ook al voordat er werd besloten dat het naar het ESF ging.

The Common Linnets moesten hun lied volgens mij nog schrijven voordat werd besloten dat ze naar het ESF zouden gaan. Ze zouden hiervoor naar de USA en de Ardennen voor een schrijfsessie voor het lied. Dit zou worden gevolgd door de AVROTROS in de vorm van een docusoap. Het uiteindelijke lied bleek daar zelfs nog niet eens tussen te zitten, is op het laatste moment nog gemaakt in NL dankzij een opzet van JB Meijers. Bij een artieste van naam als Ilse DeLange kun je zo'n gok nemen. OG3NE selecteren zonder lied vond ik riskanter.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:46:33 #93
194695 franklop
Fran knock
pi_170980493
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:38 schreef Cyan9 het volgende:
svnieuwland twitterde op dinsdag 16-05-2017 om 11:16:52 Inmiddels zou ik daar wel klaar voor zijn. Ja! Met het juiste liedje.. https://t.co/E6gBOoT4dL reageer retweet
Van mij mag het.
maar een nummer mag maar 3 minuten duren. Dan heeft ze net een halve zin gehad..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2017 @ 13:54:01 #94
163650 Greys
pi_170980663
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:46 schreef franklop het volgende:

[..]

maar een nummer mag maar 3 minuten duren. Dan heeft ze net een halve zin gehad..
_O- _O- _O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170980686
Cornald zal het nooit toestaan dat ze iemand met de statuur van Maan de absolute artistieke vrijheid bieden. Die lering zal ie wel trekken na og3ne. Gok dit jaar was begrijpelijk, want og3ne heeft een unieke sound binnen de hele esf. Andere coverzangeresjes, musicalsterren, talentshowwinnaars hebben dit niet.
pi_170980693


[ Bericht 100% gewijzigd door WhiteBeard op 16-05-2017 14:23:15 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2017 @ 13:57:01 #97
163650 Greys
pi_170980736
Jouw stukkies sla ik over sinds een paar dagen geleden zodra ik je naam zie staan. Na maandenlang persoonlijke beledigingen en ranzige seksuele toespelingen heb ik geen enkele behoefte meer om je posts te lezen.
Dus misschien dat een ander nog zin heeft om op je te antwoorden maar ik niet meer. Danwittegedat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 16 mei 2017 @ 14:08:29 #98
368283 ato
pi_170980961
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:10 schreef Greys het volgende:

[..]

AVROTROS deed dat met Anouk, TCL en Douwe gewoon uitstekend. Dat zijn ook artiesten bij wie je het lied uitkiezen wel aan henzelf kunt overlaten, of iig het risico kunt nemen daarop. Vind ik echt.
Het ging juist mis bij degenen die geen eigen nummers schreven.

Dus óf ze moeten weer een artiest kiezen die in het kaliber van die eerste drie zit, óf de Portugal manier van selecteren kiezen idd en dan kan het ook een onbekende artiest zijn.

Maar ik vond het dus ook wél regelmatig goed gaan met artiest kiezen en die het eigen nummer laten kiezen bedoel ik. ;) Maar aan een Maan moet je dat idd niet overlaten. Aan Caro weer wel.
En DB en TCL hadden het liedje al en lieten het al horen aan de zeer 'professionele' jury.
De meiden hadden nog geen liedje.
Het zou ook tijd worden dat de kwakzalvers van de commissie worden verwisseld of completer worden als team met mensen die er kijk op hebben.
Zet ook iemand bv van de VPRO bij, radio-dj, muzikant etc.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 14:21:33 #99
375570 crew  Cyan9
pi_170981233
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:46 schreef franklop het volgende:

[..]

maar een nummer mag maar 3 minuten duren. Dan heeft ze net een halve zin gehad..
:D _O-
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_170981266
Wel weer typisch, als pa een lied voor zijn dochters schrijft komt er hier een bak kritiek, maar als zus een lied voor haar broer schrijft is er niks aan de hand.

Wij moeten Portugal helemaal niet volgen. Er is totaal geen garantie dat een bepaalde formule wat in één land wel éénmalig werkt dat de volgende keer ook voor dat land en tegelijk iedereen werkt.

Waar het mee begint is een goed lied. Dat lied moet origineel zijn en dus geen kopie van de een of ander. Er moet een goede staging zijn, maar die staging moet gericht zijn op de kijkers thuis en veel minder op de zaal, want de stemmers zitten thuis te kijken. Hoe dat lied er komt is totaal onbelangrijk. Het ene jaar wint de winnaar op manier A, het andere jaar op manier B.

Dat de uitvoerende ook meteen de componist moet zijn is ook totaal geen garantie op succes, het is eerder andersom als je naar de afgelopen 62 jaar kijkt. Verder moet je het lied het best zo laat mogelijk brengen en kijken wat andere landen doen. Als twee landen een Justin Bieber achtige sturen dan stuur je het best geen derde, want die moet dan in dezelfde vijver vissen. Ook één van de redenen dat Portugal dit jaar won overigens. Ik had de uitslag wel eens willen zien als Australie een ballad had gestuurd.

Er is geen vaste mal die je op een succesvol ESF lied kunt leggen. Er is geen succesformule. Het is elk jaar anders. Vergelijk Lordi met Portugal dit jaar. Overigens vond ik die opmerkingen van die Portugees op het einde na zijn winst van een behoorlijke arrogantie getuigen. Ik had die opmerkingen eerder niet gehoord, want ik ging naar de WC, maar nu wel op Youtube. Even de andere deelnemers afkraken op het eind. Wat een arrogante kwal.

Overigens komt Nederland ook van ver en zijn we echt wel op de goede weg. Voor Anouk plaatsten we ons 7 jaar niet voor de finale. Tijdens èèn zo'n debacle had een songwriter een lied gecomponeerd voor een stel anderen en stuurden we uiteindelijk Sieneke met een draaiorgel.

De laatste 5 jaar stonden we tenminste weer 4 keer in de finale en hoefden wij ons niet te schamen voor een 9e, 2e, 11e en 11e plek. Of Nederland nog een keer wint waag ik te betwijfelen. Daarvoor hebben wij te veel politici die andere landen schofferen, zoals Dijsselbloem en Timmermans
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_170981288
Heb je net ook al gezegd
pi_170981341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:24 schreef Wuwwa het volgende:
Heb je net ook al gezegd
Die post is om redenen verwijderd
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_170981464
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Mwah, daar was de artiest al gekozen en daar moest nog ff een lied bij gezocht worden. (Die stiekem ook al lang wisten dat ze niemand van het writers camp gingen nemen).

Is echt heel anders dan puur goede songwriters in hun eigen genre benaderen en aan elk lied een zanger of zangeres koppelen en dan uit die uitvoeringen een winnaar kiezen, toch? :@ Het Portugese lied won omdat hij het zo goed bracht en hij won omdat zij zo'n goed lied had geschreven. De combinatie won.
Daar ben ik het wel mee eens, maar een groep goede schrijvers laten werken en dat dan vertalen in een NSF waar het beste liedje wordt gekozen, dat vind ik nogal wat. In Portugal was dit eigenlijk al niet de eerste keuze van het publiek. En het Nederlandse publiek vertrouw ik al helemaal niet. Die wilden zelfs de Troubadour niet naar het ESF sturen. En dan nog de Nederlandse vakjury met een heel stel onbenullen erin.

Ik vrees dat het initiatief dan snel strandt, zodra alle gevoelige liedjes gepasseerd worden voor zo'n Raffaela-nummer, omdat Rene Froger en Hind het er als vakjury-leden over eens zijn dat uptempo beter scoort en daarmee menen het publiek te moeten beïnvloeden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † dinsdag 16 mei 2017 @ 14:31:16 #104
368283 ato
pi_170981476
[quote]0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:55 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Wel weer typisch, als pa een lied voor zijn dochters schrijft komt er hier een bak kritiek, maar als zus een lied voor haar broer schrijft is er niks aan de hand.

Wij moeten Portugal helemaal niet volgen. Er is totaal geen garantie dat een bepaalde formule wat in één land wel éénmalig werkt....

Ato:
Ik vond de muziek wat Pa schreef voor de meiden niets. Ik vind het geen hit gevoelige liedjes, ik vind het saai etc.

Toen toevallig de meiden hun pa kozen als producer baalde ik hier van. Wat toevallig.
Toen het liedje uitkwam dacht mwaohh. Later vond ik het liedje meer dan aardig omdat de meiden een goede live uitvoering hadden.

Maar zijn zus schrijft prachtige liedjes, ik heb menige liedjes gehoord wat zij schreef.
Het nummer wat won bij het Portugees Festival vond ik meteen mooi.
Het wordt ook nog eens mooi uitgevoerd door haar broer.
Je gelooft meteen wat hij zingt.

En punt 2) ik vind het een goede formule, Sharon van Within temptation wil niet naar het ESF, maar zij wil wel een goed liedje schrijven voor ESF en kent een uitvoerende artiest die zij op het oog heeft voor dat liedje.
Zo zou Anouk dat ook willen en wie weet Ilse en andere artiesten ook.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 16 mei 2017 @ 14:36:13 #105
368283 ato
pi_170981576
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:30 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, maar een groep goede schrijvers laten werken en dat dan vertalen in een NSF waar het beste liedje wordt gekozen, dat vind ik nogal wat. In Portugal was dit eigenlijk al niet de eerste keuze van het publiek. En het Nederlandse publiek vertrouw ik al helemaal niet. Die wilden zelfs de Troubadour niet naar het ESF sturen. En dan nog de Nederlandse vakjury met een heel stel onbenullen erin.

Ik vrees dat het initiatief dan snel strandt, zodra alle gevoelige liedjes gepasseerd worden voor zo'n Raffaela-nummer, omdat Rene Froger en Hind het er als vakjury-leden over eens zijn dat uptempo beter scoort en daarmee menen het publiek te moeten beïnvloeden.
Daarom moet het normale huppel vak jury, vervangen worden door bv echte muzikanten, misschien ook klassiek ( als zij willen) VPRP, Arjan Lubach? En voor de diversiteit iets van commercieels.
Maar wel met smaak. Roland Meulendijk?
Life can be a bitch, so like it..
pi_170981650
Gewoon eentje zelf kiezen door de Avrotros
Tenzij die omhooggevallen palingboer uit Volendam zichzelf naar voren schuift
pi_170981739
http://www.ad.nl/alphen/j(...)ngfestival~a1272b00/

Jongens, de eerste afmelding voor kandidatuur 2018 is een feit. Wat een teleurstelling.
pi_170982055
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:45 schreef Wuwwa het volgende:
http://www.ad.nl/alphen/j(...)ngfestival~a1272b00/

Jongens, de eerste afmelding voor kandidatuur 2018 is een feit. Wat een teleurstelling.
Wordt ook een probleem, want er mogen maar 6 op het podium
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2017 @ 14:56:38 #109
163650 Greys
pi_170982056
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:30 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, maar een groep goede schrijvers laten werken en dat dan vertalen in een NSF waar het beste liedje wordt gekozen, dat vind ik nogal wat. In Portugal was dit eigenlijk al niet de eerste keuze van het publiek. En het Nederlandse publiek vertrouw ik al helemaal niet. Die wilden zelfs de Troubadour niet naar het ESF sturen. En dan nog de Nederlandse vakjury met een heel stel onbenullen erin.

Ik vrees dat het initiatief dan snel strandt, zodra alle gevoelige liedjes gepasseerd worden voor zo'n Raffaela-nummer, omdat Rene Froger en Hind het er als vakjury-leden over eens zijn dat uptempo beter scoort en daarmee menen het publiek te moeten beïnvloeden.
Ja ik denk dat je gelijk hebt. Sterker nog, ik denk dat het al niet van de grond zou komen omdat Nederlandse goede songwriters niet voor de kat z'n viool dat zouden gaan doen en de AVROTROS geen zin heeft om ze er bij voorbaat al voor te gaan betalen..

En inderdaad, als je het daarna voor gaat leggen aan een vakjury met Tatjana, Daniel en Carlo en het Nederlands publiek laat stemmen wordt het een drama.

Ik bedoelde ook meer dat áls Nederland dan per se weer voorronde wil houden dan wel graag op die manier en niet meer met 5x Pierre Kartner. ;(

Maar beter zetten ze nog even door met de lijn Anouk, TCL, Douwe. Denk ik. Hoop ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170982105
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:38 schreef Cyan9 het volgende:
svnieuwland twitterde op dinsdag 16-05-2017 om 11:16:52 Inmiddels zou ik daar wel klaar voor zijn. Ja! Met het juiste liedje.. https://t.co/E6gBOoT4dL reageer retweet
Van mij mag het.
Ik ken maar 1 nummer van haar, deze, en daar had ze glansrijk het songfestival mee kunnen winnen. Geen idee of haar andere werk ook dit niveau heeft, zal wel niet.

  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2017 @ 14:59:51 #111
163650 Greys
pi_170982141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:40 schreef Wuwwa het volgende:
Gewoon eentje zelf kiezen door de Avrotros
Tenzij die omhooggevallen palingboer uit Volendam zichzelf naar voren schuift
Nick en Simon mogen van mij eventueel wel ooit met een Simon and Garfunkel achtig nummer. Ik durf het bijna niet te zeggen :P

Het hoeft ook allemaal niet per se m'n smaak te zijn maar in de toekomst zie ik graag Caro een keer gaan, Kensington/Racoon, Waylon solo, Nick & Simon tweestemmig Engels met alleen gitaar. Daarvan is een deel niet m'n smaak maar zou ik wel achter kunnen staan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170982181
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik ken maar 1 nummer van haar, deze, en daar had ze glansrijk het songfestival mee kunnen winnen. Geen idee of haar andere werk ook dit niveau heeft, zal wel niet.

Deze vind ik ook mooi, had ook wel kans kunnen maken denk ik.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2017 @ 15:03:44 #113
163650 Greys
pi_170982229
Klinkt best goed ja.
*voegt Sandra toe aan lijstje*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170983423
Zou je er voor openstaan om voor Nederland naar het Songfestival te gaan?? 😇😃
LeonieMeijer twitterde op dinsdag 16-05-2017 om 15:57:51 @Peter_92 Ja man! 100% reageer retweet
Alle ex-deelnemers van TVOH staan in de rij..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2017 @ 16:15:56 #115
163650 Greys
pi_170983633
Oh fuck.
Alle Manen, Leonie's, Sandra's, Kirstens en Pleunen verzameleeeeeeh
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 16:15:58 #116
375570 crew  Cyan9
pi_170983634
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 16:07 schreef messi124 het volgende:
Zou je er voor openstaan om voor Nederland naar het Songfestival te gaan?? 😇😃
LeonieMeijer twitterde op dinsdag 16-05-2017 om 15:57:51 @Peter_92 Ja man! 100% reageer retweet
Alle ex-deelnemers van TVOH staan in de rij..
Ik geef de voorkeur ruim aan een Sandra of Leonie ten opzichte van een Maan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2017 @ 16:20:02 #117
163650 Greys
pi_170983731
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 16:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik geef de voorkeur ruim aan een Sandra of Leonie ten opzichte van een Maan.
Ja dat dan weer wel. Of tov Ronnie Flex. :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 16 mei 2017 @ 16:53:27 #118
414609 -Boeren
Liever een skpracticum dan sex
pi_170984771
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:09 schreef Aoibhin het volgende:
Ik krijg bij die Maan echt zo'n zelfde idee als vorig jaar bij OG3NE dat je echt merkt dat een bepaalde artiest gepusht wordt om te gaan. Zeker omdat ze nu in die ESF voorbeschouwingen zat en vorig jaar ook ergens bij een programma zat als ESF "expert".

Vergeleken met haar is OG3NE een droominzending. Zij hebben in ieder geval nog de originele samenzang en (of je het nou kwaliteit vindt of niet) pappa als vaste songwriter, waardoor je weet wat je aan ze hebt.
Ik vind Maan en Ogene beide niets. Ogene mocht de jury van de diverse landen nog op hun blote voeten bedanken dat zij hun vocale kunsten wel kunnen waarderen, want qua presentatie was het gewoon slecht. De drie meiden van Ogene zijn total niet knap en als je jonge vrouwen wil sturen naar het ESF moet je wel jonge vrouwen sturen die er goed uitzien, bij Ogene niet het geval.

Maan is echt een aandachtshoer. Ze heft een veel te groot ego en ze geilt op aandacht. Die aandachtsgeilerij is de enigste reden waarom ze mee wilt doen, niet dat ze Nederland naar de overwinning wil helpen. Als je jonge vrouwen naar het ESF wil sturen, dan moet je jonge vrouwen sturen die er naar goed uitzien ook oprecht overkomen. Dat mis ik gewoon.

Het beste is gewoon om weer mannen naar het ESF te sturen en geen instagramsletjes als Maan. De vrouwen die wel hoog scoorden op het ESF (Ilse kwam gewoon door de samenwerking met Waylon en het feit dat zij een muzikale vakvrouw is en geen instagramsletje), zoals die ene uit Denemarken (weet haar naam niet) aantal jaar terug, komen wel oprecht over.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 16:53:54 #119
414609 -Boeren
Liever een skpracticum dan sex
pi_170984782
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 16:07 schreef messi124 het volgende:
Zou je er voor openstaan om voor Nederland naar het Songfestival te gaan?? 😇😃
LeonieMeijer twitterde op dinsdag 16-05-2017 om 15:57:51 @Peter_92 Ja man! 100% reageer retweet
Alle ex-deelnemers van TVOH staan in de rij..
Gaat hem niet worden denk ik
pi_170985036
Degene die relatief het meeste stemmen zijn vrouwen, en vrouwen stemmen nooit op de aantrekkelijkste, verleidelijkste vamps en aandachtshoeren. Het zijn altijd de lieve buurmeisjes/theedrink-types die het beter doen. Tenzij je twee bulten in beeld brengt, dan heb je weer de mannenstemmen binnen (12punten vanuit Italië)

Zat pas met m'n zus en haar man tv te kijken, toen Romy Monteiro langskwam op beeld. Het eerste wat m'n zwager zegt: ah een knappe vrouw, nu komt er een opmerking waarmee je zus die Romy compleet naar beneden haalt...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')