abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170864335
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo mensen

Ik zou onlangs overstappen van upc of ziggo naar NLE. Scheelt toch weer een paar tientjes. Maar toen belde ziggo me op. Eerst wat over de datum en reden, en toen kwamen ze met een tegenaanbod wat ongeveer even duur was (op jaarbasis) als overstappen. Eigenlijk wel beter, hoeft er geen monteur te komen. Top!

Heb alleen nog niks hard toegezegd.

Namelijk: als ik het aanbod van ziggo accepteer kom ik in het nieuwe systeem terecht. Dus iets minder indernet (50 wordt 40 mb), en wel een goede aanbieding maar na de 6 maanden betaal je de volle map, iets hoger dan het nu is (zelfs inclusief prijsverhoging).

Afijn, die internet snelheid is nou ook weer niet z belangrijk. Maar ik vraag me nu het het volgende af. Stel ik wil toch bij ziggo blijven, maar NIET in het nieuwe systeem geduwd worden. Kan ik dan gewoon mijn "ouderwetse" abonnement doorzetten?

tl;dr -----> Ik heb me aangemeld bij NLE. Die geven 14 dagen de tijd om de aanmelding te annuleren. Ziggo heeft de opzegging ontvangen. Kan ik NLE annuleren en mijn ouderwetse ziggo-contract houden?
  donderdag 11 mei 2017 @ 21:38:27 #2
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_170864556
Wat vertelden ze je toen je belde? Immers, dat weet ik niet. Dat weet niemand behalve Ziggo zelf medunkt.
 | <3 Triquester...
HET IS REN MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_170865186
Mijn boerenverstand zou zeggen ja, maar dat hangt er natuurlijk vanaf of Ziggo al iets gedaan heeft.
Dus inderdaad, bel ze even op. Dan heb je een beter antwoord dan ons giswerk online.
Desillusionist - SuperPI
een Kabufje doen
  donderdag 11 mei 2017 @ 22:02:00 #4
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_170866200
registreer om deze reclame te verbergen
Aanpassingen aan je pakket = meestal nieuw contract.
pi_170866313
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:02 schreef Manke het volgende:
Aanpassingen aan je pakket = meestal nieuw contract.
hij wil dus niet meer aanpassen maar gewoon zijn huidige contract behouden, maar NLE heeft al een opzegging aangevraagd en Ziggo administratief ook al iets gedaan, dus de vraag is of Ziggo die administratieve regel er uit kan halen zodat hij in zijn oude pakket en oude voorwaarden blijft.
Desillusionist - SuperPI
een Kabufje doen
  donderdag 11 mei 2017 @ 22:19:37 #6
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_170867265
quote:
99s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:04 schreef Nizno het volgende:

[..]

hij wil dus niet meer aanpassen maar gewoon zijn huidige contract behouden, maar NLE heeft al een opzegging aangevraagd en Ziggo administratief ook al iets gedaan, dus de vraag is of Ziggo die administratieve regel er uit kan halen zodat hij in zijn oude pakket en oude voorwaarden blijft.
Ow verkeerd gelezen.
Kleine kans, zoggo kennende. Zou het op Twitter via dm vragen, communicatie gaat zo meestal wel duidelijk en vlot.
pi_170867458
registreer om deze reclame te verbergen
Kan wel maar hou rekening met je 14 dagen opzegmogelijkheid bij NLE ga je daar overheen zit je er aan vast. Ziggo kan tot 72 uur voor opzegdatum de boel als het goed is nog annuleren. Oud contract blijft dan lopen als je hem niet verlengt.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_170870308
Waarom meld je je aan bij NLE als je je huidig contract toch wilt behouden? Of wil je EN de korting EN je huidig contract :')
pi_170872404
Ouderwetse contract houden kan, bedenktijd van 14 dagen. Bel met Retentie morgen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 00:20:16 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170872845
Thanks voor de tip dat NLE ziet er best prima uit. Alleen wel klote dat je 4 euro extra betaalt voor iedere extra tv die je aan wil sluiten. Nu zijn dat er hier in huis 2, maar in de toekomst worden dat er 3. Maar zelfs dan nog is het goedkoper dan Ziggo.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 06:34:05 #11
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_170874901
Het is dat ik hier nog een half jaar woon. Anders zou ik NLE ook serieus overwegen.
 | <3 Triquester...
HET IS REN MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_170875701
Als het goed is heb je gisteren een mail ontvangen van NLE.

Ik zit in het zelfde schuitje, Ziggo probeert mij ook constant te bellen. Heb ik geen zin in, als ze mij zo belangrijk vonden als klant dan hadden ze uit zichzelf ook een goed aanbod gedaan.
pi_170875714
En voor de volledigheid de inhoud van de mail van NLE:

quote:
Je hebt je aangemeld voor Alles-in-1 van NLEx. Supertof! We gaan ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk kunt genieten van internet, tv en/of bellen via NLEx. En het mooie is dat je daar zelf helemaal niets voor hoeft te doen! Wij regelen het voor je. Met onze overstapservice.

Nu hebben we begrepen dat de oude provider in sommige gevallen contact met onze nieuwe klanten zoekt en dat dan niet altijd juiste informatie wordt gegeven. Het gaat onder meer om het volgende:

Er wordt gezegd dat je contact met de oude provider moet opnemen “om de opzegging te controleren” of “over de aansluiting”. Dat is nergens voor nodig. Wij regelen de opzegging voor je;

Er wordt beweerd dat de internetsnelheid die je bij ons kunt halen heel laag is, omdat wij over de “ADSL-lijn” leveren. Dit klopt niet, wij leveren ook over de VDSL-lijn en daar kunnen veel hogere snelheden behaald worden. Tijdens je aanmelding hebben we transparant vermeld welke snelheid je op jouw adres kunt halen. We vinden het namelijk wl belangrijk daar duidelijk over te zijn;

We zouden gebruikmaken van een kopernetwerk dat al meer dan 50 jaar oud is en er zou een grote kans zijn dat dit niet meer werkt. Dat is flauwekul. Wij maken gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN, hier is helemaal niks mis mee;

We zouden geen klantenservice hebben. Ha! Laat het nou nt zo zijn dat wij een top klantenservice hebben. De NLE-klantenservice bewijst zichzelf al jaren in de energiemarkt. En ook voor Alles-in-1 staan zij altijd voor je klaar. Natuurlijk k als je een storing hebt!
Dus hierbij even een heads up: laat je alsjeblieft niet van de wijs brengen door onjuiste informatie. Bij het openbreken van een markt is het kennelijk normaal dat traditionele partijen zo reageren. Dat weten we nog vanuit onze energie-ervaring ;-)

Tot binnenkort!
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:49:16 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170876201
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:04 schreef Coritchando het volgende:
En voor de volledigheid de inhoud van de mail van NLE:

[..]

goeie mail ^O^
pi_170876518
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

goeie mail ^O^
Zeker.

Vooral die leugens over kabels die 50 jaar oud zijn, zullen we het eens hebben over die brakke COAX van Ziggo :P
pi_170876562
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met NLE verder (snelheid, service, etc.), ik zit er ook aan te denken naar hen over te stappen vanuit Ziggo. Ik ben dan ook sowieso goedkoper uit zelfs als ik Fox Sports erbij neem. De mail van hen ziet er iig goed uit :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170877365
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:10 schreef Karina het volgende:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met NLE verder (snelheid, service, etc.), ik zit er ook aan te denken naar hen over te stappen vanuit Ziggo. Ik ben dan ook sowieso goedkoper uit zelfs als ik Fox Sports erbij neem. De mail van hen ziet er iig goed uit :P
Wat is het risico, dat heb ik mij afgevraagd.
Het TV signaal blijft wel bestaan, en je hebt vast iemand met een smartcard die je kan lenen. Dan is het voor je TV dus geen probleem.

Ook is het aansluiten van Ziggo met een paar dagen gebeurd, en kom je echt wel van NLE af als ze niet voldoen.

In het slechtste geval is het een jaar lastiger met internet en kijk je TV via iemand anders zijn kaartje ;)
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:03:12 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170877613
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:10 schreef Karina het volgende:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met NLE verder (snelheid, service, etc.), ik zit er ook aan te denken naar hen over te stappen vanuit Ziggo. Ik ben dan ook sowieso goedkoper uit zelfs als ik Fox Sports erbij neem. De mail van hen ziet er iig goed uit :P
Service is overrated vind ik. Die ene keer in de 2 jaar ofzo dat ik zo'n partij eens nodig heb boeit het mij echt niet of ik nou 10 minuten in de wacht sta of 1. Die 10 euro per maand besparing daarentegen is toch 120 euro per jaar. Dag Ziggo :W

Daarnaast is de service van Ziggo ook compleet waardeloos dus wat dat betreft kan het niet veel slechter
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:06:29 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170877673
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:49 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Wat is het risico, dat heb ik mij afgevraagd.
Het TV signaal blijft wel bestaan, en je hebt vast iemand met een smartcard die je kan lenen. Dan is het voor je TV dus geen probleem.

Ook is het aansluiten van Ziggo met een paar dagen gebeurd, en kom je echt wel van NLE af als ze niet voldoen.

In het slechtste geval is het een jaar lastiger met internet en kijk je TV via iemand anders zijn kaartje ;)
Dit snap ik niet. Wat moet ik met de smartcard van iemand anders? Ik ken overigens zo niemand die zo'n ding over heeft. Betaal je daar ook niet gewoon iedere maand 4 euro voor, net als bij NLE?

Hoezo een jaar lastiger met internet? Daar valt toch niet al te veel aan te verkloten lijkt mij.
pi_170877833
In mijn tv past geen kaartje :P Op zich ben ik niet eens zo heel ontevreden over ziggo maar ik las dat ze alweer de prijzen gaan verhogen... daar heb ik natuurlijk geen zin in. En verder is mijn wifisignaal via ziggo soms best wel traag, tv en internet doet het verder wel best goed.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:23:59 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170877922
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:18 schreef Karina het volgende:
In mijn tv past geen kaartje :P Op zich ben ik niet eens zo heel ontevreden over ziggo maar ik las dat ze alweer de prijzen gaan verhogen... daar heb ik natuurlijk geen zin in. En verder is mijn wifisignaal via ziggo soms best wel traag, tv en internet doet het verder wel best goed.
Als ze weer de prijzen gaan verhogen ben ik sowieso weg. Het is al veel te hard gestegen de afgelopen jaren. Het wifi signaal is inderdaad ruk door dat waardeloze Ubee ding.
pi_170878369
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Wat moet ik met de smartcard van iemand anders? Ik ken overigens zo niemand die zo'n ding over heeft. Betaal je daar ook niet gewoon iedere maand 4 euro voor, net als bij NLE?
Ik heb 3 smartcards van andere mensen liggen :')
1 van mezelf met basis TV
1 van vrienden met Film 1
1 van familie met Foxsport Eredivisie

Wissel gewoon de kaartjes als ik iets anders wil zien.
pi_170879713
Het kan, maar het gaat bijna zeker fout, omdat hetgeen jij wil niet vast ligt in een procedure.
  Moderator vrijdag 12 mei 2017 @ 15:27:17 #24
29278 crew  Nizno
Versie 3.6
pi_170882722
Jo!

Zullen we even niet onderling op elkaar gaan lopen fitten en zieken?

Daarnaast is het wel leuk als TS er ook nog iets aan heeft wat er hier besproken wordt.
Desillusionist - SuperPI
een Kabufje doen
  zaterdag 13 mei 2017 @ 12:54:26 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170901996
T-mobile thuis is ook goedkoop zie ik. Net als NLE een goed alternatief voor Ziggo volgens mij.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')