En Hulkenberg spreekt Nederlands!!!!quote:Op vrijdag 12 mei 2017 21:06 schreef Beach het volgende:
hey Moblo ik begrijp dat jij in Barcelona zit??
Het is "¡Hola!", met een H. Zelfs Hulkenberg spreekt nog beter Spaans dan de gemiddelde kaaskopquote:
WO! DE BEIDE MERCEDESSEN EN FERRARI'S DENDEREN ERAF, WAT EEN DAG!quote:Op vrijdag 12 mei 2017 21:13 schreef byah het volgende:
Nou hopen dat nummers 1 t/'m 4 uitvallen zondag en dat de Renaults niet te hard gaan natuurlijk
Massa die weer een race wintquote:Op vrijdag 12 mei 2017 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
WO! DE BEIDE MERCEDESSEN EN FERRARI'S DENDEREN ERAF, WAT EEN DAG!
(1.600.000.000 / 20) / 20 = 4.000.000quote:Christian Horner spuwt zijn gal: "Het wordt alleen maar gekker! Extreme kosten voor een paar tienden winst"
Red Bull-baas Christian Horner waarschuwt ervoor dat dit seizoen een record zal breken als het gaat om het uitgeven van geld in de Formule 1. De tien teams investeerden afgelopen jaar samen 1,6 miljard pond om de twintig wagens te laten rijden in de twintig races voor het wereldkampioenschap. De teambaas van Max Verstappen en Daniel Ricciardo maakt zich zorgen en uit zijn kritiek.
“Het wordt alleen maar gekker, out of control bijna. De teams laten mensen dag en nacht werken om een tiende van een seconde aan winst te vinden. De teams hebben al een fortuin uitgegeven om te voldoen aan de nieuwe regels voor dit jaar en nu geven ze ook nog eens als gekken geld uit aan updates en verbeteringen die elke paar minuten worden gedaan.”
Met Spa zit ik daar. F1 2014 helemaal verslonden op dat circuit toen ik een racestoel een dag kon gebruikenquote:Op zaterdag 13 mei 2017 00:02 schreef tralalala het volgende:
Voor het eerst dat F1 café gekeken, wat slecht.
Ik zei het een paar topics terug al en nu weer. F1 moet met een cap limit gaan werken net zoals Amerikaanse sporten. Een cap op salaris en een cap op uitgaven aan de auto. Zo forceer je dat coureurs belangrijker worden en zal de sport ook spannender worden..quote:Op zaterdag 13 mei 2017 00:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
(1.600.000.000 / 20) / 20 = 4.000.000
4 miljoen. Per auto. Per race. Elke race. Redelijk absurd inderdaad
Qua gamen/racen ook wel 1 van mijn favorieten banen. Monza is er ook eentje.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 00:59 schreef Nattekat het volgende:
F1 2014 helemaal verslonden op dat circuit toen ik een racestoel een dag kon gebruiken
Veel plezierquote:Op vrijdag 12 mei 2017 19:41 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Ohai
[ afbeelding ] Max
[ afbeelding ] feauteaus maken
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf onze seats
[ afbeelding ]
En nu echt bier, want dat hadden ze niet op het circuit.…
En morgen mogen we over het circuit hardlopen!
Zorgt er wel voor dat paydrivers minder belangrijk worden. Je kan beter 5mil per jaar uitgeven aan een coureur die een halve seconde sneller is dan 50mil aan updates die hetzelfde doenquote:Op zaterdag 13 mei 2017 00:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
(1.600.000.000 / 20) / 20 = 4.000.000
4 miljoen. Per auto. Per race. Elke race. Redelijk absurd inderdaad
win-win zou ik zeggenquote:Op zaterdag 13 mei 2017 01:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Zorgt er wel voor dat paydrivers minder belangrijk worden. Je kan beter 5mil per jaar uitgeven aan een coureur die een halve seconde sneller is dan 50mil aan updates die hetzelfde doen
Ik vind het vooral absurd dat het Horner is die er over klaagt.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 00:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
(1.600.000.000 / 20) / 20 = 4.000.000
4 miljoen. Per auto. Per race. Elke race. Redelijk absurd inderdaad
En dan blijven de kleine teams daar waarschijnlijk dik onder. Kun je nagaan wat de top 3 daar uitgeeftquote:Op zaterdag 13 mei 2017 00:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
(1.600.000.000 / 20) / 20 = 4.000.000
4 miljoen. Per auto. Per race. Elke race. Redelijk absurd inderdaad
By: Adam Cooper, F1 Reportertwitter:NobleF1 twitterde op zaterdag 13-05-2017 om 10:04:47 A pretty big drop of minimum tyre pressures approved by Pirelli from FP3 in Spain https://t.co/eXkfH1inv9 reageer retweet
quote:Pirelli has lowered the minimum tyre pressures for the Spanish Grand Prix after concerns about higher downforce loadings proved to be unfounded.
In pre-season testing, Pirelli ran with the rear tyres at 18psi, but that was raised to 20psi for the start of the Spanish GP weekend on the basis that car development over the past two months had substantially increased downforce loadings, based on estimates provided by the teams.
However, having studied the data collected on Friday, Pirelli has decided that it can now safely lower the minimum level to 18.5psi. The fronts have dropped from 22.5 to 22.0psi.
"What we received two weeks ago in terms of simulations was saying that the teams were expecting a much higher load on the rear tyre compared to the pre-season test," said F1 technical boss Mario Isola before the decision was confirmed.
"In the pre-season test we had 18psi of starting pressure for the rear tyre, and here now we have 20psi.
"These 2psi are because in the simulation we see a much higher load on the rear tyre. If this is not confirmed because the simulations are overestimating the rear loads, we'll lower the rear pressures."
Regarding how the figures are arrived at, he said: "The 2psi are not just a direct correlation between the old pressure. You have to take into consideration the camber.
"Basically they analyse a full lap, including the speed, the camber, and not only the loaded tyre – sometimes the unloaded tyre is working with a lot of vertical load at high speed, with much higher camber.
"Sometimes it's not the loaded tyre that is in the most critical situation. They make an analysis of the whole lap, and race distance and so on, and then they came up with the prescription."
twitter:adamcooperF1 twitterde op zaterdag 13-05-2017 om 09:27:28 The FIA confirms that @MercedesAMGF1 broke the curfew overnight, but no penalty as it was the first of two exceptions reageer retweet
Ja daar had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 09:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan blijven de kleine teams daar waarschijnlijk dik onder. Kun je nagaan wat de top 3 daar uitgeeft
Horner kan daar wel over zeiken maar ze behoren zelf tot de biggest spenders en in de tijd dat er sprake was van een budget cap deden zij van alles om er onderuit te komenquote:Op zaterdag 13 mei 2017 10:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Aan de andere kant, als ik kijk hoeveel bar er in de achterband van mijn fiets zit dan is 1,31 bar juist weer heel erg veelquote:
inderdaad maar de temperatuur zal de druk doen stijgenquote:Op zaterdag 13 mei 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:
Ik heb die psi's eens even omgerekend; dat had ik nog nooit gedaan en ik heb nog nooit iemand over bars horen praten mbt banden en F1.
18,5psi is maar 1,31 bar.
Dat klinkt mij erg weinig in de oren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |